eitaa logo
ســـــــیـــِّدمُــــــحَـــمـَّـــد اَفشِین فَر🌷
212 دنبال‌کننده
400 عکس
186 ویدیو
25 فایل
﷽ ༺@seyedmohammadAfshinfar ༻ ارتباط با ادمین: @SeydeKhorasani_sma
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️‍🩹❤️‍🩹 💟السلام علیڪَ یاوعداللہ الذّے ضمنہ... 💟سلام بر مولاے مهربانے ڪہ آمدنش وعده ے حتمے خداست و سلام بر منتظران و دعاگویان آن روزگار نورانے و قریب... ‎‎
🔹بهشتی اسم جوان رو داده بود برای شورای صدا و سیما؛ گفته بودند ولی این مخالف شماست، کلی علیه شما دنبال سند بوده! گفت: او جویاست و کنجکاو، چه اشکالی دارد که سندی پیدا کند و مردم رو آگاه کند. ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
درزیر آفتاب تو ماندی حسین هم / ای تشنه!دور از آب تو ماندی حسین هم @meyarplus @foriran1401 |
48.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعاونوا علی البرّ و التّقوی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد افشین‌فر @hoseinjan_bojnord
جلسه ششم. نهایی.mp3
15.04M
جلسه ششم همخوانی کتاب صلح امام حسن (علیه‌السلام) شرح و تفسیر : سیدمحمد افشین‌فر
قسمت 07 - کم حجم.m4a
26.09M
جلسه هفتم همخوانی کتاب صلح امام حسن (علیه‌السلام) شرح و تفسیر : سیدمحمد افشین‌فر
🔹پیرمرد، بزرگ فامیل و مورد احترام همه، بخصوص بهشتی بود؛ گفت: فلان پرونده رو در فلان دادگاه دارم، انتظار سفارش داشت؛ بهشتی بدون رودربایستی گفت: اگر حق با شما باشد حکم به‌نفع‌تان صادر می‌شود، اگر هم نباشد، خب نیست دیگر... ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
🔹در حرم امام رضا (ع) سخنرانی داشت، یک نفر از میان جمعیت بلند شد و حرف‌های رکیکی به ایشان نسبت داد. مردم به سمتش هجوم بردند ولی بهشتی مانعشان شد؛ آن فرد هم هرچه در دلش بود گفت؛ بهشتی با آرامش و متانت به صحبت‌های این فرد جواب داد؛ آن شخص بعد از دقایقی، از بین جمعیت بلند شد و از روی خجالت، سخنرانی را ترک کرد. ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
🔹بهش می‌گفتند؛ انحصارطلب، دیکتاتور، مرفه، پولدار؛ دوستانش دوستانه گفته بودند: "چرا جواب نمی‌دی؟ تا کی سکوت؟" می‌گفت: "مگه نشنیدید که قرآن میگه: انَ الله یدافعُ عَن الذینَ آمَنوا؟ یعنی یه وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه. دعا کنید وظیفه خودمو خوب انجام بدم، اون کارش و خوب بلده." ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
34.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❣امام رضا علیه السلام: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین‏؛ هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد(اقبال الاعمال، ج 1، ص465) ☑️ همه در این فیض سهیم باشیم شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۰۱۳۳۹ بنام گروه جهادی هیئت حسین جان @hoseinjan_bojnord
✅ ترکیب و خط انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد. 🔰 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله 🔸 در اینجا باید یکی از مشخصه‌های مهم نهضت اسلامی ایران را بیان کنم. این مشخصه عبارت است از وجود دو خط در این نهضت، که تعامل میان این دو خط، تشکیل‌دهندهٔ روند تکاملیِ حرکت به سمت اسلام در این کشور بوده: نخست خط مقابلهٔ دینی با دستگاه حاکم، که برخاسته از عقیدهٔ دینی بود. دوم، خط بیدارگریِ فکری و ارائهٔ برنامهٔ اسلامی برای زندگی، با گفتمانی نو. یا به عبارت دیگر: خط نوسازی اندیشهٔ دینی. از یک سو، کسانی بودند که خط مقابله با دستگاه حاکم را در پیش گرفتند، ولی از یک اندیشه مترقی اسلامی برخوردار نبودند، بلکه دچار تحجّر و جمود فکری بودند. آنها به انگیزهٔ غیرت اسلامی‌ِشان به مقابله با قدرت حاکمه‌ای برخاسته بودند که حریم مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بود. از سوی دیگر، کسانی هم بودند که در خط بیدارگری حرکت می‌کردند و افکار روشنی در زمینهٔ اسلام داشتند؛ می‌کوشیدند دین را با زبان روز به جامعه عرضه کنند، با کج‌روی‌های فکری هم مبارزه می‌کردند، اما در خط مقابله با قدرت حاکمه حرکت نمی‌کردند. 🔸 در آغاز نهضت امام خمینی (رضوان الله علیه) در سال ۱۳۴۲ با آنکه ایشان خود پیشگام عرصهٔ بیدارگری فکری بودند، اما عامل «مقابله»، در نهضت برجستگی داشت. در اوایل، تمرکز نهضت روی مبارزه با دستگاه حاکمهٔ دین‌ستیز بود. پس از آنکه روحیه مقاومت دینی در جامعه محکم و استوار شد و نهضت توانست به سمت ارائه نظریه اندیشه اسلامی به نحو مطلوب پیش برود، متحجّران عقب ماندند؛ اما کسانی که بصیرت دینی داشتند و از فکر باز و روشن بهره‌ای داشتند، در مسیر نهضت ماندند. 🔸سپس، به ویژه طی سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ که دشوارترین سال‌ها برای انقلابیون بود و شاه همهٔ گروه‌های مقاومت سیاسی را قلع و قمع و از میدان بیرون کرده‌بود، بسیاری از شخصیتهای نهضت اسلامی، گرایش به خط دوم یعنی خط روشنگریِ دینی را ترجیح دادند. کسانی بودند که هم در آغاز و هم در پایان زندگی جهادی خود، در میدان مقاومت حضور داشتند، اما در سالهای یادشده، همِّ خود را مصروف روشنگری فکری کردند. شهیدان بزرگوار، مطهری و بهشتی و باهنر از این جمله‌اند. ✴️ در اینجا باید برای ثبت در تاریخ بگویم که من از اندک افراد معدودی بوده که در همه لحظات نهضت، هر دو خط را با هم آمیختم و به این ویژگی معروف بودم. در تمام زندگی مبارزاتی خود، همواره هردو خط «مقاومت» و«روشنگری» را باهم ادامه دادم و معتقدم این دو را کاملاً باهم درآمیختم. نهایتِ سعی من این بود که دین را چنان که خدای متعال خواسته، به عنوان روشی برای رفتار عملی، و برنامه‌ای برای زندگی و تغییری مستمر به سوی کمال مطلوب بفهمم و ارائه کنم. در همه کارهای فکری و عملی‌ام، و در سخنرانی‌ها و درس‌هایم، روی این خط تمرکز داشتم. همین گرایش به درک آگاهانه و روشن از اسلام، مرا واداشت تا به کتابهای اسلام‌گرایان عرب روی بیاورم؛ که این مطلب را در جای خود بیان خواهم کرد. در کنار این، به هر فعالیتی که می‌توانست مردم را علیه قدرت حاکم بسیج کند و به صورت هسته‌ای برای رهبری مردم به سوی برپایی حکومت اسلامی درآید، دست می‌زدم. 