✍ #سیدمختارموسوی:
شرح #شعارضدانسانی زن؛ زندگی ؛آزادی
منادیان این شعاردرعمل ثابت کردن که هیچ ارزش انسانی وجایگاه حقوقی وکرامت معنایی برای زن قایل نیستند. ونگاهشان به زن،نگاه به یک کارگرجنسی است ولاغیر
زندگی مدنظرآنهازندگی به سبک حیوانات وحشی درجنگل بدون نظم وحاکمیت قانون
آزادی یعنی دربندشیطان بودن.
✅نشرحداکثری با شما
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
✍ #سیدمختارموسوی:
#نقشه_شهادت سردار عزیزمان #حاج_قاسم در #برجام طراحی شده بود وجزو #اسنادمکتوم بود که تیم غربگرای #جواد_ظریف و #حسن_روحانی به ان دسترسی نداشتند .
بنابراین #شهادت این عزیز دل دهها میلیون ایرانی ودهها میلیون آزاده غیرایرانی ؛ ازنتایج شوم برجام بود.
#جان_فدا
✅نشرحداکثری با شما
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
✍ #سیدمختارموسوی:
یک ضرب المثلی است که میگویندوقتی به #پیاز رو دادی؛ میادخودشوداخل #میوه ها می کند .
حالاآنقدر #محاکمه_حسن_روحانی به تعویق افتادومماشات ومصلحت اندیشی غیرضروری شد، تادرجایگاه یک طلبکار وشاکی ظاهرشد وخودش را داخل مردم حساب کرد.
چه کسی پاسخگوی این فاجعه است؟!
#محاکمه_فوری_حسن_روحانی
✅نشرحداکثری با شما
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
🔴 علامه مصباح یزدی؛ الگوی علمی و عملی اسلامیسازی علوم انسانی(۱)
✍️ احمدحسین شریفی
🔻آیتالله مصباح یزدی همچون بسیاری از اندیشمندان اسلامی و حتی پارهای از اندیشمندان غربی، به علوم انسانی موجود، نقد داشت و این علوم را نارسا و گرفتار کاستیهای بیشمار میدانست و معتقد بود علوم انسانیِ کنونی در شناخت حقایق مربوط به انسان، ناتوان است. #علامه_مصباح به مناسبتهای مختلف در اطراف نقصها و ضعفهای علوم انسانی موجود سخن میگفت:
✔️اولاً: روش حاکم بر علوم انسانی غربی را روشی نارسا در دستیابی به مراد و مقصود میدانست. توضیح آنکه روش حاکم بر علوم انسانی موجود (یعنی روش تجربیِ کمّی، روش تجربی کیفی و روش تجربی تلفیقی) را در تحلیل و تبیین بسیاری از پدیدهها و کنشهای انسانی ناکارآمد میشمرد؛ البته معتقد بود که غربیها تا حدودی حق روش تجربی را ادا کرده و تلاشهای گستردهای در بهرهگیری از این روش داشتهاند. به همین دلیل، ایشان علوم انسانی موجود را به طور کلی کنار نمیزد، ولی آن را پرنقص و نیازمند اصلاح و بلکه تغییر میدانست.
✔️ثانیاً: تأکید میکردند که علوم انسانی موجود مبتنی بر مبانی و اصول متافیزیکی نادرست است. برای نمونه، اصل «امکان تصادف» یا صدفه یکی از اصول بنیادین اندیشه داروینی است، درحالیکه بر اساس فلسفه اسلامی، بطلان اصل تصادف، امری واضح و مبرهن است. در نتیجه وقتی این اصل و پایه تفکر داروینی را از او بگیریم و باطل کنیم، شالوده نظریۀ تکامل #داروین فرو میریزد و به نتیجه نمیرسد؛ زیرا روشن است که اگر نظریهای مبتنی بر مبنایی نادرست باشد، با ابطال مبنا، آن نظریه هم باطل میشود.
✔️و ثالثاً: معتقد بودند بسیاری از توصیههای علوم انسانی کنونی با ارزشهای اسلامی، ناهمخوان، ناسازگار و در تهافتاند. توضیح آنکه ایشان علوم انسانی را به دو بخش تقسیم میکرد: «علوم انسانی توصیفی» و «علوم انسانیِ توصیهای». پارهای از مبانی علوم انسانی توصیفی را در تعارض با مبانی اسلامی میدانست و البته تعارض علوم انسانی توصیهای با ارزشهای اسلامی را بسیار بیشتر و پررنگتر میشمرد.
🔻ایشان برای اسلامیسازی علوم انسانی انجام سه کار عمده را به صورت همزمان لازم میدانست و خود نیز در حد توان به انجام آنها همت داشت:
🔸یک. در سطح معرفتی و بینشی، تبیین امکان تولید علم دینی، ضرورت آن و چگونگی آن را لازم میدانست.
🔸دو. در سطح تربیتی، بر تربیت معرفتی و اخلاقی کنشگرایان علم تأکید داشت؛ یعنی معتقد بود که تحولگرایی باید در میان استادان و دانشجویان و متون درسی و مراکز مربوط به علوم انسانی رخ دهد. ایشان برای این کار نیز برنامههایی داشت؛ هم برنامه تحول اخلاقی و معرفتی برای استادان و دانشجویان و هم برنامه تغییر و تحول در متون درسی.
🔸سه. بر ایجاد تحول در ساختارها، نظامات و برنامههای رسمی آموزشی در حوزه علوم انسانی تأکید داشت.
🔻در شمارههای بعدی درباره هر کدام از این سه برنامه تحولی علامه مصباح یزدی توضیحاتی اجمالی بیان خواهم کرد. ان شاالله
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامیسازی علوم انسانی(۲)
🖊 احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻علامه مصباح پس از اثبات «امکان و ضرورت اسلامیسازی علوم انسانی»، سه گام مهم را برای اسلامیسازی علوم انسانی برمیشمارد:
گام نخست که بسیار بر آن تأکید داشتند، «نقد علوم انسانی موجود» است. شرط لازم برای برداشتن این گام را شناخت عمیق و دقیق نسبت به علوم انسانی موجود و آخرین دستاوردها و نظریهها در علم مورد نظر میدانست.
#علامه_مصباح در روش نقد به پنج مرحله، توجه داشت:
الف) نقد دستاوردها: یعنی نقد نتایج، پیامدها و محصولات نظریههای اقتصادی، روانشناسی و جامعهشناسی و امثال آن. این نقد را میتوان با همان روشهای شناختهشده و مقبول میان اندیشمندان غربی هم انجام داد؛ یعنی با همان پیشفرضهایِ علوم انسانی و به روش تجربی و تحقیقات میدانی میتوانیم نشان دهیم که این علوم، دستاوردهای مطلوبی نداشتهاند. پارهای از اندیشمندان غربی نیز چنین نقدهایی را بر علوم انسانی رایج وارد کردهاند و در این مرحله میتوان از نقدهای آنها نیز بهره گرفت.
ب) نقد نظریهها: یعنی نظریههای خاص روانشناختی، جامعهشناختی، اقتصادی و امثال آن را با دقت، واکاوی و ارزیابی کنیم. این نقد را نیز میتوان با همان روشِ درونیِ پذیرفته شده خود غربیها به سامان رساند؛ برای مثال در روانشناسی رفتارگرا نیز خودِ روانشناسان با روش تجربی و همان پیشفرضها، تغییراتی در نگاه انسانشناسی پدید آورده، مدلهای دیگری از روانشناسی (روانشناسی انسانگرا، روانشناسی تکاملی و...) را مطرح کردهاند.
ج) نقد روششناسی: مرحله سوم نقد، نقد روششناسی علوم انسانی موجود است. روششناسی حاکم بر علوم انسانی کنونی، روش تجربی است که میتوان با مبانی معرفتشناسی و روششناسی، آن را نقد کرد. روش تجربی، مفید اما ناکافی است.
د. نقد مبانی: آیتالله مصباح تأکید بسیاری بر نقد مبانی علوم انسانی رایج داشتند. ایشان مبانی پنجگانهای را ذکر میکردند و بر فهم آنها اصرار داشتند: مبانی معرفتشناسی، مبانی هستیشناسی، مبانی انسانشناسی، مبانی الهیاتی و مبانی ارزششناسی. ایشان میفرمودند: میتوانیم این پنج مبنا را در علوم انسانی موجود نقد کنیم. علوم انسانی موجود مبتنی بر فهمی از معرفت و جهان و انسان و دیناند که آن فهم قابل نقد است.
هـ. نقد فلسفۀ رایج در علم موردنظر: پنجمین مرحله نقد، نقد فلسفه رایج در هر یک از علوم انسانی است. به عنوان مثال، برای نقد روانشناسی، لازم است فلسفه روانشناسی غربی را نقد کرد. و برای نقد جامعهشناسی باید به نقد فلسفه جامعهشناسی غربی پرداخت.
🔻ادامه دارد
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامیسازی علوم انسانی(۳)
🖊احمدحسین شریفی
گفتیم که #علامه_مصباح پس از اثبات «امکان و ضرورت اسلامیسازی علوم انسانی»، سه گام مهم را برای اسلامیسازی علوم انسانی برمیشمارد:
گام نخست ناظر به نقد علوم انسانی رایج بود که در مطلب پیشین به آن پرداختیم.
گام دوم: تبیین مبانی معقول علوم انسانی
حال که سستی و نادرستی علوم انسانی موجود را آشکار کردیم و ساختمان عظیم علوم انسانی غربی را لرزان کردیم در گام دوم انتظار آن است که بنیانهای معرفتی ساختمان #علوم_انسانی_اسلامی را سامان دهیم. به تعبیر دیگر، با نگاهی ایجابی لازم است که بنیانهای هستیشناختی، معرفتشناختی، روششناختی، انسانشناختی و ارزششناختی علوم انسانی اسلامی را تشریح کنیم. در فرایند تحول علوم انسانی این مهمترین وظیفهای است که بر دوش عالمان دینی و متخصصان بنیانهای فکر دینی و اسلامی است.
به جرأت میتوان گفت در میان عالمان دینی هیچ کس به اندازه علامه مصباح در این زمینه فعالیت نکرد. او با تکیه بر بنیانهای استوار عقلی و همچنین آیات قرآنی کوشید مبانی فکری و فلسفی لازم را برای تحول در علوم انسانی و اسلامیسازی علوم انسانی به صورتی منسجم و منطقی عرضه کند.
گام سوم: تولید فلسفه علم مورد نظر
پس از تبیین مبانی عام علوم انسانی، کار بزرگ دیگری که علامه مصباح انجام آن را لازم میدانست تولید «فلسفه علم مورد نظر» بود. دراینباره میفرمودند که در تکتک علوم انسانی لازم است که با تکیه بر بنیانهای فکر اسلامی، فلسفه مضاف به آنها تبیین و تدوین شود. و البته در این میان معتقد بودند که روانشناسی، اقتصاد و جامعهشناسی اولویتهای نخست هستند. زیرا اینها «علوم انسانی پایه» هستند و علومی مثل تعلیم و تربیت، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و امثال آن، «علوم انسانی پیرو».
این سه گام را شرط لازم تولید «نظریه اسلامی» و در نهایت «علم اسلامی» میدانست.
خلاصه آنکه در سطح معرفتی ایشان سه کار عمده انجام میدادند: تبیین امکانِ اسلامیسازی علوم انسانی؛ ضرورت اسلامیسازی این علوم؛ چگونگی اسلامیسازی علوم انسانی.
🔻ادامه دارد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامیسازی علوم انسانی(۵)
🖊احمدحسین شریفی
علامه مصباح در بُعد تحولات ساختاری، جزء نخستین کسانی بود که در حوزۀ علمیۀ قم، بلکه در تاریخ حوزههای علمیه شیعه در چند سدة اخیر دورههای طولانیمدت آموزشیِ و پژوهشی در علوم انسانی را طراحی کردند. پیش از ایشان کسی چنین ساختاری تعریف نکرده بود. ایشان پیش از انقلاب شروع کردند. سال ۵۴ در بخش آموزشِ «مؤسسۀ در راه حق» و در سال ۶۶ با تأسیس «بنیاد باقرالعلوم(ع)»، دورۀ پیشرفته و تخصصی را برای فارغالتحصیلان مؤسسۀ در راه حق برگزار کردند. سپس با تجمیع این دو، مؤسسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی را بنیان نهادند.
ایشان در اول انقلاب یکی از بنیانگذاران «دفتر همکاری حوزه و دانشگاه» بودند که الآن به «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» تبدیل شده است. اقدامات ساختاری #علامه_مصباح مبتنی بر دو پیشفرض بود:
نخست اینکه دانشگاه و دانشگاهیان فعلی توانایی اسلامیسازی علوم انسانی را ندارند و این توقع از آنان، توقع ناصوابی است.
دوم اینکه از حوزۀ سنتی هم نمیتوان توقع انجام چنین کار بزرگی را داشت؛ زیرا تمرکز حوزه سنتی بر فقه و اصول و نهایتاً فلسفه و تفسیر است.
بنابراین ایشان معتقد بودند که به ساختارهای آموزشی موجود در حوزه و دانشگاه برای اسلامیسازی علوم انسانی نمیتوان امید بست.
این دو پیشفرض، باعث شد ایشان مؤسسهای آموزشی و پژوهشی تأسیس کند تا دانشجویان آن در هر دو حوزه تخصص داشته باشند.
همچنین ایشان تأکید داشت که ما باید بکوشیم گفتمانی نخبگانی در حوزه اسلامیسازی علوم انسانی ایجاد کنیم، وگرنه اگر بهترین متنها را هم تولید کنیم، ولی جامعۀ علمی آن را باور نداشته باشد و گفتمانسازی مناسبی صورت نگیرد، عملاً فایدهای بر آن مترتب نخواهد بود. زیرا علم، همانطور که فرهنگساز است، متأثر از فرهنگ عمومی هم هست. میفرمودند علوم غربی در راستای فرهنگ غربی است؛ یعنی این علوم هم فرهنگ غربی را شکل دادهاند و هم خودشان متأثر از فرهنگ غرب بودهاند. بنابراین، برای اسلامیسازی علوم انسانی نیز نباید از اسلامیسازی جامعه و فرهنگ غافل باشیم؛ بلکه باید جامعهای توحیدی و مبتنی بر آرمانهای اسلامی تأسیس کنیم.
به گواهی آثار و کتابهای برجای مانده، میتوان گفت ایشان همزمان به «اسلامیسازی علوم انسانی»، «اسلامیسازی کنشگران عرصه علم»، «تحول در ساختارهای آموزشی و پژوهشی» و «اسلامیسازی جامعه و فرهنگ عمومی» توجه داشتند.
🔻روحش شاد و راهش پر رهرو باد
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامیسازی علوم انسانی(۴)
🖊احمدحسین شریفی
همانطور که اشاره کردیم پروژه #علامه_مصباح در اسلامیسازی علوم انسانی را نباید منحصر در اقدامات علمی و نظریهپردازی دانست؛ افزون بر آن، اقدامات تربیتی و پرورشی و انگیزشی فراوانی را نسبت به کنشگران حوزه علوم انسانی نیز مدیریت کردند.
وی معتقد بود کنشگران بیاعتقاد و بیانگیزه میتوانند بهترین نظریه و بهترین متن را هم از کارآیی و کارآمدی بیاندازند:
زانک از قرآن بسی گمره شدند
زان رسن قومی درون چه شدند
مر رسن را نیست جرمی ای عنود
چون ترا سودای سربالا نبود
به همین دلیل، بخش زیادی از اقدامات عملی ایشان، معطوف به ایجاد «سودای سربالا» و تقویت ایمان و انگیزه تحولخواهی در میان کنشگران #علوم_انسانی بود.
