https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711091527528931597
🗒 برخی از کارگزاران رند و محافظهکار:
۱. «ارزشهای الهی» را به «سلایق اجتماعی» فرومیکاهند تا الزام را به تکثر تبدیل کنند،
۲. «اجرای شریعت» را موجب «نقض وحدت» میشمارند تا از حقیقت به مصلحت عبور کنند،
۳. و برای توجیه این رویکرد لیبرالی، مواضع واضح رهبر انقلاب را تفسیربهرأی میکنند.
ما نافهم نیستیم...
،،،،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
ارزش وحدت، «تبعی» است نه «استقلالی». وحدت بر مدار «کلمهی توحید» و «عقاید حقه»، اصالت دارد، نه مطلق وحدت. ازاینرو، وحدت بر اساس عبور از شریعت، باطل است. هیچ ارزشی در عرض توحید نیست. اگر معیار وحدت، اعتصام به حبل الله باشد مطلوب است، اما اگر تعطیلکردن شریعت باشد، حاصلش مدینهی فاسقه خواهد شد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711201766022351566
🗒 یکی از عوامل برای بیرونبردن مردم از صحنه، بیاعتقاد کردن مردم به عوامل قدرت است که در رأسش، ایمان دینی و تشرّع است؛ قضایای حجاب را «با این چشم» نگاه کنید! مسئله صرفاً این نیست که قضیّهی حجاب را یک عدّهای نمیدانند یا ملاحظه نمیکنند؛ نه، یک عدّهای انگیزه دارند برای مخالفت و معارضه.
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711304950752058053
🗒 نقص در «حجاب» به معنی نقص در «عفت» است، و «عفت زن» و «غیرت مرد»، دو روی یک سکه هستند. پس «زنان کمعفت»، «مردان کمغیرت» دارند. مرد کمغیرت، اجازهی مشاهدهی زیبایی مو و بدن ناموسش را به چشمهای لذتطلب خیابانی میدهد، اما حس شرمساری ندارد! بهراستی، «کمغیرتی مرد» از «کمعفتی زن»، سخیفتر است.
،،،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
روشن است مردی که به کشف حجاب ناموسش، راضی نیست و واکنش قاطع نشان میدهد، مصداق سخن نیست. کمغیرتی یا بیغیرتی، بیتفاوتی است؛ درحالی که او از این رفتار ناموسش، رنج میبرد و حس خجلت و سرافکندگی و حتی خشم دارد. اینجاست که باید حاکمیت ورود کند. باید به حال مردی گریست که اینچنین نیست.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711557356865680893
🗒 آخرى كه انسان مىخواهد ارتحال كند، مىآيند شياطينى كه مىخواهند نگذارند آدم، موحد از اين عالم بيرون برود؛ مىآورند جلوى رويش چيزهايى را كه دوست دارد. ميزان دنيا، علايقى است كه انسان به اشياء دارد؛ و اين علايق، ممكن است آن دم آخر، دشمنى بياورد با خدا (امام خمینی، تفسیر سورهی حمد).
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711622547627198317
🗒 در روایت «اسلام رحمانی»، قرآن و رمضان و نماز و روزه و روحانی هست؛ اما همگی ذیل «لیبرالیسم». اسلام در این روایت التقاطی، «توسعهی غربی» را با تبعات اقتصادی و فرهنگیاش - از جمله بیعدالتی و سکولاریسم هویتی - میپذیرد و مقاومت را ایدئولوژی ماجراجویانه میخواند. چنین اسلامی، همان «اسلام آمریکایی» است.
،،،،،،،،
🖇تعلیقه:
موج تساهل لیبرالی شکل گرفته؛ چه در جامعه و چه در حاکمیت. به خدا قسم که باید دستی برآورد و کاری کرد. چرا جبههی انقلاب، فریاد نمیزند؟! در انتظار چه نشستهایم؟! پدران و بزرگان فکر و فرهنگ انقلابی چه میکنند؟! شهدا ما را مؤاخذه خواهند کرد. گستاخی و لجنپراکنی فرهنگی از سوی جماعت ولنگار، رایج شده است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711696641973799259
🗒 چشمهای چند پسر نوجوان، به جایی خیره شده. امتداد نگاهشان را پیدا میکنم؛ زنی جوان در خیابان، مکشفه و با لباسی بدننما. از نگاه حسرتآمیزشان میخوانم که نهفقط چشمهایشان سیر نمیشود، بلکه در درونشان، غوغایی از هوس جنسی برپا شده.
مردکی بیرگ و بیغیرت نیز بهعنوان شوهر، در کنار آن زن راه میرود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711816911064846660
۱.در دو سال گذشته، رهبر انقلاب دو بار از ضرورت «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی» سخن گفتهاند.
۲.مسألهی پشتصحنه نیز «افول ذهنیت ارزشی» در بخشی از جامعه است.
۳.اما تاکنون «نهادهای فرهنگی»، طرح راهبردی-عملیاتیای در این باره ارائه نکردهاند.