🔸... یک‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایشان (آقای هاشمی رفسنجانی) گفتم: در این پانزده سال گذشته، یک روز هم از زندگی من بدون مقاومت علیه رژیم نگذشت؛ در این مدت، یک شب هم بدون نگرانی نخوابیدیم؛ چون شب‌های ما یا در زندان می‌گذشت یا در تبعیدگاه، و یا در انتظار زندان و تبعید. ... 🔸البته برادرانی که در خط فکری بودند، ما را پشتیبانی و یاری می‌کردند. شهید مطهری هجده سال از من بزرگ‌تر بود یعنی یک نسل از من مسن‌تر بود. با این‌همه، باهم دوستی فوق‌العاده‌ای داشتیم. ایشان همواره می‌کوشید از جایگاه اجتماعی من حمایت کند و در سخنرانی‌ها و مجالس خود از من یاد می‌کرد. 🔸... برادرانم، برخی به مبارزه‌ سیاسی می‌پرداختند و برخی نمی‌پرداختند؛ اما چنان‌که گفتم، با یکدیگر همکاری و تشریک‌ِ مساعی داشتیم. فعالیت اسلامی اقتضا می‌کند که همه‌ نیروها با قابلیت‌ها و سلیقه‌های گوناگون جذب شوند. مردم در این زمینه باهم متفاوت‌اند. در حدیث مأثور آمده: «لو علم الناس کیف خلق الله تبارک وتعالى هذا الخلق لم یلم احدٌ أحداً» و این با اصل اختیار منافاتی ندارد، بلکه بر وجود اختلاف در طبیعت افراد بشر تأکید دارد. ✴️ به عقیده‌ من اگر فعالیت آگاهانه‌ فکریِ اسلامی از جنبش و مبارزه جدا شود، خشک و بی‌روح می‌شود. روح مبارزهٔ دینی هم اگر از آگاهی و اندیشه عاری گردد، دچار ارتجاع و تحجر می‌گردد. ترکیب مقاومت با آگاهی‌بخشی و رشد فکری، خط انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد. 📕 خون دلی که لعل شد - فصل ۴ ~~~~~~~~~ @seyedmohammadAfshinfar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 انگلیسی ها زدند . آمریکایی ها زدند . احمق ها زدند .... 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد افشین‌فر @hoseinjan_bojnord
43.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحول رخ می‌دهد؛ یا شما با تحول همراه می‌شوید یا شما را منزوی می‌کند 🎙حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر 💻سلسله همایش‌های 📌خراسان شمالی، بجنورد، تیر 1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حزب‌الهی‌ها چقدر از امام خط می‌گیرند؟! ▶️ ، ۳۱ تیر ۶۷: حقیقتاً این یکى از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است ... این تازه آغاز کار است.این پیام لوحه‌‌ى زرّین پاک‌‌نشدنى است که بر سردر این انقلاب و بر پیشانى و کتیبه‌‌ى این نظام عظیم اسلامى تا ابد خواهد ماند. 💬 این پیام باید آن‌‌ قدر تکرار بشود،آن ‌‌قدر بر سر منابر و تریبون‌‌ها گفته بشود و شرح و توضیح داده شود،آن‌‌ قدر باید جزوه و کتابى که حاوى این پیام خواهد شد،در خانه‌‌ها به ‌‌وسیله‌‌ى پدران و مادران و جوانانِ‌بزرگ خانواده براى دیگران خوانده بشود،آن‌‌ قدر باید این پیام در زبان‌ها و دل‌ها و ذهن‌ها بگردد تا رنگ ثابت ملّت ما و فرهنگ ناسِتُردنى انقلاب ما بشود. 🔹وقتی تحلیل آیت‌الله‌خامنه‌ای درباره این پیام را می‌شنویم،باید بپرسیم این همه تاکید برای چیست؟مگر امام در این پیام چه گفته؟ 🔸حرف‌های این پیام چقدر در جامعه شنیده می‌شود؟در بین چطور؟! در میان دغدغه‌هایشان جایی برای پیش‌برد این پیام دارند؟! اصلاً این پیام را خوانده‌اند؟! 🔺پیام قبول قطع‌نامه را اینجا بخوانید. 🎬 Mostazafin_TV @seyedmohammadAfshinfar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📃 هدف قیام از زبان امام حسین علیه‌السلام 🔹خطبه‌های نمازجمعه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ امام‌جمعه تهران ۱۳۶۳/۰۷/۲۳
1402-4-27-(1.mp3
26.13M
🎙سخنرانی دهه اول محرم الحرام۱۴۴۵ شب اول سیدمحمدافشین‌فر
4_5891144440759717798.mp3
33.41M
🔉 صوت کامل (عربی) سخنرانی سید حسن نصرالله در شب اول محرم ۱۴۴۵ هجری قمری (2023/07/18) (۱۴۰۲/۰۴/۲۷)
1402-4-28(1.mp3
30.12M
🎙سخنرانی دهه اول محرم الحرام۱۴۴۵ شب دوم سیدمحمدافشین‌فر
1402-4-29.mp3
14.03M
🎙سخنرانی دهه اول محرم الحرام۱۴۴۵ شب سوم سیدمحمدافشین‌فر
🔲 مبارزه، امری اجتناب ناپذیر ▪️مسلمان‌ها، دوستان حسین، هواداران حسین، شیفتگان حسین، پیروان مکتب توحید و یکتاپرستی باید بدانند مبارزه در زندگی امری است اجتناب ناپذیر، باید از کسالت و کاهلی و از گوشه‌نشینی بیرون بیایند. ▪️بدانند تا بشری در دنیا زندگی می‌کند باید همواره مبارزه ادامه داشته باشد. شیرین‌ترین مبارزات، مبارزه در دفاع از حق و علیه باطل است. مبارزه برای زنده نگهداشتن فکر حق، مبارزه برای اجرای قانون حق. ▪️بدانند مبارزه، سنتی دارد و اگر بخواهند در مبارزات خودشان پیروز باشند، باید هدف داشته باشند، هدفی صریح و روشن و شناخته شده و قابل عرضه بر مردم، هدفی قابل اعتماد، هدفی قابل پذیرش. باید استقامت داشته باشند، نیرومند باشند، اراده قوی داشته باشند، فداکار باشند، جانبازی کنند، حاضر باشند مال، جان و هر چه دارند را در راه هدف از دست بدهند و نثار کنند. ▪️باید توجه داشته باشند با توجه به اوضاع و احوال زمان و مکان برای مبارزه خودشان راه و روش و تاکتیک مناسبی انتخاب کنند. آن وقت مطمئن باشید خدا یار آنها و پیروزی در انتظار آنها است. 📓مبارزه پیروز، ص 24
1402-4-30(1.mp3
32.62M
سخنرانی دهه اول محرم سیدمحمد افشین‌فر " شب چهارم محرم " ۱۴۰۲/۴/۳۰ " "هیئت حسین جان بجنورد"
🔲 انگیزه قیام کربلا ▪️روز هشتم ذی‌الحجه امام با عده زیادی از همراهان و با تمام بستگان از مکه حرکت می‌کند. ظاهر امر این است که امام به کوفه می‌آید تا با کمک مردم، خلافت اسلامی را به‌دست آورد. این ظاهر امر است، ولی وصیتی که امام حسین در مکه نوشت و به دست برادرش محمد حنفیه داد هدف دیگری را نشان می‌دهد. ▪️من جمله‌ای از این وصیت را می‌خوانم. در آن وصیت حضرت بعد از حمد و ثنای الهی و اظهار عقاید حقه چنین نوشت: «اني لم اخرج اشرا و لا بصرا و لامفسدة و لا ظالما وان ما خرجتوا لطلب الاصلاح في أمه جدي. أريد أن آمر بالمعروف و أنهى عن المنکر و اسیر بسیره جدی و آبی؛ آگاه باشید من از اینجا به طمع ریاست یا از روی خودخواهی بیرون نمی‌روم. آگاه باشید من از اینجا برای اینکه به مردم ستم کنم و پایه ظلمی را بنا بگذارم، بیرون نمی‌روم. ▪️آگاه باشید من برای اینکه در میان امت اسلام فسادی به‌پا کنم، از اینجا بیرون نمی‌روم. انگیزه من برای این حرکت و قیام این است که امت اسلام را دچار فساد می‌بینم. به‌خاطر اصلاح امت به‌پا می‌خیزم و قیام می‌کنم. در راه ترویج نیکی‌ها و مبارزه با فساد و بدی‌ها قیام می‌کنم. ▪️می‌خواهم در میان امت اسلام به همان روشی که پیغمبر، جد من، امیر المؤمنان علی، پدرم، رفتار می‌کرد رفتار کنم. قیام برای اصلاح امت.» هدف خروج و قیام و نهضت حسینی و حادثه کربلا اینجا به‌صورت صریح و روشن در مکتوب امام در تاریخ ثبت شد. 📓مبارزه پیروز، ص 37 و 38
1402-5-1)1.mp3
23.91M
🎙سخنرانی دهه اول محرم الحرام۱۴۴۵ شب پنجم سیدمحمدافشین‌فر
sokhanrani.mp3
16.48M
🎙سخنرانی دهه اول محرم الحرام۱۴۴۵ شب هفتم سیدمحمدافشین‌فر
ماه، در کسوت سقا به میان آمده است مرثیه مرثیه در شور و تلاطم گفتند همه ارباب مقاتل به تفاهم گفتند   گرد و خاکی شد و از خیمه دو تا آینه رفت ماه از میسره، خورشید هم از میمنه رفت   ناتوانم که مجسم کنم این همهمه را پسر ام بنین و پسر فاطمه را   قمر هاشمی از اصل و نَسَب می‌گوید دیگری هم اَنا قتّالُ عرب می‌گوید   پرده افتاده و پیدا شده یک راز دگر سر زد از هاشمیان باز هم اعجاز دگر   گفتم اعجاز! از اعجاز فراتر دیدند زورِ بازوی علی را دو برابر دیدند   شانه در شانه دوتا کوهِ سراسر محشر حمزه و جعفر طیار، نه، طوفانی تر   شانه در شانه دوتا کوه، خودت می‌دانی در دلِ لشکرِ انبوه، خودت می‌دانی   که در آن لحظه جهان، از حرکت افتاده ست اتفاقی است که یکبار فقط افتاده ست   ماه را من چه بگویم که چنین هست و چنان شاه شمشماد قَدان، خسرو شیرین دهنان   ماه، در کسوت سقا به میان آمده است رود برخواست، که موسی به میان آمده است   رود، از بس که شعف داشت تلاطم می‌کرد رود، با خاک کفِ پاش تیمم می‌کرد   ماه افتاده در آئینه، ز تصویر بگو مشک لبریز شد از علقمه، تکبیر بگو   ماه اگر چه همه ی علقمه را پیموده غرقه گشته ست و نگشته ست به آب آلوده   رود را تا به ابد، تشنۀ مهتاب گذاشت داغ لب‌های خودش را به دل آب گذاشت   لب اگر تر کند از چشمۀ دریا عباس چه جوابی بدهد ام بنین را عباس؟   می‌توانست به آنی همه را سنگ کند نشد آنگونه که می‌خواست دلش، جنگ کند   دستش افتاده ولی، راه دگر پیدا کرد کوه غیرت، گره کار به دندان وا کرد   دیگر این مشک نه مشک است که میخانۀ اوست چشم امید رباب است که بر شانۀ اوست   عمق این مرثیه را مشک و علم می‌دانند داستان را همۀ اهل حرم می‌دانند   بعد عباس دگر آب سراب است، سراب غیر آن اشک که در چشم رباب است، رباب   بنویسید که در علقمه عباس افتاد قطره اشکی شد و بر چادر زهرا افتاد   چه بگویم که چه شد؟ یا که چه بر سر آمد؟ ناگهان رایحۀ چادر مادر آمد   پسرم! دست مریزاد! قیامت کردی تا نفس داشتی از عشق، حمایت کردی   از تماشای تو مهتاب پر از نور شود چشم شوری که تو را چشم زده، کور شود   آسمان‌ها همه یکپارچه بارانیِ توست من بمیرم، عرق شرم به پیشانی توست   داغ پرواز تو بر سینه اثر خواهد کرد رفتنت حرمله را حرمله تر خواهد کرد   مشک خالی شده، برخیز که تا برگردیم اتفاقی است که افتاده؛ بیا برگردیم   آه ! برخیز که گهواره به غارت نرود دختر فاتح خیبر به اسارت نرود ... سید حمیدرضا برقعی