eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.7هزار دنبال‌کننده
564 عکس
216 ویدیو
12 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : معیار رضایت خدا ✍ مقدمه: از أثر، به مؤثر پی می بریم، درک رضایت الهی، یک امر وجدانی است که انسان در درون خود می یابد که آیا خدا از کار او رضایت دارد یا خیر؟ در این مقاله علائم آن بیان می گردد 1⃣ باید کار، بر اساس فهم صحیح وظیفه و عمل به آن باشد که با تعقل و مشورت با اهلش به دست می آید ممکن است وظیفه استقامت و استمرار بر آن کار باشد ممکن است ترک آن(حجّت شرعی داشته باشد) 2⃣ شکر الهی در هر صورت حتی شکست ظاهری، و هیچ گاه معترض نیست 3⃣ خسته نشدن از کار 4⃣ نادم و پشیمان از رنج و تلاشی که کرده است نباشد 5⃣ صبر بر مصائب و مشکلات 6⃣ بنده هم از خدا راضی باشد راضیة مرضیة رضی الله عنهم و رضوا عنه 7⃣ دغدغه کسب رضایت خدا و تقوا را داشته باشد نه جلب توجه مردم 8⃣ با نگرفتن حاجت و نرسیدن به نتیجه مطلوب ظاهری، مأیوس نیست و نسبت به خالق و مخلوق عصبانی نمی گردد الهی رضا برضائک 9⃣ توکل به خدا در همه أمور و همه آنات نشانه رضایت خدا از اوست 🔟 شهادت دادن عده قابل توجهی از مؤمنين به اخلاق و رفتار إنسان و تأیید سیره عملی انسان یکی دیگر نشانه های درک رضایت الهی است 1⃣1⃣ توفیق ترک گناه و انجام اعمال خیر و نیک 2⃣1⃣ بلایای متعدد و مستمر را تجربه می کند البته نه به خاطر بی تدبیری یا بی تقوائی یا تلاش نکردن بلایا مانند فقر، مرض، همسر و فرزندان بد،مشکلات گوناگون و پی در پی البلاء للولاء مانند حضرت ایوب و دیگر انبیاء و اولیاء الهی علیهم السلام اللّهم وفّقنا لما تحبُّ و ترضی اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمیداکبری1402/4/25قم کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : موجبات بهشت اميرالمؤمنين علیه السلام مَن جُمِعَ فيه سِتُّ خِصالٍ ما يَدَعُ للجَنّةِ مَطْلَبا و لا عنِ النّارِ مَهْرَبا : هر كس شش خصلت در او جمع شود، هيچ مطلوبى از بهشت و هيچ گريزى از دوزخ را وا نگذاشته است : 1⃣ مَن عَرَفَ اللّه َ فأطاعَهُ 2⃣وعَرفَ الشَّيطانَ فعَصاهُ 3⃣ و عَرفَ الحقَّ فاتَّبعَهُ 4⃣ و عَرفَ الباطلَ فاتَّقاهُ 5⃣ و عَرفَ الدُّنيا فَرفَضَها 6⃣ و عَرفَ الآخِرَةَ فطَلَبها [. تنبيه الخواطر : 1/135.] كسى كه خدا را بشناسد و فرمانش بَرَد، و شيطان را بشناسد و نا فرمانى اش كند، و حق را بشناسد و پيروى اش نمايد، و باطل را بشناسد و از آن بپرهيزد، و دنيا را بشناسد و دورش افكند، و آخرت را بشناسد و آن را بجويد. ✍نکات: 1⃣ گام اوّل و أساس نجات بشریت، معرفت است 2⃣ هر معرفتی، مطلوب نیست بلکه معرفت به خدا، شیطان، حقّ، باطل، دنیا و آخرت لازم است که انسان را در جاده سعادت قرار می دهد 3⃣ علم ومعرفت، کافی نیست بلکه عمل لازم است تا به سعادت و نجات برسد 4⃣ درهر شش مورد حرف عطف فاء آمده که به معنای بلافاصله هست یعنی بعد از شناخت باید بدون معطّلی إقدام وعمل کرد 5⃣ سعادت و شقاوت بین دو تقابل است خدا و شیطان حقّ و باطل دنیا و آخرت یعنی سه طرف و سه جبهه نداریم باید هر کسی وضعیت خود را تعیین موضع کند 6⃣ در واقع سه عنوان اما یک حقیقت بیشتر نیست خدا، آخرت و حقّ یک طرف و یک حقیقت،و طرف دیگر شیطان، دنیا و باطل 7⃣ خداشناسی کافی نیست، شیطان شناسی هم لازم است چرا که اگر باطل را نشناسد گرفتار دنیا و دوری از حق و آخرت می شود 8⃣ درد و مشکل اصلی جامعه، جهل و جهان بینی غلط است، جهالت باعث، دشمنی با حق و امور دینی و أُخروی است اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمیداکبری1402/4/25قم https://eitaa.com/serathamed
هدایت شده از معیار(صراط الحمید)
محتوای منبر شب اوّل کانال مطالب تولید شده توسط حمیداکبری پاسخگوی حرم رضوی <معیار(صراط الحمید)> https://eitaa.com/serathamed
کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
محتوای منبر شب دوّم بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: شرح اللهم اجعل محیای محیا محمد وال محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد 1⃣ برای سبک زندگی خوب، باید دعا کرد 2⃣ دعا و استعانت از خدا منطق قرآن است ( ایاک نستعین) ( استعینوا بالصبر والصلوة) وهمین إستعانت یکی از مصادیق حیات نبوی است. 3⃣ اللهّمَ یعنی خدا را در زندگی مقدم بداریم ( در هر کاری) مثلاً در معامله ،مسافرت ،شغل...خدا کجای زندگی ما هست؟ اول یا بعد خدا،یا اصلا نیست وهر وقت مشکل داشتم می گویم خدا 4⃣ إجعل یعنی توحید وفقط خدا را در نظر گرفتن است اما ما نصاب توحید ( ربوبیت تشریعی را نداریم) 5⃣ إجعل یعنی توکل بر خدا یعنی فقط از خدا می خواهیم 6⃣ محیای ( حیات من) یعنی برای هدایت از خود شروع کنم ( قوا انفسکم واهلیکم نارا) ایراد به دیگران نگیرم 7⃣ محیای یعنی اگر یک نفر حیات نبوی پیدا کند جامعه آباد میشود ( من احیی النفس کمن احیی الناس جمیعا) 8⃣ محیا محمد یعنی هدف دین ،هدایت وکمال، تربیت شدن مثل پیامبر رحمت است یعنی الگوی من در هر چه چیزی و هر کاری پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله هست مثلاً در نماز ( امتحنوا شیعتنا عند مواقیت الصَّلاةِ ) در همسر داری ،در پوشش وسبک زندگی، مانند پیامبر اعظم، الگو باشم 9⃣ حیات علوی و اهل بیت علیهم السلام، همان حیات نبوی ودر ادامه آن است 🔟 مماتی یعنی خوب عمل کردن کافی نیست نه فقط عمل بلکه حفظ عمل وعاقبت بخیر شدن لازم است. 1⃣1⃣محیای ومماتی یعنی ربّ ادخلنی مُدخل صدق و أخرجنی مُخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا 2⃣1⃣ اللهم انّی اسألک... آن ادخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد وال محمد وان تخرجنی اخرجت منه محمد وال محمد فکر کنم داخل چه کارهایی شده ام واز چه کارهایی خارج می شوم ( آیا مجالس گناه اگر پیش بیاید یا فقط میگویم یک شب است، یا فقط همین یک مرتبه است،یا قلبت پاک باشد!! ) السلام علی اهل لا اله الا الله... ثواب ۵۰ سال عبادت را دارد .زندگی باید توحیدی باشد اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمید اکبری1402/3/3قم https://eitaa.com/serathamed
کانال مطالب تولید شده توسط حمیداکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
کانال مطالب تولید شده توسط حمیداکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم روضه شب سوم محرم سخت است وقتی روضه وصف دختری باشد حالا تصور کن به دستش هم، سری باشد  حالا تصور کن که آن سر، ماهِ خون رنگی در هاله‌ای از گیسویی خاکستری باشد دختر دلش پر می‌کشد، بابا که می‌آید، موهای شانه کرده‌اش در معجری باشد ای کاش می‌شد بر تنش پیراهنی زیبا ... یا لااقل پیراهن سالم‌تری باشد  سخت است هم شیرین زبان‌ باشی و هم فکرت پیش عموی تشنه‌ی آب آوری باشد با آن‌همه چشم انتظاری باورش سخت است سهمت از آغوش پدر تنها سری باشد شلاق را گاهی تحمل می‌کند شانه اما نه وقتی شانه‌های لاغری باشد اما نه وقتی تازیانه دست ده نامرد دور و برِ گم گشته‌ی بی‌یاوری باشد خواهرتر از او کیست؟ او که، هر که آب آورد، چشمش به دنبال علی اصغری باشد وای از دل زینب که باید روز و شب انگار در پیش چشمش روضه‌های مادری باشد وای از دل زینب که باید روضه‌اش امشب «بابا ! مرا این بار با خود می‌بری؟» باشد بابا ! مرا با خود ببر، می‌ترسم آن بدمست در فکر مهمانی و تشت دیگری باشد  باید بیایم با تو، در برگشت می‌ترسم در راه خار و سنگ‌های بدتری باشد باید بیایم با تو، آخر خسته شد عمه شاید برای او شب راحت تری باشد؟ (شاعر:قاسم صرافان ) https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : رضایت خدا تأمّلی در کلام أباعبدالله الإمامُ الحسينُ عليه السلام مَن طَلَبَ رِضا اللّه ِ بِسَخَطِ الناسِ كَفاهُ اللّه ُ اُمُورَ الناسِ ، و مَن طَلَبَ رِضا الناسِ بِسَخَطِ اللّه ِ ، وَكَلَهُ اللّه ُ إلى النّاسِ . بحار الأنوار: 71/208/17 هركه خشنودى خدا را با ناخشنودى مردم بطلبد ، خداوند او را از امور مردم بى نياز كند و هركه خشنودى مردم را با ناخشنود كردن خدا بجويد ، خداوند او را به مردم وا گذارد 1⃣ هر إنسانی در حال طلب هست یعنی هیچ کس بدون إقدام و عمل نیست حتی سکون و سکوت او هم یک طلب و انتخاب محسوب می شود 2⃣ نوع انتخاب و عمل هر کسی دو حالت بیشتر ندارد الف_رضایت خدا ب_رضایت مردم 3⃣ اگر کسی،عملی را انجام دهد و یا ترک فعلی کند، برای اینکه مردم را به خشم، در آورد، این رضایت خدا نیست، بلکه خشم خداست البته اگر لازمه کسب رضایت خدا،باعث خشم مردم شد، اشکال ندارد و بلکه وظیفه است 4⃣ ممکن است کسی نگران باشد که من اگر از چشم مردم بیأُفتم، به مشکل بر می خورم و مردم به من بی اعتنا می شوند امام حسين عليه السلام، وعده می دهند که خدای سبحان، کارهایی که امید داشت به دست مردم حل بشود، خدا آن را به عهده می گیرد 5⃣ اگر کسی فقط برای اینکه مردم راضی باشند حتی به قیمت خشم و نارضایتی خدا، عملی را انجام می دهند خدا او را به مردم وا می گذارد، یعنی خدا عنایت و رحمت خود را از او بر می دارد 6⃣ ویژگی انسان، عجز، جهل، فقر است پس چرا باید برای خشنودی مردم تلاش کرد به امید آنکه به کمک آنان تکیه کنیم، مردم خودشان دارای ضعف و نقص هستند 7⃣ توحید یعنی فقط خدا اومانیسم و إنسان محوری ملاک نیست پس پیروی از رسم مردم یا کسب رضایت مردم می شود شرک و توکل به غیر خدا در سبگ زندگی 8⃣ راضی بودن انسان از خدا کافی نیست باید خدا هم از انسان راضی باشد(راضیة مرضیّة) رضی الله عنهم و رضوا عنه 9⃣ هر مقدار امید به مردم داشت و برای کسب رضایت آنان تلاش کرد به همان مقدار انسان رها می گردد و مشکلاتش دو چندان خواهد شد و خدا به همان میزان او را به مردم و بلکه چه بسا همه امور او را به مردم وا می گذارد چون خدا یک ذره شرک(رضایت خدا و رضایت مردم) را نمی پذیرد مگر آنکه در برخی اعمال فقط رضایت خدا را قصد کرده باشد 🔟 طلب یعنی قصد و اراده جدّی بنابراین هر کسی ملاحظه کند که برای هر کاری چه نیّتی دارد کسب رضایت خدا یا رضایت مردم؟! اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمیداکبری1402/4/30 تهران https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع :روضه شب چهارم گفت زینب یا اخی من حق مهمانی دهم دوست دارم در ره عشقت دو قربانی دهم من به درگاه تو سوز و آه آوردم حسین با امیدی رو به این درگاه آوردم حسین بین سپاه خویش را همراه آوردم حسین هستی خود را به لشگرگاه آوردم حسین بسکه در رخسارشان شوق شهادت دیده ام در رهت پرپر شدن را چون ولادت دیده ام ای سلیمان هدیۀ مور است از من کن قبول جان زهرا رد مکن جان علی جان رسول بعد تو این داغ را با صبر جبران می کنم با سرت منزل به منزل شرح قرآن می کنم با اسیری رفتنم یاری جانان می کنم با خطاب حیدری در کوفه طوفان می کنم من ز تو شرمنده تو از من خجالت می کشی عاقبت ما را تو از این درد غربت می کُشی وعدۀ ما بر سر بازار باشد بعد از این کوچۀ برده فروشان زار باشد بعد از این قافله در معرض دیدار باشد بعد از این چشم شامی بدتر از مسمار باشد بعد از این بعد از این باید چه سازم با هزاران چشم هیز وای از چشمان هیز و وای از لفظ کنیز (محمود ژولیده) اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم https://eitaa.com/serathamed
هدایت شده از معیار(صراط الحمید)
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
هدایت شده از معیار(صراط الحمید)
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: أنواع مواجهه با مقام ولایت (خدا، نبیّ،امام و فقیه) ✍مقدمه : سه نوع عملکرد وجود دارد الف_ولایت پذیری ب_ولایت گریزی ج_ولایت ستیزی پرسش این است که چرا بعد از شهادت هانی فقط یک زن درکوفه حامی مسلم شد مگر خودشان از امام دعوت نکردند؟ یا لشکر حّر، مگر به امام اقتدا نکردند یس چرا امام را کشتند؟! یا خوارج(عده ای در جنگ صفین در رکاب امام بودند) اما در نهروان، در مقابل امام جنگیدند؟! چه شد؟، اصحاب پیامبر، برای تبرک آب وضوی پیامبر صلی الله علیه و آله دعوا می کردند، اما نوه پیامبر را پنجاه سال بعد کشتند؟! ، خلاصه : عوامل ولایت گریزی یا ولایت ستیزی چیست؟چرا برخی افراد از مسیرحق خارج و یا از ابتدا درجبهه حق وارد نمی شوند؟ 1⃣ جهل وجهان بینی غلط(عقاید واحکام ) النّاسِ أعداءِ ما جهلوا 2⃣ لجاجت (وجحدوا بها وإستیقنتها) اللَّجاجُة تسلُّ الرأی جریان سمرة بن جندب 3⃣ تکبّر( اَبی واستکبر وکان من الکافرین ) 4⃣ عمل کرد بد دینداران (الناس علی دین ملوکم ) 5⃣ فقر واقتصاد ضعیف (کاد الفقر ان یکون کفراً ) 6⃣ محیط فرهنگی نامناسب (در خرید خانه اول همسایه را نگاه کن) 7⃣ ارائه غلط دین وتکلیف (تهدید وتحمیل ممنوع ) 8⃣ اخلاق نامناسب برخی مسلمانان لو کنت فظّا غلیظ القلب لأنفضوا من حولک ) 9⃣ تهاجم فرهنگی (ماهواره، فضای مجازی ) انواع جنگ به راه می اندازد: الف_إجرائی( سخت، سرد و نرم) ب_تاکتیکی (نظری، فرهنگی، امنیتی اقتصادی، ترکیبی) 1⃣1⃣ کسب مال حرام یبین فی الذریّة 2⃣1⃣تنبلی وکسالت 3⃣1⃣ ارتباط نداشتن باعالم ربانی 4⃣1⃣ گناه مداوم بدون توبه سوره روم آیه ۱۰ (استناد حضرت زینب کبری سلام الله علیها برای یزید لعنة الله علیه 5⃣1⃣ عدم تمسّک به قرآن وعترت 6⃣1⃣ حسادت 7⃣1⃣ جمع آوری مال بیش از حدّ کفاف و لازم(حرص و حبّ دنیا) جریان ثعلبه که زکات مال را نداد من شرّ حاسد اذا حسد 8⃣1⃣ خانواده غیر صالح گاهی همسر و فرزند عامل ریزش و ولایت ستیزی هست مانند عبدالله بن زبیر 9⃣1⃣ حقد و کینه أحقادا بدریّة و حنینیة و خیبریّة 0⃣2⃣ حمیّت جاهلی،تعصّب بی جا و غیر منطقی اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمید اکبری۱۱ /۵/ ۹۷قم https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع :فلسفه سجده آخر زیارت عاشورا زیارت عاشورا حدیث قدسی است و اولین کسی که از اهلبیت علیهم السلام متن زیارت عاشورا را برای عموم مردم خواند، امام باقر علیه السلام است که فرمود پدرم، او از پدرش او از جد ما از پیامبر (ص) و از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل کردند که خداوند فرمود: السلام علیک یا أبا عبدالله. یعنی متن زیارت در بین اهلبیت علیهم السلام بوده است. روایت وارد شده که سیدالشهدا در روز عاشورا دو بار زیارت عاشورا را قرائت کردند، این خیلی مهم است؛ یک بار سیدالشهدا بین نماز ظهر و عصر روز عاشورا از ابتدا تا انتهای زیارت را خواندند و یک بار از صبح عاشورا تا غروب عاشورا بنا بر مناسبتی تکه ای از زیارت عاشورا را خواندند؛ این مطلب از یک جنبه بسیار با اهمیت است و قابل ذکر در روضه‌ هاست، آن مرتبه ای که کامل خواندند بین الصلاتین بود اما یک باری را که تکه تکه خواندند تمام فرازهای زیارت عاشورا خوانده شد جز این فرازی که الان سجده دارد اینجا دیگر حضرت به شهادت رسیدند شما سجده های آیات قرآن را نگاه کنید یا سجده واجب هستند یا سجده مستحب و در تمام این موارد چه واجب و چه مستحب، کلمه سجده در تمام این آیات ذکر شده است، شما این فراز انتهایی زیارت عاشورا را می‌ خوانید در حالی که هیچ کلمه سجده ای در آن ذکر نشده است و سجده مستحب هم است، نه سجده واجب؛ چرا بدون ذکر کلمه سجده، ما سجده می‌ کنیم؟. جواب در این روایت آمده است که از ابتدا، این فراز سجده نداشته است، یعنی از ابتدا که این زیارت به وسیله حدیث قدسی بر پیامبر (ص) وارد شد، سجده نداشته است و سجده آن در روز عاشورا به وجود آمده است که سیدالشهدا از صبح روز عاشورا بنا به مناسبتی فرازی از زیارت را می‌ خواندند و تا موقعی که حضرت به شهادت رسیدند تمام فرازهای زیارت را خواندند و بعد به شهادت رسیدند و این فراز سجده خوانده نشد تا زمانی که آن ملعون لعین بالای سر حضرت آمد تا سر مبارک ایشان را از تن جدا کند از جلو نتوانست سر را جدا کند، پیکر را برگرداند و سر را از قفا جدا کرد؛ وارد شده است که وقتی پیشانی حضرت به خاک افتاد حضرت این فراز انتهایی را شروع کرد و فرمود: «اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ» و این خیلی مهم است و به این علت این فراز سجده دار شده است؛ شما اینجا کلمه سجده ای را اینجا نمی بینید، با اینکه در آیات قرآن در تمام موارد واجب و مستحب، کلمه سجده وارد شده است چرا که حضرت در حال سجده عرضه می دارند: «اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ»؛ هم علت سجده دار شدن مشخص است، و هم اینکه حضرت در چه حالی بوده اند؟؛ نه در حالی که حضرت علی اکبر یا طفلشان را از دست داده اند یا از اسب افتاده اند، در حالی حضرت به اینجا رسیده که به پیکر بی جان حضرت رحم نمی کنند و می ‌خواهند سر حضرت را از بدن جدا کنند در این حال حضرت شاکر و حامد خداوند است اینجا باید صبر سیدالشهدا را دقت کنیم اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم https://eitaa.com/serathamed
49.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️یکبار برای همیشه ببینید| مهسا امینی کشته شد یا فوت؟ 📌تیرخلاص به یاوه‌گویی‌های پدر و هواداران 📌افشای اسنادی از دروغ‌های که احتمالا اولین بار است می‌بینید 📌علت اصلی موضوع کشف‌حجاب‌ها و تحلیل مختصر سناریوی جنگ شناختی با 📌شخصیت رمزآلود مهسا چگونه بود که رسانه‌های شیطان روی آن موج‌سواری کردند؟ 🎙به‌روایت محمد جوانی ✍آنقدر این کلیپ را در مجازی و حقیقی انتشار دهید تا بساط مرده‌خواری سیاسی در سالگرد مهسا محدودتر شود https://eitaa.com/serathamed