بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : آسیب های موبایل وفضای مجازی
✅مقدمه
الف_ملاک و معیار مطلوب بودن هرکاری تأئید و مطابقت با
۱- شرع ۲- عقل، است
ب_انواع آسیبها:
۱- دنیوی که شامل فردی و اجتماعی و فردی شامل جسمی و روانی است
۲- اخروی و معنوی
ج_آسیب های فردی و اجتماعی:
۱- شنیداری۲- گفتاری ۳- تصویری ۴- نوشتاری:مثلا تبدیل زبان فارسی و تغییر فرهنگ
د_استفاده از فن آوری:
۱- افراط ۲- تفریط۳- اعتدال
(با موبایل کنار هم هستیم اما با هم نیستیم)
✍ضررهای جسمی
1⃣ عقیم شدن ونازایی
2⃣ گوشی کثیف ترین شی ومبتلا شدن به انواع بیماری
3⃣ تضعیف قوا
۱- گوش ۲- چشم
4⃣ ضعف جسمانی ،عدم تحرک
✍ضررهای روحی و روانی
1⃣ بدبینی وسوء ظن و بی اعتمادی
2⃣ بد اخلاقی وبی احترامی به والدین وغیره به خاطر انس با موبایل
3⃣ اضطراب وترس ونا امنی ( با اینکه به ظاهر برای امنیت و آسایش میخواهد)
4⃣ تمرکز وتفکر واستعداد از بین میرود
5⃣ افسردگی به خاطر
۱ - احساس عدم لذّت۲ - خلوت وتنهایی۳- احساس نا امنی
✍ضرر های اجتماعی:
1⃣ نقش آفرینی در هویت
۱- وابستگی به موبایل وافراد ۲- با کثرت تماس توهّم عزّت یا عدم عزّت دارد
2⃣ مُدگرایی و مُد سازی
3⃣ تبدیل زبان و فرهنگ
4⃣ شایعه سازی وترویج خرافات
5⃣ ارتباط های نامشروع
6⃣ ازدواج نارس
7⃣ کاهش روابط عاطفی بین افراد
8⃣ از بین رفتن حیاء وادب
الف) عمومی کردن خلوت خود با إشراف پیام رسانها
ب) در هنگام مسجد و نماز
ج) در مدرسه ومنزل
د) عدم مراعات ادب و احترام با صحبت بی موقع یا بازی با موبایل
ه) ترویج فاحشه
و) تهییج شهوت با فیلم و عکس یا موسیقی حرام
9⃣ در معرض تهمت وبی ابرو شدن
🔟 آسیب های اینترنت و ماهواره را دارد
1⃣1⃣ عدم مراعات قوانین و حقوق دیگران( مثلا در رانندگی یا حرف یا ایجاد مزاحمت با صدا وخواب واسایش دیگران را از بین میبرد
2⃣1⃣ خطر انحراف عقیدتی ۱- مطالب بد ۲- معاشرت بد
3⃣1⃣ خطر انحراف جنسی
✍ضررهای اقتصادی:
1⃣ هزینه گوشی
2⃣ هزینه شارژ
3⃣ کاهش تولید وتلاش وافزایش مصرف
4⃣ اتلاف واسراف انرژی، از بین رفتن وقت، جوانی و عُمر
5⃣ اخّاذی با فریب وگروکشی و تهدید به ریختن آبرو
✅نکته مهم
هدف از مقاله مذکور. نفی استفاده از موبایل یا عدم ورود به فضای مجازی نیست بلکه تعلیم و تذکر آسیبهایی است که افراد، اگر آن را کنترل و مدیریت نکنند به شدت به آن ضررها مبتلا می شوند
اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
قم/حمید اکبری
#آسیب_های_فضای_مجازی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :
راههای اعتماد به نفس
1️⃣ دعا و توسل
إستعینوا بالصبر و الصلوة
2️⃣مواجه شدن با موارد ترس اذا هبت عن شیء فقع فیه
کنارگیری و تجربه نکردن باعث دوام و عمق ترس می گردد
3️⃣عدم شناخت
الناس اعداء ما جهلوا
اگر آگاهی لازم از خود ،کار،مخاطب و فضا و آثار کار پیدا شود ترس، بی علاقه گی کنار می رود
4️⃣معاشرت و مصاحبت با افراد با اعتماد و شجاع
اِنَّ طبعک پسرق طبعه وانت لا تعلم
5️⃣ ترک طرح عنوان عیب و نگفتن جمله من نمی توانم (چرا که باعث تولید ویا توسعه بی اعتمادی و ترس و همان عیب مطروح می شود )
6️⃣ یادآوری کارهای سخت تری که با توانمندی آن را انجام داده پس بهدطریق أُولی من هم می توانم وباید اعتماد به نفس کنم
7️⃣ تفکر و تدبّرُ در قرآن و روایات
8️⃣ بیان مطالب حق ( مطابق عقل و شرع ) وبا سبک صحیح و منطقی (مراعات زمان ،مکان،کلمات،لحن.،وحالت چهره در بیان حقّ)باعث افزایش اعتماد میگردد
9️⃣ ایمان و اعتماد به خدا و جلب رضایت خالق هدف او باشد
اِنّ الله یدافع عن الذین آمنوا
حج ۳۸
0️⃣1️⃣ پیش بینی و احتمال خلاف آنچه مورد علاقه و نظر است، باعث آمادگی و استقبال از مخالفت و انتقاد و کاهش اصطراب و بالا رفتن اعتماد به نفس می گردد.
1️⃣1️⃣ انتخاب شرائط مناسب
مکان،زمان،نور،گرمای و سرما و.....
مثال:گاهی روی صندلی بهتر صبحت می کند تا روی منبر یا با تخته بهتر مسلط دارد
2️⃣1️⃣ امادگی جسمانی و روانی:
نقص و ضغف در هریک از اعضاء باعث به هم خوردن اعتماد به نفس می شود، بهداشت دهان ودندان
استفاده از عینک یاسمعک در صورت استنشاف و ....غم وغصّه قرض وقسم
3️⃣1️⃣ رفع نیاز و عدم احتیاج
گرسنگی و تشنگی
قضای حاجت، و درمان درد و ...
چرا که نیاز باعث از بین رفتن اعتماد به نفس است
4️⃣1️⃣تقطیع و کوچک کردن کار ( مرحله ای انجام دهد )
5️⃣1️⃣مشورت در کار
لا مطاهَرة کالمشاورة
6️⃣1️⃣مشارکت دیگران با او و یا او با دیگران ( تنهائی حس و حال را کم می کند )
7️⃣1️⃣حمایت و پشتیبانی( گاهی والدین با مایوس کردن فرزند، در فرزند ترس و نگرانی نسبت به ازدواج ایجاد می کنند)
8️⃣1️⃣ مشاهده رفتار دیگران و استفاده از تجربه آنان، (اگر دیگران می توانند پس من هم می توانم)
9️⃣1️⃣ توجه به ظرفیت ها و توانمندی های خود(نگاه به ضعف و نقص خود نکند، چرا که
۱ هر کس ممکن است نقصی داشته باشد
۲ قُوّت ها می تواند جابر ضعف باشد گاهی از یک معلول مشاهده شده نخبه و تولید گر شده)
0️⃣2️⃣ الگوگرفتن ازطبیعت،حیوانات ودیگر انسانها،
مثلا یک مورچه ۷۰ مرتبه از دیوار بالا می رود و می افتد اما بالاخره با تلاش موفق می شود پس من می توانم یا جریان سکّاکی و مشاهده غلبه آب بر سنگ این اعتماد به نفس را به دست آورد که قلب من از سنگ سخت تر نیست من هم می توانم
۲۵رجب مبعث پبامبر ( صلی الله علیه واله)
حمید اکبری ۹۶/۲/۵قم
اللهم صل علی محمد و ال محمد وعحل فرجهم
#راهکار_إعتماد_به_نفس
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:
آسیبها و آثار خود إرضائی
1⃣ عذاب وعقوبت الهی
2⃣ ضعف اعصاب و بیماری های روانی إضطراب و نگرانی
3⃣ إختلال جنسی
4⃣ خودکشی
5⃣ یأس و نا امیدی
6⃣ منزوی و گوشه گیر
7⃣ تأخیر ازدواج
8⃣ ضعف جسمانی، بینائی
9⃣ عقیم شدن ونازائی
🔟 پیری زود رس
اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
حمید اکبری1402/2/26قم
#آثار_خود_إرضائی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :معیار انتخاب شغل
عناوین و اصول لازم برای انتخاب رشته و شغل
1️⃣کشف استعداد
مثال:دانه انار استعداد انجیر یا زیتون را ندارد
2️⃣علاقه : الناس اعداء ما جهلوا
گاهی عدم علاقه بخاطر عدم شناخت است
نباید صرفا به علاقه بالفعل که در وجود انسان است اکتفا کرد چرا که گاهی علاقه منفی در اثر معاشرت یا تربیت خاصّ شکل گرفته مثلا به موسیقی علاقه دارد چون پدرش این گونه بود
