eitaa logo
آسِیدْاِبرآهیم؛
1.7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1 فایل
از قلب به رسانه*بدون دخالت عقل. اینجا؟ازدَردهای حق*میگیم؛ . -من؟همه با یار خوش و من به غمِ یار خوشم سخت کاری‌ست ولی من به همین کار خوشم- . -سندخورده ب نام آسید-³⁰`⁰⁴تا وصال آسید. +دکه تلفنی مون | @dakedel📞 •کپی؟ سنجاق .. +رسانه اختصاصی شهید +
مشاهده در ایتا
دانلود
نفست داره میگیره .. چقدر سخته هاا🫁 !
🔥 مرحلهٔ پنجم: نفس‌هات رو تنظیم کن ! کوهنوردِ بدون کنترلِ نفس، زود از پا درمیاد. در مسیرِ معنوی هم، کنترلِ نفس، همان تنظیمِ ضربانِ قلب و تنفسِ منظمه .. ! عبادت، صبر، سکوتِ به‌جا، کنترل زبان، کنترل چشم، کنترل خشم .. این‌ها همان تکنیک‌های تنفس و تنظیمِ ضربانِ قلب در کوهنوردیِ روحی هستند ! عبادت ؛ مثل نفس عمیق کشیدن برای رسیدنِ اکسیژنِ بیشتر به روح .. صبــــــــر؛ حفظِ آرامش در سختی‌ها، مانند تنظیمِ ضربانِ قلب در سربالایی. سکوتِ به‌جا ؛ گاهی حرف نزدن، از اشتباهاتِ بزرگ جلوگیری می‌کنه، مثل حفظِ انرژی در شیب‌های تند. کنترل زبان، چشم، خشم: این‌ها راه‌هایِ اصلیِ ورودِ وسوسه‌ها به درون هستند. کنترل آن‌ها، مانند مدیریتِ ورودِ هوا به ریه‌هاست .. اگر این‌ها کنترل نشن، نفسِ آدم بند میاد !
🧭مرحلهٔ ششم: جهت رو گم نکن ! تو کوه، گاهی مه غلیظ می‌شه، طوفان می‌گیره، یا مسیر پیچ‌درپیچ می‌شه ..🚷 بدون قطب‌نما، گم می‌شی ! حق و باطل رو بشناسی، راه اهل‌بیت رو بلد باشی، فریب ظاهر قشنگِ گناه رو نخوری ! این‌ها همان قطب‌نماهایِ معنوی ما هستند :) حق و باطل ؛ درکِ تمایزِ بینِ مسیرِ الهی و مسیرِ شیطانی .. راه اهل‌بیت ؛ الگوهایِ کاملِ انسانیت و بندگی که راه رو به ما نشون دادن .. فریبِ ظاهرِ گناه ؛ گناه، اغلب با ظاهری زیبا و فریبنده ارائه می‌شه .. مثلِ آفتابی که رویِ صخره‌هایِ لغزنده می‌تابه .. قطب‌نما، ما رو از این فریبِ ظاهری نجات می‌ده !
حالا دیگه آخر راهه .. رسیدیم ! اما
🕊️ مرحلهٔ هفتم: قله فقط بالا رفتن نیست، “پاک بالا رفتنه" ! هر کسی که کوه رو بالا می‌ره، لزوماً به قلهٔ شرافت نمی‌رسه ! گاهی انگیزه‌ها، مسیر رو آلوده می‌کنه .. از روی غرور، خودنمایی .. این‌ها انگیزه‌هایی هستند که کوهنورد رو به سمتِ “بالا رفتنِ اشتباه” سوق می‌دن ! نتیجه‌اش، یا سقوط، یا رسیدن به قله‌ای بی‌ارزشه .. نیتش پاکه، دلش پاک‌تره، و برای خدا حرکت کرده ، این یعنی اخلاص ! تنها انگیزه‌ای که ارزشِ رسیدن به قلهٔ واقعی رو داره، ارتباط با خداست .. شهادتِ واقعی، نتیجهٔ چنین صعودی است.
اینطوری میشه که میری بالای قله :)
حالا بیا از این کوهنوردی بیایم بیرون !🚫 بریم تو همین دنیای خودمون ..
اول از همه: خدا آدم‌قاب‌سازبلدتر از همه‌ست ! ببین عزیزمن کل قرآن یه خط پیام محکم داره: مهم این نیست چی بودی، مهم اینه از این‌جا به بعد چی می‌خوای باشی ! مثل چی؟ ▫️مثل داستان آدم (ع) — اولین قدم اشتباه کردی؟ خب، راه بازه آدم با اون عظمت لغزش کرد ! ولی چی شد؟ گفت: «ربّنا ظلمنا أنفسنا…» و خدا هم فوراً آغوشش رو باز کرد .. تو اگه قِمه‌کِشی هم کرده باشی، دروغ گفته باشی، گناه پشت گناه، بازم راه بازه !
مثل ▫️ داستان یونس (ع) — گاهی آدم از خودش هم فرار می‌کنه .. یونس پیامبر بود، اما طاقت نیاورد و جا زد و رفت ! آخرش کجا سر درآورد؟ تو شکم نهنگ!🐋 ولی همون‌جا فهمید: «لا إله إلا أنت سبحانک…» بعدش خدا دوباره برش گردوند و دوباره عزیزش کرد :) تو هم اگه از زندگی فرار کردی، از خودت خسته‌ای، از گذشته متنفری؟ بازم می‌شه برگشت!
حالا ی داستان نشنیده ! ▫️ داستان فُتّیان — جوون‌هایی که می‌غلطیدن اما برمی‌گشتن ! .. قرآن از یه گروه جوون‌ها حرف می‌زنه به اسم «فِتیان». ویژگی‌شون چی بود؟ گاهی می‌افتادن، ولی وقتی برمی‌گشتن، با جانی تازه برمی‌گشتن! این پیام برای اوناییه که می‌گن «من خراب شدم، دیگه درست نمی‌شم»! نه داداش، از نظر قرآن اتفاقاً تو بهترین کاندیدایی :) 😅
بریم کربلا ؟