#اجتماع_بزرگ_حوزویان
#حمایت_از_جبهه_مقاومت
#طوفان_الاقصی
🔰اجتماع بزرگ حوزویان خراسان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین
🔹زمان: پنجشنبه 20 مهر، ساعت 9:15
🔹مکان: مدرسه علمیه عالی نواب
🔶دعوت می شود از عموم طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان که در این اجتماع بزرگ شرکت فرمایند.
🔹خبرگزاری حوزه علمیه خراسان
🌐 @news_howzehkh
💎 اللهم عجل لولیک الفرج
❇️ اسلام سیاسی
#اطلاع_رسانی
#همایش_علمی
📣 دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله امام خامنه ای «حفظه الله تعالی» به مناسبت پنجمین سال صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می کند:
⏺ موضوع همایش علمی: نظریه نظام انقلابی، مبانی، الزامات و راهبردها
📊 محورهای همایش:
✅ چیستی نظام انقلابی
✅ مبانی نظام انقلابی
✅ الزامات تحقق نظام انقلابی
✅ راهبردهای دستیابی به نظام انقلابی
📝 از پژوهشگران، نخبگان و فعالان عرصه های بیانیه گام دوم دعوت می شود تا مقالات مرتبط با محورهای نظری و راهبردی را از طریق وبگاه اختصاصی به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
↔️ مهلت ارسال چکیده مقالات: ۳۰ آبان ۱۴۰۲
↔️ مهلت ارسال متن کامل: ۳۰ آذر ۱۴۰۲
🗳 وبگاه بارگذاری چکیده ها و مقالات:
🌐 https://gaame2.irzz
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
🌐http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شجاعت این پسر را مشاهده کنید
الله اکبر الله اکبر ✊
در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، در خطبه نماز جمعه، خطیب بیان میکند که قصد صحبت از غزه و فلسطین ندارد. این کودک با شنیدن این حرف خودش بلند میشود، کنار دیوار میایستد و نمازگزاران را خطاب قرار داده و با خطبهاش همه نمازگزاران را متحیر میکند.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در صورت امکان، این دعای زیبا را انتشار دهید
🔰تاکید مدیر حوزه بر جهاد تبیین و تبلیغ در ایام فاطمیه / دروس سطوح عالی از ۲۵ آذر تعطیل است
🔻مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین و ماموریت تبلیغی طلاب، دروس سطوح عالی این حوزه را از ۲۵ تا ۳۰ آذر تعطیل اعلام کرد.
💠 بیشتر بخوانیم👇
https://news.hozehkh.com/2023/12/11/12348/
هدایت شده از معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
34.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠رونمایی از سند فدکیه، که در کنیسه یهودیان قاهره کشف شد.
این مستند بمناسبت روزشهادت حضرت صدیقه کبری سلامالله عليها تقدیم میشود.
📌انتشار اثر جدید استاد حسن روح الامین
🔹انتشار برای اولین بار؛ تابلوی رنگ روغن با عنوان 《بیشه زار》به مناسبت میلاد مولی الموحدین حضرت امیرالمونین علی بن ابی طالب (علیه السلام)
میلاد امام اول امیرالمومنین (ع) مبارک
#میلاد_امیرالمومنین
#ولادت_امیرالمومنین
#میلاد_امام_علی
#مولای_عاشقان
💎 اللهم عجل لولیک الفرج
#اطلاع_رسانی
📣 قابل توجه عموم استادان، فضلاء و طلاب ارجمند حوزه علمیه مشهد
🙏 ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی،
🌦با توجه به نزول رحمت الهی و برودت هوا، تمامی دروس حوزه علمیه مشهد، فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه با دو ساعت تاخیر آغاز می شود.
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
🌐http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🥀 شعرِ جدیدِ افشین علا (بهمن ۱۴۰۲)
★سعدیا دیگر بنی آدم برادر نیستند
★جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند
★عضوهای بی شماری را به درد آورده چرخ
★عضوهای دیگر امّا یار و یاور نیستند
★کودک چشم آبیِ غرب و سیه چشمِ عرب
★در نگاه غربیان با هم برابر نیستند
★شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده اند
★تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند
★از نگاه غربیان انگار در مشرق زمین
★مادرانِ داغِ کودک دیده، مادر نیستند
★نزد آنانی که می گریند در سوگِ سگان
★صحنه های قتل انسان، گریه آور نیستند
★کاش بیبیسی سؤال از باربی سازان کند؛
★این عروسک ها که می سوزند، دختر نیستند؟
★ای نتانیاهو! اگر مردی تو با مردان بجنگ
★گرچه اسرائیلیان از دَم، مذکّر نیستند
★بی مروّت! کودکند اینها نه مردان حماس
★خانه اند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند
★کودکان هر چند بسیارند در ویرانه ها
★ساقه های تُردِ ریحانند، لشکر نیستند
★خادمانِ کعبه سرگرمند در کاباره ها؟
★یا که اهل جنگ، جز با رقص خنجر نیستند؟
★بار دیگر خو گرفت این قوم با دختر کُشی؟
★یا که غیرت داده از کف، یا دلاور نیستند؟
★پشته ها از کشته ها پیداست، دنیا کور نیست؟
★آسمان از ناله پر شد، گوش ها کر نیستند؟
★تا به کِی کودک کُشی در غزّه؟ آیا غربیان
★در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟!
