eitaa logo
سید مسعود خسروی
209 دنبال‌کننده
31 عکس
51 ویدیو
7 فایل
✨إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً فَقَّهَهُ فِي اَلدِّينِ برخی مطالعات روزانه را به اشتراک میگذاریم ✨ امیدوارم مباحث مفید باشد ارتباط https://eitaa.com/seyed1366
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️ازکتاب کافی :مجالست با افرادی که به اولیاء خدا اهانت میکنند یا عیب میگیرند مَنْ قَعَدَ عِنْدَ سَبَّابٍ لِأَوْلِيَاءِ اَللَّهِ فَقَدْ عَصَى اَللَّهَ تَعَالَى هر كه نزد دشنامگوى باولياء خدا بنشيند خداى تعالى را نافرمانى كرده است. فَلاَ يَقْعُدَنَّ فِي مَجْلِسٍ يُعَابُ فِيهِ إِمَامٌ أَوْ يُنْتَقَصُ فِيهِ مُؤْمِنٌ . نبايد در مجلسى بنشيند كه امامى را در آن عيب كنند يا مؤمنى را مذمت نمايند. @seyed_masoud_khosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺محمد فاضلی: ضدانقلاب طرفدار جنگ به دنبال شر مطلق است! / من مثل شما اینطور بی هوا از واژه مردم استفاده نمی کنم! ▫️واکنش محمدفاضلی، جامعه شناس منتقد به شیطنت مجری دیدارنیوز دیدنی بود؛ آن هم در مواجهه با رسانه ای که گویا بنا دارد با هر کسی که ظرفیت موضع گیری علیه نظام را دارد مصاحبه کند از جمله با حوزویانی مثل اکبرنژاد، احمد مازنی و یکی مثل محمد موسوی و... 🔹محمد فاضلی از مصادره مفهوم مردم توسط جریان های ضدانقلاب یا حتی منتقد حاکمیت گلایه می کند و کسانی را که طرفدار حمله آمریکا به ایران هستند را حامیان شرمطلق می داند؛ او با ذائقه انسان رفاه طلب مدرن صحبت می کند و او را از قطع آب و برق آپارتمانش می ترساند و به او یادآور می شود که قدر زیرساخت های کلان کشورش را بداند! 🔹اما اگر می خواهید بدانید چرا امثال محمد فاضلی به ضدانقلاب نمی پیوندند و تلاش می کنند اهداف اصلاح طلبانه خود را درون نظام پیش ببرند بهتر است از دقیقه 08:33 (روی عدد بزنید) به بعد این ویدئو را تماشا کنید. @seyed_masoud_khosravi
🔸️کرامتی از امام رضا: آیت الله مصباح فرمودند: چند ماه پیش، در مشهد، به خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدم. صحبت از کرامات حضرت رضاعلیه السلام شد. ایشان فرمودند که برای مشهدی ها کرامات حضرت رضاعلیه السلام چیزی عادی است و آن ها از این مسئله که بگویند امروز حضرت کوری یا معلولی را شفا داد، هیچ تعجبی نمی کنند. آقا فرمودند: من بچه بودم که به مسجد پدرم در بازار می رفتیم. این مسجد معروف بود به مسجد ترک ها. در مسجد، مکبری بود به نام کربلایی که نابینا بود و حتی به او کربلایی رضای عاجز می گفتند. (آقا فرمودند که مشهدی ها به نابینا عاجز می گویند.) کربلایی رضای عاجز به مسجد می آمد و تکبیر می گفت. ما بچه بودیم و سال ها بود که او را می شناختیم و کوری او را دیده بودیم. روزی من پیش پدرم بودم که این کربلایی رضا آمد، اما بینا شده بود. پدرم از او پرسید: کربلایی رضا من را می بینی؟ گفت: بله آقا و سپس قیافه پدر من را شرح داد. پدرم شنیده بودند که کربلایی شفا گرفته است و می خواستند خودشان ببینند. من هم آن جا بودم و دیدم همان کربلایی رضایی که هر روز کور می آمد، امروز بینا شده بود. این کربلایی دختری داشت که در وقت کوری دست کربلایی را می گرفت و پدر نابینایش را به مسجد می آورد. بعد از اینکه در مسجد مستقر می شد، دیگر به کسی نیاز نداشت. ما جستجو کردیم که چرا شفا داده اند. گفتند: سال ها بود که این دختر بچه دست کربلایی را می گرفت و به مسجد می آورد. کم کم دختر بزرگ شد و به اصطلاح آب و رنگی پیدا کرده بود. روزی بعضی از بچه های بازار متلکی گفته بودند و کربلایی هم شنیده بود. او نتوانسته بود تحمل کند و به دخترش گفته بود دست من را بگیر و مرا به حرم ببر. در حرم، کربلایی به دخترش می گوید تو برو خانه من این جا می مانم. او به امام رضاعلیه السلام عرض کرده بود: آقا! من سال هاست که نابینا هستم و حتی یک بار هم گله نکردم، زندگی من با فقر گذشته است، اما یک بار هم گله نکردم و گفتم تقدیر خداست و من هم راضی هستم به رضای خدا، اما تعرض به ناموسم را تحمل نمی کنم؛ یا من را شفا بدهید یا همین جا مرگم بدهید. من دیگر طاقت ندارم متلک های مردم را به ناموس خودم تحمل کنم. کربلایی به حضرت متوسل می شود و بعد از مدتی خوابش می برد. در خواب، حضرت رضاعلیه السلام او را شفا می دهند. مقام معظم رهبری خودشان این داستان را نقل کردند و فرمودند من خودم این جریان را دیده ام، وگرنه برای مردم مشهد این چیزها خیلی عادی است و آن ها هر روز از این چیزها می بینند. @seyed_masoud_khosravi
🔸️مجالست با اهل معصیت: کتاب کافی: «جعفرى»،گويد:ابو الحسن عليه السّلام به من فرمود:چرا تو را نزد عبد الرحمن يعقوب مى‌نگرم‌؟در پاسخ گفت:راستش او دائى من است.امام فرمود كه:او سخن ناهموارى مى‌زند،خدا را وصف مى‌كند(به صورت و اوصاف جسم)با اينكه خدا به وصف درنيايد يا با او بنشين و ترك ما كن،و يا با ما بنشين و ترك او كن!گفتم:او هرچه خواهد بگويد چه مسؤليتى براى من دارد هرگاه من نگويم آنچه كه او مى‌گويد؟ ابو الحسن عليه السّلام فرمود:آيا نمى‌ترسى كه به او عذابى وارد شود و به همه شما(كه اطراف او هستيد برسد)آيا نمى‌شناسى كسى را كه خود از اصحاب موسى عليه السّلام و پدرش از ياران فرعون بود و چون سواران فرعون (در كنار دريا)به موسى(و يارانش رسيدند(آن پسر)از موسى جدا شد كه پدرش را پند دهد و او را به موسى و يارانش همراه سازد،پدرش به راه خود مى‌رفت و جوان با او پيرامون مذهبش با او ستيزه مى‌كرد تا آنكه هر دو به كنار دريا رسيدند و همين‌كه لشكريان فرعون غرق شدند آن دو نيز باهم غرق شدند،خبر به موسى عليه السّلام رسيد،فرمود:او در رحمت خداست ولى چون عذاب نازل شود از آن كسى كه نزديك گناهكار است دفاعى نشود. @seyed_masoud_khosravi
🔸️کتاب سیری در سیره ائمه،شهید مطهری: 🔸️بدترین مردم: نهج البلاغه کتاب عجیبی است، در هر جهت کتاب عجیبی است: توحیدش عجیب است، موعظه‌اش عجیب است، دعا و عبادتش عجیب است، تحلیل تاریخ زمان خودش هم عجیب است. علی علیه السلام وقتی معاویه یا عثمان یا خوارج و یا سایر جریانها را تحلیل می‌کند، عجیب تحلیل می‌کند. از جمله درباره خوارج این‏طور می‌فرماید: «ثُمَّ انْتُمْ شِرارُ النّاس» شما بدترین مردم هستید. به این مقدس مآب‏ها می‌گوید: شما بدترین مردم هستید. چرا؟ ما اگر باشیم می‌گوییم: ای آقا، بالأخره هرچه باشد آدمهای بی‏‌ضرری هستند، آدمهای خوبی هستند. ما این‏جور آدمها را می‌گوییم آدمهای خوب. از نظر ما اینها آدمهای خوب هستند. ولی آیا می‌دانید چرا علی می‌گوید شما بدترین مردم هستید؟ جمله بعدش این است: «وَ مَنْ رَمی‏ بِهِ الشَیطانُ مَرامِیهُ وَ ضَرَبَ بِهِ تیهَهُ» شما به این دلیل بسیار مردم بدی هستید که تیرهایی هستید در دست شیطانها؛ شیطان شما را به منزله تیر قرار می‌دهد، در کمان خودش می‌گذارد و هدف خود را میکوبد. علی علیه السلام می‌گوید: شما ابزار بسیار قاطعی هستید در دست شیطانها. و این را هم توجه داشته باشید که در زمان علی علیه السلام یک طبقه منافق امثال عمرو عاص و معاویه پیدا شده بودند که اینها عالم و دانا بودند و واقعیتها را می‌دانستند. [1] افرادی بودند مثل عمرو عاص و معاویه که علی و حکومت علی را می‌‏شناختند، هدفهای علی را می‌دانستند اما دنیاطلبی امانشان نمی‌داد. این طبقه زیرک منافق همیشه از این خشکه مقدس‏ها به عنوان یک تیر برای زدن هدفهای خودشان استفاده می‌کردند، و این جریان همیشه در دنیا ادامه دارد. این مشکل بزرگ... همیشه در دنیا هست. همیشه منافق هست، الآن هم والله معاویه و عمروعاص هست در لباسهای گوناگون، و همیشه ابن ملجم‏ها و خشکه مقدس‏ها و تیرهایی که ابزار دست شیطانها می‌باشند هستند، همیشه آماده‌‏ها برای‏ گول خوردن‏ها و تهمت زدن‏ها هستند که مثل علی را بگویند کافر شد، مشرک شد. @seyed_masoud_khosravi
🔸️آیا برخی از مردم بر برخی از آنها ولایت دارند؟ 🔸️اگر اینگونه است ،آیا این همان ارباب-رعیتی نیست؟ 🔸️فرق آن با پادشاهی چیست؟ الأنفال إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آوَوا وَّنَصَرُوا أُولَٰئِكَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يُهَاجِرُوا مَا لَكُم مِّن وَلَايَتِهِم مِّن شَيْءٍ حَتَّىٰ يُهَاجِرُوا وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ إِلَّا عَلَىٰ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﻭ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻭ ﺑﺎ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ، ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻬﺎﺟﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﻭ ﺟﺎ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﻳﺎﺭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ اولیاء ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ . ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﺠﺮﺕ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ولایت ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻴﭻ ﺳﻮﺩﻱ ﻧﻴﺴﺖ ﺗﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﻳﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻳﺎﺭﻱ ﻃﻠﺒﻨﺪ ، ﺑﺮ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻴﺪ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﻤﺎﻥ [ ﺗﺮﻙ ﺟﻨﮓ ] ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ، ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ .(٧٢) التوبة وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ اولیاء ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ ; ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻧﻴﻚ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﻣﻰ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ .(٧١) 🔸️شخصی که ما را به سوی خدا دعوت کند، او امتداد ولایت الهی است و رد او رد دعوت خداوند است الأحقاف وَمَن لَّا يُجِبْ دَاعِيَ اللَّهِ فَلَيْسَ بِمُعْجِزٍ فِي الْأَرْضِ وَلَيْسَ لَهُ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءُ أُولَٰئِكَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ [ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ] ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻋﺎﺟﺰ ﻛﻨﻨﺪ [ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭﻧﺪ ] ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﻳﺎﻭﺭﺍﻧﻲ ﻧﻴﺴﺖ [ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﻓﻊ ﻛﻨﺪ ] ، ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ .(٣٢) 🔸️فرق پادشاه با ولایت ولی خدا این است که پادشاه دعوت به ضلالت میکند و ولی خدا دعوت به گفتمان الهی دارد 🔸️روایات مذمت حکومت ها قبل از ظهور انصراف به طاغوت دارد، نه اولیائی که دعوت به خیر میکنند. یکی دانستن اینها خلاف انصاف است. @seyed_masoud_khosravi
🔸️توصیه امیرالمومنین در برخورد با خوارج: حالا اصحاب علی بعد از او چگونه رفتار کنند؟ فرمود: بعد از من دیگر اینها را نکشید: «لا تَقْتُلُوا الْخَوارِجَ بَعْدی» درست است که اینها مرا کشتند ولی بعد از من اینها را نکشید، چون بعد از من شما هرچه که اینها را بکشید به نفع معاویه کار کرده‌اید نه به نفع حق و حقیقت، و معاویه خطرش خطر دیگری است. فرمود: «لا تَقْتُلُوا الْخَوارِجَ بَعْدی فَلَیسَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَّ فَاخْطَأَهُ کمَنْ طَلَبَ الْباطِلَ فَادْرَکهُ» [1] خوارج را بعد از من نکشید که آن که حق را می‌خواهد و اشتباه کرده مانند آن که از ابتدا باطل را می‌خواسته و به آن رسیده است نیست استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار، ص47 🔸️تخریب نیروهای انقلاب به نفع استکبار است نه به نفع ایران اسلامی، هر کس حب وطن داشته باشد، نیروهای جبهه ی خود را تخریب نمیکند @seyed_masoud_khosravi
🔸️یا امیر المومنین آیا میتوانی مرا هم از جهنم نجات دهی؟ ابن ملجم را که گرفتند و اسیر کردند، آوردند خدمت مولی‏ علی علیه السلام. حضرت با یک صدای نحیفی (در اثر ضربت خوردن) چند کلمه با او صحبت کرد، فرمود: چرا این کار را کردی؟ آیا من بد امامی برای تو بودم؟ (من نمی‌دانم یک نوبت بوده است یا دو نوبت یا بیشتر، ولی همه اینها را که عرض می‌کنم نوشته‌اند). یک بار مثل اینکه تحت تأثیر روحانیت علی قرار گرفت، گفت: «افَانْتَ تُنْقِذُ مَنْ فِی النّار» [2] آیا یک آدم شقی و جهنمی را تو می‌توانی نجات دهی؟ منِ بدبخت بودم که چنین کاری کردم؟ استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار، ص47 @seyed_masoud_khosravi
🔸️رهبران غیر معصوم: 🔸️جبهه حق در نبود معصوم، با تبعیت از فقیه عادل و نائب عام امام امتحان میشود و معمول انسانها آمادگی پذیرش و متابعت را ندارند 🔸️داستان طالوت در قرآن و تاریخ مسلم بن عقیل شاهدی بر این مطلب است البقره وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﻃﺎﻟﻮﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻣﺪﺍﺭﻱ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺖ . ﮔﻔﺘﻨﺪ : [ ﺷﮕﻔﺘﺎ ! ] ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺎ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮﻳﻢ ، ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭﺳﻌﺖ ﻭ ﻓﺮﺍﺧﻲ ﻣﺎﻟﻲ ﺩﺍﺩﻩ ﻧﺸﺪﻩ [ ﭘﺲ ﻣﺎ ﻛﺠﺎ ﻭ ﺯﻣﺎﻣﺪﺍﺭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺗﻬﻴﺪﺳﺖ ﻛﺠﺎ ! ؟ ] [ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ] ﮔﻔﺖ : ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩ ﻭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺟﺴﻤﻰ ﻓﺰﻭﻧﻲ ﺩﺍﺩﻩ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺯﻣﺎﻣﺪﺍﺭﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻋﻄﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻋﻄﺎ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(٢٤٧) @seyed_masoud_khosravi
🔸️شعرحق یا مدح اهل بیت در ماه مبارک رمضان یا شب جمعه یا کنار کعبه کراهت ندارد 🔸️خواهش میکنم ،التماس میکنم افرادی که فقاهت ندارند تا دو تا حدیث دیدن سریع استوری نکنن 🔸️فتوا بدون داشتن علمیت کافی حرام است 🔸️به این روایت توجه فرمایید: عَنْ خَلَفِ بْنِ حَمَّادٍ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنَّ أَصْحَابَنَا يَرْوُونَ عَنْ آبَائِكَ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ ، أَنَّ اَلشِّعْرَ لَيْلَةَ اَلْجُمُعَةِ وَ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ ، وَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ فِي اَللَّيْلِ مَكْرُوهٌ وَ قَدْ هَمَمْتُ أَنْ أَرْثِيَ أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هَذَا شَهْرُ رَمَضَانَ ، فَقَالَ لِي اِرْثِ أَبَا اَلْحَسَنِ فِي لَيْلَةِ اَلْجُمُعَةِ ، وَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ فِي اَللَّيْلِ وَ فِي سَائِرِ اَلْأَيَّامِ فَإِنَّ اَللَّهَ يُكَافِئُكَ عَلَى ذَلِكَ . خلف بن حماد گويد: به امام رضا عليه السّلام عرض كردم: اصحاب ما از پدران شما نقل كرده‌اند كه شعر خواندن در شب و روز جمعه و بلكه در هر شبى و نيز در تمام ماه رمضان مكروه است. اكنون من مى‌خواهم مرثيه پدر شما امام هفتم عليه السّلام را به شعر بگويم ولى ماه رمضان است. امام رضا عليه السّلام فرمود: «مرثيه حضرت ابو الحسن عليه السّلام را حتى در شب جمعه و نيز در ماه رمضان و در هر شب يا روزى كه خواستی بگو، كه خداوند پاداش تو را بر اين عمل خواهد داد». 🔸️نظر حاصب عروه ، حواشی عروه ،نظر صاحب حدائق رو ببینید بزرگان از فقها هستند که مطلق قائل به کراهت نشدن @seyed_masoud_khosravi
خدمت شما بزرگوار در این مسابقه رضوی (درباره امام رضا علیه السلام) شرکت کنید تا از جوایز ویژه و خوبی بهرمند شوید ان شاءالله. در همه گروه ها و کانال ها پخش کنید زیرا مهم تر از جوایز تلنگری برای شناخت بهتر و بیشتر امام رضا علیه السلام و حرم رضوی هست. جواب سوالات از سوال یک به ترتیب نوشتم بفرمایید اینم پاسخ سوالات رو گذاشتم. نقاره مدینه علی سقاخانه ولایت عشق قدس دهه کرامت فرشچیان صلوات خاص چهارشنبه دولتمند خائف سلسله الذهب بدون قرار قبلی عتیق نصر من الله و فتح القریب پیامبر اعظم نی شکر نقاره خانه رواق کودک التماس دعا🤲 لینک بزنید مسابقه شرکت کنید https://rezvan.novinrazavi.ir/competition/1?referral=63qU7hnG
سالروز نامه تاریخی امام خمینی(ره) در عزل منتظری از قائم مقامی رهبری بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پرخون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خودم مقدم می‌دانم، خدا را در نظر می‌گیرم و مسائل را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضع‌گیری‌هایتان، نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به‌قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته‌شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آن‌ها نمی‌دیدم، مثلاً در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مسأله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با این‌که برایتان ثابت شده بود که او قاتل است، مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آن‌ها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که برای شما پول می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمدالله از این پس شما مسأله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید، که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید: ۱. سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد. ۲. از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. ۳. دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند. ۴. نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به‌وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان (روحی له الفدا) و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید، برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید، ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این‌گونه کارهایتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. والله قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدمی خوبی می‌دانستم. والله قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم. سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستانم مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم. من کار به تاریخ و آن‌چه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیبمان پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آن‌ها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغ‌های دیکته‌شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند، نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هرچه هست او است. والسلام یکشنبه ۶۸/۱/۶ روح الله الموسوی الخمینی @seyed_masoud_khosravi
🔸️عبدالله بن مبارک مروزی کیست؟
🔸️عبدالله بن مبارک. 🔸️از کتاب إرشاد القلوب دیلمی : ابن جوزى نقل كرده در كتاب تذكرة الخواص كه همانا عبد اللّٰه بن مبارك يك سال مكه ميرفت و يك سال در غزوات و ميدانهاى جنگ حاضر ميشد اين كار پنجاه سال ادامه يافت در بعضى از سالها براى حج بيرون آمد و پانصد دينار با خود برداشت بكوفه آمد تا شترى بخرد براى سفر حج ناگاه زن علويه‌اى را ديد كه مرغابى مرده‌اى را پرهايش را ميكند جلو رفت و گفت چرا اين كار را ميكنى‌؟گفت اى عبداللّٰه از چيزى كه براى تو فائده‌اى ندارد مپرس. عبداللّٰه گفت از سخن آن زن چيزى در دلم افتاد و پرسيدم سپس گفت اى عبداللّٰه مرا وادار كردى كه پرده از رازم بردارم من زنى علويه هستم و چهار دختر يتيم دارم كه پدرشان مرده امروز چهار روز است كه غذائى نخورده‌ايم،مسلّم مردار براى ما حلال است من اين مرغابى را برداشتم كه پاك كنم و براى دخترانم ببرم تا بخورند عبداللّٰه گفت با خودم گفتم واى بر تو اى پسر مبارك اين فرصت را از دست مده گفتم دامنت را بگير سپس تمام پولها را در دامن او ريختم اما او سرش را پائين افكنده بود متوجه نميشد. من بمنزلم برگشتم خداوند هم ميل حج را از دل من در آن سال كند بعد برگشتم بوطنم بودم تا زمانى كه مردم مكه رفتند و برگشتند بيرونشدم تا همسايه‌ها و يارانم را ملاقات كنم بهر كس كه گفتم خدا حج ترا قبول كند او ميگفت خدا حج ترا هم قبول كند و سعى ترا بپذيرد ما با تو در فلانجا و فلان مكان با هم بوديم همه اين سخن را گفتند شب را حيران و متفكر و سرگردان خوابيدم رسول خدا را در خواب ديدم كه ميفرمود اى عبداللّٰه افسرده خاطرى را از فرزندان من پناه دادى من هم از خداى عز و جل خواستم كه فرشته‌اى را بصورت تو خلق كند، تا روز قيامت هر سال از طرف تو حج انجام دهد دلت ميخواهد حج كن دلت نميخواهد نكن. @seyed_masoud_khosravi
🔸️کمک به فرزندان علی بن ابی طالب: 🔸️از کتاب ارشادالقلوب دیلمی و نيز ابن جوزى خاطر نشان ساخته و گفته است كه در بلخ مردى بود از علويّين زن و دخترانى داشت مرد علوى درگذشت زنش گفت با دخترانم از بيم سرزنش دشمنان بطرف سمرقند رفتم اتفاقا ورود من در آنجا در شدت و سختى سرما بود دخترانم را وارد مسجدى كردم تا مگر فكرى دربارۀ قوت و غذا كنم. مردم را ديدم كه اطراف بزرگى گرد آمده‌اند پرسيدم او كيست گفتند داروغۀ شهر است جلو رفتم شرح حالم را باو گفتم او گفت دليل بياور كه تو علوى هستى گوش بحرفم نداد از او نااميد شدم بمسجد برگشتم در ميان راه بزرگى را ديدم بر سكوئى نشسته جمعى دورش را گرفته‌اند گفتم اين كيست گفتند او شهردار است ولى مجوسى است گفتم به سوى او ميروم شايد براى ما پيش او فرج و گشايش باشد. پيش او آمدم داستان ملاقاتم را با داروغه گفتم سپس نوكرش را صدا زد بيرون آمد بدو گفت برو به همسربنده بگو لباسهايش را بپوشد خادم رفت و ناگاه خانمى بيرون آمد كنيزان اطرافش را گرفته بودند همسرش بدو گفت با اين زن برو بفلان مسجد و دخترانش را بخانه بياور خانم با من آمد دخترانم را برداشت سپس آمديم براى ما اطاقى جداگانه تعيين كرد و ما را بحمام برد و لباسهاى فاخر پوشيد غذاهاى رنگارنگ آورد آن شب را بخوشى سپرى كرديمچون شب به نيمه رسيد داروغۀ مسلمان در خواب ديد كه قيامت بر پا شده پرچمى بر فراز سر محمّد است ناگاه ديد كاخى از زمرد سبز است پرسيد اين كاخ مال كيست‌؟فرمود براى مرد مسلمان يكتا پرست پيش رسول خدا آمد حضرت از او دورى كرد عرضكرد اى رسول خدا چرا از من دورى ميكنى و حال اينكه من مردى مسلمانم حضرت فرمود دليل بياور كه تو مسلمانى آن مرد متحير و سرگردان ماند. رسول خدا باو گفت فراموش كردى حرفى را كه بزن علويه گفتى اين كاخ مال آن مردى است كه اكنون علويه در خانۀ اوست،از خواب بيدار شد دو دستى بصورت ميزد و اشك ميريخت غلامانش را در شهر پراكنده كرد و خودش بيرونشد و گردش مى‌نمود تا علويه را پيدا كنند باو خبر داده شد كه در خانۀ مجوسى است آمد و از او پرسيد خبرى از زن علويه دارى گفت آرى پيش من است گفت ارادۀ او دارم گفت ترا راهى بسوى او نيست گفت اين يك هزار دينار را بگير او را بمن بسپار گفت نه بخدا اگر صد هزار دينار بدهى ممكن نيست.چون اصرار زياد كرد مجوسى گفت همان خوابى كه كه تو ديده‌اى منهم ديده‌ام همان كاخى را كه تو ديدى منهم ديده‌ام تو ناز ميكنى به اسلامت بخدا سوگند من و اهل خانۀ من ديشب نخوابيديم تا اينكه همه مسلمانشديم بدست علويه بركت او بما برگشت و من رسول خدا را ديدم كه بمن فرمود اين كاخ براى تو و اهل بيت تو است بواسطۀ رفتار تو با زن علويه تو از اهل بهشتى شما را خداوند در ازل از مؤمنان آفريده. @seyed_masoud_khosravi
🔸️نرفتن به مجلس عالم ربانی سبب هلاکت میشود ابوحمزه ثمالی: أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي غَيْرَ شَاكِرٍ لِنَعْمَائِكَ فَحَرَمْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ فَقَدْتَنِي مِنْ مَجَالِسِ الْعُلَمَاءِ فَخَذَلْتَنِي يا شايد مرا نسبت به نعمتهايت ناسپاس ديدي، پس محرومم نمودي، يا شايد مرا از همنشيني دانشمندان غايب يافتي، پس خوارم نمودي، @seyed_masoud_khosravi
🔸️متن وصیت نامه ی امیرالمومنین: مجالس مفيد:حضرت امام حسن مجتبى(عليه السّلام)فرمود هنگام درگذشت پدرم كه رسيد شروع به وصيت نمود و فرمود اين وصيت على بن ابى طالب برادر محمد رسول اللّٰه(صلّى اللّه عليه و آله)و پسر عمو و مصاحب او است.اولين وصيت من گواهى به يكتائى خدا و رسالت حضرت محمد برگزيده خداست كه بعلم خود او را انتخاب نمود و بنمايندگى خويش معين كرد.گواهى ميدهم كه خداوند مردگان را برميانگيزاند.و از اعمال مردم بازخواست خواهد نمود و مطلع از اسرار دلها است. اينك ترا وصيت ميكنم حسن جان بآنچه پيامبر اكرم مرا سفارش نموده تو شايسته وصايت هستى.وقتى من از دنيا رفتم ملازم خانه‌ات باش.و بر خطاى خويش گريه كن.مبادا دنيا بزرگترين هم و كوشش تو باشد. بتو سفارش ميكنم پسرم،نماز را در اول وقت آن بخوان و زكات را در موقعش باهل آن بپرداز.و در هنگام شبهه و اشتباه ساكت باش،و اقتصاد و عدالت را رعايت كن در هنگام خشنودى و خشم. همسايه‌دار و مهمان‌نواز باش.و به گرفتاران و مبتلايان رحم كن.ارتباط‍‌ خويشاوندى را رعايت كن،تهيدستان را دوست بدار و از نشستن با آنها استقبال كن.تواضع را فرو مگذار كه شايسته‌ترين عبادت است آرزو را كوتاه كن و بياد مرگ باش.در دنيا پارسا باش كه تو در گرو مرگى و هدف بلاها.و در كشاكش بيماريها تو را سفارش ميكنم از خدا بترس در پنهان و آشكار.عجله در سخن و عمل بخرج مده وقتى مقابل با امرى از امور آخرت شدى مشغول آن شو ولى اگر كارى از كارهاى دنيا برايت پيش آمد دقت بخرج بده تا درست صلاحيت آن را تشخيص بدهى. بپرهيز از جاهائى كه مورد تهمت قرار ميگيرى و بتو مظنون مى‌شوند.زيرا همنشين بد،روى شخص اثر ميگذارد.پسرم براى خدا عمل كن و از ناسزا متنفر باش و بكار نيك امر كننده و از كار بد بازدارنده باش،با برادران برادرى كن در راه خدا.و اشخاص خوب را براى خوبيشان دوست بدار.و با فاسق مدارا كن از نظر دينى ولى در دل دوستش مدار و عملا نيز با او مخالف باش تا مبادا شبيه او بشوى.بپرهيز از نشستن در سر بازارها و بحث و گفتگو را با كسانى كه داراى عقل و علم نيستند رها كن.در زندگى پسرم ميانه‌رو باش و در عبادت اقتصاد و اندازه را رعايت كن.سعى كن عبادتى را كه طاقت دارى و دشوار بر تو نيست بطور مداوم انجام دهى خاموشى را از دست نده تا سالم بمانى،براى خود پيش فرست تا بهره‌اش را ببرى.كار نيك را بياموز تا دانا شوى پيوسته در هر حال بياد خدا باش.نسبت به بچه‌هاى كوچك خانواده و بستگان خود رحم داشته باش و بزرگتران را احترام نما هر غذائى كه ميخواهى بخورى تا صدقه از آن نداده‌اى نخور.روزه بدار كه روزه زكات بدن است و سپرى (از آتش قيامت)براى روزه‌داران.با نفس خود مبارزه كن،از همنشين خود بپرهيز و از دشمن اجتناب كن.از مجالس ذكر و ياد خدا غافل مشو دعا زياد بكن پسرم من نصيحتى را از تو فروگذار نكردم اين ديگر جدائى است بين من و تو. ترا سفارش ميكنم نسبت به برادرت محمد او علاقمند بتو است و پسر پدر تو است و ميدانى كه او را دوست ميدارم و اما برادرت حسين پسر مادر تو است نميخواهم در باره او سفارش كنم.خدا نگهدار شما است از او تقاضا ميكنم كه كار شما را اصلاح نمايد و حافظ‍‌ شما از شر تبهكاران و ستمگران باشد،صبر كنيد صبر. تا خداوند امر و فرمان خود را اجرا كند نيروئى نيست مگر بوسيله خداى بزرگ و والا. @seyed_masoud_khosravi
سبحه بر کف، توبه بر لب، دل پر از ذوق گناه معصیت را خنده می‌آید ز استغفار ما 🔸️حاجی محمّدجان قدسی مشهدی یکی از شاعران و سخنوران ایرانی قرن یازدهم هجری قمری است @seyed_masoud_khosravi
🔸️یا امیرالمومنین ما به شما پناه آوردیم: ما بدین در نه پِیِ حشمت و جاه آمده‌ایم از بد حادثه این جا به پناه آمده‌ایم رهروِ منزلِ عشقیم و ز سرحدِّ عَدَم تا به اقلیمِ وجود این همه راه آمده‌ایم سبزهٔ خطِّ تو دیدیم و ز بُستانِ بهشت به طلبکاریِ این مِهرِگیاه آمده‌ایم با چُنین گنج که شد خازنِ او روحِ امین به گدایی به درِ خانهٔ شاه آمده‌ایم لنگرِ حِلمِ تو ای کِشتیِ توفیق کجاست؟ که در این بحرِ کَرَم غرقِ گناه آمده‌ایم آبرو می‌رود ای ابرِ خطاپوش ببار که به دیوانِ عمل نامه سیاه آمده‌ایم حافظ این خرقهٔ پشمینه بینداز که ما از پِیِ قافله با آتشِ آه آمده‌ایم @seyed_masoud_khosravi
🔸️قوت غالب اگر زکات دهی فطره ی مرا «مِی» ده که قوت غالبِ من باده بوده در رمضان @seyed_masoud_khosravi
🔸️قوت غالب بگيــر فطــره ام امــا مخــور بــرادر جــان کــه مــن در ايــن رمضــان، قــوت غــالبــم، غــم بــود @seyed_masoud_khosravi
🔸️از ادله برپایی حکومت اسلامی: ذُكِرَ بَيْنَ يَدَيْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَنْ خَرَجَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لاَ أَزَالُ وَ شِيعَتِي بِخَيْرٍ مَا خَرَجَ اَلْخَارِجِيُّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَوَدِدْتُ أَنَّ اَلْخَارِجِيَّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ خَرَجَ وَ عَلَيَّ نَفَقَةُ عِيَالِهِ . ابو عبد اللّٰه سيارى از دوست خود نقل كرد كه در خدمت حضرت صادق صحبت قیام کنندگان از آل محمّد(بنی هاشم) شد فرمود من و شيعيان پيوسته آسوده خواهيم بود تا وقتی یکی از سادات بنی هاشم قيام‌ میكنند. چقدر علاقمندم که سادات قيام‌كنند و من مخارج خانواده ی او را بپردازم @seyed_masoud_khosravi
🔸️در رادیو داستانهای شاهنامه را مرتب توضیح میده ، پیشنهاد میکنم ...
۵شوال سال ۶۰هجری قمری ورود مسلم بن عقیل به کوفه بوی پیرآهن خونین کسی می آید...
📸گزارش تصویری به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام پاکدشت وباهمکاری معاونت پرورشی وتربیت بدنی وکارشناسی فرهنگی هنری جلسه ای درمحل حوزه علمیه امام صادق(ع)روزچهارشنبه مورخ۱۴۰۲/۱/۲۸بامحوریت هم اندیشی وبیان راهکارهای جذب وتاثیرگزاری برمخاطب طیف دانش آموزی برگردید. دراین نشست که باخیرمقدم وبیان اهمیت کار تربیتی توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای سعدونی مدیریت محترم حوزه علمیه امام صادق(ع)آغازگردید،معاونین ومربیان پرورشی وتربیت بدنی حضورداشتند.سپس سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود خسروی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه باموضوع قلب سلیم وبیماری های جسمی وروحی که خداوندبه آن تفضّل وعنایت ویژه دارد،ادامه یافت. ایشان بابیان این نکات که می بایستی درفضای دوطرفه وملایم پرسش وپاسخ وحل مشکلات وشبهات دانش آموزی پرداخته شود،خاطر نشان کردند و قبره فی قلوب من والاه حافظ این قلب امروز مربیان و معاونین پرورشی هستند وهمه معاونین ومربیان بااین تفکرات واندیشه های گوناگون ایدئولوژیک روبه رو هستند. در ادامه حجت الاسلام خسروی به ارائه راهکارها اشاره نمودند و جلسه با پرسش و پاسخ مربیان ومعاونین به پایان رسید.