https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،
۱. علی لاریجانی از روندی که آن را «خالصسازی» نامیده، انتقاد کرده است.
۲. اما مسأله، «سقوط ایدئولوژیک» او و امثال اوست؛ اینان نسبت به انقلاب، دچار «دگردیسی معرفتی» شدهاند، اما همچنان توقع دارند که قدرتنشین باشند.
۳. ما باید طلبکارانه از این نیروهای فرسایشیافته بپرسیم: چرا «ناخالص» شدهاید؟!
🖇 تعلیقه:
رهبری، پنج شاخص دربارهی انقلابیبودن مطرح کردند. علی لاریجانی - دستکم در هشت سال استقرار دولت حسن روحانی - با این شاخصها چه کرد؟! دشواریهای امروز، حاصل «ائتلاف روحانی-لاریجانی» است. او چه در فلسفه و چه سیاست، گرتهبردار مطیع و دنبالهرو منقاد بود؛ آن هم نسبت به تکنوکراتهای بیریشه.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻جذبهی حق است، هر جا رهرو است:
فهم عظمت اجتماع اربعین
جستاری مشتمل بر فقرههای:
[۱]. تصرّفاتِ خدایمتعال در تحوّلاتِ جهانِ اجتماعی
[۲]. نسبت الاهیّات اسلامی به علم اجتماعی اسلامی
[۳]. از علم اجتماعی اسلامی تا واقعیّتهای اجتماعیِ قُدسی
[۴]. کاربست ناموجّه پدیدارشناسی در علم اجتماعی اسلامی
[۵]. منزلت تنزّلیافتهی انسان در علم اجتماعی سکولار
[۶]. قدرت مفهوم «جَذْبِه» در مقام تبیین واقعیّت اجتماعیِ الهی
[۷]. عشق به حسینبنعلی بهمثابه پرتوی از عشق به ذات ربّوبی
[۸]. سیّلانِ اجتماعِ مؤمنانه در منازل و مقصدی از جنس مدینهی فاضله
[۹]. لذّت مترتّب بر فراغتیافتنِ نفوسِ زائران از احوال و تمنیّات بدن
🖇 در اینجا بخوانید:
https://iict.ac.ir/?p=15474
https://mehrnews.com/xQhQL
🔻برداشت فرهنگی از راهپیمایی اربعین:
پای شوق در طریقت خون
🖇گفتگوی زنده در شبکه یک
۱۴ شهریور
📍در اینجا ببینید:
https://telewebion.com/episode/0x8787bf3
🔻حجاب در گذار از عهد نهضت به نهاد
🖊 مهدی جمشیدی
کسانی معتقدند همچنان که در جریان «انقلاب»، امام خمینی وارد جزئیات ظاهری و رفتاری نشدند و یک جبهۀ مشترک بر ضد پهلوی تشکیل دادند و حتی از زنان بیحجاب نیز برای مبارزه، استقبال کردند، باید در روند «حکومت» نیز همان تجربه در پیش گرفته میشد و حاکمیت، جامعه را از این نظر، گرفتار شکاف و اختلاف نمیکرد و بخشهایی از جامعه را در مقابل خودش قرار نمیداد. اگر در آن دورۀ تاریخی، حجاب یک امر فرعی بوده است، امروز نیز باید منزلتی بیش از گذشته نیابد و ملاک جبههبندی و صفآرایی قرار نگیرد؛ چنانکه انقلاب بر اساس همین منطق عام و تکثّرگرایانه به پیروزی رسید. این منطق، خاص انقلابکردن نیست، بلکه حکومتکردن نیز باید بر مدار آن باشد و حکومت در مقام تدبیر جامعه، از ارزشهای آغازین انقلاب فاصله نگیرد. در این باره باید به نکاتی پرداخت.
۱. نباید انتظار داشت که در دورۀ نهضت، امام خمینی بگویند حجاب، الزامی است؛ چون ایشان در آن دوره، «فقیه مبسوطالید» نبوده است و نمیتوانسته جامعه را تدبیر کند. ساختارهای رسمی و قانون و تصمیمگیری حاکمیتی در اختیار دیگران بود و ایشان از این نظر در حاشیه بوده است. عزم به سوی ایجاد انقلاب نیز به همین سبب بود که چرخش ایجاد شود و نگاه دینی، صدرنشین گردد. سبک دینداری مردم و تعریف آن در اختیار امام خمینی نبوده که بتوان وضع آن دوره را به تصمیم امام نسبت داد. ازاینرو، نمیتوان همۀ احکام و اوصاف «دورۀ نهضت» را به «دورۀ نهاد»، نسبت داد و از هر دو، توقع یکسان داشت. رسول اکرم در «مکه»، سخنی از منع برهنگی و شراب و ... نگفت اما در «مدینه»، شرع را جرعهجرعه به کام جامعه ریخت. امام خمینی نیز پس از تحقق انقلاب، اجرای احکام شرع را طلبید و از آن جمله، حجاب را. مسألۀ اصلی در دورۀ نهضت، تحقق انقلاب است؛ چراکه اگر انقلاب پیروی شود، هدفها و آرمانهای اسلامی نیز در قالب ساختارهای رسمی و حاکمیتی، واقعیت عینی خواهند یافت. بدینجهت، باید در این دورۀ خاص که هنوز بسترها و مقدمات فراهم نشده است، زمینۀ انقلاب را آماده کرد و اجرای ارزشها را به دورۀ بعدی واگذار نمود.
۲. اینکه امام خمینی، آشکارا در همان دوران به کشف حجاب و ولنگاری در مناسبات و پوشش زنان اعتراض میکند، چه معنایی دارد؟ جز این است که موضع امام حتی در همان دوران نیز، پذیرش کشف حجاب و برهنگی نیست؟! یکی از قویترین دلایل امام خمینی برای راهاندازی نهضت، همین سبک زندگیِ تجددی بود که ایشان به صراحت از آن به فساد و فحشا و برهنگی تعبیر میکرد. بنابراین امام خمینی، این سبک از دینداریِ آغشته به تجدد را برنتافت و به رسمیّت نشناخت، بلکه در گفتارها و بیانیههای انقلابی خویش، آن را محکوم کرد و یکی از ریشههای نهضت برشمرد. تعارض امام خمینی با حکومت پهلوی، تعارض سیاسیِ محض نبود که معطوف به شخص شاه یا نوع حکومت باشد، بلکه ایشان به این امور به عنوان مقدمهای برای برپایی جامعۀ توحیدی مینگریست. هدف امام خمینی از کسب قدرت سیاسی، ایجاد تحول قدسی در جامعه بود.
۳. جریان تجددی در زمینۀ سبک زندگی - که از جمله ظهوراتش در دورۀ پیشاانقلابی، کشف حجاب بود - چارهای جز «همراهی با نهضت امام» نداشت؛ چون پیرامون هیچیک از شخصیتها و دعوتها و رویدادهایش، راهپیمایی شکل نمیگرفت. این جریان از نظر سیاسی با حکومت پهلوی سرِ سازگاری نداشت، اما در عین حال، نه شخصیتی داشت که بتواند پرچم رهبری را به دست بگیرد و نه بدنۀ اجتماعیِ جدی و گستردهای. ازاینرو، همواره در حاشیۀ راهپیماییها بود. آمدن و پیوستن اینان به جریان نهضت و انقلاب، به معنی تأیید و حمایت امام نبود، و اگر هم پس از استقرار نهاد و آغاز اجرای شریعت، سرخورده شدند و روی برتافتند، نباید اعتراض و اعراضشان را برآمده از خطای انقلاب دانست. واضح است که با گذار از «نهضت» به «نهاد» و کنار گذاشتهشدن دشمن مشترک، اختلافها سر بر میآورند و «فاصلههای فکری» نمایان میشوند. این امر، خصوصیت ذاتیِ انقلاب اجتماعی است. انقلاب از آغاز، آرمانهای خود را با صراحت اعلام کرد و همۀ خواستههای خویش را در سایۀ دین، معنا نمود. این تصور که انقلاب اسلامی، اجرای شریعت را در عرصۀ عمومی نخواهد طلبید و سبک زندگیِ تجددی را به رسمیت خواهد شناخت، توهم خودساختۀ نیروهای تجددی و بدنۀ اجتماعیشان بود.
