eitaa logo
سراج الهدے
175 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
121 ویدیو
4 فایل
رستگارے در گرو تربیتـــــ روح و روان است. با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گلشن راز
حلقه افلاك را سلسله جنبان علي است قاعده خاك را اساس و بنيان علي است دفتر ادراك را طراز و عنوان علي است سيد لولاك را علي وزير و ظهير دايره كن فكان ، مركز عزم علي است عرصه كون و مكان خطه رزم علي است در حرم لا مكان خلوت بزم علي است روي زمين و زمان به نور او مستنير حضرت آیت الله کمپانی ره https://eitaa.com/golshaneraaz
✨ ❤️ ✨ وسيله و واسطه ____ 🖍 بخش نوزدهم با اين مقدمه به شرح احاديث مربوط به جايگاه خاندان حضرت حبيب الله صلي الله عليه وآله و سلم، مي‌پردازم و چون شناخت آن خاندان پاک و مطهر از غير خدا، منبع و سرچشمه بسياري از مقامات، حالات و ظهورات آن‌هاست، از همين موضوع آغاز مي‌کنيم. اي خداي بزرگ که کسي ياراي فهم بزرگي تو را ندارد؛ اي معبود ناشناخته که کسي آن‌گونه که بايد تو را بندگي نکرده است؛ اي محبوب بي همتا که همه عالم، در پي چشيدن جرعه‌اي از درياي بي‌کرانه عشق تو در تلاش و تکاپويند و خود نيز نمي‌دانند، ما را از حيرت و سرگشتگي در ميان خلق بِرهان و به خود اختصاص ده که هر چه کرده‌اي، منتي بود ازلي، نه طلبي و نه استحقاقي، کسي نبود تا طلب کند يا حقي داشته باشد. خدايا! اگر چه چشيدن و نوشيدن و پر شدن از اقيانوس بي‌گرانه شراب طهورت، آرزوي همه خلق است، از تو چيزي مي‌خواهيم که تنها شايسته تو باشد، خدايا ما را شراب طهور گردان و اگر قضايت چنين نيست، تغيير ده قضا را. منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
#حدیث @SerajalHoda
هدایت شده از علیرضا پناهیان
Rozeh-Panahian-TaTirBeMashkeAbasZadand.mp3
993.4K
| تا تیر به مشک عباس(ع) زدند ... @Panahian_mp3
⚜ ۱۰۰۱ نکته از امیرالمومنین علیه‌السلام ____ ❇️ علت بعثت انبیاء ❇️ روزی رسول خدا (ص) به عبدالله‌بن‌عباس فرمود: یا عبدالله ! جبرئیل به نزدم آمد و گفت : یا محمد! از رسولان گذشته و پیامبران پیشین از رسالتی که بر آن مبعوث شدند بپرس تا بیان کنند. به جبرئیل گفتم: انبیای گذشته بر چه رسالتی مبعوث و مامور شدند؟ گفت: بر ولایت تو و ولایت علی‌بن‌ابیطالب ع مبعوث شدند. منبع: کتاب ۱۰۰۱ نور از ولایت امیرالمومنین (ع) __ @SerajalHoda
✨ ❤️ ✨ وسيله و واسطه ____ 🖍 بخش بیستم قال الباقر عليه السلام:  إنّما يعبد الله من يعرف الله، فأمّا من لايعرف الله فإنّما يعبد هکذا ضلالاً. قلت: جعلت فداک فما معرفة الله؟ قال: تصديق الله عرّ و جلّ و تصديق رسوله صلي‌الله عليه و آله و سلم و موالاة عليّ عليه‌السلام و الائتمام به و بأئمة الهدي عليهم‌السلام و البرائة إلي الله عزّ و جلّ من عدوّهم، هکذا يعرف الله عزّ و جلّ.(اصول کافي، ج 1،(از دوره دوجلدي)، باب معرفة الامام، 138). عبادت بدون شناخت ممکن نيست و حتي اگر ممکن هم باشد، اثر عبادت را ندارد، زيرا عبادت بدون معرفت، قالب عبادت است و ارزش کارها به محتواي آن است نه به شکل و صورت و قالب مگر آن‌که محتوا تنها با قالب ويژه‌اي تناسب داشته باشد. منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
#بی_تو_به_سامان_نرسم_ای_سر_و_سامان_همه_تو
⚜ ۱۰۰۱ نکته از امیرالمومنین علیه‌السلام ____ ❇️ راه عرفه ❇️ جابر‌بن‌ارقم از قول برادرش زید‌بن‌ارقم می‌گوید: جبرئیل امین در بعدازظهر روز عرفه در سرزمین عرفات خبر ولایت علی‌بن‌ابیطالب را به رسول خدا ص اعلام کرد تا آن حضرت هم به مردم آن را برساند. منبع: کتاب ۱۰۰۱ نور از ولایت امیرالمومنین (ع) __ @SerajalHoda
#حدیث @SerajalHoda
⚜ ۱۰۰۱ نکته از امیرالمومنین علیه‌السلام ____ ❇️ چگونه از صراط بگذریم ❇️ ابن‌حجر عسقلانی در صواعق می‌گوید: ابن‌سماک نقل کرده که ابوبکر به علی علیه السلام گفت: از پیامبر ص شنیدم که فرمود: هیچ کس از صراط نمی‌گذرد جز این‌که علی جواز آن را برایش بنویسد. منبع: کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین (ع) __ @SerajalHoda
سراج الهدے
✨ ❤️ ✨ #ولايت وسيله و واسطه #عبوديت #خداوند ____ 🖍 بخش بیستم قال الباقر عليه السلام:  إنّما يعبد
✨ ❤️ ✨ وسيله و واسطه ____ 🖍 بخش بیست‌ و یکم علاوه بر اين‌که، نفس آدمي تنها به وسيله علم و آگاهي است که حرکت مي‌کند و دقت وسرعت لازم را به دست مي‌آورد و از اين طريق بر کمال و فضيلت و رشد خويش مي‌افزايد. کاري که با آگاهي آميخته نشده باشد بلکه آگاهي مقدم بر آن نباشد، اگر چه آثار وضعي خود را دارد، ولي همه آثار عبادت را ندارد يا بدين دليل که عبادت بودن هر کاري به امر خداي متعال وابسته است و تا امري(خواه امر کلي و عام خواه جزيي و خاص) نباشد،  عبادت نيست و يا بدين دليل که عبادت در صورتي کامل است و همه نتايج تعالي‌بخش وضعي و امتناني خود را دارد که با علم و شوق و اراده درآميخته باشد و تا چنين نباشد بنده نمي‌تواند نيت و قصد بندگي و تقرب نمايد، زيرا تنها با علم و شوق و اراده است که بنده مي‌تواند نيت و قصد بندگي و تقرب نمايد. منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda