#توئیت
✍️صراط زنجان
از مظلومیت های امام حسن (ع) در این زمانه اینست که همچنان یه عده از شیعیانش از صلح ایشان با معاویه، لزوم سازش جمهوری اسلامی با استکبار جهانی را نتیجه می گیرند؟
🔻پ.ن
مقام معظم رهبری:
امام حسن جنگ نظامی را - با آن دشمنی که قبلا باید افشا بشود و سپس با آن مبارزه بشود - متوقف کرد تا جنگ سیاسی، جنگ فرهنگی، جنگ تبلیغاتی و جنگ اسلامی خود را با او شروع بکند...امام حسن زمینه ساز عاشورا و تداوم امامت در شیعه بود.
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
⭕️رئیسی: قدرت ایران رژیمصهیونیستی را آرام نخواهد گذاشت.
#خبر_تحلیلی
🔹پیام ما به رژیمصهیونیستی این است که اگر به دنبال عادیسازی در روابط با کشورهای منطقه هستید، کوچکترین حرکت شما از دید نیروهای امنیتی و مسلح ما پنهان نخواهد بود.
🔹کوچکترین تحرکی از ناحیه دشمنان از چشمان تیزبین نیروهای مسلح ما هرگز مخفی نیست. شکست مفتضحانه سرنوشت کسانی است که میخواهند با نظام مقدس جمهوری اسلامی در بیافتند.
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
⭕️انسان همان انسان است!
#رسوایی
رسول جعفریان توئیت کرده:
چرا نباید ایران از توان خود برای جلوگیری از جنگ اوکراین و روسیه استفاده کند؟ چرا هیچ اقدامی در این باره نمی کند؟ این جنگ توسعه خواهد یافت و دامن همه مردم منطقه را خواهد گرفت. آن وقت پشیمانی سودی ندارد. هر کسی توانش را دارد، به خاطر خدا، به خاطر انسانیت اقدامی انجام دهد.
پ.ن
جناب جعفریان!
لابد اونایی که تو فلسطین و یمن و... دارن کشته میشن انسان نیستند که رگ انسانیت دوستی شما اینقد نمیجنبه؟! یا قضیه چیز دیگهست؟!
لطفا با مردم روراست باشید...
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
مجلس از معرکه گریخت؟!
فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع»
مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضعگیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخابنکردن» است.
🔻بخوانید
https://eitaa.com/tange_ohod/5740
⭕ وزارت خارجه قاطعانه نسبت به ممانعت از تکرار توهین به قرآن اقدام کند/ نهادهای بینالمللی این اهانت را محکوم کنند.
#خبر_تحلیلی
🔰 قسمتی از بیانیه مدیر حوزه های علمیه در واکنش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
🔹متاسفانه اخیراً شاهد تکرار این بیشرمیها و جسارت به ساحت مقدس قرآن عظیم بودهایم که به واقع باید آن را توهین به انسانیت، پیامبران الهی و همهی ارزشها دانست.
سیل عظیم محکومیت ها و اعلام انزجار از این اقدام شنیع نیز به روشنی نشانگر عزمی جهانی برای پاسداشت و صیانت از حرمت و کرامت ادیان الهی، کتب آسمانی و اعتقادات پاک مسلمانان و خداپرستان جهان است.
🔹حوزه علمیه نیز ضمن محکومیت قاطع این هتاکیها، نهادهای بینالمللی را به انجام وظیفه و همه احرار عالم و مومنان و مسلمانان را به استفاده از همه ظرفیتهای قانونی برای محکومیت اینگونه نفرت پراکنی ها فرا میخواند و از متولیان امر در وزارت خارجه انتظار دارد تا قاطعانه و از مجاری قانونی نسبت به ممانعت از تکرار آن، اقدامات لازم را معمول دارد.
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
🔰 ناامید کردن مردم جفای به انقلاب است.
#خبر_تحلیلی
رهبر انقلاب، در دیدار اخیر مسئولان نظام:
🔹 با این همه تجربهی موفّقی که ما در بخشهای مختلف داریم، واقعاً جفای به مردم، کشور و انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بنبست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیهی مردم را بشکند و ارادهی مسئولین را تضعیف کند. ۱۴۰۱/۱/۲۳
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
🔰 مونتاژ، تولید نیست.
#خبر_تحلیلی
رهبر انقلاب، در دیدار اخیر مسئولان نظام:
🔹در واقع #مونتاژ همان #واردات بیرویّه است با یک شکل دیگری؛ این #تولید نیست، این به اصطلاح آفرینندگی محصول نیست؛ این یک نوع واردات است. ۱۴۰۱/۱/۲۳
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
🔰 صلح امام حسن(ع) و تحلیل یک قضیه شرطیه
🔹فروکاستن سیره امام حسن در صلح همان قدر خطاست که محصور کردن سیره امام حسین(ع) در قیام.
جنگ و صلح و قیام و قعود این دو امام و هر امام معصوم دیگری تابع اصلی است که اهل تکلیف باید در پی اصطیاد آن باشند.
مراجعه به تاریخ گویای آنست که امام حسن بلا فاصله بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) با بیان خطبه خود بر آن بود تا لشکری به سوی شام روانه کند. در این مرحله امام حسن(ع) اقدام برای جنگ با معاویه می کند.
بعد از اقدام امام حسن(ع) حوادثی رخ داد که نشان می داد کسانی که با امام هستند قصد یاری او را ندارند و ناگوارترین این حوادث ترور امام حسن(ع) در شهر ساباط بود.
🔸جمع بندی نهایی امام حسن(ع) این بود که با وجود چنین لشکر بی انگیزه ای، جنگیدن با معاویه نه تنها ثمره ای نخواهد داشت بلکه منجر به از بین بردن همه امکانات انسانی و غیر آن خواهد شد.
ظاهرا تا اینجا مطلب عجیبی بیان نشده است، اما آنچه برای صاحب این قلم عجیب است، موج وسیعی از نوشتارهایی است که در فضای مجازی نمود یافته و همگی با تمسک به بیاناتی از امام حسن(ع)، صلح آن حضرت را از مقوله «تسلیم در برابر نظر مردم» دانسته اند.
🔻ایده محوری در این نوشتارها «عدم تحمیل جنگیدن بر مردم از سوی امام حسن(ع)» است. این در حالی است که حقیقت آنچه در حیات امام حسن(ع) رخ داد «تحمیل مصالحه بر امام حسن از سوی مردم» بود.
+ادامه مطلب
.
صفحه 2 از 2
🔻جالب است این که در این قبیل نوشتارهای کم مایه، به جای آنکه مردم را نسبت به یاری رساندن به حاکم عادل تشویق کنند، حاکم عادل را به مصالحه دعوت می کنند. کار این جماعت مثل آنست که با یادآوری حادثه عاشورا، مردم را از قیام علیه باطل بازدارند. عبرت از ماجرای مصالحه امام حسن اقتضا می کند به یاری حاکم عادل بشتابیم تا مجبور به مصالحه با دشمن نشود.
🔹نکته جالب دوم در این باره آنست که در عموم این نوشتارها سعی می شود تا وانمود شود که «مردم جنگ را نمی خواهند».
و این یعنی حاکم عادل بداند وظیفه ای برای مقاومت ندارد و یا وظیفه اش مقاومت نکردن است.
مسلم انگاشتن این گزاره که «مردم جنگ را نمی خواهند» نویسندگان این گونه یادداشت ها را از بحث در این باره بی نیاز کرده است.
این در حالی است که اثبات این گزاره اساسی بسیار پیچیده و نیازمند راستی آزمایی های دشوار است.
🔸آنچه برای راقم سطور قابل توجه است شباهتی است که میان این نوشتار ها با رویه های اتخاذ شده در برابر امام راحل در دوران دفاع مقدس وجود دارد؛
سیل نامه ها و بیانیه ها و مواضع تعداد زیادی از مسئولان و کارگزاران عالیرتبه سیاسی، اقتصادی و نظامی که بر این موضع اتفاق داشتند که «مردم از جگ خسته شده اند» و نهایتِ آن شد قبول قطعنامه، که در حقیقت باید آن را «صلح تحمیلی» دانست. در نامه امام به مسئولان نظام به تاریخ (25 تیرماه 1367) به تأثیر این گزارشات در قبول قطعنامه تصریح شده است!
تاریخ در حال تکرار است تا به حاکم تکلیف مدار تحمیل کند که وظیفه ای برای مقاومت کردن ندارد و باید با دشمن مصالحه کند
✍️ سعید احمدی فرد
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
🔻تجمع دانشجویی در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم👏
❌ و بسیج طلاب همچنان در خوااااب...😴
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
❌ایران اینترنشنال این پست رو منتشر کرده و ملت کامنت گذاشتند و مسخره کردند؛
اما خب چه میشه کرد در برابر این فهم ناقص و این جماعت که در برابر تحقیق کردن، مقاومت دارند؟
🔸اینها نسل پهپادهای قابل حمل توسط نیروی نظامی هستش، وزن و طول کم دارند، به مینی پهپاد معروف هستند و اصلا پرتابش توسط دست انجام میشه.
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما کجاییم در این بحر تفکر،
تو کجایی؟!
پ.ن؛
حکایت طلابیه که همچنان تمام تبلیغشون شده غسل جنابت و اینها..🤪
دریغ ازاینکه تحولات عالم در چ مداریه و چ باید کرد؟!
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
کارناوال با کاروان شادی 🥳
تفاوت جشن تولد تاج و عمامه
🔻بمناسبت تولد رضاشاه که میگفتند روز ۲۹ اسفند بوده است سرلشگر آیرم رئیس شهر بانی دستور داده بود که علاوه بر جشن و چراغانی که اصناف مجبور بودند در آن شرکت نمایند مقدمات کارناوال هم فراهم گردد و اصناف مجبور بودند در این کار شرکت نمایند
❌حتی از طبقات مختلف پول هائی گرفته شد و کمیسیون ها تشکیل گردید تا به جمع آوری وجوه پرداخته مقدمات امر را فراهم نمایند.
مبالغ هنگفتی از مردم جبرا گرفته شد و سوء استفاده های فراوان کردند.
📚منبع : تاریخ ۲۰ ساله ایران، حسین مکی، نماینده مجلس در دوران رضاشاه، ج۵، ص۱۵۱
🔻پ.ن
گلایه رهبر انقلاب پس از شنیدن خبر جشن گرفتن برای تولد ایشان در سال 84:
«این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع میشود. من از کسی که برای تولد من جشن میگیرد به هیچ وجه متشکر نمیشوم و او را مسئول زیانهای این کار هم میشناسم.»
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
🔰 سه بیت، سه نگاه و سه برداشت
🔻موسی خطاب به خداوند در کوه طور میگوید: أرنی (خود را به من نشان بده.)
و خداوند میفرماید: لن ترانی (هرگز مرا نخواهی دید.)
🔹برداشت سعدی: نگاه عاقلانه
چو رسی به کوه سینا، أرنی مگو و بگذر
که نیرزد این تمنا به جواب لن ترانی
🔸برداشت حافظ: نگاه عاشقانه
چو رسی به طور سينا أرنی بگو و بگذر
تو صدای دوست بشنو، نه جواب لن ترانی
🔹برداشت مولوی: نگاه عارفانه
أرنی کسی بگوید که ترا ندیده باشد
تو که با منی همیشه، چه تری چه لن ترانی
@serat_zanjan
⭕️ بای ذنب قتلت؟!
#افغانستان
اللهم عجل لولیک الفرج
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
#خبر_تحلیلی
⭕ «خطای نابخشودنی» این واکنش الیاس قالیباف به سفر ترکیهی خواهرش بوده و نوشته که «حتما غلط» و در این شرایط اقتصادی «یقینا اشتباه» است
وی نوشت؛ «آنچه این خطا را نابخشودنی تر می کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می کند. این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می خواهند»
🔸ماجرا از آنجا مطرح شد که چند عکس از فرودگاه امام خمینی منتشر و گفته شد که برخی اعضای خانواده قالیباف برای خرید سیسمونی به ترکیه رفتهاند؛ البته الیاس قالیباف با تایید این سفر گفته که موضوع سیسمونی نبوده اما انجام آن باعث میشود «همه تهمتهایی که به پدر و خود آنها زده شده» صحیح جلوه داده شود.
پسر قالیباف با عذرخواهی از مردم، خطاب به «آنهایی که میخواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند» نوشته این کار «از قبل مورد مخالفت او قرار داشته و نادیده گرفته شده»
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
⭕حمله سایبری به رژیمصهیونیستی در ساعت ۱:۲۰
#خبر_تحلیلی
🔹یک رسانه عراقی: گروهی با نام الطاهره پایگاههای اینترنتی و سرورهای رژیم صهیونیستی را از خاک عراق در ساعت ۱:۲۰ بامداد هدف حمله سایبری قرار دادند./فارس
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
⭕پست اینستاگرامی استاد حاج ابوالقاسم دولابی در واکنش به تحریف سخنانش در رسانه های ضدانقلاب؛
🔻🔻🔻
✍️ حاج ابوالقاسم؛
🔹رسانه های شیطانی را بشناسید. رسانه هایی که آشکارا تحریف میکنند و دروغ میگویند، رسانه های شیطانی هستند.
اینجانب در سخنرانی تفسیری خود، در حرم حضرت معصومه (س) گفتم : « دل سپردن و دل دادن به رسانه هایی که مروج سبک زندگی غربی و دشمن اخلاق انسانی و اسلامی هستند، عبادت شیطان است»
🔸در این عبارت دو نکته مهم است.
اولا: دل دادن به معنای استماع با علاقه و اشتیاق است.
ثانیا: این سخن در مورد هر شبکه و یا رسانه ای نیست. بلکه در مورد رسانه های خاصی است که دشمن اخلاق انسانی و اسلامی هستند و آشکارا دروغ میگویند.
اما برخی از همین رسانه های شیطانی، سخن بنده را تحریف کردند و به نقل از بنده نوشتند: «عضویت در شبکه های مجازی بندگی شیطان است.»
🔹اولا بنده خودم در فضای مجازی فعال هستم.
ثانیا: این رسانه ها با این اقدام خیانت بار خود و این تحریف آشکارشان نشان دادند که حقیقتا رسانه های شیطان هستند.
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan
⭕مجلس از معرکه گریخت؟!
فرار مجلس از موقعیّت «تعارض منافع»
✍️مهدی جمشیدی
[1].رهبری در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند:
«اولویت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریت فضای مجازی»، جزو مسائل مهم ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاهمدت» و «میانمدت» و جزو مسائل نزدیک ما است.
این سخن بدان معنی بود که: اولا، مدیریت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیا، در «کوتاهمدت» باید چارهای برای آن اندیشید؛ ثالثا، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااینحال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفتهای درونی از سوی خود نمایندگان مواجه گردید و به سرانجام نرسید.
[2].رهبری در دیدار مسئولان در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کردند و گفتند:
در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخشهای دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم.
رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه..
+ ادامه مطلب
.
🔻مجلس از معرکه گریخت؟!
صفحه 2 از 2
چراکه هیچ مسألهای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداقهای دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر میرسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمامعیار آن باشد.
[3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیتالله خامنهای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامهای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته میشود باید در چهارچوبِ سیاستهای کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاهمدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاستهای کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، میدانیم که نگارش و تصویب چنین سیاستهایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارتهای جبرانناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد.
[4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضعگیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخابنکردن» است. ازاینرو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاستهای کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دستکم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بیصاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» میدهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان میستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظهکاران»، نهفقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامیخوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطهور خواهد شد و این دیندارانِ عافیتطلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبهاصولگرایان ...
🔶حاشیه
۱. ادبیات متن مربوط به نویسنده است و بازنشر آن لزوما به معنای تأیید کامل محتوا و ادبیات آن نیست.
۲. دغدغه دقیق نویسنده قابل تقدیر است و امید است موجب توجه و تلنگر گردد.
۳. #تجربه_تاریخی ما نشان داده که هرگاه به هر بهانهای امر ولایت بر زمین بماند، متولیان امر سیلی خواهند خورد.
خداوند نسبت به آبروی ولی حق غیور است.
۴. مقام معظم رهبری سالهاست نسبت به فضای مجازی هشدار دادهاند اما کو گوش شنوا! زهی تأسف!/روزنه
🔻عضو صراط شوید.
https://eitaa.com/serat_zanjan