eitaa logo
شب های عملیات
62 دنبال‌کننده
400 عکس
386 ویدیو
49 فایل
سنگری مجازی برای آنان که باور دارند پیروزی نهایی جبهه‌ی حق در پیش است و به دنبال نقش خویشند در آخرین عملیات‌ جهانی... @Mtammar
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم غیرت دینی، شاه‌کلید نجات کشور و تبدیل چالش‌ها به فرصت فرمایشات امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی در سالروز حماسه 19 دی مردم قم، حاوی نکات برجسته بسیاری است. یکی از مهمترینِ این نکات که معظم‌له به عنوان اولین تذکر نیز بر آن تاکید ویژه نمودند، اهتمام به «غیرت دینی» است. مطالب حول این عنوان دینی بسیار زیاد می‌باشد، اما آنچه اختصارا می‌توان مطرح نمود از قرار ذیل است: 1.غیرت دینی به معنای اهتمام و حساسیت نسبت به اصول و ارکان دین، آن زمان که مورد تاکید رهبری معظم قرار می‌گیرد، نشان‌دهنده آن است که مخاطب وارد مرحله‌ای جدید شده که کارویژه آن، غیرت‌ورزی نسبت به دین و تعالیم آن است. گویا امت به حدی از بلوغ دست یافته‌اند که می‌توانند تمام توش و توان و دغدغه خود را بر اقامه دین حق در جامعه بگذارند و قدری از زندگی شخصی و منیت‌ها بالاتر آمده‌اند. این طلیعه نیکی است بر مرحله‌ای که به دوران موعود بسیار نزدیک است و در آن، همّ دین بر غم دنیا ترجیح می‌یابد و پاکباختگانی از جنس شهدا، از همه دارایی‌های مادی خود در راه آرمانی والا می‌گذرند. و عجیب نیست امتی که شهید سلیمانی در خود دارد، با حرکتی جهش‌وار به سمت دوران ظهور در تکاپو باشد. 2.غیرت دینی، به معنای حفاظت از دین که ارزشمندترین حقیقت این عالم و تجلی اراده الهی در نظام تشریع است، در قالب فرایندی که امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی تشریح فرمودند ایجاد و حفظ می‌شود. بستری از بصیرت و همراهی عقلانیت برای تحقق غیرت دینی الزامی است. با بصیرت، حق از باطل شناخته شده و با عقلانیت و منطق صحیح همراه شده و در مقام اقامه حق در جامعه با غیرت تمام بر آن استقامت می‌شود. 3. رهبری معظم انقلاب در همین دیدار به صورت عملی، غیرت دینی را نمایش دادند. ایشان با غیرت تمام، «غیرت دینی» را تعریف و بدان توصیه فرمودند. بدین معنا که هم جنبه‌های سلبی این موضوع(خشونت نامعقول) را بیان و ساحت غیرت دینی را از آن منزه دانستند و هم به ابعاد مثبت آن اشاره نموده و بصیرت و عقلانیت را به عنوان دو رکن غیرت بیان فرمودند. علی‌رغم آنکه فرمودند کسانی ممکن است به سخن ایشان اشکال بگیرند، اما با شجاعت و غیرت دینی این مساله مهم را طرح فرمودند و این از بصیرت و عقلانیت ناب ایشان نشات می‌گیرد. لذا آنچه امروز نیاز جامعه دینی است، ان است که افراد در حوزه عملیاتی خود بصیرت نسبت به حق داشته باشند، حقی که شناخته‌اند را با عقلانیت ناب در وجود خود نهادینه سازند تا بتوانند در مقام اقامه حق نسبت به آن غیرت ورزیده و پایمردی نمایند. به بیان دقیق‌تر، امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی در ایام پس از سالگرد سردار دل‌ها و عمار انقلاب، برای کسانی که شوق رسیدن به این قافله دارند، کلید «غیرت دینی» را مطرح فرمودند. اقامه حق در جامعه وظیفه ذاتی امام و نایب ایشان است و ما نسبت به آن عاجزیم، آنچه رسالت ماست، «نصرت در اقامه حق» است. و این نصرت، جز از افراد غیوری که اولویت اصلی زندگی‌شان حکم الهی است و از فدا کردن همه سرمایه‌های خود پای اقامه آن ابایی ندارند، ساخته نیست. لذا رمز همراهی با شهدای امروز انقلاب اسلامی، حساسیت و غیرت نسبت به امر الهی است. *بماند که مهمترین امر الهی، حفظ و تقویت حاکمیت دینی در جامعه به رهبری نایب الامام است.