۴. در برابر این «فرصتسوزی تاریخی»، به کجا شکایت باید برد؟
،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
مخاطب اصلی مطالبهی رهبر انقلاب کیست؟! آیا نظام، «قوهی عاقلهی فرهنگی» ندارد؟! مگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عقل متصل نظام نیست؟! چرا در «فقدان سیاستپردازی فرهنگی» به سر میبرند؟! چرا به عینیتِ درگیرِ مسأله، «پاسخ سیاستی» نمیدهند؟! در انتظار چه نشستهاند؟! واقعیت فرهنگی در سراشیبی سقوط افتاده است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗒 زیر چترِ اعتبار و وجاهتِ «اولیای الهی» قرار بگیریم تا به واسطهی قداست و منزلت آنان، کمتر خجلت و شرمندگیِ حضور در پیشگاه خدای متعال را احساس کنیم. و چهبسا در سایهی لطف خاص الهی به اینان، ما نیز از برکات و نعمات آسمانی، بهرهی بسیار بیشتری نصیبمان شود. در این شبهای عروج و تقرب، شما زیر چترِ وجاهتِ کدام «قدیسِ معتبر» قرار گرفتهاید؟
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711965451488374107
🗒 تمام توان امام علی _علیهالسلام_ در دورهی کوتاه حکومتش، صرف «بازسازی انقلابی جامعهی نبوی» شد. این جامعه در طول بیستوپنج سال، آنچنان گرفتار استحاله گردید که حضرت در آغاز حکومتش تصریح کرد که شما در «دریاهای فتنه» گرفتار شدید. در مقابل، نیروهای وابسته به ساختار ضدارزشی پساپیامبر، بر حضرت شوریدند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗒 دشواری «امتحانات آخرالزمان» که به معنی دشواری «حفظ دیانت» است، مؤمن را مبتلا به خوف میکند. ازاینرو، او توقع و طلبش از خدا را به «ثبات قلب و قدم در دین» فرومیکاهد.
امروز مسلمانانی را میبینیم که دینشان دچار «فرسایش» و «خوردگی» شده، ازجمله اینکه با توجیهاتی اباحهگرانه، موافق «اجرای شریعت» نیستند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗒 رهبر انقلاب، امروز شش نکته را دربارهی حجاب مطرح کردند. برآیند نکات ایشان این است که هیچ «عقبنشینی»ای در این باره وجود نخواهد داشت و حجاب با همان منطق و حدود پیشین، همچنان «خط قرمز فرهنگی» است. بنابراین، هیچ ملاحظهی اجتماعیای برای تساهل در این زمینه، معتبر نیست، از جمله ادعای غلط قطبیشدن جامعه.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712246117306426061
🗒 رهبر انقلاب در بخشی از سخنرانی اخیرشان که به کشفحجاب اشاره کردند، در ابتدا گفتند: «بنده نظر قاطع خودم را در این مورد عرض میکنم ...».
تحریفگریهای ضدتبیینی برخی نیروهای فکری، موجب شد که ایشان با تعبیر «نظر قاطع»، به بهانهتراشیهای اینان برای کنار آمدن با کشفحجاب، «پاسخ صریح» بدهند.
دریافتند؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712322663835194989
🗒 رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان، تعبیر دقیق «چالش تحمیلی» را دربارهی کشفحجاب مطرح کردند؛ یعنی این مسأله، از «منطق فرهنگی جامعهی ما» برنخاسته و «واکنش اینجایی» و «انتخاب بومی» نیست، و همچنین ریشه در «عملکرد حاکمیت» نیز ندارد، بلکه حاصل اختلال شناختی بخشی از جامعه نسبت به «کجروایتهای وارداتی» است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712599818981073293
🗒 اینکه کسانی برای «حرمت علوی»، یقه چاک بدهند و فریاد برآورند، اما برای «حجاب فاطمی»، از واکنش قاطع دریغ بورزند و حتی دعوت به تساهل کنند، نشانگر آن است که «غرض سیاسی» دارند نه «غیرت دینی». نباید به آنان که صداقت ندارند، اعتماد دینی داشت. گویا ماکیاولیسم از سیاستورزی به دینفهمی نیز راه یافته است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1712638451426659815
🗒 رهبر انقلاب، باز هم از علامه مصباح بهعنوان «استاد فکر» یاد کردند. ایشان معتقدند که علم با فکر تفاوت دارد؛ چنانکه حساسیت نسبت به فکر، بهمعنی اهتمام به «اندیشهورزی» و «عقلانیت» است. تفکر، در مقابل «جوزدگی» و «تعصب» و «نوپرستی» است. علامه مصباح در برابر این مقولات، سرآمد مواجههی ساختارشکنانه بود.
🖇 تعلیقه:
چهبسا عالمان جوزده. علم، مانع جوزدگی نیست، بلکه این قدرت تفکر است که انسان را به مقاومت تحلیلی و تشخیص مستقل وامیدارد. اگر قدرت تفکر در میان نباشد، علم به خدمت جوزدگی و عوامزدگی در خواهد آمد. میبینیم صاحبنظرانی را در دانشگاه و حوزه که صاحبفکر نیستند و اقتضایی و موقعیتی نظر میدهند. امروز که لیبرالیسم همچون یک موج فکری، به اندرونی جبههی انقلاب رسیده، هستند نیروهای علمیای که پوستاندازی کرده و به ضرورت عرف و اجتماع، جانب اسلام رحمانی را گرفتهاند.
بههرحال، فکر با علم تفاوت دارد و جامعهی ما به علم، بهای بیشتری میدهد، درحالی که رهبر معظم انقلاب، خصوصیت تفکر را از یک شخصیت علمی بینظیر همچون علامه مصباح بیرون میکشد و برجسته میکند تا نشان بدهد که علم، همهی راه نیست، بلکه این تفکر است که اصالت دارد. علامه مصباح، همواره جوشکن بود.
نظام آموزشی ما، غافل از فکر است و تنها به علم میپردازد. ازاینرو، بخشهایی از جامعه در بزنگاهها و تلاطمها، دچار تمایل به کجروایتها و تحریفها میشود و طوطیوار، تکرار میکند. حتی برخی از عالمان نیز اینچنیناند و خویش را از تفکر، تهی میکنند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi