«قَالَ يَا قَوْمِ إِنِّي لَكُمْ نَذِيرٌ مُبِينٌ * أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اتَّقُوهُ وَ أَطِيعُونِ * يَغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ يُؤَخِّرْكُمْ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ أَجَلَ اللَّهِ إِذَا جَاءَ لاَ يُؤَخَّرُ لَوْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ * قَالَ رَبِّ إِنِّي دَعَوْتُ قَوْمِي لَيْلاً وَ نَهَاراً * فَلَمْ يَزِدْهُمْ دُعَائِي إِلاَّ فِرَاراً * وَ إِنِّي كُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ وَ اسْتَغْشَوْا ثِيَابَهُمْ وَ أَصَرُّوا وَ اسْتَكْبَرُوا اسْتِكْبَاراً * ثُمَّ إِنِّي دَعَوْتُهُمْ جِهَاراً * ثُمَّ إِنِّي أَعْلَنْتُ لَهُمْ وَ أَسْرَرْتُ لَهُمْ إِسْرَاراً * فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّاراً» (نوح: 2 – 10)
اما آن قوم لجوجِ عنود پس از این زمان دراز، خود از آن حضرت درخواست عذاب کردند و این گونه پاسخ گفتند:
«قَالُوا يَا نُوحُ قَدْ جَادَلْتَنَا فَأَكْثَرْتَ جِدَالَنَا فَأْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» (هود: 32)
و پس از این بود که خدای متعال ایشان را وعدۀ عذاب داد:
«وَ أُوحِيَ إِلَى نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلاَّ مَنْ قَدْ آمَنَ فَلاَ تَبْتَئِسْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ * وَ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَ وَحْيِنَا وَ لاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ» (هود: 36 و 37)
اندکی تأمّل در این فقره «وَ لاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ» آشکار میسازد که نوح علیه السلام حتّی پس از وعدۀ خدای متعال به عذاب آن قوم، باز برای مغفرت و آمرزش ایشان به درگاه الاهی تضرّع و زاری میکرد! و آن گاه که نشانههای عذاب آشکار شد، باز بسیاری را به سوار شدن بر کشتی فراخواند، و از آن میان فرزند خویش را، نه آن که آن فراخوان تنها منحصر به فرزندش باشد.
من نمیدانم که این ضالِّ مضلّ دربارۀ این فرمایش امیر المؤمنین علیه السلام چه میگوید، آن گاه که در میانۀ حرب صفّین، امام مجتبی علیه سلام الله را شتابان سوی میدان جنگ دید و فرمود:
«امْلِكُوا عَنِّي هَذَا الْغُلاَمَ لاَ يَهُدَّنِي، فَإِنِّي أَنْفَسُ بِهَذَيْنِ _يَعْنِي الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ عليهما السلام_ عَلَى الْمَوْتِ، لِئَلاَّ يَنْقَطِعَ بِهِمَا نَسْلُ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله»
«از سوی من این پسر را بازدارید که [با مرگ خود] مرا در هم نشکند، همانا که من مرگ را از این دو _یعنی حسن و حسین علیهما السلام_ دریغ میدارم [و بدان بخل میورزم]، تا با مرگشان نسل رسول خدا صلی الله علیه و آله بریده نگردد.» (نهج البلاغة: خطبۀ 207)
هیچ دور نیست که شبیه همان جسارت و توهین به نوح علیه السلام را به امیر المؤمنین علیه السلام نیز روا دارد، چرا که بر بنیادِ آن فهم فاسد و ظنّ کاسد، جناب امیر کل امیر عليه سلام الملك القدير هم در میانۀ آن همه کشتۀ جنگ صفّین، تنها دلواپس و دلنگران فرزند خویش بود! نعوذ بالله من ذلک!
حسن آقامیری نشان داده که از دایرۀ جهل بسیط و جهل مرکّب پا را فراتر نهاده و عامدانه و متعصّبانه آیات روشن الاهی را تحریف میکند و بعد از مناظرات و مشاجرات پرشمار و پرتکرار، باز بر درازگوشِ تعصّب و جهل سوار است، که فرمود: «أبى اللهُ لصاحب البدعة بالتوبة! قيل: يا رسول الله، و كيف ذلك؟! قال: «إنّه قد اُشرِب قلبُه حُبَّها!» (الکافي 1: 54)
آری، امید به پوزشخواهی و هدایتپذیری چون اویی، چونان امید به ولوج جمل در سَمّ خیاط است و لن يُصلِح العطّارُ ما أفسده الدهرُ!
به ویژه که در این درازگوشسواری، تابعان و پیروانی نیز هبنّقهوار در پی او رواناند که الأشیاء بأمثالها ألیَق، وإلی أشکالها أقرب، وشبه الشيء إلیه منجذب، ونحوه دان ومقترب!
این کمین اگرچه قصد نداشت پرگویی کند، ولی چه کند که پاسخ ندادن به این ترّهات و طامّات، جاهل را در جهلش و متعصّب را در تعصّبش و مبتدع را در بدعتش جریتر و بیپرواتر کند:
اگرچه پیشِ خردمند خامشی ادب است/ به وقتِ مصلحت آن به که در سخن کوشی
دو چیز طیرۀ عقل است: دم فروبستن/ به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی
حوزههای علمیّه به عنوان پاسداران و نگاهبانان باورهای دینی و دادگاه ویژۀ روحانیت به عنوان نمایندۀ مدّعی العموم باید هر چه زودتر به وظیفۀ شرعی و قانونی و اخلاقی خویش عمل کنند و به امثال این خنّاسان و ناکسان بیش از این مجال ندهند تا گونۀ دین و ایمان مردم به انامل ستیز و جهل و تعصّب بخراشند!
والسلام علی من اتّبع الهدی
طاهر عزیزوکیلی
طلبۀ حوزۀ علمیۀ قم
1403/6/19
@serajevahhaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلال اسدی، ناجی ١۵٠ زائر اربعین حسینی به شهادت رسید
🔹جلال اسدی بجنوردی که در ماجرای آتش سوزی هتلی در کربلای معلی با رشادت خود ناجی ۱۵۰ تن از زائرین اربعین حسینی شده بود، بر اثر جراحت ناشی از سوختگی شدید ساعاتی پیش به لقاءالله پیوست.
🔹ناجی زائران پس از سوختگی ۵۲ درصدی: جونم رو پیشکش امام حسین(ع) میکنم.
@BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رسانه های عبری ویدیویی از نتانیاهو پس از حمله سایبری امروز به لبنان منتشر کردند!/اخبار جبهه مقاومت
@akhbarJM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس درست دشمن شناسی
هدایت شده از کنگره علامه میرحامدحسین (ره)
#پیشنشست
#میرحامدحسین
در نجف اشرف و با همکاری عتبه عباسیه برگزار میگردد
⬅️ پیش نشست همایش بینالمللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی
🎤آیتالله نجمالدین طبسی
▫️جایگاه فقه و اجتهاد در اندیشه کلامی علامه میرحامد حسین
🎤حجتالاسلاموالمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی
▫️جایگاه مدرسه کلامی لکهنو و نقش علامه میرحامد حسین در احیای امامت
🎤حجتالاسلاموالمسلمین علی الغزی
▫️دریچهای به مباحث درایه الحدیث نزد مؤلف عبقاتالأنوار
🎤حجتالاسلاموالمسلمین حسام العبیدی
▫️مبانی قرآنی امامت در پرتو کتاب نفحات الازهار
🎤حجتالاسلاموالمسلمین حسین الاسدی
▫️قاعده لطف و کاربردهای آن در امامت
🗓 پنجشنبه، ۲۹ شهریورماه، مصادف با ۱۵ ربیع الاول، ساعت ۹ صبح
🏢 نجف اشرف، مجتمع فکری المرتضی علی
#کنگره_علامه_میرحامدحسین
🆔@mirhamedhosein
هدایت شده از بنیاد بین المللی امامت
📸دیدار رئیس بنیاد بینالمللی امامت با متولی شرعی عتبه مقدسه عباسیه
✍در حاشیه پیش همایش کنگره بینالمللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین لکهنوی در نجف اشرف، دیداری با حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد صافی، متولی شرعی عتبه مقدسه عباسیه صورت گرفت. این دیدار با حضور مدیران، اساتید و پژوهشگرانی از بنیاد بینالمللی امامت در معیت آیت الله نجمالدین طبسی در محل مجمّع الامام المرتضی الفکری برگزار شد.…
🔍ادامه خبر در پایگاه جامع اطلاعرسانی امامت
🌐https://emamat.org
🆔@Emamat_net
🆔@Emamat_IF
تلگرام اینستاگرام آپارات
هدایت شده از بنیاد بین المللی امامت
📸گزارش تصویری پیش نشست همایش بینالمللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی در نجف اشرف
🌐https://emamat.org
🆔@Emamat_net
🆔@Emamat_IF
تلگرام اینستاگرام آپارات
بسم الله الرحمن الرحیم
بحمد الله و منّته، و به همّت عتبۀ مقدّسۀ عبّاسیّة و بنیاد بین المللی امامت، نهمین پیش همایش کنگرۀ بین المللی علّامه میر حامد حسین نیشابوری لکهنوی هندی _رحمه الله_ در 30 شهریور 1403 برابر با 16 ربیع الأول 1446 در شهر نجف اشرف _علی صاحبها آلاف الصلاة و الصلوات_ برگزار شد.
فیلمها، عکسها، و گزارشی از نشستهای همایش در سایت الکفیل بارگزاری شده است و در این جا قصد تطویل و تفصیل نیست، تنها آن چه در خور درنگ است و نیز مایۀ حسرت و افسوس، آن که شخصیّت بزرگی چون علّامۀ حجّت، میر حامد حسین، و کتاب سترگش، عبقات الأنوار في إمامة الأئمّة الأطهار، پس از سالیانی دراز مهجوریّت، هنوز در یکی از مهمترین حوزههای شیعی، یعنی حوزۀ مقدّس نجف اشرف، و در میان نخبگان و اندیشمندان این حوزه، غریب و ناآشنا است!
برای من که سالها است با عبقات محشور و مأنوسام، مایۀ شگفتی _و نیز اندکی دلزدگی!_ بود که نه تنها عموم شرکت کنندگان در این همایش معظم و فخیم، چنان که بایسته است و شایسته، نه مؤلِّف را میشناختند و نه مؤلَّف را، بلکه حتّی فضلای نجفی ارائه دهنده در همایش نیز به سان همان عموم بودند!
گمانم مهمترین دلیل، پارسی بودن عبقات است و برگردان آن به عربی، در شناخت کتاب و صاحبِ آن، نقشی اساسی دارد، امری که بحمد الله به عنایت و اهتمام تولیت محترم عتبۀ مقدّسۀ عبّاسیّه، جناب حجّت الاسلام و المسلمین سیّد احمد صافی _دام عزّه_ آغاز شده و تا کنون دو مجلّد از عبقات به عربی برگردان شده است.
با چشمپوشی از چند و چون ترجمه، از صمیم دل آرزو میبرم که به عنایت امیر المؤمنین علیه السلام کارِ برگردان عربی عبقات، تا تعریب آخرین مجلّد، بیوقفه ادامه یابد، إن شاء الله تعالی و منه أستمدّ المعونة و أسأله التوفیق لما یُحبّ و یَرضی.
طاهر عزیزوکیلی
سحرگاه سیام شهریورماه 1403
نجف اشرف
بسم الله مبیر الظالمین
مَن نام لم یُنَم عنه
پیش از هر سخن، این بانگ خروش امیر بیان _علیه سلام المَلِک المنّان_ خطاب به مالک اشتر نخعی _علیه رحمة الباري_ را با دقّت بخوانیم:
... أَ لَا تَرَوْنَ إِلَى أَطْرَافِكُمْ قَدِ انْتَقَصَتْ، وَ إِلَى أَمْصَارِكُمْ قَدِ افْتُتِحَتْ، وَ إِلَى مَمَالِكِكُمْ تُزْوَى، وَ إِلَى بِلَادِكُمْ تُغْزَى؟! انْفِرُوا رَحِمَكُمُ اللَّهُ إِلَى قِتَالِ عَدُوِّكُمْ، وَ لَا تَثَاقَلُواْ إِلَى الْأَرْضِ فَتُقِرُّوا بِالْخَسْفِ، وَ تَبُوءُوا بِالذُّلِّ، وَ يَكُونَ نَصِيبُكُمُ الْأَخَسَّ، وَ إِنَّ أَخَا الْحَرْبِ الْأَرِقُ، وَ مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ، وَ السَّلَامُ. (نهج البلاغة: نامۀ 62)
«آيا نمىبينيد كه پیرامونتان را کاهیدند، و شهرهاتان را گشودند، و زمینهاتان را تصرّف کردند و سرزمینهاتان را فتح کردند؟! خدایتان رحمت کند، براى جهاد با دشمنانتان كوچ كنيد، و به زمین نچسبید كه به ستم گرفتار و به خوارى دچار خواهيد شد، و بهرۀ زندگى شما از همه پستتر خواهد بود، و همانا برادر جنگ، بيدارى و هوشيارى است، و هر آن كس كه به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابيد! و السلام.»
من معترفم که از امورات نظامی و امنیتی بیبهرهام و گویا این خُردهای بر من نباشد که هر کسی را کاری است و حرفهای و من یک طلبهام!
امّا با این سخن مولامان علیه السلام چه کنیم؟! آیا مخاطب این سخنانِ تازه و زنده _که مَرّ دُهور و کَرّ عُصور غباری بر دامن واژگانش ننشانده است_ تنها نظامیاناند؟! و اگر آری، آیا نظامیان همگی به درستی این سخنان را فهم میکنند؟! و اگر آری، آیا به درستی به کار میبندند؟!
من اینجا نمیخواهم در اینها که گفتم مناقشه کنم و خود و شما را مخاطب این فرموده میسازم و میپرسم: آیا به راستی، این گفتههای توفنده و بیدارکننده، نباید ما و همۀ مسلمانان را برپادارد و بیدار سازد؟!
از آن روزی که طوفان اقصی وزید، چه روزها که با ستمهای بیحدّ و ظلمهای بیعدد گذشت و چه کودکان و خردسالان و جوانان و زنان و مردان و پیران که روز به روز پیش چشمان بیدار و وجدانهای نابیدارمان تکّه تکّه و پاره پاره شدند و ما در این خیال واهی و انگارۀ توخالی که این خانه و کاشانۀ همسایه است که آوار میشود و این کودک و خردسال و جوان و زن و مرد و پیر او است که تکّه تکّه و پاره پاره میشود! و ندانستیم و نفهمیدیم که آن یکی کودک من است و آن دیگری برادر و خواهر و پدر و مادرم که فرمود: «إمّا أخ لک في الدین، و إمّا نظیر لک في الخَلق»
اگر از همان روز نخست، حملههای پیدرپی به مسجد و مدرسه و دیر و کنیسه و بیمارستان خطّ قرمز بود، دیگر به خطوط قرمز رنگ دیگری که یکی پس از دیگر محو میشوند نمیرسیدیم! میگفتند اینها خطّ قرمز است: حمله به مراکز غیر نظامی، حمله به محل تجمّع آوارگان، اشغال زمینی غزه، ممانعت از ورود کمکهای بشر دوستانه، حمله به کرانۀ باختری، ترور فرماندهان نظامی و سیاسی در لبنان و تهران، اشغال محور فیلادلفیا و دهها خطّ قرمز دیگر...!
اجازه دادیم تا دشمنِ غدّارِ جرّار بعد از ورود زمینی به غزه و سپس اشغال محور فیلادلفیا، آرام آرام و با خیالی آسوده کار حماس را تا حدودی یکسره کند و اکنون رسیدهایم به ماجرای پیچرها و ترور جمعی فرماندهان ارشد حزب الله و امروز و همین ساعت، بمباران وسیع مناطق جنوب لبنان با صدها شهید و زخمی و این تهدید سخنگوی رژیم که: مردم جنوب لبنان باید خانههای خود را ترک کنند تا مورد هدف قرار نگیرند!
القصّة، «هر که دشمنِ کوچک را حقیر میشمارد، بدان مانَد که آتشِ اندک را مهمل میگذارد!»
امروز بکُش چو میتوان کُشت/ کآتش چو بلند شد جهان سوخت
مگذار که زه کند کمان را/ دشمن که به تیر میتوان دوخت
آری، مَن نام لم یُنَم عنه...
طاهر عزیزوکیلی
۱۴۰۳/۷/۲
@serajevahhaj
هدایت شده از بیداری ملت
❌ارتش تروریستی اسرائیل: به ساکنان بقاع دو ساعت فرصت میدهیم تا منازل خود را ترک کنند!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
این وقاحت و جسارت، نتیجۀ بی عملی و سکوت میلیونها مسلمان و دهها کشور اسلامی در برابر چندین ماه جنایت هر روزۀ رژیم در غزه است!
شاید مخاطب این فرمودۀ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، موجودات زیر زمین بودهاند: «من أصبح لا يهتم بأمور المسلمين فليس منهم و من سمع رجلا ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ | واکنش دکتر رفیعی به توهین و بی احترامی به حضرت نوح (ع)
♦️اعتراض به پیامبر (ص) شرک است. شما چه میدانید قرآن چیست؟ حدیث چیست؟ دعا چیست؟...
#دکتر_رفیعی #رفیعی
✔️کانال رسمی دکتر رفیعی
☑️ @drrafiei_ir
پاسخ جناب حجت الاسلام رفیعی _حفظه الله و ابقاه_ به یاوههای حسن آقامیری.
شاید دیگرانی هم پاسخ داده باشند و من بیخبرم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان تکان دهنده امام جمعه بغداد: افرادی از شیعیان آل محمد در لبنان هستند که حاضرند یک چشم خود را برای پیوند اهدا کنند، باور کردنی نیست!
✅ واریز مستقیم کمکهای مردمی به حساب دفتر رهبر معظم انقلاب برای کمک به رزمندگان مقاومت #لبنان
1️⃣ابتدا تعیین گزینهی #انتخاب_وجوهات
2️⃣و سپس از قسمت #بابت ، انتخاب گزینهی #کمکها
3️⃣و نهایتاً
#کمک_به_مردم_مظلوم_لبنان
و یا
#کمک_به_رزمندگان_مقاومت_لبنان
را انتخاب کنید.
واریز مستقیم از طریق سایت مقام معظم رهبری:
https://www.leader.ir/fa/monies