eitaa logo
1.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
185 ویدیو
24 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 #سِزا : #سبک_زندگی_اسلامی 🍃 اینجا با هم سبک زندگی مان را اصلاح خواهیم کرد. ارتباط با مدیریت کانال: @kh_miadi ❌تبلیغات نداریم⛔ 🔅تبادل با کانالهای همسو با کمال افتخار داریم✅
مشاهده در ایتا
دانلود
جهت نشر در فضای مجازی و رساندن نامه به جوانان غرب https://drive.google.com/folderview?id=1yBF5skil4fHL2JD4q1VTNuttaK3q6tm5
💯دوستان لعن وسلام زیارت عاشورا صدمرتبه است. ⭕️هرکس به هر دلیلی نمی تونه صد مرتبه رو تکرا رو کنه دو راه پیشنهاد میشه: 👈 وقتی عبارت اللهم العنهم جمیعا رسید بلافاصله بگویدتسعا تسعین مره بعد از سلام آخر(السلام علی الحسین و...)هم همین عبارت را بگوید 👈 از روایت امام هادی علیه السلام بر می آید که می توان عبارتهای "اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً " را 99 بار پس از خواندن لعن کامل و "السَّلامُ عَلَی اﻟْحُسَیْنِ وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ اﻟْحُسَیْنِ وَ عَلَی اَوْلادِ اﻟْحُسَیْنِ وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ" را 99 بار پس از خواندن سلام کامل خواند. (روش میانه که وقت کمتری می‌گیرد https://eitaa.com/seza_sabkezendegi
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه اعصاب بچه نداری، به «بهشت» فکر هم نکن! استاد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بام برشده‌ام تشنه، با صدای بریده اذان به وقت گلوی بریدۀ تو بگویم هزار مرتبه آتش شدم نشد که غروبی ز خیمه‌های به آتش کشیدۀ تو بگویم 🆔 @social_theory
🔴در ایام انتخابات؛ فصل بهار سیاست ایران چکار کنیم؟ 📝 حسین مهدی زاده 1️⃣ از 2️⃣ واضح است که ایام انتخابات برای باشگاه مشاغل وابسته به رای مردم، فصل کار و کوشش و فصل درو کردن محصول است. اما بارها دیده ایم که بزرگترها می گویند که انتخابات روز مردم است. همین دو سال پیش، وقتی رهبر انقلاب پای صندوق رای آمدند، فرمودند که «روز انتخابات، روز ملّت ایران است. امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردمند.» ❓یادم هست که در آن ایام فکر می کردم که آیا در ایام انتخابات من چه میدان داری جدیدی را تجربه می کنم؟من که شغلم از جنس قدرت سیاسی نیست و در نظام اداری کشور کار نمی کنم، چنین تصوری از بودن در انتخابات دارم؟به عنوان یک انسان تحصیل کرده حوزه و متعلق به دانش های انسانی و فرهنگی، آیا واقعا در این روز و ایام بیشتر احساس میدان داری می کنم؟ ✅ ایام انتخابات، ما یک دستگاه عظیم مشارکت اجتماعی شکل میگیرد برای تعیین تکیف آن بخش از نظام مدیریت و دیوان کشور که باید با تفاهم ملت انتخاب شوند. از این جهت یک انسان روستایی هم مجبور است به پست ریاست جمهوری و نماینده مجلس و خبرگان رهبری و... فکر کند. به این ترتیب، در این ایام مردم آگاهی های اجتماعی و سیاسی و کلان خود را انبارگردانی کنند و از آنها یک گردگیری مختصر می کنند چرا که این ایام هوا برای فکر سیاسی و اجتماعی بهاری و مساعد است! اما با خودم حساب می کردم که واقعا کسی مثل من در طول سال، از طریق حسابهای کاربری فضای مجازی، از طریق جلسات کارشناسی که دعوت می شوم، از طریق نظراتی که از من دیده می شود، بر نهاد حکمرانی بیشتر اثر می گذارد تا این یک ماه فشرده و پر استرس و پر شعار؟ اگر حال شما هم در این یک ماه مثل من است، پس اشتغال شما هم از جنس فرهنگ و دانش های انسانی و اجتماعی است و این یک مشکل طبیعی در میان ماست! فرهنگ و علم، اموری آرام و کند هستند و انتخابات، پدیده ای تند و پرسرعت و دفعی؛ و ما را چکار با این پدیده شلوغ! البته بخشی از علوم انسانی مدرن که تکنیک های برندسازی سیاسی و بازاریابی رای و جنگ های روانی و مدیریت ناخودآگاه مردم را آموخته اند، در این ایام سرشان خیلی هم شلوغ است. اما بقیه ما در ایام انتخابات احساس غریبی می کنیم! جامعه عجله دارد و حوصله شنیدن ندارد و باید با یک توییت و یک شعار و یک هیجان، کار را تمام کرد و ما اینکاره نیستیم! ⁉️ پس در ایام انتخابات هیچ ماهی خاصی نیست که ما برای خودمان آن را بگیریم؟ یعنی کاری باشد که کارآیی و ثمره اصلی اش هم برای خود ما و ماموریت فرهنگی و طلبگی و علمی ما باشد؟ ✅ پاسخ من همان چیزی است که در بالا نوشتم: این فصل، به اندازه ای که مجبور می شوند چند کلمه با هم درباره سیاست صحبت کنند، به همین اندازه مجبور می شوند به آن فکر کنند و این یعنی هوای اندیشه سیاسی صاف و مساعد است و اگر پروازی بخواهد رخ بدهد، در همین روزها باید باشد. من در انتخابات خبرگان 94 که چند نفر از اساتیدم کاندیدای خبرگان بودند، برای اولین بار و به سختی دست از غریبی کردن برداشتم و در صحنه رقابت، همراه یکی از اساتیدم یک ماه حاضر شدم. خیلی سخت بود و روزی دوباره خسته می شدم و تصمیم می گرفتم که برگردم به کتابخانه، اما مقاومت کردم تا آخر این صحنه را ببینم. انتخابات آرام و کم حاشیه خبرگان، صحنه آشتی من با این فناوری اجتماعی بود و ترسم از آن ریخت! اینگونه بود که به مرور سوال بالا در من متولد شد که من هم می خواهم از این یک ماه سودی ببرم و برای کارهای خودم چیزی جمع کنم. من نیاز به رای و شهرت و رابطه بازی که ابزار دست سیاست مدار است ندارم، پس این یک ماه چه فایده ای برای من دارد؟ اولین بار در انتخابات 1400 به این موضوع، با جرات فکر کردم که من چه نقشی می توانم در انتخابات داشته باشم، در حالی که این دفعه دیگر من هیچ کاره هستم؟ 🔆 توجه به در همین ایام برایم جلب توجه کرد، چارچوب مفهومی که در این دو سال و اندی پس از انتخابات 1400 در باره اش بسیار خوانده ام و سر صبر چیزهایی پیدا کردم که هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم! اصلا فکرش را نمی کردم که این کلمه ساده و ظاهرا غیر علمی تا این حد در حکمت عملی و علوم اجتماعی ریشه و عقبه و بنیان داشته باشد! به نحوی که از سپیده دمان شکل گیری حکمت عملی بر سر اهیمت آن، منازعات جدی و بنیادینی در جریان بوده و هنوز هم هست! لینک قسمت دوم یادداشت: https://eitaa.com/social_theory/2138 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_شما خانوم، نسبت به شوهرت ادب رعایت میکنی ؟ _آقا شما، نسبت به خانمت ادب میکنی ؟
25.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️فرق رای با عهد؟؟؟؟؟!!!! ♻️پاسخ رو از زبان دختر شهید جمهور بشنوید https://eitaa.com/seza_sabkezendegi
💯دوستان لعن وسلام زیارت عاشورا صدمرتبه است. ⭕️هرکس به هر دلیلی نمی تونه صد مرتبه رو تکرا رو کنه دو راه پیشنهاد میشه: 👈 وقتی عبارت اللهم العنهم جمیعا رسید بلافاصله بگویدتسعا تسعین مره بعد از سلام آخر(السلام علی الحسین و...)هم همین عبارت را بگوید 👈 از روایت امام هادی علیه السلام بر می آید که می توان عبارتهای "اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً " را 99 بار پس از خواندن لعن کامل و "السَّلامُ عَلَی اﻟْحُسَیْنِ وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ اﻟْحُسَیْنِ وَ عَلَی اَوْلادِ اﻟْحُسَیْنِ وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ" را 99 بار پس از خواندن سلام کامل خواند. (روش میانه که وقت کمتری می‌گیرد https://eitaa.com/seza_sabkezendegi
1- آوردن نام سه اراکی، اعرافی، میرباقری، در حرکت جامعه، برای بازگشت سرمایه انسانی حوزه، به سکان داری کشور چقدر درست و خوب انتخاب شده بود و به واقع علماء قم را بخوبی دسته بندی کرده بود. 2- اما خیلی خلاصه، جمع بندی من این است که نقطه تعادل واقعی بین این سه جریان، است و تعادل قابل دفاع و کارآمدی هم هست! 3- سالهای پیشرو، سالهای ساختن چیزهای جدید، با تکیه بر دارایی های گذشته است. دهه 1400 مثل دهه 1390، برای همه دهه آزمون و خطاست. چون نسخه های قبلی مندرس شده اند. در این شرایط هیچ کس بر دیگری برتری ویژه ای ندارد. پس این جمله که حوزه بی تجربه است و دیگران با تجربه، حرف بی پایه ای است. همه به یک اندازه برای آینده، آماده|ناآماده هستند! 4- حوزه اگر نمیخواهد به سکان داری اداره کشور بازگردد، باید دلیل دیگری داشته باشد. 🆔 @social_theory
﷽ ----- بخش اول . برخی مادرها (ایضاً پدرها) یا سردرگمند یا ناامید! سردرگم بین نظرات و اصول تربیتی فلان دکتر و پروفسور و حاج‌آقا و استاد و تسهیلگر و... و ناامید از اینکه اگر تربیت اینهاست، پس کاری که من میکنم چیست؟!؟ 😟😥😔 . برخی هم که با ظهور و رواج اینهمه دوره و کانال و صفحه و وبینار و مد شدن کلی متد تربیتی و سبک والدگری خفن و جالب، حس میکنند تا زمانی که به خوبی ندانند "اگر بچه فلان رفتار را کرد و فلان حرف را زد، ما دقيقاً باید چگونه واکنش نشان دهیم و با چه لحنی، چه کلماتی را در مقابلش به کار ببریم" ، فرزند دار شدن اشتباه محض است؛ و ظلم به آن طفل معصوم که قرار است زیر دست والدینی ناآگاه و نابلد(!!) رشد کند و یحتمل، نهایتاً آن چیزی نمی‌شود که بچه‌های مردم می‌شوند! … . . . . من اما، با چند دانسته یقینی - که شاید هدیه خدا بوده- گلیم خود را از این دریای طوفانی ترسناک نگرانی و دغدغه تربیت بچه، کشیده ام بیرون! از موج های غرق کننده "دکتر فلانی فرمود" و "استاد فلانی افزود"...؛ از تلاطم و سردرگمی بین نظرات و سبک های شرق و غرب و دینی و سکولار عالم. که حتی برخی شان آنچنان جدیدند که هنوز هیچ خروجی ای (بچه ی بزرگ شده ی تربیت شده با آن سبک) نداشته اند و فقط با اعتماد به نفس، ترویج می‌شوند..... . . . ادامه دارد.... . . . پی‌نوشت : از بسیاری از نظریه ها و سبک ها و حرفها، مقداری شنیده ام و خوانده ام. مخالف مطالعه نیستم و بدیهی است که منظور تقبیح داشتن سبک تربیتی و مطالعه و نوآوری و نکته گفتن و راهنمایی در این حیطه نیست حرف بر سر گیر کردن و گیج کردن و گیج شدن و وحشت کردن و غصه خوردن است. 🖋هـجرٺــــ بله و ایتا @hejrat_kon اینستاگرام @dr.mother8