eitaa logo
ســــ🌙ــــراج
279 دنبال‌کننده
910 عکس
488 ویدیو
9 فایل
ِ﷽ـ وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا✨ و تو را دعوت کننده به سوی خدا به فرمان او و #چراغى_فروزان [برای هدایت جهانیان] قرار دادیم ⚘ارتباط با ما : @Hm1997 @a_sh_315 کپی با ذکر صلوات ایرادی ندارد🍃
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴🏴 السلام علیک یا اباعبد الله ❓❓شاید بارها در ذهنمان این سوال پیش آمده که چرا در زیارت عاشورا به دفعات اشخاص و گروههای مختلف مورد لعن قرار گرفته اند فلسفه و ریشه این لعن چیست؟ ☑️لعن در قرآن کریم واژه《لعن 》به معنای دوری از رحمت خداوند است و در قرآن در سی و شش آیه به کار رفته است. با دقت در این آیات روشن است که «لعن» سنتی از سنن الهی میباشد یعنی هر کس مرتکب اعمال مورد اشاره در آیه شود قطعا از رحمت خداوند بدور خواهد بود. خداوند در قرآن افراد و گروه هایی را مورد «لعن » و دوری از رحمت خودش قرار داده است که به دو مورد آن اشاره می گردد: ۱- آنها که خدا و پیامبرش را آزار می دهند، خداوند آنها را در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابی خفت آور آماده ساخته است؛ إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا»(آیه 57 سوره احزاب) ۲- کسی که فرد با ایمانی را از روی عمد به قتل برساند، مجازاتش دوزخ بوده و برای همیشه در آن می ماند و خداوند بر او خشم می گیرد و او را لعنت می کند و عذاب عظیمی برای او آماده ساخته است؛ «وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا» ( آیه 93 سوره نساء) ☑️هماهنگی زیارت عاشورا با قرآن کسانی که در واقعه کربلا در ظلمی که به خاندان پیامبر (ص) رفته دخیل بوده اند، در زیارت عاشورا مورد لعن قرار گرفته اند، به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از مصادیق روشن و واضح این آیات می باشند. به راستی آیا حادثه ای همانند حادثه عاشورا، انبیای الهی خصوصا رسول خدا - صلوات الله عليهم- را اینچنین آزار داده است؟؟ و آیا ظلمی در عالم به بزرگی حادثه روز عاشورا بوده و قتلی به بزرگی قتل حضرت سید الشهداء در عالم اتفاق افتاده است؟ و باید دانست که اگر کسی مورد لعن الهی قرار گیرد و خداوند او را از رحمت خویش دور سازد، هیچ کس نمی تواند به نصرت و یاری او برخیزد که «أُولَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَمَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِيرًا»( آیه 52 سوره نساء) ✔️منبع: کتاب کیمیای وصل (سیری در معارف زیارت عاشورا) نویسنده: استاد جعفر صالحان @seraj_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 مردى از انصار به خدمت امام حسين (ع) رسيد و از ایشان درخواست كمک كرد امام عليه السلام فرمودند: اى برادر انصارى، حاجتت را در نامه‌اى بنويس من ان شاء‌الله با اجابتش 💝 تو را شاد خواهم کرد... مرد در نامه نوشت یا اباعبدالله(ع)، فلان شخص 💰 پانصد دينار از من طلبكار است و بر گرفتن آن اصرار می‌ورزد، به او بگویید به من مهلت بدهد... 💚 امام(ع) كيسه اى آوردند كه هزار دينار در آن بود همه را به مرد فقير دادند و فرمودند: با پانصد دينار آن وام خود را بپرداز و با پانصد دينار ديگر زندگى خود را اداره كن، اما بعد از این 🍀 جز از سه نفر درخواست نكن : مرد ديندار، يا صاحب مروت، يا اصيل و خانواده‌دار... تا همراه اجابتِ درخواستت، آبرویت حفظ شود ... 💜💛💚 🌸☘ 📗 تحف ‌العقول - ص ۲۵۱ ☘🖤 @seraj_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ســــ🌙ــــراج
#انسان_شناسی_قرآن #قسمت_ششم ✅همین اول یک نکته را توجه کنیم که اصلا نباید فکر کنیم این بحث صرفا کلام
قرآن در بحث قضا و قدر هم دقیقا مثل اسباب و علل نه راه افراط را می‌پذیرد و نه راه تفریط. قرآن در عین اینکه قضا و قدر الهی را عام و شامل همه‌چیز می‌داند، به مختار بودن انسان و اینکه خودش سرنوشت خودش را تعیین می‌کند هم کاملا معتقد است.✅ 💡🔎این مساله هم دقیقا مثل اسباب و مسببات باید دقیق فهمیده شود. ما نباید تصور کنیم اگر مشیت الهی عام باشد پس سبب و مسببی در کار نیست. اصلا اینکه ما قضا و قدر را منافی با اراده داشتن انسان بدانیم خطاست❌ اتفاقا همین اختیار داشتن و اراده داشتن انسان هم یکی از مقدرات خداست. چون همانطور که گفته شد خدا دنیا را مستقیم اداره نمی‌کند بلکه با واسطه‌ی علت‌ها اراده می‌کند.🌻 یعنی مثلا مشیت الهی بر این قرار گرفته که انسان مختار باشد، آتش سوزاننده باشد و... ✨پس انسان در عین مختار بودن تحت مشیت الهی است.✨ @seraj_135
18.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَ او بــا شــمــاســت هـــَرجــا ڪـہ باشــیــد ❤ @seraj_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عشق امام حسین به‌ قرآن (۲) 🔶پرسش تاویل برخى آیات از رسول خدا(ص) روایت شده است: هنگامى که آیه‌ی ✨«وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ» احزاب/۶ و خویشاوندان در کتاب خدا بعضى مقدم بر بعضى دیگرند.✨ نازل شد، امام حسین(ع) تأویل این آیه‌ی شریفه را از پیامبر(ص) سوال فرمودند❓ 🔮پیامبر(ص) در پاسخ فرمودند: سوگند به خدا که منظور پروردگار در این آیه جز شما نمى‌باشد. و «أُولُو الْأَرْحَامِ» شمایید.♥️ پس اگر من از دنیا رفتم، پدرت (ع) از هرکس به جانشینى من شایسته‌تر است و هرگاه پدرت على درگذشت، برادرت (ع) به جانشینى او سزاوارتر است و هرگاه حسن(ع) از دنیا رفت، به جانشینى او لایقترى. 🖌عرض کردم: اى رسول خدا! چه کسى پس از من به جانشینى من سزاوارتر است؟ 🕯فرمود: فرزندت على؛ سپس فرزندش محمد، سپس فرزندش جعفر، سپس فرزندش موسى، سپس فرزندش على، سپس فرزندش محمد، سپس فرزندش على، سپس فرزندش حسن؛ پس هرگاه حسن از دنیا رفت، ⛅️غیبت در نهمین فرزند تو رخ مى‌دهد و این نه امام، از نسل تو هستند. خدا به آنان دانش و فهم مرا عطا فرموده است و سرشت آنان از سرشت من است. 📚با امام حسین(ع) در محضر قرآن، محمدجواد طبسی،مجله‌ی فرهنگ کوثر ۱۳۸۰، شماره ۵۱ به نقل از کفایة الاثر، ص ۱۷۵. 🌱 🍁 @seraj_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔬 یک عنصر میان 🔬⚙در عربی به آهن «حدید» گفته می‌شود که به معادل 26 است، یعنی حدید (به حروف ابجد) ح: 8، د:4، ی:10، د:4 که جمع آن‌ها برابر 26 است. 👏جالب این است که آهن در جدول مندلیف 🗓هم 26 است که مشخص می‌کند 26 پروتون در هسته اتم این فلز وجود دارد و در حالت خنثی، به همین تعداد الکترون هم دارد. ✍از طرف دیگر سوره حدید، پنجاه و هفتمین سوره در قرآن کریم است و جالب اینکه 57 یکی از ایزوتوپ‌های پایدار آهن است. به عبارت دیگر یکی از انواع آهن در طبیعت🌋 وجود دارد که مجموع تعداد پروتون‌ها و نوترون‌های هر اتم آن برابر 57 است. 🤔حالا اگر 57 (شماره سوره حدید و عدد جرمی آهن) را از 26 (حدید به حروف ابجد و عدد اتمی آهن) کم کنیم به عدد 31 خواهیم رسید:31 =26-57 و 31 تعداد نوترون‌ها در ایزوتوپ آهن با عدد جرمی 57 است. 👈 دیگر این است که کلمه آهن در آیه 25 از سوره 57 قرار دارد و تعداد کل آیه‌ها در سوره حدید برابر 29 است. اگر این دو را از هم کم کنیم 4=25-29 به دست می‌آید که برابر تعداد ایزوتوپ‌های آهن است. ✅به بیان ساده‌تر این که چهار نوع آهن در طبیعت وجود دارد که از نظر مجموع پروتون و نوترون‌ها با هم تفاوت دارند. در عین حال تعداد لایه‌های اصلی الکترونی در اتم آهن هم چهار لایه است. @seraj_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا