eitaa logo
ستاره‌های زمین
27.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
297 فایل
خونه ای که در اون قرآن خونده بشه مثل ستاره‌ای برای آسمانیان میدرخشه، پس شما هم می‌تونید ستاره بشید. ستاره‌ای از "ستاره‌های زمین" 🌠 ارتباط با ادمین @Setare114_admin وب سایت: https://b2n.ir/z58400
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰رهبر انقلاب: شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتّفاق افتاده باشد که آحاد بشری، به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشند، احساس نیاز به مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، احساس نیاز به یک امامت معصوم. ١٣٩٩/٠١/٢١
✳️🔶✳️🔶✳️ 💥جنگ شبکه محور 🔹 جنگ شبکه محور مفهوم و دکترین جدیدی از جنگ و مبارزه است که توسط وزارت دفاع آمریکا مطرح شده است. این مفهوم رویکرد جدیدی از جنگ و مبارزه مبتنی بر شبکه محوری به جای بسترمحوری میباشد. منطق جنگ شبکه محور از این قرار است که یک شبکه استوار از نیروهای نظامی که به صورت پراکنده در مناطق جغرافیایی مختلف قرار دارند، با به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود، سهم فزاینده ای در پیشبرد جنگ خواهند داشت. به اشتراک گذاری اطلاعات با این رویکرد، هوشیاری را افزایش داده و باعث میشود که هر گروه، تمام مسائلی را که گروه دیگر می بیند، به خوبی درک کند. به علاوه، اشتراک گذاری اطلاعات، انطباق شخصی با شرایط همکاری های مجازی و عملیات انعطاف پذیر دیگر را ممکن می سازد. ارزشی که نظامیان و ارتش به دنبال آن است عبارتند از: کاهش ریسک های رزمی، افزایش کارایی نظامی و کاهش هزینه عملیات ها. با اینکه هنوز بحث و نظرهایی در مورد زمان و نحوه منفعت رسانی این نوع جنگ وجود دارد، کشورهای متعددی مانند استرالیا و کانادا از ایده اولیه جنگ شبکه محور استفاده کرده اند. 📒 منبع: کتاب مغز جهانی ترجمه دکتر میر سامان پیشوائی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
❇این چند روز باقیمانده از ...❇ «اباصلت! بیشتر ماه شعبان گذشت و این جمعه آخر آن است پس هرچه در این ماه کوتاهی کرده و کم بهره بردی در این چند روز باقیمانده از آن جبران کن.» علی بن موسی الرضا علیه السلام، توصیه های گران قدرش به اباصلت هروی درباره روزهای آخر ماه شعبان را این گونه ادامه داد: 🌹به دنبال کارخودت باش و کارهای بیهوده که به تو مربوط نیست را رها کن. 🌹دعا و استغفار و تلاوت قرآن را زیاد انجام بده. 🌹از گناهانت به سوی خدا توبه کن تا خالص و پاک به ماه خدا رو کنی. 🌹هر امانت و دینی به گردنت هست، ادا کن 🌹قلبت را از هر کینه و ناراحتی نسبت به مومنین، پاک کن 🌹در امور پنهان و آشکارت، مراقب خدا باش و توکل بر او کن که کفایت کننده توکل کنندگان است. 🌹در این چند روز باقیمانده از ماه شعبان، این دعا را زیاد بخوان: «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ» «خدایا اگر در این ماه تا کنون ما را نبخشیده ای، پس در باقیمانده آن، ما را ببخش و بیامرز» 📚 عیون اخبار الرضا، ج2،ص51 🤲 💠 🤲 💠 🤲
ستاره‌های زمین
🖋 بخش پنجم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 زیبایی غیبت: 🔺 امتحانات در عصر غیب
🖋 بخش ششم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 فتنه تجدد: 🔺مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنت‌ها و ملعنت‌هاي فراعنه تاريخ است. 💠 رفع حجاب: 🔺آنچه براي رسيدن به ظهور مهم و جزو مأموريت‌هاي ماست، از ميان برداشتن حجاب مدرنيته است. ما بايد معبري در اين حجاب باز کنيم و سپس آن را از ميان برداريم. درک عصر ظهور با اين حجاب ممکن نيست؛ چون اين حجاب، حجاب فهم ظهور و امامت است. در اين راه، ما به يک تفقه عميق و همه جانبه نياز داريم که بتواند جامعه مؤمنين را از اين حجاب (حجاب مدرنيته) عبور دهد. 💠 حاکمیت اراده و مشیت خدا: 🔺فلسفه تاريخ اسلامي براساس اعتقاد به حاكميت اراده و مشيت حق بر كل تاريخ بنا شده است. خداي متعال هم خالق كل هستي، از جمله بشريت و جريان تكامل تاريخي اوست و هم براساس ربوبيت خود عهده‌دار سرپرستي و تكامل تاريخ بشري است؛ چنانكه قرآن مي فرمايد: «ربنّا الذي أعطي كلّ شي ء خلقه ثمّ هدي»(طور/۵۰) ربوبيت الهي عهده‌دار تكامل و هدايت انسان به سمت كمال است. بنابراين، نه تاريخ جلوه‌اي از جلوات ماده و برآمده از ذات ماده است و نه جبر تاريخي بر پيشرفت و تكامل تاريخ حاكم مي باشد، بلكه خلقت عالم و تاريخ ناشي از خالقيت حضرت حق و تكامل آن ناشي از ربوبيت الهي است. 💠 حرکت رو به کمال: 🔺حركت عالم رو به سوي كمال است. اگر ما پذيرفتيم كه حكمت و ربوبيت حضرت حق بر حركت تاريخ حاكم است بايد بپذيريم كه حركت كل تاريخ بايد به سوي تكامل باشد. يعني نمي‌شود كه برآيند حركت كل عالم، حركت نزولي باشد، بلكه بايد حركت رو به كمال باشد تا با حكمت سازگار باشد. 💠 هماهنگی اراده‌ها: 🔺خداوند متعال به انسانها اراده داده و به ميزاني كه مشيت او اجازه دهد و به ميزاني كه امداد كند، اراده هاي انساني در تحقق حوادث عالم به ايفاي نقش مي‌پردازند. از همين جاست كه حركت تاريخ دو سمت پيدا كرده و به دو جبهه تقسيم مي‌شود: در يك جبهه، اراده‌هايي عمل مي‌كنند كه بر محور عبوديت خداوند متعال و خضوع و خشوع و تذلل در برابر او قرار دارند. يعني اين اراده‌ها در برابر اراده حضرت حق، تسليم و خاضع و خاشع‌اند؛ يعني با اين كه حركت ارادي است امّا هماهنگ با ربوبيت تشريعي خداوند متعال واقع مي شود و چون ربوبيت تشريعي با ربوبيت تكويني هماهنگ مي باشد، هماهنگي بين مشيت بالغه و فعل عباد در اين منزلت اتفاق مي‌افتد. 💠 تمدن اسلامی: 🔺 تمدن الهي بر محور عبوديت و ولايت ولي‌اللّه‌الاعظم (صلوات‌اللّه‌وسلامه‌عليه) است. پس در پايان همين دنيا هم غلبه با عبوديت است و در كل خلقت هم حركت عالم بر محور ولايت نبي‌اكرم(صلي‌الله‌عليه‌وآله) و اميرمؤمنان و اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) شكل مي‌گيرد، نه بر محور ولايت ابليس. 💠 انحلال تدريجي اراده‌هاي منفي در اراده‌هاي مثبت: 🔺هر چند حركت عالم در همين دار دنيا به سمت عصر ظهور است و در اين حركت، كه اراده‌هاي انساني هم ايفاي نقش مي‌كنند ولي نه بدان معنا كه اراده‌هاي انسانهاي متعارف، اراده‌هايي محوري در حركت تاريخ به سمت صلاح باشند، بلكه محور كل در جبهه حق، ربوبيت خداوند متعال است و در درون اين جبهه هم، اراده ولي‌اللّه محور اصلاح كل مي‌باشد و ولايت و هدايت و سرپرستي آنهاست كه تاريخ را به نقطه مطلوب خودش مي‌رساند. 💠 محور بندگی: 🔺ما شخصيت امام‌عصر (عجل‌الله‌ تعالي‌فرجه‌الشريف) را يك شخصيت اسطوره‌اي نمي‌دانيم بلكه ايشان شخصيتي واقعي و محور حركت بندگي در عصر ما هستند و حركت كل ملكوت و ملك عالم با عبادت ايشان تنظيم مي شود و غلبه پاياني بر جبهه باطل هم به همين گونه واقع مي‌گردد. 💠 ختم ولایت ابلیس: 🔺عصر ظهور، به معناي سده پايان تاريخ نيست، بلكه به اين معنا است كه ظهور ولايت الهيه در عالم و ختم ولايت ابليس و پايان غلبه ظاهري دولت باطل در اين عصر روي مي‌دهد و بندگي خدا در همه عرصه‌هاي حيات بشر جاري و متجلي گردد. 💠 انسان دوران ظهور: 🔺انسان عصر ظهور، انساني است كه ويژگيهاي انسان مطلوب انبياء را پيدا مي‌كند و لطيف‌تر اين كه اين ويژگيها در همه ابعاد حيات اجتماعي ظهور پيدا مي كند.
🔺رهبر معظم انقلاب: ما به ظهور ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف امید زیادی داریم و امیدواریم که خدای متعال آن روز را هر چه زودتر برای بشر برساند 💠💠💠
💠 🌷 یک 🔹 ظرف غذایش که دست‌نخورده می‌ماند، وحشت می‌کردیم. مطمئن می‌شدیم به گروهانی در یک گوشه خطِ لشکر غذا نرسیده؛ این‌طوری اعتراض می‌کرد به کارمان. تا آن گروهان را پیدا نمی کردیم و غذا نمی دادیم به‌شان، لب به غذایش نمی‌زد. گاهی چهل‌وهشت ساعت غذا نمی خورد تا یقین کند همه غذا خورده‌اند.
🌐🔆🌐🔆🌐 🌐 مراد از *شبکه سازی* چیست؟ 💡 ممکن است در راستای یک تشکیلات، تشکیلات های مختلف و متنوعی ایجاد شود. 👈🏻 مثلاً یک تشکیلات خانواده در یک مسجد تلاش می‌کند. یا یک تشکیلات خانواده در یک مسکن مهر در گوشه ای از کشور فعالیت می کند و یا دیگرتشکیلات های خانواده در شهرستان های دیگر مشغول به فعالیت هستند. ☝️ ما برای اینکه اینها در کنار یکدیگر قرار بگیرند باید وارد *شبکه سازی* شویم. ❗️یعنی در واقع شبکه سازی *مرتبط کردن تشکیلات هایی است که با یک هدف خاص فعالیت می کنند.* 🔆 این کار اولاً برای *شناساندن آنها به یکدیگر*، در ثانی *ارتباط برقرار کردن آنها با هم* و دست آخر *انتقال توانمندی، خدمات و اطلاعات آنها به یکدیگر* انجام می گیرد. 🌐🔆🌐🔆🌐
ستاره‌های زمین
🖋 بخش ششم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 فتنه تجدد: 🔺مهمترين رويکرد تاريخي ش
🖋 بخش هفتم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 حیات اجتماعی: 🔺همه در عصر ظهور و در جامعه بزرگ شيعي به مقامي مي‌رسند كه همه رفتارشان براساس تبعيت از ولي خدا شكل مي‌گيرد و حيات اجتماعي‌شان، شعاع اراده ولي اللّه و شعاع شمس ولايت مي گردد. 💠 تنعم دوران ظهور: 🔺تنعم مؤمنان در عصر ظهور مرتبه‌اي از مراتب بهشت است كه در دنيا تجلي پيدا مي كند. 💠 نیازها بر محوریت عبودیت: 🔺در عصر ظهور، نعم مادي در دار دنيا گسترش پيدا مي‌كنند، ولي اصلي ترين مسئله اين است كه مفهوم نياز و ارضاء در اين عصر تغيير مي‌يابد. گاهي گسترش نياز و ارضاء بر محور استكبار و شيطنت صورت مي‌گيرد، كه در اينجا نياز و ارضاء به مفهوم بهره‌مند شدن از ابتهاجات مادي و غرق شدن در خود است، و گاهي توسعه نياز و ارضاء بر محور عبوديت صورت مي‌گيرد كه در اينجا گسترش نياز و ارضاء به مفهوم ميل به قرب و عبوديت است. 💠 ابتهاج به ولی: 🔺 التذاذ از ولايت الهيه است؛ يعني باطن لذت چيزي جز ابتهاج به ولايت نيست. انسان اهل گناه، مبتهج به ولايت ابليس است و ولايت ابليس در ابتهاج او جاري مي‌شود. ابتهاج انسانهاي گناهكار متناسب با گسترش ولايت ابليس بوده و ابتهاج ظلماني، تاريك، و پست است، اما ابتهاج مؤمنين متناسب با گسترش ولايت ولي‌اللّه‌الاعظم است كه همان ولايت اللّه است. ابتهاج اينها نوراني است و ابتهاج به رحمت است. 💠 مفهومی متفاوت: 🔺انساني كه در دنيا پايش روي زمين است و قلبش در بهشت است، ابتهاجاتش هم ابتهاجات ملكوتي است و سنخ ابتهاجاتش از اين سنخ نيست. انسان مؤمن، حتي خوردنش هم با كافر متفاوت است، لذتش از نكاح هم ملكوتي است. البته براي انساني كه به اين درجات نرسيده اينها خيالبافي است ولي در تعاليم انبياء لذت انسان مؤمن در درجات ايماني خودش به تبع ايمانش واقع مي‌شود، بنابراين در عصر ظهور، مفهوم لذت، مفهوم نياز، مفهوم كمال، و مفهوم ابتهاج تغيير مي‌كند و بسترهايش هم متفاوت مي شود. 💠 هماهنگی: 🔺وقتي ولايت ولي خدا ظهور و تجلي پيدا كرد هماهنگي بين اراده‌هاي انساني و ذات طبيعت هم واقع مي شود. انسانها براساس اين علوم باطني به لايه هاي عميق‌تري از عالم مسلط مي‌شوند، نفوذ اراده آنها تا اعماق طبيعت پيش مي‌رود و امكان تنعم و دسترسي به نعم باطني هستي در همين عالم برايشان فراهم مي شود. آنها در ابتهاج و تنعم، اساساً غرق در ولي خدا هستند، و متناسب با مشيت، عمل مي‌كنند، تخلف نمي‌كنند تا بخواهند به لذتهاي شهواني برسند؛ حتي لذت حلالشان متفاوت با لذت حلال ديگران است. 💠 اصلی ترین خصیصه: 🔺اصلي‌ترين خصيصه عصر ظهور، ظهور ولايت ولي‌اللّه است كه اين ولايت، عروه محكم عبوديت است. در عصر ظهور هم استحكام عبوديت در عالم واقع مي‌شود و هم صراطي كه همه سبل، حتي سبل انبياء به آن ختم مي‌شود كه همان حقيقت ولايت ولي‌اللّه الاعظم(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) است محقق مي‌گردد و نور حق، هدايت حق، حيات و... در حيات عمومي بشر تجلي پيدا مي‌كند و بشر به منزلت جديدي از حيات و نور مي رسد. 💠 بر گِرد ولی: 🔺انسانهايي در عصر ظهور بر گِرد ولي خدا جمع مي شوند كه قلبشان به نور محبت روشن شده و شعله هاي محبت در دلشان زبانه كشيده است. آنها انسانهايي هستند كه محبوب اصلي‌شان ولي خداست و به تعبيري محبوب حقيقي شان خداوند متعال است و در كنار خداوند متعال، ولي خدا را دوست مي‌دارند و همه لذتها و ابتهاجاتشان، تنعم بيشتر از ولايت ولي اللّه است؛ البته طبيعي است كه همه عالم در اختيار چنين انسانهايي قرار مي‌گيرد؛ كما اينكه در بهشت هم همينگونه است. 💠 جامعه آرمانی: 🔺 جامعه آرماني وجود مقدس امام زمان(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) جامعه آرماني انبيا و اوصيا آنهاست، جامعه به اصطلاح آرماني تمدنهاي مادي نيست، بلكه جامعه‌اي است كه در آن عبوديت به مفهوم خودش واقع مي‌شود و همه بشر رو به خداوند متعال مي‌آورند و مبتهج به عبوديت او مي‌شوند. بشر به منزلتي مي‌رسد كه به اصطلاح محبت رب و اشتياق به لقاء در وجود او زنده مي‌شود و همه آن شوقهاي كودكانه، از قلب او بيرون مي رود! 💠 تصرف: 🔺اصلي‌ترين كاري كه ولي خدا مي كند، تصرف در ارواح انساني است. او انسانهايي را كه براي پذيرش ولايت قابليت پيدا كرده‌اند و بستر پذيرش در آنها ايجاد شده است، موضوع تصرف قرار مي‌دهد، ارواح ديگري در آنها مي‌دمد و آنها را به منزلت ديگري از حيات مي‌رساند. وقتي منزلت حيات انسان متفاوت شد، منزلت نيازهايش، اراده‌هايش و انگيزه‌هايش كاملاً متفاوت مي‌شود و همه آنها از نوع حيات طيبه‌اي مي‌گردند كه همه‌اش نورانيت است و معارف ولي خدا در آن جاري مي‌باشد.
💠 🌷 دو 🔹 وسط میدان صبحگاه دست هایش را بالا گرفت؛ یک دستش وصیت‌نامه‌ی امام بود، یک دستش نامه‌ی حمایت از یک نامزد انتخابات. گفت: حالا کدام را انتخاب کنیم؟ فرصت نداد کسی حرف بزند؛ وصیت را جلو آورد و گفت: وصیت امام؛ امام گفته پاسدارها در سیاست و طرفداری از جناح‌ها دخالت نکنند.
ستاره‌های زمین
🖋 بخش هفتم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 حیات اجتماعی: 🔺همه در عصر ظهور و
🖋 بخش هشتم 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های استاد میرباقری 💠 معارف ربانی: 🔺در عصر ظهور معارف رباني و ملكوتي ولي‌خدا در قلوب جاري مي‌شود و اين معرفتها مراتب جديدي از روح حيات و نورانيت را ايجاد مي‌كند. اين عصر حركتها در عالم نور و در عالم معارف است؛ سنخ ديگري از حركت و مطلوبيت است. 💠 اساس ولایت امام: 🔺اساس ولايت ولي اللّه هم همين است كه انسان را به مرزي برساند كه بتواند نعمتهاي خدا را درك و دريافت كند. نعمتهاي خدا خيلي فراوانتر از آن چيزي است كه ما در عالم حس مي‌بينيم. حتي در همين دنيا، درك و دريافت اين نعمتها منوط به كمال انسان است. انساني كه به درجات قرب مي‌رسد، انساني كه درجاتي از حيات طيبه در او دميده مي‌شود، ظرفيت درك و دريافت ولايت ولي‌اللّه، ظرفيت درك و دريافت امر و رحمت خدا را پيدا مي‌كند. 