https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711965451488374107
🗒 تمام توان امام علی _علیهالسلام_ در دورهی کوتاه حکومتش، صرف «بازسازی انقلابی جامعهی نبوی» شد. این جامعه در طول بیستوپنج سال، آنچنان گرفتار استحاله گردید که حضرت در آغاز حکومتش تصریح کرد که شما در «دریاهای فتنه» گرفتار شدید. در مقابل، نیروهای وابسته به ساختار ضدارزشی پساپیامبر، بر حضرت شوریدند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗒 دشواری «امتحانات آخرالزمان» که به معنی دشواری «حفظ دیانت» است، مؤمن را مبتلا به خوف میکند. ازاینرو، او توقع و طلبش از خدا را به «ثبات قلب و قدم در دین» فرومیکاهد.
امروز مسلمانانی را میبینیم که دینشان دچار «فرسایش» و «خوردگی» شده، ازجمله اینکه با توجیهاتی اباحهگرانه، موافق «اجرای شریعت» نیستند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗒 رهبر انقلاب، امروز شش نکته را دربارهی حجاب مطرح کردند. برآیند نکات ایشان این است که هیچ «عقبنشینی»ای در این باره وجود نخواهد داشت و حجاب با همان منطق و حدود پیشین، همچنان «خط قرمز فرهنگی» است. بنابراین، هیچ ملاحظهی اجتماعیای برای تساهل در این زمینه، معتبر نیست، از جمله ادعای غلط قطبیشدن جامعه.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712246117306426061
🗒 رهبر انقلاب در بخشی از سخنرانی اخیرشان که به کشفحجاب اشاره کردند، در ابتدا گفتند: «بنده نظر قاطع خودم را در این مورد عرض میکنم ...».
تحریفگریهای ضدتبیینی برخی نیروهای فکری، موجب شد که ایشان با تعبیر «نظر قاطع»، به بهانهتراشیهای اینان برای کنار آمدن با کشفحجاب، «پاسخ صریح» بدهند.
دریافتند؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712322663835194989
🗒 رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان، تعبیر دقیق «چالش تحمیلی» را دربارهی کشفحجاب مطرح کردند؛ یعنی این مسأله، از «منطق فرهنگی جامعهی ما» برنخاسته و «واکنش اینجایی» و «انتخاب بومی» نیست، و همچنین ریشه در «عملکرد حاکمیت» نیز ندارد، بلکه حاصل اختلال شناختی بخشی از جامعه نسبت به «کجروایتهای وارداتی» است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712599818981073293
🗒 اینکه کسانی برای «حرمت علوی»، یقه چاک بدهند و فریاد برآورند، اما برای «حجاب فاطمی»، از واکنش قاطع دریغ بورزند و حتی دعوت به تساهل کنند، نشانگر آن است که «غرض سیاسی» دارند نه «غیرت دینی». نباید به آنان که صداقت ندارند، اعتماد دینی داشت. گویا ماکیاولیسم از سیاستورزی به دینفهمی نیز راه یافته است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712638451426659815
🗒 رهبر انقلاب، باز هم از علامه مصباح بهعنوان «استاد فکر» یاد کردند. ایشان معتقدند که علم با فکر تفاوت دارد؛ چنانکه حساسیت نسبت به فکر، بهمعنی اهتمام به «اندیشهورزی» و «عقلانیت» است. تفکر، در مقابل «جوزدگی» و «تعصب» و «نوپرستی» است. علامه مصباح در برابر این مقولات، سرآمد مواجههی ساختارشکنانه بود.
🖇 تعلیقه:
چهبسا عالمان جوزده. علم، مانع جوزدگی نیست، بلکه این قدرت تفکر است که انسان را به مقاومت تحلیلی و تشخیص مستقل وامیدارد. اگر قدرت تفکر در میان نباشد، علم به خدمت جوزدگی و عوامزدگی در خواهد آمد. میبینیم صاحبنظرانی را در دانشگاه و حوزه که صاحبفکر نیستند و اقتضایی و موقعیتی نظر میدهند. امروز که لیبرالیسم همچون یک موج فکری، به اندرونی جبههی انقلاب رسیده، هستند نیروهای علمیای که پوستاندازی کرده و به ضرورت عرف و اجتماع، جانب اسلام رحمانی را گرفتهاند.
بههرحال، فکر با علم تفاوت دارد و جامعهی ما به علم، بهای بیشتری میدهد، درحالی که رهبر معظم انقلاب، خصوصیت تفکر را از یک شخصیت علمی بینظیر همچون علامه مصباح بیرون میکشد و برجسته میکند تا نشان بدهد که علم، همهی راه نیست، بلکه این تفکر است که اصالت دارد. علامه مصباح، همواره جوشکن بود.
نظام آموزشی ما، غافل از فکر است و تنها به علم میپردازد. ازاینرو، بخشهایی از جامعه در بزنگاهها و تلاطمها، دچار تمایل به کجروایتها و تحریفها میشود و طوطیوار، تکرار میکند. حتی برخی از عالمان نیز اینچنیناند و خویش را از تفکر، تهی میکنند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712733025590019875
🗒 رهبر انقلاب در خطبهی نماز عید فطر:
یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را «به زور»، وادار به دینداری کند، اما در مقابل «هنجارشکنی دینی» هم وظیفه دارد. نباید «کوتاهی» کنیم و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر در این زمینه، «وظیفه»ی خودشان را انجام باید بدهند.
۱۴۰۳/۱/۲۲
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi