eitaa logo
" سراج "
2.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 فرصتی برای فرصت‌طلبان! 🔸اعلام خبر احکام قضایی درباره سه مجرم که سابقهٔ حمله مسلحانه به جان و اموال مردم و البته نقش مؤثری در اغتشاشات و ارعاب مردم در آبان سال۹۸ داشتند، به‌محض اینکه در نشست هفته پیش سخنگوی قوه قضائیه مطرح شد، به‌سرعت با فضاسازی گسترده رسانه‌های ضدانقلاب خارج از کشور همراه شد و نیز در داخل توسط افراد رادیکال اصلاح‌طلب و برخی سلبریتی‌ها در آن دمیده شد. 🔻در این‌باره چند نکته حائز اهمیت است: 1⃣- نحوه اطلاع‌رسانیِ قوه‌قضائیه در مورد حکم اعدام سه سارق مسلح، در کنار دروغ‌های خبری رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، باعث شد تا مجموعه‌ای از داخل تا خارج، خواهانِ توقف حکم اعدام شوند و این سه نفر به‌عنوان جوانانی فقیر و صرفاً معترض به وضعیت بد معیشتی معرفی شوند! حال آنکه اینها سارقین مسلحِ سابقه‌دار هستند و در یکی از سرقت‌های خود یک خانم را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار داده‌اند! 2⃣- می‌توان گفت که مقابله با روند اقدامات تحولی در قوه قضائیه که با آمدنِ آقای رئیسی روند شتابانی به خود گرفته و توانسته سرمایه اجتماعی این قوه و بالطبع نظام را افزایش دهد، هدف کانونی حملات اخیر به بخش قضایی بوده است. در این زمینه از دشمن بیرونی چه انتظاری هست؟ از سلبریتی‌ها هم که هیجانی عمل می‌کنند، توقع چندانی نمی‌رود. سخن بر سرِ رفتار برخی افراد و گروه‌های رادیکال اصلاح‌طلب با این رخداد است که اغراض سیاسی، آنها را به وادی رفتارهای ضد امنیت ملی کشانده است! 3⃣- رفتارهای متناقض این گروه‌ها و افراد رادیکال در خصوص نحوه مواجهه با احکام قضایی نشان می‌دهد که جان انسان‌ها صرفاً ابزاری برای عقده‌گشایی و اعتبار زدایی از احکام اسلام و جمهوری اسلامی است. کافی است در نظر آورده شود که این گروه رادیکال در پرونده قتل رومینا، برای اینکه ثابت کنند جمهوری اسلامی زن‌ستیز است، صراحتاً خواستار اعدام قاتل که پدرش بود، شدند. پیش از آن در ماجرای قتل همسر شهردار سابق تهران، موضوع «جایگاه زن» برای این عده اهمیتی نداشت و درصدد توجیه اقدام دوستِ هم‌جناحی و هم‌عقیدهٔ خود برآمدند! مبنای مواضع آنها اصولاً ربطی به جان انسان‌ها و ضرورت اجرای احکام قضایی ندارد؛ علایق آن‌ها، مواضعشان را معین می‌کند! 🔸جمع‌بندی نهایی: قوه قضائیه مسیر تحول را در پیش گرفته و امیدها و اعتمادهای زیادی را به آینده این بخش مهم نظام متمایل کرده است. بااین‌ حال به دلیل حساسیت اقدامات این قوه در پیوند با افکار عمومی و از دیگر سو مغرضان و معاندانی که مترصد فرصتی برای ضربه زدن هستند، لازم است تحول در بخش رسانه‌ای و فرآیند اطلاع‌رسانی هم در صدر اولویت‌ها قرار گیرد. ✍ عزیز غضنفری @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آیا رشد بورس، ادامه خواهد داشت؟ 🔻سوال شده است که بورس تا چه میزان رشد خواهد کرد و کی وارد اصلاح عمیق خود می‌شود؟! ✅ پاسخ: ۱. بخشی از شاخصِ فعلی‌ واقعی نیست. ۲. دلیل افزایش شاخص، ورود نقدینگی بالا و مهمتر حمایت دولت است. ۳. تا بعد از ETF سوم دولت ما شاهد رشد خواهیم بود و دولت حمایت می‌کنید، اما ادامه رشد بستگی به حمایت دولت دارد. اما نکته مهمتر اینه که اونایی که تو بورس سرمایه دارند بهتره دعا کنند که در انتخابات آمریکا مجدداً انتخاب بشه! دلیلش رو در یک کلیپ خواهیم گفت... ۴. از این پس باید به میزان بیشتری شاهد افزایش شاخص هم‌وزن باشیم. ۵. مراقب انتخاب نمادهای مورد نظر خودتون باشید. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توافق ایران و چین، اقتصادِ ایران را احیا می‌کند 🔻رسانه انگلیسی «میدل‌ایست‌آی»: سند همکاری ایران- چین، اقتصاد ایران را احیا کرده و موقعیت منطقه‌ای این کشور را بهبود می‌بخشد. این توافق احتمالاً به دشمنان ایران انگیزه خواهد داد به‌جای پیروی از سیاست‌های آمریکا به تنش‌زدایی با تهران روی بیاورند. کشورهای عربی احتمالاً با شتاب برای عقد قراردادهای خاص با چین خیز برخواهند داشت. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آخرین ترکش‌ها ‼️ 1⃣- سفر مقتدرانهٔ سرلشکر باقری به سوریه و توافقات صورت گرفته، نشان از روزهای بسیار سخت برای اسرائیل دارد. اسرائیلی که پیش از این رقیبی برای قدرت هوایی خود بین همسایگانش نمی‌شناخت، از ارتقای پدافند هوایی سوریه توسط ایران بدجوری وحشت کرده است، زیرا قدرت پدافندی ایران را در ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا دیده است. 2⃣- انتشار سند همکاری‌های راهبردی ایران و چین به اعتراف مقامات آمریکا، فرصت خوبی در اختیار ایران قرار می‌دهد تا فشارهای اقتصادی آمریکا را کم اثر کند. هر چند در این روزها تلاطم و نوسانات قیمت‌ها آزاردهنده است، اما دورنمای وضعیت اقتصادی کشور روشن تر از گذشته است. 3⃣ بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جلسه تصویری با نمایندگان مجلس، فضایی که می‌رفت به تشنج و التهاب در جامعه منجر شود، به آرامش و تقویت همکاری های دو قوه مبدل ساخت و جلسات سازنده و مستمر کمیسیون های مجلس با وزرای دولت، امید به کاهش مشکلات و تحرک بیشتر دولت را افزایش داده است. 🔸در چنین شرایطی تحرکات امپراتوری رسانه‌ای بدخواهان ملت در تشدید جنگ رسانه‌ای علیه نظام اسلامی و مردم ایران قابل درک است. امید که افراد رسانه‌ای و به اصطلاح سلبریتی‌ها در داخل کشور، شرایط حساس امروز را درک کنند و در بازی‌های طراحی شده در بی‌بی‌سی، سازمان سیا، موساد، اینترنشنال و تیرانا نقش آفرینی نکنند، که اگر ناامنی‌هایی از جنس آشوب‌های گذشته در کشور رخ دهد، قطعاً دود آن به چشم زمینه‌سازان امروز آن نیز خواهد رفت. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 همه‌باهم رسانه شویم 👈 معروف است که برخی‌ها به اندازه پَر کاهی کار می‌کنند و به اندازه کوهی گزارش می‌دهند؛ اما در مجموعهٔ "بسیج" ظاهراً قضیه عکس آن است. البته هجمه‌های رسانه‌ای علیه نظام و بسیج در این موضوع بی‌تأثیر نیست. 🔸موضوعِ دیگر به نگرشهای رسانه‌ای بر می‌گردد. رسانه‌های غیرانقلابی که اهتمامی به پوشش خدمت‌رسانی بسیج به مردم ندارند و این قابل درک است، اما رسانه‌های همسو هم با توجیهاتی، چندان که شایسته انعکاس هنرمندانه خدمات بسیج به مردم است، ورود نمی‌کنند، از این رو هر بسیجی که در شبکه‌های اجتماعی مجازی عضو است، می‌تواند به عنوان یک رسانه عمل کرده و انعکاس دهندهٔ خدمات بسیج به مردم باشد. به عنوان مثال اکنون که در گامهای آغازین مرحله دوم کمکهای مومنانه به نیازمندان جامعه قرار داریم، شایسته است به صورت هنرمندانه (به گونه‌ای که کرامت افراد نیازمند آسیب نبیند) اینگونه اقدامات را در راستای امیدآفرینی در جامعه نشر دهیم. 🔸در همین راستا شرایط منطقه و فرامنطقه به گونه‌ای است که مخمصه‌های آمریکا و متحدان آنان در منطقه نیز در بایکوت امپراتوری رسانه‌ای قرار گرفته و رسانه‌های لیبرال وطنی نیز رهایی سارقان مسلح از اعدام را که حتی یکی از آنها تجاوز به عنف هم در پرونده دارد، مهمتر از انفجارات و آش آتش‌سوزی های زنجیره‌ای آمریکا می‌دانند و به این اخبار نمی‌پردازند. 🔸در چنین اوضاعی که دشمنان بیرونی و ستون پنجم داخلی، عملیات رسانه‌ای هماهنگی را علیه دستاوردهای نظام اسلامی آغاز کرده و کمر همت بر ناامید سازی مردم بسته‌اند، هر بسیجی باید یک شود در این کارزار سرنوشت ساز! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27 و 28.pdf
611.6K
🔴 سیر مطالعاتی واژگان سیاسی واژه ۲۷ : کثـرت‌گـرایی ✅ واژه ۲۸ : لیبرال دموکراسی @seraj1397 .
29 و 30.pdf
116.3K
🔴 سیر مطالعاتی واژگان سیاسی واژه ۲۹ : اپوزیسیـون ✅ واژه ۳۰ : قیمـومیّـت @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔴 "حجةالاسلام محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درپی درگذشت «مهدی حبیب‌پور»، پیام تسلیتی را توئیت نمود. @seran1397 .
. 🔴 پست اینستاگرامیِ حاج حسین یکتا در پی درگذشت حاج مهدی حبیب‌پور @seraj1397 .
. ❇️ پیــام تسلیــت فرمانده سپـــاه اسلامشهر در پی درگذشت مرحوم مهدی حبیب‌پور إناللّه و إناإلیه راجعون؛ خبر درگذشت جهادگر بسیجی "مهدی حبیب‌پور" واصل و موجب تألم و تأثر خاطر گردید. درود خدا بر آن مجاهد خستگی ناپذیر که عمر پربرکت خویش را در سایه‌سارِ تبلیغ فرهنگ اهلبیت(ع)، رسیدگی به محرومین، ایتام و افراد بی‌بضاعت و لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب در کمک‌های مومنانه هزینه نمود. اینجانب فقدان این پاسدار عزیز و بسیجی مخلص را به خانواده معزز، بستگان و نیز همه همرزمان آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از قادر متعال برای ایشان درجات و همنشینی با شهدا، صلحا و صدیقین و برای بازماندگان سوگوار صبر و شکیبایی توام با عزت و سعادت مسئلت می‌نمایم. سرهنگ پاسدار هادی ایلکا فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر @seraj1397 .
. 🔴 انهدام باند خرید و فروش سلاح جنگی در چهاردانگه 🔸با تلاش مأموران نیروی انتظامی باند خرید و فروش سلاح جنگی در چهاردانگه متلاشی شد و سه قبض سلاح کمری به همراه ۴۸ عدد فشنگ جنگی، یک عدد گاز اشک‌آور و یک عدد دستبند کشف و ضبط شد. @seraj1397 .
. 🔴 کشف کالای قاچاق ۲۰ میلیاردی در اسلامشهر 🔸سردار خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی انباری در اسلامشهر و کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در تحقیقات اولیه، ماموران انتظامی موفق به شناسایی محل دپوی کالای قاچاق در اسلامشهر شدند و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از انبار، ۷,۵۰۰ عدد لوازم یدکی خودروی سواری هیوندا کشف کردند. @seraj1397 .
. 🔴 نوزاد چند روزه قربانی کرونا در اسلامشهر 🔸دکتر معدنی‌پور رئیس بیمارستان امام رضا(ع) گفت: نوزادی که چند روزه قبل در بیمارستان امام رضا(ع) به دنیا آمده بود متاسفانه فوت شد و با انجام اسکنِ ریه متوجه شدیم که ریهٔ نوزاد کاملا از بین رفته است! 🔸وی افزود: گروه پزشکی بیمارستان دلیل فوت این نوزاد را تشخیص داده و برای انجام آزمایش و مشخص شدن علت قطعی فوت، جسد این نوزاد به پزشکی قانونی تحویل شده است. @seraj1397 .
. 🔴 آماده میزبانی از تیم فوتبــال سایپــا 🔸فرماندار اسلامشهر گفت: با توجه به تاثیرات مثبت حضور باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا در شهرستان، آماده میزبانی از این باشگاه هستیم. 🔸حبیب کاشانی مدیر عامل باشگاه سایپا: بخش عمده فعالیت‌های ورزشی باشگاه سایپا در رشته‌های مختلف در تمامی رده های سنی بویژه تیم‌های پایه، همچنین آکادمی این باشگاه در اسلامشهر انجام خواهند شد. فعالیت این باشگاه در اسلامشهر می‌تواند به شکوفا شدن استعدادهای ناب جوانان ورزشکار این شهرستان در رشته های مختلف از جمله فوتبال، والیبال، اتومبیل‌رانی و... کمک کند. @seraj1397 .
. 🔴 فرماندار اسلامشهر درگذشت مهدی حبیب‌پور موسس خیریهٔ جواد الائمه(ع) اسلامشهر را تسلیت گفت 🔻به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری اسلامشهر متن پیام تسلیت مسعود مرسلپور به شرح ذیل است: انالله و انا الیه راجعون ▪️درگذشت نابهنگام مهدی حبیب‌پور بسیجی جهادگر و موسس خیریه جواد الائمه(ع) را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم، و همسنگرانش در عرصه جهاد و خدمت به مردم تسلیت می گویم. ▪️مرحوم حبیب پور از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا همکاری صمیمانه و صادقانه‌ای با ستاد مقابله با کرونای شهرستان داشت و در زمینه تولید ماسک مورد نیاز مردم خدمات شایانی ارائه کرد. ▪️برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم. @seraj1397 .
. 🔴 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانید در سینما فجر، فیلم ببینید 🔸امروز سه‌شنبه بهای بلیطِ فیلم‌های «شنای پروانه» ، «خوب بد جلف؛ ارتش سری ۲» و «زن‌ها فرشته‌اند۲» در سینما فجر اسلامشهر است. @seraj1397 .
. 🔴 توزیع فیش‌های هیات امنایی زیر ذره‌بین دستگاه قضایی/ شرکت آبادگران بهشت ایرانیان پلمپ شد 🔸چندی قبل فرماندار اسلامشهر آخرین اولتیماتوم را به تعاونی‌ها و شرکت‌های هیات امنایی که به توزیع فیش در ادارت و نزد شهروندان می‌پرداختند داد و عملا خرید و فروش فیش اراضی هیات امنایی را غیرقانونی خواند. 🔸حال روز گذشته با حکم دادستانی، "شرکت آبادگران بهشت ایرانیان" به دلیل فروش و توزیع فیش پلمپ شد. 🔸کانال تلگرامی اسلامشهردیلی از لسان برخی مطلعینِ این موضوع نوشت: بیش از ۴۰۰ فرد از این شرکت ضرر و زیان دیدند که حال با ورود دستگاه قضایی منتظر تعیین تکلیف نهایی هستند. شاکیان این شرکت؛ برای اعلام شکایت خود باید به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر مراجعه نمایند. @seraj1397 .
. 🔴 شهردار اسلامشهر به سوالات شهروندان در سامانه سامد پاسخ داد 🔸دکتر حسین طلا شهردار اسلامشهر با حضور در سامانه پاسخگویی سامد در دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران پاسخگوی سوالات شهروندان اسلامشهری بود. 🔸به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، در اجرای نظام‌نامه ارتباطات مردمی در بستر سامانه سامد ۱۱۱ و ضرورت پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی استان در سامانه مذکور ، صبح امروز ۳۰ تیر، دکتر حسین طلا شهردار اسلامشهر ضمن حضور در این سامانه به سوالات و درخواست‌های شهروندان اسلامشهر پیرامون مسائل و مشکلات شهری پاسخ داد. 🔸زمان افتتاح و بهره‌برداری از مترو اسلامشهر، موضوع آسفالت کوچه‌ها و معابر شهری، موضوع سنگفرش خیابان باغ فیض، مشکلات مربوط به حمل ونقل عمومی از جمله درخواستها و سئوالاتی بود که شهروندان از طریق سامانه سامد با شهردار اسلامشهر در میان گذاشتند. @seraj1397 .
. 🔴 درخواست فرماندار از بانکهای اسلامشهر : برای بازپرداخت اقساط به مردم فرصت بدهید 🔸فرماندار اسلامشهر در جلسه شورای بانکها که با حضور مسئولان ارشد بانکها در شهرستان برگزار می‌شود، خواستار تعامل بیشتر بانکها با مردم بویژه تولیدکنندگان و اصناف جهت بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی شد. 🔸مرسلپور با بیان اینکه به دلیل شرایط کشور شاید برخی از وام گیرندگان نتوانند به موقع اقساطشان را بپردازند اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم های اقتصادی استکبار جهانی، بانکها باید شیوه جدیدی از مشتری‌مداری را در پیش بگیرند. 🔸وی به دیدارهای صورت گرفته با مدیرعاملان بانکهای رفاه کارگران، صادرات، تجارت، ملی و... اشاره کرد و اظهار داشت: در این بازدیدها توافقات ضمنی صورت گرفت تا علاوه بر وام‌های معمولی که بانکها ارائه می کنند در زمینه سرمایه در گردش مراکز تولیدی و تکمیل، تجهیز و گسترش فضای کسب و کار تسهیلات بیشتری در اسلامشهر به متقاضیان ارائه شود. @seraj1397 .