💠 مفهومی غیر قابل وصف: 🔺اصلي‌ترين تحولي است كه در عصر ظهور اتفاق مي‌افتد؛ در آن عصر، انسانها، رباني شده و شعاع ولي خدا هستند و نور ولايت در آنها دميده شده است؛ به عبارت ديگر، ماءمعين و آب گواراي ولايت ولي اللّه بر قلوبشان جاري شده است و التذاذ، ابتهاج، نشاط، حركت و راحتي چنين انسانهايي مفهوم ديگري دارد. 💠 تهذیب جمعی: 🔺در اين عصر نه فقط افراد و آحاد جامعه تهذيب مي‌شوند، بلكه روابط اجتماعي و ارتباطاتهاي آنها هم تهذيب مي‌شود. يعني اخلاق اجتماعي‌شان هم ملكوتي مي‌شود و همه مناسبات بر محور تقوا و در بستر رشد و تقرب قرار مي‌گيرد. 💠 مناسبات اجتماعی: 🔺در جامعه ولي خدا «حب في اللّه» و «بغض في اللّه» در همه مناسبات اجتماعي جاري مي شود؛ يعني همه ارتباطات بر بستر محبت به خدا شكل مي گيرد و همه روابط اجتماعي به بستر قرب تبديل مي‌شود. 💠 استکمال: 🔺لذا شيعه اتصال به ولي خودش دارد و بر گِرد او مي‌چرخد و براساس اراده او حركت مي‌نمايد. عصر ظهور عصر جلوه تشيع است. ابتدا انسانها در درجه تشيع استكمال پيدا مي‌كنند و بعد از آنكه شعاع سرچشمه حيات و نور شدند، حيات و نور در آنها دميده مي شود و غرق در جذبه‌هاي آن سرور و نور حيات مي‌گردند. 💠 تغییر شاخص ها: 🔺اگر ترازوي ما جائرانه شد و شاغول ما، شاغول غلطي باشد، پيداست با اين ترازو و با اين شاغول، عدل محقق نخواهد شد. ابليس، درون انسان‌ها و مناسبات اجتماعي را متحول مي‌كند و ترازوي باطني انسان را واژگونه مي‌كند و لذا انسان در تشخيص و سنجش خوبيها و بديها اشتباه مي‌كند و جائرانه تشخيص مي‌دهد. پس شرّ آخرالزمان شرّي است كه منشأ آن، واژگوني ترازوي انسان و ترازوهاي اجتماعي است. حضرت مهدي(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) هم كه براي تحقق عدل مي‌آيند ابتدا، ترازوها را اصلاح مي كنند، تا مفهوم درست عدل، مشخص شود؛ نه اينكه با همان ترازوي جائرانه وزن كنند و عدل را محقق سازند. تا هنگامي كه ترازوي باطني انسانها عوض نشود، شاخصها عوض نمي‌شوند. تغيير شاخصها در بيرون براي تحقق عدل كافي نيست. 💠 ظهور ما: 🔺اگر همه ما غرق در ولايت اللّه شديم و تسليم حق گشتيم به ميزاني كه اخلاص در ما محقق مي‌شود و نور ولايت الهي در همه ابعاد حيات ما جاري مي‌گردد، عدل در درون ما و سپس در مناسبات بيروني ما محقق مي‌شود. وقتي جريان اراده‌ها در يك جامعه بر محور اراده خداوند بود همه ارتباطات عادلانه مي‌شود. پس عدل وقتي محقق مي‌شود كه ما همه تسليم ولايت خداوند شويم و اراده‌هايمان، مجاري فرمان و مشيت حق شوند. 💠 عصر عدل: 🔺اگر عصر ظهور، عصر عدل است، يعني عصر عبوديت است. آنچه از عدل در عصر ظهور فهميده مي‌شود اين مفهوم مادي عدل نيست؛ حتي در جلوه اقتصادي‌اش هم عدل مادي نيست. تناسبات عادلانه اقتصادي، تناسباتي است كه همه تنعمات بشر در عرصه حيات اقتصادي، بر محور ولايت ولي اللّه است. 💠 عدل فطری: 🔺در عصر ظهور آن عدلي كه محقق مي‌شود همان عدل فطري است، نه عدالت‌خواهي كه در انسان تحريف شده و شيطان توانسته است با تغيير زيبايي شناسي انسانها معادلات جائرانه را به جاي معادلات عادلانه بگذارد.