فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸معنی آزادی دوم خرداد برای من!
اصلاحات معنی "خامنه ای" را تحریف و عوض کرد!
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی از سردار حاجیزاده درباره کاربرد موشک خرمشهر ۴ میپرسن :)😂😂
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمریکاییها پلیس ژاپن را در کشورشان تحقیر کردند
🔹ویدئویی منتشرشده که اوج تحقیر ژاپنیها در کشور خودشان توسط نیروهای امنیتی آمریکایی را نشان میدهد.
🔹در این ویدئو، تیم امنیتی آمریکاییها، در حاشیه اجلاس گروه هفت که در شهر هیروشیمای ژاپن برگزار شد، پلیس ژاپن را در کشور خودشان بازرسی و تحقیر میکند که واکنش منفی فعالان ژاپنی را به دنبال داشته است.
پ.ن:
مهم اینه تلفن روی میز رییس جمهور آمریکا پاناسونیکه☺️
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ حسین دهقان به سوالی دربارۀ علت کنارهگیریاش از انتخابات
🔹هیچ ربطی به شما ندارد!😂
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمری است که
خود را
«منتظر» و «سرباز آقا» مینامیم
امروز با خودم فکر میکردم
تفاوت روزهای منِ مدعی
با آنان که
ادعای انتظار و سربازی ندارند،چیست؟
«هیچ»!!
مثل آدمهای غیر مدعی
داریم کارمان را کرده و زندگیمان را میکنیم!
نه از سلام صبحگاهی هر روز
به جناب فرمانده خبری هست
و نه از گزارش شبانگاهی سربازی!
ببخش آقا ما را
تنهایت گذاشتیم
غریبه بودی در میان ما
مثل کوفیان،
زیاد شعار دادیم اما
هیچگاه حتی حس سربازی نداشتیم
تا چه رسد به سربازی!!!
آقای عصر
سرباز«فراری» هم قبول میکنی!؟
جد مظلوم تو،«حسین»
تا آخرین لحظه ها
آغوشش برای فراری ها باز بود
نمیخواهم دیگر
در قرارگاه انتظار
در تنهایی و غربت فرمانده شریک باشم
از امروز
در صبحگاهِ هر روز
زیر پرچم تو
حاضر میشوم،
سلام داده و زیارت آل یاسین میخوانم
و در شامگاهان
گزارش سربازی میدهم
از همه کارهایی که
به شوق و محبت و نیابت شما
برای خدمت به دین و خلق خدا
انجام دادهام
فدایت
همین
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مسئولان حوزه، طلاب را دعوت به قناعت نکنند!
🛎وضعیت #معیشت_طلاب وضعیت خوبی نیست حتی در مقایسه با گذشتهها و شکی در این خصوص نیست
🎥بررسی وضعیت معیشتی طلاب در گفتگوی اختصاصی آیت الله #علیدوست با صدای حوزه
⚠️اینکه یک استاد سطوح عالی یا درس خارج، آخر شب یا نیمه شب به رستورانی برای شستن ظروف برود برای اینکه کمکی به هزینههای زندگی او باشد، جای تأسف دارد.
🔹 تنها زمانی که مسؤولان به مراحل بالای زهد برسند، میتوانند مردم را به مراحل پایینتری از زهد دعوت کنند، نه اینکه کسانی که امکاناتی دارند مردم را به #زهد دعوت کنند، این پذیرفتنی نیست.
▫️ دید مثبت این است که طلاب به صورت نهادینه بخشی از زمان خود را به کار کردن اختصاص بدهند و این اشکال ندارد، خیلی بساطت فکر لازم است که یک طلبه هم عالم و فاضل بشود هم تمام وقت خود را به شغلی مشغول باشد و این را با راوی حدیثی که نیم ساعت خدمت امام صادق(ع) میرسید و پس از آن زمان آزاد داشت تا فردا که دوباره خدمت امام(ع) برسد، مقایسه می کنند که این مقایسه، یک مغالطه است.
