eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔴 / میزان و درصد نفرت مردم کشورهای منطقه نسبت به آمریکا 🔸موسسه امریکایی "گالوپ" اخیرا در پیمایش آماری خود در سال ۲۰۱۹ میزان منفور بودن آمریکا در کشورهای جهان را مورد ارزیابی قرار داده که نتایج این پیمایش نشان میدهد بیشتر مردم منطقه‌ی غرب آسیا از آمریکا متنفر هستند. 💠 رهبر معظم انقلاب (روز گذشته): «مردم کشورهای این منطقه از آمریکا متنفرند.» @seraj1397 .
؛ 🔴 نگاهی به سفارتخانه ۴۲ هکتاری آمریکا در بغداد 🔸سفارت واشنگتن در بغداد بزرگترین سفارتخانه در جهان است؛ ۲۱ ساختمان دارد و مساحت آن ۸۰ زمین فوتبال را در خود جای می‌دهد. 🔸این سفارت در سال ۲۰۰۹ با هزینه ۷۵۰ میلیون دلار افتتاح شد و نزدیک به ۱۶ هزار کارمند و پیمانکار در آن مشغول به کار هستند. 🔸دیوارهای دور سفارت می‌تواند در برابر قدرت انفجاری خودروهای بمب‌گذاری شده یا خمپاره‌ها مقاومت کند. 🔸از داخل نیز سیستم تصفیه هوا در برابر هرگونه حمله شیمیایی یا بیولوژیک تعبیه شده است. 🔸وظیفه تأمین امنیت نیز به دست تفنگداران نیروی دریایی آمریکاست. 🔸با همه این‌ها وزیر دفاع آمریکا از اعزام ۱۰۰ تفنگدار دریایی برای حفاظت از سفارت در پی اعتراضات مردمی خبر داد. 🔸این میزان از تدابیر امنیتی و تعداد بی‌سابقه کارمندان و پرسنل نظامی باعث شده تا مردم عراق آن را نه یک مرکز دیپلماتیک بلکه مکانی برای توطئه‌چینی علیه امنیت خویش بدانند. @seraj1397 .
؛ 🔴 ‏بیشترین تحریم‌ها علیه کدام کشورها اعمال شده است؟ 🔸تحریم‌ها علیه ، از مجموع تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، کوبا، ونزوئلا و لیبی بیشتر است!! در واقع قویترین نظام ‎تحریمِ تاریخ علیه ایران طراحی شده، جوری که حتی با سقوط حکومت هم تاثیرشان از بین نمی‌رود! 🔸در واقع: هدف این تحریم‌ها تغییر رفتار نیست؛ نابودی ‎ایران است. همانکه ‎عربستان و اسرائیل میخواهند! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 آئین افتتاح حفاری مکانیزه مترو اسلامشهر، با حضور خانواده شهید حمیدی از شهدای مدافع‌حرم و با اعلام فرمان همسر شهید، آغاز شد. 🔸در این مراسم از نمایندگان مجلس تا استاندار و مسئولین شهرستان حضور داشتند. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 اظهارت استاندار تهران در آئین افتتاح حفاری مکانیزه مترو اسلامشهر 🔸نمایندگان مجلس واقعا باید دنبال جذب بودجه پروژه مترو اسلامشهر باشند، استانداری تهران هم از تمام ظرفیت های خودش برای پیشبرد پروژه عمرانی اسلامشهر استفاده خواهد کرد. با اعمال حمایت ها از این پروژه ملی، استانی، شهرستانی، سرعت عملیات اجرایی مترو بیشتر و قابل قبول می‌شود تا انشالله در زمانبندی اعلام شده، پروژه مترو اسلامشهر افتتاح شود. 🔸پروژه مترو اسلامشهر کاملا انتقالی است و اصلا تبادلی نیست، لذا تبادلی بودن آن به نفع پروژه مترو اسلامشهر و شهروندان این شهرستان نیست. تفکر تبادلی مترو اسلامشهر کاملا غلط بود و از شهردار تهران بابت تایید این‌ موضوع تشکر می‌کنم. خط مترو اسلامشهر فقط انتقالی است نه تبادلی. 🔸موضوع ترمیم خطوط آب آشامیدنی اسلامشهر هم توسط استانداری تهران و مسئولان این شهرستان دنبال می‌شود که برای آن بودجه ۸۰ میلیارد تومانی لحاظ شده است. همچنین از دی ماه سال گذشته تا دی ماه سال کنونی، ۱۷ هزار فرصت شغلی برای مردم اسلامشهر به وجود آمده است که این‌ موضوع در جای خود شایسته تقدیر است. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 اظهارات مصطفی کواکبیان نماینده مجلس حوزه انتخابیه تهران، در آئین افتتاح عملیات مکانیزه حفاری مترو اسلامشهر 🔸وقتی در ابتدای دوره کنونی مجلس وارد اسلامشهر شدیم، اولین غصه مردم این شهرستان مترو بود. 🔸هر جلسه‌ای که در اسلامشهر می‌رفتیم، همه درباره مترو صحبت می‌کردند. 🔸مترو یکی از مسائل اسلامشهر است، ولی خداوکیلی اسلامشهر خیلی مشکل دارد. 🔸در حوادث آبان‌ماه لشگر فقر، لشگر بیکاری، لشگر حاشیه‌نشینی دست به دست هم دادند تا آن مباحث شکل بگیرد، لذا از مسئولان خواهش می‌کنم توجه ویژه به اسلامشهر کنند. @seraj1397 .
. 🔴 شهردار اسلامشهر: دو سال زمان برای رسیدن تونل مترو به میدان نماز/ از زمان پروژه جلوتریم... 🔸دکتر طلا شهردار اسلامشهر همزمان با آئین آغاز به کار حفاری تونل مترو اسلامشهر به خبرنگاران گفت که اتمام پروژه حفاری تونل مترو اسلامشهر دو سال زمان می‌برد. 🔸طلا اضافه کرد: از سال گذشته در چنین روزی که کلنگ پروژه بر زمین خورد، اقدامات زیرساختی چون رساندن آب، برق،گاز، خطوط انتقال سوخت و دستگاه «تی.بی.ام » به محل پروژه انجام گرفته و حالا همه چیز پیشتر از زمان پیش‌بینی شده برای کار آماده شده است 🔸طلا در پاسخ به زمان اتمام پروژه حفاری نیز گفت: طبق قراردادی که با قرارگاه خاتم‌الانبیا داریم، قرار شده است که مدت پروژه سه سال باشد که با توجه به گذشت یک سال از شروع پروژه تا دو سال دیگر شاهد اتمام مراحل حفاری پروژه مترو اسلامشهر باشیم./ فارس @seraj1397 .
. 🔴 سالاریان خطاب به استاندار: مترو اسلامشهر مستقیم به خط سه متصل شود... 🔸سالاریان، رئیس شورای شهر اسلامشهر، در آئین آغاز حفاری تونل متروی این شهرستان از استاندار تهران بعنوان نماینده عالی دولت خواست تا زمینه‌های اتصال مستقیم مترو این شهرستان به خط سه مترو تهران را فراهم کند. 🔸استاد سالاریان گفت: بنده تقاضا دارم تا مقدمات طوری فراهم شود که خط مترو انتقالی باشید و مستقیم به خط سه متصل شود. 🔸وی در ادامه از نمایندگان مجلس خواست تا بخاطر تامین بخش اعظم هزینه‌های مترو توسط شهرداری اسلامشهر، تلاش کنند تا در تخصیص اعتبارات دولتی نیز تسهیل مناسب صورت پذیرد که همه فشارها به دوش شهرداری نیفتد. 🔸گفتنی است طی ماه‌های گذشته برخی مدیران ارشد شهرداری تهران اصرار دارند تا مترو اسلامشهر شبیه به مترو کرج که در ایستگاه صادقیه متوقف می‌شود به روش "تبادلی" اجرا شود که این موضوع به شدت با واکنش مردم و مسئولان اسلامشهری روبه رو شده است. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 اظهارات فرماندار اسلامشهر در آئین افتتاح حفاری مکانیزه مترو اسلامشهر 🔸هیئت‌دولت با تصویب ۴۸ ساعته و فوری، مصوبه‌ای برای تغییر مجری پروژه مترو از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر بعد از ۱۰ سال که از طرح این پروژه می‌گذشت کار بزرگی در اجرای آن انجام داد. 🔸طبق آمار رسمی روزانه بیش از یکصد هزار سفر در کریدور اصلی اسلامشهر در حال انجام است و این نشان می‌دهد اجرای پروژه مترو چقدر اهمیت دارد. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 اظهارات "دکتر رضا قاسمی" رئیس سازمان مترو شهرداری اسلامشهر، در آئین افتتاح حفاری مکانیزه متروی شهرستان 🔸مسیر مترو اسلامشهر در فاز نخست ۱۰,۵ کیلومتر خواهد بود که در دو قطعه به انجام می‌رسد. 🔸سرعت آماده‌سازی زیرساختهای اولیه برای شروع حفاری مترو اسلامشهر کم‌نظیر بوده و حالا امروز دقیقا یکسال بعد از شروع کار، مترو اسلامشهر جلوتر از زمان‌بندیِ پیش‌بینی شده توانسته وارد مدار عملیاتی حفاری تونل شود. 🔸مترو اسلامشهر فعلا سه ایستگاه در چهاردانگه، شاتره و میدان نماز ایستگاه خواهد داشت. 🔸مدیرعامل حمل‌ونقل ریلی شهرستان اسلامشهر ادامه داد: قطعه اول از ایستگاه آزادگان به سمت بزرگراه آزادگان به طول ۹۵۰ متر ، پیشرفت فیزیکی هفت درصدی داشته است و قطعه دوم از بزرگراه آزادگان تا میدان نماز که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده، ۱۰ درصد پیشرفت دارد. 🔸وی با اشاره به این که عملیات حفاری مترو به صورت سه شیفت در دست اجراست گفت: ۲۰۰ نفر از مهندسان در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند. @seraj1397 .
. 🔴 بلوار گلها بالاخره آسفالت شد/ وفای به عهد شهرداری اسلامشهر 🔸با همت و پیگیری معاونت فنی وعمرانی شهرداری اسلامشهر و با همکاری واحد عمران شهرداری منطقه دو هر دولاینِ بلوار گلها آسفالت شد. 🔸اکبر گنجه‌ای شهردار منطقه دو از اجرای عملیات بهسازی، شامل تراش و روکش مکانیزه معابر منطقه ۲خبر داد و گفت: با اشاره به وجود محورهای مواصلاتی مهمی مانند بلوارگلها که بلوار بسیج را به کمربندی الغدیر وصل میکند افزود فاز دوم عملیات بهسازی شامل تراش و روکش مکانیزه آسفالت معبر بلوار گلها در حال انجام است و توسط واحد عمران منطقه ضلع غربی و شرقی بلوار گلها به متراژ ۲۳,۰۰۰هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید. 🔸قبلا بارها گلایه‌های شهروندان به گوش مسئولین رسیده بود و خوشبختانه این مطالبهٔ به‌حقِ شهروندان از سوی مدیریت شهری پاسخ گرفت. ما هم به نوبه خود از شهردار منطقه دو، معاونت عمرانی شهرداری و همه آنهایی که در اجرای این کار مهم نقش داشتند تشکر می‌کنیم. @seraj1397 .
. 🔴 یک مدیر با تجربه بعنوان رئیس اداره جهاد کشاورزی اسلامشهر منصوب شد. 🔸"محمد بحیرایی" با حکمی از سوی ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، به‌عنوان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر منصوب شد. 🔸شهبازی، قائم مقام سازمان در این مراسم، اسلامشهر را قطب صنایع لبنی استان تهران نامید و افزود: اسلامشهر با ۱۳هزار هکتار أراضی ناب کشاورزی و ۲درصد بهره برداران استان تهران، سهم ۱۰درصدی از تولیدات کشاورزی استان تهران را در اختیار دارد. 🔸شهبازی با تاکید بر صیانت از اراضی کشاورزی استان تهران گفت: اگر یک هکتار از اراضی کشاورزی، از چرخه تولید حذف شود، تامین غذای ۲۰ نفر از بین می‌رود؛ به همین جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن و تغییر کاربری این اراضی با توسعه کشاورزی از اهمیت خاصی در استان تهران برخوردار است. 🔸گفتنی است بحیرایی پیش از این معاونت امور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را عهده‌دار بود. @seraj1397 .
. 🔴 انتخاب یک شهروند جوان اسلامشهری به عنوان دانشجوی نخبه کشور 🔸"آرش قربانی‌سپهر" از سوی بنیاد ملی نخبگان بعنوان دانشجوی نخبهٔ کشور در سال تحصیلی جاری انتخاب و معرفی شد. 🔸وی در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ مشمول جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان هم شده که در نوع خود جایزه ارزشمند و قابل توجهی به شمار می‌رود. 🔸وی مقطع تحصیلی کارشناسی را در دانشگاه شهیدبهشتی و مقطع کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه فردوسی مشهد تمام کرده و همین حالا مقطع دکتریٰ تخصصی را در دانشگاه خوارزمی طی می‌کند. 🔸همچنین از جمله آثار تالیف آقای قربانی‌سپهر را ۶ کتاب و ۲۲ مقاله پژوهشی می‌توان نام برد. @seraj1397 .
. 🔴 دعوت از دو بازیکن اسلامشهری به اردوی تیم ملی نونهالان 🔸سارو احمدی و امیر علی جعفرنژاد دو بازیکن تیم آینده‌سازان کیا به اردوی تیم ملی نونهالان دعوت شدند. @seraj1397 .
. 🔴 معرفی و تجلیل از ۱۵ چهره افتخار آفرین اسلامشهر در همایش «تجلی‌فرهنگ» 🔻این همایش با حضور جمعی از مسئولین و فرهنگ‌پیشگان و هنرمندان، در تالار باغ‌زندگی برگزار گردید. سخنرانان مراسم، حجةالاسلام محمدی امام‌جمعهٔ واوان و دکتر مرسلپور فرماندار اسلامشهر بودند، که آقای فرماندار در همایش حضور نیافت. 🔻تقدیر شدگان به شرح زیر می‌باشند: 🔸حوزه فرهنگ و ایثار: جبرائیل قربانی👈 خانواده جاوید الاثر قربانی 🔸حوزه فرهنک و تولید وکارافرینی : یعقوب پایداری👈 کارآفرین نمونه کشور فرامرز پایداری👈 کارآفرین نمونه کشور 🔸حوزه فرهنگ و اصناف : ادریس‌ خوش اندام👈 رئیس سابق اتحادیه تالارداران و ۳۰سال خدمت صادقانه 🔸حوزه فرهنگ و رسانه : حسن اذانگو👈 پیشکسوت صداوسیما و بیش از سه‌دهه خدمت در رسانه ملی حاج قدرت‌الله صادقی👈 خبرنگار قدیمی و پیشکسوت شهرستان اسلامشهر 🔸حوزه فرهنگ و غدیر: سیدعزیز غفاری👈 تلاشگر احیای سنت غدیر 🔸حوزه فرهنگ و ورزش : مصطفی سالاریان👈 قهرمان ورزشی سجاد گنج‌زاده👈 قهرمان ورزشی مرتضی تقوی👈 رتبه ۱ رشته هنر اسلامشهر فاطمه کبیری👈 قهرمان ورزشی 🔸حوزه فرهنگ وهنر: روح‌الله دلخانی👈 استاد خط و هنرمند 🔸حوزه فرهنگ و قرآن: حمید رحیمی👈 فعال قرآنی 🔸حوزه فرهنگ و مسجد : علی نوروزی👈 پشتیانی و همکاری در برگزاری کرسی‌های قرآنی و نیکوکار مسجدساز 🔸و هنرمند نقاش خانم الهام یزدانی @seraj1397 .
. 🔴 دیدار امام‌جمعه واوان با پرستاران مرکز درمانی سوده/ بمناسبت روز پرستار 🔸همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، حجةالاسلام محمدی امام‌جمعه واوان و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب جنوب غرب استان تهران، از مرکز درمانی سوده واوان بازدید و از پرستاران این مرکز درمانی با اهدای گل تجلیل کرد. @seraj1397 .
. 🔴 تقدیر پاسداران و بسیجیان از پرستاران مراکز درمانی شهرستان اسلامشهر 🔸همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، جمعی از پاسداران و بسیجیان شهرستان اسلامشهر با حضور در بیمارستان امام‌زمان(عج) و تعدادی از درمانگاههای این شهرستان، از پرستاران این مراکز درمانی با اهدای گل تجلیل نمودند. @seraj1397 .
. 🔻در جلسه شورای اداری اسلامشهر، استاندار عنوان کرد: 🔸️در اغتشاشات آبان‌ماه پس از بیانات مقام معظم رهبری در یکشنبه، اسلامشهر جزء اولین شهرستانهایی بود که در آن به سرعت صف مردم از اغتشاش گران جدا شد و به آرامش برگشت. 🔸️صبر و شکیبایی حضرت زینب ماندگارترین حادثه تاریخ بود که امروز آثار مطالبه‌گری و حق‌خواهی آن را می‌بینیم. 🔸️امروز اتفاق ارزشمندی را در شهرستان اسلامشهر شاهد بودیم که تلاش اعضای شورای شهر و شهرداران محترم اسلامشهر و چهاردانگه را، در کنار مدیریت فرماندار محترم اسلامشهر شاهد بودیم. 🔸️در شهر تهران ۱.۶ تخت برای هر ۱۰۰۰نفر داریم که همان میانگین کشوری است. در فضای آموزشی نیز در شهرستانها به طور متوسط ۳۳ نفر در یک کلاس درس هستند که همین شاخصه در تهران ۳۴ نفر است. @seraj1397 .
. 🔴 بازدید مسئولین سپاه از پایگاه بسیجی که در اغتشاشات اخیر سوخت و قول تسریع در بازسازی آن 🔸مسئولین سپاه استان تهران و ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولین شهری از روند بازسازی یکی از پایگاههای بسیج واقع در شهرک مطهری چهاردانگه بازدید نموده و تصمیماتی برای سرعت دادن به بازسازی این مکان اتخاذ کردند./ چهاردانگه‌خبر @seraj1397 .
. 🔴 قرص‌های مشکوک این‌بار در چهاردانگه! 🔸روز گذشته یکی از شهروندان از پیدا شدن قرص در شکلات یک برند معروف خبر داد. 🔸پس از بررسی شبکه بهداشت، تحقیق و تفحص در یکی از فروشگاه‌های چهاردانگه و تحقیق از دیگر اجناس این فروشگاه در دستور کار قرار گرفت. 🔸یک منبع آگاه گفت: امروز بعدازظهر ماموران نمونه ماده غذایی را از فرد شاکی (وجود قرص در شکلات) دریافت و همچنین محصول مشابه را در فروشگاه جمع‌آوری نموده و جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال کردند تا بررسی‌های بیشتری روی موضوع انجام شود. @seraj1397 .
🔺افتتاحیه نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی‌خطِ «استاد یزدانی» به روایت تصویر @seraj1397 .
🔴 بازدید معاون سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران از روند اجرای زیر ساخت‌های گردشگری شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و اسلامشهر 🔸دکتر الهی در این بازدید گفت: ۱۵ پروژه اقامتی پذیرایی تفریحی گردشگری و بومگردی و توریستی با اشتغال‌زایی، حدود ششصد نفر و با سرمایه‌گذاری حدود چهارصد میلیارد تومان در این شهرستانها توسط بخش خصوصی در مرحله اجراست، که با وجود پتانسیل‌های موجود شهرستانها که دو اتوبان تهران-قم و تهران-ساوه و فرودگاه حضرت امام(ره) و مرقد حرم مطهر حضرت امام(ره) و دانشگاهها و آثار تاریخی و فرهنگی موجود که دارد باعث ایجاد چنین مجموعه‌های شده است. @seraj1397 .