✅ سهگانه تقوا براساس زیست سه پیامبر:
❶ تقوای ستیز
❷ تقوای گریز
❸ تقوای پرهیز
💧توضیح قطرهای:
🔹 ستیز
آن است که در صحنه بمانی و با مظاهر گناه مبارزه کنی و محیط سالمی ایجاد کنی.
🔹 گریز
آن است که از محیط گناه آلود دوری کنی.
🔹 پرهیز
آن است که بتوانی در محیط گناه آلود،خودت را پاک نگهداری.
🌿 گاهی ابراهیم وار با گناه و شرک و بت پرستی مقابله و ستیز کنی و بت شکن شوی.
🌿 گاهی یوسف وار باید از صحنه گناه فرار کنی و راه گریز را برگزینی.
🌿 گاهی هم باید مانند موسی در کاخ فرعون بمانی و سکوت کنی و فقط خودت را حفظ کنی.
https://eitaa.com/sereshteh
سالروز #وفات_حضرت_زینب کبری ـ سلام الله علیها ـ تسلیت باد 🥀
https://eitaa.com/sereshteh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 طلبه جوان ۳۰ ساله(در سال ۹۴) که ۸ فرزند داشت.
👈 در حال حاضر (در سال ۹۹) ۱۲ فرزند و ۲ نوه دارد.
✅ ایشان ممتاز حوزه، فرزندانش ممتاز استان و شهر و سرشار از انرژی و خود اتکایی ما شاء الله. وقتی توکل انسان به خدا باشه این میشه.
نیرو سازی برای ظهور حضرت بقیه الله
🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌺🌺🌺
✅ دارُ العِماره قلب، در هجوم لشگر شیطان
امیرالمؤمنین امام علی (علیهالسلام) میفرماید:
«فَإِنِّي أُوصِيکَ ... عِمَارَةِ قَلْبِکَ بِذِکْرِهِ» (نهجالبلاغه نامه31)
«فرزندم! سفارش میكنم دلت را با ياد خدا زنده کني».
💧 توضیح قطرهای:
خدا روح انسان را به گونهای آفریده که تنها با یاد و توجه به خدا و دستوراتش میتواند عمارت (آباد) شود و حیاتش ادامه یابد؛ زاین رو تعبیر به «عِمَارَةِ قَلْبِکَ بِذِکْرِهِ» اشاره به اهمیت ذکر الله است که بدون آن، خانه قلب ویران میشود و درنتیجه: جولانگاه لشکر شیطان.
امام صادق(علیهالسلام) فرمود:
«القَلْبُ حَرَمُ اللهِ فَلا تُسْكِنْ فِي حَرَمِ الله غيَرَ الله»؛ یعنی قلب حرم خداست، در حرم خدا غير خدا را جاي مده!» (بحارُالانوار، ج67 ص25)
شخصي از امير مومنان علي(علیهالسلام) سوال كرد شما چگونه به اين مقام رسيديد؟ حضرت فرمودند: جلوي در خانه دل نشستم و غير خدا را راه ندادم.
امام باقر(علیهالسلام) هم فرمود:
یکی از امور مشکل: «ذِکْرُ اللهِ عَلَی کُلِّ حَال»(ذکر خدا در هر حال و حالتی) است و فرمود: ذکر خدا آن است که اگر عاصی تصمیمی بر معصیت بگیرد، خداوندعزّوجلّ را یاد کند تا یاد خدا میان او و آنمعصیت حائل شود و این همان چیزی است که خدا در قرآن فرموده است:
«إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُّبْصِرُونَ» (اعراف/201)
«پرهیزکاران هنگامی که گرفتار وسوسههای شیطان شوند، به یاد خدا و پاداش و کیفر او میافتند و (در پرتو یاد او، راه حق را میبینند و) در این هنگام بینا میشوند». (بحارالانوار، ج90، ص151)
پس این ماه مبارک رمضان را دریابیم، و به آبادانی وجود بیاندیشیم و اقدام نمائیم؛ شاید ماه رمضان آخرمان باشد ....
https://eitaa.com/sereshteh
30.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#غربگرایی
#پروژه_نفوذ
#برجام
📌 مستند موشن ، برجام بی فرجام
♦️ اگر میخواهید با روند برجام آشنا شوید و از حواشی آن آگاه گردید ، دیدن این مستند موشن را از دست ندهید.
▶️ @kheybarmedia
▶️ https://eitaa.com/sereshteh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صمصامالدین قوامی (امامجمعه منطقه پردیسان قم) در سخنان نمازجمعه (27تیر 1399) گفت:
◀️ شورای نگهبان برای انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰، یک فرد انقلابی جوان شناسایی کنید، نمیخواهیم ۱۰نفر بیایند.
◀️ لاریجانی و جلیلی و جهانگیری نمیخواهیم که بیایند.
◀️ اینجا مردم سالاری دینی است ، دمکراسی غربی نیست.
◀️ ما رئیس جمهوری که خودش ایدئولوژی داره نمیخواهیم، ما کارگزار میخواهیم تحت فرمان امام خامنهای.
———🌺🌺🌺🌺———-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مذاکره_کننده_نالایق
#اسلام_و_مذاکره
#مذاکره_ارزشمند
📌 مستند موشن ، مذاکره مطلوب اسلامی
♦️ شاخص های مذاکره اسلامی را بیان نموده ایم و مقایسه ای بین کفار صدر اسلام و مستکبرین عصر امروز انجام داده ایم.
♦️ بیان شاخص مذاکره کننده از دیدگاه حضرت علی ع .
▶️ @kheybarmedia
▶️ https://eitaa.com/sereshteh
42.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیانت بزرگ 😱
🚨حتما ببینید که دوباره روحانی و اصلاح طلبا با طراحی دولت صهیونیست آمریکا دارن یه فریب برجامی دیگه به خوردمون میدن
🚨فیلم کامل مستند خیلی مهم و جنجالی «پایان بازی»
🔹 قرار است در مذاکرات وین هم طرح از پیش نوشته شده آمریکاییها به نفع حسن روحانی و دولتش و اصلاح طلبان و دیگر عوامل آمریکا دیکته و اجرا شود؟
▶️ https://eitaa.com/sereshteh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چرا دیمونا نقطه ضعف اسرائیل است؟
🔹این ویدیو رو ببینید تا بدانید که چرا اسرائیل با این زنگ هشدار جدی امشب، شبهای دیگر نمیتواند آسوده بخوابد.
▶️ https://eitaa.com/sereshteh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرای حاج قاسم عزیز را از نهاد ریاست جمهوری داد
هدایت شده از خیبر مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیپلمات_انقلابی
#سلبریتی_سیاسی
📌 مستند موشن ، سلبریتی سیاسی
♦️ نگاهی واقع بینانه به رفتارهای محمدجواد ظریف و حمایت ها و فداکاری های میدان به دیپلماسی دولت روحانی.
▶️ @kheybarmedia
🔴⭕️ تلنگر مهم انتخاباتی
✍️بیخود وقت خود را صرف تبلیغ فلان کاندیدا نکنیم؛ بهتر است آن را صرف تبیین گفتمان انقلابی کنیم!
تقریبا همه چیز در مناظرات شبهای آخر انتخابات مشخص میشود...
احمدی نژاد یا روحانی را عوام نمیشناختن، حتی خواص هم انتظار رسیدن آنها به قدرت اول اجرایی کشور را نداشتن
الان نبینید که یه عدّه زیادی میگن جلیلی و یه عدّه هم میگن محمد؛ نزدیک انتخابات جیرهخوران اصلاحطلبا سرشون رو از زیر برف در میارن و عملیاتهای گسترده روانی علیه ذهن مخاطب میرن
الان وقتشه ما تفکر اصیل انقلابی رو جوری معرفی کنیم؛ که لیبرالها زمین و زمان رو هم گاز گرفتن، نتونن دوباره #مردم رو گول بزنن...
