eitaa logo
شین حا الف...
643 دنبال‌کننده
1هزار عکس
403 ویدیو
49 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات: 📧 لینک پیام ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/16907159673435
مشاهده در ایتا
دانلود
‏وإن تمنيت شيء، فأنت فقط كُل ما أتمنى واگر چیزی آرزو کردم آن هم فقط تو بودی که آرزویت کردم... @sh_hosein
💠انسان فقط یک آرزو میتواند داشته باشد پس انسان یک آرزو دارد نه دو آرزو. انسان چون یک قلب بیشتر ندارد، یک نوع آرزو بیشتر نمی تواند داشته باشد. این آرزو یا دنیایی است یا فوقِ دنیایی. اگر آرزو دنیایی باشد، این شخص اهل دنیاست و گم شده و مرجعش هم دنیایی است و از این هم فراتر نمی رود؛ پس آرزو مشخص کننده گم شده انسان است. اگر انقلابی فرهنگی و زیربنایی و بنیادی بخواهد در انسان صورت بگیرد، انقلابی است در آرزوی انسان. انقلاب فرهنگی در فرد یعنی دگرگون شدن آرزوی یک انسان و در کل یک جامعه، یعنی دگرگون شدن آرزوی آن جامعه. 🌿مربی و تربیت، آیت الله حائری شیرازی @sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه 📖فراز: اِلهی لَمْ یَكُنْ لی حَوْلٌ فَاَنْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِیَتِكَ اِلاّ فی وَقْت اَیْقَظْتَنی لِمَحَبَّتِكَ وَ كَما اَرَدْتَ اَنْ اَكُونَ كُنْتُ فَشَكَرْتُكَ بِاِدْخالی فی كَرَمِكَ وَ لِتَطْهیرِ قَلْبى مِنْ اَوْساخِ الْغَفْلَةِ عَنْك؛ خداوندا، من قدرت نداشتم كه از معصیت و نافرمانى تو فاصله بگیرم جز در هنگامى كه مرا متوجّه محبّت خود نمودى و بیدار ساختى و آن‌گونه شدم كه میل تو بود. پس تو را سپاس مى‌گویم كه مرا در دایره كرمت وارد ساختى و قلبم را از چركهاى غفلتْ پاك نمودى. خدایا، عمرى را به غفلت و بى‌خبرى و مستىِ جوانى گذراندم. آن وقتى كه در لجنزار معصیت فرو رفته بودم، هواهاى نفسانى و وساوس شیطانى بر من مسلط شده بودند، نمى‌توانستم خودم را از این وضع نجات بدهم و از حالت معصیت به حال طاعت و عبادت برگردم، مگر آن وقتى كه تو مرا بیدار كردى و هشدار دادى و متوجّه محبّت خود كردى و آن گونه شدم كه تو خواستى. تو مرا مشمول این لطف ساختى و از خواب غفلت و مستى بیدار كردى، پس از این كه مرا در حوزه لطف خود وارد ساختى و دلم را از آلودگى و پلیدى‌هاى غفلت پاك كردى و آن‌ها را از قلب من زدودى، تو را سپاس مى‌گویم. ما هرگاه مى‌خواهیم كارى را از روى اختیار انجام بدهیم، خواه كوچك باشد یا بزرگ، حتماً باید دو عامل در آن دخالت و براى تحقّق آن دو شرط وجود داشته باشد: نخست باید نیرویى داشته باشیم كه بتوانیم صرف آن كار بنماییم تا انجام بپذیرد. در افكار قلبى و روحى نیروى بدنىِ متناسب با آن لازم است هرچند كه ما آن نیروى بدنى را احساس ننماییم. دیگر آن‌كه، براى شناخت سمت و سوى حركت به آگاهى نیاز داریم. وقتى كه این دو عامل و شرط وجود داشته باشند انسان مى‌تواند هر كار ارادى را انجام دهد. مثلا اگر كسى بخواهد عبادت ارادى انجام دهد نیاز به قدرت و شناخت دارد و در صورت تحقّق این دو، عبادت نیز قابل تحقّق است. چون از باب تشبیه به مادّیات براى این نیرو باید جایى در نظر گرفته شود، قلب را جایگاه آن مى‌دانیم. این ظرف باید خالى باشد؛ یعنى گرایش به جهت خاصّى نداشته باشد. اگر كسى گناهى را آن‌قدر تكرار كند تا به صورت عادت براى او در آمده باشد، یك نیروى قوى قلب او را اشغال كرده و مرتب او را به انجام آن گناه دعوت مى‌كند و نیروى جدید كه همان اراده ترك گناه است، توان مقابله با آن را ندارد و باید خیلى مبارزه كند تا بر آن پیروز گردد. مناجات‌كننده حال خود را چنین ترسیم مى‌كند: یك عمر با غفلت و عادت به زشتى‌ها و شهوات گذرانده و حال، لطف الهى نصیب او گشته كه توانسته بر نیروى سابق كه بسیار قوى بودند، چیره شود وگرنه همچنان در منجلاب تباهى و فساد دست و پا مى‌زد، به همین خاطر مى‌گوید: خدایا من یك نیروى ابتدایى مى‌خواستم تا دگرگون شوم و نیروهاى پلید قبلى را خنثى كنم و حال نیروى دیگرى مى‌خواهم تا در جهت مطلوب حركت كنم. پس اوّل  لازم بود تا از دوران قبلى خارج بشوم ولى خودم نداشتم، چرا كه همه نیروهایم را در جهت خلاف و مستى و زشتى صرف كرده بودم، ولى تو مرا بیدار كردى و آن نیرو را به من بازگرداندى تا مزه محبت تو را چشیدم و همه نیروهاى شیطانى و نفسانى را مغلوب و سركوب كردم و این لطفى بود كه تو كردى. پس باید سپاس تو را به جاى آورم كه مرا در حوزه لطف خودت وارد ساختى و قلب من را از آلودگى‌هاى غفلت پاك كردى. ✍ساده‌ترین راه ایجاد محبّت به خداوند یكى از ساده‌ترین عوامل محبّت به خدا همان راهى است كه خود حضرت حق به حضرت موسى(علیه السلام) آموخته است.آن‌جا كه مى‌فرماید: «یا مُوسى حَبِّبْنی اِلى خَلْقی؛اى موسى، من را نزد بندگانم محبوب گردان و كارى بكن كه مرا دوست داشته باشند». حضرت موسى(علیه السلام) عرض كرد: «چگونه مى‌توانم این كار را انجام دهم؟» خداوند فرمود: «نعمتهاى من را به یاد آن‌ها بیاور». خداوند این ویژگى را در روح بنى‌آدم قرار داده است كه اگر بدانند كسى بى‌طمع و بدون چشمداشت به آن‌ها خدمت مى‌كند او را دوست خواهند داشت. هر خدمتى كه موجب جلب محبت انسان مى‌شود، هزاران هزار برابر آن را خداوند به انسان عطا كرده است. ما محبّت خدا را نادیده مى‌گیریم و به همین خاطر نمى‌دانیم چقدر ما را دوست دارد، اگر چشمى باز شود و دلى آگاه گردد و محبّت خدا را درك كند، خواهد فهمید كه اگر همه محبت‌هاى دنیا جمع شوند در مقابل محبّت خداوند چون قطره‌اى در مقابل دریا است. ساده‌ترین راه محبّت به خدا، كه یكى از آثارش دست برداشتن از گناه است، فكر كردن درباره نعمت‌هاى خدا است. علاوه بر نعمت‌هایى جسمانى، عقل و انبیا(علیهم السلام) و كتاب آسمانى كه براى هدایت ما فرستاده شده، موقعیتى كه در جامعه داریم، عیبهایى كه خداوند آن‌ها را نادیده گرفته و پوشانده، هر كدام نعمت‌هاى پرارزش الهى هستند. آیا این خداى مهربان دوست داشتنى نیست؟ @sh_hosein
اسرائیل و حامیان غربی‌اش بخصوص آمریکا قصد دفنِ انسانیت در غزه را دارند! @sh_hosein