🖇 منتشرشده در:
https://irna.ir/xjNndz
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
گفتگو با موضوع:
جامعهی ایران در آئینهی پیادهروی اربعین
(تجلی هویت در بستر جاده)
برنامه جریان | شبکه ۱ - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
🖇 در اینجا ببینید:
https://telewebion.com/episode/0x8870886
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
آقای مرتضی جوادیآملی در مصاحبهاش، از یک طرف گفته ما با «نهجالبلاغه» انقلاب کردیم اما میخواهیم آن را با «رساله» نگاه داریم؛ و از طرف دیگر، «کارنامهی هاشمیرفسنجانی» را بسیار ستوده است!
عجبا! گویا این هاشمیرفسنجانی نبود که نخستینبار، «اشرافیت» و «ویژهخواری» را جایگزین «زهد» و «عدالت» کرد!
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻روایتِ فروبستگی
(به مناسبت تولد شهیدسید مرتضی آوینی در ۲۱ شهریور ۱۳۲۶)
جانِ جان است
و تمنّای نهان
دل من بُرده به یغما ایشان
عشق، معنی شده با صوتِ غمانگیزِ دلش
شده همرنگِ شهیدان، سفرش
ساعتی بگذرد آید خبرش
سیّد نورانی، راویِ آنجایی ...
و سفر، آغاز است؛
دستِ تقدیر، رقم خواهد زد،
پای تدبیرش نیز
میرود سوی فتوحاتِ شهیدان، فردا
زیرِآوارِ غمِ تنهایی، خسته از مهجوری
از شهیدان، دوری
خسته از شهر شده
خسته از حجمِ فراوانِ فشار؛
طعنهها، حاشیهها
طردها، زاویهها ...
و روایت، کافیست
هجرت، در راه است؛
مقصدش، مقتلِ فکّه شده است
و ملائک آن سو، بالها گسترده
وَه چه مهمانیِ ناپیداییست!
خون کجا؟! آه کجا؟! ناله کجا؟!
زخم چیست؟! درد، کدام است آخر؟!
شهدا!
مرتضا در راه است
از شهر، رانده شده
و شما دریابید! دلِ دلتنگش را
این سفر، راویتان خواهد رفت ...
صبحِ فردا چه خبرهاست به صحرای جنون
و تو خوب میدانی
موسمِ رفتن و پرواز، همین نزدیکیست
کولهبارت بسته، دلت امّا خسته
قلمت، گوشۀ جیبت بسته
چهرهات، نورانی
نفست، بارانی
و صدایت، محزون
صبحِ فردا، صبحِ پروازِ تو است
صبحِ آزادیِ تو،
صبحِ فتحی که از آن میگفتی
صبح، از آنِ تو است
و شب، بهرۀ ما
صبح فردا، صبحِ دلتنگیِ ما
و چه فرداییست، فردای پس از هجرتِ تو
صبح آمد، ولی صبح برفت
همۀ دلخوشیِ قافلۀ صبح برفت
آه! ای صبحِ غمانگیزِ بهاری!
ما گرفتارِ شب هستیم پس از آمدنت
لحظهها زنجیرند،
واژهها درگیرند
و قلم، عطشِ خون دارد
به گمانم، قصد بازیِ جنون هم دارد
مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
#درسگفتــــار | #مدرسه_فکرت
🔰شهید آوینی را میتوان الگوی جهاد تبیین در حوزهی فرهنگ نامید. ایشان با سلاح قدرتمند قلم خویش و خلق آثار مکتوب در این حوزه، علاوه بر مبارزه با هجمههای فرهنگی غرب، بنیانهای اصیل فرهنگ اسلامی را در آثار خود تقریر نمود.
