eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ⁉️چـرا میگیم مـرگ بر...؟! ⁉️ لعـن بهتر است یا درود؟! 🎙 حجت‌الاسلام راجی @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ✅ پاسخ به تمام شایعات و دروغ‌هایی که در مورد فلسطین به ما گفتند! 🗣 دروغ‌هایی مثل: 1️⃣ فلسطینی‌ها در کنار داعش با ما می‌جنگند!! 2️⃣ فلسطینیا خون اهدایی هلال احمر ایران رو پس دادن!! 3️⃣ فلسطینی‌ها برای مرگ صدام عـزا گرفتن!! 4️⃣ حماس اسرائیل رو به رسمیت شناخت!! 5️⃣ چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است! مگه خودمون فقیر نداریم که به اونا کمک کنیم! 6️⃣ فلسطینی‌ها خودشون خونه‌هاشونو به صهیونیستها فروختن!!! 7️⃣ تیم فوتبال فلسطین با تیم فوتبال ما بازی نکرد!! 8️⃣ فلسطینی‌ها سنی و ناصبی و مخالف شیعیان هستند!! 9️⃣ فلسطینی‌ها هدایای ایرانیا رو آتش زدند!! 🔟 رقص و شادی فلسطینی‌ها اونوقت ما برای اینها گریه می‌کنیم!!! 1️⃣1️⃣ ازدواج نیروهای حماس با دختران ۹ساله!! 2️⃣1️⃣ مردم اسرائیل از دولت اسراییل جدا هستند!! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چند روش مغلطه و کـژنمایی 1⃣ برچسب زدن این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده می‌شود. این روش باعث می‌شود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروه‌های مخالف نباشد یکی از این روش‌ها استهزای مخالفان با کاریکاتور می‌باشد. 2⃣ شعارهای فریبنده دراین روش سعی می‌شود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیام‌ها اغلب بر حول محور ارزش‌هایی همچون شرافت، انسانیت و میهن‌پرستی می‌باشد. 3⃣ حمله شخصی حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا دزدی)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او. 4⃣ تکـــــرار تکرار بی‌وقفه‌ی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم‌کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. 5⃣ توسل به مرجع برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گوینده‌ی آن (مثل چارلی چاپلین، امیرکبیر و...) استناد می‌شود و بعضاً به دروغ ادعای خود را به این شخصیت‌ها نسبت می‌دهند. 6⃣ توسل به ترس القای ترس و نگرانی همگانی از یک فرد یا جناح سیاسی یا گروهایی مانند اتباع بیگانه یک کشور، مستعمره شدن و... 7⃣ توسل به اکثریت القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن تفکر بپیوندند. 8⃣ دروغ بزرگ بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد. 9⃣ سیاه و سفید نمایی جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن. 0⃣1⃣ حقیقت گزینشی گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است. 1⃣1⃣ شرطی سازی اگر مخاطب نسبت به الف واکنش خاصی داشته باشد (مثلاً از آن بیزار باشد، یا به آن علاقه‌مند باشد)، در چنین صورتی اگر شرطی ساز همواره الف و ب را همراه هم به مخاطب عرضه کند، مخاطب کم کم خصوصیت "الف" را به "ب" هم سرایت می دهد، به طوری که حتی اگر "الف" نبود، مخاطب همان واکنش را نسبت به "ب" نشان می دهد. @seraj1397 .
