eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.8هزار دنبال‌کننده
585 عکس
227 ویدیو
14 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معیار(صراط الحمید)
محتوای منبر شب اوّل کانال مطالب تولید شده توسط حمیداکبری پاسخگوی حرم رضوی <معیار(صراط الحمید)> https://eitaa.com/serathamed
کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
محتوای منبر شب دوّم بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: شرح اللهم اجعل محیای محیا محمد وال محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد 1⃣ برای سبک زندگی خوب، باید دعا کرد 2⃣ دعا و استعانت از خدا منطق قرآن است ( ایاک نستعین) ( استعینوا بالصبر والصلوة) وهمین إستعانت یکی از مصادیق حیات نبوی است. 3⃣ اللهّمَ یعنی خدا را در زندگی مقدم بداریم ( در هر کاری) مثلاً در معامله ،مسافرت ،شغل...خدا کجای زندگی ما هست؟ اول یا بعد خدا،یا اصلا نیست وهر وقت مشکل داشتم می گویم خدا 4⃣ إجعل یعنی توحید وفقط خدا را در نظر گرفتن است اما ما نصاب توحید ( ربوبیت تشریعی را نداریم) 5⃣ إجعل یعنی توکل بر خدا یعنی فقط از خدا می خواهیم 6⃣ محیای ( حیات من) یعنی برای هدایت از خود شروع کنم ( قوا انفسکم واهلیکم نارا) ایراد به دیگران نگیرم 7⃣ محیای یعنی اگر یک نفر حیات نبوی پیدا کند جامعه آباد میشود ( من احیی النفس کمن احیی الناس جمیعا) 8⃣ محیا محمد یعنی هدف دین ،هدایت وکمال، تربیت شدن مثل پیامبر رحمت است یعنی الگوی من در هر چه چیزی و هر کاری پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله هست مثلاً در نماز ( امتحنوا شیعتنا عند مواقیت الصَّلاةِ ) در همسر داری ،در پوشش وسبک زندگی، مانند پیامبر اعظم، الگو باشم 9⃣ حیات علوی و اهل بیت علیهم السلام، همان حیات نبوی ودر ادامه آن است 🔟 مماتی یعنی خوب عمل کردن کافی نیست نه فقط عمل بلکه حفظ عمل وعاقبت بخیر شدن لازم است. 1⃣1⃣محیای ومماتی یعنی ربّ ادخلنی مُدخل صدق و أخرجنی مُخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا 2⃣1⃣ اللهم انّی اسألک... آن ادخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد وال محمد وان تخرجنی اخرجت منه محمد وال محمد فکر کنم داخل چه کارهایی شده ام واز چه کارهایی خارج می شوم ( آیا مجالس گناه اگر پیش بیاید یا فقط میگویم یک شب است، یا فقط همین یک مرتبه است،یا قلبت پاک باشد!! ) السلام علی اهل لا اله الا الله... ثواب ۵۰ سال عبادت را دارد .زندگی باید توحیدی باشد اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمید اکبری1402/3/3قم https://eitaa.com/serathamed
کانال مطالب تولید شده توسط حمیداکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
کانال مطالب تولید شده توسط حمیداکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم روضه شب سوم محرم سخت است وقتی روضه وصف دختری باشد حالا تصور کن به دستش هم، سری باشد  حالا تصور کن که آن سر، ماهِ خون رنگی در هاله‌ای از گیسویی خاکستری باشد دختر دلش پر می‌کشد، بابا که می‌آید، موهای شانه کرده‌اش در معجری باشد ای کاش می‌شد بر تنش پیراهنی زیبا ... یا لااقل پیراهن سالم‌تری باشد  سخت است هم شیرین زبان‌ باشی و هم فکرت پیش عموی تشنه‌ی آب آوری باشد با آن‌همه چشم انتظاری باورش سخت است سهمت از آغوش پدر تنها سری باشد شلاق را گاهی تحمل می‌کند شانه اما نه وقتی شانه‌های لاغری باشد اما نه وقتی تازیانه دست ده نامرد دور و برِ گم گشته‌ی بی‌یاوری باشد خواهرتر از او کیست؟ او که، هر که آب آورد، چشمش به دنبال علی اصغری باشد وای از دل زینب که باید روز و شب انگار در پیش چشمش روضه‌های مادری باشد وای از دل زینب که باید روضه‌اش امشب «بابا ! مرا این بار با خود می‌بری؟» باشد بابا ! مرا با خود ببر، می‌ترسم آن بدمست در فکر مهمانی و تشت دیگری باشد  باید بیایم با تو، در برگشت می‌ترسم در راه خار و سنگ‌های بدتری باشد باید بیایم با تو، آخر خسته شد عمه شاید برای او شب راحت تری باشد؟ (شاعر:قاسم صرافان ) https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : رضایت خدا تأمّلی در کلام أباعبدالله الإمامُ الحسينُ عليه السلام مَن طَلَبَ رِضا اللّه ِ بِسَخَطِ الناسِ كَفاهُ اللّه ُ اُمُورَ الناسِ ، و مَن طَلَبَ رِضا الناسِ بِسَخَطِ اللّه ِ ، وَكَلَهُ اللّه ُ إلى النّاسِ . بحار الأنوار: 71/208/17 هركه خشنودى خدا را با ناخشنودى مردم بطلبد ، خداوند او را از امور مردم بى نياز كند و هركه خشنودى مردم را با ناخشنود كردن خدا بجويد ، خداوند او را به مردم وا گذارد 1⃣ هر إنسانی در حال طلب هست یعنی هیچ کس بدون إقدام و عمل نیست حتی سکون و سکوت او هم یک طلب و انتخاب محسوب می شود 2⃣ نوع انتخاب و عمل هر کسی دو حالت بیشتر ندارد الف_رضایت خدا ب_رضایت مردم 3⃣ اگر کسی،عملی را انجام دهد و یا ترک فعلی کند، برای اینکه مردم را به خشم، در آورد، این رضایت خدا نیست، بلکه خشم خداست البته اگر لازمه کسب رضایت خدا،باعث خشم مردم شد، اشکال ندارد و بلکه وظیفه است 4⃣ ممکن است کسی نگران باشد که من اگر از چشم مردم بیأُفتم، به مشکل بر می خورم و مردم به من بی اعتنا می شوند امام حسين عليه السلام، وعده می دهند که خدای سبحان، کارهایی که امید داشت به دست مردم حل بشود، خدا آن را به عهده می گیرد 5⃣ اگر کسی فقط برای اینکه مردم راضی باشند حتی به قیمت خشم و نارضایتی خدا، عملی را انجام می دهند خدا او را به مردم وا می گذارد، یعنی خدا عنایت و رحمت خود را از او بر می دارد 6⃣ ویژگی انسان، عجز، جهل، فقر است پس چرا باید برای خشنودی مردم تلاش کرد به امید آنکه به کمک آنان تکیه کنیم، مردم خودشان دارای ضعف و نقص هستند 7⃣ توحید یعنی فقط خدا اومانیسم و إنسان محوری ملاک نیست پس پیروی از رسم مردم یا کسب رضایت مردم می شود شرک و توکل به غیر خدا در سبگ زندگی 8⃣ راضی بودن انسان از خدا کافی نیست باید خدا هم از انسان راضی باشد(راضیة مرضیّة) رضی الله عنهم و رضوا عنه 9⃣ هر مقدار امید به مردم داشت و برای کسب رضایت آنان تلاش کرد به همان مقدار انسان رها می گردد و مشکلاتش دو چندان خواهد شد و خدا به همان میزان او را به مردم و بلکه چه بسا همه امور او را به مردم وا می گذارد چون خدا یک ذره شرک(رضایت خدا و رضایت مردم) را نمی پذیرد مگر آنکه در برخی اعمال فقط رضایت خدا را قصد کرده باشد 🔟 طلب یعنی قصد و اراده جدّی بنابراین هر کسی ملاحظه کند که برای هر کاری چه نیّتی دارد کسب رضایت خدا یا رضایت مردم؟! اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمیداکبری1402/4/30 تهران https://eitaa.com/serathamed
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed