تدریس عقائدالاسلام_۴۵.ogg
13.77M
⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴
┈┈┈┈┈┈┈
╎تدریس و نقد تخصصی کتاب:
╎عقائدالاسلام احمدالحسن.
╎مدرس: دکتر باقرپور کاشانی.
╎جلسهی چهل و پنجم.
┈┈┈┈┈┈┈
⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴⩴
@serat12k
┗━᭄✿
21.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」
❏کلیپشماره☜⸼⊑ ۳۷۴ ⊒⸼
❏تدریس خداشناسی در خطابه غدیر.
❏جلسه دوم.
╭────────────────
꧷ 🎥 دکتر وحید باقرپور کاشانی
╰๛--- ‑ ‑ - -
❲☜ تلگرام❳ ❲☜ ایتا❳ ❲☜ ناخدا❳
❲☜ سایت❳ ❲☜ آپارات❳ ❲☜ روبیکا❳
❲☜ یوتیـوب❳ ❲☜ اینستاگـرام❳
✎اولین فراز خطبه غدیر:
«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی عَلَا فِی تَوَحُّدِهِ».
✎اعطای معرفت در عالم ذر.
✎وجود بیش از هزار حدیث در مورد عالم ذر در بیان شیخ حر عاملی.
✎عالم ارواح.
✎ویژگی گزارههای فطری.
┏━━━━━━
@serat12k
┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
ڂـدادرڂـطابـهغـدیـر-۲.ogg
1.97M
.
───• · · · ⌞🎙⌝ · · · •───
❏.قسمت دوم: تدریس خداشناسی در خطابه غدیر.
❏.دکتر باقرپور کاشانی.
· ───
@serat12k
┗━᭄✿
خداشناسیدرخطابهغدیر-۲.pdf
1.27M
.
───• · · · ⌞📚⌝ · · · •───
❏.قسمت دوم: تدریس خداشناسی در خطابه غدیر.
❏.دکتر باقرپور کاشانی.
· ───
@serat12k
┗━᭄✿
⃟🏴¦↬🕊›
ـــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــ
باز باران با ترانہ...
دارد از مادر نشانہ...
بوی باران...
بوی اشڪ مادرانہ...
پر ز نالہ...
ڪودڪی با مادری پهلو شڪستہ...
سمت خانہ...
ڪوچہها و تازیانہ...
گریههای ڪودڪانہ...
حملهی نامرد پَستی وحشیانہ...
تازیانہ تازیانہ...
پس چرا مادر، چرا گم ڪرده راه آشیانہ...
باز باران...
دانہ دانہ، حیـدرانہ...
بیصدا و مخفیانہ...
آه از غسل شبانہ...
زینبــانہ...
لرزه افتاده به شانہ...
پشت تابوتی روانہ...
باز باران...
ـــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــ
🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴
➤@serat12k ↵
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
『هوالحڪیم⇣ #منــاظـرﻫ』
بررسی برهان وجوب و امڪان
در اثبــات وجــود خــدا
دکتر باقرپور کاشانی ‹مسلمان› جنـــاب سینا رهنورد ‹آتئیست› بهمنماه۱۳۹۵.┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ┈┈┈ 📌دکتر باقرپور کاشانی: بنابراین آن چیزی که ما در خارج میبینیم، اگر منهای واجبالوجود باشد، یعنی یک حقیقتی باشد که قائم به خود باشد، حقیقتی باشد که برای تحققش بینیاز از علت خارجی باشد، اگر چنانچه چنین حقیقتی نباشد، عالم چه میشود؟ عالم میشود مجموعهای از ممکنات! یعنی مجموعهای از حقایقی که نه اقتضای وجود دارند و نه اقتضای عدم دارند! حالا اگر یکنفر چنین حرفی را بزند چه اشکالی پیش میآید؟ بگوید ما در عالم، واجبالوجودی نداریم! حقیقت قائم به خود و اینکه وجوبِ وجود داشته باشد، هستی، ذاتیاش باشد، همچین حقیقتی ما نداریم! عالم در سیلان است، در تغییر و تغیّر هست و همه ممکنات هستند! اینجا چه اشکالی پیش میآید؟! اشکالش این هست که ولو اینکه ما احصا نکردیم تمام این ممکنات و موجودات را، ولو اینکه نمیدانیم عمر هر شیئی چه مقدار هست، اما این را میدانیم که واجبالوجود نیست و تمام اینها به منزلهٔ یک تشخّص و یک شخص واحد هستند که عدم بر مجموعهٔ اینها رواست. یعنی همینطور که شما نمیتوانید بگویید که یک موجودی، لا من شئ از عدم ایجاد شده باشد، چون عدم که چیزی نیست، کل این ممکنات هم که نه اقتضای وجود دارند نه اقتضای عدم دارند، بگوییم اینها یکباره ایجاد شده! بنابراین همینطور که نسبت به یک ممکن، محال است بگوییم خودبهخود، بدون علت خارجی ایجاد شده؛ نسبت به کل اشیائی هم که در حکم ممکنالوجود هستند، چنین حرفی نارواست. لذا این مجموعه، ولو اینکه قابلیت احصا و شمارش را نداشته باشد، بدون علت، محال است که بخواهد تحقق پیدا کند. حالا ممکن است یکنفر اینطوری پاسخ بدهد که عالم، واجبالوجودی ندارد، هر آن چیزی که هست ممکنات هستند، منتها این ممکنات بینهایت هستند. یعنی علت من، پدر و مادرم هستند و عوامل دیگر. علت تحقق پدر و مادرم، پدر و مادرشان هستند، علت تحقق پدر و مادر آنها، پدر و مادرشان است. همینطور که حالا اینها میخواهند به یک موجود دیگری ختم بشود، بحث فرگشت را مطرح کنیم، کاری به مسائل دروندینی هم نداشته باشیم، بالاخره عالم بهصورت تکاملی شد و دارای علل و عواملی هست. یعنی به یکباره چیزی از عدم ایجاد نشده! دارای علل و عواملی هست؛ و این علل و عوامل تا بینهایت پیش میرود. یعنی ما غیر از ماده و لواحق مادی، چیزی نداریم. موجودی مجرد و فرامادی، یک اعتقاد ایدهالیستی هست. عالم، ماده است. این ماده هم علل و عواملش تا لایتناهی تا بینهایت پیش میرود. یک نفر ممکن است چنین اشکالی را مطرح کند. 🔖ادامه دارد... 🔖پارت سوم 🔖کلیک: پارت قبل ➪:@serat12k ☜
•┈••◈📩◈••┈•
- ابنباز وهابی:
👈خدا دو چشم دارد نه بیشتر!
یکی از عقـائد انحرافـی وهابیت که شباهت عجیبی به دیدگاه یهود تحـریـف شـده دارد، اعتقـاد بــه تجسیـم (جسمانیـت قائلشدن) برای خداونـد است. این موضوع در بین آنان بـهقدری ثابت شـده است کـه در خصـوص جـزئیات نیـز ایـنگـونه نظـر میدهنـد:
٦. سئل: "إن ربکم لیس بأعور" یدل على أن العینین اثنتان؟ الجواب: نعم. ٧. سئل: هل ثبت أکثر؟ الجواب: لا، بل اثنتان.۶. از ابنباز سـؤال شد که: آیا حدیـث «إنَّ ربَّكم ليس بأعْوَرَ» بر این دلالت میکند که خداوند دو چشم دارد؟ - جواب: بله. ۷. از ابنباز سـؤال شـد: آیـا تعـداد بیشتــر ثابت شده است؟ - جواب: خیر، بلکه دو چشم. -
مسائلالإمام ابنباز (المجموعة الثانیة)، ص۱۰.@serat12k •┈••◈📥◈••┈•