🌿بمن المستحیلِ ان یعیش المرء مع الامام الحسین ثم یستطیع الاستمرار بالعیش بدونه. غیر ممکن است که شخصی با امام حسین زندگی کند سپس بتواند بدونِ او به زندگیِ خود ادامه دهد. «یه جوری نشه دیگه امام حسین اجازه نده که حتی یادش بیفتیم» @sh_hosein
📜کارهایی که در ماه رمضان خوب است هر روز و شب صورت بگیرد: ۱. قرائت قرآن ۲. نماز شب ۳. مناجات ابوحمزه @sh_hosein
🌿يا مَنْ هُوَ إِلَى مَنْ أَحَبَّهُ قَرِيبٌ ای آن که به دوستدارش نزدیک است... @sh_hosein
و من برای شهر دلتنگی باران خواستم... @sh_hosein
اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان؛ واقعاً وقتی باقی نمیماند. ما گرفتاریم؛ در این ۲۴ ساعت، چند ساعتش که خوابیم، آن ساعتهایی هم که بیدار هستیم، گرفتاریم؛ هر کسی یک مشغولیّتی دارد یا مشغولیّتهای مختلفی دارد. آن فراغتهایی که وجود داشت، امروز وجود ندارد -نقص زمانه نیست، طبیعت زمانه است- بالاخره امروز وسایلی هست و زندگی، یک زندگی ماشینی است. امروز پدیده‌هایی وجود دارد که این پدیده‌ها در گذشته وجود نداشته؛ گرفتاری زیاد است. نمیشود در ایّام روز چرا، اوحدی از مردم، در حال حرکت، در حال معامله، در حال کار فنّی، در حال کار با رایانه، در همه‌ی اوقات با خدای متعال مأنوسند و مشغول ذکرند و ذکر دائم دارند: اَّلَّذینَ هُم عَلی صَلاتِهِم دائِمون؛ بعضی‌ها این ‌جور هستند که دائم در نمازند؛ حالا ما که دستمان به دامن آنها نمیرسد و از آنها دوریم، ولی کسانی آن‌جور هستند- فرصت ما فقط سحر است؛ اگر چنانچه سحر را از دست بدهیم، دیگر واقعاً فرصتی باقی نمیماند. @sh_hosein
از خدا خواسته بود تا همۀ گذشته‌اش را پاک کند؛ نه اسم، نه شهرت نه مزار و نه هیچ چیز دیگر... خدا هم دعایش را مستجاب کرد... - نوشته‌ای از شاهرخ: مولا مپسند که لوتیان خار شوند روبه صفتان لوطی بازار شوند @sh_hosein
من تو را در قلبم دارم... @sh_hosein
هدایت شده از 
سیدامیرحسینی دخیل - yasfatemii .mp3
6.62M
 يَا مَنْ يُعْطِي الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ  می‌بخشی نوکراتو بی‌دلیل...(:'
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه 📖فراز: اِلهی انْظُرْ اِلَیَّ نَظَرَ مَنْ نادَیْتَهُ فَاَجابَكَ وَاسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِكَ فَاَطاعَك؛ خداوندا، به من نگاه كن، نگاه كسى كه او را ندا كردى و او نیز تو را پاسخ داد، و تو او را به یارى خود فراخواندى و او نیز تو را اطاعت نمود. براى توضیح این فراز از مناجات، به چند نكته باید توجه شود: 👈بیان شد كه زبان مناجات زبان تضرّع، طلب آمرزش و امثال این‌ها است و لحن خاصّى را مى‌طلبد. 👈بین ما و خداوند یك سلسله نسبتها است كه همواره ثابت هستند و هیچ تغییرى نمى‌كنند مثل نسبت خالق و مخلوق كه هیچ‌گاه تغییر نمى‌كند. رازق و مرزوق و امثال این‌ها نیز از نسبت‌هاى غیر قابل تغییرند. نسبت‌هایى هم وجود دارد كه به واسطه تغییر ما انسان‌ها تغییر مى‌كنند. مثلا ما كه شایستگى رحمت الهى را نداشتیم با تغییراتى مى‌توانیم مشمول رحمت او شویم. پس حال ما تغییر كرد نه رحمت كه همواره در حال ریزش است. پس در حال گناه نسبت بین ما و خدا «رحمت ندادن» و پس از آمرزش نسبت «رحمت دادن» است. 👈رابطه بین ما و خدا تكوینى است و تابع قرارداد نمى‌باشد، ما نمى‌توانیم آن را تغییر بدهیم. مانند خدایىِ خدا و مخلوق بودن ما؛خداوند تكویناً خالق ماست و هیچ مخلوقى نمى‌تواند این رابطه را تغییر دهد. حتّى خود خداوند هم این رابطه خالق و مخلوق بودن را تغییر نمى‌دهد، چرا كه قدرت به مُحال تعلق نمى‌گیرد و چون محال است كه بشر خدا بشود، پس تغییر این رابطه ممكن نیست. پس خداوند تكویناً پروردگار و خالق و مدبّر و رازق ما است. معمولا اسماى حسنى كه در دعاى جوشن كبیر و امثال آن‌ها (غیر از چند وصف مثل حى و علیم و... كه چه ما باشیم و چه نباشیم خداوند زنده و عالم است) ذكر شده‌اند داراى مفاهیم اضافى هستند یعنى یك رابطه بین مخلوقات و خدا در نظر گرفته شده كه گاهى این رابطه تكوینى و غیر قابل تغییر است و گاهى قراردادى است، یعنى باید با اختیار خود كارى انجام بدهیم تا این رابطه تغییر كند و از خدا مى‌خواهیم كه این رابطه را تغییر دهد. افراد معمولى غالباً كارهایشان هم شامل خوبى‌ها مى‌شود و هم بدى‌ها. مثلا ایمان به خدا و مناجات با او، از كارهاى خوب ما است و خداوند بر اساس حالات مختلف ما، نسبت‌هاى مختلفى با ما دارد. در هنگام اطاعت یك رابطه، و در حال سركشى رابطه‌اى دیگر. در این فراز از مناجات عرض مى‌كنیم: خداوندا، گناهكار هستیم و در عین حال ایمان به تو آوردیم. خداوندا! تو مى‌توانى به دو گونه به ما نگاه كنى: یا به گناهانمان نگاه مى‌كنى كه در این صورت ما عاصى هستیم و تو عصیان‌شده، و یابه كارهاى خوب مثل ایمان و اطاعت ما نظر مى‌افكنى كه در این صورت ما مطیع هستیم و تو مطاع؛ خدایا! مانند اهل اطاعت به ما نگاه كن نه اهل گناه. نظر مهر به ما بیفكن نه نظر قهر. در برخى از دعاها مى‌خوانیم: «اُنْظُرْ اِلَیْنا نَظْرَةً رَحیمَة» یعنى كارى كن من شرایطى در خود به وجود بیاورم كه لیاقت نظر مهر تو را داشته باشم. البته همین گفت وگو و مناجات، علامت تغییر حال است؛ تغییر از حالت غفلت و بى‌خبرى به حالت توجّه و اُنس. خداوندا! مى‌توانى در مقام یك عزیز، مقتدر، جبّار و قهّار به یك عبد ذلیل و عاصى نگاهى كنى و مى‌توانى در مقام یك مولاى مهربان و رحمن و رحیم به یك بنده عذرخواه و فروتن و فرمان‌بردار كه در هنگام ندا تو را اجابت و در هنگام فراخوان، تو را اطاعت نموده است، نگاه كنى. به نظر من نادیته اضافه به مفعول است چون متعلق به نظر مى‌باشد، یعنى منظور الیه، كسى است كه نداى تو را اجابت كرده (نه این‌كه نگاه كرده است). تو مرا در قرآن فراخواندى و گفتى: ادعونى و من اجابت كردم. من را به كارى گماردى و من هم اطاعت كردم. البتّه آن كار را با یارى و همراهى تو انجام دادم. مثلا قدرتى كه تو در وجود من آفریدى و یا توفیقى كه مرحمت فرمودى. پس به من از سر خشم نگاه نكن.یا قَریباً لا یَبْعُدُ عَنِ الْمُغْتَرِّ بِهِ وَ یا جَواداً لا یَبْخَلُ عَنْ مَنْ رَجا ثَوابَه؛ اى خدایى كه نزدیك هستى و از فریب‌خوردگان فاصله‌اى ندارى، و اى بخشنده‌اى كه نسبت به كسى كه امید به پاداشت دارد بخل نمى ورزى. سال‌ها از او دور بودیم و حالا مى‌خواهیم به او نزدیك شویم. پس باید اسم قریب را به زبان آورد و گفت: اى كسى كه نزدیك به منِ گستاخ هستى من كه جسارت كردم و فریب شیطان خوردم و مقام و عظمت تو را فراموش كردم. و نیز اسم جواد را باید بر زبان آورد و گفت: اى بخشنده‌اى كه حتى نسبت به كسى كه امید ثواب ندارد بخل نمى ورزى. جواد كسى نیست كه تنها به هر كس كه شایستگى دارد چیزى بدهد بلكه به همه، چه لایق و چه نالایق، عطا مى‌كند، زیرا سخن از من رجا ثوابه است نه من یستحق ثوابه. صفت جواد داشتن تو اقتضا مى‌كند كه هیچ‌كس را محروم ننمایى. @sh_hosein
سخنرانی بین الصلاتین ۱. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲.mp3
5.88M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: شب آخر ماه شعبان و در ماه مبارک رمضان چکار کنیم؟؟؟ 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
هدایت شده از از تبار رئیسعلی
هر نامه‌ای به خانواده مى‌نوشت، بعد از سلام و عليك و احوال پرسی لبريز بود از توصيه ها و سفارش شهيد. هميشه تاكيد مى‌كرد: «دنيا ارزش دل بستن ندارد. مواظب يكديگر در امر به معروف و نهی از منكر باشيد. با يكديگر رفت و آمد كنيد. قهر و كينه را از خود دور كنيد تا به خداوند نزديك شويد. اگر همسايه و يا قومى با شما قهر كردند، شما جلو برويد و آشتى كنيد. بدانيد اين دنيا، پلی براى امتحان است. كسى به زندگى روى پل دل نمى‌بندد. دل به دنيا نبنديد تا دل كندن تان آسان باشد.» 🌴کانال شهدای استان بوشهر @shahid_Bushehr
إلهي! أنا خادم روحك الضعيف؛ من بنده ضعیف‌النفس تو هستم... @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه رمضان داره میاد... ما رو همینجوری با دل سیاه وارد ماه رمضان نکن... یا مبدل السیئات بالحسنات... یا رحمة الله الواسعه... @sh_hosein
بسم الله الرحمن الرحیم برخوردی که با ماه رمضان شده برخورد موجود زنده است؛ یعنی ماه رمضان حیات داره. سَلِّمهُ لَنا میگیم خدایا مارو سالم نگهدار برا ماه رمضان، ماه رمضان رو هم برا ما سالم نگهدار. خیلی تعبیر قشنگیست. معلومه ماه رمضان معیوب هم داریم. معلومه ماه رمضان مریضم داریم. خب معلومه ماه رمضان هم یه کالبدی داره. به تعبیر دیگه یه حیاتی داره یه مماتی داره. یک سلامتی داره و یک بیماری. پیامبر اکرم و حضرات معصومین همشون در دعای رویت هلال و دخول شهر رمضان این دعا رو مشترکاً خوندند. در رویت هلال مشترکاً معصومین این دعا رو درخواست کردند از خدا: ۱. اللهم سَلِّمنا به شهر رمضان ۲. اللهم سَلَّمهُ لَنا ۳. تَسَلَّمهُ مِنّا ماه رمضان رو از ما راضی نگهدار. یه ماه رمضان «سِلم» برای ما قرار بده. که حالا سَلَّمهُ لنا دعای پیامبر یعنی یه ماه رمضان کامل، یه ماه رمضان ۳۰ روز. @sh_hosein
📸اعمال شب اول ماه مبارک رمضان پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله): 🔹«اى مردم! همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آمرزش به شما روى آورده است؛ ماهى که نزد خدا برترینِ ماه‌هاست و روزهایش برترینِ روزها، شب هایش برترینِ شب ها و ساعاتش برترینِ ساعات است.» 🔹مطابق با اعلام ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، سه‌شنبه اول ماه مبارک رمضان است. @sh_hosein
🌙ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🎙سخنران نیمه اول: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین (عبدالحسین) ابراهیمی 🎙سخنران نیمه دوم: حجت الاسلام والمسلمین استاد عبدالحمید بهبهانی نژاد 🔻خورموج، مسجد و حسینیه امام حسن عسکری عليه‌السلام ⏳شروع مراسم ساعت ۲۰:۳۰ سخنرانی و روضه‌خوانی ساعت ۲۲:۰۰ @sh_hosein
. سلام علیکم با عرض تبریک فرا رسیدن ماه عظیم الشأن رمضان، ان شاءالله از امشب شرح دعای "ابوحمزه ثُمالی" جایگزین مناجات "شعبانیه" در کانال قرار میدیم. التماس دعا
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز: إِلَهِي لاَ تُؤَدِّبْنِي بِعُقُوبَتِكَ در فراز آغازین دعای ابوحمزه ثمالی آمده است: الهى لا تُؤَدِّبْنى بِعُقُوبَتِكَ؛ اى معبود من، مرا با مجازاتت ادب مكن «أدَب» (بر وزن طلب) به معناى دعوت كردن ديگرى به نيكى ها و ترك زشتى هاست و تأديب نيز همين معنا را مى رساند. اين كار وظيفه تمام انبيا و اوليا و معلمان و پيشوايان و پدران و مادران است كه پيروان و شاگردان و فرزندان خود را به نيكى ها دعوت كنند و از بدى بازدارند. بلكه قبل از همه، ادب كردن كار خداست كه گاه از طريق فرستادن پيامبران و نازل كردن كتب آسمانى، انسان ها را ادب مى كند و گاه از طريق آزمون هاى تكوينى و مجازات هاى مادى و معنوى. «عقوبت» از مادّه  «عَقِب» نیز به معناى «كيفر كار خلاف» آمده است. حال فراز آغازین دعای ابوحمزه ثمالی (الهى لا تُؤَدِّبْنى بِعُقُوبَتِكَ) ناظر بر حلیم بودن خداوند است که اشاره به مساله آمرزش گناهان، و عدم تعجيل در عقوبت بندگان است. لذا خداوند در مورد عدم تعجيل عقوبت  مى فرمايد: «وَ رَبُّكَ الْغَفُورُ ذُو الرَّحْمَةِ لَوْ يُؤاخِذُهُمْ بِما كَسَبُوا لَعَجَّلَ لَهُمُ الْعَذابَ؛» و پروردگارت آمرزنده و داراى رحمت است؛ اگر مى خواست آنان را به سبب اعمالشان مجازات كند عذاب را هر چه زودتر براى آنها مى فرستاد.البته در این میان تنها راه نجات از خصومت پروردگار و عقوبت  او اين است كه دست از ظلم بكشیم و از گذشته توبه كنیم و حقوق از دست رفته را به صاحبانش باز گردانیم و جبران نمايیم. @sh_hosein
سخنرانی بین الصلاتین۲. ۲۱ اسفند ۱۴۰۲.mp3
5.17M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: دو گروه اگر اصلاح شوند همه عالَم اصلاح می‌شود... 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
سخنرانی شب اول ماه رمضان. ۲۱ اسفند ۱۴۰۲.mp3
27.54M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید جلیل اشرافی. ● ماه رمضان، ماه آدم‌های زرنگ است... ● ماجرای پرپیچ‌وخم بنی‌اسرائیل. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ @sh_hosein
🌿اللهم نَبِّهنی فیهِ عَن نَومَةِ الغافِلین مرا از خواب غافلین بیدارساز... @sh_hosein