eitaa logo
صراط سَویّ
111 دنبال‌کننده
67 عکس
7 ویدیو
0 فایل
کانال ارتباطی مجمع پژوهشی-تربیتی اصحاب صراط سوی با محبّین اهل بیت علیهم السلام محلی جهت ارتقای مبانی معرفتی و تحول اسلامی در حوزه معارف اهل بیت و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین: @mahdii_bayat
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتاب 🔹تعداد موجود : قریب 0️⃣1️⃣ جلد 💰 مبلغ هر جلد : 5️⃣2️⃣ هزار تومان 🆔 @seratsavii
📚کتاب 🔹تعداد موجود‌ : قریب 0️⃣1️⃣ جلد 💰مبلغ هر جلد : 5️⃣2️⃣ هزار تومان 🆔 @seratsavii
📚 کتاب 🔹 تعداد موجود : قریب 0️⃣1️⃣ جلد 💰 مبلغ هر جلد : 5️⃣2️⃣ هزار تومان 🆔 @seratsavii
📚 کتاب 🔹تعداد موجود : فقط 1️⃣ جلد 💰مبلغ هر جلد : 5️⃣3️⃣ هزار تومان 🆔 @seratsavii
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ » 📖«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ» «همانا مومنان رستگار شدند» 🌟سوره‌ی مبارکه‌ی مومنون،آیه‌ی۱ 📜عَنْ عِيسَى بْنِ دَاوُدَ، عَنِ اَلْإِمَامِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍعَنْ أَبِيهِ[عَلَيْهِمَااَلسَّلاَمُ]: فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ:{قَدْ أَفْلَحَ اَلْمُؤْمِنُونَ - إِلَى قَوْلِهِ- اَلَّذِينَ يَرِثُونَ اَلْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهٰا خٰالِدُونَ}قَالَ: «نَزَلَتْ فِي رَسُولِ اَللَّهِ، وَ فِي أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ، وَ فَاطِمَةَ، وَ اَلْحَسَنِ، وَ اَلْحُسَيْنِ[صَلَوَاتُ‌اَللَّهِ‌عَلَيْهِمْ‌أَجْمَعِينَ]» 🔰ترجمه: عیسی بن داود از امام موسی بن جعفر [علیه‌السلام] و ایشان از پدر بزرگوارشان امام صادق[علیه‌السلام] نقل می‌کنند که این آیات:«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ.... الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیها خالِدُونَ» در شأن نبی اکرم[صلی‌الله‌علیه‌و‌آله]،امیرمومنان، حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسین[صلوات‌الله‌علیهم] نازل شده است. 📙البرهان،جلد۴،ص۱۱ 📗تاویل‌الایات،جلد۱،ص۳۵۲ 🆔️ @seratsavii
📜السنانی،عن الاَسدی،عن النخعی،عن النوفلی،عن محمدبن سنان،عن المفضل،عن الصادق(علیه السلام)،انَّ رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم)قال: أعلمُ النَّاسِ مَن جَمعَ عِلمَ النَّاسِ إلی عِلمهِ،وَ أکثرُ النَّاسِ قیمةً أکثرُهم عِلماً و أقلُّ النَّاسِ قیمةً أقلُهم عِلماً. 📚امالی الصدوق، ص۲۷، مجلس۶، ح۴ 🔰ترجِمه: دانا ترین مردم کسی است که علم مردم را بر علم خود بیفزاید و با ارزش ترینِ مردم، عالم ترینِ آنها و بی ارزش ترینِ مردم، کم دانش ترینِ آنهاست. 🆔 @seratsavii
🌱 حرمت آتش بر محب حسنین [علیهماالسلام] 📜 أَبِی، عَنِ الْحِمْیَرِیِّ، عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ مُوسَی، عَنْ مُهَلْهَلٍ الْعَبْدِیِّ، عَنْ أَبِی هَارُونَ الْعَبْدِیِّ، عَنْ رَبِیعَةَ السَّعْدِیِّ، عَنْ أَبِی ذَرٍّ الْغِفَارِیِّ، قَالَ: رَأَیْتُ رَسُولَ اللهِ [صلی‌الله‌علیه‌وآله] یُقَبِّلُ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ وَ هُوَ یَقُولُ: مَنْ أَحَبَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ وَ ذُرِّیَّتَهُمَا مُخْلِصاً، لَمْ تَلْفَحِ النَّارُ وَجْهَهُ وَ لَوْ کَانَتْ ذُنُوبُهُ بِعَدَدِ رَمْلِ عَالِجٍ؛ إِلَّا أَنْ یَکُونَ ذَنْباً یُخْرِجُهُ مِنَ الْإِیمَانِ. 🔰 ترجمه: ابوذر غفاری می‌گوید: «یک بار شاهد بودم که پیغمبر معظم اسلام [صلی‌الله‌علیه‌وآله] امام حسین [علیه‌السلام] را می‌بوسید و می‌فرمود: «هر کس حسن و حسین و ذریه آن‌ها را از روی اخلاص دوست داشته باشد، آتش جهنم صورت او را نمی‌سوزاند، ولو اینکه گناهانش به شماره ریگ‌های عالج باشد. مگر اینکه آن گناه، گناهی باشد که او را از ایمان خارج کند.» 🔹عالج: (به منطقه‌ای که ریگ فراوان دارد می‌گویند.) 📘 کامل‌الزیارات، جلد ۱، صفحه ۵۱. 📙 بحارالأنوار، جلد ۴۳، صفحه ۲۶۹. 🆔 @seratsavii
📝معرفی زیارت امین الله 📜معرفی نامه: 1️⃣ منبع اصلی: الغارات ابراهیم ثقفی (متوفی 283 ه.ن) 2️⃣ نقل شده در مفاتیح الجنان باب سوم در قسمت زیارات امیرالمؤمنین علیه السلام 3️⃣ ساختار زیارتنامه: 🔸الف) خطاب قرار دادن أمین الله (این زیارت به صورت عمومی وارد شده؛ لذا می توان برای سایر ائمه (ع) به جز امام زمان (عج) خواند؛ زیرا ایشان هنوز زنده و در غیبت هستند) 🔹ب) سلام و اعلام تسلیم به امام علیه السلام 🔸ج) شهادت به مقامات امام علیه السلام 🔹د) خطاب قرار دادن خدای متعال و درخواست های متعالی از ایشان به واسطه زیارت امام علیه السلام 🔸ه) ذکر امکاناتی که خداوند برای مؤمنین در موارد متعدد به وجود آورده است؛ که با رسیدن به هر صفت، از آن امکان می توان بهره جست. 🔹و) خطاب قرار دادن مجدد خدای متعال و درخواست اجابت کل دعا به واسطه پنج تن علیهم السلام 🔸ز) تتمّه: دعای نهایی برای اعتلای جبهه حق و فروخوابیدن جبهه باطل از طریق قدرت لایزال الهی 🆔 @seratsavii
عَنْ عَبْدِالْعَزِيزِ بْنِ مُسْلِمٍ، عَنْ مَولَانَا عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا [علیه‌السلام]: اَلْإِمَامُ كَالشَّمْسِ اَلطَّالِعَةِ اَلْمُجَلِّلَةِ بِنُورِهَا لِلْعَالَمِ وَ هِيَ فِي اَلْأُفُقِ بِحَيْثُ لاَ تَنَالُهَا اَلْأَيْدِي وَ اَلْأَبْصَارُ. 🔰 ترجمه: حضرت رضا [عليه‌السّلام] فرمودند: امام مانند خورشید درخشانی است که نورانیت‌اش عالَم را نورانی می‌کند و آن [خورشید] در افقی است که هیچ دست و چشمی به آن دسترسی ندارد. 📜 الکافي:ج١، ص١٩٨ 🆔 @seratsavii
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» 📖 {صِرٰاطَ اَلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ اَلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ اَلضّٰالِّينَ} 🌟سوره‌ی مبارکه‌ی حمد، آیه‌٧ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ، قَالَ رَسُولُ‌اَللَّهِ[صلی‌الله‌علیه‌و‌آله]: فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: {صِرٰاطَ اَلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ اَلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ اَلضّٰالِّينَ} قَالَ: شِيعَةُ عَلِيٍّ [علیه‌السلام] اَلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ بِوَلاَيَةِ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي‌طَالِبٍ [علیه‌السلام] لَمْ يَغْضَبْ عَلَيْهِمْ وَ لَمْ يَضِلُّوا. 