3️⃣اولویّت قرار دادن :
با توجه به زمان،مکان ،موقعیت ،عمر محدودامکانات و هزینه و ... نمی توان چندرشته ویا نباید حتی یک رشته خاص و شغلی را انتخاب کرد باید با در نظر گرفتن همه شرائط اولویت را انتخاب کرد
مثل: سر سفره ای که چند نوع غذااست با توجه به ظرفیت محدود معده،غذائی که مفیدتر است انتخاب می شود هر چند ممکن است به همه آنهاعلاقه داشته باشیم
4️⃣رضایت الهی ورسالت انسان ( تکامل و تقرب الهی )
چرا خداوند حکیم ،برخی از مشاغل را حرام یا مکروه کرده است ؟ چون با سعادت انسان سازگار نیست
برخی از مشاغل مانند راه رفتن بر روی طناب است
مثلا جوانی که لباس زیر زنانه می فروشد ویا در معرض نامحرم است، بله حرام نیست اما در معرض خلاف و انحراف هست(بهترین حالت برای زن چیست ؟ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود :اینکه ااو هیچ مردی را نبیند و مردی نیز تا امکان دارد او را مشاهده نکند یعنی در معرض نامحرم نباشد)
5️⃣ نزدیک محل اسکان وحدّ الامکان در شهر محل سکونت باشد، چرا که:
۱.اهتمام به خانواده ۲.آرامش.۳ جلو گیری از انحراف و،،،
(معیشة فی بلده)
6️⃣نیازمندیهای مردم
مثال هنوز دارد لوازم پیکان یا فلان ماشین که از دور خارج شده می فروشد ویا رشته ای انتخاب می کند که اصلا یا خیلی کم در کشور به آن نیاز می شود
7️⃣ توانائی و قدرت
گاهی ممکن است علاقه و استعداد کار یا رشته ای در کسی باشد اما توان لازم آن را ندارد مثلا چه معنا دارد زن رشته و شغل صنعتی یا مهندسی خاص یا زمین شناسی و غیره انتخاب کند؟!
آیا با رسالت زن که مادری و همسری است سازگار است ؟
8️⃣پر زحمت وطاقت فرسا نباشد( درتعقیبات نماز عشاء اشاره شده)
برای کسب روزی حلال باید تلاش کرد اما نباید به گونه ای باشد که انسان رنج فراوانی را بر خود متحمل کند که نتواند به خود،خانواده و عبادت برسد لذا در ادعیه معصومین علیهم السلام آمده که روزی ام را بدون زحمت فراوان برسان
اگر انسان به قدر کفاف داشته باشد و عزّت خود را حفظ کند لازم نیست مشاغل بسیار سخت و یا ساعت زیادتری فعالیت کند.
9️⃣با عزّت ،کرامت و حرمت انسان سازگار باشد
خود رادر هر شغل و رشته ای قرار ندهد
0️⃣1️⃣تولیدی و حتی اشتغال زا باشد
شغل کارمندی یا کارگری مستمر سفارش اسلام نیست باید مستقل و کارفرما و خود اهل تولید شد
✅ نتیجه
اگر اافراد جامعه رشته و شغل مناسبی انتخاب کنند،و دغدغه
تولید داشته باشند تورُّمی پیش نخواهد آمد فرهنگ بیکاری، مصرف گرائی واسراف جامعه را نابود می کند و باعث فساد فرهنگی و اقتصادی می گردد
مثلا چوپان یک تولید تولیدگر است،کشاورز و غیره ...
حتی در روایت آمده که نهی از شغل کارمندی شده است
نکته
۱البته هرکس به استعداد و امکانات خود باید،رشته و شغلی را انتخاب کند که منتهی به تولید شود مثلا فردی غذای مردم را تولید می کند کسی هم عالم و مجتهد و سرباز امام عصرعلیه السلام تولید می کند یعنی حوزه و جلسه درسش، محصولات وثمرات پر برکتی دارد
مراد از مقاله مذکور این نیست که حالا که رشته و شغل مناسب با اصول ده گانه نیافتم پس بیکار باشم، بیکاری مذموم و مبغوض خداست ( سقط من عینی )
1⃣1⃣باید فعلا مشغول کاری باشد البته برای دراز مدت به فکرحرفه و مهارت و فن باشد ( می تواند مورد یازدهم باشد)
قم۹۵/۱۲/۱۴حمید اکبری
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
#إنتخاب_رشته_شغل
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوغ :آثار بی عفّتی و إرضای غیر شرعی
1️⃣ انحرافات جنسی
الف_خودارضائی( استمناء در پسران.استشهاء در دختران)
ب_إرضاء با همجنس؛(لواط در مردان .مساحقه در زنان)
ج_إرضاء با غیر همجنس (زنا.حیوان خواهی، با اشیاء و،،،)
2️⃣اختلال جنسی
الف_إنزال زودرس
ب.بلوغ زودرس
ج.عدم رضایت جنسی
3️⃣سوءظن و بد بینی افراددر جامعه نسبت به هم
4️⃣تاخیر ازدواج
5️⃣تزلزل کانون خانواده ها
6️⃣کاهش تولیدو فعالیت اقتصادی
7️⃣افزایش جرم و جنایت
8️⃣ بی هویت شدن جامعه وبی اهمیت واقع شدن آن در جوامع بین الملل
9️⃣عقوبت و عداب الهی در دنیا و آخرت
0️⃣1️⃣مبتلا شدن به انواع بیماری های جنسی مانند، هپاتیت، سوزاک، شپش شرمگاهی و،،، ( سلامت و امنیت افراد از بین می رود
1️⃣1️⃣ اضطراب ،ترس واختلال روانی
2️⃣1️⃣وسواس
3️⃣1️⃣یاس
4️⃣1️⃣ توقف نسل یا نسل و فرزندان ناقص
جمسی __روانی
5️⃣1️⃣تکثیر نسل حرام
6️⃣1️⃣قطع روابط عاطفی بین افراد که منجر به بی تفاوت شدن افراد نسبت به یکدیگر می شود شخص بی عاطفه علاوه بر انکه خودظلم می کند جلوی ظالم را نمی گیرد و بلکه حمایت نیز می کند
فضایل اخلاقی و کمک به دیگران از بین می رود.
7️⃣1️⃣خودکشی
8️⃣1️⃣مبتلا شدن به اعتیاد به مواد مخدر
9️⃣1️⃣ فاصله گرفتن از اجتماع ،گوشه گیری ورهانیّت
0️⃣2️⃣ریخته شدن قبح انحرافات جنسی وتا جائی که مانند قوم لوط بی شرمانه به منزل لوط آمدند
اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل
حمید اکبری /قم
#آثار_إرضای_غیر_شرعی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :۱۲ تفسیر از اَنا قتیلُ الغَبَرة قُتِلتُ مکروباً
من کشته شده اشکم، با مصیبت، به شهادت رسیدم
1️⃣نتیجه کشتن مَن ،اشک و عزاست یعنی با روضه ابا عبدالله ،عواطف تحریک می شود و سپس عقیده مردم درست می گردد
2️⃣ با توجّه به عبارت(قتلت مکروباً) می توان گفت معنای اَنا قتیل العبرة این است که :
کُشتن من به روش بسیار فجیع و غیر معمول بوده، به گونه ای که حتی اشک غیر معتقد به امام حسین را در می آورد
3️⃣ با اینکه دشمن می دانست حق با او نیست و بارها توسط امام واصحاب اِتمام حجّت شده اند اما با اشک و غم مرا کشت مانند عمرسعد ملعون
4️⃣ بنی امیّه و دشمنان با ایجاد ترس و تهدید در مردم ودر آوردن اشک آنان مجبور به کشتن من شده اند ( لا اقل عدّه ای با جبر وتهدید ابن زیاد ملعون به کربلا آمده اند)
5️⃣ با توجّه به معنای صفت مُشبهه و دوام معنا یعنی دائماً با یاد امام حسین علیه السلام در هر زمان و مناسبتی، با اشک وغم همراه است( قتیل به معنای مقتول نباشد بلکه صفت بگیریم )
6️⃣ برای از بین بردن اشک و غم مردم قیام کردم و کشته شدم برای آنکه بنی امیّه به خاطر ظلمی که به مردم کرده بودند و دین را وارونه کردند و دنیای آنان را نیز خراب ،قیام و کشته شدن من برای آنکه اشک و آه مردم و مصیبت آنان که توسط حاکمیت طاغوت ایجاد شده بود از بین برود
7️⃣ من کشته رحمت هستم یعنی جامعه اسلامی با اشک ریختن لبریز از رحمت شده و دلها نرم شده و با یکدیکر اُلفت گیرند ( سعادت پرور فروغ شهادت ص ۳۰۰)
( اشک نماد رحمت و عطوفت است)
8️⃣ عَبَره از عبور گرفته شده ،یعنی کشته شدن امام حسین علیه السلام و إقامه عزای حضرت، باعث هدایت و عبور افراد از گناه و انحراف است
9️⃣قتیل مانند کریم در عبارت
انا قتیل العَبَرة به معنای اسم فاعل باشد یعنی مصیبت امام حسین علیه السلام اشک را می کُشد(می خشکد) به عبادت دیگر در مصیبت امام حسین علیه السلام اشک فراوان ریخته می شود و یا باید ریخته شود تا اشک تمام شود چنانجه امام عصر علیه السلام فرمود
لأندبنّک بَدَل الدموع دَما
آن قدر برای تو اشک می ریزم تا اشکم تمام شود و به جای آن خون از چشمانم جاری گردد
0️⃣1️⃣ أشک نماد، رحم و عاطفه است، امام معصوم ،رحمه الله الواسعه است بنابراین اَنا قتیل العبرة یعنی فراوان و دائما اشک ( به معنای عطوفت،رحمت ) برای هدایت و نجات مردم ریختم تا کشته شده ام .
1️⃣1️⃣ اَنا قتیل العبرة را می توان به معنای عرفی آن گرفت:
من فدای اشک های شما محبّان که در آینده،می ریزید هستم
مانند بنفسی انت که امام سلام الله علیها به حضرت عباس علیه السلام فرمودند
2️⃣1️⃣ با اشکی که دشمن به بهانه قتل عثمان ویا اجداد خود از مردم بر علیه اهل بیت علیه السلام در اوردند سبب کشته شدن امام حسین علیه السلام شد /احقاداً بدریّه/بغضاً لأبیک / ودر مقاتل هست به خاطر آب ندادن به عثمان ،آب را به روی آنان ببندید ( در حالیکه علی علیه السلام ) برای عثمان توسط امام حسن علیه السلام آب فرستاد و زخمی شده اند)
حمید اکبری
اللّهم صَل علی محمّد و آل محمّد وعجل فرجهم
#أنا_قتیل_العبرة
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:
علل افسردگی ودرمان آن
1⃣ جهل وجهان بینی غلط
اگر شناخت فرد اصلاح بشود،دیگر از مشکلات عبور می کند
شناخت صحیح
الف_تدبّر در قرآن وروایات
ب_ارتباط بذ عالم ربّانی
ج_مطالعه خاطرات شهدا
2⃣ یأس وناامیدی
3⃣ القای ناتوانی وخود کم بینی مانند من ضعیفم ،مریضم ،نمی توانم ،نمیشه نگوید چراکه طرح عیب باعث تولید ویا توسعه آن می گردد پس دائم نگوید من افسردهام ،بدبختمو،،،
4⃣ ضعف ایمان و ارتباط با خدا نداشتن
5⃣ مقایسه خود بادیگران وتوجه نداشتن به دارائیها وتوانائیهای خود وقتی فرد خودرا حقیر وضعیف ببیند واینکه دیگران داراتر وتواناترند منزوی وافسرده می گردد
6⃣ آرزوها وامیدهای ایده آلی داشتن وبعید دانستن به آن باعث اضطراب وافسردگی می گردد
7⃣ بیکاری وعدم مشغولیّت
8⃣ نداشتن هدف، برنامه ونظم
9⃣ اهمیت ندادن به لذّت حلال، وتفریح سالم
🔟 دوستان واطرافیان نامناسب ویا ناصالح(مانند برخی والدین،خواهران ،برادران ،همسر و....) اخلاق بد آنان ویا ارتباط با افرادی که افسردگی دارند
1⃣1⃣ محیط ومکان نامناسب
2⃣1⃣ تنهائی وخلوت
3⃣1⃣ عدم رعایت بهداشت ونظافت
4⃣1⃣ سوء تغذیه
5⃣1⃣ اخلاق بد و داشتن رذائل اخلاقی(سوءظن لجاجت، حسادت ،غرور ،کینه، تکبر )
6⃣1⃣ گناه وبی تقوایی
7⃣1⃣ دیدن شکستها وندیدن موفقیتها
8⃣1⃣ انتظار محبّت وتوقع داشتن احترام و عزّت نداشتن
