eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.5هزار دنبال‌کننده
497 عکس
165 ویدیو
10 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
وظیفه در مقابل والدین
معیار عزت نفس
حمید اکبری: موضوع : چه کسانی نقش پدری دارند؟ ✅مقدمه : باید با شناخت کامل از مصادیق پدرها، وظیفه خود را در مقابل مجموع آنان، انجام دهیم و غفلت از آنان چه بسا باعث ضایع شدن حقوق آنها هستیم 1⃣ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله 2⃣ امیرالمؤمنین علیه السلام رُوِيَ عَنِ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ». 3⃣ ائمه اطهار علیهم السلام الإمام الرضا عليه السلام ـ في صِفَةِ الإِمامِ ـ : الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ ، وَالأَخُ الشَّقيقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ امام رضا عليه السلام ـ در تعريف «امام» ـ : امام ، همدم و رفيق است و پدر مهربان ؛ و برادرِ همسان است و مادر نيكوكار به فرزند كوچكش 4⃣ معلّم و مربی 5⃣ پدر نسبی(پدر خود) 6⃣ پدر سببی(پدر همسر) الآباء ثلاثة: أبٌ ولدک، و أبٌ زوّجک، و أبٌ علّمک»، از ذوالقرنین پرسیده شد پدرت را بیشتر دوست داری یا معلمت را؟ گفت: معلم؛ زیرا معلم سبب زندگی معنوی و اخروی است، اما پدر تنها سبب زندگی مادی و دنیوی است. 7⃣ پسر بزرگ خانواده رسول خدا نیز فرموده‌اند: «حق برادر بزرگتر بر برادران و خواهران كوچك‌تر مانند حـق پدر بر فرزند است، چنانكه حق خواهر بزرگ‌تر بر خواهران و برادران كوچك‌تر مانند حق مادر بر فرزند مي‌باشد.» 8⃣ زنان بی یا بد سرپرست در معنای «أب» گفته شده، هر کسی که سبب پیدایش، اصلاح یا پیرایش و ظهور چیزى شود آن‌را «أَب» می‌گویند بنابراین: زنان و هر کسی که باعث رشد و مواظبت فرزندانی بشود نیز پدر محسوب می‌شود حمیداکبری1401/11/14 صلوات @serathamed
موضوع : گام ها و قلمرو اصلاح(4 خاء) 1⃣ گام اول) خود سازی يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ(تحریم6) ای مؤمنان! خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ ها است، حفظ کنید 2⃣ گام دوم) خانواده يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا 3⃣ گام سوم) خویشاوندان وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ(شعراء214) و خویشان نزدیکت را [از عاقبت اعمال زشت] هشدار ده، 4⃣ گام چهارم) خلقُ الله تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىٰ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا(فرقان1) همیشه سودمند و با برکت است آنکه فرقان را [که قرآن جدا کننده حق از باطل است]به تدریج بر بنده اش نازل کرد تابرای جهانیان بیم دهنده باشد ✅نتیجه) تا انسان، اوّل إقدام به اصلاح خود، نکند در اصلاح خانواده و جامعه، موفق نخواهد بود و یک حرف غلط اینکه نباید کسی بگوید تا جامعه اصلاح نشود من هم خود را اصلاح نمی کنم!!! جامعه یعنی همه تک تک افراد، لذا همه مسؤلیم که خود را بسازیم تا مدینه فاضله ساخته شود، جامعه آرمانی را از جائی نمی آورند بلکه می سازند حمید اکبری 1401/11/15 صلوات@serathamed
سلام الله علیها
قانون زوجهای موفق😍
متحانشان کرد تا معلوم شود چه کسی برخلاف هوای نفس خود، رسول خدا را پیروی می کند. 3⃣ شائبه بت پرستی کعبه در آن زمان کانون بتهای مشرکان بود، در حالی که مهم ترین و اولین پیمان دین اسلام مبارزه با بت پرستی و دعوت به پرستش خدای یگانه بود، لذا به مسلمانان دستور داده شد، موقتا به سوی بیت المقدس -پایگاه دین توحیدی و معتقدان به توحید- نماز گزارند تا از شائبه هر گونه توجه به بت ها مبرا باشند و به این ترتیب صفوف خود را از مشرکین جدا سازند و روح تسلیم مطلق در برابر فرمان حق و توحید را در وجود خود نهادینه کنند 4⃣ حکم