📎متن کامل گفتوگو در سایت صدای حوزه:
🌐v-o-h.ir/?p=31169
#سه_میم
#انتقاد
📚 @semimm
#وقتی_فردیت_نیچه_و_یونگ_با_فردگرایی_اشتباه_گرفته_میشود
به بهانه سخنان آقای دکتر خدایاری فرد در زمینه حجاب
چندی پیش قطعه کلیپی از جناب آقای دکتر خدایاری فرد منتشر شد که ظاهرا در جمع تعدادی از فرهیختگان شهر شیراز ارائه شده است. در آن بخش؛ ایشان به لزوم کنار گذاشتن چیزی که آنرا «حجاب اجباری» مینامند تأکید میکند و به حاکمیت جمهوری اسلامی توصیه میکند به منظور حفظ سلامت روان جامعه لازم است این قانون برداشته شود و زنان به انتخاب خود با حجاب یا بدون حجاب در انظار ظاهر شوند!
توجیه علمی ایشان برای این تجویز؛ لزوم «خود بودن» افراد است. ایشان میگویند: «کسی که بدون حجاب بیرون میآید و یا کسی که با حجاب ظاهر میشود این «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع مفیدتر است. بهجای اینکه خودمان را طوری تغییر دهیم و چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم... .» بعد به مسئولین توصیه میکنند «بهعنوان یک نمونه بگذارید «حجاب اجباری» در شهر شیراز برداشته شود و هیچ کس هیچ فشاری را وارد نکند!»
اما سوالی که پیش میآید این است که واگویههای فردریک نیچه و کارل یونگ در بیش از یکصد سال پیش در جامعه اروپا که نتوانست درستی و کارآمدی خود را اثبات کند و حتی نتوانست سلامت روان خود آنها را حفظ کند (به زندگینامه نیچه مراجعه کنید) الان دقیقا چه سودی برای جامعه ایرانی ما دارد؟
بله!
آنچه ایشان بهعنوان ایده روانشناختی خود در حال بیان بوده؛ و اصرار بر آن دارند «دقیقا» کلام نیچه؛ فیلسوف آلمانی و بعدها؛ یونگ؛ روانتحلیلگر سوئیسی در ضرورت «فردیت» و «خود بودن» جهت حفظ سلامت روان است؛ و تقریبا هیچ چیز جدیدی بدان اضافه نشده است!
به مطالب ذیل توجه کنید:
نیچه در یکی از آثار خود ادعا میکند سلامت روانی نه در گروهها، بلکه در انسانهای منحصربهفرد و برتر که شهامت «خود بودن» را دارند وجود دارد (Nietzsche 2003)
و یونگ در کتاب «روابط بین ایگو و ناهشیار» (1928) نوشت «در نظر گرفتن کافی خصوصیات خود، بجای سرکوب آنها، برای عملکرد اجتماعیِ بهتر، مفیدتر است». یونگ اغلب از نیچه نقل میکرد که «آن چیزی شو که هستی: !Become what you are».
در چرایی تکرار تحلیلهای شخصی (و نه یافتههای علمیِ) این اندیشمندان توسط یک استاد ایرانی صحبتی نیست؛ امّا ای کاش، حال که قرار است جامعه اسلامی ما نسخهپیچ تجویزهای نیچه و یونگِ قرن نوزده اروپا شود؛ لااقل تمام ایدههای آنها، و نه صرفا بخشی از آن مورد توجه قرار گیرد!
نیچه و یونگ در جریان تبیین شخصیت آدمی سه مفهوم جمعگرایی، فردگرایی، و فردیت را از هم مجزا کردهاند. از نظر آنها همراهی با گرایشها و خواستههای جمعی (یعنی سازگاری با جامعه) همواره نمیتواند مفید و یا حتی اخلاقی باشد؛ بلکه لازم است فرد به تفرد یا فردیت خود توجه کرده یعنی به نیروها و انگیزههای درونی خود نیز توجه کند؛ نیروهایی که میتواند مثبت یا منفی باشد و به جای تلاش برای حذف یا ترکیب آنها، همچون یک بوم نقاشی، رنگهای مختلف را در کنار هم بپذیرد؛
امّا موضوع مهمی که یونگ بدان توجه کرده (ولی استاد محترم آن را رها کرده) این است که در کنار این؛ فرد باید مراقب باشد گرفتار پدیده «فردگرایی» نشود! فردگرایی یعنی بیتفاوتی و تحقیر هنجارهای جامعه!