یادمون نره کانالهای زرد و عامّهپسند با پول بیتالمال خریداری شده و در ۱ ثانیه میتونن با اقسام دروغ و تهمت با شخصیت افراد بازی کنن؛ پس الان باید تمام توانمون رو وقف معرفی تفکّر اصیل انقلابی کنیم!
https://eitaa.com/sereshteh
هدایت شده از یاس من زهرا
#اطلاعرسانی
📣 نشست تخصصی با موضوع:
ملاکهای شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری
🎙با حضور اساتید گرانقدر:
دکتر علی فتاحی زفرقندی
قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان
و
دکتر محمد بهادری جهرمی
قائم مقام پژوهشکده قوه قضاییه
🗓زمان: دوشنبه ۳ خرداد
🕰ساعت۱۵ تا ۱۷
لینک ورود به جلسه
https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/prih5f8qhjq
مدرسه علمیه رضویه مشهد
✅ اندر آداب معصیت!
(یکی آنکه حرمت نگهدار و از مواهب الهی، علیه خدا بهره مبر!)
امام علی علیه السلام:
« أَقَلُّ مَا يَلْزَمُكُمْ لِلّهِ أَلاَّ تَسْتَعِينُوا بِنِعَمِهِ عَلَی مَعَاصِيهِ » (نهج البلاغه ح 330)
« كمترين حقی كه خدا بر شما دارد اين است كه با استمداد از نعمتهايش او را معصيت نكنيد».
💧 توضیح قطره ای:
امام علیهالسلام در اين گفتار حكيمانه به نكته مهمی اشاره میكند و آن اينكه «انسان در برابر نعمتهايی كه خداوند به وی داده كمترين وظيفهاش اين است كه نعمتهايش را وسيله معصيت او قرار ندهد».
نافرمانی مولا هميشه زشت است، ولی زشتترين حالات نافرمانی و عصيان اين است كه انسان نعمتهای او را وسيله نافرمانی وی قرار دهد.
پيام ديگری كه اين گفتار حكيمانه دارد اين است كه انسان هر گناهی كه میكند به يقين با استفاده از يكی از نعمتهای الهی است: چشم، گوش، دست، پا، فكر، قدرت و مواهب ديگر همه نعمتهای پروردگارند و انسان بدون استفاده از اينها نمیتواند كار خلافی انجام دهد. بنابراين مفهوم كلام اين میشود كه انسان منصف نبايد هيچ گناهی كند؛ زيرا هر گناهی مرتكب شود با استفاده از يكی از نعمتهای خداست و اين كار بسيار شرم آور است.
در حديث قدسی آمده است:
«مَنْ لَمْ يَرْضَ بِقَضَائِي وَلَمْ يَشْكُرْ لِنَعْمَائِي وَلَمْ يَصْبِرْ عَلَی بَلائِي فَلْيَتَّخِذْ رَبّاً سِوَاي ...» (بحارالأنوار، ج16 ص132 ح 82)
«كسی كه شكر نعمتهای مرا به جا نياورد و صبر بر بلا و آزمونهای من نكند، پروردگاری غير از من را جستجو كند ....».
https://eitaa.com/sereshteh
✅ راز مرکبسوارانِ خوابآلود
امام علیعلیهالسلام:
«أَهْلُ الدُّنْيَا كَرَكْبٍ يُسَارُ بِهِمْ وَ هُمْ نِيَامٌ» (نهجالبلاغه حکمت 64)
یعنی «اهلدنيا سوارانى در خواب ماندهاند که آنان را مىرانند».
💧توضیح قطرهای:
امام(عليهالسلام) در اين كلام حكيمانه، تشبيه جالبى درباره غافلان اهل دنيا دارد مىفرمايد: «اهلدنيا همچون كاروانيانى هستند كه آنان را بهسوى مقصدى مىبرند و درحالیکه آنها در خواب هستند!»
مىدانيم که دنيا مسير آخرت است و در اينمسير، منزلگاههايى هست كه در آنجا بايد زاد و توشه براى آخرت برگرفت تا هنگامى كه انسان به مقصد مىرسد دستش خالى نباشد؛ ولى دنياپرستانى كه در تمام عمر به دنيا مشغولند، همچون كسانى هستند كه بر مركبی سوار شدهاند؛ لیکن در خوابند و ساربان آنها را بهسوى مقصد دلخواه خودش مىبرد! خب! معلوم است که انتهاى اين مسير، همان مرگ است و آنها زمانى كه سيلى اجل در گوششان نواخته بشود، تازه از اين خواب غفلت بيدار مىشوند؛ لیکن چقدر دیر شده است! زیرا تهىدست به سوى آخرت مىروند.
اما راز این ماجرا چیست؟ همان امام همام میفرماید:
«النّاسُ نِيامٌ فَإذا ماتُوا انْتَبَهُوا»؛ یعنی مردم در خوابند هنگامى كه بميرند از خواب بيدار مىشوند. (خصائصالأئمة، ص112)
انسانها سرمايهدارانىاند كه وارد بازار دنيا مىشوند و ازآنجاکه مدت تجارت در بازارهاى جهانى محدود است و سرمايه آنها ساعات و شبها و روزهاى عمر آنهاست؛ لذا هرگاه در اين مدت در خواب باشند درحقیقت، از اصلِ «سرمايه»، ضرر میکنند نه «سودِ» آن!
به گفته شاعر:
سرمايه ز كف رفت و تجارت ننموديم جز حسرت و اندوه متاعى نخريديم
https://eitaa.com/sereshteh
✅ مقاومت در راه حق
امام علیعلیهالسلام:
«أَيُّهَا النَّاسُ، لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَيُ لِقِلَّةِ أَهْلِهِ» (نهجالبلاغه، خطبه192)
«ای مردم! در طريق هدايت از کمی پويندگانش وحشت نکنيد».
💧 توضیح قطرهای:
امام علی (عليهالسلام) میفرماید، اگر در اقلّیّت هستید و همه یا اکثریت مردم دنیا با شما ناسازگارند و راهتان را قبول ندارند، هرگز وحشت نکنید و از راه برنگردید و به مقاومت خود ادامه دهید! و هنگامی که «راه درست» را تشخیص دادید، با همهی وجود آن را بپیمایید.
خداوندمتعال، وعده داده که مقاومتِ در راه حقّ، ضمن اینکه ترس از آینده را برطرف میکند: «أَلَّا تَخافُوا»، حزن و اندوه نسبت به گذشته را نیز برطرف میکند: «لاتَحْزَنُوا». (فصلت/30)
مهمترین وعده خداوند در این آیه برای دنیا، رسیدن به بالاترین آرامش است؛ آرامشی که هم گذشته و هم آینده انسان را دَر بَر میگیرد. و این وعدهای است که فقط با مقاومت و استقامتی حقیقی در راه خدا دستیافتنی است:
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بأَنْفُسهِم» (رعد/11)
«خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه، خودشان آنچه را که نزدشان دارند، تغییر دهند!».
https://eitaa.com/sereshteh
✅ او منتظر است تا که ما برگردیم
⬅️ مولای ما ! تو را غایب نامیدهاند چون «ظاهر» نیستی، نه آنکه «حاضر» نباشی! «غیبت» به معنای «حاضرنبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زدهاند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمیدانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را میخوانند، ظهورت را از خدا میطلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر میشوی، همه انگشت حیرت به دندان میگزند و با تعجب میگویند که تو را پیش از این هم دیدهاند. و راست میگویند، چرا که تو در میان مایی، زیرا امام مایی و هیچ امامی نیست که در میان امت خود نبوده و به انجام امور آنان مشغول نباشد .
مولای ما ! ای «قبله هر قافله» و ای «شبروان را مشعله» آیا باز هم جهان را در انتظار میگذاری؟ میدانیم که تو نیز در انتظار بازگشت مایی و چنین است که کف دستها به حسرت بر هم میسائیم و به ندامت میخوانیم:
عمریست که از حضور او جا ماندیم
در غربت سرد خویش تنها ماندیم
او منتظر است تا که ما برگردیم
ماییم که در غیبت کبری ماندیم...
https://eitaa.com/sereshteh
✅ آثار اصلاحات باطنی
امام علی(علیه السلام):
«مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اللَّهُ عَلَانِيَتَهُ؛ وَ مَنْ عَمِلَ لِدِينِهِ كَفَاهُ اللَّهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ؛ وَ مَنْ أَحْسَنَ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ ¬اللَّهِ؛ أَحْسَنَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ ¬النَّاسِ» (حکمت/423)
«کسی که نهان خود را اصلاح کند، خدا آشکار او را نيکو گرداند، و کسی که برای دين خود کار کند، خدا دنيای او را کفايت فرمايد، و کسی که ميان خود و خدا را نيکو گرداند، خدا ميان او و مردم را اصلاح خواهد کرد.»
💧توضیح قطره ای:
در فراز اول حضرت علی(علیه السلام) میفرماید:
«هر كه ما بين خود و خدا اصلاح كند، خداوند ما بين او و مردم را اصلاح نمايد.»
3️⃣ نکتة لطیف دراینباره وجود دارد:
1️⃣ آراستن باطن بهوسيلة اخلاق خوب، زمينه برای اصلاح ظاهر؛
خداوند، رفتار ظاهری مؤمنِ آراسته به اخلاق را به لطف خود اصلاح میكند؛ زيرا آراستگی ظاهر به منزلة نتايج آرايش باطن است؛
2️⃣ توجه به خداوند، زمینة اصلاحِ درون؛
همچنين عمل انسان بهخاطر دين و برپاداشتن حدود الهی، زمينهای برای اصلاح حال مؤمن است و انگيزهای برای توجّه مردم نسبت به اوست؛ زیرا او بهجای اينكه مثل آنها شيفتة دنيا شود، به خدا توجّه دارد؛
3️⃣ خلوص بندگی برای خدا؛
همچنین خالصسازی بندگی برای خدا و نيكوساختن رفتار، باعث بريدن از محبّت و حرص بر دنيايی است كه خود، سبب برهمزدن و فساد بين مردم است و درنتيجه، زمينه برای ازبينبردن و برطرفساختن اين فساد فراهم خواهد بود.
https://eitaa.com/sereshteh
✅ تفنگت را زمین بگذار!
(نصیحتی برادرانه به هنرمندان وطنم)
۱) کیست که نداند، بخش عظیمی از معنویت و باور و نشاط مردمان این دیار، محصول هنر بانوان و مردانی است که در سالهای سخت انقلاب و بعد از آن، به ترسیم خدا و بندگان شایسته او در جعبه جادویی پرداختند؛ هنری که یقیناً ذخیره ای ارزشمند برای ایشان است؛ اگر قدر بدانند.
۲) کیست که نداند، اگر نبود فضای شایسته سالاری انقلاب و بستر رایگان صداوسیمای آن، بسیاری از هنرمندان و بازیگران، یا در زمین های شاه، مشغول درویدن جو بودند یا در کارخانههای او در حال فشردن جو!
۳) کیست که نداند، عده ای از هنرمندان پراعتبارِاین دیار به برکت سینمای ولنگار، از جمله ی متمولین بی عار شدهاند که گهگدار در توهمات فضای مجاز، با چند عشوه و ناز، آهنگ مبارزه ساز می کنند!
۴) کیست که نداند، چو ایران نباشد، هنرمندِافسون شده ی لایک، یا باید همچون آن گلْ بانویِ شیفته ی غربِ ناپاک، تن به تاراج برای ارتزاق دهد یا چون آن خواننده ی هتاک، از نوای «امام رضا جان» به کلمات رکیکِ عریان برسد!
۵) مبارزهی امروزِ عدهای از هنرمندانِ این سامان با انقلاب اسلامی ایران، آدمی را به یاد عملیاتِ فروغ جاویدان می اندازد که منافقان در خیالِ خام، قصد داشتندکاری که ملعونِ صدام نتوانست در ۸سال انجام دهد، در سه روز به سرانجام رسانند!
۶) هنرمندانی که این روزها در میدان بستر، با شعار «تفنگت را زمین بگذار»، خود را جلودار یک انتحارِتمامْ عیار می دانند، یکی از این سه به شمار می آیند:
*دلسوزان،
*فریب خوردگان،
*معاندان؛
از دلسوزان شان عاجزانه خواهانم، مواظب باشند قلبِ رئوف و اعتبارِ فراوان شان را بی مزد و منت، خرج ملت کنند و بدانند که اگر در حمایت شان از مردم، صادق اند، انقلابی ترین انقلابی اند!