🔰ترجمه: نبی اکرم[صلی‌الله‌علیه‌و‌آله] درباره سخن خداوند عز و جل: {راه کسانی که به آنها نعمت دادی،نه مورد خشم‌ قرارگرفتگان و نه گمراه‌اند} فرمود: شیعیان علیّ[علیه‌السلام] همان کسانی هستند که نعمت ولایت علیّ بن ابیطالب [علیه‌السلام] به آنها داده شده است، نه مورد خشم خداوند هستند و نه گمراه‌اند. 📘معاني الأخبار،جلد۱،ص۳۶ اللهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ خَیرِ مَواليه [علیه‌السلام] 🆔️ @seratsavii
📜 وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ مُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ اَللّٰهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا اَلْأَمٰانٰاتِ إِلىٰ أَهْلِهٰا وَ إِذٰا حَكَمْتُمْ بَيْنَ اَلنّٰاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ، فَقَالَ عَدْلُ اَلْإِمَامِ أَنْ يَدْفَعَ مَا عِنْدَهُ إِلَى اَلْإِمَامِ اَلَّذِي بَعْدَهُ وَ أُمِرَتِ اَلْأَئِمَّةُ أَنْ يَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ وَ أُمِرَ اَلنَّاسُ أَنْ يَتَّبِعُوهُمْ. 🔰ترجمه:  و معلّى بن خنيس روايت كرده كه روزى از امام صادق عليه السّلام سؤال كردم معنى اين آيه را« إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ يَأْمُرُكُمْ‌ أَنْ‌ تُؤَدُّوا اَلْأَمٰانٰاتِ‌ إِلىٰ‌ أَهْلِهٰا وَ إِذٰا حَكَمْتُمْ‌ بَيْنَ‌ اَلنّٰاسِ‌ أَنْ‌ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ‌ »(يعنى: خداوند شما را امر مى‌كند كه امانتهاى مردم را بصاحبانش بازگردانيد و اگر ميان مردم داورى مى‌كنيد بعدل حكومت نمائيد). (نساء:57) حضرت فرمود: بر امام است كه آنچه نزد اوست به امام پس از خود ردّ نمايد و امامان مأمورند به عدل حكومت كنند، مردم نيز موظّفند كه از آنها تبعيّت و پيروى نمايند. 📚 منبع: وسائل الشیعه، ج۲۷، ص۱۴ 🆔 @seratsavii
امام خمینی(رحمه‌الله علیه): 🔸حفظ ایمان شما را وادار کرده بود با ظلم مخالفت کنید. شیطان از این عمل شما دور بود. نظر خدای تبارک و تعالی با شما بود، نظر امام زمان ـ سلام اللّه علیه ـ با شما بود. من از شما ملت عظیم تشکر می کنم که در مواقعی که گرفتاری اسلام زیاد بود و در خطر واقع بود، از برای اسلام و مسلمین قیام کردید، نهضت کردید، زحمت کشیدید، خون دادید، جوان دادید، و شرّ ظلم را از سر خودتان کوتاه کردید، دستگاه ظلم 2500 ساله را منهدم کردید؛ قوای بزرگ عالَم، که طرفداری و پشتیبانی می کردند از این رژیم فاسد، عقب نشاندید؛ نتوانستند کاری بکنند... و الآن قدم ثانی است که شما باید بردارید و آن قدمِ سازندگی است. 📜 صحیفه امام/جلد۶/ص۱۴۴ 🆔 @seratsavii
📜جماعه،عن ابی المفضل،عن علی بن جعفر بن مسافر الهذلی،عن ابیه،عن محمدبن یعلی،عن أبی نعیم عمربن صبیح،عن مقاتل بن حیان،عن الضحاک بن مزاحم،عن النزال بن سبرة،عن علی(علیه السلام)و عبدالله بن مسعود،عن رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم): مَن خَرَجَ یَطلُبُ باباً مِن علمٍ لِیَرُدَّ بِه باطلاً إلی حقّ ٍأو ضلالةً إلی هدیً کانَ عملُه ذلک کَعِبادةِ مُتَعَبِّدٍ أربعینَ عاماً. 📚أمالی الطوسی/ص۶۱۸/مجلس۲۹/ح۱۲۷۵ 🔰ترجِمه: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هرکس برای آموختن یک باب از علمی بیرون رود تا به وسیله آن، باطلی را به حقی یا گمراهی ای را به هدایتی بازگرداند، این کار او مانند عبادت چهل ساله یک عبادت کننده است. 🆔 @seratsavii