9⃣1⃣ غصّه کوتاهی وبی تدبیری گذشته هارا می خورد
0⃣2⃣ برای خود کرامت وشخصیت ندارد
1⃣2⃣ کسالت وتنبلی
2⃣2⃣ چاقی (عدم تحرک مورد تمسخر بودن)
3⃣2⃣ به پوچی رسیدن
4⃣2⃣ مریضی و درد داشتن
5⃣2⃣ فقرو فشار اقتصادی
6⃣2⃣ مجّرد ماندن وعدم توجّه به نیاز جنسی
7⃣2⃣ قد وقیافه خاص داشتن
8⃣2⃣ آب وهوای آلوده
9⃣2⃣ دنبال جلب رضایت مردم وبه هدف اینکه ازچشم آنان نیفتد لذا تمام دغدغه اش درنوع رفتار وگفتار، مدل لباس، چیدمان منزل و.....برای مردم زندگی میکند، لذا خسته وافسرده می شود چرا که نگران است دیده وپسندیده نشود
0⃣3⃣ برای خود کلاس گذاشتن و شأنی قائل شدن ولذا انتظار وتوقع از دیگران مطابق مقام توهمّی خود دارد
اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
حمید اکبری ۹۸/۹/۱۷قم
#علل_أفسردگی_درمان
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:
آثار و برکات فرزند آوری
1️⃣ مایه افتخار و مباهات پیامبرصلی الله علیه وآله(طبق روایت)
2️⃣ تقویت جامعه مسلمانان و شیعه
3️⃣ سلامتی و نشاط مادر
طبق تحقیقات علمی،زنانی که فرزندان بیشتری بیاورند دارای سلامت روحی و جسمی بیشتری برخوردار هستند(لذا در روایت آمده یکی از ویژگی های زن خوب، ولود بودن(زن بسیار زایا) اوست
4️⃣ تربیت بهتر فرزندان
برخی به بهانه آنکه قدرت تربیت چند فرزند را نداریم إقدام به فرزند آوری نمی کنند و حال آنکه تعدد فرزندان باعث هم افرایی و هم بازی و الفت یکدیگرند
5️⃣ عدم محرومیت نوه ها از داشتن خاله و دایی، عمو وعمه
6️⃣ توفیق تربیت انسانها
دنیا مزرعه آخرت است هر چقدر بتواند باید تلاش کند یکی از بهترین تلاش ها تولید نسل صالح برای تشکیل حکومت جهانی امام زمان علیه السلام
7️⃣ ازدیاد رزق و برکت
8️⃣ باقیات و صالحات
9️⃣مدیریت عمر و وقت
( استفاده صحیح و کامل ازظرفیت )
0️⃣1️⃣ نصرت ولی عصر ( علیه السلام )
حمید اکبری1402/2/30قم
اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم
#فرزند_آوری
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :آثار و برکات و ثمرات دختر
✍مقدمه :
به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها،که روز دختر نام گذاری شده، در این مقاله دختر از دیدگاه روایات مورد بررسی قرار میگیرد
1⃣برکت در زندگی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: دختران مایه برکت هستند
2⃣ توفیق نصرت و مغفرت الهی برای والدین
پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود:شخصی که دارای یک فرزند دختر باشد خدای متعال کمک کار و معین او بوده و برکت و مغفرتش را شامل او خواهد ساخت
3⃣ محل زیارت ملائکه
4⃣ ثواب عبادت یک سال در هر روز برای پدر دختر
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: در هر روز دوازده برکت و رحمت الهی بر خانه ای که در آن دختران زندگی می کنند نازل می گردد.و آن منزل. مورد زیارت و دیدار ملائکه قرار می گیرد.و آن ملائکه برای پدر آن دختران- در هر روز و شب- ثواب عبادت یک سال را در نامه عمل او می نویسند
5⃣باقیات صالحات
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در باره دختران فرمود: آنها باقیات صالحات بشمار می آیند
6⃣بشارت
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در باره دختران فرمود: آنها مایه بشارت هستند
7⃣برتر بودن از هزار حج و هزار جهاد و هزار قربانی و هزار ضیافت
8⃣پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که دارای یک فرزند دختر باشد.این دختر برای او بهتر است از هزار حج. و بهتر است از هزار جهاد در راه خدا.و بهتر است از قربانی هزار شتر. و بهتر است از هزار مهمانی دادن
9⃣برداشته شدن مسئولیت جهاد و تکالیف سخت از دوش پدری که دارای سه دختر می باشد
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که دارای سه دختر باشد. مسؤولیت جهاد و تکالیف سنگین و شاق از دوش او برداشته می شود
🔟بهترین فرزندان
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: بهترین فرزندان شما دختران هستند
1⃣1⃣ مایه دلخوشی و اُنس با والدین
2⃣1⃣پرستاری
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: دختران. فرزندان خوب و نیکویی هستند.زیرا آنها مایه خوشی و انس هستند و از شما پرستاری می کنند
3⃣1⃣رأفت الهی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: بدرستیکه رأفت و مهربانی خدای عزّ وجلّ نسبت به دختران بیشتر از پسران می باشد
4⃣1⃣رحمت الهی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: مردی که دارای فرزند دختر می باشد مورد رحمت الهی قرار دارد
5⃣1⃣گل خوشبو
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در وصف دختران فرمود: آنها گل خوشبو هستند
6⃣1⃣معافیت از عوارض و مالیات
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به این مضمون فرمود: شخصی که دارای سه دختر- یا سه خواهر- باشد تکلیف جهاد از دوش او برداشته می گردد.و او از پرداخت مالیات و عوارض معاف خواهد بود
7⃣1⃣نوحه گری بر پدر
امام صادق علیه السلام فرمود: حضرت ابراهیم خلیل الرحمن علیه السلام از خدای عزّ وجلّ درخواست نمود تا به او دختری کرامت فرماید.تا آن دختر بعد از مرگ او برایش گریه کند
8⃣1⃣ حسنات و ثواب الهی
امام صادق علیه السلام فرمودد: دختران به منزله حسنات می باشند.و خدای متعال در برابر حسنات. اجر و ثواب عنایت می فرماید
9⃣1⃣ امان از آتش جهنّم
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که دارای فرزندان دختر می باشد و به آنها نیکی نماید. از گزند آتش جهنّم در امان خواهد بود
امام صادق علیه السلام فرمود: شخصی که نیازهای معیشتی دو دختر- یا دو خواهر یا دو عمّه و یا دو خاله- را تأمین نماید. این کار باعث دوری او از آتش جهنّم می گردد
0⃣2⃣بهشتی شدن
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که نیازهای معیشتی سه دختر- یا سه خواهر- را تأمین نماید. بهشت برای او واجب می گردد.
حضرت صلی الله علیه و آله فرمودند: حتّی اگر یک نفر هم باشد
1⃣2⃣همنشینی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در بهشت
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که نیازهای معیشتی دو دختر یا سه دختر را تأمین کند همراه من در بهشت خواهد بود
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: اگر چه دو نفر باشند.به پیامبر صلی الله علیه و آله گفته شد: اگر یک نفر باشد چطور؟پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: اگر چه یک نفر باشد
اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#دختر
لینک کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1402/2/30 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:صلاحیت یا مصلحت؟
دلائل انتصابات برخی از مسئولان بی کفایت از سوی رهبری عزیز چیست؟!
