📈 #آمار کارنامه مردودی
🔸روزنامه "وطن امروز" عملکرد دولت روحانی را با دولت قبل در ۱۰ شاخص مهم اقتصادی مقایسه کرد:
● رکود شدید ساخت و ساز!
● رشد بیش از ۵ برابری قیمت مسکن در ۷ سال!
● افزایش نابرابری
● افزایش بدهی خارجی
● بیکاری همچنان گریبانگیر کشور
● میانگین رشد اقتصادی نزدیک به صفر
● شاخص فلاکت
● داغ تورم
● نرخ رشد نقدینگی
● رکورد قیمت ارز
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه ؛
⁉️متن شایعه: 👇👇
"در کتاب تاریخ طبری یکی از دلایل جنگ، دعوای عشقی میان حسین(ع) و یزید بر سر دختری زیبارو به نام اورینب دختر اسحاق آورده شده است؟
سالهاست مردم ما برای حسین بر سر و سینه میزنند در حالی که نمیدانند او را برای چه کشتند: یکی از سرداران یزید زنی زیبا به نام اورینب داشت و یزید عاشق وی شد و شعرهای فراوان در مدح او خواند. از سویی با نامه های کوفیان، حسین مصمم میشود که به کوفه برود. در دمشق یزید با راهنمایی معاویه سردار را به سفر میفرستد و وقتی سردار برمیگردد شهر را از این شایعه پر میکنند که اورینب در غیاب شوهر زنا کرده است. شوهر هم فوراً زن را طلاق میدهد و حسین فوراً زن را، عقد میکند.
یزید به حسین پیغام داد که اگر سرت را میخواهی زن را طلاق بده. حسین زن را پس نفرستاد و بخاطر نامۀ هانی به سوی کوفه رفت و در کربلا کشته شد. او حتی در روز عاشورا هم میتوانست اورینب را پس بدهد و زنده بماند! "
✅ پاسخ شایعه: 👇👇
1⃣- این داستان در تاریخ طبری نیامده و اولین بار در «الإمامة و السّیاسه» ابنقتیبه نقل شده که دارای اشکالات مختلف سندی و محتوایی است.
ایرادات سندی:
* روایت مرسل است و سندی برای آن ذکر نشده است.
* ابودرداء بنا به نظر معروف در زمان حکومت عثمان مرده و در زمان ماجرا سالها از مرگش گذشته است!
* در هیچیک از کتب مهم و طراز اول شیعه و اهل سنت اشاره ای به داستان نشده است!
2⃣- داستان اشکلات محتوایی بسیاری دارد که برای رد آن کافیست.
شخصی به نام عبداللهبنسلام در میان والیان عراق در زمان معاویه در تاریخ گزارش نشده، چه رسد به عزل او توسط معاویه!
3⃣- سیدالشهدا(ع) تمام عمر در مدینه زیستهاند و تنها در زمان حکومت امیرالمؤمنین(ع) در کوفه بودند؛ در زمان داستان اصلا امامحسین(ع) در عراق نبودهاند!
4⃣- در فقه اهلبیت بنا بر صریح آیات قرآن، با گفتن تو را سه طلاقه کردم، همسر سه طلاقه نشده و یکبار طلاق محسوب میگردد؛ چگونه ممکن است امام معصوم (ع) اینگونه عمل کرده باشند؟!
5⃣- یکی از شرایط طلاق در فقه امامیه حضور ۲ شاهد عادل عاقل است که در اینجا از شاهد نیز خبری نیست!
6⃣- چگونه یزید ۱۶ساله که همواره در شام و غرق لذات بوده، به صرف حرف مردم، عاشق زنی در عراق گردد تا جایی که صبر از کف داده و برای آن حکومت خود را با چنین جنایاتی به مخاطره اندازد؟!
7⃣- راهنمایی یک مرد نامحرم به اندرون منزل با سیره اهلبیت(ع) و غیرت و مردانگی عرب سازگاری ندارد! و گذشته از آن بری شدن ذمه نیازی به خلوت با نامحرم ندارد!
8⃣- پس از مرگ معاویه، یزید به والی مدینه نوشت از حسین(ع) بیعت بگیر، اگر بیعت کرد، محترم و مکرم باشد و اگر سرباز زد، گردن او را بزن؛ اگر ادعای شبهه در قصد تصفیه حساب شخصی یزید درست بود، دیگر دلیلی بر تکریم در صورت بیعت نبود!
9⃣- پس از واقعه کربلا که یزید اهلبیت را شماتت میکرد، به اورینب اشاره نکرد، بلکه به امام سجاد(ع) گفت پدرت فراموش کرد خدا ملک و پادشاهی را به هر کس بخواهد می دهد، اگر او بیعت می نمود، در نهایت عزت زندگی مینمود!
🔟- در طول مسیر حرکت کاروان کربلا که انگیزه قیام حضرت را مکررا از او میپرسند، امام حسین(ع) تنها یک جواب میدادند، که هدفشان احیای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر است.
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه ؛
🔴 قیـــام یا فـــرار؟
در سالهای اخیر یک برداشت خوشمزه و نوین از واقعه عاشورا ارائه شده و هرسال دامنهدار تر میشود که امام حسین(ع) قیــام نکرد و اصل حرکت ایشان سیاسی نبود بلکه حضرت برای در امان ماندن از ترور مخفیانه و بی سر و صدا در مدینه برای حفظ جان از مهلکه فرار کرد!
روشنفکران دینی برای توجیه میگویند این فرار، عمل به حکم عقل بوده است و برای امام عیب و نقصی نیست زیرا حفظ جان واجب است.
ریشه این برداشت غلط، در عدم فهم صحیح از تاریخ نهفته است چند مطلب را ساده توضیح میدهم:
کسانی که چنین برداشتی دارند، منش و رفتار امام حسین(ع) را صرفا در آن ده روز محرم یا حرکت حضرت از مدینه تا کربلا خلاصه می کنند و گویی سالهای قبل حیات امام را کنار گذاشتهاند!
امام به معاویه نیز معترض بودند.
وقتی معاویه در زمان حیات خود خواست برای یزید بیعت بگیرد و امام حسین(ع) امتناع فرمود، معاویه امام را به فتنه انگیزی متهم کرد و امام هم در جواب نامه تندی به معاویه نوشتند.
در آن نامهٔ تند، امام به معاویه مینویسند: فتنهای بزرگتر از این نیست که تو امیر بر این مردم باشی
پس حرکت اعتراضی امام در زمان حیات معاویه نیز جریان داشته است و متاسفانه ما امام را در همان ده روز تا عاشورا خلاصه کردهایم.
نکته دوم: امکان دارد سوال کنید چرا پس امام در زمان معاویه قیام نکردند؟
پاسخ در مفاد صلح امامحسن(ع) نهفته و معاویه در پایان عمر خود برخلاف عهدنامه عمل کرد و قرار بر این بود که معاویه حق تعیین جانشین ندارد اما او یزید را انتخاب کرد!
نکته سوم: فرضاً حرف اینان درست است، باید پاسخ دهند چرا میخواستند امام را تـرور کنند؟ علت ترور چه بود؟
علت عدم بیعت امام بعنوان یک شخصیت سرشناس با یزید بود. اصل بیعت نکردن با حاکم هم یک مساله #اعتراضی و #سیاسی است.
نکته چهارم: از ابتدای سفر از مدینه تا ظهر عاشورا پیشنهادات متعددی از سمت دوستان و حتی دشمنان مطرح شد تا امام در امنیت جانی همراه با خانواده از این شرایط رها شوند اگر قصد امام فرار و حفظ جان بود چرا این پیشنهادات را قبول نکردند؟
.
کلید این نافهمی، ریشه در عدم درک صحیح تاریخ دارد.
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه
#شبهات_ماه_محرم
‼️ کربلا یک جنگ خانوادگی و قبیلهای بر سر قدرت بود!
🔻متن شبهه: 👇👇
نام: یزید، شهرت: بنیامیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جدّ بزرگ: عبدالمطلب
نام: حسین، شهرت: بنیهاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جدّ بزرگ: عبدالمطلب
نتیجهگیری: رابطهٔ امام حسین و یزید: پسرِ پسرعمو، رابطهٔ امام علی و معاویه: پسرعمو، رابطهٔ معاویه و محمد: پسرعمو، رابطهٔ ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطهٔ محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد، رابطهٔ ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی،
علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت!
✅ پاسخ: 👇👇
🔸در مقام پاسخ به این متن، ابتدا به شجرهنامهٔ امامحسین (ع) و یزید میپردازیم:
👈 حسینبنعلی بن ابیطالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدالمناف.
👈 یزیدبنمعاویة بن ابوسفیان بن حرب بن امیة بن عبدالشمس بن عبدمناف.
🔸با این حساب مشخص است که نسبِ امامحسین(ع) و یزید بن معاویه با چندین واسطه مختلف، به عبدالمناف میرسد. و اساسا قریش (تمام افراد ساکن مکه) از همین طایفه بزرگ عبدمناف و چند پدر قبلی خود تشکیل شدهاند. به عبارت بهتر، در مکه کسی را پیدا نمیکردید که از این طایفه نباشد و یا با آنها نسبت نداشته باشد.
🔸پس مشخص میشود که:
۱_ رابطهٔ امام حسین(ع) و یزید، پسر پسرعمو نیست.
۲_ رابطهٔ امام علی (ع) و معاویه، پسرعمو نیست.
۳_ رابطهٔ پیامبراکرم(ص) و معاویه پسرعمو نیست.
۴_ رابطهٔ ابوسفیان و ابوطالب(ع) برادر نیست.
۵_ رابطهٔ پیامبراکرم(ص) و ابوسفیان پسر برادر و عمو نیست.
۶_ ابوسفیان عموی امام علی(ع) نیست.
🔸اینکه چرا نویسنده متن، دچار این اشتباه فاحش شده است، نشانه عدم فهم صحیح یک مطلب است، او دو ابوسفیان را با هم اشتباه گرفته است.
«ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب» را با
«ابوسفیان بن حرب بن امیة» اشتباه گرفته و به همین جهت، ابوسفیان را عموی پیامبر میداند، که در این صورت نیز اشتباه کرده است؛ در اینجا ابوسفیان بن حارث، پسر عموی پیامبر است نه عمو.
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه ؛
⁉️متن شبهه:👇👇
دلیل اینکه یاران امام حسین یکییکی به میدان رفتند چیست؟
شاید اگه همه باهم میرفتن پیروزمیشدن چون هرکدوم جنگاورای ماهری بودن
✅ پاسخ شبهه:👇👇
1️⃣ براي دستيابي به پاسخ اين سؤال بايد درباره چگونگي آرايش نظامي، سپاه امام حسين عليهالسلام، در روز عاشورا دقت كرد.
2️⃣ صبح عاشورا، امام حسین(ع) نماز صبح را به جماعت خواند و لشكر خود را صفآرايي نمود. زهيربنقين را فرمانده ميمنه لشكر كرد، و ميسره لشكرش را به حبيببنمظاهر سپرد، حضرت عباس عليهالسلام را پرچمدار خود نمود، و خيمهها را پشت سر لشكر قرار دادند.[1]
3️⃣ با آنكه امام عليهالسلام و اصحاب او ميدانستند كه امروز كشته ميشوند و بر اين انبوه لشكر غالب نخواهند شد، اما مانند كسي كه خود را غالب ميبينند، جنگ ميكردند. اين هفتاد و چند نفر در مقابل سي هزار نفر صفآرايي ميكنند، و ميمنه و ميسره و قلب و سواره و پياده تشكيل ميدهند و سواران و پيادگان را مرتب مينمايند. و هميشه قوانين نظامي را مراعات و فنون جنگي را اعمال ميكردند.
از اين كارها معلوم ميشود كه اين جماعت خود را نباخته بودند، و همه فكر و هـمّ آنها حفظ جان امام(ع) است و در اين راه نهايت تلاش خود را به خرج مي دادند.[2]
4️⃣ روز عاشورا اصحاب از يكديگر و از امام جدا نميشدند و تا اصحاب توانايي داشتند نميگذاشتند دشمنان به امام(ع) برسند.
5️⃣ همه اين امور كاشف از شجاعت و آشنا بودن اصحاب به فنون جنگ است، و از طرف ديگر، جنگ امام(ع) به همراه تعداد بسيار كم اصحابش با آن انبوه دشمن از صبح تا نزديك عصر، بطول انجاميد با اينكه دشمنان مُصر بودند كه هرچه زودتر كار را تمام كنند، و اين خود كاشف از داشتن نهايت تدبير جنگي و شجاعت امام(ع) و ياوران آن سرور است.
دشمنان از هر راهي وارد جنگ شدند؛ هم از راه مبارزه تن به تن، هم از راه تيراندازي، و هم از راه حمله عمومي و در هر نوبت، اصحاب جلو آنان را گرفتند و به نحو احسن دفاع نمودند.[3]
6️⃣ در بين عرب رسم بوده است كه اگر در جنگها، كسي هَل مِن مبارز ميطلبيد، و خواستار جنگ تن به تن ميشد، به خواستهاش احترام ميگذاشتند و گروهي با وي نمیجنگيدند.
امامحسین(ع) در روز عاشورا، از اين تاكتيك استفاده نموده تا با توجه به قلّت و كم بودن سپاهش، مدت و زمان جنگيدن طولانيتر شود و تك تك ياران امام(ع) حماسه داشته باشند و پيام اين نهضت بر قلب تاريخ با رنگ خون بهتر ثبت گردد و اين با جنگ دست جمعي، دست يافتني نبود، علاوه اين قانون از طرف دشمن رعايت نشد و آنها در مواردي گروهي به جنگ يك فرد ميرفتند و خود اين ميتوانست در بيداري عدهاي موثر باشد كه لشكر دشمن پايبند حداقل حقوقي انساني هم نبوده است و اين خود در ظهور بيشتر جنايت لشكر دشمن، نقش بيشتري را ميتواند ايفا كند.
پینوشتها:
1. تاريخ طبري، ج۵، ص۴۲۲.
2. تاريخ سيدالشهداء، عباس صفائي، ص۴۴۰
3. تاريخ سيدالشهداء، عباس صفائي، ص۴۴۵
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه ؛
⁉️متن شبهه:👇👇
ماه محرم شده و افرادي تو فضاي مجازي ناگهان به ياد فقرا و نيازمندان افتادن و اين شبهه و مغلطه رو زياد میبينيم امامحسين(ع) نذري ميخواد چکار؟ بياييم بجاي نذریهاي بيحاصل، به فقرا کمک کنيم و مسايلي از اين دست. حتي شماره حساب ميدن و مبالغ خوبي هم جمع ميکنن و پولهای جمع شده را صرف مخارج شخصی خودشون میکنند! لطفا راجع به این قضیه توضیح دهید.
✅ پاسخ شبهه:👇👇
1⃣- راههاي وسوسهٔ شياطين انس و جنّ متفاوت است و به هرکسي نيز از راه خودش وارد ميشوند. قرار دادن هزاران هزار کار ديگر در مقابل زيارت رفتن و يا خرج کردن براي مساجد، حرمها، حسينیهها و مراسم، يکي از همين وسوسههاي شيطاني و القائات دشمنان ميباشد.
2⃣- مطمئناً اگر براي همان فردي که ايجاد سؤال ميکند «آيا خرج کردن براي حسينیه يا مراسم يا زيارت بهتر است يا فقرا؟، مراسمي مثل جشن نامزدي و عروسي يا سفر تفريحي و يا هزاران هزينهٔ تفريحي و اسرافي ديگر پيش آيد، هرگز فکر فقرا را به مخيّلهاش راه نميدهد.
3⃣- هر امر نيکو و خيري، در جاي خودش خوب و گاه لازم است. رسيدگي به فقرا، نيازمندان و مستضعفين، به ويژه اگر در ميان خويشاوندان يا نزديکان و همسايگان باشند، نه تنها امري بسيار نيکو، بلکه لازم و ضروري است و اگر کسي عمداً اهمال کند، مورد مؤاخذه نيز قرار ميگيرد.
بر پايي شعائر اسلامي، حفظ آنها، تبليغات و...، به ويژه در مباحث و مسائلي که در آگاهي و بيداري مردم و جهت دادن به اذهان عمومي نقشآفرين است نيز امري بسيار نيکو و البته لازم و ضروري است و اهمال در آن نيز مورد سؤال خواهد بود.
4⃣- هيچ لزومي به «قياس» يا قرار دادن «اين به جاي آن» وجود ندارد. شما از يک سو ميتوانيد بگوييد: «اين فرد گرسنه است، پس من چرا به حسينیه کمک کنم، بلکه براي او نان و گوشت ميخرم» - از سوي ديگر ميتوانيد بگوييد: «البته عقل، قلب، روح و اعتقادات مردم، به مراتب مهمتر و حياتيتر از معدهٔ آنهاست؛ مضاف بر اين که با برپايي حسينیهها و مساجد، دين احيا ميگردد و کمکهاي مالي به نيازمندان نيز به صورت مستمر و بيشتر صورت ميپذيرد و....».
5⃣- پس، هرکس هر دليلي براي توجيه کار خود ميتواند بياورد و اين که گفته ميشود به جاي حسينیه، مسجد، زيارت و عزاداري به فقرا و گرسنگان و ... کمک کنيم، ظاهرش قشنگ است، اما باطنش به خاطر اولاً دور کردن مردم از تفکرات و گرايشات اعتقادي و سرمايههاي معنوي است و ثانياً به خاطر مادي کردن فکر و قلب مردم است.
6⃣- بايد دقت کنيم که محاسبه حقتعالي عددي، ريالي، کيلويي و متري نيست و بسيار دقيق و عادلانه است و به قول معصوم عليهالسلام: «خداوند متعال راجع به بهشتاش گول نميخورد».
لذا نزد خداوند متعال آن عملي [از واجب يا مستحب]، نيکوتر و مأجورتر است که با اخلاص بيشتري انجام پذيرد. خواه کمک به مستمند باشد و خواه زيارت يا عزاداري يا کمک به ساخت مسجد و مدرسه و بيمارستان.
7⃣- بسياري از نذریها و خرجهايي که در اين مراسم ها مصرف ميشود، جلوه هايي از عشق و ارادت همين انسانهاي فقير است که اگر چه از مال دنيا بهره چنداني ندارند، اما دلهايي به وسعت دريا دارند و از همان دارايي ناچيز خود، استفاده کرده و انسانيت شان را نشان داده و عشق شان را اثبات مي کنند.
✅ در کنار اينها، شکي نيست که اگر اسرافي در اينگونه مراسمها وجود دارد، آن را ناپسند ميدانيم که البته بسياري از افراد حاضر در اين گونه مراسمها، دغدغه خاطر جدي نسبت به اسراف دارند و معمولا اجازه تحقق چنين امري را نميدهند.
@seraj1397
.
16.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پاسخ_به_شبهه ؛
❌ مگه امامحسین(ع) علم الهی نداشت، پس چرا به کوفیان اعتماد کرد؟!
❌ آیا این نقص کار امامحسین و اشتباه محاسباتی نیست؟!
📣 استـاد پورآقایـی
@seraj1397
.
14.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پاسخ_به_شبهه ؛
❌ چرا امام حسین(ع) حج واجب خودشو رها کرد؟! مگه این کار گناه نیست؟!
❌ اگر ما این کار رو انجام بدیم برامون گناه مینویسن؛ پس قطعا برای امام معصوم گناه محسوب میشه!!!
📣 استـاد پـورآقایـی
@seraj1397
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخ_به_شبهه ؛
🔴 دستمزد نجومی آخوندا و مداحان در ماه محرم نشون میده که این عزاداری ها همش خرافاته و دکان بازکردنه برای سوءاستفاده از احساسات و خالی کردن جیب مردم
✅ پاسـخ را بشنویـد...
@seraj1397
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخ_به_شبهه ؛
⁉️ چرا برای عزاداری محرم این قدر هزینه میکنیم؟! بهتر نیست جاهای دیگه خرج بشه؟!
✅ پاسـخ را بشنویـد...
@seraj1397
.
18.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پاسخ_به_شبهه ؛
🔴 ایرادات امید دانا به ماجرای عاشورا، علت دعوای یزید و امام حسین(ع)، عزاداری مردم در ایام محرم، اعتبار کتب تاریخی، حمله اعراب به ایران و حضور امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام در کشتار مردم ایران و....
(این کلیپ مهم رو از دست ندید )
🔆 هر چند آقای امید دانا چند سال پیش از همهٔ این حرفها پشیمان شد.
✅ پاسخ را بشنوید...
@seraj1397
.
آیا ادیسون و ... میرن جهنم چون مسلمان نبودند ؟ - ناشناس.mp3
12.87M
🔴 متن شبهه: چرا دانشمندان و مخترعینی مثل ادیسون، پاستور و.... که این همه اختراع و خدمت به مردم داشتند باید برن جهنم، چون مسلمان نبودند؟
ولی یه نفر که هیچ خدمتی نکرده ولی مسلمان بوده، میره بهشت. آیا این عدالته؟!!
✅ پاســخ را بشنویــد...
@seraj1397
.
#هشدار‼️
مراقـب فریـب خـوردگان فرقــه احمدالحسن (احمداسماعیل همبوشی، یمانی دروغین) باشید.
فریب خوردگان این فرقه با راهاندازی گروهها، کانالهای تلگرامی و پیجهای اینستاگرام و... مشغول تبلیغ و جذب افراد بیاطلاع هستند.
#هشیار_باشیم
#مدعیان_دروغین
@seraj1397
.
🔴 صحنهٔ به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس در سال ۱۲۹۰ روز عاشورا
#بخوانید...
هنگامی که روسها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند، صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری بودند!
فرمانده روس اینگونه گفت:
میترسیدم که آن جمعیت عظیمِ عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما میآمد؟!!
اما جمعیت عظیم!
فقط عزاداری و گریه کردند
و علم بر دوش کشیدند!
و تعزیه راه انداختند و (بیتفاوت) به اعدامِ ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند!!
و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند، جماعت نذری خود را گرفتند و به خانههایشان رفتند!!
@seraj1397
.
" سراج "
🔴 صحنهٔ به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس در سال ۱۲۹۰ روز عاشورا #بخ
.
#فهمیدن_محرم
🔴 حسیــنِ در تاریــخ مانــده!!!
برخی از منبریها و مداحان و عدهای از عزاداران، برای امام حسینی که در تاریخ مانده مجلس برپا میکنند و اشک میریزند؛ در واقع حسین(ع) را در "تاریخ" به شهادت میرسانند و همانجا برای او بر سر و سینه میزنند!
فایدهاش چیست؟
این تحریف و ظلم به امامحسین(ع) است، گریه بر مصیبت اهلبیت از سر افسردگی و یا همدردی نیست
این یک مراسم و سنتِ احیاء کننده است
مبنا هم یک چیز است: حسین(ع) احیاگر دین، مبارز علیه ظلمِ ظالم و اهل مقاومت بود. نام و رسم حسین(ع) یعنی خطر افکندن به جان ظالم، حالا آن ظالم آمریکا باشد یا منافق و یا حتی کسی که به حق مردم تعدی میکند و بیتالمال را به تاراج میبرد.
چرا امامحسینی کاغذی و مانده در تاریخ را به مردم معرفی میکنیم؟ این مدل امام حسین(ع) همان قرائت اسلام آمریکایی است که در #ظواهر میماند!
#حسین_زنده_است
#مفهوم_عزاداری_را_بدانیم
@seraj1397
.
🔴 کـــدام حسیــــن(ع) ⁉️
ما دو نوع امامحسین داریم:
۱- امامحسین(ع) بعنوان انسانی فداکار که در یک لحظهٔ تاریخی مانده و برای او #یادبود میگیرند.
۲- امامحسین(ع) بعنوان انسانی مجاهد، ظلمستیز، محکم در اجرای دین، مهربان و قاطع که در امروزِ ما ایستاده و #زنده است.
سوال این است: ما برای کدام امام بر سر و سینــه میزنیم؟؟
✍ ( س-ک )
@seraj1397
.
#فکر_کردن_درد_دارد
🔴 قاتـــلان حسیـــن(ع)
چرا «سیاست شناسی» مهم است؟
🔸در تاریخ صدر اسلام، با دو گروه مواجه هستیم که بیشتر از آنها شنیدهایم:
#خوارج و #معاویه (اهل شام)
این هر دو گروه، در #تغییر و #تحریف مسیر اسلام اثرگذار بودهاند و هنوز هم افکار آنها حیات فکری دارد (داعش)!
🔸امام علی(ع) فرمود بعد از من خوارج را نکشید زیرا آنها حقطلبانی احمقند و در دین شناسی دچار حماقت شدهاند، از سوی دیگر حضرت، توصیه و سفارش به دفع خطر معاویه میکنند، و دشمن اصلی آنها را اهل شام میدانند نه خوارج.
❓علت چیست؟
با وجود خشکمغز بودن و جمود شدید خوارج چرا امیرالمومنین، معاویه را خطرناکتر میداند؟
پاسخ این پرسش مهم را در #سیاست باید جست، معاویه و عمروعاص، برخلاف خوارج به شدت و زیرکانه اهل سیاست ورزی بودند و از عدم اطلاع مردم بیشترین سود را میبردند!
🔸اگر تاریخ سیاسی و عملکرد معاویه را مورد مطالعه قرار دهید، به این نتیجه خواهید رسید که اگر #مردم در عرصه سیاست خام و بیبصیرت باشند، چگونه مورد بهرهبرداری قرار میگیرند و به قاتلان حسین(ع) تبدیل میشوند!
🔸کسانی که دین را بدون آگاهی سیاسی به مردم معرفی میکنند، متوجه این خطر بزرگ نیستند که #سیاست_معاویه_صفتان در نهایت به گودال قتلگاه ختم میشود!
مردمی که سیاست ندانند مورد بهره برداری قرار میگیرند.
@seraj1397
.
#فکر_کردن_درد_دارد
🔴 امامحسین(ع) #اصلاحطلب بود؟
امامحسين(ع) در وقت خروج از مدينه در وصيتي كه به برادرشان محمد حنفيه كردهاند، به اين هدف اصلاحي اشاره فرموده است چون حکومت یزید تلاش داشت در جامعه حضرت را برهم زنندهٔ نظم و فسادطلب معرفی کند.
اما ایشان به صراحت قبل از اطلاع از عهدشکنی مردم کوفه میفرمایند:
همانا من براي ايجاد آشفتگي و خودنمايي و نابساماني و ستمگري خروج نكردهام، بلكه همانا من براي طلب #اصـــلاحِ امت جدم قيـــام كردهام و اراده كردهام اينكه امر به معروف و نهي از منكر كنم.
ایشان حرکت خود را بر مبنای #طلب_اصلاح معرفی میکنند و بلافاصله با اضافه نمودنِ امر به معروف و نهی از منکر، مسیر را مشخص کردهاند.
اما اگر #اصلاحطلبی را در یک حزب یا جریان سیاسی خلاصه کنیم که صرفا همانند جریان رقیب خود(اصولگرایی) در ایام انتخابات و یا کسب قدرت حضور دارند، در چنین حالتی حرکت امامحسین قابل فهم و گنجاندن در این ظرف نیست.
امامحسین(ع) بدنبال اصلاح دین جدّشان بودند حتی اگر ۳۰هـزار نفر در مقابل او باشند. یعنی #مقــاومــت برای ایشان یک مبنـــا بود.
امامحسین(ع) بدنبال اصلاح سکـولار جامعه نبودند،
چشم به خارجی نداشتند،
مرعوب عظمت پوشالی دشمن نشدند،
تقلید از تفکر یا تمدن دیگر بدون در نظر گرفتن مبانی هویت خود از مبانی اصلاحات امام حسین(ع) نبود.
در هیچ جای نهضت ایشان به دشمن #اعتماد نکرد.
این مدل اصلاحطلبیِ اباعبدالله ممدوح و قابل الگوبرداری است.
این ظلــم بزرگیست که این حرکت عظیم را در حزب و تحزب سیاسی امروزی تفسیر کنیم.
@seraj1397
.