📿 زین‌العابدین [علیه‌السلام] 📜 عَبْدُاللهِ بْنُ النَّضْرِ بْنِ سِمْعَانَ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْمَکِّیِّ، عَنْ عَبْدِاللهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَرَ الْأُطْرُوشِ، عَنْ صَالِحِ بْنِ زِیَادٍ، عَنْ عَبْدِاللهِ بْنِ مَیْمُونٍ، عَنْ عَبْدِاللهِ بْنِ مَعْنٍ، عَنْ عِمْرَانَ بْنِ سُلَیْمٍ، قَالَ: کَانَ الزُّهْرِیُ إِذَا حَدَّثَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ [علیهماالسلام] قَالَ: حَدَّثَنِی زَیْنُ الْعَابِدِینَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ؛ فَقَالَ لَهُ سُفْیَانُ بْنُ عُیَیْنَةَ: وَ لِمَ تَقُولُ لَهُ زَیْنُ الْعَابِدِینَ؟ قَالَ: لِأَنِّی سَمِعْتُ سَعِیدَ بْنَ الْمُسَیَّبِ یُحَدِّثُ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ رَسُولَ اللهِ [صلی‌الله‌علیه‌وآله] قَالَ: إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ، یُنَادِی مُنَادٍ: أَیْنَ زَیْنُ الْعَابِدِینَ؟ فَکَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَی وَلَدِی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ یَخْطِرُ بَیْنَ الصُّفُوفِ. 🔰 ترجمه: عمران بن سلیم می‌گوید: هر وقت زهری از علی بن الحسین [علیهماالسلام] حدیثی نقل می‌کرد، می‌گفت: به من فرمود زین العابدین علی بن الحسین. سفیان بن عینیه به او گفت: چرا می‌گویی زین العابدین؟ گفت: زیرا من از سعید بن مسیب شنیدم که او از ابن عباس نقل می‌کرد که پیغمبر [صلی‌الله‌علیه‌وآله] فرمود: روز قیامت منادی ندا می‌کند: کجاست زین العابدین؟ گویا من فرزندم علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب [علیهم‌السلام] را می‌بینم که با حالتی افتخارآمیز صف‌ها را باز می‌کند و پیش می‌آید. 📘 علل‌الشرائع، صفحه ۸۷. 📙 بحارالأنوار، جلد ۴۶، صفحه ۲. [علیه‌السلام] 🆔 @seratsavii
هدایت شده از صراط سَویّ
💠جلسات مجازی مطالعه‌ی کتاب شریف «مفتاح القضاء» 🔰 لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/mahdii78/ashab-e-serat-savi 🆔️ @seratsavii
🔸باسلام واحترام🔸 جلسه هشتم از کتاب شریف تا دقایقی دیگر در 🔹🔹ساعت ۱۵.۲۰ (پانزده و بیست دقیقه) 🔹🔹 برگزار می گردد. 🔺لینک ورود به جلسه در پیام فوق قرار داده شده است. 🆔️ @seratsavii
💠 عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ اَلنَّحْوِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللَّهِ [عَلَيْهِ السَّلاَمُ] يَقُولُ: فَوَ اَللَّهِ لَنُحِبُّكُمْ أَنْ تَقُولُوا إِذَا قُلْنَا، وَ أَنْ تَصْمُتُوا إِذَا صَمَتْنَا، وَ نَحْنُ فِيمَا بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ اَللَّهِ. وَاللَّهِ مَا جُعِلَ لِأَحَدٍ مِنْ خَيْرٍ فِي خِلاَفِ أَمْرِنَا. 🔰 ترجمه : امام صادق [صلوات الله و سلامه علیه] فرمودند: به خدا قسم، ما زمانی شما را دوست داریم که هرگاه ما سخن گفتیم، شما نیز بگویید و هرگاه سکوت کردیم، شما نیز سکوت کنید و ما واسطه‌ی بین خدا و شما هستیم. به خداوند قسم، برای هیچ کس در تخلف از امر ما خیری نیست. 📜 تفسیر العیاشی: ج١، ص٢۵٩ 🆔 @seratsavii
8.mp3
18.63M
💠 جلسه هشتم «» 🔸جلسه دومِ جمع بندی مفاهیم روایات اول تا هفتم باب "أنَّهُ یُشْتَرَطُ فیه الایمانُ و العَدالَةُ فَلا یَجوزُ التَّرافٰعُ إلی قُضاةِ الجَوْرِ" از طریق بررسی مطالب کتاب الزبدة الفقهیة 🔸موضوع جلسه : تفصیل مفهوم شرعی امر قضاء بر اساس کتاب الزبدة الفقهیة + نگاه فی الجمله به اشتراط فقاهت در قضاوت. 🗓 جمعه: ۱۳۹۹/١١/۱۷ 🆔 @seratsavii
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» 📖«فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ...» 🌟سوره‌ی مبارکه‌ی بقره،آیه ۲۵۶ 📜رَوَى اَلْحُسَيْنُ بْنُ جُبَيْرٍ فِي نُخَبِ اَلْمَنَاقِبِ بِإِسْنَادِهِ إِلَى اَلرِّضَا[عَلَيْهِ‌اَلسَّلاَمُ]قَالَ:«قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ[صَلَّى‌اَللَّهُ‌عَلَيْهِ‌وَ‌آلِهِ]: مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَسْتَمْسِكَ بِالْعُرْوَةِ اَلْوُثْقَى فَلْيَسْتَمْسِكْ بِحُبِّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي‌طَالِبٍ [عَلَیهِ‌السَّلامُ]». 🔰ترجمه: حسین بن جُبَیر در نُخَب‌المناقب، با سند خود از امام رضا [علیه‌السلام] روایت می‌کند که فرمود: رسول خدا [صلی‌الله‌علیه‌و‌آله]فرمود:هر کس دوست دارد که به دست‌آویز محکم چنگ بزند به محبت امیرمومنان [علیه‌السلام] متمسک شود. 📗المناقب،ج۳،ص۷۶ 📙تأويل الآيات،ج۱،ص۱۰۱ 📔البرهان‌في‌تفسيرالقرآن،ج۱،ص۵۲۴ 🆔️ @seratsavii
📜 عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى جَمِيعاً عَنِ اِبْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِي أُسَامَةَ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ اَلسَّبِيعِيِّ عَمَّنْ حَدَّثَهُ مِمَّنْ يُوثَقُ بِهِ قَالَ سَمِعْتُ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ اَلنَّاسَ آلُوا بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِلَى ثَلاَثَةٍ آلُوا إِلَى عَالِمٍ عَلَى هُدًى مِنَ اَللَّهِ قَدْ أَغْنَاهُ اَللَّهُ بِمَا عَلِمَ عَنْ عِلْمِ غَيْرِهِ وَ جَاهِلٍ مُدَّعٍ لِلْعِلْمِ لاَ عِلْمَ لَهُ مُعْجَبٍ بِمَا عِنْدَهُ قَدْ فَتَنَتْهُ اَلدُّنْيَا وَ فَتَنَ غَيْرَهُ وَ مُتَعَلِّمٍ مِنْ عَالِمٍ عَلَى سَبِيلِ هُدًى مِنَ اَللَّهِ وَ نَجَاةٍ ثُمَّ هَلَكَ مَنِ اِدَّعَى وَ «خٰابَ مَنِ اِفْتَرىٰ » 🔰ترجمه: امير المؤمنين(عليه السّلام)مى‌فرمود:مردم پس از رسول خدا به سه مرجع رو كردند: 1-به عالمى كه از طرف خدا رهبرى شده و خدا بدان چه دانسته او را از دانش ديگران بى‌نياز ساخته. 2-به نادانى كه مدعى دانش است و علمى ندارد بدان چه در دست دارد خودبين است و دنيا او را فريفته و او ديگران را فريفته. 3-به كسى كه علم از عالم راه حق و هدايت شده از خدا آموخته و ناجى است،سپس مدعى ناحق هلاك است و هر كس افتراء بندد نوميد است. 📚 منبع: الکافي , جلد۱ , صفحه۳۳ 🆔 @seratsavii