▪️درسگفتار: شهید آوینی و تحول فرهنگی (بازخوانی یک مواجهه مکتوب)
▪️با تدریس: مهدی جمشیدی
در این درسگفتار ۹۰ دقیقهای قصد داریم به بازخوانی یکی از نامههای شهید آوینی به سید محمد خاتمی وزیر وقت دولت کارگزاران با تدریس مهدی جمشیدی بپردازیم.
جهت استفاده از صوت و تصویر دوره بهصورت آفلاین، به آیدی مدرسه فکرت پیام بدهید:
@madrese_fekrat
⏰ ۳ جلسه ۳۰ دقیقهای
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستیاش
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یکی از تصویرسازیهای تحریفآلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعیاند برخوردهای سخت در دورههای گذشته، حاصلی نداشته است و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج ارادهشده، متصل نگردیده است. در این روایت، اینطور وانمود میشود که گویا نظام در دهههای گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوری روبرو است. در واقع، اینان میکوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجههای، بیفرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید.
۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهههای گذشته، هیچگاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی فرهنگ نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولتها و جریانهای رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارفهای سیاسی و تقابلهای انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچگاه به آن به عنوان امر مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهههای انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بودهاند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانهای داشتهاند. ازاینرو، میان واقعیت سیاستها و عملکردها از یک سو، و روایتهای رسانهای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که اینهمه دربارۀ سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهههای بسیار ناچیز و حداقلیاش نمیتواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. بهاینترتیب، باید صریح گفت که در طول دهههای گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «بهخودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرتها و امکانهای ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است.
۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیمبند و رقیق است، نمیتوان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» میکاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» میشد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه اینکه وانمود شود حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز نتیجه نگرفت. بهخصوص در دهۀ نود در اثر سیاستهای لیبرالیستی در دولت اعتدالگرا، نهفقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاستهای دولت اعتدالگرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاستها به لایههای تجددی جامعه، نشان داد که امکان پیشروی دارند و میتوانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانهزنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آنکه از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزشهای اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگریهای فرهنگی رسمیت بخشید.
۴. تنها در لحظههایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالفخوانی از درون حاکمیت میشوند جان تازه میگیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگیشان در عرصۀ عمومی میپردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت میشوند و احساس انقباض و انسداد میکنند و به حداقلها رضایت میدهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمیخیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاستهای فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمیخواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عبور کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دورهای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ میکنند، این خوداظهاریهای و جسارتها و ساختارشکنی افزوده میشوند و اینان میتوانند پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند.
🖇 منتشرشده در:
https://irna.ir/xjNrp5
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،
میگفتند جامعهی ایران، جنبشی و برانگیخته شده و زیر چتر «زن، زندگی، آزادی»، در برابر نظام جمهوری اسلامی صف کشیده است. گمان میکردند بیستوپنجم شهریور بهعنوان یک سالمرگ، قابلیت بازتولید اغتشاش دارد، اما جامعه اینچنین نخواست. احمقهای اجیرشده، هیچ غلطی نکردند.
و انقلاب اسلامی، همچنان ادامه دارد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
بازی روایتزدگان در زمین سایهها - مجازی.pdf
1.83M
⁉️ جزوه بازی روایتزدگان در زمین سایهها
🔹 فهم جامعهشناسانه از اغتشاشات معطوف به حجاب اختیاری
👤 مهدی جمشیدی
📖 #بخوانید
🌐 #شبکه_گرا
📚 @geraa_maktoub
🆔 @geraa_ir
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،
هرچه قدرتتان بیشتر باشد، باید بیشتر تواضع و ترحّم کنید. «اقتدار» با «زبان خوش» و «رفتار مهربانانه» هیچ منافاتی ندارد؛ با زبان نرم، گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. البتّه یک جاهایی لازم است انسان جور دیگری عمل کند؛ هر جایی یک اقتضائی دارد.
بیانات در دیدار فعالان دفاع مقدس، ۲۹/۶/۱۴۰۲.
https://khl.ink/f/53887
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺برهنگی؛ حاصل محافظهکاری
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸 متأسفانه رسانههای رسمی، دچار آفت محافظهکاری هستند و این روند، موجب شده یک مقدار دچار عقبافتادگی و تأخیر از جامعه بشویم. ندیدن لبههای تیز واقعیت و مسئله را زیر یک پوشش قرار دادن، نامش «محافظهکاری» است.
🔸 جریان برهنگی و کشف حجاب، بهتدریج از سال ۱۳۹۰ با ماجرای کشف حجاب سلبریتیهای پناهنده، چهارشنبههای سفید، آزادیهای یواشکی و... شروع شد، در سال ۱۳۹۹ میوه خیابانی آن چیده شد و در تابستان ۱۴۰۱ توانستند در خیابانها بر سر این مسئله تنش ایجاد کنند. رسانه به این روند نپرداخت و از آن غفلت کرد.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺 نظام تحلیلی
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸مسئله ما حضور و فاعلیت بدنه اجتماعی تجددی است؛ یعنی تمدن غربی یک بدنه اجتماعی درون جامعه ما دارد که این ها جزو تاریخ و فرهنگ ما نیستند؛ از نظر هويتی بیگانه هستند.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_i
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺 طبقه معطوف به غرب
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸 طبقه تجددی، بعد از انقلاب تصور میکند که انقلاب، فقط در پی گشایش سیاسی است و شریعت را یک امر حداقلی در حاشیه و معطوف به زندگی شخصی میدانند؛ یعنی ما یک تابستان ۱۴۰۱ در هفدهم اسفند سال ۱۳۵۷ داشتیم؛ این همان جنس است و فرقی ندارد.
🔸تا سال ۱۳۶۲ طول میکشد که حجاب تبدیل به یک الزام قانونی شود و بعد از سال ۱۳۶۸ طبقه معطوف به غرب به تدریج خودش را نمایان میکند؛ احساس میکند که میتواند سبک زندگیاش را عیان کند؛ بعد از سال ۱۳۶۷ با سیاست دولت اصلاحات، دچار جهش میشوند و احساس میکنند که پایی در حاکمیت هم دارند و سیاست های رسمی در راستای خواستههای آنهاست.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺 تفاوت حکومت دینی و غیردینی چیست؟
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸استدلالی که قبل از انقلاب در مورد تشکیل حکومت دینی اقامه میشد این بود که اجرای اجتماعی احکام دینی متوقف بر تشکیل حکومت است، چون امکان و ساختار های حاکمیتی مورد نیاز میباشد.
🔸 امام (ره) در اوایل انقلاب فرمود: اگر احکام اسلام پیاده شود ما دیگر کاری نداریم! غایت همین است؛ امام دنبال تربیت انسانِ کامل بود و بحثش این بود که جامعه، فضای نورانی و ملکوتی پیدا کند.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺 شارلاتانیزم مطبوعاتی
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸یکی از معدود احکام حکومتی رهبری در دورهی اصلاحات و مربوط به اصلاح قانون مطبوعات بوده است.
🔸برخی به بهانهی باز کردن فضا برای کار مطبوعات، سعی داشتند قیودات و الزامات قانونی را حذف کنند که با حکم حکومتی رهبری مواجه شدند.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺 تکنوکرات ها و لیبرال ها چه کسانی هستند؟
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸تکنوکرات ها و بروکرات ها در حقیقت آدم هایی هستند که در دولت آقای هاشمی شکل گرفته و اطراف ایشان جمع شدند؛ در زمان این دو جریانِ مغرض، شتاب انقلاب کم میشود؛ اینها همواره تلاش کرده اند قطار انقلاب رو از ریل خارج کنند.
🔸مقام معظم رهبری سال۸۷ در دانشگاه علم و صنعت فرموند: یکی از درگیریهای اساسی ما در طول دهه های گذشته، دفاع از «سیرت انقلاب» بوده است؛ یعنی کسانی میخواستند صورت را نگه دارند و سیرت را دچار زوال بکنند.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir