eitaa logo
صراط ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
34 فایل
خوشابحال کسانی که در شطّ خونین بلا، غرقه در خون سرخ عاشقی شدند و در شعاع انوار آل محمد(ص)، از آفاق مُعلّای ملکوت برای جهانیان جلوه گری میکنند. شعار اهل ولاء تا صبح آدینه ی فرج:یالثارات الحسین(ع)
مشاهده در ایتا
دانلود
16.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپی بسیار زیبا درباره تفکر انسان در پیدایش خود و موجودات 👆حتما_حتما ببینید! ✨با تفکردر آیات آفاق و انفسی که در سپهر هستی خدانمایی میکند، مشعل فطرت در دل و جان روشن میشود و با عمل صالح‌ تا ابد مشتعل میماند و سیاه چاله های نفسانی و اوهام باطله را از ساحت دل زدوده و آن را مخزن اسرار توحیدی و مستعد شهود ایمانی می گرداند! ✨و چه زیبا امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: 🔰اُوصیکُمْ بِتَقْوَی اللّه و اِدامَةِ التَّفَکُّرِ فَاِنَّ التَّفَکُّرَ اَبُو کُلِّ خَیْرٍ وَ اُمُّهُ شما را به تقوای الهی و اندیشیدن دائم سفارش می کنم. چرا که همانا تفکّر، پدر و مادر [ریشه و اساس] تمامی خوبی هاست. النفس_بهترین معارف ♻️با نشر این کلیپ برای دیگران، ثوابش را به روح قدسی کریم اهل البیت(ع) اهدا نمایید.
🌹 سالروز قیام روحانی مبارز و مجاهد مشروطه خواه شیخ محمد خیابانی ۱۷ فروردین ۱۲۹۹ ♦️محمد خیابانی در سال 1259 ش (1297 ق) در خامنه در نزدیکی تبریز متولد شد. وی پس از فراگیری علوم مقدماتی، از محضر حضرات آیات سید ابوالحسن انگجی و میرزا عبدالعلی، فقه و اصول و هیئت و نجوم را آموخت و پس از مدتی به تدریس پرداخت. زندگی شیخ محمد خیابانی پس از پیروزی مشروطه در سال 1285 ش، با تأسیس انجمن ایالتی در تبریز، وارد مرحله تازه ای گردید و در جریان محاصره تبریز، در دفاع از شهر نقش مهمی ایفا کرد. در زمان خیابانی اوضاع جهان اسلام و به ویژه ایران، به خاطر دخالت های بیگانگان از جمله روسیه، انگلیس و آلمان، بسیار آشفته و تأسف انگیز بود. ♦️پس از خلع محمدعلی شاه از سلطنت، خیابانی در سی سالگی به عنوان نماینده مردم تبریز راهی مجلس شورای ملی گردید. او با اولتیماتوم روسیه در مجلس دوم مخالفت کرد و همچنین با قرارداد استعماری وثوق الدوله با دولت انگلستان (قرارداد 1919) نیز به مبارزه برخاست. ♦️شیخ محمد خیابانی، از آنجا که حکومت مرکزی را ضعیف و وابسته می دید، ایجاد یک تحول اساسی در سیستم حکومت ایران و احیای آزادی را گام نخست برای خانه تکانی ایران و بیرون راندن اشغالگران خارجی می دانست. ولی برداشتن گام اول را از طریق مذاکره سیاسی امکانپذیر نمی شمرد و تنها راه را در قیام و مقاومت دلیرانه در برابر استبداد و دخالت خارجی می دانست. از این رو، بعد از قبول قرارداد 1919 م از سوی دولت ایران، در تبریز دست به قیام زد. وی در جریان این قیام که از 17 فروردین 1299 شمسی، آغاز شد، نهادهای دولتی تبریز را به تصرف خود درآورد و شهر را از دست دولتیان خارج ساخت. ♦️قیام پیروزمندانه مردم تبریز به رهبری شیخ محمد خیابانی، بیش از پنج ماه ادامه داشت اما به دلیل خیانت کسانی که قول همکاری داده بودند، کم بودن نیروها و حضور قوای قزاقخانه در کنار شهر تبریز و همکاری آن ها با حکومت مرکزی، این قیام به شکست منجر شد. سرانجام با ورود نیروهای دولتی، قزاقان به فرمان مُخبرالسلطنه فرستاده ویژه مشیرالدوله، صدراعظم وقت، شیخ محمد خیابانی را در 21 شهریور 1299 برابر با 29 ذی حجه 1338ق در چهل سالگی به شهادت رساندند و او را در مزار سید حمزه تبریز به خاک سپردند. چند ماه پس از شهادت خیابانی، خانواده‌اش به تهران مهاجرت کردند و بقایای پیکر او را هم به تهران منتقل کرده و در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپردند. ♦️مزار وی در صحن باغ‌طوطی در جوار حرم عبدالعظیم حسنی و در نزدیکی مزار ستارخان قرار دارد.
🔥حرام سیاسی یعنی چی؟ 🔻، یک عبارت نسبتا جدید ولی بسیار ریشه دار و عمیق است که در دیدار رمضانی نیمه فروردین ۱۴۰۲ توسط رهبر حکیم انقلاب استفاده شد و ایشان را یکی از مصادیق حرام سیاسی برشمردند که این تعبیر، اتمام حجت برای سهل اندیشان سیاسی بود! 🔻برای ارائه یک تعریف کاربردی از حرام سیاسی، ابتدا چند جمله کلیدی از امام خامنه‌ای تقدیم می شود: 🔹۱- سیاست یعنی اداره درستِ جامعه؛ این جزو دین است. (۸۱/۵/۵) 🔹۲- همه چیزهایی که در شرع حرام است، به توانِ دو در کار سیاسی باید مورد توجّه قرار گیرد و معتبر شمرده شود.(۸۰/۶/۵) 🔹۳- دشمنان با عالِم سیاسی، مرجع سیاسی، فقه سیاسی، دین سیاسی و اسلام سیاسی صریحاً میگویند مخالفند، چون حضور اینها، حضور ضدّ استکباری و ضدّ استعماری است(۱۴۰۰/۱۰/۱۹) 🔸پ.ن: بنابراین می توان گفت: 🔻حرام سیاسی، عمل و رفتار نادرستی است که علاوه بر زندگی خود انسان، به فرآیندها و تعاملات محیط اجتماعی خسارت وارد می کند و حتی زمینه سلطه دشمن خارجی را هم فراهم می کند. 🔻هر حرام سیاسی قطعا حرام شرعی هم است بنابراین آسیب و عقوبت آن مضاعف است. و این یعنی بی حجابی مسئله ای ضد امنیتی است و باید هم به صورت ایجابی و هم بصورت سلبی از سوی حاکمیت با آن برخورد شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کیومرث پوراحمد براثر افسردگی، ناامیدی و بیهودگی خودکشی کرده! 🔺سرانجام اباحه گری و بی قید و بند بودن_خودکشی یا بیماریهای حاد روانی است!!! 🚫امان از جامعه ای که این قبیل افراد داعیه دار آنها باشند. ♨️ریشه سیاه‌نمایی در فیلم‌های برخی کارگردان‌ها و نویسندگان را در تاریکی و افسردگی درونی شان ببینید. 🔥مجازات خودکُشی امام صادق عليه السلام میفرمایند: مَن قَتَلَ نفسَه مُتَعمِّدا فهُو في نارِ جَهنَّمَ خالِدا فيها. هر كه عمداً خودش را بكشد، در آتش دوزخ جاودانه است. 📚كتاب من لا يحضره الفقيه ج۴ص۹۵
🔴 جنگ احزاب علیه حجاب 🔻، به دنبال برچیده شدن بساط حجاب، حیا و عفاف در جمهوری اسلامی است. 🔻 پشت بی بند و بارها آمده تا حجاب را در جامعه ایرانی زمین بزنند. 🔻 ها به دنبال احیای فسادهای اخلاقی زمان شاه هستند. 🔻گروه ها یا گروهک های از جمله منافقین و کومله در فتنه کشف حجاب، حضور فعال دارند. 🔻 های داخلی آتش بیار این فتنه شدند. 🔻 ها و غربگراهای داخلی مدت هاست به دنبال آزادشدن حجاب هستند. 🔻 ها و به دنبال آزادی حجاب و جولان دادن در فضای مجازی و حقیقی هستند. 🔻برخی در مسجد زاهدان، مشغول نمایش و در حال پر و بال دادن به هنجارشکنان و بی بند و بارها هستند. 🔻مذهبی های و انقلابی های نمایشی هم با انواع و اقسام توجیهات و ساده اندیشی و با کلیدواژه های پرطمطراق، در حال عادی سازی و عادی نشان دادن وضعیت و یا تئوریزه کردن عقب نشینی هستند. 🔻برخی انقلابی نما به طمع تثبیت قدرت و جایگاه خود، در این فتنه سکوت می کنند و به نوعی دست دشمن را برای فعالیت باز می گذارند. ⬅️ این یک جنگ احزاب و فتنه ترکیبی تمام عیار علیه حجاب – به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه اسلامی و جمهوری اسلامی – است. 👈 در این فتنه فقط کسانی سربلند خواهد شد که بدون هرگونه ترس و محافظه کاری، به حکم الهی، مرّ قانون و نظر صریح مقام معظم رهبری و امام راحل عمل کنند. از حجاب، به هر شکل و با هر توجیهی یعنی شکست خوردن در این جنگ احزاب❗️
17.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆اجرای زیبای دختران حاج قاسم در اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده ♦️مردان و زنان اصفهانی برای دفاع از تمدن و فرهنگ اسلامی_ایرانی خود به میدان آمدند.