از منظر یونگ بین فردیت و فردگرایی تفاوت وجود دارد: «فردگرایی به معنای تأکید و اهمیت دادن عمدی به برخی ویژگیهای مفروض شخصی به جای ملاحظات و تعهدات جمعی است» (یونگ 1928: 267).
یونگ میگوید «سوژه خود بودن، منفرد بودن، یا فردیت باید چیزی را به نفع جامعه تولید کند و تا زمانی که هیچ ارزش مثبتی ایجاد نکند، به صورت یک حالتِ (رشد نایافته) باقی میماند». از نظر او فرد بهعنوان یک حد وسط بین خود و سازگاری با جامعه تلقی میشود، از این رو فرد نمیتواند از سازگاری با جامعه دست بکشد؛ زیرا طبق باور یونگ در دنیای روانی فرد، از قبل، یکسری عناصر جمعی (بهعنوان کهن الگو) وجود دارند که امکان سازگاری با جامعه را فراهم میکند.
آقای دکتر خدایاری عزیز! آنچه شما در حال ترویج آن هستید «فردگرایی» است و نه «فردیت یافتگی» یونگ!
تجویز کنار گذاشتن حجاب یعنی تشویق جامعه به زیر پا گذاشتن هنجارهای جامعه؛ یعنی سوق دادن افراد به فردگرایی و نه تفرد روانشناختی! یعنی اهمیت دادن به خواستههای خود و تحقیر هنجارهای اجتماع؛ نه پذیرش نیروهای متعدد در دنیای درون!
تفرد روانشناختیِ یونگ قرار است فرد را به این مرحله برساند که ضعفها را در کنار قوتهای خود ببپذیرد؛ نه اینکه قوتهای جامعه را زیرپا بگذارد!
ای کاش همچون نیچه در گفتارهای خود به مفاخر ایران زمین؛ همچون حافظ و سعدی شیراز توجه میکردید و مثل همیشه برای زنده کردن فرهنگ اصیل ایرانیِ خودمان تلاش میکردید!
✍️دکتر حمید رفیعیهنر؛ روانشناس و عضو هیئت علمی
🌿🌺🍃
@semimm
استاد علیدوست :
یکی از اساتید ما میفرمودند:
محضر حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی درس میرفتیم، سیره استاد بر آن بود که قبل از درس اذکاری را زیر لب میخواند، وقتی بیشتر با ایشان مأنوس شدیم، از وجه آن پرسیدیم که چه ذکری و به چه منظور میفرمایند؟
فرموده بودند که فاتحه ای بر مرحوم حاج شیخ موسس حوزه علمیه قم یا اساتید میخوانم و بعد از آن درس را شروع میکنم.
عدم فراموشی ذوی الحقوق از اخلاق کریمانه است.
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای عزیز❤️❤️❤️
@semimm
ابتدای فروردین ماه، ناگهان نرخ تسعیر پتروشیمیها از ۲۸۵۰۰ به ۳۶۵۰۰ افزایش یافت. یعنی اگر پتروشیمیها محصولاتشان را به قیمت جهانی ضربدر دلار ۲۸۵۰۰ میفروختند، قرار شد قیمتهای جهانی را ضربدر دلار ۳۶۵۰۰ کنند.
با علم به اینکه این اتفاق، موج تورمی شدیدی ایجاد خواهد کرد، صریحا با افزایش نرخ تسعیر به ۳۶۵۰۰ مخالفت کردیم. با پیگیریهایی که انجام شد، نرخ تسعیر به ۲۸۵۰۰ بازگشت.
جماعتی مدعی اقتصاددانی، که بعضا روابطشان با بورسبازان برای ما معلوم است، قیامت بهپا کردند که این کاهش نرخ تسعیر روی قیمت نهایی "بیاهمیت" است و رانت ایجاد خواهد کرد.
امروز خبرگزاری انقلابی تسنیم در گزارش خوبی نشان داده است که فروردین ماه با افزایش نرخ تسعیر(نرخ تسعیر یعنی نرخ تبدیل دلار به ریال) به ۳۶۵۰۰ قیمتها بالا رفته و پس از بازگشت نرخ تسعیر به ۲۸۵۰۰، در خردادماه قیمت نهایی محصولات پتروشیمی حدود ۳۰ درصد ارزانتر از فروردین است.
البته این را کافی نمیدانیم و به صورت جدی پیگیر توقف فروش دلاری مواد اولیه ایرانی به مردم ایران هستیم که درآمدشان ریالی است.
ما انشاءالله این مسیر را تا پایان خواهیم پیمود.
بعضا برخی از شماها پیام میدهید که ما چکار کنیم؟ تبلیغات و تعلیمات دو کار جدی همه ماست. باید تبلیغ کنیم، تعلیمات بدهیم، همفکر بسازیم، یک موج تبلیغاتی و فکری به وجود بیاوریم، تا یک جریان اجتماعی پدید آید و تودههای آگاه و وظیفهشناس و دیندار، متشکل شده و بساط نئولیبرالیسم را برچینند.
✍سید یاسر جبرائیلی
@semimm
سه میم
#مقاله #سه_میم #مددکاری_اجتماعی_برای_حوزه بسم الله الرحمن الرحیم آیت الله #فاضل_لنکرانی فرموده ا
✳️ از حرمت و حریم اساتید حوزه بیش از دیگران پاسبانی کنید!
امروز پیامکی با متن ذیل واصل شد:
«استاد محترم جهت اخذ اهدایی آیت الله فاضل لنکرانی به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) مراجعه و با ارائه کد زیر هدیه را دریافت نمایید. تاریخ مراجعه: 8 تا 10 خرداد ساعت 9 - 12 ، 15 - 19 کد : 324788»
چند نکته خیرخواهانه:
اولا تلاش های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بسان شماری دیگر از مراکز که در زمینه های مختلف در حال خدمت اند، قابل تقدیر و تحسین است.
ثانیا ارسال چنین پیامی برای امثال این ناچیز که به لطف الهی سال ها قید شهریه و دریافتی ها و هدایایی از این دست را زده و خود را موظف به حمایت از جمعی از دوستان فاضل می دانیم، اقدام شایسته ای تلقی نمی گردد.
ثالثا با فرض آن که شماری از اساتید در سطوح مختلف تمایل به دریافت هدیه ای داشته باشند، به هیچ روی سزاوار نیست که با ارسال چنین پیامی از آنان خواسته شود که فلان روز و فلان ساعت به مرکز ما بیایند فلان کد را ارایه کنند تا هدیه تان را تقدیم کنیم!!!
چنین رویه ای حتی برای طلاب و فضلای جوان حوزه روا نیست؛ تا چه رسد نسبت به اساتید حوزه!
کاری که متاسفانه بارها و بارها در حوزه و از سوی دفاتری انجام گرفت!
ان شاء الله تعالی که قصد مدیران محترم این مرکز ارتفاع شأن آن مرکز و در برابر فروکاستن از منزلت اساتید نیست.
اما برونداد چنین رویه هایی همان است که در ماجرای دست افشانی دهاقین شهر انبار در خورد با حضرت امیر (ع) و نهی موکد آن حضرت خودنمایی کرد.
رعایت اصل عزت هر مومن حتی در زیرین ترین لایه های اجتماعی (البته زیرین با معیارهای ناقص ما) لازم و ضروری است تا چه رسد در باره اساتید مکرم حوزه!
چه مانعی دارد به جای تمشیت چنین رویه ای ناستودنی، هدیه به صورتی بسیار کریمانه و شایسته در اختیار اساتید قرار داده شود.
امید آن که همه دستگاه ها و درگاه های مرتبط با حوزه بیش از دیگران حرمت و حریم اساتید حوزه را پاس دارند!
✍ علی نصیری
http://eitaa.com/semimm
✅حاج آقا ، بت پرستی کوروش حقوق بشری هست یا بت شکنی حضرت ابراهیم (ع)!!!
🔴حاجی تو عمرتون منشور کوروش رو خوندید که چنین قلم فرسایی می کنید ؟!
👈کدام حقوق بشر ، کدام اقلیت؟!
🔹اینکه کوروش به صراحت گفته بت ها رو پرستش می کنم(کلیک) و عاشق بتکده ها هستم(کلیک) احترام به عقاید و اقلیت هست یا رعایت حقوق بشر !
🔹حاجی در قرآن، افتخار حضرت ابراهیم(ع) بت شکنی هست
الان با این دیدگاه شما عمل حضرت ابراهیم(ع) رو ضد حقوق بشری باید بدانیم؟
🔹یا اینکه کوروش دستور داره خراج سنگین براش بیارن و بوسه بر پاش بزنن(کلیک) را از افتخارات حقوق بشری کوروش می دانید!
⚠️در گذشته در مورد ادعای جعلی حقوق بشر بودن کوروش سخن گفتیم (کلیک)
✍گروه پژوهشی آرتا
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ| #محفل
▪️مردم در عهد ولایت "اکثرهم لایعقلون" نیستند
🔺بعضیها میگویند مردم غرب زدهاند ولی امام خلاف این عقیده را دارد. البته مردمی که در عهد با ولی هستند را نمیشود گفت که اکثرهم لایعقلون. این گفته درست نیست. اولین خصوصیتی که این مردم دارند این است که در عهد با ولیّ در آمدند. امام خمینی(ره)، جامعهای که در ۲۵۰ سال اخیر تطوراتی داشته را به سرانجام رسانده و تجدّد نتوانسته در تغییر ایران موفق باشد و ایران خودش را از آن فاصله داده است.
✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایدهی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد»
👤 حجتالاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه
یکشنبه ۷ خرداد
✍فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
@semimm
آیت ا... حائری شیرازی(ره):
🖊 حرفی که به کسی یا فرزندت میزنی، دانه است و فکر او زمین.
ببین در این زمین چقدر بذر میتوان پاشید؟
اگر در یکمتر زمین یک کیلو گندم پاشیدی، همه دانهها سبز نمیشوند، تازه اگر هم دربیایند، همدیگر را خفه میکنند.
موعظه زیاد، باعث میشود که حرفها همدیگر را لِه کنند، همدیگر را بپوشانند.
@semimm
چرا طالبان عملیات میکند، همه دوستان لیبرال مسلک ما فریاد میزنند ولی مثلاً برای #اسرائیل یا مشابه آن فریاد نمیزنند؟! مثلاً بایکوت خبری برخی روزنامهها - مثل هممیهن - در سالگرد سردار شهید صیاد خدایی دلیلش چه بود؟!
برخی مواقع آدم خندهاش میگیرد. برخیها اسم بچهبازی و لجبازی را گذاشتهاند #کنش_سیاسی!
همه آنهایی که از رفتن بشار اسد و باتلاق سوریه برای ایران میگفتند و کم هم نبودند، بعد از موفقیت ایران سکوت کردند! امروز هم مثل بچهها میگویند چه فایده! بازار سوریه دست عربستان است.
همانها ادعا میکنند؛ ما که از اول گفتیم طالبان خطرناک است ...
حال مثلاً چه شده است؟! بخشی از خاک ما تسخیر شده یا تهران فتح شده؟!
یک گروهک افراطی یک عملیات انجام داده که خیلی هم غیر قابل پیشبینی نبود.
این دیگر نوستراداموس بازی نمیخواهد که چنان تحلیل میکنید که ما از اول گفتیم و مثلاً دلسوز بودیم و ...
دانستن شما به همان میزان ارزش دارد که میگفتید در همان باتلاق سوریه و روسیه فلج میشوید! اما چه شد؟!»
✍سیدجواد نقوی
@semimm
مرحوم آیت الله معرفت :
«در نجف حداقل سه بار از امام خمينى شنيدم كه در مسجد شيخ انصارى (مسجدى ساده و داراى منبر بدون فرش و...) مىفرمود:
اگر اين مسجد را با قصرهايى كه در حىّ سعد (كنار نجف) ساخته شده است، مقايسه كنيم، مسجد هيچ ارزشى ندارد، ولى اين مسجد قداست دارد.
هم شرعا احكام خاصى دارد و هم عرفا مردم احترام مىكنند و جايى مقدس مىدانند. اين قداست ارتباطى به ظاهر ساده مسجد ندارد. شما طلبهها مثل اين مسجد هستيد. مواظب باشيد اگر دنبال دنيا رفتيد، قداست را از دست مىدهيد و به گرد پاى دنيا طلبها هم نمىرسيد و خسر الدنيا و الآخرة مىشويد.»
@semimm