در بعد تحول در کنشگران ایشان دو کار عمده را لازم میدانستند:
نخست، تحولات معرفتی در کنشگران، یعنی استادان، دانشجویان و مدیران حوزۀ علم. معتقد بودند باید دربارۀ مبانیِ فکری کار شود. برای رسیدن به این مقصود هم مبانی پنجگانه (معرفتشناختی، هستیشناختی، انسانشناختی، الهیاتی، و ارزششناختی) را «تدریس» میکردند و هم درباره آنها و بر اساس آنها کتابهای متعددی را «تدوین» کردند و هم دورۀ «طرح ولایت» را «طراحی» کردند. تحول معرفتی را برای همۀ کنشگران حوزه علم نه تنها لازم بلکه آن را پایه و ریشه هر گونه تحول پایدار و مستحکم میدانستند.
افزون بر این، بر اخلاقِ پژوهش و اخلاق علم نیز تأکید داشتند؛ زیرا برای ایجاد تحول در علوم انسانی نیازمند بردباری و همتهای بلند هستیم. در این زمینه باید نگاه واقعبینانه و همچنین قدرت و شهامتِ علمی ایجاد شود؛ زیرا مقابله با این جریان و رودررو شدن با جریان قدرتمند و پرزور علوم انسانی غربی، «شهامت علمی» بالایی میخواهد.
همواره تأکید میکردند که نباید عجله کرد. کار علمی و فرهنگی زمانبر است. دربارۀ اخلاق فردی هم بر اخلاص، توکل و بهطور ویژه نیت پاک تأکید داشتند و میفرمودند: «شما مخلصانه برای خدا باشید، خداوند کمک میکند.»
🔻ادامه دارد
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
به یاد عمار ومالک اشتر علی زمان
🌹🌹🌹🌹
به کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ونویسنده در حوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیل گر سیاسی. و #کهنه_سربازولایت بپیو ندید. 👇
https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav
به بهانه بررسی دین ستیزی وارزش گریزی اغتشاشگران.docx
41.5K
✍ #سیدمختارموسوی:
🔴 (به بهانه بررسی چرایی اسلام ستیزی وارزش گریزی اغتشاشگران )
🔵 « استراتژی رادیکالهای ماکیاولیسم و آنارشیسم مآب درمقابل وفاق ارزش گرایی ملی»
ترس ووحشتی که جبهه استکباروامپراطوری فرعونی آمریکا، ازتوسعه وپیشرفت واقتدار ارزش گرایی و اخلاق محوری ملت مجاهدومسلمان ایران اسلامی که الگویی برای تمام جهان اسلام محسوب می شوند دارند، زهی بیشتر از آن ترس و وحشتی است که از دست یابی ایران به بمب هسته ای و یا دست یابی ایران به علوم و فنون فضایی وموشک های قاره پیما دارند.
چرا که ترس ازارزش گرایی واخلاق محوری، یک ترس حقیقی وواقعی است، ودرعالم خارج بارها ازین روحیه ارزش گرایی ملت بزرگ ایران سیلی خورده وآنراباتمام وجود باور کرده است. ولی آن یکی ترس یک شعارمضحک وفریبنده ومصنوعی وسیاسی است.
آنهابه خوبی می دانند که درمقابل قدرت هسته ای وموشکی و پیشرفتهای علمی و صنعتی ایران ، چیزی کم ندارند،وخیلی راحت می توانند به شیوه جنگهای سرد ، وبه رخ کشیدن قدرت های هسته ای خود ، آن را مهار نمایند.
ضمن اینکه خودشان، بهتروبیشتراز خیلی از ایرانیان می دانند که،دین و ایدئولوژی واخلاقیات ومرام ایرانی ، اجازه ساخت سلاح هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی را به دولت و دولتمردان ونیروهای مسلح ایران نمی دهد. هرچندکه فرماندهی کل قواورهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی فرموده اند، جمهوری اسلامی ایران در هرسطحی تهدیدویا موردحمله واقع شود،درهمان سطح پاسخ خواهدداد....
🌹🌹🌹
✅کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ونویسنده در حوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی
👇👇
@seyedmokhtarmousav
✍ #سیدمختارموسوی:
یک سوال بدجوری ذهنم رامشغول کرده است، عزیزانی که پاسخی دارند بفرمایند؟
آیاممکن است #اغتشاشات اخیر برای #سرگرم_کردن نظام وحاکمیت ودستگاه قضایی ومجلس، برای جلوگیری از محاکمه حسن روحانی رخ داده باشد؟
آخه قبل ازاغتشاشات #تنورمطالبه_محاکمه_فوری حسن روحانی خیلی داغ شده بود.
✅نشرحداکثری با شما
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav
✍ #سیدمختارموسوی:
آیا #نیروهای_انقلابی فقط #تکلیف حمایت ازنظام ودفاع ازاصول وارزشهای دینی وانقلابی رابرعهده دارند؟
آیااین جماعت که شهدای آینده هستند،درزمان حیات حق حمایت متقابل ندارند؟
اشتباه نگیریددعوای سهم خواهی وطلبکاری ازنظام نیست
بلکه تذکری است درراستای #قاعده_تلازم_حق_وتکلیف وتشویق وتنبیه.
✅نشرحداکثری با شما
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav
✍ #سیدمختارموسوی:
ازبس درجلسات خصوصی از #موانع_تحقق_برجام می نالیدند.و روزنامه های غربگراکدمیدادند، ازآن طرف #صاحب_برجام، یعنی امریکا ، وقتی متوجه شد،که آنگارافرادی درایران مانع تحقق برجام مورددلخواه آنهاهستند،لذادرصدد #حذف_این_موانع برآمد.
واینگونه سرداردلها،سردارحجازی ودکتر فخری زاده حذف شدند.
✅نشرحداکثری با شما
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav
▪️ مراسم گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بهبهان
زمان : سه شنبه ۱۳ دی
مکان : صحن مطهر امامزاده حیدر(ع)
با حضور با شکوه مردم و سخنرانی سردار ایرج مسجدی
#اطلاع_رسانی_کنید
✍ #سیدمختارموسوی:
#آقای_علیمی چند فروختی ؟
یادت هست در #روضه های_فاطمیه چه می گفتی ؟
#روزقیامت برای آن لحظه حرفی دارید ؟
✅نشرحداکثری با شما
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مالک_اشتر_و_عمار_انقلاب
📽 دعای #علامه_مصباح برای #حاج_قاسم_سلیمانی
#جان_فدا
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav
Meysam Motiei - Haj Ghasem Kojaei (128).mp3
7.78M
حاج قاسم کجایی
حاج قاسم کجایی
مداح 👈 حاج میثم مطیعی
🍃🌹❤️🇮🇷❤️🌹🍃
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#لبیک_یا_خامنه_ای
🌹 هدیه نثار شهید حاج قاسم سلیمانی ۳صلوات
ضبط صوت خبرنگاری_9.mp3
6.79M
فایل صوتی #سیدمختارموسوی
🌍 نکوهش وبازخواست خواص مردود وساکتین اغتشاشات وجنگ ترکیبی تحمیل شده برکشور وملت وحاکمیت .
🔻تاریخ : ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱
📮#انتشار_حداکثری_با_شما
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
77dccaf7e2704b53924981fa29dc8df6.opus
6.07M
🎙فایل صوتی سخنان #سیدمختارموسوی:
موضوع : در بیان هستی وچیستی اغتشاشات اخیر و تبیین چرایی ناکامی وشکست قطعی این جنس از نا آرامی هاو اغتشاشات در جمهوری اسلامی ایران . .
🔻تاریخ : ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱
📮#انتشار_حداکثری_با_شما
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
1_1620233203.opus
5.38M
🌍 سخنرانی سید مختار موسوی پژوهشگر ونویسنده درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیل گر سیاسی در خرداد ماه سال جاری، درمحکومیت جنبش me too ونکوهش امضاء کنندگان آن ومحکومیت بیانیه تفنگت را زمین بگذار..
