eitaa logo
کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی»استان قم
600 دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
4.5هزار ویدیو
155 فایل
امام علی علیه السلام :《اآگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم میان شما در قرآن است.نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ آدمین @z_javaheri @Mahmoodi60 @Josheghany
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام حضرت آفتاب، مهدی جان در دل های غم گرفته ی ما ، در عمق جان های خسته و عطشناکمان ، در ژرفای سرد ناامیدی ها ... ایمان به آمدنتان ، همچون چشمه ی زلال و گرمی ، زنده مان می دارد ... همچون سپیده که در ظلمانی ترین نقطه ی شب ، تاریکی را می شکافد و نور را بر چهره‌ی جهان می پاشد ، پس از این روزهای بی خورشید و دهشت بار ، صبح روشن ظهور شما طلوع خواهد کرد ... به همین زودی.... به همین نزدیکی....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم سلام مولای من، مهدی‌جان! مطمئناً ، میشود تعبیر این رویای من روزِ روشن میرسد بعد از شبِ یلدای من "دائماً یکسان نباشد حالِ دوران غم مخور" 🌸شروع روز تون با لبخند رضایت امام زمان ؛ ان شاءالله....🤲 اللهم‌عجـل‌لولیڪ‌الفـرج
🍀 مهدےجان 🍀 آقا بیا ڪه فاجعہ از حد گذشته است! انسان ز مرزِ هر چه نباید گذشته است! آقا بیا ببین که چه ها در زمان ما! بر امتِ مسیح و محمد «ص» گذشته است! تو شاهدی خودت که در این روزگار تلخ! بر دوستان خوبِ خدا بد گذشته است! هر روز بی قراریِمان می شود فزون! فرصت برای حوصله شاید گذشته است! هر روز ترس و توطئه،هر روز مرگ و خون! آقا بیا که فاجعہ از حد گذشته است! سلام روزتون بخیر مولای من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ مثل یعقوبم که بُرهانی ندارم جز خودت همسفر تا کوی جانانی ندارم جز خودت پاره کردم این گریبان تا بدانی عاشقم بهرِ کَس پاره گریبانی ندارم جز خودت در پشیمانی، پشیمان از پشیمانی شدم راهِ حل از این پشیمانی ندارم جز خودت بین خلوتگاه قبرم شک ندارم آخرش فاتحه خوانی و مهمانی ندارم جز خودت در قیامت هم بهشت من تویی آقای من خوب می دانی که رضوانی ندارم جز خودت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ ۲۲ جمادی الاول ۱۴۴۳ سلام. وقت شما بخیر . قال علی عليه السّلام: إنَ خِيَارُكُمُ الَّذينَ إذا نُظِرَ إلَيهِم ذُكِرَ اللهُ بِهِم. ¤¤¤¤¤ امام علی(ع): بهترين هاى شما، آنانى هستند كه چون ديگران به آنها بنگرند، خدا ياد شود. الكافي: ج 2، ص 225، ح 12 قال علی علیه السلام: کُن لِما لا تَرجُو اَرجَی مِنکَ لِما تَرجُو. ¤¤¤¤¤ امام علی(ع): برای آنچه که به آن امید نداری، امیدوارتر از چیزی باش که به آن امید داری. تحف العقول،۱۴۸ قال الصّادق عليه السلام : مَن حَلَفَ عَلى يَمينٍ وَ هُوَ يَعلَمُ أنَّهُ كاذِبٌ فَقَد بارَزَ اللهَ عَزَّوَجَلّ . ¤¤¤¤¤ امام صادق(ع): هركه قَسَم بخورد و بداند كه دروغ مى گويد به جنگ خداوند عزّوجلّ رفته است . ثواب الأعمال : 269/1 قال الصادق عليه السلام : اُذكُروا أخاكُم إذا غابَ عَنكُم بِأَحسَنَ ما تُحِبّونَ أن تُذكَروا بِهِ إذا غِبتُم عَنهُ . ¤¤¤¤¤ امام صادق(ع): وقتى برادرتان نزد شما نبود ، از او به بهترين شكلى ياد كنيد كه دوست داريد وقتى شما نزد او نيستيد ، از شما آن گونه ياد شود . الأمالي للطوسي : ص 225 ح 391 قال الکاظم عليه السّلام : لَوْ اَنَّ النّاسَ قَصَدُوا فِى الطَّعامِ لاَسْتَقامَتْ اَبْدانُهُمْ. ¤¤¤¤¤ امام کاظم (ع): اگر مردم در خوراك ميانه روى داشته باشند، بدنهايشان استوار و سلامت مى شود. المحاسن ، برقى، ص 439.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 دعای حضرت زهرا سلام الله علیها در روز دوشنبه «اََللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ قُوَةً فی عِبادَتِکَ، وَ تَبَصُّرَاً فی کِتابِکَ، وَ فَهْمَاً فِی حُکْمِکَ، اََللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ لاتَجْعَلِ الْقُرآنَ بِنا ماحِلاً، و الصِّراطَ زائِلاً وَ مُحَمَّداً صَلّی اللهُ عَلیْهِ وَ آلِهِ عَنّا مُوَلِّیَاً» خدایا از تو توانی برای عبادت و بصیرتی در قرآن و فهمی در حکم تو درخواست می کنم. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد صلوات فرست، و قرآن را برای ما بی حاصل قرار مده و ما را از صراط ساقط مکن و محمّد صلی الله علیه و آله و سلم را از ما رویگردان مساز. 📚 بحارالانوار ج ۸۷ ص ۳۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻خداوند به داود (علیه السلام) : تو اراده ای داری ومن هم اراده ای، ولی فقط آنچه من می خواهم واقع می شود. 🍀پس اگر تسلیم خواست من شوی خواست تو را هم تامین می کنم ⛔امّا اگر تسلیم خواست من نشدی تو را در راه خواسته ات به زحمت می افکنم و آنگاه همان شود که من میخواهم.  
💓 خدایا! ما بنده توئیم و بنده را جز اطاعت نشاید! به ما الفبای بندگی بیاموز. ❄️ خدایا! بی نگاه لطف تو، هیچ کار به سامان نمی رسد! نگاهت را از ما دریغ نکن. 💓 خدایا! عنانمان را از دست نفسمان بستان و یاد خودت را چنان در دلمان بنشان که تو از چشممان ببینی و از گوشمان بشنوی و از زبانمان بگویی. ❄️ خدایا! نگاهمان را از غیر خودت بگردان... الهی آمین🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣📣📣📣📣 موضوع : داستان های قرآنی سوره بقره زمان : دوشنبه ها ساعت ۱۳ _ ۱۸ استاد : سرکار خانم دهخدا، مدرس ومبلغ حوزه وطلبه رشته تفسیر حدیث وعلوم قرآنی ✅ لطفا ما را همراهی و دوستان و آشنایان را هم به کانال " موسسه قرآنی شیفتگان وحی " دعوت کنید 👇 🇮🇷 سایت موسسه قرآنی شیفتگان وحی http://shifteganvahye.com 🇮🇷کانال موسسه درایتا @sh37233392 القرآن _سوره بقره
﷽ وفات قاسم ابن موسی ابن جعفر(علیه السلام) 📖 زيارة القاسم ابن الإمام الكاظم عليه السلام بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم... سلام على آل يس ...   ▪ أعظم الله أجوركم يا آل البيت لا سيما مولانا  صاحب الزمان عليه السلام بهذا المصاب الجلل وأجوركم جميعا ... 📖 زيارة القاسم ابن الإمام الكاظم عليه السلام ▪أزور سيدي ومولاي القاسم ابن الإمام الكاظم نيابة عن مولاي صاحب العصر والزمان عجل الله تعالى فرجه الشريف ومنه الى نفسي ووالداي واخوتي واولادي وارحامي وامواتي وعن شيعة أميرالمؤمنين عليه السلام احياء واموات في مشارق الأرض ومغاربها وعن كل من قلدني الدعاء والزيارة قربة طاعة إلى الله تعالى  ▪بسم الله الرحمن الرحيم ▪ السلام عليك أيّها الزكي، الطاهر الولي، والداعي الحفي، أشْهَدُ أنَّكَ قلت حقاً وَنطقْتَ صِدْقاً، وَدَعوتَ إِلَى مولاي ومولاك علانيةً وسراً، فاز متَّبعك، ونجا مُصدّقك، وخاب وخسر مُكذّبك والمتخلّف عنك، اشهد لي بهذه الشهادة لأكون من الفائزين بمعرفتك وطاعتك وتصديقك واتّباعك، والسلام عليك يا سيدي وابن سيدي، أنْتَ بابُ اللّه الْمُؤْتَى منْه والمأخوذ عنه، أتَيْتُكَ زائِراً، وحاجاتي لَكَ مستودعاً، وها أنا ذا مُودعكَ، أستودعك دِيني وَأمَانتي وخواتيم عملي وَجوامع أملي إِلى مُنتهى أجلي ▪ السلام على جدَّك المصطفى، السلام على أبيك المرتضى، السلام على السيدين الحسن والحسين، السلام على خديجة اُمّ سيدة نساء العالمين، السلام على فاطمة اُمّ الأئمّة الطاهرين، السلام على النفوس الفاخرة، بحور العلوم الزاخرة، شفعائي في الآخرة، وأوليائي عند عود الروح إلى العظام الناخرة، أئمّة الخلق، وولاة الحق، السلام عليك أيّها الشخص الشريف الطاهر الكريم، أشهد أن لا إله إلاَّ الله، وأنَّ محمّداً عبده ومصطفاه، وأنَّ علياً وليّه ومجتباه، وأن الإمامة في ولده إلى يوم الدين، نعلم ذلك علم اليقين، ونحن لذلك معتقدون، وفي نصرهم مجتهدون والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 📓 (مصباح الزائر) السيد علي بن طاووس فيما يُزار بهما أولاد الأئمّة عليهم السلام 🏴
بسم الله الرحمن الرحیم البقرة : 260 وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ أَرِني‏ كَيْفَ تُحْيِ الْمَوْتى‏ قالَ أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى‏ وَ لكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبي‏ قالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلى‏ كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتينَكَ سَعْياً وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكي
براهيم گفت: اى پروردگار من، به من بنماى كه مردگان را چگونه زنده مى‏سازى. گفت: آيا هنوز ايمان نياورده‏اى؟ گفت: بلى، و لكن مى خواهم كه دلم آرام يابد. گفت: چهار پرنده برگير و گوشت آنها را به هم بياميز، و هر جزئى از آنها را بر كوهى بنه. پس آنها را فراخوان. شتابان نزد تو مى‏آيند، و بدان كه خدا پيروزمند و حكيم است. (260
از آیه شریفه مشخص است که سخن از داستان ابراهیم ودرخواست زنده کردن مردگان است
ابراهيم ع درخواست روشن شدن حقيقت كرده، اما از راه بيان عملى، يعنى نشان دادن، نه بيان علمى به احتجاج و استدلال. نكته دوم اينكه: آيه شريفه دلالت مى‏كند بر اينكه ابراهيم ع درخواست كرده بود كه خدا كيفيت احيا و زنده كردن را به او نشان دهد، نه اصل احيا را، چون درخواست خود را به اين عبارت آورد:" چگونه مرده را زنده مى‏كنى؟"، و اين سؤال مى‏تواند دو معنا داشته باشد، معناى اول اينكه چگونه اجزاى مادى مرده، حيات مى‏پذيرد؟ و اجزاى متلاشى دوباره جمع گشته و به صورت موجودى زنده شكل مى‏گيرد؟
معناى دوم اينكه: سؤال از كيفيت افاضه حيات بر مردگان باشد، و اينكه خدا با اجزاى آن مرده چه مى‏كند كه زنده مى‏شوند؟ و حاصل اينكه سؤال از سبب و كيفيت تاثير سبب است، و اين به عبارتى همان است كه خداى سبحان آن را ملكوت اشياء خوانده و فرموده: " إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ، فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ"، امر او هر گاه چيزى را بخواهد ايجاد كند تنها به اين است كه به آن بگويد:" باش" و او موجود شود،» و منظور ابراهيم ع، به معناى دوم بوده، نه به معناى اول، به چند دليل، دليل اول، اينكه گفت:" كَيْفَ تُحْيِ الْمَوْتى‏" بضم" تاء" كه مضارع از مصدر" احياء" است يعنى مردگان را چگونه زنده مى‏كنى؟ پس از كيفيت زنده كردن پرسيده، كه خود يكى از افعال خاص خدا و معرف او است، خدايى كه سبب حيات هر زنده‏اى است و به امر او هر زنده‏اى زنده مى‏باشد، و اگر گفته بود:" كَيْفَ تُحْيِ الْمَوْتى‏" به فتح" تاء" يعنى چگونه مردگان زنده مى‏شوند، در اين صورت سؤال از كيفيت حيات‏پذيرى به معناى اول يعنى كيفيت جمع شدن اجزاى يك مرده و برگشتنش به صورت اول و قبول حيات بوده
: اگر منظورش سؤال از كيفيت حيات پذيرى به نحو اول بود جا داشت در آخر كلام بفرمايد:" أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ"، نه اينكه بفرمايد:" وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ"، چون روش قرآن كريم اين است كه در آخر هر آيه از اسماء و صفات خداى تعالى، آن صفتى را ذكر كند كه متناسب با مطلب همان آيه باشد، و مناسب با زنده كردن مردگان، صفت قدرت است نه صفت عزت و حكم
صريحا فرموده: ملكوت خود را به ابراهيم نشان داديم،" وَ كَذلِكَ نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ" «2» و يكى از ملكوت آسمانها و زمين، همين زنده كردن مرغان نامبرده در آيه است