* 4.رمز عبور از چالش‌ها و تبدیل آنها به فرصت، تمرکز بر غیرت دینی است. این نقشه راه امروز از سوی امام جامعه ارائه شد، اینک نوبت امت است که در هر موقعیتی که دچار چالش می‌شود و درگیر با موانع، امتحان کند و با پایبندی به احکام الهی نجات در بزنگاه‌ها و تبدیل چالش به فرصت را به عیان ببیند. جوانان می‌توانند در این امر، پیش‌قدم باشند، چراکه امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی فرموده‌اند: 《من گفته‌ام، تأکید میکنم بر این معنا و با یقین این را عرض میکنم که: جوانِ امروز - جوانِ نسل سوم - در آمادگی خود و شجاعت خود و غیرت خود برای دفاع از هویت دینی و انقلابی خود، از جوانِ نسل اول - که در دوره‌ی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور داشت - هیچ کمتر نیست، شاید هم جلوتر است. این است حقیقت آن انقلابی که جوشیده‌ی از ایمانهای مردم و اعتقاد مردم و خواست حقیقی مردم است.》 ☘️@shab_amaliat
هدایت شده از روضه خانگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره): برای مشکلاتتان به حضرت زهرا(س) متوسل بشوید! 🔻یک هفته به حضرت زهرا(س) توسل کنید، آن وقت ببینید چه تأثیری در زندگی‌تان دارد (س) 💡 کانال روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی @RozeKhanegee
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🔔 | آیه مقاومت 🔹️گفت و گوی ویژه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان 🔺️به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی قدس‌سره 1️⃣قسمت اول: پنجشنبه ۲۳دی ساعت ۱۹ 2️⃣قسمت دوم: جمعه ۲۴ دی ساعت ۲۳ 🔴 از شبکه چهار سیما 💻 @mesbahyazdi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم *بازخوانی عقلانیت در اندیشه امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی. 1* در فرمایشات اخیر امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی به مناسبت سالگرد 19 دی، غیرت دینی با خاستگاه بصیرت و همراه با عقلانیت مورد تاکید بسیار قرار گرفت. آنچه معمولا از عقلانیت برداشت می‌شود، نوعی محافظه کاری و محاسبه شدیدا مادی است که در تضاد با غیرت قرار می‌گیرد. لذا در این پرونده به بازخوانی عقلانیت در اندیشه امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی می‌پردازیم تا همراهی عقلانیت با غیرت دینی به خوبی نمایان شود. *زدودن شبهه محافظه‌کاری از عقلانیت* «مبنای اقتدار در جمهوری اسلامی یک مبنای «عقلانیّتی» است؛ یعنی ما اقتدار را بر اساس احساسات و عواطف و توهّمات و مانند اینها دنبال نمیکنیم. محاسبه‌ی اقتدار ملّی یک محاسبه‌ی عقلانی است؛ یعنی یک محاسبه‌ِی درست و منطقی... بعضی‌ها اسم عقل و عقلانیّت را که می‌آورند، منظورشان از عقلانیّت ترسیدن است؛ وقتی میگویند عاقل باشید، یعنی بترسید، یعنی منفعل باشید، یعنی از مقابل دشمن فرار کنید! نه، *ترسوها حق ندارند اسم عقلانیّت را بیاورند.