eitaa logo
کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی»استان قم
605 دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
4.5هزار ویدیو
155 فایل
امام علی علیه السلام :《اآگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم میان شما در قرآن است.نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ آدمین @z_javaheri @Mahmoodi60 @Josheghany
مشاهده در ایتا
دانلود
[نكاتى كه در پاسخ خداوند به درخواست ابراهيم وجود دارد] 1- آن مرده‏اى كه مى‏خواهد زنده‏اش كند مرغ باشد. 2- مرغ خاصى و به عدد خاصى باشد. 3- مرغها زنده باشند و خود ابراهيم ع آنها را بكشد. 4- بايد آنها را به هم مخلوط كند، بطورى كه اجزاى بدن آنها به هم آميخته گردند. 5- بايد گوشتهاى درهم شده را چهار قسمت كند و هر قسمتى را در محلى دور از قسمت‏هاى ديگر بگذارد، مثلا هر يك را بر قله كوهى بگذارد. 6- عمل زنده كردن به دست خود ابراهيم انجام شود، ابراهيمى كه خودش درخواست كرده بود. 7- با دعا و صدا كردن آن جناب زنده شوند. 8- هر چهار مرغ نزدش حاضر گردند
اگر دعوت ابراهيم ع متصل به امر خدا- و آن امر" كن" است كه هر وقت خداوند بخواهد چيزى را ايجاد كند مى‏فرمايد:" كن فيكون"- نبود، گفتار او هم مثل گفتار ما مى‏شد، كه جز با خيال، اتصالى به امر خدا ندارد، و خود او نيز مثل ما مى‏شد كه اگر هزار بار هم به چيزى بگوئيم:" كن" موجود نمى‏شود، و خلاصه كلام اينكه در عالم هستى هيچ چيزى تاثير گزاف و بيهوده ندارد
(و شايد انتخاب مرغ از ميان همه حيوانات براى اين بوده كه قطعه قطعه كردن آنها آسان‏تر و در زمانى كوتاه‏تر صورت مى‏گيرد)، آن گاه زنده شدن آنها را مشاهده كند، يعنى نخست آن مرغ‏ها و اختلاف اشخاص و اشكال آنها را ببيند و كاملا بشناس
دعوت آن جناب متوجه روح و نفس آن حيوان شد، نه جسدش، چون جسدها تابع نفس‏ها هستند نه به عكس، و بدنها فرع و تابع روح هستند نه به عكس، و وقتى ابراهيم ع مثلا روح خروس را صدا زد و زنده شد، قهرا بدن خروس نيز به تبع روحش زنده مى‏ش
ابراهيم ع خود مرغها را صدا زدند، نه اينكه اجزاى آنها را صدا كرده باشند، چون اگر ابراهيم ع اجزاى مرغها را صدا مى‏كردند مى‏بايست آيه شريفه چنين باشد" ثم نادهن" چون اجزاى مرغها در روى كوه‏هايى بودند كه بين ابراهيم ع و آنها مسافت طولانى بود، و در مسافت‏هاى دور، لفظ" ندا" را به كار مى‏برند نه لفظ" دعوت" را. و معناى اينكه فرمود:" يَأْتِينَكَ سَعْياً"، اين است كه روح مرغان به جسد خود بر مى‏گردد، و با سرعت به سويت مى‏آيند. " وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ" يعنى بدان كه خدا عزيز است،
و هيچ چيزى نمى‏تواند از تحت قدرت او بگريزد، و از قلم او بيافتد، و خدا حكيم است، و هيچ عملى را به جز از راهى كه لايق آن است انجام نمى‏دهد، به همين جهت بدن و جسدها را با احضار و ايجاد ارواح ايجاد مى‏كند، نه به عكس. و اگر فرمود:" بدان كه خدا چنين و چنان است" و نفرمود:" خدا چنين و چنان است"، براى اين بود كه بفهماند خطور قلبى ابراهيم ع كه او را وادار كرد چنين مشاهده‏اى را درخواست كند، خطورى مربوط به معناى دو اسم خداى تعالى يعنى" عزيز" و" حكيم" بوده است، لذا در پاسخ او عملى انجام داد تا علم به حقيقت عزت و حكمت خدا براى او حاصل شود ترجمه الميزان، ج‏2، ص: 579
امام صادق(ع)فرمود:این چهار مرغ، طاووس، خروس، کبوتر و کلاغ بوده‌اند.
مولوی در مثنوی معنوی، دفتر پنجم، بخش دوم در تفسیر آیه «فَخُذْ أَرْبَعَهً مِنَ الطَّیرِ فَصُرْهُنَّ إِلَیکَ» می‌سراید: سر ببر این چهار مرغ زنده را سرمدی کن خُلق ناپاینده را بط و طاووس است و زاغ است و خروس این مثال چهار خُلق اندر نفوس بط حرص است و خروس آن شهوت است جاه چون طاووس و زاغ اُمنیت است.
هيچ مانعي براي رؤيت ملكوتي وي نبود، بنابراين، قرار گرفتن پرندگان بر بالاي كوه و بودن حضرت در دامنه آن نيز نمي‏تواند مانع باشد، زيرا زمان و مكان و دوري و نزديكي، در عالم مُلك راه دارد نه در عالم ملكوت، و همان‏گونه كه دم حضرت مسيح(عليه‌السلام) با اذن حق سبب پيدايش حيات مي‏گردد، نداي حضرت ابراهيم(عليه‌السلام) نيز مي‏تواند به اذن خدا همان كار را انجام دهد.
ملكوت غير از مُلك است. بُعد ارتباط اشيا به خداوند را «ملكوت» مي‏گويند. دانشمند مادّي، تنها مِلك و مُلك جهان و بدنه اشيا را مي‏بيند و سير افقي دارد؛ ولي عالِم الهي افزون بر آن، ملكوت جهان را مي‏نگرد و سير عمودي نيز دارد.
عالِم الهي رابطه خلق با حق را مي‏بيند. حضرت ابراهيم(عليه‌السلام) نيز چهره ارتباط كلّ نظام هستي با خداي سبحان را مشاهده كرد. پيداست كه در اين مرحله محور سخن، شهود و رؤيت باطن عالم است نه علم حصولي و علم‏اليقين.
درباره زنده كردن مردگان سه مرحله وجود دارد: أ. گاهي انسان براساس براهين عقلي پي مي‏برد كه حيات و ممات، ممكن و واقع شدني است و هر ممكن بايد به واجب تكيه كند و بدون آن قِوام ندارد، پس خدا عقلاً و نقلاً محيي و مميت است. ب. گاهي خودِ انسان مي‏ميرد و دوباره زنده مي‏شود؛ مانند آنچه در داستان حضرت عُزَير(عليه‌السلام) رخ داد كه مُرد و پس از صد سال زنده شد و احيا و اماته خدا را در نفس خود يافت. 287
ج. گاهي انسان مظهر حق و آينه تمام‏نماي خداي سبحان مي‏شود و زير نظر او (بإذن الله) مردگان را زنده مي‏كند. داستان حضرت ابراهيم(عليه‌السلام) از اين قسم است كه وي پس از پيمودن مراحل علم‏اليقين و عين‏اليقين 1 ، قصد باريابي به مرحله حقّ‏اليقين را داشت و به فضل الهي از آن بهره‏مند شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثبت نام ترم زمستان شروع شد 💐بیش از 40 نوع کلاسهای آموزشی 💐قرآنی،معارف اسلامی وهنری 👈 ‌با ثبت نام در دو نوع از کلاسهای فوق می توانید دوره را به صورت رایگان بگذرانید 📣جهت اطلاع ازلیست کلاسها و شرایط لینک زیر را انتخاب نمایید. واتساپ https://chat.whatsapp.com/GXq1fmHEylMBQT5geMwNHu ایتا @v1virtualReality 🇮🇷موسسه قرآنی شیفتگان وحی استان قم 37754001 09107249866 مکان :۴۵ متری عمار یاسر -کوچه۵-پلاک۲۳
🍃🌺﷽🌺 💫اللّهُمَ اَغنِنِی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِفَضِلکَ عَمَّن سِواک💫 خیرین محترم سلام💐 همراهان گرامی به اطلاع شما خوبان میرسانیم با فرا رسیدن ماه جمادی الثانی به نیابت از آقا امام زمان (عج) و جهت سلامتی و رفع بلا از تمامی مخلوقاتِ عالم، مثل همیشه ان شاءالله ،ذبح گوسفند داریم. از شما مهربانان تقاضای کمک نقدی به جهت 🐑قربانی🐑 داریم . ✍ چشم انتظار یاری های بی دریغتان هستیم❤️🌸 ✨شماره کارت خیریه جهت واریز مهربانیهای شما عزیزان 6037997599075737 🌹 دستانتان پُر از سخاوت، زندگیتان پر از برکت و روز و روزگارتان بر وفقِ مراد ان شاءالله🤲🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام‌ امام زمانم✋🌸 پشت دیوار بلند زندگی مانده ایم چشم انتظاریک خبر یک انا المَهدی بگو یاابن الحسن(عج) تا فرو ریزد حصار غصه ها 💓اللهم عجل لولیک الفرج💓 سلام روزتون مهدوی
AUD-20200921-WA0062.mp3
7.24M
هرروز دعای فرج را زمزمه می کنیم....👆🏻 💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حال دلم خوش نیست دلم پناه می‌خواد، یک جای امن! ایهاالناس بگوئید کجا جز حرمش؟ کجا را طلب کنم که شب‌های جمعه، یگانه مقصود "لَيتَ شِعْري اَينَ اسْتَقَرَّتْ بِكَ النَّويٰ‏"هایم نه در رضوی، نه ذی طوی، بلکه در کربلاست! منی که چند سال است از برای شن‌های صحرایت هم سلام دارم"السلام علیک یا من فیه منتهی الآمال"، پرنده نشوم و پر نکشم به سویت؟ یه سوی تو که دارالقرار رویایم در کنار عزیز زهرایی؟ آخر مگر کجاست غیر حریمت که سوء امید است برای زائران: "إِجَابَةَ الدُّعَاءِ تَحْتَ قُبَّتِهِ" رویای زندگیم در اینجا نور حقیقت نگیرد تاریکی‌های روزگارم را دست چه کسی بسپرم؟ کهف حصین عالمین! پناه قلب بی قرارم نمی‌شوی؟ من دلم عجیب آغوش آرامش مهدی فاطمه می‌خواهد امید وصالم تنها در جوار حریمت!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا