eitaa logo
کانال سید حسین کشفی
1هزار دنبال‌کننده
151 عکس
57 ویدیو
196 فایل
🔸یادداشت هایی با رویکرد دینی از سید حسین کشفی 🔹محصّل و مدرّس حوزه علمیه قم ارتباط با ادمین: @s_h_kashfi
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ ما بعث الله نبیا الا ... / ۸ 🔻 انبیاء و دو شیطان 🔹 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ‏ مَا بَعَثَ‏ اللَّهُ‏ نَبِيّاً إِلَّا وَ فِي أُمَّتِهِ شَيْطَانَانِ يُؤْذِيَانِهِ وَ يُضِلَّانِ النَّاسَ بَعْدَهُ- فَأَمَّا صَاحِبَا نُوحٍ فقنطيفوص [فغنطيغوص‏] وَ خرام، وَ أَمَّا صَاحِبَا إِبْرَاهِيمَ فمكثل [مكيل‏] وَ رِزَامٌ، وَ أَمَّا صَاحِبَا مُوسَى فَالسَّامِرِيُّ وَ مرعقيبا [مرعتيبا] وَ أَمَّا صَاحِبَا عِيسَى فبولس [يرليس يرليش‏] وَ مريتون [مريبون‏] وَ أَمَّا صَاحِبَا مُحَمَّدٍ ص فَحَبْتَرٌ [جبتر] وَ زُرَيْقٌ [زلام‏] 🔸 ترجمه حسن زاده: امام صادق عليه السّلام فرمود: خداوند هيچ پيامبري را برنينگيخت مگر آنكه دو شيطان را در كنار او قرار داد تا مردم را گمراه سازند و اين آزمون براي آنان بود. شيطان‌هاى نوح «فيطيفوس» و «حزام» نام داشتند و براي ابراهيم «مكيل» و «رذام» و براي موسي «سامري» و «مرعقيبا» و براي عيسي «مولس» و «مريسان» و براي پيامبر اسلام «حبتر» و «زريق» نام داشتند. حبتر به معناي روباه است و اين شيطان را به دليل فريبكاري بسيار، اينگونه لقب دادند. زريق به معناي زاغ چشم و كبود چشم است. عرب انسان زاغ چشم را بسيار شوم مى‌داند و انسان بد رفتار را زاغ چشم مى‌گويد. ⬅️ علامه مجلسی در توضیح معنای حبتر و زریق می نویسد: بيان الحبتر الثعلب و عبر عن‏ أبي بكر [الأول‏] به لكونه يشبهه في المكر و الخديعة و التعبير عن‏ (عمر) [الثاني‏] بزريق إما لكونه أزرق أو لكونه شبيها بطائر يسمى زريق في بعض خصاله السيئة أو لكون الزرقة مما يبغضه العرب و يتشأم به كما قيل في قوله تعالى‏ وَ نَحْشُرُ الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ زُرْقاً. 📚 تفسیر قمی، ج۱، ص۲۱۴.    @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ ما بعث الله نبیا الا ... / ۹ 🔻 شغل انبیاء 1⃣ عَنْ يَزِيدَ بْنِ هَارُونَ الْوَاسِطِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع عَنِ الْفَلَّاحِينَ [کشاورزها] فَقَالَ هُمُ الزَّارِعُونَ كُنُوزُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ مَا فِي الْأَعْمَالِ شَيْ‏ءٌ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ مِنَ الزِّرَاعَةِ وَ مَا بَعَثَ‏ اللَّهُ‏ نَبِيّاً إِلَّا زَارِعاً إِلَّا إِدْرِيسَ ع فَإِنَّهُ كَانَ خَيَّاطاً.  📚 تهذیب الاحکام، ج۶، ص۳۸۴ 2⃣ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَا بَعَثَ‏ اللَّهُ‏ نَبِيّاً قَطُّ حَتَّى يَسْتَرْعِيَهُ الْغَنَمَ يُعَلِّمُهُ بِذَلِكَ رِعْيَةَ النَّاسِ. 🔸 ترجمه مسترحمی: امام صادق علیه‌السلام فرمود: مبعوث نفرموده خداوند پيغمبرى را مگر آنكه او را بشغل چوپانى (در اوائل عمر) واداشته تا بدين وسيله او را تعليم دهد طريق و طرز راهنمائى و هدايت مردم را،و عادت كند كه از اخلاق پست و بد ايشان حليم باشد و بردبارى و صبر نمايد. 📚 علل الشرایع، ج۱، ص۳۲.  @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ حَبْتَر 🔻 پیام وارده: در شعر سید حمیری ظاهرا مرادش از حبتر عمر است: و راية يقدمها ادلم عبد لئيم لكع اکوع و راية يقدمها حبتر للزور و البهتان قد ابدع و راية يقدمها نعثل لا برّد اللّه له مضجع @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ حَبْتَر/ ۲ 🔻 پیام وارده: در چکامه کوثریه سید رضا هندی ره هم [ظاهراً مراد از حبتر عمر است]: لولم تؤمر بالصّبر و کظ ... م الغیض ـ ولیتک لم تؤمر ـ مانال الأمر أخو «تیم» و تناوله منه «حبتر» @seyyed_hossein_kashfi
⚡️گفتگوی «دین» با آیةالله سید محمدکاظم یزدی درباره مشروطه ✅ برگی از کتاب الهدایة الأحمدیة و گزارشی از مشروطه _ از مطالب مجله کتاب شیعه، شماره۴ ⬅️ به مناسبت ۲۸ رجب سالروز ارتحال مرحوم آیةالله العظمی سید محمدکاظم طباطبایی یزدی صاحب کتاب العروة الوثقی 🔻نگارنده این گفتار _ که در ذیل می آید_ مرحوم حجة الاسلام سید احمد یزدی ابرقویی (م۱۳۳۲ ق) _ از شاگردان مرحوم آیة الله سید کاظم یزدی _ است که در قالب گزارش یک رؤیا _در حدود سال ۱۳۲۹ ق، در ضمن كتاب الهداية الأحمدية_ قضایای مشروطه را از نگاه خود بررسی می کند. مؤلف در قالب رؤیا از رونق افتادن دین مبین اسلام را در پی حوادث مشروطه به تصویر کشیده و صحنه ای فرض کرده که دین سبب فرار خود از ایران آن زمان را بیان و با هر کدام از دست اندرکاران مشروطه محاجه کرده است. به مناسبت سالروز ارتحال آیةالله سید کاظم یزدی بخش گفتگوی دین با ایشان را به اشتراک می گذارم: 🔹گفتگوی حضرت آیت الله آقای آسید محمد کاظم (دام ظله): بعد از برخواستن آقای آخوند دیدم حضرت آية الله الباهرة في الارضین آقای آسید محمد کاظم یزدی (ادام الله بركاته و ظله على رؤوس المسلمين) وارد شدند، دین را بسیار خوش آمد و احترام نمود. ایشان هم عنوان کلام را بدین گونه نمودند: 🔸که جناب دین! هر چه فکر میکنم احقر را در فرار کردن جناب عالی تقصیری نبود و منشأ هیچ گونه فسادی نشدم، زیرا که همان اول فهمیدم که این بساط، بساط مشروطه نیست و سوای اسباب اغتشاش و اشاعه كفر و زندقه و الحاد غرض ایشان چیزی دیگر نیست و سوای تخریب دین و دولت غرض و مقصودی ندارند. این بود که همان اول زیر این بار نرفتم و امضای مجلس شوری را نکردم و چون مشروطه خواهان ظاهرى حكم مرا ناقض غرض خود دیدند لهذا اسباب بدگوئی و عیب جوئی را فراهم کردند من هم از خوف ایثار فساد ساکت شدم و هرکسی را به خیال خود واگذاردم تا امروز که بر همه معلوم شد که حرف همان بود که من گفتم و حکم همان بود که من دادم. 🔹ایراد گرفتن دین بر ایشان دین گفت: سرکار آقا راست فرمودید و فی الحقیقه با آن هیاهوها که عموم مردم درباره رواج دین از مشروطه خواهی میکردند تفطن حضرتعالی بر اینکه مقصودشان خرابی دین است از کرامات جنابعالی محسوب شد لكن مع ذلك كله مرا نیز از دست حضرتعالی رنجش بسیار است.... زیرا که اولاً: چون در این گونه امور سیاسی اختلاف رأی پیدا شد بایست جنابعالی و آقای آخوند و سائرین در يك مجلس دو مجلس با هم بنشینید و تحقیق مطلب را درست بنمائید یا شما مطلب خود را مُدلّل میداشتید و آنها همراهی میکردند یا آنها رأی خود را ثابت میکردند و شما را مجاب مینمودند. آخر در کبری شماها را اختلاف رأی نبود، زیرا که شما قبول دارید که آنچه اسباب رواج دین و رفاهیت مسلمین و بسط عدل و داد و قلع ظلم و فساد باشد متابعت و همراهی او از اوجب واجبات است و هم چنین آنها قبول دارند که آنچه اسباب فساد و شیوع کفر و الحاد و برچیده شدن قوانین اسلام و تسلط یافتن کفار باشد قطع ماده او از اهم مهمات است، نهایت آنکه در صغری اختلاف شد که این مجلس شورا کدام یک از آنها است و تحقیق این مطلب در صورتی که غرض خارجی در کار شماها نبود به اندك تأمل و جستجوئی ممکن بود و قبل از ثابت کردن مطلب تعجیل در رد آنها کردن مناسب نبود. و ثانیا: بر فرض که رأی شما و ایشان درباره مجلس به اختلاف میماند و مطلب تحقیق نمیشد در این صورت بایست حضرتعالی محض حفظ نوع همراهی با ایشان داشته باشید و چون اغلب علما و اكثر مردم بريك رأي بودند احتمال صدق ایشان و كذب اشخاصی که اغراض فاسده مجلسیان را کتباً و تلگرافاً و حضوراً به حضرت عالی عرض میکردند بدهید و سرعت در مخالفت ننمائید و این اختلاف بزرگ را در مقلدین دیگران و خود نیندازید شاید که اگر شماها متفق می شدید مردم هم حسب التقليد جرأت بر مخالفت نمیکردند ، در این صورت به کلمه واحده رفع تمام مفاسد را میکردید و مجلس هم اگر از اول به این خیالات فاسده بنا شده بود کم کم به تبدیل اعضا و ترویج دین سعی در اصلاح آن می فرمودید و به گذشتن يك سال دو سال همان مشروطه حقیقی که منتهای آمال تمام خلق است صورت می گرفت و رفاهیت عامه پیدا می شد. 🔸سرکار آقا (دامت برکاته) گفتند: راست فرمودید خیلی در این کار تعجیل کردم اکنون استدعای عفو دارم، 🔹دین گفت: خدا شما را جزای خیر دهد و بر عمر و عزّت حضرتعالی بیفزاید، اگر اندك كدورتی هم داشتیم به کلی مرفوع شد و امید من در وعده مراجعت به ایران که میدهم همه به واسطه ترویجاتی است که جنابعالی بنمائید و احکامی است که حضرتعالی نشر دهید.... @seyyed_hossein_kashfi
⚡تخریب بزرگان و موجهين، ضربه به اصلِ انقلاب است! 🔻آیت الله العظمی شبیری زنجانی: 🔹پیش از پیروزی انقلاب يك بار با آقای آذری قمی، آقای حاج سید مهدی روحانی و آقای مشکینی در مجلسی بودیم. آقای مشکینی پرسید: علمایی هستند مانند آقای آخوند همدانی و آقای حاج سید احمد خوانساری که به حسبِ ظاهر عادل هستند، ولی در مسیر انقلاب نیستند و در مقابل، علمایی هستند مانند آقای صدوقی- که از نظر علمی و وجهه مردمی در مرتبه بعد هستند- ولی در مسیر انقلاب هستند. این‌که آن علمای درجه اول را سد راه اسلام معرفی، و از میدان خارج کنیم، شرعاً چه حکمی دارد؟ هم‌چنین پرسید: تخریب ساختمان‌های دولتی مانند بانک‌ها برای مختل کردن نظام شاهنشاهی چه حکمی دارد؟ 🔸 آقای آذری گفت: تخریب بانک‌ها اشکال دارد، ولی تخریب وجهه آن علما اشکال ندارد! من و آقای حاج سید مهدی گفتیم: این کار ضربه به اصل انقلاب است. در همه جا سعی می‌کنند موجهين را جزء خودشان معرفی کنند، ولی شما می خواهید علمای موجهی را که مردم آن‌ها را آزموده اند و به تقوا و علم شناخته اند، مخالف قلمداد کنید! 🔹با تخریب علمای موجه، خودتان خراب می شوید؛ زیرا دشمنان تبلیغ می کنند که افراد موجه و بزرگ، که مریدان و مقلدان بسیاری دارند، این انقلاب را قبول ندارند. شما که در مرتبه آقای آخوند همدانی و آقای خوانساری نیستید که حرف شما را بپذیرند. آقای آذری و همفکران‌شان تصور می کردند که با تخریب و منزوی کردن مخالفان انقلاب، به انقلاب كمك می‌شود؛ در حالی که این کار ضربه به اصل انقلاب و سبب تأخیر در پیروزی آن می‌شد. 🔸من و آقای حاج سید مهدی معتقد بودیم: اگر انقلابیون کار درست انجام بدهند، مخالفان خود به خود به انزوا کشیده می‌شوند و مشکلی هم پیش نمی‌آید، ولی برخورد با بزرگان برای انقلاب مشکل ایجاد می‌کند! 📚 جرعه ای از دریا، ج۴، ص۶۵۱. @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ما در دنیا نفهمیدیم حسین بن علی کیست 🔻 آیت‌الله العظمی وحید خراسانی دام ظله 🔹 خواب حجیت شرعیه ندارد ولی گاهی خواب خواب یوسف است؛ و مصداق تأويل الاحادیث» است. مرحوم آخوند خراسانی دارای قدرت و سیطره فکری عمیقی است که حاشیه رسائل و حاشیه مکاسب ایشان در کمال ایجاز برای اهل نظر عبرت انگیز است، و بیانگر حدت و دقت نظر اوست. این مرد کار کشته در علم فقه و به قله فکر رسیده است و من خودم در نجف بودم که سالها پس از دفن او، هنگام دفن دخترش جنازه او در حالی که سالم بود و گویی تازه دفن شده کشف شد. 🔸این مرد با این مقام علمی و عملی بعد از مرگ خوابش را دیدند گفت: «ما تا در دنیا بودیم نفهمیدیم حسین بن علی کیست حالا که به این نشئه آمدیم خبردار شدیم چه خبر است.» 🔹 این بیان چنین مردی عمیق و دقیق النظر است. این جمله باز ماورائی دارد آخوند خودش متوجه است، ولی باید توجه داشت که تازه آخوند مقام برزخی را دیده آن روز که مقام اُخروی سیدالشهدا الله ظهور کند، آنجا است که عقول انبیا مبهوت خواهد شد! 📚 مصباح الهدی، ج۱، ص۱۷۵. @seyyed_hossein_kashfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ولادت حضرت ابالفضل (علیه اسلام) | سرمشق مومنین 🔻 بیانات حجةالاسلام والمسلمین سید علی کشفی 🔸چه ویژگی باعث شد که حضرت ابالفضل العباس علیه السلام به این جایگاه رفیع برسند ؟ 💠💠 رفتم به نهر علقمه دیدم یکی شهید گفتم چرا جدا زشهیدان دیگر است گفتا خموش باش که عباس نامدار منظور او ادب به جناب برادر است 🎥 کلیپ کامل را در پست بعدی ببینید. مجموعه خدیجه مدیا◀️ @khadijahmedia @seyyed_hossein_kashfi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐ولادت حضرت ابالفضل (علیه اسلام) | سرمشق مومنین 🔻 بیانات حجةالاسلام والمسلمین سید علی کشفی 🔸چه ویژگی باعث شد که حضرت ابالفضل العباس علیه السلام به این جایگاه برسند ؟ ▫️أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَالتَّصْدِيقِ وَالوَفاءِ وَالنَّصِيحَةِ 💠💠 رفتم به نهر علقمه دیدم یکی شهید گفتم چرا جدا زشهیدان دیگر است گفتا خموش باش که عباس نامدار منظور او ادب به جناب برادر است 🌐خدیجه مدیا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید👇 @khadijahmedia @seyyed_hossein_kashfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️وَ عَاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ 🔻 مرحوم حجة الاسلام آقای کوثری 🔹همه چیز امام حسین استثنایی بوده، به دنیا آمدنش، شهادتش، گریه در عزایش، بالای نی قرآن خواندش، قیامش ... 🔸پیغمبر به دنیا آمد، آتشکده ها خاموش شد، بت ها سرنگون شد، یعنی آن حقیقتی که بت ها را بر می چیند، قدم به این دنیا گذاشت 🔹امیرالمؤمنین در کعبه به دنیا آمد، یعنی آن آقایی که کعبه را از لوث بتان پاک می کند قدم به این دنیا گذاشت. 🔸ولی امام حسین به دنیا آمد فطرس پر و بال شکسته را حضور رسول الله آوردند ممکن بود همان موقع خود پیغمبر دعا کند ولی فرمود برود پر و بال شکستش را بمالد به گهواره حسینم و عاذ فطرس بمهده، نحن عائذون بقبره ... @seyyed_hossein_kashfi
⚡️وَ عَاذَ فُطْرُسَ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَ نَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ آمِينَ رَبَّ اَلْعَالَمِينَ 🔻و فطرس ملك به گهواره‌ى او [ امام حسین ] پناه برد و ما پناه‌جويندگان به قبر مطهرش هستيم پس از شهادتش و بر تربت پاكش حضور يافته و رجعت آن بزرگوار را منتظريم. ⬅️ اثر استاد سید محسن کشفی 📚 مصباح المتهجد، ج ۲، ص ۸۲۶ @seyyed_hossein_kashfi
⚡️برای نقل داستان های زندگی علما هم مطالعه می کردند 🔻 استاد معظم حاج سید محمدجواد شبیری زنجانی (دامت برکاته): 🔹امروز یکی از رفقای قدیمی را دیدم. خاطره‌ای از آیت الله والد نقل کرد که برایم تازگی داشت، فکر می‌کنم این دوست ما سال ۶۱ طلبه شده بود، می‌گفت: 🔸تازه طلبه شده‌ بودم، سیزده ، چهارده سالم بود، با یکی از رفقا خدمت حاج آقای شما رسیدیم که آقا ما را نصیحت کنید، فرمودند که شما ما را نصیحت کنید! بعد قرار شد در هنگام نماز صبح در مسیر رفتن ایشان به حرم، ما در خدمت ایشان باشیم و ایشان با نقل داستان‌هایی از زندگی علما ما را موعظه کنند. ما به هر زحمتی بود خودمان را اول صبح به در منزل ایشان می‌رساندیم، مدت طولانی این برنامه ادامه داشت. جالب این‌جا بود که ایشان برای این صحبت هم مطالعه می‌کردند، چون یک روز فرمودند: من دیشب نرسیدم برای صحبت مطالعه کنم! @seyyed_hossein_kashfi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ ما طلبه ها کارمندیم و کارفرما ولی عصر (سلام الله علیه) 🔻 بیانات صدیق ارجمند صاحب الاخلاق الکریمة مرحوم حجة الاسلام والمسلمین محمد جاودان @seyyed_hossein_kashfi
⚡️دومین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی 🔻امشب _ مسجد اعظم @seyyed_hossein_kashfi
⚡️دو عالم دور امام زمان می گردد 🔻آیة الله العظمی وحید خراسانی (دام ظله): 🔹این قضیه را خود مرحوم حاج میرزا احمد کفائی پسر مرحوم آخوند برای خود من گفته، مرحوم آخوند کفایه را خودش برای مرحوم حاج میرزا احمد درس گفته بود. او هم لطف کرد برای ما درس گفت، عنایتی داشت، فرزند مرحوم آخوند مجسمه ای از تقوا بود، اینها همه رفتند و عرصه خالی شده و خلای شده است. 🔸گفت مادر من مریض شد. هر کار کردیم معالجه نشد بعد به ما گفتند: یک سیدی پیدا شده که علم رمل دارد و از هر چیزی خبر می دهد. گفت: من و برادرم مرحوم آقا زاده، به سراغ این سید بر آمدیم، یک روز در ایوان حضرت امیر بودیم، یک سید با لباس مندرس از پله ایوان بالا آمد، شخصی به ما گفت: آن سـیـد ایــن است. گفت من و برادرم آقا زاده بزرگ که شهادت اجتهاد از خود آخوند داشت، جلو رفتیم. گفت: به او گفتیم که شما همان سید هستید، معلوم شد این شخص، همان سید است. گفت: من نیتی کردم و اصلاً چیزی اظهار نکردم. آن سید تسبیحش را در آورده و دانه های تسبیح انداخته و بی معطلی گفت: این نیت تو مربوط به یک زنی است که سر تا پا مرض است و هر چه هم معالجه کردید اثر نکرده و سه روز دیگر هم می میرد. 🔹گفت برادرم که کنار من ایستاده بود فهمید من چه نیت کرده ام نیتم مربوط به مادرم بود، برادرم هم گفت: من نیتی دارم، گفت تا تسبیحش را در آورد و شمرد، رنگش تغییر کرد، این نیت تو راجع به کسی بود که الآن در مکه بود، الآن در شام است، الآن در کوفه است دو یا سه تا الآن... گفت و بعد گفت: این نیت تو در مورد کسی است که دو عالم دورش میگردد. 🔸سوم کلمه اش گفت نیتت مربوط به امام زمان است. برادر من متحیر شد. چیزی هم ما نکفته بودیم. بعد ما اصرار کردیم که این علم را به ما یاد بده. گفت شما دو تا آقا زاده هستید این علم توأم است با یک فقری که شخص را بیچاره میکند و شما هم تحمل ندارید، این مطلب را گفت و رفت. ما رفتیم قضیه را به آخوند گفتیم، آخوند با آن عظمت متحیر ماند که این کیست؟ بعد هم هر چه گشتیم دیگر پیدا نشد. امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) این است، آن وقت من و تو کجا و او کجا؟ 📚 مصباح الهدی، ج۱، ص۳۳۶_ ۳۳۷. @seyyed_hossein_kashfi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️آیا علم میتونه با عمر طولانی امام زمان مخالفتی داشته باشه؟ 🔻 کاری از مجموعه رادیو سایبان 🔹به کلام: حجة الاسلام سید محمدجواد موسوی فرد 🔸 نقاشی از: حجة الاسلام سید علی کشفی ⬅️ در ثواب نشرش شریک شوید رادیو سایه‌بان در شبکه‌های اجتماعی 🆔 @radiosayeban @seyyed_hossein_kashfi
⚡️و أَشْرَقَتِ اَلْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهٰا 🔻 اثر استاد سید محسن کشفی 🔹عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَشْرَقَتِ اَلْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهٰا 🔸مفضل بن عمر گفته است: از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمودند:وقتى كه قائم ما قيام كند،زمين با نور پروردگارش نورانى و روشن مى‌شود؛ 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۴۶۷ 🌹 میلاد با سعادت دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت صاحب الزمان حجة بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همه شیعیان و منتظرین حضرتش مبارک @seyyed_hossein_kashfi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ملاقات مرد نیشابوری با امام زمان عج در زمان کودکی حضرت 🔻 به کلام حجة الاسلام سید محمدجواد موسوی فرد 🔹نقاشی از: حجة الاسلام سید علی کشفی ⬅️ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ فَارِسَ اَلنَّيْسَابُورِيُّ قَالَ: لَمَّا هَمَّ اَلْوَالِي عَمْرُو بْنُ عَوْفٍ بِقَتْلِي غَلَبَ عَلَيَّ خَوْفٌ عَظِيمٌ، فَوَدَّعْتُ أَهْلِي وَ تَوَجَّهْتُ إِلَى دَارِ أَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لِأُوَدِّعَهُ وَ كُنْتُ أَرَدْتُ اَلْهَرَبَ، فَلَمَّا دَخَلْتُ عَلَيْهِ رَأَيْتُ غُلاَماً جَالِساً فِي جَنْبِهِ وَ كَانَ وَجْهُهُ مُضِيئاً كَالْقَمَرِ لَيْلَةَ اَلْبَدْرِ فَتَحَيَّرْتُ مِنْ نُورِهِ وَ ضِيَائِهِ وَ كَادَ يُنْسِينِي مَا كُنْتُ فِيهِ، فَقَالَ: يَا إِبْرَاهِيمُ لاَ تَهْرُبْ فَإِنَّ اَللَّهَ سَيَكْفِيكَ شَرَّهُ فَازْدَادَ تَحَيُّرِي، فَقُلْتُ لِأَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: يَا سَيِّدِي يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ مَنْ هَذَا وَ قَدْ أَخْبَرَنِي بِمَا كَانَ فِي ضَمِيرِي؟ قَالَ: هُوَ اِبْنِي وَ خَلِيفَتِي مِنْ بَعْدِي وَ هُوَ اَلَّذِي يَغِيبُ غَيْبَةً طَوِيلَةً وَ يَظْهَرُ بَعْدَ اِمْتِلاَءِ اَلْأَرْضِ جَوْراً وَ ظُلْماً فَيَمْلَأُهَا قِسْطاً وَ عَدْلاً فَسَأَلْتُهُ عَنِ اِسْمِهِ فَقَالَ هُوَ سَمِيُّ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ كَنِيُّهُ ... الحدیث 📚مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۲۸۱ رادیو سایه‌بان در شبکه‌های اجتماعی @radiosayeban @seyyed_hossein_kashfi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ جریان مرثیه ابن اصدق در شب نیمه شعبان 🔻 بیانات استاد معظم سید محمدجواد شبیری زنجانی دامت برکاته 📚 نشوار المحاضرة، ج۲، ص۲۳۰. 📆 ۶ اسفند ۱۴۰۲ _ جلسه علمی آیة الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ متن کامل جریان فوق از کتاب نشوار المحاضرة، ج۲، ص۲۳۰_ ۲۳۲. 🔻این قصه علاوه بر نشوار المحاضرة در بغیة الطلب ابن عدیم نیز نقل شده که تفاوت دو نقل اندک است. @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ نماز شکر 🔻با توجه به نزول باران و رحمت الهی _که در این سالها بی سابقه بوده_ مناسب است نماز شکر خوانده شود. 🔹عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ: فِي صَلاَةِ اَلشُّكْرِ إِذَا أَنْعَمَ اَللَّهُ عَلَيْكَ بِنِعْمَةٍ فَصَلِّ رَكْعَتَيْنِ تَقْرَأُ فِي اَلْأُولَى بِفَاتِحَةِ اَلْكِتَابِ وَ «قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ» وَ تَقْرَأُ فِي اَلثَّانِيَةِ بِفَاتِحَةِ اَلْكِتَابِ وَ «قُلْ يٰا أَيُّهَا اَلْكٰافِرُونَ» وَ تَقُولُ فِي اَلرَّكْعَةِ اَلْأُولَى فِي رُكُوعِكَ وَ سُجُودِكَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ شُكْراً شُكْراً وَ حَمْداً وَ تَقُولُ فِي اَلرَّكْعَةِ اَلثَّانِيَةِ فِي رُكُوعِكَ وَ سُجُودِكَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي اِسْتَجَابَ دُعَائِي وَ أَعْطَانِي مَسْأَلَتِي . 🔸هارون بن خارجه گويد: امام صادق عليه السّلام دربارۀ نماز شكر فرمود: هرگاه خداوند نعمتى به تو عنايت كرد، دو ركعت نماز بگزار، بدين‌گونه كه در ركعت اوّل حمد و قُلْ‌ هُوَ اَللّٰهُ‌ أَحَدٌ و در ركعت دوم حمد و قُلْ‌ يٰا أَيُّهَا اَلْكٰافِرُونَ‌ را مى‌خوانى. و در ركعت اوّل در ركوع و سجود خود مى‌گويى:«الحمد للّه شكرا شكرا و حمدا» و در ركعت دوم در ركوع و سجود خويش مى‌گويى:«الحمد للّه الّذي استجاب دعائي و أعطاني مسألتي». 📚الکافي، ج ۳، ص ۴۸۱. @seyyed_hossein_kashfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️هر کسی به ایران علاقه‌مند است 🔻مقام معظم رهبری:  من عرض میکنم که هر کسی به ایران علاقه‌مند است [باید رأی بدهد]. قبلها هم ما این را عرض کرده‌ایم، حالا هم تکرار میکنیم؛ ممکن است یکی، از شخص این حقیر خوشش نیاید، خب نیاید عیبی ندارد، [امّا] ایران را، کشورش را دوست دارد یا نه؟ [پس] باید در انتخابات شرکت کند. هر کسی که امنیّت کشور را دوست دارد، هر کسی که حل شدن مشکلات کشور را دوست دارد، هر کسی که گردش نخبگانیِ صحیح را در کشور دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند؛ همه باید شرکت کنند. البتّه بنده مطمئنّم که افراد مؤمن و انقلابی و علاقه‌مند به سرنوشت انقلاب، با انگیزه‌ی بیشتری شرکت میکنند امّا آن کسانی هم که انگیزه‌ی انقلابی ندارند، انگیزه‌ی دینی ندارند، خب کشورشان را که دوست دارند؛ اینها هم باید در انتخابات شرکت کنند. 📆 ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ وقتی شبکه بهائی من و تو و روزنامه اسرائیلی از تحریم انتخابات و مشارکت پایین سخن می‌گویند. 🔻 امشب خدمت یکی از بزرگان بودم، گفت: اگر از من بپرسند چرا رای می دهی در جواب گویم: از بس آمریکا و اسرائیل تأکید بر تحریم انتخابات دارند. 🔹«وَلایَطَئونَ مَوطِئًا یَغیظُ الکُفّارَ وَ لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلًا اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهٖ عَمَلٌ صٰلِح؛ (سوره توبه، آیه۱۲۰) بیانات مقام معظم رهبری در توضیح آیه شریفه: 🔸 آن کاری که غیظ کفار را برانگیزد، عمل صالح است. آن کاری که ضربه‌ی به کفار بزند، "ینالون منه" یعنی ضربه زدن، نالَ به دو معنا استفاده میشود، اما ینالون منه وقتی با "مِن" باشد، معنایش این است: «لَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلًا»، یعنی ضربه‌ای به او نمیزند «إِلَّا کُتِبَ لَهُ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ». عمل صالح مینویسند. (۱۴۰۲/۰۴/۲۱) 🔹 می‌بینید که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان ایران با انتخابات شما بشدّت مخالفند، بنابراین اقدام به انتخابات یک عمل صالح است. همه‌ی کسانی که دنبال عمل صالحند -اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰت- میخواهند عمل صالح انجام بدهند، بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح از طرف اینها است. (۱۴۰۰/۰۳/۲۶) @seyyed_hossein_kashfi