eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.5هزار دنبال‌کننده
512 عکس
174 ویدیو
11 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
وظیفه چیست ؟ ده ت
وظیفه در مقابل والدین
معیار عزت نفس
حمید اکبری: موضوع : چه کسانی نقش پدری دارند؟ ✅مقدمه : باید با شناخت کامل از مصادیق پدرها، وظیفه خود را در مقابل مجموع آنان، انجام دهیم و غفلت از آنان چه بسا باعث ضایع شدن حقوق آنها هستیم 1⃣ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله 2⃣ امیرالمؤمنین علیه السلام رُوِيَ عَنِ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ». 3⃣ ائمه اطهار علیهم السلام الإمام الرضا عليه السلام ـ في صِفَةِ الإِمامِ ـ : الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ ، وَالأَخُ الشَّقيقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ امام رضا عليه السلام ـ در تعريف «امام» ـ : امام ، همدم و رفيق است و پدر مهربان ؛ و برادرِ همسان است و مادر نيكوكار به فرزند كوچكش 4⃣ معلّم و مربی 5⃣ پدر نسبی(پدر خود) 6⃣ پدر سببی(پدر همسر) الآباء ثلاثة: أبٌ ولدک، و أبٌ زوّجک، و أبٌ علّمک»، از ذوالقرنین پرسیده شد پدرت را بیشتر دوست داری یا معلمت را؟ گفت: معلم؛ زیرا معلم سبب زندگی معنوی و اخروی است، اما پدر تنها سبب زندگی مادی و دنیوی است. 7⃣ پسر بزرگ خانواده رسول خدا نیز فرموده‌اند: «حق برادر بزرگتر بر برادران و خواهران كوچك‌تر مانند حـق پدر بر فرزند است، چنانكه حق خواهر بزرگ‌تر بر خواهران و برادران كوچك‌تر مانند حق مادر بر فرزند مي‌باشد.» 8⃣ زنان بی یا بد سرپرست در معنای «أب» گفته شده، هر کسی که سبب پیدایش، اصلاح یا پیرایش و ظهور چیزى شود آن‌را «أَب» می‌گویند بنابراین: زنان و هر کسی که باعث رشد و مواظبت فرزندانی بشود نیز پدر محسوب می‌شود حمیداکبری1401/11/14 صلوات @serathamed
موضوع : گام ها و قلمرو اصلاح(4 خاء) 1⃣ گام اول) خود سازی يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ(تحریم6) ای مؤمنان! خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ ها است، حفظ کنید 2⃣ گام دوم) خانواده يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا 3⃣ گام سوم) خویشاوندان وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ(شعراء214) و خویشان نزدیکت را [از عاقبت اعمال زشت] هشدار ده، 4⃣ گام چهارم) خلقُ الله تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىٰ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا(فرقان1) همیشه سودمند و با برکت است آنکه فرقان را [که قرآن جدا کننده حق از باطل است]به تدریج بر بنده اش نازل کرد تابرای جهانیان بیم دهنده باشد ✅نتیجه) تا انسان، اوّل إقدام به اصلاح خود، نکند در اصلاح خانواده و جامعه، موفق نخواهد بود و یک حرف غلط اینکه نباید کسی بگوید تا جامعه اصلاح نشود من هم خود را اصلاح نمی کنم!!! جامعه یعنی همه تک تک افراد، لذا همه مسؤلیم که خود را بسازیم تا مدینه فاضله ساخته شود، جامعه آرمانی را از جائی نمی آورند بلکه می سازند حمید اکبری 1401/11/15 صلوات@serathamed
هدایت شده از حمید اکبری
هدایت شده از حمید اکبری
هدایت شده از حمید اکبری
هدایت شده از حمید اکبری
هدایت شده از حمید اکبری
سلام الله علیها
قانون زوجهای موفق😍
متحانشان کرد تا معلوم شود چه کسی برخلاف هوای نفس خود، رسول خدا را پیروی می کند. 3⃣ شائبه بت پرستی کعبه در آن زمان کانون بتهای مشرکان بود، در حالی که مهم ترین و اولین پیمان دین اسلام مبارزه با بت پرستی و دعوت به پرستش خدای یگانه بود، لذا به مسلمانان دستور داده شد، موقتا به سوی بیت المقدس -پایگاه دین توحیدی و معتقدان به توحید- نماز گزارند تا از شائبه هر گونه توجه به بت ها مبرا باشند و به این ترتیب صفوف خود را از مشرکین جدا سازند و روح تسلیم مطلق در برابر فرمان حق و توحید را در وجود خود نهادینه کنند 4⃣ حکم موقت(منسوخه) به هر حال حکم قبله قرار گرفتن بیت المقدس از احکام موقتی بود که با تمام شدن مصالح موقتش آن حکم نیز به پایان رسید و لذا پیامبر(ص) انتظار می کشید که فرمان تغییر قبله صادر شد تا این که در نیمه رجب سال دوم هجری دستور تغییر قبله نازل شد: «قَدْ نَری‏ تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّماءِ فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضاها؛ نگاه های انتظار آمیز تو را به سوی آسمان (برای تغییر قبله) می بینم، اکنون تو را به سوی قبله ای که از آن خشنود باشی باز می گردانیم.»از این آیه استفاده می شود که بیت المقدس قبله موقت مسلمان ها بوده است که پیامبر(ص) انتظار پایان یافتن آن را می کشید. 5⃣مسدود شدن زبان مخالفان قرآن کریم یکی از رازهای بزرگ تغییر قبله را اتمام حجت بر مخالفین اسلام ذکر می کند: «لِئَلاّ یَکُونَ لِلنّاسِ عَلَیْکُمْ حُجَّةٌ»؛ یکی از مفسران در توضیح این آیه می فرماید: «اگر قبله تغییر نمی یافت -قطع نظر از مصالح که در تغییر قبله بود و به آن اشاره شد- زبان مخالفان بر روی مسلمانان باز می شد، از یک طرف یهود می گفتند ما در «تورات» خوانده ایم نشانه این پیامبر نماز خواندن به دو قبله است و این علامت در او نیست و از سوی دیگر مشرکان ایراد می کردند که او برای احیای آئین ابراهیم آمده است پس چرا خانه کعبه را که نخستین خانه توحید است فراموش کرده است، در این جا تغییر قبله زبان هر دو را بست.» 6⃣روشن شدن مرزهای اعتقادی و استقلال دین اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص) پیروان همه ادیان الهی به بیت‌المقدس توجه داشتند اما لجاجت و آزار یهودیان و انکار رسالت آن حضرت، رسول اکرم (ص) را بر آن داشت تا علاوه بر تفاوت‌های آیین دین اسلام با یهودیت و مسیحیت، چه در قلمرو جهان‌شناسی و چه احکام عملی، مسلمانان را به‌عنوان امتی مستقل از یهودیان، معرفی کند و روی خود را از قبله آنان ـ که نشانه سوءاستفاده‌های تبلیغاتی‌شان بود ـ بگرداند؛ همچنان که خداوند می‌فرماید: «ما به هر سو گردانیدن رؤیت در آسمان را می‌بینیم» 7⃣تجدیدخاطره مبارزه باشرک نمازی که رو به‌سوی کعبه اقامه می‌شود، باعث تجدید خاطره ایثارگری و شرک ستیزی حضرت ابراهیم خلیل (ع) است، تا بدین‌وسیله تنفر از کفر و شرک پیوسته در دل‌ها زنده بماند و مسلمانان لحظه‌ای از ابراز نفرت و برائت از کافران و مشرکان غافل نباشند. 8⃣منظور از تشریع احكام(مانند تغییر قبله) هم تربیت و تكامل مردم است و هم جداسازى مومنین از غیر مومنین است، و هم مشخص كردن فرمانبران از عاصیان متمرد،  9⃣تأکیدی بر این است که اسلام، یگانه آیین برگزیده پس از ارسال آخرین فرستاده و نیز سمبل بازگشت همه انسان‌ها در هر جا و مکانی به‌سوی خداست. 🔟انتخاب اوّلیّه بیت‏المقدّس به عنوان قبله، به منظور جلب افكار یهود و همراهى آنان بوده است و آنگاه كه مسلمانان خود قدرت و توانایى پیدا كردند، دیگر به این كار نیاز نبود حمیداکبری1401/11/19 صلوات@serathamed