أكرّر للمرة الألف أني أحبك...
بسیار
تکرار میکنم که دوستت دارم
@sh_hosein
الهی،
چون آتش فراق داشتی،
آتش دوزخ از چه برافراشتی؟
🌱خواجه عبدالله انصاری
@sh_hosein
🌱اجر و ثواب #بیست_و_شش_روز روزه در ماه رجب:
رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود:
وَ مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ سِتَّةً وَ عِشْرِينَ يَوْماً بَنَى اَللَّهُ لَهُ فِي ظِلِّ اَلْعَرْشِ مِائَةَ قَصْرٍ مِنْ دُرٍّ وَ يَاقُوتٍ عَلَى رَأْسِ كُلِّ قَصْرٍ خَيْمَةُ حَرِيرٍ مِنْ حَرِيرِ اَلْجِنَانِ يَسْكُنُهَا نَاعِماً وَ اَلنَّاسُ فِي اَلْحِسَابِ.
هر كس از ماه رجب بيست و شش روز روزه بدارد خداوند تعالى براى وى در سايۀ عرش خود يك صد قصر از مرواريد و ياقوت بنا كند كه در بالاى هر قصرى خيمهاى سرخ از حرير بهشتى زده باشند و او در آن خيمهها منزل گزيند در كمال رفاه و نعمت در حالى كه هنوز بندگان مشغول به حساب باشند.
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴
#ثواب_روزه_ماه_رجب
#ماه_رجب
@sh_hosein
🌱أحب کل ما یجعلنی قریب منك
هر چیزی را که مرا به تو نزدیکتر میکند، دوست دارم.
#امام_زمان
@sh_hosein
بعثتها هدفهای بزرگی دارند که رأس همهی این هدفها عبارت است از توحید.
توحید، هدف بزرگ بعثت است.
البتّه میدانید که توحید هم فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست؛ خب بله این هم هست لکن توحید به یک معنای مهمّی است که به معنای حاکمیّت الهی است؛ توحید به معنای حاکمیّت مطلق پروردگار بر عالم تشریع و عالم تکوین -هر دو- است که بایستی امر الهی نافذ دانسته بشود؛ هم در عالم تکوین -در همهی حوادث وجود، «لا حول و لا قوّة الّا بالله»- و هم در عالم تشریع، همهی این حوادث و همهی حالات ناشی از قدرت واحد پروردگار است.
بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث، ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
#مبعث
#عید_مبعث
#مقام_معظم_رهبری
@sh_hosein
پیغمبری که در جامعهای ظهور میکند، فقط این نیست که آمده تا یک چیزهایی را به مردم یاد بدهد؛ بله، «یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة» هست، «یُزَکّیهِم» هست امّا همهی اینها در قالب یک بعثت است، در قالب یک حرکت عظیم است.
بعثت یعنی برانگیختگی.
جهت این برانگیختگی چیست؟
سَمت و سوی این برانگیختگی چیست؟
سَمت و سو عبارت است از همان که در خود قرآن باز مکرّر ذکر شده است: وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت.
✍اوّلاً عبودیّت خدا، یعنی چهارچوب حیات را در خدمت اوامر الهی و نواهی الهی قرار دادن.
✍و [ثانیاً] اجتناب از طاغوت.
❓طاغوت کیست؟
همهی ظالمان، همهی پادشاهان خبیث، در مثل امروزی همهی رؤسای جمهور مثل اینهایی که امروز در آمریکا و در بعضی از کشورهای دیگر هستند -اینها همان طواغیتند- .
معنای اجتناب از طواغیت این نیست که:
دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی؛
معنایش این است که:
یک خطّی در مقابل خطّ توحید و خطّ عبودیّت الهی وجود دارد و آن، خطّ طاغوت است.
کفر به طاغوت، همراه و ملازم با ایمان بالله است؛ این، جهت بعثت انبیا است.
🎙بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
#مبعث
#عید_مبعث
#مقام_معظم_رهبری
@sh_hosein
نبوتها با فکر مردم و با عقل مردم سر و کار دارند، هرچه این فکر و این عقل دقیق تر باشد، نبوت ها قابل قبول ترند؛ میکوشند تا این فکرها را بالا بیاورند. هر کسی، هر عاملی، هر قدرتی، هر انگیزهای، چه در وجود خود انسان، چه در خارج وجود انسان، موجب گردد که فکر و عقل و خرد انسان از رشد و نموّ باز بماند، امکان فعالیت به او داده نشود، مردم نتوانند در سایهٔ مشعل فکر و بینش خود، چیز بفهمند، راه پیدا کنند و این راه را آزادانه بپیمایند، هرچه مانع این شد ضد دین است، برخلاف دین است.
#مبعث
#عید_مبعث
@sh_hosein
•••
توحید وقتی در جامعه ای وارد شد:
👈 اول کاری که میکند، بنای آن جامعه را با شکلی که متناسب با این عقیده است، انجام میدهد.
👈بعد از اینکه این کار انجام گرفت، آن وقت نوبت میرسد به اینکه یک انسان موحد چه تکالیفی دارد به عنوان یک فرد.
⚠️به هر صورت این تعهدات را باید شناخت و دانست. ما تعبیر کردیم از مجموعه این تعهدات به قطعنامه توحید.
#توحید
#مبعث
@sh_hosein
وقتی پیامبری به مقام پیامبری میرسد دو تحول درش ایجاد میشود:
الف) اول در درون و ذات خود پیغمبر تحول ایجاد میشود.
ب) بعد از اینکه این تحول در پیامبر رخ داد این تحول به وسیله پیامبر به جامعه منتقل میشود.
#مبعث
@sh_hosein
اگر پیامبر بعد از بعثتش تغییر نمیکرد، و متحول نمیشد نمیتوانست دنیا را عوض کند.
و این درسی است برای پیروان پیامبر، تا بدانند تا خودشان عوض نشوند، نمیتوانند دنیا را عوض کنند...
پ.ن: تلنگر به خودم
#مبعث
@sh_hosein
تاحالا به این سوال👇🏻 فکر کردید؟
❓چرا انبیاء دنبال تشکیل حکومت اسلامی و جامعه توحیدی و نظام الهی بودند؟؟؟
#مبعث
@sh_hosein
انبیاء معتقد به تربیتِ فردی نیستند، معتقد به تربیت تکیِ انسانها نیستند...
این اشتباهِ که کسی فکر کنه پیامبر و ائمه علیهمالسلام افراد را تک به تک تربیت کردند.
نه امام صادق علیهالسلام، نه جدش پیغمبر اسلام و نه همهٔ انبیای عالم، روششان این روشها نبوده. مدرسه بازی و موعظه کاری و تربیت فردی کار انبیا نیست.
انبیا فقط یک پاسخ دارند به این سؤال، که
چگونه میتوان انسانها را ساخت؟
چگونه میتوان انسانها را بر طبق الگوهای صحیح الهی تربیت کرد؟
#مبعث
@sh_hosein
انبیا میگویند برای ساختن انسان، باید محیطِ متناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس.
انبیا میگویند: دانه دانه نمیشود قالب گرفت، کارخانه باید درست کرد.
انبیا میگویند اگر بخواهیم ما یکی یکی آدمها را درست کنیم، شب میشود و عمر میگذرد؛ جامعه لازم است نظامی لازم است، باید در منگنهی یک نظام، انسانها به شکل
دلخواه ساخته بشوند و بس، فقط همین است و بس.
#مبعث
#حکومت_اسلامی
@sh_hosein
ان شاءالله مابقی مباحث برای فردا.
البته اگر عمری باقی بود و توفیق داشتم...
التماسدعا 🙏🏻
🌱اجر و ثواب #بیست_و_هفت_روز روزه در ماه رجب:
رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود:
وَ مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ سَبْعَةً وَ عِشْرِينَ يَوْماً وَسَّعَ اَللَّهُ عَلَيْهِ اَلْقَبْرَ مَسِيرَةَ أَرْبَعِمِائَةِ أَلْفِ عَامٍ وَ مَلَأَ جَمِيعَ ذَلِكَ مِسْكاً وَ عَنْبَراً.
هر كس از ماه رجب بيست و هفت روز روزه بگيرد حقتعالى قبر او را وسعت و فراخى دهد به اندازۀ چهار صد سال راه، و همه اين مسافت پر از مشك و عنبر باشد.
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴
#ثواب_روزه_ماه_رجب
#ماه_رجب
@sh_hosein
#پیام_ناشناس
سلام علیکم
پیامبرها قبل از بعثت مثل مردم عادی زندگی میکردند.
اما وقتی به پیامبری مبعوث میشوند یه تغییر و تحولی درشان ایجاد میشود.
و اینقدر این تحول عجیب است و اینقدر شدید است که حتی در جسم پیامبر هم اثر میگذارد، در اعصاب پیغمبر هم اثر میگذارد...
که حالا میشود درمورد اوصاف پیامبر صحبتهایی داشت مثل رحمة للعالمین بودن پیامبر و...
اما فیالجمله یکی از تغییرات بارز همین دعوت به حق و اله واحد هست.
که به نظر من این یکی از بزرگترین تحولات انبیاء بعد از بعثت هست.
که انبیاء بعد از بعثت شجاعت خاصی پیدا میکنند برای دعوت به حق و مبارزه با طواغیت زمانشان...
التماس دعا
#مبعث
@sh_hosein
•••
اینجا گفتم که انبیاء و ائمه علیهمالسلام برای "انسان سازی" تک تک به سراغ مردم نمیرفتند.
حالا یک سوال:
پس این اشخاصی که در کتب تاریخی و روایی ما آمده که پیامبرها میرفتند و تکتک با آنها صحبت میکردند چه بود؟
این با حرف قبلی ما تناقض نداره؟
@sh_hosein
جواب سوال:
در محیط جاهلی مکه، پیامبر وقتی میخواهد آدم درست کند یا به تعبیری بهتر کارخانه آدمسازی درست کند که بتواند میلیونها نفر را تربیت کند، مجبور است یکییکی درست کند.
چرا؟
چون برای ایجاد یک حکومت و نظام اسلامی و توحیدی، یک عده خاص(الگو) لازمند.
و البته این منافاتی ندارد با آن حرفی که قبلا زدیم.
📝حضرت آقا یه تعبیری دارند که خیلی جالب هست. میفرمایند: زندگی پیامبر را میلیمتری مطالعه کنید.
واقعا در همین دو یا سهتا پیام چندتا نکته کاربردی وجود داشت.
✍مثلا ما اگر قراره یک مجموعه فرهنگی درست کنیم، اول باید خودمون رو تربیت کنیم.
امام رحمةاللهعلیه اگر خودش را تربیت نمیکرد، نمیتوانست شهید همتها، باکریها، فرید مهکامها و زینالدینها و... را تربیت کند.
نمیتوانست شهید مطهریها، شهید مفتحها و خامنهایها را تربیت کند.
✍دومین نکته اینکه باید مثل انبیاء نگاهمان به تربیت انسانها چنین نگاهی باشد. نباید تکتک به سراغ افراد برویم و آنها را تربیت کنیم. بلکه باید هر کداممان یک جامعه داشته باشیم برای تربیت نفوس.
امام خمینی نمیتوانست برود در کوچه و بازار با تکتک مردم صحبت کند و مردم را متدین بار بیاورد و تربیت کند؟
اما امام خمینی رحمةاللهعلیه هم مثل انبیاء عمل کرد...
و برای تشکیل این حکومت اسلامی خوندلها خورد...
و حرفهای بسیار دیگری که فعلا مجال گفتنش نیست.
✍نکته سوم اینکه هرموقع خواستیم تشکیلاتی یا مجموعهای راهاندازی کنیم، اول باید کادر سازی کنیم. دقیقا همین کاری که انبیاء در بَدو تشکیل حکومت انجام میدادند.
و متاسفانه غالب مجموعههای تربیتی و فرهنگی و... از این مسئله بسیار مهم و کلیدی غافل هستند.
معمولا رفاقتی جمع میشوند و رفاقتی مجموعهای یا هیاتی راهاندازی میکنند و....
#مبعث
#حکومت_اسلامی
@sh_hosein
May 11