موقت(منسوخه) به هر حال حکم قبله قرار گرفتن بیت المقدس از احکام موقتی بود که با تمام شدن مصالح موقتش آن حکم نیز به پایان رسید و لذا پیامبر(ص) انتظار می کشید که فرمان تغییر قبله صادر شد تا این که در نیمه رجب سال دوم هجری دستور تغییر قبله نازل شد: «قَدْ نَری‏ تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّماءِ فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضاها؛ نگاه های انتظار آمیز تو را به سوی آسمان (برای تغییر قبله) می بینم، اکنون تو را به سوی قبله ای که از آن خشنود باشی باز می گردانیم.»از این آیه استفاده می شود که بیت المقدس قبله موقت مسلمان ها بوده است که پیامبر(ص) انتظار پایان یافتن آن را می کشید. 5⃣مسدود شدن زبان مخالفان قرآن کریم یکی از رازهای بزرگ تغییر قبله را اتمام حجت بر مخالفین اسلام ذکر می کند: «لِئَلاّ یَکُونَ لِلنّاسِ عَلَیْکُمْ حُجَّةٌ»؛ یکی از مفسران در توضیح این آیه می فرماید: «اگر قبله تغییر نمی یافت -قطع نظر از مصالح که در تغییر قبله بود و به آن اشاره شد- زبان مخالفان بر روی مسلمانان باز می شد، از یک طرف یهود می گفتند ما در «تورات» خوانده ایم نشانه این پیامبر نماز خواندن به دو قبله است و این علامت در او نیست و از سوی دیگر مشرکان ایراد می کردند که او برای احیای آئین ابراهیم آمده است پس چرا خانه کعبه را که نخستین خانه توحید است فراموش کرده است، در این جا تغییر قبله زبان هر دو را بست.» 6⃣روشن شدن مرزهای اعتقادی و استقلال دین اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص) پیروان همه ادیان الهی به بیت‌المقدس توجه داشتند اما لجاجت و آزار یهودیان و انکار رسالت آن حضرت، رسول اکرم (ص) را بر آن داشت تا علاوه بر تفاوت‌های آیین دین اسلام با یهودیت و مسیحیت، چه در قلمرو جهان‌شناسی و چه احکام عملی، مسلمانان را به‌عنوان امتی مستقل از یهودیان، معرفی کند و روی خود را از قبله آنان ـ که نشانه سوءاستفاده‌های تبلیغاتی‌شان بود ـ بگرداند؛ همچنان که خداوند می‌فرماید: «ما به هر سو گردانیدن رؤیت در آسمان را می‌بینیم» 7⃣تجدیدخاطره مبارزه باشرک نمازی که رو به‌سوی کعبه اقامه می‌شود، باعث تجدید خاطره ایثارگری و شرک ستیزی حضرت ابراهیم خلیل (ع) است، تا بدین‌وسیله تنفر از کفر و شرک پیوسته در دل‌ها زنده بماند و مسلمانان لحظه‌ای از ابراز نفرت و برائت از کافران و مشرکان غافل نباشند. 8⃣منظور از تشریع احكام(مانند تغییر قبله) هم تربیت و تكامل مردم است و هم جداسازى مومنین از غیر مومنین است، و هم مشخص كردن فرمانبران از عاصیان متمرد،  9⃣تأکیدی بر این است که اسلام، یگانه آیین برگزیده پس از ارسال آخرین فرستاده و نیز سمبل بازگشت همه انسان‌ها در هر جا و مکانی به‌سوی خداست. 🔟انتخاب اوّلیّه بیت‏المقدّس به عنوان قبله، به منظور جلب افكار یهود و همراهى آنان بوده است و آنگاه كه مسلمانان خود قدرت و توانایى پیدا كردند، دیگر به این كار نیاز نبود حمیداکبری1401/11/19 صلوات@serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: معیار حقّانیت انقلاب ونظام جمهوری اسلامی ایران ✅مقدمه: در فضای مجازی و بیان برخی از مذهبی های سکولار و ضدّ نظام این مسأله مطرح است که ما هم معتقدیم حفظ اسلام از جان امام زمان بالاتر است پس در اینجا با شما نزاعی نداریم امّا اثبات کنید این حکومت و نظام همان حکومت حقیقی اسلام و حقّ است تا بعد بگوییم حفظ آن از جان امام زمان علیه السلام بالاتر است إثبات اینکه این انقلاب و این حکومت، همان حکومت اسلام است چیست؟ 1⃣ شخصیت امامین انقلاب سیره و سبک زندگی آنان زاهدانه و بی رغبت به حکومت بوده است حکومت را برای اجرای عدالت، وزمینه ظهور می خواهند نه منافع شخصی 2⃣ ضرورت تشکیل حکومت برای اجرای احکام الهی در صورت إقبال مردمی باید حکومت تشکیل گردد(مستند آن در منابع فقهی در،دو باب جهاد و امر به معروف آمده است) در سال 57 این مقبولیت نظام اسلامی با رأی 98 درصدی اتفاق افتاد 3⃣ تأیید خالصانه و دفاع مجاهدانه علماء و شهداء صاحب نام، از نظام مانند آیات بهجت و بهاء الدینی و،،،وشهدائی مانند چمران، سلیمانی، همت، باکری، زین الدین وََ،،،، 4⃣ تلاش همه جانبه استکبار جهانی از اول تشکیل نظام اسلامی تا کنون، برای تضعیف و تخریب آن این نشان می دهد نظام، حق است که استکبار باطل در مقابل آن، دشمنی و صف آرائی می کند 5⃣ (حتی با ده ها نقص و بی عدالتی که در این نظام وجود دارد آن هم به خاطر برخی مسئولان بی لیاقت که خواست رهبر ویا نقص قوانین نظام اسلامی نیست)آیا نابودی و نبود این نظام بهتر است؟؟ آیا این منطق صحیح است که بگوییم یا حکومت امام زمان یا رضاخان؟! کدام عاقل می پذیرد یا صد یا صفر؟ پس حفظ این نظام شیعی که آرزو و هدف همه انبیاء و اولیای الهی بوده، واجب است حال که چنین نظامی به اسم شیعه برپا شده باید کمک کرد وتضعیف آن حتی با سکوت ویا ترک فعل، حرام است(نظامی که خون ها ریخته شد اگر شکست بخورد به این راحتی دیگر شیعه نمی تواند موفق به تشکیل حکومت شود پس حفظ ودفاع ازاین نظام واجب است) 6⃣ دفاع و مجاهدت مؤمنین، مستضعفین جهان وحتی متفکرانی مانند شهید صدر، مطهری، مصباح و،،،باجان و مال از انقلاب و نظام اسلامی، نشان از حقانیت آن است 7⃣ إمداد های متعدد الهی با این همه توطئه‌های دشمن که هیچ حکومتی نمی توانست پایدار بماند این نظام ماند دلیل دیگر حقانیت این نظام است تلاش نظامی، تهاجم فرهنگی،تحریم، جنگ نرم، تجزیه طلبی، واقعه طبس، بمب گذاری در جماران، حضور اصلاح طلبان در قدرت و،.،،،،هر یک برای سقوط یک حکومت کافی بود آیا غیر از عنایت الهی، کدام حاکمی توانائی حفظ آن را داشت؟ باید بفهمیم که این نشانه حقانیت نظام اسلامی است 8⃣ علاوه بر تأکید عقل بر دفاع از نظام اسلامی(که در موارد بالا ذکر شده)تأیید فطرت و وجدان نیز هست یعنی در صورت عدم حمایت از انقلاب، نفس لوّامه انسان را ملامت خواهد کرد و این معیار دقیق خدادادی برای تشخیص حق و باطل است 9⃣ یکی از راه های شناخت حقّ، مباهله وآرزوی مرگ است قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ(جمعه 9) بگو: ای جماعت یهود، اگر پندارید که شما به حقیقت دوستداران خدایید نه مردم دیگر، پس تمنّای مرگ کنید اگر راست می‌گویید آیا کسی حاضر است بگوید به مرگ خودم فرزندانم و والدینم و جهنمی شدن آنها که این نظام، حقّ نیست 🔟 با تبيين صحیح وضعیت انقلاب و نظام اسلامی، هر إنسان عاقلی، مشتاق چنین حکومتی است کشوری که با وجود تحریم و تهاجم دارای امنیت، آزادی منطقی و پیشرفت های علمي در جهان بوده است بسیاری از مخالفان نظام، اهمیت و آثار انقلاب و نظام اسلامی را نمی دانند لذا دشمنی می کنند ✅ تذکر اگر نظام اسلامی در مسأله اقتصادی و فرهنگی به ظاهر موفق نبوده،به خاطر فساد سیستم یا ناکارآمدی نظام اسلامی نیست بلکه موانعي وجود دارد 1⃣تحریم و تهاجم إستکبار 2⃣دشمنان وبدخواهان داخلی 3⃣سبک غلط زندگي مردم 4⃣عدم همّت و دغدغه کافی برخی از مسؤلین بی کفایت در اداره امور محوّله 5⃣انتخاب ناصحیح مسؤلین در انتخابات توسط مردم 6⃣مردم بايد به صورت جدّی و منطقی انتقاد و اعتراض کنند نه إغتشاش! اگر مردم اهل مطالبه صحیح و به موقع باشند نباید وضعیت اقتصادی و فرهنگی این باشد و این وضع شایسته نظام نیست اما آیا فقط حاکمیت مقصّر است؟!که بعدبه شک و تردید بیأفتیم که آیا این نظام حق است یا خیر!! حرف منصفانه وعالمانه اینکه: تقصیرها را تقسیم کنیم، هر کسی بگوید سهم من در این مشکلات و نقص ها چیست؟؟ حمید اکبری1401/10/1صلوات (جهادتبیین یعنی تولید محتوا) @serathamed