به فریب خوردگان شان عرض می کنم یقیناً در میان دلسوزان انقلاب کسانی هستند که مورد اعتماد ایشانند؛ پس قبل از آنکه سرانجام شان مثل مجاهدین خلق ایران، دربدری از این دیار و افتادن در آغوش کفار شود، سوالات و ابهامات شان را بپرسند تا آرام گیرند.
به معاندان کم شمارشان می گویم که تاکنون تمام وعدههای امامِ راحل و امامِ حاضر علیه ارباب تان واقع شده و دیرزمانی است که او در سراشیبیِ افول است! او با تمام هیمنه اش نتوانست با انقلاب کاری کند؛ شماها که دیگر اذناب اویید!
از این انقلاب خشمگین باشید و در این خشم بمیرید!
https://eitaa.com/sereshteh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کدام یک از چهره های حوزوی، در فتنه شهریور دمیدند؟
#مهسا_امینی بهانه ای بود برای فتنه ای از پیش طراحی شده...
✳️✳️✳️✳️
✅ آن سوی نفی الزام حجاب
✳️ موضوع حجاب، منطقا نسبیت بردار نیست. کسی که با الزام حجاب مخالف می کند -بخواهد یا نخواهد، متوجه باشد یا نباشد- جاده صاف کن حامیان برهنگی مطلق در محیط اجتماعی است.
وقتی کسی می گوید با الزام حجاب مخالف است، عملا حکم به مجاز بودن بی حجابی می دهد. و در این صورت، نمی تواند با برهنه شدن افراد مخالفت کند یا محدوده تعیین کند.
ممکن است در اینجا ادعا شود "ما فقط با الزام روسری مخالف هستیم؛ اما معتقدیم باید بقیه بدن پوشیده شود".
در این صورت، فارغ از درست و غلط این اظهار نظر، این افراد هم معتقد به الزام و اجبار حجاب هستند و باید به طرفداران برهنگی مطلق (بازگشت وضعیت حیوانی/ جنگلی و غار نشینی) پاسخ دهند که چرا پوشاندن موی سر "نه"، اما پوشاندن بقیه بدن، "باید و حتما"؟!
منطق نورانی حجاب، اولا برای صیانت از کرامت زن و ممانعت از ملعبه قرار گرفتن او در خدمت هوسبازی مردان، و ثانیا برای صیانت از گوهر عفاف عمومی است تا از این طریق، نهاد مقدس خانواده مصون بماند و سپس جامعه (به مثابه کلّ متشکل از سلول هایی به نام خانواده) استحکام یابد و در مسیر رشد قرار بگیرد.
ادعای باور داشتن به اهمیت حجاب و ضمنا مخالفت با حجاب اجباری، پوست خربزه ای است که دیگران پیش پا نهاده اند و کسی که پا روی آن گذاشت، قطعا سُر خواهد خورد و به زمین می خورد.
نفیالزام از حجاب، نه در عالم ذهن و نه در جهان واقعیت، نمی تواند حد یقف داشته باشد و اگر کسی پس از نفی الزام، مدعی حد گذاری شود، مجددا حکم به الزامی داده که خود پیشاپیش نفی می کرد!
https://eitaa.com/sereshteh
#تلنگرانه ...👌
✅ یک تار مور .....
⁉️ یک تار موی من بیرون باشد، دنیا به آخر میرسد؟!
♦️اگــر یــک تــار مــو در غذایــی خــوب و خوشــمزه باشــد، آیــا دنیــا بــه آخــر میرسد؟ خیـر.
ایـن تـار مـو حتـی مـزه و طعـم غـذا را هـم تغییـر نمیدهد، امـا بسـیاری از افراد طبیعتـا در چنیـن حالتـی دچـار دلزدگـی شـده و آن غـذای خـوب و خوشـمزه از چشمشان میافتد.