🔹اگر میخواهید بدانید فتنه اخیر باکارگردانی سلبریتی ها وبازیگری داعشی ها ، تحزیه طلب ها، منافقین وفواحش در اردی بهشت ماه امسال استارت زده شده است ، به این سخنرانی که در #خردادماه سال جاری ایراد شده است گوش کنید .
🔹درراستای جهاد تبیین وروشنگری ، تا ان شاء الله نقاط پنهان و تاریک فتنه وماورای آن برای مردم روشن شود، در انتشاراین فایل در فضای مجازی کوشا باشید.
📮#انتشار_حداکثری_با_شما
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
d709e762e7254042a24a9ea7f5b44127.opus
2.17M
🌍 بشنویم از علت وچرایی شتابزدگی سلبریتی ها در پیوستن به اغتشاشگر.
🔹 سخنان #سیدمختارموسوی در تبیبن وتشریح #نقش_سلبریتی_های خائن ووطن فروش در شعله ورکردن آتش فتنه و تشویق وترغیب اغتشاشگران برای تداوم اغتشاش و انجام رفتارهای خشونت آمیز .(شماره 1)
تاریخ : ۵ مهرماه ۱۴۰۱
📮#انتشار_حداکثری_با_شما
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
PTT-20220926-WA0001.opus
4.17M
🌍 سخنان #سیدمختارموسوی در تبیبن وتشریح نقش #سلبریتی_های خائن ووطن فروش در شعله ورکردن آتش فتنه و تشویق وترغیب #اغتشاشگران برای #تداوم_اغتشاش و انجام رفتارهای خشونت آمیز . (فایل شماره ۲ )
تاریخ : ۸ مهرماه ۱۴۰۱
📮#انتشار_حداکثری_با_شما
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
همه پرسی مجدد یک خیانت_سید مختارموسوی.mp3
14.47M
🌍 پاسخ #سیدمختارموسوی پژوهشگر ونویسنده درحوزه دین وحقوق اسلامی و تحلیل گر سیاسی؛ به یک #سوال_مبتلابه_جامعه که شاید سوال شما هم باشد :
🔹چرا #جمهوری_اسلامی یک بار دیگر #نظام_سیاسی و #نوع_حکومت را به #رفراندم و همه پرسی نمی گذارد؟
🔹آیا #رای_مردم به جمهوری اسلامی که در #سال۵۸ رخ داده است ، برای #نسلهای_بعدی هم #الزام_آور است ؟
🔻تاریخ تنظیم : ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱
📮#انتشار_حداکثری_با_شما
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
تفاوت اغتشاش و اعتراض _سید مختار موسوی .mp3
10.23M
🎙 فایل صوتی سخنان #سیدمختارموسوی
🌍 ((مرز بین #اعتراض با #اغتشاش ))
🔹 تبیین وجه افتراق بین اعتراض واعتشاش
🔹 اعتراض حق مسلم تک تک آحاد ملت شریف ایران و حتی تبعه های خارجی مقیم ایران بدون توجه به نگرشهای سیاسی وگرایشات مذهبی وقومی .
🔹اغتشاش وجنگ خیابانی وتروریست شهری در تمام جوامع انسانی وحکومت ها نکوهیده ومحکوم است .
🔹 اعتراض جزو باید ها واغتشاش جزو نباید های حقوق بشر است .
تاریخ : ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱
♨️اینجا همه چیز مهم است👇
📮#انتشار_حداکثری_با_شما
🌹مارابه دوستان خودمعرفی کنید🌹
#کانال_نشرآثارسیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت .👇👇
@seyedmokhtarmousav
ازعاشقان #روح_الله استدعا میشود که #کهنه_سرباز_روح الله و #آقاسیدعلی را با #حضوردرکاتالش حمایت کنند .
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
به کانال نشرآثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیلگر سیاسی و #کهنه_سربازولایت بپیوندید.👇👇
@seyedmokhtarmousav