eitaa logo
سیدالعلماء
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
678 ویدیو
7 فایل
کانال رسمی مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی ایشان شاگرد بزرگانی مثل حضرات آیات شیخ عباس تهرانی، امام خمینی، علامه طباطبایی، بروجردی و... بودند. مرحوم امام در نامه‌های خود، از ایشان با عبارت "سیدالعلماء" یاد می‌کردند. ارتباط با ادمین @seydololama_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 "اللَّهُمَّ لَا تُمِتْنِي‏ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً" خدایا مرگ من مرگ جاهلی یعنی خلاف انسانی نباشد. "وَ لَا تُزِغْ قَلْبِي بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِي" بعد از آنی که من مسلمان شدم، دیگر قلب من از مسلمانی منحرف نشود تا دم رفتن که گرفتار باشم. 🔸 "اللَّهُمَّ فَكَمَا هَدَيْتَنِي بِوَلَايَةِ مَنَ فَرَضْتَ عَلَيَّ طَاعَتَهُ" خداوندا همان‌گونه که مرا به ولایت واجب الاطاعه‌ات نسبت به پیامبر و امیرالمؤمنین و حضرت مجتبی و حضرت سیدالشهدا همین‌طور تا به حضرت مهدی می‌رسد، ما را که این‌طور هدایت کردی، 🔻 "فَثَبِّتْنِي عَلَى دِينِكَ" بر من روشن کن، روشن‌تر کن به طوری که به هیچ وجه شیاطین در خواب و بیداری، در موقع رفتن از دنیا نتوانند مرا منحرف کنند و مرا به طاعت خود وادار و دل مرا با ولی امر خودت ارادت مند و مخلص قرار بده تا دل من با حضرت مهدی علیه‌السلام رابطه داشته باشد. 🔹 و پیشامدهایی که می‌کند مثل این برنامه‌هایی که دشمنان دین بر علیه مسلمین کرده و طرح‌هایی اجرا می کنند، همین جا بر مسلمان‌ها امتحانات وارد می‌شود و در خطر قرار می‌گیرند. آن‌وقت ممکن است که چون دین‌شان را خوب و صحیح به دست نیاورده‌اند و به آن معتقد نیستند، از اسلام منحرف بشوند. بگویند نمی‌خواهیم این دین اسلام را که این‌قدر به ما آزار برسد! ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🌹ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی دل بی تو به جان آمد وقت  است که بازآیی 🌸 ولادت حجت ابن الحسن العسکری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارکباد. @seyedololama
4_5787417256824669186.mp3
1.2M
🔺 ضرورت توسل به امام زمان صلوات‌الله‌علیه به منظور نجات از بلایا ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🌹 یادی از اعلم علمای ربانی! ☄ ... انسان شب و روزی نیاید که در آن یادی از معلم همه‌ی معلم‌ها و مدیر همه‌ی حوزه‌ها و استاد همه‌ی معارف و علوم و اعلم علمای ربانی یعنی حضرت مهدی (علیه‌السلام) نکند و بفهمد که از حضور آن حضرت می‌تواند استفاده کند. و راه استفاده‌اش از ایشان این است که بداند در زمان غیبت برای ایجاد ارتباط یک کلیدی می‌خواهد و این کلید همین دعاهایی است که در کتاب شریف "مفاتیح الجنان" آمده است. یعنی بعد از این‌که نمازش را اول وقت به جماعت خواند و سر درس مدرسه و یا کار خودش حاضر شد، در محل خود می‌نشیند و این کلید را به دست می‌گیرد و در را باز می‌کند و در محضر مولای خود به صحبت می‌پردازد و اظهار ارادت می‌کند و دعای بیعت با حضرت را می‌خواند و به نشانه‌ی بیعت دستش را به دست دیگرش می‌زند مثل این‌که به دست حضرت زده است. یک نمونه دیگر از این کلیدها طلب رحمت است بر پیامبر اکرم و خاندان طاهرینش (علیهم‌السلام) در هنگام حاجت به وسیله ذکر شریف "صلوات". بنده به یاد دارم که مرحوم علامه طباطبائی (رحمه‌الله) یکی از مسائل لازم را جلسه ختم ۱۴ هزار صلوات می‌دانستند و نقل می‌فرمودند: «وقتی که من در تبریز طلبه شدم، موانعی برای تحصیل و سفر علمی به نجف اشرف پیش آمد؛ که به این ذکر شریف متوسل شدم». ۸۸.۸.۱۰ ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی رحمه الله تعالی @seyedololama
آیت‌الله خسروشاهی.mp3
838.5K
🔺خاطره‌ای از سفر مکه و ملاقات با عالم وهابی ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
📅 به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ملا هادی سبزورای رحمه‌الله 🔺 سلسله مباحثی پیرامون جایگاه عقل و علوم معارفی و حکمی و فلسفی بخشی از مقاله: "مکتب تفکیک دستخوش تفکیکی دیگر" 🔺 توضیح: با توجه‌ به‌ مطالب‌ یاد شده، پایبندی‌ به‌ یک‌ طرز فکر یا یک‌ مکتب، اسارت‌ فکری‌ است، زیرا انسان‌ تابع‌ طرز فکر خود می‌باشد نه‌ فرستاده‌ از صریح‌ وحی، در صورتی‌ که‌ دانشمند معظم‌ تفکیکی‌ در مجله‌ی‌ اندیشه‌ حوزه‌ می‌فرماید: «برای‌ نمونه‌ در حاشیه‌ی‌ شرح‌ منظومه‌ی‌ سبزواری‌ مطلبی‌ در این‌ مورد ذکر شده‌ است: متصدیان‌ معرفت‌ حقایق‌ چهار گروهند: برخی‌ به‌ تفکر تنها اکتفا کرده‌اند و جمعی‌ به‌ تصفیه‌ و تزکیه‌ نفس‌ و گروهی‌ بین‌ تصفیه‌ و تفکر را جمع‌ کرده‌اند، آنان‌ که‌ تصفیه‌ و تفکر را جمع‌ کرده‌اند اشراقیون‌ هستند. برخی‌ به‌ تصفیه‌ تکیه‌ کرده‌اند، این‌ها صوفیه‌اند. اکتفا کنندگان‌ به‌ تفکر، آن‌ها که‌ رعایت‌ وحی‌ را کرده‌اند، متکلمین‌ هستند و آن‌ها که‌ به‌ مطلق‌ تفکر اکتفا نموده‌اند، می‌خواهد با وحی‌ تطبیق‌ بکند یا نه، فلاسفه‌ی‌ مشأ هستند .... فلسفه‌ یک‌ بحث‌ آزاد است‌ و مقصد فیلسوف‌ از قبل‌ تعیین‌ نشده‌ است، نظریه‌ و انطباق‌ آن‌ با وحی‌ مطرح‌ نیست‌ می‌خواهد با وحی‌ تطبیق‌ بکند یا نه.» (۴۲) (یعنی‌ متکلم‌ صد در صد در اختیار وحی‌ است.) انصاف‌ این‌ است‌که‌ تعبد از اساتید درگذشته‌ (اعلی‌ الله‌ مقامهم) کار خود را کرده‌ است‌ و بدبینی‌ به‌ فلسفه‌ کاملاً در بحث‌ نمودار است. این‌ تقسیم‌ از نظر کلی‌ است‌ و شامل‌ فلاسفه‌ی‌ غیر دینی‌ نیز می‌شود، ولی‌ بحث‌ مکتب‌ تفکیک‌ درباره‌ی‌ فلاسفه‌ی‌ اسلام‌ است‌ که‌ پیشوای‌ مشایین‌ آنان‌ شیخ‌ الرییس‌ است‌ که‌ می‌گوید اگر حقیقتی‌ از ناحیه‌ی‌ وحی‌ به ما رسید بر چشم‌ ما جای‌ دارد و هر گاه‌ در مسأله‌ای‌ دچار تحیر می‌شود، به‌ مسجد جامع‌ محل‌ می‌رود و از حق‌ تعالی‌ حل‌ مشکل‌ می‌طلبد. همین‌ مرحوم‌ محقق‌ سبزواری‌ که‌ این‌ تقسیم‌ را در حاشیه‌ آورده‌ است‌ در ابتدای‌ منظومه‌ی‌ منطق، اعلان‌ واعلام‌ می‌کند که‌ من‌ با تحمل‌ زحمت‌ می‌خواهم‌ به‌ اهل‌ ایمان‌ خدمتی‌ کرده‌ باشم: قال‌ تعالوا طالبی‌ الایقان‌ اتل‌ علیکم‌ حکمة‌ المیزان ‌و در ابتدای‌ منظومه‌ حکمت‌ می‌گوید: یقوم ‌هاؤ‌م اقرئوا کتابیه‌ منظومتی‌ لسقم‌ جهل‌ شافیه‌ نظمتها فی‌ الحکمه‌ التی‌ سمت‌ فی‌ الذکر بالخیر الکثیر سمیت ‌ با دقت‌ و مروری‌ بر ابواب‌ وجود و عدم، روشن‌ می‌شود که‌ چرا واژه‌ی‌ حکمت‌ و خیر کثیر قرآنی‌ را مشروط‌ به‌ موافقت‌ با وحی‌ ندانست، زیرا تلاش‌ فلسفه‌ی‌ عالیه‌ و حکمت‌ متعالیه‌ برای‌ وصول‌ به‌ مسایل‌ وحیانی‌ است‌ و در صورتی‌ که‌ وحی‌ و افادات‌ وحیانی‌ عقلاً و به‌ روشنی‌ حضور داشته‌ باشد، نیازی‌ به‌ حکمت‌ متعالیه‌ و تلاش‌ برهانی‌ نیست. آن‌ متکلمین‌ اصطلاحی‌ هستند که‌ برای‌ خود صورتی‌ و تصویری‌ از معاد و مبدا می‌سازند و ای‌ بسا که‌ اجماعشان‌ را هم‌ اضافه‌ می‌کنند و آن‌گاه‌ از آن‌ دفاع‌ می‌نمایند. در همین‌ مسأله‌ی‌ معاد باید دید چه‌ گفته‌ و چه‌ کرده‌اند و چگونه‌ راه‌ حمله‌ و ایراد بر دین‌ را برای‌ زندیقان‌ و بی‌دینان‌ گشوده‌اند. مرحوم‌ سبزواری‌ درباره‌ی‌ مساله‌ی‌ اعادی‌ معدوم‌ چنین‌ می‌گوید: «غرر فی‌ أن‌ المعدوم‌ لا یعاد بعینه، اختلفوا فی‌ جواز اعادة‌ المعدوم‌ و عدمه‌ فاکثر المتکلمین‌ علی‌ الاول‌ و الحکما و جماعة‌ من‌ المتکلمین‌ علی‌ الثانی‌ و هو الحق‌ ... و بعضهم‌ کالشیخ‌ الرییس‌ فیه‌ ای‌ فی‌ الامتناع، الضرورة‌ و البداهة‌ ادعی‌ و استحسن‌ الامام‌ الرازی‌ دعوی‌ الضرورة» امام‌ رازی‌ و پیشوای‌ مشککین‌ از بداهت‌ امتناع‌ اعاده‌ی‌ معدوم‌ استقبال‌ کرده‌ و گفته‌ است: «و نعم‌ ما قال‌ الشیخ: من‌ أن‌ کل‌ من‌ رجع‌ الی‌ فطرته‌ السلیمة‌ و رفض‌ عن‌ نفسه‌ المیل‌ و العصبیة‌ شهد عقله‌ الصریح‌ بان‌ اعادة‌ المعدوم‌ ممتنعة‌ قطعاً و کما انه‌ قد یتوهم‌ فی‌ غیر البدیهی، انه‌ بدیهی‌ لاسباب‌ خارجیه‌ فکذلک‌ قد یتوهم‌ فی‌ البدیهی، انه‌ غیر بدیهی‌ لموانع‌ من‌ خارج»(۴۳) 🔰 پی نوشتها: ۴۲. اندیشه‌ی‌ حوزه، شماره‌ ۱۹، ص‌ ۷۴. ۴۳. فخر الدین‌ رازی: المباحث‌ المشرقیه، باب‌ اول، فصل‌ ۱۰. 🖊 مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی رحمه الله تعالی @seyedololama
آیت‌الله خسروشاهی.mp3
636.1K
🔺معنای ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
تذکری به مسئولین-@seyedololama.mp3
288.6K
❌ تذکری به مسئولین پیرامون قبول مسئولیت ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می‌فرمودند: عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم ده مرتبه: اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی التماس دعا @seyedololama
🔺 «شعبانُ الّذی حَفَفتَهُ مِنکَ بِالرَّحمَةِ وَالرِّضوان» خداوندا! این ماه شعبان ماهی است که از طرف تو رحمت و رضوان در آن پوشش داده شده تا چه کسی بتواند چشم دلش را به این نعمت باز کند. 🔹 اصولاً فهم توحید و خداشناسی، این مسائل را به دنبال دارد. یعنی وقتی انسان ملتفت شد که جهان و جان و انسان از قلم قدرت حق مطلق، وجود مطلق و کرم مطلق پیدا شده، حتماً قیمتش به واسطه قیمت آن دست قدرتی که در کار هست، بالا می‌رود. 🔸 الآن می‌گویند فرشی که مال کرمان است غیر از فرش مثلاً همدان است. به خاطر این است که صنعتگری که در آن‌جاست باذوق‌تر، ورزیده‌تر و مجرب‌تر است. این کتری، این رادیو، این تلویزیون ساخت کجاست؟ می‌گویند ساخت ژاپن است؛ پس خوب است. کارخانه و مدیر و مهندس در قیمت‌گذاری دخالت دارد. قمیت‌گذاری عمر من و شما که مال خدای جهان است چه‌طور می‌شود روی آن قیمت گذاشت؟ شبی را که ما صبح کردیم، روزی را که شب کردیم چقدر قیمت داشت؟ این باید به‌وسیله خود دین اسلام و کتاب و سنت معلوم شود. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
