eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
605 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
466 ویدیو
49 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات: 📧 لینک پیام ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/16907159673435
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم 🖐🏻 یلداتون مبارک🌸 مشکلی نداره هر کدوم از مطالب رو دوست داشتید استفاده کنید. التماس دعا 🙏🏻
برجسته‌ترین شعار مهدویّت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و صفات آن بزرگوار می‌کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر می‌کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت می‌تپد تا آن نجات‌بخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. @sh_hosein
بنَفْسی اَنْتَ مِنْ تِلادِ نِعَم لا تُضاهی... جانم فدایت، تو نعمت دیرینه بی‌مانند هستی... @sh_hosein
انگشت به لب مانده‌ام از قاعده عشق ما یار ندیده، تبِ معشوق کشیدیم @sh_hosein
📜نامه انسان ساز‌ 🌱قسمت دوم امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه می‌فرماید: - و رمیة المصائب و انسان آماج مصیبت است "رمیة" از "رمی" به معنای پرتاب تیر است؛ گویی مصیب‌ها مانند پرتاب تیر به سوی انسان پرتاب می‌شود - و عبد الدنیا و انسان عبد دنیا است؛ یعنی انسان گرفتار دنیا است و آزاد نیست. - و تاجر الغرور و انسان تاجر الغرور است "غرور" به معنای ضرر است؛ در حقیقت دنیا تجارتی دارد که همراه با ضرر است. - و غریم المنایا و انسان همیشه از نیستی‌ها و نابودی‌ها متضرر است. "منایا" به معنای نابودی‌ها و نبودن‌ها است. - و أسیر الموت و انسان در چنگال مرگ است[همیشه مرگ در دنبال او است] - و حلیف الهموم و انسان هم سوگند با رنج و مصیب است "حلیف" از "حلف" به معنای سوگند است. - و قرین الأحزان و انسان همسایه حزن است. - و نصب الآفات و انسان هدف آفت‌ها و آسیب‌ها است. - و صریع الشهوات و انسان به خاک افتاده شهوات است. گویی انسان همواره در جدال با شهوات است و اغلب اوقات مغلوب می‌شود و به خاک می‌افتد. - و خلیفة الأموات و انسان جانشین مردگان است. این سخن امیرالمؤمنین علیه السلام بازگشت به "ساکن مساکن" دارد که گذشت. و بدان که امیرالمؤمنین علیه السلام تاکنون هفت صفت از نفس خویش برشمرد و از صفات فرزندش چهارده صفت را برشمرد که در حقیقت بازگشت به نوع انسان دارد، پس به ازای هر یک از آنِ خویش، دو تا برای او قرار داد، پس باید در آن اندیشه روا شود. @sh_hosein
ارزش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) نبود، او صدیقه‌ی‌کبری نبود. صدّیق یعنی؟ صدّیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید صادقانه در عمل آن را نشان دهد. @sh_hosein
درهوای وصال دربه درم.mp3
17.2M
در هوای وصال دربه درم شاهدم گریه زاریِ سحرم جگرت خون شده ز غفلت من من‌ هم از غصه تو خون جگرم 🎙 سیدامیر حسینی @sh_hosein
🪴کَیْفَ أَنْسَاکَ وَ لَمْ تَزَلْ ذَاکِرِی چگونه فراموشت‌ کنم‌ در حالی که تو پیوسته به یاد منی... ☘مناجات الراجین @sh_hosein ‌‌‌
ما دو نوع صبر داریم: صبر مُنفَعِل و صبر فَعال °• صبر منفعل یعنی: ۱. صبری که از روی ترس و ناتوانی باشه. ۲. صبری که بدون رحم و بخشش باشه. ۳. صبری که بدون انجام وظیفه باشه (یعنی منتظر باشیم شخص مقابل درست رفتار کنه تا ما هم، درست رفتار کنیم). ۴. صبری که پر از ناشکری باشه و آرزوی مرگ داشته باشیم. °• صبر فعال یعنی: ۱. صبری که از روی توانایی باشه و حتی شما توانایی اثباتِ حقانیت خودتون رو داشته باشید اما مصلحت اندیشی، اجازه نده. ۲. صبری که پر از گذشت باشه. ۳. صبری که در هر شرایطی شما به خودتون اجازه ترک وظایفتون رو ندید و شما بر تمام ناحقی‌ها، صبوری کنید و وظیفه خودتون رو باز هم انجام بدید (مقابله به مثل، نکنیم). ۴. صبری که پر از شکر و رضایت باشه. @sh_hosein
-صبر فعال، ضد توقع است. در توقع، ذهن ناآرام است، چیزی را در آینده جستجو می‌کند. اما صبر ‌کیفیتی است که در آن انسان، وضع موجود خود را نمی‌پذیرد و در این صورت کاری با آینده [نتیجه] ندارد، خودش را تغییر نمی‌دهد و رفتارهای درست را ادامه می‌دهد! صبر چیزی است متضاد با دست‌وپا زدن! @sh_hosein
اذان مغرب حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام. ۲۵ آذر۱۴۰۲.mp3
3.7M
🎙اذان مغرب حرم مطهر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ @sh_hosein
امروز نیاز جامعه ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زنِ خانه بودن یعنی چه؟ کدبانو بودن یعنی چه؟ فاطمه زهرا با آن شأن و با آن رتبه و با آن مقام و با آن عظمت، یک خانم خانه‌دار است؛ این تحقیر او نیست؛ او که با آن عظمت قابل تحقیر نیست، مگر این عظمت را می‌شود کوچک شمرد؟ این عظمت به جای خود محفوظ است، امّا یکی از شئون و یکی از مشاغل همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانه‌داری کردن؛ با این چشم به این مفاهیم نگاه کنیم. سلام‌الله‌علیها @sh_hosein
اگر برایتان مقدور هست بخوانید. به نام فرزند رکعت اول بعد از رکعت دوم بعداز ده مرتبه
📜نامه انسان ساز 🌱قسمت سوم امیرالمؤمنین علیه السلام فرستنده نامه را بعنوان یک پدر معرفی کرد که عمرش گذشته است و گیرنده نامه را بعنوان جوانی که چنین ویژگی هایی دارد معرفی کرد و بعد فرمود: - أما بعد اما بعد از این توضیحات - فإن فیما تبینت من إدبار الدنیا عنی و جموح الدهر علی و إقبال الآخرة إلی ما یزعنی عن ذکر من سوای و الإهتمام بما ورائی همانا گذشت دنیا و چیرگی روزگار و اقبال آخرت، مرا از یاد غیر خودم بازداشته و تمام توجه من را مصروف به آخرت کرده است امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: در موقعیتی هستم که به من اجازه نمی دهد در مورد دیگران فکر کنم و آنچه که برای من از إدبار دنیا و جموح الدهر و إقبال الآخرة مشخص شده است اجازه نمی دهد که همت خود را مصروف دیگری کنم - غیر أنی حیث تفرد بی دون هموم الناس هم نفسی، فصدفنی رأیی و صرفنی عن هوای این موقعیتی که من دارم رای من و کار من را نمایان کرده است و همین اوضاع من را از هوای نفسانی منصرف کرده است "تفرد بی دون هموم الناس هم نفسی" یعنی جزء هموم و دل مشغولی هایی که به سبب احوال مردم بر من عارض می شود - و صرح لی محض أمری تصریح کرد(پرده برداشت) از عمق کار من (وظیفه من را مشخص کرد) - فأفضی بی إلی جد لا یکون فيه لعب پس من را کشاند(هدایت کرد) به کوششی که هیچ لهو و لعبی نیست به راستی که زندگی و گذر ایام با هیچ کس شوخی ندارد و کاملا جدی است و چون جدی است، انسان باید جدی رفتار کند و بخاطر همین امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: این اوصاف مرا به کوششی هدایت کرد که بازی در آن نیست - و صدق لا یشوبه کذب و کشاند(هدایت کرد‌) به صداقتی که هیچ کذبی با آن مخلوط نیست اميرالمؤمنين علیه السلام اشاره می دارد که انسان باید با خود صادق باشد تا بتواند با دیگران نیز صادق باشد. @sh_hosein
enc_16911617753364093467837.mp3
10.11M
همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی... 🎙سید حجت بحرالعلومی @sh_hosein
وَ يَا فَرَجَ كُلِّ مَكْرُوبٍ كَئِيبٍ... و ای گشایش‌دهنده‌ی هر دلتنگ اندوهگین! @sh_hosein
📜نامه انسان ساز 🌱قسمت چهارم امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه می‌فرماید: - وجدتک بعضی، بل وجدتک کلی من تو را پاره تن خود پیدا کردم و بلکه تو را کُل خود پیدا کردم (تو خود علی هستی) عشق و محبت بجایی می رسد که گویی فقط یک نفر وجود دارد و چون یکی‌اند، گویا یکدیگر را نبینند، مانند حضرت یعقوب که گفته اند: «وقتی یعقوب برای دیدار یوسف به مصر آمد و یوسف را دربرگرفت، در آن حالت فریاد می زد که یوسف کجاست؟ به او گفتند: تو اینک یوسف را دربرگرفته‌ای، تو که بوی پیراهنش را از کنعان شنیدی، چگونه اکنون او را دربر خود نمی‌بینی؟ گفت: آن روز من یعقوب بودم ولی امروز یوسفم، به همین جهت آن روز بوی او می‌شنیدم ولی امروز او را نمی‌بینم زیرا هیچ کس نمی‌تواند خود را ببیند». - حتی کأن شیئا لو أصابک أصابنی آنقدر تو را خودم می دانم تا آنجایی که هر چیزی به تو اصابت کند، انگار به من اصابت کرده است کلمهٔ "مصیبت" به آزمایش ها و مشکلات سخت گفته می شود که به انسان "اصابت" می کند و آن غیر از "مس" است؛ "مسّ" كمترين مرتبه به هم رسيدن دو چيز است که به آن "لمس" گفته می شود؛ ولي "اصابه" رسيدن جامع است که وقتی اصابت کند، دچار تزلزل می‌کند. - و کأن الموت لو أتاک أتانی و اگر مرگ به سوی تو بیاید، گویی زندگی من را گرفته است. - فعنانی من أمرک ما یعنینی من أمر نفسی پس هر چیزی که در حقیقت به تو مربوط است از امر تو، انگار به من مربوط است از امر من (امر تو امر من است). - فکتبت إلیک این حساسیت و محبت باعث شد که بنویسم نامه‌ای که ظاهر کننده مسیر باشد، چه من باشم و چه من نباشم (در هر دو صورت این نامه مسیر را به تو روشن می‌کند‌) @sh_hosein
روزی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم از راهی می‌گذشت که کودکان بازی می‌کردند. چون نگاهش به یکی از آن‌ها افتاد نزد او نشست و پیشانی او را بوسید و به وی محبت نمود... و فرمود: روزی دیدم این کودک با فرزندم حسین بازی می‌کند و خاک‌های زیر پای حسین را برمی‌دارد و به صورت خود می‌مالد. چون او از دوستان حسین است من هم او را دوست دارم... ✍🏻بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۲۴۲ @sh_hosein
خدای متعال مرد را و زن را از جهاتی مثل هم قرار داده است؛ از لحاظ عروج به مقامات معنوی با هم تفاوتی ندارند، نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها). از لحاظ قدرت رهبری با هم تفاوتی ندارند، نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها). از لحاظ توانایی هدایت بشر تفاوتی ندارند، نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها). امّا از لحاظ وظایف اداره‌ی زندگی تفاوت دارند، باز نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها). سلام‌الله‌علیها @sh_hosein
تا قیامت سرِسربند تو مادر دعواست معنی این سخنم را شهدا میفهمند.... @sh_hosein
📜نامه انسان ساز 🌱قسمت پنجم امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه می‌فرماید: - یا بنی فإنی أوصیک بتقوی الله پسرکم! من تو را به تقوا توصیه می کنم امیرالمؤمنین علیه السلام "ابنی" نمی گوید و تعبیر "بنی" می آورد تا این مقصود را برساند که محبت و ارتباط عاطفی با فرزند موقعیت و سن نمی شناسد و اگر دهه ها از عمر فرزند بگذشته باشد در بَند آداب و تشریفات نمی شود: «تَسْقُطُ الْآدَابُ‏ُُِِّ بَیْنَ‏ الْأَحْبَابِ» و اما بسیاری از برخورد ها امروز همراه با تکلف و سختی ایست و همین باعث می شود که دیدار ها کم و کم تر شود. - و لزوم أمره و اینکه اوامر خدا را لازم بدانی؛ یعنی باید تنها به فرمان یکی باشی. - و عمارة قلبک بذکره من توصیه می کنم که قلب خود را با یاد خدا آباد و تعمیر کن؛ یعنی قلب ها دچار ویرانی و کهنگی می شوند و آن چیزی که قلب را آباد و نو می کند ذکر خداوند سبحان است. - و الإعتصام بحبله و چنگ بزنی به ریسمان خداوند قرآن می فرماید بحبل الهی چنگ زنید و حبل یکی از جانب خداوند و یکی از جانب انسان ها است و حبل از جانب انسان همان ولایت است: «قالو:یا رسولَ اللهِ و من وصیُّکَ؟ قال؛هو الذی أَمَرَکُمُ اللهُ بالاِعتِصامِ بِهِ، فَقالَ :«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ» فَقالُو:یا رسولَ اللهِ بَیٍّن لَنا هذَا الحَبْلُ؟ فَقالَ:هُوَ قَوْلُ اللهِ:«إِلاَّ بِحَبْلٍ مِّنْ اللّهِ وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ» فالحَبلُ مِنَ اللهِ کتابُهُ وَ الحَبلُ مِنَ النَّاسِ وَصِیِّی. - و أي سبب أوثق من سبب بینک و بین الله إن أنت أخدت به چه اتصالی و سببی محکم تر و مورد اعتماد تر از آن سببی است که بین تو و خدا قرار دارد؟ البته اگر تو آن ریسمان و سبب را حفظ کنی و ائمه هدی علیهم السلام همان سببی هستند که بین انسان و خداوند قرار دارند: «نحن السبب بینکم و بین الله» و از این رو در دعای ندبه آمده است: «أین السبب المتصل بین الأرض و السماء». - أحی قلبک بالموعظة قلبت را توسط موعظه احیاء کن امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: قلب آدمی گاهی ویران و کهنه می شود که توسط ذکر خداوند متعال آباد می گرد و گاهی نیز می میرد و توسط موعظه احیاء می شود امام جواد علیه السلام می فرماید: المومن یَحتاج إلی ثلاث خصال: توفیق من الله، و واعظ من نفسه وَ قبول ممن ینصحه» مومن به سه چیز نیاز دارد: توفیق از جانب خداوند متعال و واعظ درونی و پند پذیر بودن. و بنابراین وعظ تنها وعظ دیگران نیست و انسان گاهی لازم دارد که با خودش خلوت کند و خود را موعظه دهد و خود را مورد خطاب قرار دهد، همان که حافظ می گفت: حضوری گر همی خواهی از او غایب مشو حافظ متی ما تَلْقَ من تهوی دَعِ الدنیا و اهملها ای حافظ! اگر انسان حضور خداوند را در زندگی خود طلب دارد، نباید بخاطر جایگاه و موقعیتی که به دست می آورد از ذکر خداوند غافل شود و باید همیشه به ریسمان الهی متصل باشد. - و أمته بالزهادة و بمیران قلبت را با دل نبستن به دنیا معمول آن است که گفته شود: بمیران و بعد زنده کن، حال آنکه امیرالمؤمنین علیه السلام خلاف این معمول را فرمود و شاید مقصود این است که اول خود را احیاء کن و بعد اگر علف های هرزی ایجاد شد آنها را از ریشه در بیاور. - و قوه بالیقین و قلب خود را با یقین تقویت کن "علم" با "یقین" متفاوت است و یقین اثر دارد و بسیاری یقین ندارند و اما طلب کارند که چرا اثر آن را نمی بینند! - و نوره بالحکمة و با یادگیری حکمت، نورانیت قلب خود را زیاد کن. - و ذلله بذکر الموت و ذلیل کن(آرام کن) قلب خود را با یاد خدا؛ یعنی اگر قلب آدمی رها شود چنان طغیان می کند که کسی نمی توان آن را آرام کند و بنابراین اگر می خواهی این قلب را رام کنی مرگ را بیاد بیاور که مرگ برای وعظ کافی است: «و كفى بالمَوتِ واعِظا» "ذلول" در مقابل "جموح" و "چموش" است @sh_hosein
حسين‌جان‌نامِ‌تو عِينِ‌شروعِ باران است به حا و سين نرسيديم و سيـل راه افتاد... @sh_hosein
عاشق شدن، شاید... اگر... اما... نمی‌خواهد مجنون نمی‌گوید مرا لیلا نمی‌خواهد من آمدم دورت بگردم، برنگردانم شمعِ نگاهت گِردِ خود پروانه می‌خواهد دنیا برای اهل دنیا؛ من تو را دارم آن‌که تو را دارد دگر دنیا نمی‌خواهد... @sh_hosein