♦️از ســوی دیگــر ماجــرای ســؤال یکــی از اصحــاب امــام صــادق (علیهالسلام) در ایــن زمینــه درسآموز اســت. روزی یکــی از یــاران امــام خدمــت ایشــان رســید و گفــت در یــک کــوزه روغــن یــک مــوش افتــاده، آیــا میشود آن روغــن را خــورد؟ امــام صــادق (علیهالسلام) فرمودنــد:
نمیتوانی آن را بخـوری. مـرد گفـت آقـا یـک مـوش کوچکتـر از آن اسـت کـه باعـث شـود غـذای خـود را کنـار بگـذارم و از خیـر روغنهای گـران قیمـت بگـذرم! امـام صــادق (علیهالسلام) فرمودنـد: آن چیـزی کـه در نظـر تـو کوچـک اسـت، مـوش نیسـت. ایـن دیـن اسـت کـه در نظـر تـو کوچـک اسـت.
♦️بنابرایـن، وقتـی از ایـن زاویـه بـه ماجـرا نـگاه کنید متوجـه میشویم کـه یـک تـار مـو شـاید بـه خـودی خـود اهمیتـی نداشـته باشـد امـا وقتـی بـه ایـن توجـه کنیـم کـه حتـی نمایـش یـک تـار مـو هـم، سـرپیچی از فرمـان پـروردگار جهانیـان اسـت، بنابرایـن نمایـش حتـی یـک تـار مـو بـه نامحـرم هـم مهـم میشود. چطـور ممکـن اسـت روزانـه دسـت دعـا و نیـاز بـه درگاه پـرورگار بلنـد کنیـم و از او انتظـار داشـته باشـیم نیازهایمـان را تامیـن کنـد ولـی در عمـل بـه دسـتوراتش اهمیت ندهیم ؟؟
https://eitaa.com/sereshteh
کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی میشود؟
رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند.
حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب میشود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمیگیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی میآید و تبعات آن به عموم جامعه بر میگردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی میشود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر میرود و اثر سیاسی از خود باقی میگذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان میدهد.
از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد.
کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژههای میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژهای تلاش میکنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکافهای عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید.
در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب میکنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند.
امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحهگری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویسهای امنیتی و رسانههای فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب میشود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند.
اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب میکنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار میگیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند.
https://eitaa.com/sereshteh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر کمتر دیده شده از لحظات نفسگیر در عملیات رمضان
https://eitaa.com/sereshteh
💔 آن زمان که رفتم مرا خواهيد شناخت!
🔘 « ودَاعِي لَکُمْ وَدَاعُ امْرِىء مُرْصِد لِلتَّلاَقِي ! غَداً تَرَوْنَ أَيَّامِي، وَيُکْشَفُ لَکُمْ عَنْ سَرَائِرِي، وَتَعْرِفُونَنِي بَعْدَ خُلُوِّ مَکَانِي وَقِيَامِ غَيْرِي مَقَامِي» (نهج البلاغه، خطبه149)
⚫️ وداع من با شما، وداع کسى است که آماده ملاقات (پروردگار) است و فردا ارزش ايّام زندگى با من را خواهيد دانست، و باطن من، براى شما آشکار خواهد شد. و آن زمان که جاى خالى مرا ببينيد، و ديگرى برجاى من نشيند، مرا خواهيد شناخت!
🖊 آرى هنگامى که آن مظهر عدالت، از ميان مردم رخت بر بست و آن رهبر دلسوز و مهربان جاى خودرا به ديگران سپرد، هنگامى که آن مخزن علوم الهى که به هنگام خواندن اين خطبه ها، علم و دانش از زبانش فرو مى ريخت، از ميان مردم رفت و ظالمان و جباران بنى اميه که جز هوسهاى شيطانى و غرايز حيوانى چيزى را به رسميّت نمى شناختند بر جاى او نشستند وسيل خون بى گناهان را جارى ساختند، مسلمانان فهميدند، چه کسى را از دست داده اند، و چه خسارت عظيمى دامان آنها را گرفته است.
https://eitaa.com/sereshteh