آیت‌الله خسروشاهی.mp3
1.04M
(بخش اول) 🔺«يَا كُمَيْلُ بْنَ زِيَاد، إِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِيَةٌ، فَخَيْرُهَا أَوْعَاهَا، فَاحْفَظْ عَنِّي مَا أَقُولُ لَكَ. النَّاسُ ثَلاَثَةٌ: فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاة...» (نهج‌البلاغه حکمت۱۴۷) ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
‍ ‍ 🔺 نکته‌ای پیرامون شعری از مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس طهرانی کسی که چون تو گلی را به باغ دل دارد دگر کجا هوس گل ز آب و گل دارد 🔹 صعود به قاف قلب یک مقامی است که تا محقق نشود، انسان گل رعنای جمال حضرت الهی را حس نمی‌کند. و این‌که فرمود "قلب المومن عرش الرحمن" مربوط به این مسئله است. ۸۱٫۵٫۲۲ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
آیت‌الله حسروشاهی.mp3
578.2K
(بخش دوم) 🔺اى كميل اين دل‌ها ظرف‌هاست، و بهترين آن‌ها نگاهدارنده‌ترين آن‌هاست. پس آنچه تو را مى‌گويم از من به خاطر دار؛ مردم سه دسته‌اند: دانايى كه شناساى خداست، آموزنده‌اى كه در راه رستگارى كوشاست، و فرومايگانى رونده به چپ و راست كه در هم آميزند، و پى هر بانگى را گيرند و با هر باد به سويى خيزند. (نهج‌البلاغه حکمت ۱۴۷) ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فرمایشات مولا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در مورد گذران بودن دنیا و اهتمام به امر آخرت : «فاهْتَبِلُوا هَبَلَها، وَ اعْمَلُوا لِلْجَنَّةِ عَمَلَها»؛ [ نهج البلاغه خ۱۳۲] 🔹 وظیفه‌ی دستگاه‌های حکومتی و مسئولین در مورد امر دین مردم؛ طرحی برای تربیت ایتام 🔺 خطر ضعف ۹۲٫۶٫۷ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 آخر ماه یک دعایی هست که: «الَّلهُمَّ اِن لَم تَکُن غَفرتَ لَنا فی ما مَضَی مِن شعبانٍ فاغفِرلَنا فیما بَقِیَ مِنه»؛ (مفاتیح_الجنان، اعمال ماه مبارک شعبان)؛ یعنی خدایا اگر تا حالا در این ماه شعبان ما کاری نکردیم، توبه‌ای نکردیم، ما را موفق به آن شرط بخشش خودت بگردان والّا خدا که می‌آمرزد، خدا که در آمرزشش هیچ سخنی نیست؛ ما ممکن است توبه صحیح نکنیم؛ چون شرایط توبه را نداریم. 🔸 شرایط توبه این است که انسان حساب‌های مالی، حساب‌های قولی، حساب‌های نظری، چشمی و فکری، همه را روی کاغذ بیاورد و همه را مشاهده کند که کدامش با اصول، مخالف بوده و از آن‌ها توبه کند. اگر این کار را نکند "اِن لَم تَکُن غَفرتَ لَنا فی ما مَضَی مِن شعبانٍ" جوابش این است که تو که توبه نکردی که ما تو را بیامرزیم!. می‌خواهی وارد مهمانی ما شوی، باید پاک شوی؛ پاک شدنت به توبه است. توبه به دانستن بد و خوب و حلال و حرام است. در ماه شعبان چه مطالعه‌ای کردی؟ آیا این رساله [ واجبات و محرمات ] مرحوم مشکینی را از اول تا آخر خوب خوانده‌ای؟ حلال‌ها و حرام‌ها را خوب حالی‌ات شده است. 🔹 معنای تربیت، ترس و خوف داشتن و زبان را به آسانی باز نکردن است، گوش را به آسانی به چیزی ندادن است، چشم را به آسانی به یک فیلم، به یک صفحه، به یک ورزشگاه نینداختن است. باید احکام این مسائل دانسته شود که آیا جزء گناهان و حرام هستند یا جزء واجبات به شمار می‌آیند. این‌ها را که دانستیم و پیش خدا توبه کردیم، این دعا را هم می‌خوانیم. «الَّلهُمَّ اِن لَم تَکُن غَفرتَ لَنا فی ما مَضَی مِن شعبانٍ فاغفِرلَنا فیما بَقِیَ مِنه»؛ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
آیت‌الله خسروشاهی.mp3
564K
🔺بالاترین عیب برای ! ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می‌فرمودند: عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم ده مرتبه: اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی التماس دعا @seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نیاز بشر به جهت جلوگیری از سرگرم شدن به دنیا ۹۲٫۳٫۲۳ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
آیت‌الله خسروشاهی.mp3
363.5K
🔺جمهوری اسلامی در مسیر شدن ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 ورود به ماه رمضان با کفر! 📖 در کتاب مفاتیح الجنان در دعای شب آخر شعبان و شب اول رمضان این عبارت هست: «اللهم ما کان فی قلبی من شک و ریبة أو جحود أو قنوط أو فرح أو بذخ أو بطر أو خیلاء أو ریاء أو سمعة أو شقاق أو نفاق أو کفر...» امام صادق علیه‌السلام دعایی برای ما آورده که آخر ماه شعبان بخوانیم که خدایا هرچه در دل ما از کفر است! این‌ها را خواهش می‌کنم برطرف کنی، مرا پاک کنی. پس زندگی ما، اجتماع ما، وزارت‌خانه‌ی ما، مجلس ما، از بالا تا پایین، درس، تدریس، همه یک جور کفری درونش هست!؛ کفر به نعم الاهی. به این معنا که مثلاً چاقو را بر می‌داریم هلو را پاره می‌کنیم، ولی هنری که این‌جا به خرج رفته اصلاً یادمان نیست. مثل این‌که این یک خشتی است افتاده روی زمین، برداشتیم می‌خواهیم استفاده کنیم! باباجون این یک لقمه‌ی عجیبی است!. هنر است. هنری که سال‌ها و قرن‌ها بشر باید در این ها فکر بکند ولی نمی‌کند. پس کفر است. پس اجتماعات و تمدن‌ها کفرانه است به نعمت‌های الاهی... ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
فرازی از دعای شب آخر ماه شعبان المعظم اللَّهُمَّ مَا كَانَ فِي قَلْبِي مِنْ شَكٍّ أَوْ رِيبَةٍ أَوْ جُحُودٍ أَوْ قُنُوطٍ أَوْ فَرَحٍ أَوْ بَذَخٍ أَوْ بَطَرٍ أَوْ خُيَلاَءَ أَوْ رِيَاءٍ أَوْ سُمْعَةٍ أَوْ شِقَاقٍ أَوْ نِفَاقٍ أَوْ كُفْرٍ أَوْ فُسُوقٍ أَوْ عِصْيَانٍ أَوْ عَظَمَةٍ أَوْ شَيْ ءٍ لاَ تُحِبُ فَأَسْأَلُكَ يَا رَبِّ أَنْ تُبَدِّلَنِي مَكَانَهُ إِيمَاناً بِوَعْدِكَ وَ وَفَاءً بِعَهْدِكَ وَ رِضًا بِقَضَائِكَ وَ زُهْداً فِي الدُّنْيَا وَ رَغْبَةً فِيمَا عِنْدَكَ وَ أَثَرَةً وَ طُمَأْنِينَةً وَ تَوْبَةً نَصُوحاً أَسْأَلُكَ ذَلِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