✅مقدمه :
یکی از سؤالات مردم اینکه، چرا رهبری، با اینکه برخی از افراد تخصص یا تعهد کافی را ندارند،به آنها مسئولیت جدید می دهد و یا سلب مسئولیت از آنها نمی کند، و ممکن است همین باعث، بدبینی مردم به رهبری، نظام و روحانیت می گردد
✍پاسخ اینکه :
تا موضوعی و فلسفه کاری برای ما روشن نشده، بدون تحقیق، قضاوت نکنیم، با توجه به شخصیت رهبر بزرگوار، از حیث تقوا، تجربه،صبر، بصیرت،و شجاعت و دغدغه پیشرفت نظام اسلامی و إجرای عدالت بنابراین باید گفت :
گاهی إعطای مسئولیت یا إبقای آن مصلحت نظام است نه صلاحیت افراد
نکته مهم :
مصلحت هم اگر بر مبنای عقل وشرع باشد، عین عدالت است، چرا که عدل یعنی هر چیزی سر جای خودش قرار گیرد،حتی ممکن است کسی صلاحیت لازم را ندارد، یعنی عدالت لزوما به معنای رسیدن صاحب حق به حقش نیست گاهی عدلت یعنی مصداق حق، در شرایطی تغییر می کند که تشخیصی آن با فقیه حکیم و بصیر و شجاع هست
برخی از مصالحی که ممکن است در نظر رهبری باشد:
1⃣ پیشگیری از فتنه
مانندإبقای مولوی عبدالحمید، در مسند امام جمعه!
اگر ایشان عزل شود به دلیل مقبولیت ایشان در نزد اهل سنت، باعث فتنه و اختلاف شدید در کشور می گردد
2⃣ گاهی برای آنکه مردم به این بلوغ وشناخت برسند که اگر ارادتی به فلان شخص دارند او در آن مسئولیت رسوا شود و خود را نشان دهد مثلا تولیت حرم امام به آقای حسن خمینی یا هاشمی رفسنجانی و،،،
3⃣ گاهی به خاطر آنکه، نیروی انسانی لازم و کافی نداریم چاره ای نیست مثلا تولیت آقای مروی برای حرم رضوی
4⃣ گاهی برای آنکه فلان شخص جذب دشمن نشود به او مسؤلیت داده می شود تا تیم او و حامیان او فتنه اکبر نکند، او را سرگرم و دلخوش به جبهه خودی می کند مانند دادن مسؤلیت،به آقای آملی لاریجانی،
5⃣ گاهی دادن مسئولیت به برخی، برای کادر سازی و اقتضای کار تشکیلاتی است مثلا تنفیذ آقای رئیسی، تا زمینه قطع سرهای إژدهای هفت سر، فراهم شود
6⃣ گاهی برای جذب حداکثری مردم به نظام هست چرا که فرد مورد نظر از مقبولیت نسبتا خوبی در برخی اقشار دارد مانند عضویت احمدی نژاد در شورای تشخیص
7⃣ گاهی فشار لابی، و مافیای قدرتهای پنهان، مانع رهبر حکیم می گردد که با مسئولیت فردی موافقت کند، البته قبول کردن رهبری از روی ترس یا رضایت قلبی به آن نیست
مثلا روی کار آمدن حسن روحانی!
لابی (به انگلیسی: Lobby ) به گروهی گویند که در اوضاع سیاسی کشوری از طرق مختلف قانونی سعی در اعمال نفوذ و پیشبرد دیدگاه خود را داشته باشد.
8⃣ گاهی نظام اسلامی برای پیشرفت و منفعت مردم، به تخصص و تجربه فردی،لازم دارد و چاره ای به دادن مسئولیت به طور موقت نیست، هر چند ممکن است تقوا و تعهد لازم را ندارد مثلا،،،
✅ نکته و نتیجه)
الف_در مثال ها و مصادیق افراد، ممکن است نقد و نظری باشد اما
اصل موارد مصلحت، قابل خدشه نیست، پس لطفا در مثال مناقشه نکنید
ب_تا مردم به رشد کافی و بصیرت نرسند، امام جامعه، نمی تواند عدالت إیده آل را اجرا کند
کمی فکر کنیم چرا امیرالمؤمنین علیه السلام باید به امثال اشعث، ابوموسی و،،، مسئولیت بدهد؟!
ج_در نقد رهبری و نظام اسلامی، تا چیزی را نمی دانیم نگوییم
مستند حرف بزنیم و مستند حرف بشنویم
نباید، به گونه ای حرف زد که موجب نا امیدی مردم و تضعیف نظام باشد که به تعبیر رهبر بزرگوار، گناه نابخشودنی هست، هر کاری و هر حرفی و هر سکوتی که موجب سوء استفاده دشمن می شود باید ترک شود
اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
جهاد تبیین=تولید محتوا
قم1402/2/30حمید اکبری
#مصلحت #رهبری #نصب
https://eitaa.com/serathamed