🌹پیامبراعظم(ص) فرمودند: لَوْ کَانَ اَلْفَضْلُ شَخْصاً لَکَانَ اَلْحَسَنَ/مائة منقبة ص ۱۳۵ ✨اگر فضیلت بصورت شخصی در می آمد، همانا آن‌ شخص حسن(عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ) می بود. 💫بخشش و جود و کرم در انحصار مجتبی ست گردش مهر و مَلک دور مدار مجتبی ست 💫در ملائک هیبتی مافوق اسرافیل نیست او ولی خود بی گمان محو وقار مجتبی ست 💫هر شب از عرش خدا او میهمان دارد ولی با جذامی ها نشستن افتخار مجتبی ست 💫او ولی الله باشد در قیام و در سکوت آفرینش مهره ای در اختیار مجتبی ست 💫"در حریم حضرت خورشید جای ذره نیست" آفتاب از شرم خود آیینه دار مجتبی ست 💫صلح او پایه گذار انقلاب عشق بود در حقیقت کربلا هم یادگار مجتبی ست 💫مرد میدان جمل پِی* کرد چشم فتنه را این فقط یک گوشه ای از اقتدار مجتبی ست *از پای درآوردن شتر فتنه گران جمل
🔥هم‌اکنون، سرزمین‌های اشغالی تهدید به جنگ کرده
🔥 سنگین‌ترین بعد از جنگ ۳۳ روزه ☑️ بیش از ۱۰۰ فروند راکت و از به سمت شمال فلسطین اشغالی و مواضع صهیونیست‌ها شلیک شد. درخصوص ابعاد این حمله چند نکته باید ذکر شود: 1⃣ دوران در برابر حملات صهیونیستها به سر آمده و هرگونه را با سنگین‌ترین واکنش می‌دهد. 2⃣ بارها اعلام کرده روی تلفات نظامیانش حساس است و تحمل نمیکند که در خاک آنان مورد هدف قرار گیرند و بی‌تردید از متحدان خود پاسخ متناسب را طلب میکند. این حمله نیز قطعا به در واکنش به شهادت ۲ در سوریه ارزیابی خواهد شد. 3⃣ این حمله با این گستردگی و هجم آتش که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از صهیونیستها منجر شده، قطعا بدون هماهنگی با به عنوان قدرت اصلی در لبنان نیست. 4⃣ اکثر موشک‌ها از سد عبور کرده‌اند و به مناطق صهیونیست‌نشین اصابت کرده‌اند و حجم انفجار ناشی از آنها نشان میدهد از پرتابه‌هایی با سر جنگی قوی استفاده شده 5⃣ اگر تصمیم به گسترده بگیرد با آغاز میشود اما این رژیم تحمل جنگ را ندارد و اگر پاسخ ندهد، اعتبارش در میان صهیونیست‌ها بیش از پیش کمرنگ میشود‌. 6⃣ فعال شدن جبهه لبنان اصلا خوشایند نیست زیرا پس از جنگ ۲۰۰۶، مرزهای شمالی فلسطین اشغالی امن بوده و تل‌آویو تحمل دریافت موشک از سمت را ندارد. 7⃣ حملات موشکی امروز نشان داد اسرائیل از چند طرف است و هرگاه اراده کند میتواند هر کدام از این جبهه‌ها را فعال نماید و اسراییل نیز قابلیت بازدارندگی و از بین بردن تهدیدات در مرزهایش را ندارد.
💫دعایی در ماه رمضان که همان دعای فرج است! 🌹از پیامبر(ص) روایت شده است كه فرمودند: 🔰مَنْ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ بَعْدَ الْمَكْتُوبَةِ غَفَرَ الله لَهُ ذُنُوبَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ هُوَ: اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ اللَّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ اللَّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيَانٍ اللَّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ اللَّهُمَّ رُدَّ كُلَّ غَرِيبٍ اللَّهُمَّ فُكَّ كُلَّ أَسِيرٍ اللَّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِينَ اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ اللَّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاكَ اللَّهُمّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِكَ اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ.(بحار ج ۹۵ ص ۱۲۰) هر كس این دعا را در ماه رمضان بعد ار نماز واجب بخواند خداوند گناهان او را تا روز قیامت خواهد بخشید و آن دعا این است: خدایا بر اهل قبور سرور وارد کن/ خدايا هر فقیری را بى‏نياز گردان/ خدايا هر گرسنه ای را سير گردان/ خدايا هر برهنه ای را لباس پوشان/ خدايا دِین هر بدهكاری را ادا فرما/ خدايا هر غمگينى را برایش گشایشی قرار ده/ خدايا هر غريبى را به وطن باز رسان/ خدايا هر اسيرى را آزاد گردان/ خدايا هر فاسدی از امور مسلمانان را اصلاح فرما/ خدايا هر مريض را شفا عنايت كن/ خدايا به غناى خود جلوی فقر ما را سدّ نما/ خدايا بدي حال ما را به خوبى حالی که از جانب توست(حالی خدایی که همان احسن الحال است) تغيير ده/ خدايا بدهی ما را ادا فرما و ما را از فقر بى‏نياز گردان كه همانا تو بر همه چيز توانايى. 👌اگر خوب به فرامین و مضامین این دعا دقت کنید چنین دعایی به طور کامل مورد استجابت قرار نمی گیرد مگر اینکه امام زمان(عج) ظهور نمایند و دقیقا این دعا به نوعی دعای فرج نیز محسوب میشود چون فرازهای آن تماما بعد از ظهور محقق خواهند شد. البته در دوران غیبت بخشی از این دعا قابلیت اجابت دارد اما اجابت بتمام و کمال این فرازهای نورانی، با ظهور مهدی فاطمه(عج) و استقرار حکومت عدل جهانی ایشان رقم خواهد خورد. از باب مثال طبق روایات، اجابت کامل دعای«اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ» ایام ظهور حضرت صاحب الامر ارواحنافداه میباشد. در حدیثی امام جعفرصادق عليه‌السلام میفرمایند: 🔰لايَبقي مُؤمنٌ مَيِّتٌ اِلاّ دَخَلتْ عَليهِ الفَرحةُ في ‌قَبرِه(بحار ج ٥٢ ص ٣٢٨) در وقت ظهور حضرتش، هيچ مؤمن از دنيا رفته ای باقى نمى ماند مگر آنكه فرح و سرور در قبرش(کنایه از عالم برزخ) داخل مى شود. 🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
⛔️زنهار از ترویج امری بدعت آلود و خرافی❗️ ♦️موضوع حکاکی حروفی شکلی در روز 19 فروردین روی عقیق های زردرنگ(که به «شرف الشمس» معروف شده اند)، مساله ای است که در سالهای اخیر بین مردم پررنگ شده و افراد سود جو یا ناآگاه زیادی با جلوه دادن بُعد شرعی و مذهبی و عقلانی به آن، برای خود دکانی ساخته اند‌.   🛑19 فروردین و اوج فلکی خورشید ♦️نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان اهمیت ویژه ای داشته است. روزی که خورشید 19 درجه در برج حمل باشد. و عده ای از ایشان قائلند که این روزخاص بنا به محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و بابرکت است و البته در ساعت های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان(اوج فلکی خورشید) رقم میخورد. 👌در حالی که نحوست یا خوش یمنی موقعیت های فلکی از پرتو عالم ملکوت، در حیطه شهودی منجمان نیست و صرفا اهل البیت که چشم شهودی به عالم قدس دارند میتوانند در مورد این امور غیبی رمز گشایی کنند. آری اگر فقط صرفا مسئله تاثیرات مادی و مُلکی صورتهای فلکی بود، حرف و حدیث منجمان را میشد باور کرد ولی در بُعد ملکوتی این صور افلاکی، احدی از ایشان نمی تواند اظهار نظری نماید.    🛑ابهامات و سوالات درباره اصالت شرف الشمس در اسلام 1. از منظر روایی و تاریخ حدیث، حداقل تا 7 قرن، از روایت منسوب به امیرالمومنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود شیعه، مطلبی وجود ندارد. و ابهام اصلی همین است تا قرن ها، این روایت کجا بوده و ناگهان پیدا شده است؟ روال اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز ارجاع به این‌گونه رموز نجومی و علوم غریبه نبوده(علوم غریبه واقعی همان علم ائمه هدی به بطون قرآن میباشد و علوم غریبه ای که صادر از ایشان نباشد همانا چیزی جز ضلالت و علوم ممنوعه شیطانی نیست) و حتی اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز منجمین آن زمان را که برای ستارگان قدرت‌های استقلالی در مقابل قدرت خداوند قائل بودند را لعن می‌نمودند چرا که در این عالم هیچ قدرتی جز قدرت خدای متعال نیست و اگر موجودی دارای قدرتی خاص باشد آن‌هم به اذن الله بوده و هیچ قدرتی به نحو استقلالی در مقابل خداوند ندارند. 2. اولین کتابی که به ذکر حدیثی در این باره پرداخته است، کتاب مصباح مرحوم کفعمی است. این کتاب بنا بر گفته برخی از محققین، مفاتیح الجنان آن زمان ها بوده است. امکان دارد با توجه به کثرت استفاده، تصحیف و اضافات توسط برخی در آن راه پیدا کرده باشد. 3. مرحوم کفعمی، در قرن هفتم که این حدیث را در کتاب مصباح می آورد، میفرمایند: در بعضي از كتاب‏هاي علماي شيعه ديدم كه اين شكل از اميرالمؤمنين(ع) نقل شده است و اما سندی برای حدیث را ذکر نمیکند. حتی در کتاب حلیه المتقین علامه مجلسی که درباره تمام نگین های انگشتر از معصومین(ع) روایت آورده، هیچ اسمی از شرف الشمس نیست. و برخی معتقدند سابقه جعل این مساله به چند قرن اخیر میرسد بگونه ای که حتی در زمان علامه مجلسی، نیز شایع نبوده است. 4. برخی از اشکال و تصاویر این دعا، تداعی کننده ستاره داوود که از اختصاصات یهود است، می باشد و این بسیار تامل برانگیز است. 5. به فرض که اثبات شد که چنین چیزی در کتاب حدیثی شیعه نقل شده است و صحیح باشد. برخی از محققین علم نجوم، معتقدند: شرف الشمس به وقتی می گویند که شمس در 19 درجه برج حمل قرار بگیرد. و منظور از 19درجه قرارگیری شمس در برج حمل است نه اینکه منظور روز 19 فروردین باشد! چرا که همیشه 19 فروردین، موقع شرف شمس(اوج فلکی خورشید) نیست. 6.مهمتر از همه اینکه اگر دعای منسوب و یا این حروف شکلی هم بصورت مجزّا سندیت داشته باشند ترکیب این دعا و حروف شکلی آنهم در روز نوزدهم فروردین که به اصطلاح موقع شرف شمس(اوج فلکی خورشید) است و از طرفی پشت سنگ عقیق زرد، یک بدعت آشکار میباشد مثل اینکه شخصی در هر رکعت نماز دو رکوع بجای آورد، که هر چند رکوع به تنهایی سندیت و ذاتیّت دارد، لکن تلفیق دو رکوع در یک رکعت، امری حرام و موجب بطلان نماز میشود. 7. برخی قائل هستند به اینکه حضرت علامه حسن زاده این مساله را تایید نموده در حالی که واقعیت این است که حضرت استاد در کتاب هزار ویک نکته- نکته ای گذرا را به این مساله اختصاص داده که به نقل از کتب فرقه اسماعیلیه و سایر کتب مدعی علم جفر و علم حروف، به آن مطلب می پردازد ودر انتهای متن متذکر می شود "ضحک للغافلین و عبره للمحصلین" یعنی اینکه ناآگاهان دنبال این امور میروند جای خنده و برای افراد محصل جای تعجب دارد. ✅نتیجه اینکه این قبیل مرسومات ابداعی که هیچ فایده ارضی و سماوی نداشته و نخواهد داشت، فقط منبع درآمدی برای افراد سودجو میباشد و بدلیل تبعیت از امری که بدعت و خرافه است برای افراد چه بسا نحوست و اگر برایشان این بدعت تبیین شده، یقینا عقوبت هم بدنبال دارد. میراندن بدعت که بهترین مصداق احیای معارف اهل البیت است این مطلب را در همه گروه ها نشر دهید.