eitaa logo
سِرِّثاری
1.7هزار دنبال‌کننده
632 عکس
446 ویدیو
6 فایل
• بنیاد سِرِّثاری • بازتاب اندیشه‌های " استاد احمد فرحانی " • مدیر مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام 📕 سرّثاری در اینستاگرام: Instagram.com/serrethari 📘 سرّثاری در تلگرام: t.me/serrethari 🗄 کانال آرشیو: @serrethari_archive 💬 ادمین: @pasokhgo_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ - چرا جهاد؟ چون جامعه اعتباری انسانی که حدّ جامعه‌ی حقیقی انسانیِ، باید مثل حقیقت و تکوینش؛ • هم داشته باشد/توحید • هم عمل کند/عدالـت ~ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ؛ آل عمران/۶۴ - بياييد به‌ سوى سخنى كه ميان ما و شما است؛ • كه جز خداوند يگانه را نپرستيم و چيزى را همتاى او قرار ندهيم/توحید • و بعضى از ما، بعض ديگر را ‌غير از خداى يگانه به ربوبيّت نپذيرد/عدالت ‌ ● شاگرد نویس | طلبه 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
هدایت شده از آرشیو سِرِّثاری
عصر انقلاب: ▪︎تعداد فایل: 2 ¤ احمد فرحانی ¤
هدایت شده از سِرِّثاری
پاسخ سوالات دوستان توسط استاد در گروه گذاشته شد ... دوستان می‌تونند از طریق گروه سوالاتشون رو برای ما بفرستند: 🔺«استاد احمد فرحانی» 🔻گروه سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
من دنیا را اداره می‌کنم .. - به همان اندازه‌ای که توحید ذاتی را همه یکپارچه قبول داریم، شرک در توحید افعالی و صفاتی شکل می‌گیرد. - یکی می‌گوید من پر زور هستم؛ و دیگری می‌گوید قدرت الله قوی است. - در واقع: اثر مال من نیست؛ اثر مال فعل الله و صفت الله است .. • مقام معظم رهبری فرمودند: «روح توحید نفی عبودیت غیر خداس» • اما آمریکا می‌گوید: من دنیا را اداره میکنم!احمد فرحانی | نظامات فکری 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
حقوق بشر در گرو بی‌عدالتی .. - فيلم «بتمن» ساخت کریستوفر نولان را ببینید! - با او مصاحبه کرده بودند و او تئوری جالبی را مطرح می‌کند: «گاتهام پر از بی‌عدالتی هست و برای برقراری عدالت در جایی که پر از بی‌عدالتی است، یک ناقض عدالت لازم داریم» - این دقیقا برگرفته از اندیشه است که هر چیزی به خاطر تناقض پویاست .. - لذا در خصوص دخالت در خاورمیانه نیز این است که: حقوق بشر در گرو بی‌عدالتی است، چون عدالت در گرو بی‌عدالتی است! ● احمد فرحانی | شناخت شناسی ، ج ۲ 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
‌ • قوانین مداری و منزلی .. - علامه طباطبائی در آثار خود تبیین می‌کنند که در اسلام دو گونه قانون وجود دارد: ۱. قانون مداری/ثابت ۲. قانون منزلی/متغیر • قانون مداری: قانونی است که در مسیر حرکت انسان به‌سوی کمال، همواره حاکم و پابرجاست و در هیچ دوره‌ای از دوره‌های حرکت انسان و جامعه و تاریخ بشری، اسثتنا نمی‌پذیرد ... لذا این قوانین همیشه و همه‌جا پابرجا هستند. • قانون منزلی: قانونی است که در مراحل مختلف سیر انسان و جامعه، تغییر می‌کند. یک قانون ممکن است در منزل و مقطعی وجود داشته باشد و در منزل و مقطعی دیگر، قانون دیگری وضع شود. • به عنوان مثال؛ یکی از آیات قرآن که به خوبی این دو دسته قانون را بیان می‌کند؛ آیه‌ی «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ» است. - در ابتدای این آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» بیان می‌شود که: یک قانون مداری ثابت در اسلام وجود دارد که «جامعه‌ی اسلامی ‌باید در حدّ توان، برای مقابله با دشمنان مهیّا باشد». این قانون، به دوره یا شرایط ویژه‌ای اختصاص ندارد و قانون مداری محسوب می‌شود. - در ادامه‌ی همین آیه می‌فرماید: «وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَيْل»؛ اسب‌های آماده‌ی کارزار هم باید در حدّ توان آماده باشند. - از آنجایی که «رِبَاطِ الْخَيْل» یکی از مصادیق «قوّه» است و در زمان پیامبر «اسب» یکی از ابزار‌های اصلی مقابله با دشمن بود، لذا دستور به «آماده داشتن اسب‌های کارزار»، قانونی منزلی و مربوط به زمان نزول آیه است. - مؤیّدی دیگر بر منزلی بودن «رباط الخیل» این است که: غایت «أَعِدُّوا لَهُمْ» در این آیه، «تُرْهِبُونَ» یعنی ترساندن دشمنان است؛ و این ترساندن با اسب، فقط در آن دوران محقق می‌شد و در زمانه‌ی ما دیگر کارآیی ندارد. - برای تشخیص قوانین ‌مداری از منزلی باید نقش عنصر زمان و مکان شناخته شود؛ عنصری که حضرت امام‌ ره در آثارشان به خوبی آن‌ را تبیین فرموده‌اند. ● آیت الله فرحانی | زن در آینه اسلام 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
‌ • در حالت بعد الاجتماع بایدها و نباید‌ها، یا مداری‌اند یا منزلی‌ .. - بایدهای مداری، مدار تشکیل تمام اجتماعات‌اند. هر اجتماع انسانی باید از خود گذشتگی و باید ایثار داشته باشد، از مداری‌ترین اعتبارات خلق شده در اجتماعات انسانی است. - اگر یک بار؛ اصولگرایان بخاطر اصلاح‌طلبان ایثار می‌کردند و اصلاح‌طلبان بخاطر اصولگرایان ایثار می‌کردند، دوئیت و دوگانگی از بین رفته بود! - برخی از اعتبارات، منزلی هستند مانند مهیّا کردن ؛ در یک منزل می‌شود باید اسب و تیرکمان، در یک منزل می‌شود باید تسهیلات هسته‌ای، در یک منزل می‌شود باید تسلیحات هسته‌ای. ● احمد فرحانی | نظامات فکری، ج ۱۰ 🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
10.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| راه وصول ✥ حضرت امام خمینی ره برهان دقیق عقلی دارد که راه وصول به توحید در زمان غیب حضرت، ولی مطلقه فقیه می‌باشد ... - لذا علامه مصباح می‌فرمایند: وظیفه آقای خامنه‌ای، مشخص کردن وظیفه برای ماها می‌باشد! برای جامعه‌ی مادر برای جامعه‌ی کارمند برای جامعه‌ی خبرنگار برای طلبه و دانشجو برای ... ● میدونید برای طلبه و دانشجو چه وظیفه‌ای مشخص کرده!؟ ... 🔺استاد احمد فرحانی 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
جهاد و عقب نشینی غیرتاکتیکی - serrethari.mp3
2.38M
📻 پادکست | جهاد و عقب‌ نشینی 🔸وَ مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ أَوْ مُتَحَيِّزاً إِلى فِئَةٍ فَقَدْ باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللهِ‌ وَ مَأْواهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصيرُ؛ آیه ۱۶ - سوره انفال - می‌بینیم رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، با آیات قرآن یک جهاد کبیر انجام میده و یک پویایی جدید رقم میزنه و تهدید رو تبدیل به فرصت می‌کنه! - عقب نشینی غیرتاکتیکی، باعث غضب الهی میشه ولی چیزی که ظاهرش عقب نشینی باشه اما یک استراتژی برای تحقق جهاد حقیقیه، این یک تکامل و تعالیه، یک جهاده .. - اسلام و مقتضیات زمان و قرآن ۱۴۰۰ سال پیش نه تنها زنده‌ هست بلکه داره زنده میکنه الآن و حیات برای امت اسلامی رقم میزنه .. - ما عقب نشینی نمی‌کنیم، اگر می‌بینید از شهادت سردار زاهدی تا وعده‌ی صادق ۱۳ روز فاصله افتاد، عقب نشینی نیست بلکه تاکتیک جنگیه، و بدتر از آن در مورد شهید هنیه رقم خواهد خورد! 🔺«استاد احمد فرحانی» 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
هدایت شده از آرشیو سِرِّثاری
عقب نشینی استراتژیک - serrethari.mp3
6.81M
🔻تبیین جمله رهبر معظم انقلاب: « غیرتاکتیکی در هر میدانی غضب الهی را به دنبال دارد» ⏰ زمان: ۱۳:۱۶ 📅 تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۵ 🎙استاد احمد فرحانی 🆔 @serrethari_archive