📣# اطلاع رسانی
🟢 ثبت نام در دوره کارگاه تعریب ( تعداد محدود)
🟣استاددوره: حمیدرضا آژیر ( مترجم، ویراستار، پژوهشگر بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی )
🔵شرایط ثبت نام: آشنایی قابل قبول به زبان عربی
🟤جهت ثبت نام: نام و نام خانوادگی و تحصیلات خود را به شماره ایتای زیر ارسال فرمایید.
09158134168
📣 #اطلاع_رسانی
🔰 هفدهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت در حال برگزاری است
🔸 هفدهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت با عنوان «میخوانمت»، با حضور فعال حوزه علمیه خراسان، در محل نمایشگاه بینالمللی مشهد، تا ۲۸ اسفندماه سال جاری، میزبان عموم علاقهمندان خواهد بود.
📆 زمان بازدید: ۱۹ الی ۲۳
▪️پیام تسلیت معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، به حجتالاسلام والمسلمین خیاط، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان
باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
مدیر محترم عالی حوزه علمیه خراسان و عضو محترم شورای عالی جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر خیاط
مصیبت درگذشت بسیجی مخلص جوان برومند و خادم الحسین( ع) "ابوالفضل خیاط" برادرزاده حضرتعالی را به شما و پدر و مادر آن سفر کرده و سایر بستگان تسلیت عرض می نماییم. صبر و اجر برای بازماندگان و غفران الهی و حشر با اولیاء الهی را برای ایشان از خداوند منان مسئلت داریم .
📚 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
🆔 @howzehamozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷به جمهوری اسلامی ایران گفتهایم آری
بههر چه غیر جمهوری اسلامی ایران، نه
🇮🇷دیانت بر سیاست چیره شد آری
جهان فهمید، رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه
(اشک رهبری...)✅چقدر آفرین گفتن رهبری به این شعر #روز_جمهوری_اسلامی_ایران مبارک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گرامی باد🇮🇷🌹🌹🌹
هدایت شده از استاد مددی
💢نظام قانونی فقه و اصول [21]
ادبیات قانونی/ ادبیات عرب
🔸تفاوت مکتب کوفه و بصره
در مجموع کوفیون حرفشان واقعی تر است تا بصریون. بصریون دنبال قواعد عقلی مثل علیّت و... بودند. نحوی که الان موجود است 95 درصدش بصری است و در برخی مباحث - مثل اعراب اسماء سته (آب و آخ و...)- رأی کوفیون جاری شده است. بر اثر اختلافات مذهبی که بود شیعه در نحو نتوانست مستقل شود و این کتبی که خوانده میشود نحو بصره است. اصولاً مکتب بصره سعی میکند لغت را منسجم و قانونی کند، اما مکتب کوفه روی موارد استعمال ولو شاذ هم که باشد حساب میکند. تکامل بیشتر مکتب بصره در مکتب بغداد است و مثل ابوعلی فارسی و ابن جنی بزرگانی هستند که در مکتب بغداد تأثیرگذار بودند. مکتب کوفه عمدتاً شیعه و مکتب بصره عمدتاً سنی بودند، در مکتب بصره، اخفش شیعه است، لذا غالباً میگویند: «قال البصریون إلا الاخفش»، و یا «قال الکوفیون و الاخفش من البصرین». 1⃣
🔸فاصله زمانی و مکانی تدوین لغت از نزول قرآن
زبان عربی قبل از اسلام تدوین نشد و اولین مرتبه قرن دوم هجری تدوین شد، اما در آن زمان امور بسیاری تغییر کرده بود. زبان قرآن بر اساس زبان اهل حجاز است اما تدوین لغت بر اساس زبان اهل عراق (بصره و کوفه) صورت گرفته است. کسائی و سیبویه و... در تدوین لغت دو مشکل داشتند؛ اول، اینکه آنها حداقل در قرن دوم هستند که از زمان نزول قرآن بسیار دور هستند. دوم، در عراق بودند نه حجاز. مکه و مدینه به لحاظ ادبی و لغوی و استعمالات، جو خاصی داشتند، ولی وقتی بنا شد اینها را تعریف و محدود کنند - که مثلاً «صعید» شامل چه می¬شود؟- به قول لغوی تبدیل شد و تدوین آن در کوفه در قرن دوم صورت گرفت. سال 170 ـ 180 در کوفه کجا و مکه و مدینۀ صدر اسلام کجا؟!
براین اساس باید ملاحظه شود که زبانی که تدوین شده است غیر از زبان نزول قرآن است. اگر بخواهیم در تدوین زبان عربی دقت کنیم جا برای مناقشه بسیار است. لهجهها از یک روستا به روستای دیگر مختلف است چه رسد به عراق و حجاز. مضاف بر این¬که در اثنای آن برخی اصطلاحات و حتی متون قانونی وارد اسلام شد. احتمالاً خیلی از این متون از رم و یا ایران که دارای تمدن و قانون و فرهنگ بودند وارد شد و چون خیلی از آنها عقلایی بود در میان مسلمین جا افتاد. اگر ادبیات قرآن نبود، زبان عربی باقی نمیماند.
است.»
1⃣«البته سه نفر به عنوان اخفش داریم - مجموعاً اخافش دوازده نفر هستند که سه نفر مشهورند- کبیر و متوسط و صغیر، مراد از این اخفش متوسط است که مشهور است و علی الاطلاق مراد است.»
. «در همین لسان العرب از قول شَمِر نکاتی را نقل میکند. البته ایرانیها که همه شِمْر میخوانند! ضبطش «شَمِر» است، همان شمر معروف هم شَمِر است، لذا غیرمنصرف است مثل عمر. هر دو مثل هماند و هر دو غیر منصرفاند، انصراف یکی از عامر است و دیگری از شامر. مراد از شمر که در کتب لغت آرای ایشان نقل میشود شمر ابن حمدویه است. لفظ «حمدوَیه» یا «سیبوَیه»، ضبط صحیحش «حمدویه» و «سیبویه» است، مثل خالویه. این «اویه» که در آخر میآید یا کرسی است، یا یائاً للکرسی زادوا للنصب، مثل بغدادی که «بغدادویه» میگفتند، این فارسی سره است؛ «خالویه» یعنی دایی، «قولویه»، گل لویه بوده، یعنی شبیه گل، «سیبویه» یعنی شبیه سیب، مثلاً شبیه سیب، سرخ و سفید بوده است. شمر ابن حمدویه از بزرگان اهل لغت است.»
🏠@ostadmadadi
هدایت شده از معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
مديران و مسئولان محترم مدارس علميه، اساتید و طلاب گرامی حوزه علميه خراسان (زيد عزکم)
با سلام و احترام
باستحضار مي رساند در راستای تدوین برنامه عملياتي نظام جامع آموزش در مولفه برنامه درسی، خواهشمنديم با شركت در نظر سنجي پژوهش ميداني فرصت ها و تهديدهاي حوزه علميه، ما را ياري رسانيد.
لينك سامانه نظر سنجي👇👇👇👇👇
https://formafzar.com/form/jana8
شايان ذكر است كه اين نظر سنجي چهار مرحله دارد:
مرحله اول: رتبه بندي مهارت هاي بيست و دو گانه است
مرحله دوم: جانمايي مهارت هاي بيست و دو گانه در پايه هاي تحصيلي است
مرحله سوم: ليست پيشنهادي از سوي شماست (مهارت هايي كه ديده نشده اما لازم است)
مرحله چهارم: اطلاعات شركت كننده در نظر سنجي است.
📚 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
🌐http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
مديران و مسئولان محترم مدارس علميه، اساتید و طلاب گرامی حوزه علميه خراسان (زيد عزکم)
با سلام و احترام
باستحضار مي رساند در راستای برنامه ریزی بهتر برای دوره تثبیتی، خواهشمنديم با شركت در نظر سنجي پژوهش ميداني فرصت ها و تهديدهاي حوزه علميه پیرامون دوره تثبیتی، ما را ياري رسانيد.
لينك سامانه نظر سنجي👇👇👇👇👇
https://formafzar.com/form/20x2r
شايان ذكر است كه اين نظر سنجي شش مرحله دارد:
مرحله اول: تعيين زمان دوره تثبيتي
مرحله دوم: تعيين محتواي دوره تثبتي
مرحله سوم: معرفي متولي برگزاري آزمون دوره تثبيتي
مرحله چهارم: پيشنهاد مكان برگزاري دوره تثبيتي
مرحله پنجم: تعيين مسئوليت دوره تثبيتي و ارائه نظر نهائي در مورد پذيرش طلاب
مرحله ششم: درخواست اطلاعات شركت كننده در نظر سنجي است
📚 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
🔰 پذیرش مقطع عالی
تحصیلات تکمیلی مدرسه علمیه نرجس (سلام الله علیها)
✅ از بین داوطلبان واجد شرایط ،
برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴
در مقطع عالی(سطح۴)
در رشته ؛
✅ ادبیات عرب با گرایش ترجمه بلاغی
طلبه می پذیرد.
📆 اطلاعاتبیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد
🔹متقاضیان برای کسباطلاعات
بیشترمیتوانند با شماره
۳۸۵۳۵۵۹۵، ۰۹۳۳۱۴۱۰۱۹۰ تماس
حاصل نمایند.
✅ مهلت ثبت نام ؛ 25 فروردین تا 31 خرداد
لینکگروهپذیرشمقطععالی👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/132514565C3c659af3a4
🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️