eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
15.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔴 به همت جبهه فرهنگی جنوبغرب استان تهران، اولین همایش عهدواره پیشرفت منطقه‌ای، باحضور فعالان اجتماعی جنوبغرب استان در شهرستان اسلامشهر برگزار شد. 🔸در این رویداد اجتماعی حجةالاسلام والمسلمین حمزه محمدی دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در جنوبغرب استان تهران، با اشاره به لزوم ایجاد حرکت‌های مردمی برای حل مسائل مردم گفت: مردم بارها نشان دادند که می‌توانند با ایجاد نهضت‌های مختلف برای حل مسائل پای‌کار بیایند. بعنوان مثال مردم با نهضت سوادآموزی به فرمان امام، بیسوادی را که میراث دوره طاغوت بود و دامن‌گیر مردم شده بود ریشه‌کن کردند. 🔸حمزه محمدی افزود: جنبش نهضت اجتماعی، اتفاق نو و مبارکی است که برای حل مسائل مردم توسط جوانان فعال اجتماعی شکل گرفته و بنا بر قاعده توفیق جمعی انشاءالله با توفیق روزافزون همراه خواهد شد. 🔸همچنین رضا رضوی دبیر نهضت اجتماعی جنوبغرب استان تهران و دبیر این همایش در مورد برگزاری این آئین اظهار داشت: سلسله همایش‌های عهدواره پیشرفت منطقه‌ای به همت نهضت اجتماعی جوانان و با همراهی جمعی از نهادهای دیگر در سراسر کشور در حال برگزاری است. نهضت اجتماعی جوانان جنبشی مردمی است که در اولین گام‌ها قصد دارد با شناسایی و شبکه‌سازی فعالان مردمی عرصه‌های اجتماعی و مدل‌سازی الگوها و هسته‌های موثر پیشرفت مردمی، مردم را پای حل مسائل اجتماعی آورد. 🔸رضوی افزود: گردشگری، محیط‌زیست، سلامت، کسب‌وکار، مطالبه‌گری، ورزش، نشاط و تفریح و آموزش از جمله محورهای نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای است. 🔸رضا رضوی بیان کرد: در نختسین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای جنوبغرب استان تهران که با حضور جمعی از فعالان اجتماعی برگزار شد، ۱۲ الگو و مدل مردمی که دارای ویژگی هایی همچون مردمی بودن، دارای نوآوری و قابلت تکثیر هستند معرفی شدند. 🔸همچنین در پایان این برنامه از پانزده نفر از خیّرین نیک‌اندیش در امور اجتماعی ، سلامت و مدرسه سازی تقدیر به عمل آمد. 🔸لازم بذکر است سخنران پایانی این همایش، سرلشگر عزیزجعفری بود که بدلیل مسائل پیش‌آمده، نتوانست خود را به مراسم برساند. @seraj1397 .
. 🔴 دو روز دیگر با حضور مسئولان و شهروندان گرامی، حفاری مکانیزه مترو اسلامشهر آغاز خواهد شد. 🔸سال گذشته در همین روزها بود که در روز ولادت حضرت‌زینب(س) کُلنگ پروژه مترو اسلامشهر با دستهای کوچک دختر شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی بر زمین زده شد. حالا پس از گذشت یکسال از آغاز ودپیشرفت این پروژه ملی، دوباره در زادروز بانوی صبر و صلابت حضرت زینب‌کبری(س) با مونتاژ دستگاه عظیم TBM ، شروع حفّاری تونل را با حضور سبز شهروندان محترم و مسئولین ارشد کشوری به تماشا خواهیم نشست. 🔸دهم دی‌ماه طی مراسمی حفاری مکانیزه تونل مترو اسلامشهر به صورت رسمی آغاز می‌شود تا شاهد یک‌ گام بزرگ دیگر در تحقق اصلی‌ترین مطالبه شهروندان باشیم. 🔸همزمان با آغاز عملیات مکانیزه حفاری مترو از شفت ورودی به سمت میدان نماز، قطعه نخست تونل مترو اسلامشهر به سمت آزادگان به روش اتریشی یا همان دستی ادامه خواهد داشت. 🔸گفته شده دستگاه عظیم TBM هر روز ۹ متر تونل حفر خواهد شد. @seraj1397 .
. 🔴 در چهارمین جشنواره تلاوتهای مجلسی، «جاسم موسوی» برترین قاری شهر حافظان قرآن شد. 🔸مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور نمایندگان ۹ استان کشور در شهرستان اسلامشهر برگزار شد. 🔸در آیین معنوی که با حضور امام‌جمعه و جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم علاقمند به قرآن در مسجد امام‌حسین(ع) محل کرسی دائمی تلاوت در شهرستان اسلامشهر برگزار شد، قاریان و حافظان برگزیده ۹ استان کشور با تلاوت‌های زیبا و دلنشین از کتاب وحی الهی با یکدیگر به رقابت پرداختند. 🔸در پایان این تلاوت‌ها بنابر آرای حاضرین و انتخاب مردم، سید جاسم موسوی از استان خوزستان به عنوان قاری برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در شهرستان اسلامشهر به عنوان برگزیده معرفی شد./ فارس @seraj1397 .
. 🔴 جاماندگان یارانه معیشتی اقدام کنند 🔸از تاریخ 10 دی ماه 98 افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت‌نام نکرده‌اند و همچنین متقاضی دریافت طرح حمایت معیشتی هستند، می‌توانند برای پیگیری فرآیند درخواست برخورداری از بسته حمایت معیشتی به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. @seraj1397 .
. 🔴 تولیدکنندگان، رزمندگانِ شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی هستند. 🔸فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان، رزمندگان شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی هستند و مدیران دستگاههای اجرایی و خدماتی نیز باید به آنان کمک کنند. 🔸وی با بیان اینکه اکثر تولید کنندگان و کارآفرینان از بروکراسی‌ اداری ناراضی هستند افزود: گاهاً دیده می‌شود مدیری هنوز نامه درخواست کارآفرین را نخوانده میگوید نمیشود، بی‌تردید اجازه ادامه فعالیت به این مدیران در شهرستان اسلامشهر داده نخواهد شد. @seraj1397 .
. 🔴 هشدار شهرداری به اصناف و مغازه داران جهت رعایت حقوق شهروندان و عدم ایجاد سد معبر و گذاشتن هرگونه وسائل در پیاده‌روها 🔸در مرحله اول جمع‌آوری و در مرحله دوم اقدام به پلمپ خواهد شد. @seraj1397 .
. 🔴 ساخت ویلچر هوشمند رباتیک، توسط «داریوش دهقان‌دهنوی» نوجوان مخترع چهاردانگه 🔸این نوجوان موفق به کسب مقام دوم در مسابقات اِستیم کاپ آنلاین کشورکُره (steam cup online) شد. 🔸این ویلچر که برای افراد ناتوان ساخته شده و با استفاده از سنسورهای صدا و نور کار میکند، با دست زدن یا صدای انسان که به ویلچر فرمان دهد حرکت کرده یا میتوانند با قرار دادن دست در جلوی سنسور نور باعث حرکت ویلچر شوند./ چهاردانگه‌خبر @seraj1397 .
. 🔴«گروه سرود میعاد اسلامشهر» در ویژه‌برنامهٔ چاپارخانه شبکه نوجوان (امید) اجرا نمود. 🔸در این برنامه تلویزیونی، مصاحبه‌ای اختصاصی نیز با محمدطاها فردگنجی پایه هفتم و تک‌خوان گروه انجام شد. 🔸تکرار این برنامه نیز روز جمعه ۶ دی ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. @seraj1397 .
. 🔴 اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده داوطلبین مجلس شورای اسلامی، در دهه دوم بهمن اعلام می‌شود. 🔸کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره زمان اعلام اسامی نامزدهای تاییدصلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در دهه دوم بهمن اسامی قطعی اعلام می‌شود و پس از آن تبلیغات انتخاباتی شروع خواهد شد. @seraj1397 .
. 🔴 امشب/ واوان 🔸سخنرانی دکتر حسن عباسی فراموش نشود.
. 🔴 امشب/ شهرک قائمیه 🔸سخنرانی حجة‌الاسلام نبویان فراموش نشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🗓 سالروز امضای قانون مشروطه، توسط مظفرالدین شاه قاجار 💠امام خمینی(ره): ‼️تاریخ انقلاب مشروطه را بخوانید و ببینید انقلاب مشروطه چه بوده است. ۶۰/۵/۱۹ 💠رهبر معظم انقلاب: ‼️مشروطیت یکی از ماجراهای تلخ تاریخ اخیر ماست! ۸۳/۱۲/۲۴ ‼️بعد از ورود اسلام به ایران، حادثه‌ی مشروطیت، یک حادثه‌ی استثنایی است، ما انقلاب اسلامی را که یک حادثه‌ی عظیم تاریخیِ شکننده‌ی خیلی از بنیانهای غلطِ کهنِ باقیمانده بود، دیدیم اما به اهمیت حادثه مشروطیت توجه نکردیم. یقیناً اگر آن حادثه نبود این انقلاب به‌وجود نمی‌آمد؛ بنابراین حادثه مشروطیت خیلی مهم است. ۸۳/۵/۱۱ ‼️از چیزهایی که از رسانه توقع است این است که از حوادث گذشته برای توضیح تهدیدهای آینده استفاده کند و مردم را نسبت به آنها حساس کند مثلا امروز قضایای مشروطه برای ما کاملا قابل درس‌آموزی است. چون بنده در برهه‌ای از سالهای زندگی‌ام با قضایای مشروطه خیلی اُنس داشته‌ام امروز که نگاه میکنم میبینم این قضایا خیلی به هم نزدیک است. ۸۱/۱۱/۱۵ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز پرعبرتِ تکفیرِ شیخ‌ فضل‌الله‌نوری، باحکم مراجع و مجتهدانی همچون آخوندخراسانی، مازندرانی، بهبهانی و... در پی‌ مخالفت‌ شیخ‌شهید با مجلس‌ و مشروطهٔ غربی 🔷آخوندخراسانی: ‼️چون نوری مُخل آسایش و مفسد است، تصرّفش در امورات حرام است! (تحلیلی بر مواضع سیاسی علما شیعه، ص۱۴۶) 💠امام‌خمینی(ره): ‼️اگر از مشروطه عبرت نگیریم انقلاب ما هم به سرنوشت آن دچار میشود! ۶۰/۸/۴ ‼️جرم امثال شیخ فضل‌الله و آقای کاشانی این بود که میگفتند قانون باید اسلامی باشد! ۶۰/۳/۲۵ 💠رهبرانقلاب: ‼️شیخ فضل‌الله، سر قضیه متمّم قانون اساسی چه‌ها کشید، آخرش هم چه شد؛ و هم ایشان، هم مخالفین ایشان از علمای بزرگ، به چه وضعی دچار شدند! ۹۱/۳/۲۲ ‼️چطور مشروطه به استبدادی بیشتر از طراز استبدادهای درجه اول تبدیل شد؛ همه اینها ناشی از عدم حضور طراز اول در مجلس بود والا اگر علمای پیش‌بینی شده در متمم قانون اساسی، حضور میداشتند، ما امروز از آنچه که هستیم، خیلی جلوتر بودیم. لذا امام با بصیرت و قاطعیت اجازه نداد که دشمنان بخواهند نسبت نظارت علما بر قانون که همان شورای نگهبان است، کاری بکنند که در مشروطه با علمای طراز اول کردند. ۷۰/۱۲/۱۴ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز ترور نافرجامِ علامه شیخ فضل‌الله نوری، بعلت مخالفتش با مشروطه، توسط "کریم دواتگر" عضو کمیته مجازات، بادستور انگلیس 💠رهبر معظم انقلاب: ‼️شهيد آيت‌الله شيخ فضل‌الله نوري مظهر جرياني است كه در مقابل انحراف مشروطيت ايستاد. بنده به دليل همين خصوصيت از شيخ شهيد نوري با همه وجود دفاع ميكنم. مرحوم شيخ فضل‌الله نوري، شهيد ابقای اسلام در محتواي مشروطيت شد. مشروطيت از آغاز با انگيزه اسلامی به وجود آمده بود و نقطه مقابل آن هم جريان غربزده متمايل به فرهنگ غرب بود كه نه تنها از اسلام خوششان نميآمد بلكه حتی حاضر بودند براي مبارزه با اسلام به هر حركت پست و دنائت آميزی هم تن بدهند و عملاً هم ديديم كه در قضاياي مشروطيت اين كار را كردند، با دولتها ساختند، با قدرتها ساختند، با سفارتخانه‌ها ساختند، كارهاي جنايتكارانه انجام دادند، دستها به خون آلوده كردند برای اينكه دين و علماي ديني بر سركار نيايند. اين ماجراي شهيد شيخ فضل‌الله نوري است و از شگفتي‌ هاي عالم و تاريخ اين است كه عيناً اين ماجرا منهاي قسمت آخرش بعد از انقلاب اسلامي هم در ايران تكرار شد! ۶۳/۵/۱۲ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز ۹دی و آغاز دهه بصیرت، گرامیداشت اولین شهید فتنه۸۸، شهید بسیجی، حسین‌ غلام‌کبیری 💠رهبر معظم انقلاب: ‼️شهدای فتنه ۸۸، أفضل شهدای انقلاب اسلامی هستند. سایت‌تسنیم ۹۴/۱۰/۹ ‼️سلام خدا بر این فداکاران که در روز غربت فضیلتها و ارزشهای اسلامی برای دفاع از انقلاب اسلامی قد علم کردند و غریبانه جان دادند. ۷۱/۱۲/۲۱ ‼️درس بزرگ شهیدان به ما این است که هرگاه لازم شود باید جان و همه آنچه برای ما عزیز است را سپر بلای ارزشهای اسلامی کنیم و با همه وجود از حاکمیت اسلام دفاع کنیم. ۷۰/۱۱/۱۷ 🏳مزارشهید: 🏴بهشت‌زهرا، ق۵۵، ر۲۴، ش۳ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
. 🗓 سالروز تجلی بصیرت‌ امّت و تجدید بیعت‌ امت با ولایت 💠 رهبر معظم انقلاب: ‼️اشتباه نکنید، بصیرت بمعنای آگاهی کتابی و روزنامه‌ای نیست، بصیرت میدانی نیست که فقط قدرت تحلیل سیاسی بطلبد، بصیرت قدرت معنوی میطلبد. ۶۶/۳/۲ ‼️اين بصيرت چگونه حاصل ميشود؟ بر اثر گذشتن از خود؛ همين يك كلمه‌ آسان اما در عمل آنقدر مشكل كه اكثر انسانها در همين يك كلمه، درجا زده‌اند. ۸۰/۸/۹ ‼️صرف اینکه حق با ما باشد، ما پیش نمی‌رویم؛ حق همراه با ایستادگی. امیرالمؤمنین در جنگ صفین فرمود: «لا یَحمل هذا العلم الّا أهل البصر والصّبر». این پرچم را کسانی میتوانند بلند کنند که اولاً بصیرت داشته باشند، بفهمند قضیه چیست، هدف چیست؛ ثانیاً صبر داشته باشند. صبر یعنی استقامت. ۸۷/۵/۹ منبع: @Jahade_tabeini @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔴 مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹دی 👈 باحضور مردم و مسئولین 🔸دوشنبه ۹۸/۱۰/۹ ساعت ۱۰ صبح 🔸اسلامشهر، جنب امامزاده عقیل(ع)، سالن اجتماعات اداره اوقاف (ستاد گرامیداشت حماسه۹دی) @seraj1397 .
. ✨✨ کارگاه مادران آفتاب ✨✨ 🔹سخنران: ابوذر مهدیلو، کارشناس رسانه و فضای‌مجازی 🔹باموضوع : نقش سواد رسانه‌ای در تربیت فرزند 🔸دوشنبه ۹ دی، ساعت ۹ صبح 🔸واوان، فرهنگسرای قرآن و عترت @seraj1397 .
. 🔴 مراسم گرامیداشت یوم‌الله نهم‌دی، مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها 🔹سخنران: حجةالاسلام والمسلمین شیخ‌حامد حیدری، رئیس جدید امور مساجد شهرستان اسلامشهر 🔸دوشنبه ٩دی، همراه با نماز مغرب وعشاء 🔸اسلامشهر، خیابان ٢٠متری امام‌ خمینی(ره)، مسجد صاحب‌الزمان (عج) @seraj1397 .
. 🔴 شعار محوری دهمین سالگرد حماسه نهم دی اعلام شد👈 «یوم‌الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایت مداری و عبور از فتنه‌ها» 🔸این مراسم امسال در تهران، ساعت ۱۴:۰۰ بعدازظهر در میدان امام‌حسین با سخنرانی حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزار می‌شود. 🔸هر سال نهم تا نوزدهم دی‌ماه به عنوان «دهه بصیرت» نامگذاری شده است. @seraj1397 .
. 🔴«گروه سرود میعاد» از اسلامشهر فردا در تجمع بزرگ حماسهٔ نه‌دی اجرا خواهد داشت... 🔸دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ 🔸تهران، میدان امام‌حسین(ع) @seraj1397 .
؛ 🔴 جشن میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها 👈 هيئت عشاق‌الرضا(ع) 🔸سه‌شنبه ۱۰ دی، ساعت ۲۰:۳۰ 🔸اسلامشهر، انتهای باغ‌فیض، شهرک احمدخمینی، کوچه گلبرگ۱ ، پ۳۵ @seraj1397 .
؛ 🔴 افتتاح نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی‌خط/ آرامشی در دست باد 👈 برپایی نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی خط به همت "استاد الهام یزدانی" از اساتید و داوران با سابقهٔ کشوری 🔸مراسم افتتاحیه: پنجشنبه ۱۲دی، ساعت ۱۰:۳۰ 🔸بازدید: بمدت یک‌هفته ازساعت ۹ الی ۱۴ 🔸اسلامشهر، خیابان نواب، کوچه ترنج۴، اداره فرهنگ وارشاد اسلامشهر 🔷 هدف از برپایی این نمایشگاه و خرید آثار استاد یزدانی، حمایت از مرکز معلولین نمونه(ریحانه) می‌باشد. @seraj1397 .