eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
613 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
450 ویدیو
49 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات: 📧 لینک پیام ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/16907159673435
مشاهده در ایتا
دانلود
خواستند که شیعه تکانی بخورد، زیارت جامـعـه کبیره را نوشتند! مانیفست شیعه... @sh_hosein
جامعه کبیره.mp3
33.8M
📜زیارت جامعه کبیره... 🎙 حاج میثم مطیعی @sh_hosein
کوچه‌‌های جامعه کبیره سیاه پوش شماست... علیه‌السلام @sh_hosein
تو پنجره‌های پر از نگاه را به سوی «زیارت جامعه کبیره» گشودی. امروز، هر که در رثای تو بیشتر اشک بریزد، آسمان عشق را، بزرگی نور را، وسعت معنویت را بهتر دریافته است. دستمال‌های خیس از جامعه کبیره، مأنوس چشم‌های سوگمندند. زائران بغض آلود آمده‌اند و در محضر عباراتی که آورده‌ای، خطاب به تو آن را اشک می‌ریزند... علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
بچه شیعه باید بتونه‌ حداقل ۵ دقیقه راجع به حرف بزنه... وگرنه همه بلدن استوری کنن «هادی اگرتویی‌که کسی گم نمیشود» شیعه‌اینستاگرامی‌نباشیم! علیه‌السلام @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این توصیف رو راجع به امام هادی دوست داشتم . چقدر قشنگ و دلنشین بود آخه🌱. نور الثاقب یکی از صفات امام هادیه. «السلام علیکَ یا أبَا الحَسَن علی‌ابن محمَّد الزكیُ الراشِد النور الثاقِب!» می‌گویند ستاره‌ها همیشه در آسمان هستند. تنها وقتی شب به نهایت تاریکی می‌رسد، می‌درخشند و به چشم زمین می‌آیند و در آن هنگام می‌شوند «نورالثاقب» که تاریکی‌ها را می‌شکافند و تا می‌توانند در آن نفوذ می‌کنند. علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ جَعَلَ اَللَّهُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلنَّارِ خَنْدَقاً أَوْ حِجَاباً طُولُهُ مَسِيرَةُ سَبْعِينَ عَاماً وَ يَقُولُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ عِنْدَ إِفْطَارِهِ لَقَدْ وَجَبَ حَقُّكَ عَلَيَّ وَ وَجَبَتْ لَكَ مَحَبَّتِي وَ وَلاَيَتِي أُشْهِدُكُمْ يَا مَلاَئِكَتِي أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ. هر كس سه روز روزه بگيرد، خداوند بين او و جهنّم خندقى و يا ديوارى كه درازاى آن هفتاد سال راه باشد قرار ميدهد، و هنگام افطار پروردگار ميفرمايد: بدرستى كه حقّى براى تو بر من واجب شد، و محبّت و سرپرستى من بر تو لازم گشت. اى فرشتگان شما را گواه ميگيرم كه گناهان قديم و جديدش را بخشيدم. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein
سلام علیکم صبحتون بخیر🌸 ✍ان شاءالله از امروز در ۲۰ روز شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه رو در کانال می‌ذارم که یکی از مبانی یک حکومت اسلامی این نامه هست. 🙏🏻شما هم لطف کنید کانال رو به دوستانتون و... معرفی کنید تا نور نهج‌البلاغه در جامعه ما مشعشع بشود‌. 🆔لینک کانال جهت ارسال: https://eitaa.com/joinchat/1480720856Cc5c30c493f التماس‌دعا @sh_hosein
حکومت اسلامی(۱) ✍️ بهترین متن نظام مند برای تبیین حکومت اسلامی، نامه ی امیرالمؤمنین به مالک اشتر برای حکمرانی در مصر است که در این نامه آمده: - هذا ما أمر به عبدالله علی أميرالمؤمنين مالک بن الحارث الأشتر حضرت در آغاز، با بهترین عنوان‌‌(امیرالمؤمنین) از خود یاد می کنند و این نشان می دهد که هر کجا هم تواضع نیکو نیست، منتهی قبل از آن متذکر می شود که من "عبدالله" هستم. - فی عهده إلیه حین ولاة مصر در عهدی که با او دارد، زمانی که امیرالمومنین او را به عنوان والی مصر برگزید و برای او چهار وظیفه تعیین نمود: - جبایة خراجها گرفتن مالیات - و جهاد عدوها جهاد با دشمنان(بیرونی و درونی) - و استصلاح أهلها تلاش برای اصلاح امور مردم - و عمارة بلادها و ایجاد آبادانی(عمران) امیرالمؤمنین علیه السلام، در بین چهار وظیفه ی کلی، امور اقتصادی و مالیات جامعه را نسبت به دیگر وظایف، در اولویت قرار می دهند. - أمره بتقوی الله تو را به تقوا امر می کنم - و إیثار طاعته و مقدم داشتن اطاعت خدا "ایثار" مصدر به معنای مقدم کردن است - و اتباع ما أمر به فی کتابه من فرائضه و سنة و تبعیت و پیروی از آنچه که در کتابش به آن امر کرده از فرائض و سنت "من" در اینجا بیانیه است و "من" بیانیه بعد از "ما" موصوله بکار می آید که ابهام دارد. "سنّت" به معناي روش و طريقه است و "سنّة النبي" به معناي سيره پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم است كه براي خود برگزيده و منهج خويش قرار داده است. - لا یسعد أحد إلا بأتباعها تنها راه سعادت تبعیت از فرائض و سنت ها است - و لا یشقی إلا مع جحودها و إضاعتها و تنها راه شقاوت، انکار و ضایع کردن فرائض و سنت ها است ابن هشام در مغنی می گوید: "جحد" با "انکار" متفاوت است و "جحد" علاوه بر انکار لسانی، مشتمل بر انکار عملی نیز است. و ممکن است "جحد" به انکار با علم نیز اطلاق شود. و همینطور "جحد" متفاوت با "جهد" است؛ "جحد" به معنای انکار و "جهد" به معنای تلاش است و به اشتباه گاهی این دو کلمه‌ بجای همدیگر بکار می روند؛ مانند آنکه در زیارت عاشورا آمده است: «جاهدت الحسین» در حالی که نوشتار صحیح آن «جاحدت الحسین» است. - و أن ینصر الله سبحانه بیده و قلبه و لسانه و تو را امر به یاری خدا با دست و قلب و لسان می کنم. "نصرت" معنای مشابهی با "جهاد" دارد؛ اینکه هر دو در مقابل دشمن بکار می آید. ابن ابی الحدید می گوید: نصرة الله بالید جهاد با شمشیر، و بالقلب اعتقاد حق، و باللسان سخن حق و امر به معروف و نهی از منکر است(شرح ابن ابی الحدید ج ۱۷ ص ۳۵). نصرت مراتبی دارد و هر کدام پاداشی: «من أحبنا بقلبه و نصرنا بيده و لسانه فهو معنا فی الغرفة التی نحن فیها و من أحبنا بقلبه و نصرنا بلسانه فهو دون ذلک بدرجة و من أحبنا بقلبه و کف بيده و لسانه فهو فی الجنة» هر آن کس که ما را در دل دوست بدارد و با دست و زبانش یاری دهد، در روز قیامت در جایگاهی که ما هستيم خواهد بود و هر آن کس که ما را در دل دوست دارد و با زبانش یاری دهد، یک درجه پایین تر از اوست و هر آن کس که ما را در دل دوست بدارد ولی دست و زبان خود را از یاری ما باز دارد، نیز در بهشت خواهد بود. - فإنه جل اسمه قد تکفل بنصره من نصره و إعزاز من أعزه خداوند(جل اسمه)پیروزی کسی که کمکش کند و عزت کسی که عزیزش کند را متکفل شده است... @sh_hosein
ای که از زهر کین جان دادی.mp3
9.06M
ای که از زهر کین جان دادی سوختی تا ز پا افتادی پدر و مادرم قربانت سیدی یا امام هادی 🎙کربلایی حسین ستوده علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ کَهْفِ الْوَرَى وَ الْمَثَلِ الْأَعْلَى دعایمان کنید آقاجان! به حکم همان فراز از جامعه کبیره کَهف الوَری به پناهِ پناهگاه عالمیان درنیاییم کجا رویم... ؟! الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَـــرَج علیه السلام @sh_hosein
تو را شهید کردند آنانکه در حیطّه شکّ خود را بر بادهایِ خشم سپرده بودند. کسانی که آسمان را نادیده گرفتند تا برجستگی‌ها و حقایق را با قیاس‌هایِ نامتناسب به اهلِ حیاتِ وحش بفروشند آنان را می‌گویم! وضو گرفتند تا نداشته‌هایِ مُخِ عدّه‌ای را بر مردم تحمیل کنند امّا با صلابت می گویم: معتمد عباسی‌هایِ تاریخ هنوز بر گُرده‌هایِ جوامع مختلف سوارند و تجدید خاطره‌ها هرگز علاجِ سرزمین‌هایِ سوخته نخواهد بود! ما به اعتراف می‌خوانیم: فَالرَّاغِبُ عَنکُم مارِق و اللّازِمُ لَکُم لاحِقٌ وَ المُقَصِّرُ فِی حَقَّکُم زاهِقٌ وَ الحَقُّ مَعَکُم وَ فِیکُم وَ مِنکُم وَ إِلَیکُم وَ أَنتُم أَصلُهُ وَ مَعدِنُهُ پس؛ باید ایستاد تا شهید شد و به تاریخ پیوست… علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
جوری نباش که تو آینه به جای خودت سلیقه دیگران رو ببینی... @sh_hosein
پیوند جان جداشدنی نیست ماهِ من... @sh_hosein
مفتخر عالم است نوکری که هنگام وصال در آغوشِ شما باشد... @sh_hosein
یکی از علت‌های توجیهاتی که به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه، در مقابل دیگران یا در مقابل خودمون، برای رفتارهای اشتباهمون میاریم به دلیل کم شدن عذاب وجدان هست! به شکلی که در نهایت خودمون هم باورمون میشه واقعا گناه‌کار یا مقصر نیستیم @sh_hosein
این کلام از امام هادی رو بخون عزیزم! ببین هزاران سال پیش چقدر قشنگ واسه ما گفتن با این ادبیات شیرین: ‹لو سَلَكَ النّاسُ وادِيا و شِعْبا لسَلَكْتُ‌واديَ رجُلٍ عَبَدَاللّه َوحْدَهُ‌خالِصا› اگر مردمان هر يک، به وادى و درّه‌اى روند،من در وادى آن مردى قدم‌ گذارم كه مخلصانه خدا را عبادت میكند. بحار الأنوار، ج ۶۷، ص ۲۴۵ • الهی که قلبمون خدایی باشه🌱. • علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ✌️🏻🇮🇷
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ أَرْبَعَةَ أَيَّامٍ عُوفِيَ مِنَ اَلْبَلاَيَا كُلِّهَا مِنَ اَلْجُنُونِ وَ اَلْجُذَامِ وَ اَلْبَرَصِ وَ فِتْنَةِ اَلدَّجَّالِ وَ أُجِيرَ مِنْ عَذَابِ اَلْقَبْرِ وَ كُتِبَ لَهُ أُجُورُ أُولِي اَلْأَلْبَابِ وَ اَلتَّوَّابِينَ اَلْأَوَّابِينَ وَ أُعْطِيَ كِتَابَهُ يَمِينَهُ فِي أَوَائِلِ اَلْعَابِدِينَ. هر كس چهار روز از ماه رجب را روزه بگيرد، از تمام بلاها از قبيل ديوانگى و خوره و پيسى و فتنۀ دجّال در امان خواهد بود، و از عذاب قبر ايمن باشد، و از براى اوست مانند اجر صاحبدلان توبه كار و بازگشت‌كننده، و نامۀ اعمالش را بدست راستش دهند در اوّل زمرۀ عبادت‌كنندگان. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein
حکومت اسلامی(۲‌) امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه ی اوامر خود به مالک اشتر می فرماید: - و أمره أن یکسر من نفسه الشهوات امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر فرمان می دهد تا بشکند نفسش را از پیروی شهوات - و ینزعها عند الجمحات و رام کند هنگام سرکشی و طغیان - فإن النفس أمارة بالسوء إلا رحم الله بخاطر اینکه اگر چنین نکند، معلوم نیست نفس، او را به کجا ببرد مگر اینکه خدا به او رحم کند - ثم اعلم یا مالک سپس بدان ای مالک ‌- أنی قد وجهتک إلی بلاد قد جرت علیها دول قبلک من عدل و جور من تو را به جایی می فرستم که قبل از تو دولت هایی از عدل و جور دیده اند "دولت" را از آن جهت "دولت" گويند كه دست به دست مي گردد. - و أن الناس ینظرون من أمورک فی مثل ما کنت تنظر فيه من أمور الولاة قبلک و یقولون فیک ما کنت تقوله فیهم چنان که تو حکمرانی پادشاهان قبلی مصر را قضاوت می کنی، مردم نیز حکمرانی تو را قضاوت خواهند کرد و می گویند درباره ی تو آنچه که درباره حکمران های قبلی گفته اند - و إنما یستدل علی الصالحین بما یجری الله لهم علی السن عباده با آن سخنی که بر زبان بندگان خدا(عباد) جاری می شود می توان نیکوکاران را شناخت(نه هر مردمی) گفته می شود: زبان های رعيت، قلم های حق است به سوی پادشاهان - فلیکن أحب الذخائر إلیک ذخیرة العمل الصالح جمع عمل صالح برای تو باید بهترین و نیکوترین ذخیره باشد - فاملک هواک مالک هوای نفست باش - و شح بنفسک عمل لا یحل لک آنچه که بر تو حلال نیست، نفسا بخیل باش ‌"شح" به معنای بخل است، راغب در مفردات می گوید‌: «الشّحّ: بخلى كه با حرص توأم باشد، بطوريكه عادت شود»(مفردات ج ۲ ص ۳۰۷) و گفته اند: شح از بخل شدید تر است. - فإن الشح النفس الإنصاف منها فیما أحبت أو کرهت بخاطر اینکه در این راه بخیل بودن نسبت به نفس، آن است که در آنچه دوست دارد یا برای او ناخوشایند است، راه انصاف را حضرت می فرماید‌: نسبت به خویشتن بخیل باش، و شح(بخل) را برای او تفسیر کرد که چیست؟ پس گفت: در آنچه دوست داری و ناخوش داری حق خود از آن بستانی، یعنی به آن امکان رها شدن در شهوات را ندهد، و بر آن امیر باش، و سیطره داشته باش، و آن را از بی باکی و پرده دری باز دار @sh_hosein
یعنی داشتنِ چهارچوب... @sh_hosein
ـــــــــــــ🍀💚ـــــــــــــ -یکی از بزرگترین علت های بی‌عَمَلی، ترک کردن عمل درست حین کار یا تنبلی و بی انگیزه بودن، این است که به آنچه داریم راضی نیستیم! این نارضایتی سم هست و ما سم را با خودمان می‌بریم -به آنچه داری ابتدا راضی باش و بعد عمل کن. اگر هیچ نداری ابتدا آن را بپذیر و بعد عمل کن -این موضوع یک جمله انگیزشی نیست، یکی از ریشه‌هاست در انسان، جهت خودشناسی و درمان! @sh_hosein