‼️ مأیـوس سازی؛ سیـاسـتِ رسانــه‌ای دشمــن! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ 🔸عده‌ای میان «انقلاب اسلامی» و «اسلام انقلابی» اشتباه می‌کنند، یعنی برای آنها مبارزه و انقلاب هدف است؛ اسلام وسیله‌ای است برای مبارزه و انقلاب. نتیجه‌اش این است که از اسلام انتخاب می‌کنیم؛ هر چه از اسلام ما را در مسیر مبارزه قرار بدهد آن را قبول می‌کنیم و هر چه از اسلام - لااقل فکر کنیم - ما را در مسیر مبارزه قرار ندهد آن را از اسلام طرد می‌کنیم. آنوقت بر اساس اینکه ما اسلام را هدف، و مبارزه و جهاد را وسیله‌ای برای برقراری ارزشهای اسلامی بدانیم یا مبارزه را هدف بدانیم، تفسیرها از اسلام، انسان، توحید، تاریخ، جامعه و تفسیرها از آیات قرآن متضاد و متناقض می‌شود. 🔸آن که مبارزه را هدف می‌داند می‌گوید من همیشه باید در حال مبارزه باشم و اصلا اسلام برای مبارزه آمده است. نه، اسلام نیامده برای مبارزه، ولی در اسلام عنصر مبارزه هست. اسلام خیلی دستورها آورده و یکی از آنها مبارزه‏ است اما نه اینکه اسلام آمده فقط برای مبارزه، و هدفی جز مبارزه ندارد. اسلام آمده برای اینکه بشریت را به سعادت برساند و یکی از وسایلی که در شرایط خاص از آن استفاده می‌کند مبارزه است. 📙 استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۹۲ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آیا روزه‌داری از لحاظ "علم پزشکی" برای بدن انسان دارد؟ پیش از هر چیز باید پرسید آیا اساساً احکام و دستورات خدا را چون تایید یا رد میکند، باید بپذیریم؟ اینکه پذیرش دستور الهی را فقط وابسته به علـم کنیم، باعث نقص فهم ما میشود، مثلا علم میتواند ثابت کند چرا نماز صبح دو رکعت است؟ یا علم میتواند اثبات کند مرگ چیست؟ عزرائیل چگونه جان می‌گیرد؟ و آیا اساساً علم میتواند وجود عزرائیل را اثبات کند؟ از همه این سوالات که بگذریم، به سوال نخست باز می‌گردیم، آیا روزه‌داری برای انسانها مضر است و علم پزشکی آن را تایید می‌کند!؟ چون روزه یک عبادت در ادیان مختلف بوده است و مختص به اسلام نیست (اَشکال مختلف روزه‌داری) در جوامع مختلف مراکز علمی به فواید آن پرداخته‌اند. موسسات علمی مختلف در دنیا با عناوین و سرفصلهای متنوع: ✅ بعنوان مثال: مقاله اثر روزه‌داری در رمضان بر روی قلب: https://www.emirates247.com/ramadan/ramadan-fasting-is-good-for-the-heart-study-2012-07-20-1.468006 ✅ فواید و دستاوردهای روزه برای انسان: https://www.soundvision.com/article/the-spiritual-and-health-benefits-of-ramadan-fasting ✅ هفت اثر شگفت‌انگیز روزه بر سلامتی: https://www.realbuzz.com/articles-interests/nutrition/article/7-surprisingly-health-benefits-of-ramadan/ 👆اینها تنها بخشی از مقالات و دستاوردهای علمی مراکز مختلف در دنیاست. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا ایـران از فلسطین و... حمایت می‌کند؟ 🎙 استاد حسن عباسی @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 رمضان سال ۲ قمری، هلاکت مشرکِ ملعون، طراحِ قتل پیامبر(ص)، «ابولهب ملحد» 💠رهبرانقلاب: ‼️اگر فقط اعتراف به خدا شرط ایمان است پس اول مومن بخدا أبولهب است اما عملا با خدا مخالفت میکرد بطوریکه ۷روز بعداز شکست قریش در جنگ بدر، دق کرد! ۵۳/۶/۳۱ ‼️اسلامی که پیام پیامبر اسلام(ص) را با خود همراه داشته باشد، حتماً دشمنی ابوجهل و ابولهب را برخواهد انگیخت. اگر شما در جایی دیدید ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها و بقیه‌ی صنادید کفر جهانی، در مقابل پیام اسلام بی‌تفاوتند، بدانید این اسلام، اسلام صدر اسلام و پیامبر اکرم(ص) نیست و روح و تپش حقیقی اسلام در آن مشاهده نمیشود. آن اسلامی که صنادید زر و زور و اقطاب قدرت جاهلی و طاغوتی را در دنیا میترساند، اسلام ناب محمّدی(ص) است و الا اسلام آمریکایی است! ۶۸/۴/۱۱ @seraj1397 .
🗓 رمضان سال ۷۱۰ قمری، درگذشت فقیه، فیلسوف، حکیم، ادیب، منجّم «مرحوم‌ علامه‌ قطب‌الدین‌ شیرازی» 💠رهبرانقلاب: ‼️بزرگداشت کسانی از قبیل قطب‌الدّین شیرازی کار بسیار مفیدی است. من در ذهنم بود که پزشکها زرنگی کردند و قطب شیرازی را برده‌اند به عالم پزشکی؛ چون ایشان در درجه‌ی اوّل فیلسوف است، شاگرد خواجه نصیر و شارح شرح حکمت‌الاشراق و اینها است؛ و البتّه طبیب هم هست، طبیب برجسته‌ای است؛ و هم‌ منجّم است، ایشان در ساخت رصدخانه‌ی معروف مراغه سهیم بوده؛ یعنی یک انسان بزرگی است. یعنی همین که ما توجّه بکنیم که دانشمندان بزرگ ما در دورانهای مختلف اسلامی، در رشته‌های مختلف تبحّر داشته‌اند؛ صِرف این نبود که یک لقمه از اینجا، یک لقمه از آنجا، یک لقمه از آنجا؛ نه، ایشان در عالم پزشکی هم یک آدم برجسته است! ۹۱/۹/۲۹ @seraj1397 .
🗓 بمناسبت روز قدس 💠رهبرانقلاب: ‼️بعداز حادثه حمله مغول و تهاجم صلیبیان، بزرگترین حادثه‌ی تلخ و مرارت‌بار دنیای اسلام، ماجرای فلسطین است. ۶۳/۲/۱۶ ‼️این کتاب سرگذشت فلسطین و کتب دیگری که درباره مسأله فلسطین است، بخوانید. ببینید صهیونیستها این نقطه‌ی بسیار مهمِ‌ّ خاورمیانه را با چه ترفندهایی به‌دست آورده‌اند! ۷۷/۱۰/۲۴ @seraj1397 .
🏴 تاسف مکرر رهبری بر ضعف کتابخوانی 💠 کلام اخیر رهبـری: ‼️متاسفانه جوانها کم کتاب میخوانند. من نمیدانم شماها در مورد استعمار و استعمار نو و مانند اینها چقدر کتاب خوانده‌اید، چقدر مطلب میدانید. خب اروپایی‌ها در یک بُرهه‌ای از زمان یعنی از قرن هفدهم ــ حدود ۱۶۰۰ میلادی؛ اوّل پرتغالی‌ها و بعد اسپانیایی‌ها و بعد دیگران ــ مشغول استعمار دنیا شدند؛ یعنی کشورها را تصرّف میکردند و با خونریزی و با قهر و غلبه و مانند اینها اداره‌ی کشورهای ضعیف را به عهده میگرفتند و منافع آنها را میچاپیدند. در قرن بیستم یعنی بعد از حدود سه قرن، چهار قرن استعمار، به این نتیجه رسیدند که استعمارِ مستقیم دیگر جواب نمیدهد؛ یک سیاست جدیدی به وجود آمد و آن سیاست این بود که در کشورهای هدف، افرادی را تربیت کنند تا آن افراد، همان کاری را انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد، همان حرفی را بزنند که او بنا بود بزند، همان اقدامی را در کشور انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد؛ اصلاً هدف این است. پس نگاه به دانشگاه و نخبه‌پروری و نخبه‌شناسی در کشورهای هدف برای غربی‌ها این بود که عرض میکنم؛ که اسم این، استعمار نو بود. در این زمینه کتابها نوشته‌اند، حرفها زده‌اند، مطالب تحقیقی زیادی افراد نوشته‌اند که خوب است نگاه کنید. ۱۴۰۱/۲/۶ @seraj1397 .
🗓۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۰، فرمان هشت ماده‌ای رهبری بر مبارزه با مفاسد اقتصادی 💠رهبرانقلاب: ‼️همیشه در کنار فعالیتهای سالم، فعالیتهای ناسالم هم وجود دارد. بنده چند سال است که روی مفاسد اقتصادی تأکید میکنم. آن وقتی که من این مسئله را مطرح کردم، یک عده‌ای به ما مراجعه میکردند که آقا شما روی مسئله‌ی مفاسد اقتصادی اینقدر تکیه میکنید، ممکن است فعالان اقتصادی ما را از ورود در عرصه‌ی فعالیت اقتصادی بترساند. من گفتم بالعکس، آنها را تشویق میکند. اگر فعال اقتصادی که میخواهد نان حلال دربیاورد و کار حلال و مطابق وجدان و شرع انجام بدهد، بداند که دستگاه با افراد متخلف برخورد میکند، او بیشتر تشویق میشود. ۹۰/۵/۲۶  @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حکایت ما و مسئولین و تصمیمات فضایی! یکی از شرایط واردات خودروی خارجی اینست که افراد و شرکت ها، خودرو و قطعات داخلی صادر کنند و در قبال آن خودرو خارجی وارد کنند! 🔻داخلی‌ها چه هستند؟ برخی مختصات ؛ ❌ نا ایمن در مقابل کوچک‌ترین حوادث! ❌ آتش گرفتن بی‌دلیل یا با کمترین حادثه! ❌ مصرف بسیار زیاد و قدرت و شتاب پایین! ❌ قیمت نجومی و عرضه قطره‌چکانی و محدود در بازار! ❌ استهلاک بسیار بالا در مدت زمان کوتاه و کارکرد پایین! ❌ آپشن‌های محدود، نازپرورده بودن و برخورداری از حمایت‌های استثنایی و رانت انحصار در طی چند دهه که هیچ رقیبی نداشته! 🔻خارجی‌ها چه هستند؟ برخی مختصات ؛ ✅ ایمنی بی‌نظیر در سوانح و سیستم های هشدار دهنده و پیشگیری از تصادف. ✅ مصرف بسیار پایین سوخت و قدرت و شتاب فوق‌العاده. ✅ قیمت مناسب و تنوع و عرضه گسترده در بازار. ✅ ماندگاری بالا و استهلاک پایین در شرایط سخت. ✅ آپشن‌های جذاب و متنوع و کارآمد تا جایی که خودرو را از وجود راننده بی‌نیاز میکند! ✅ رقابت سخت در بازارهای جهانی و بروز بودن. 🔸ما که هرجور دو دوتا چهارتا می‌کنیم با اینچنین طرح‌های نمیشود خودرویی وارد کرد! در مخیّله آدم هم نمی‌گنجد بشود خودرویی -همچنین قطعات- با ویژگی‌های اولی صادر کرد و از محل درآمد آن خودرویی با ویژگی‌های دومی وارد کرد! 🔸مگه میشه! مگه داریم! بجز مردم خودمان که آنهم مجبورند!! کسی پیدا بشود محصولات بنـز و بی‌ام‌و و رولز رویس و فیات و فولکس واگن و... را نادیده بگیرد! و پراید و تیبا و ساینا و پژو و سمند و... بخرد؟! معلوم نیست مسئولین محترم اینگونه طرح‌ها را برای فضایی‌ها تصویب می‌کنند یا مردم ایران! ✍ محمدرضا شیخی @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ۶ نکتـه از مأموریت در افغانستان 🔻وقوع انفجارهای متعدد در مساجد و مراکز آموزشی در چند نقطه از افغانستان، موج ناامنی جدیدی را در این کشور رقم زده است. در رابطه با این انفجارها و اهداف بازیگران آن باید به چند نکته اشاره کرد: 1⃣ ابعاد این عملیات‌ها نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش، با سازمان‌دهی برخی بازیگران خارجی، اقدام به این عملیات‌ها می‌کند. 2⃣ نوع این عملیات‌ها که از نوع عملیات‌های مقیاس کوچک است، نشان می‌دهد که داعش به دنبال ضربه زدن و مورد هدف قرار دادن اماکنی است که محل تجمعات است؛ زیرا امکان تلفات انسانی آن بیشتر است. 3⃣ گروه‌های تروریستی همچون داعش در فضاهایی شروع به تکثیر و انجام عملیات می‌کنند که خلأ امنیتی در آن وجود داشته باشد. افغانستان که در یک سال گذشته از این خلأ رنج می‌برد، به محلی برای اقدامات داعش در سطح منطقه‌ای تبدیل شده است. 4⃣ این عوامل حامل یک پیام برای کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه است که تهدیدهای داعش منحصراً در افغانستان نخواهد ماند و گسترش و رشد آن در افغانستان، تهدیدی برای همه جوامع بشری خواهد بود. 5⃣ داعش همان راهبردی را اجرایی می‌کند که بازیگران حامی آن یعنی آمریکا به دنبال پیاده‌سازی آن هستند؛ راهبرد بی‌ثبات‌سازی منطقه با تکثر کشورهای درگیر؛ یعنی ابتدا بی‌ثباتی در یک حوزه و سپس تعمیم آن به سایر حوزه‌ها. 6⃣ نکته پایانی اینکه، داعش در پروژه‌ای با بازی‌گردانی آمریکا وارد شده که هدف آن علاوه بر موارد ذکرشده، ایجاد یک نوع دوئیت بین شیعه و سنی است. مورد حمله قرار دادن اماکن شیعی و سنی در افغانستان و ایجاد فرافکنی‌های دینی نشان از این سیاست قدیم انگلیسی دارد. محمدرضا فرهادی @seraj1397 .