* عقلانیّت یعنی محاسبه‌ِی درست. البتّه دشمن سعی میکند عقلانیّت به آن معنای غلط را تلقین کند، بعضی هم نادانسته گاهی حرفهای دشمن را تکرار میکنند.» *عقلانیت چه هست؟* - عقلانیت بر پایه‌ی مبانی، اصول و باورهایی اصیل شکل می‌گیرد. (۹۰/۶/۱۷) - عقلانیت را می‌توان به‌عنوان دوراندیشی و آینده‌نگری در تصمیم‌گیری معرفی کرد. (۷۹/۱۰/۷) به‌گونه‌ای که تبعات و جوانب یک اقدام در آینده در نظر گرفته شود. (۹۲/۶/۶) - اعتماد به مردم (۹۰/۳/۱۴) و تلاش برای محقق‌نمودن مصالح واقعی جامعه از معنای اصلی عقلانیت است. (۷۶/۱۰/۲۶) - بسیج اجتماعی و دخالت‌دادن مردم در راستای خیر عمومی را می‌توان به‌عنوان عقلانیت معرفی نمود. (۷۷/۶/۱۲) - توجه به واقعیت‌ها و اقتضائات حقیقی در تصمیم‌گیری، محقق‌کننده‌ی عقلانیت است. (۸۳/۵/۲۵) - توجه و امیدواری به اثرگذاری سنت‌های الهی در زندگی به‌مثابه‌ی عقلانیت تلقی می‌شود. (۹۳/۴/۱۶) - حساسیت نسبت به دشمن و حفظ مرزهای هویتی با آن از معانی عقلانیت است. (۷۸/۹/۲۶) - تلاش برای حفظ استقلال و عدم وابستگی را می‌توان عقلانیت نامید. (۹۳/۴/۱۶) - تقویت استحکام درونی کشور به‌عنوان یک امر عقلانی است. (۸۲/۳/۷) - پایبندی به فضایل و تکالیف دینی از لوازم عقلانیت به‌شمار می‌رود. (۹۳/۴/۱۶) - تصمیم عاقلانه باید در برگیرنده‌ی نیاز جوامع مختلف و با دغدغه‌ی فراملّی و جهانی باشد. (۸۴/۲/۶) - حفظ و افزایش عمق راهبردی نظام و حکومت بر قلوب انسان‌ها از لوازم عقلانیت است. (۸۶/۶/۳۱) - مرجعیت قانون و ساختارهای قانونی به‌عنوان جلوه‌ی عقلانیت است. (۸۲/۱۰/۲۲) - استقبال از تجربه‌اندوزی یک امر عاقلانه است. (۷۶/۷/۳۰) - نوسازی و تحول در نظامات و سازوکارها به‌عنوان وجهی از عقلانیت است. (۸۴/۶/۸) - بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به‌عنوان رفتار عاقلانه محسوب می‌شود. (۹۶/۲/۵) - تعادل در رفتار و اجتناب از افراط و تفریط به‌عنوان عقلانیت تلقی می‌شود. (۸۶/۷/۱۷) - ایستادگی در برابر ظلم (۸۴/۲/۶) از وجوه عقلانیت به‌شمار می‌رود. - احترام به سنت‌های صحیح و منطقی (۶۹/۲/۲۲) یک رفتار عاقلانه است. - احترام به دیدگاه‌ها و جلوگیری از ایجاد دشمنی (۶۸/۴/۴) را می‌توان ناشی از عقلانیت دانست. - بسترسازی برای آزاداندیشی (۶۹/۶/۲۹) یک فعل عاقلانه است. - قاطعیت و سخت‌کوشی (۸۳/۶/۳۱) از لوازم عقلانیت است. - وحدت‌گرایی و مدیریت اختلافات (۸۴/۲/۱۹) یک فعل عاقلانه است. - مطالبه‌ی حق (۸۴/۳/۵) مربوط به عقلانیت است. - یکسانی شعار و عمل (۹۰/۷/۲۴) از لوازم عقلانیت به‌شمار ‌می‌رود. - بهره‌گیری از تخصص (۸۳/۱/۲) یک فعل عقلانی است. *عقلانیت چه نیست؟* - عقلانیت نقطه مقابل منفعت‌طلبی افراطی است. (۸۴/۲/۱۹) - عقلانیت نقطه مقابل چشم‌اندازنداشتن در کارها و عدم دوراندیشی است. (۶۸/۴/۲۵) - عقلانیت نقطه مقابل تحجر و و عدم انطباق با نیازهای زمان است. (۷۶/۱۱/۹) - عقلانیت نقطه مقابل تقلیدگرایی است. (۷۶/۷/۳۰) - عقلانیت نقطه مقابل خودخواهی و غفلت از مصلحت عمومی جامعه است. (۷۱/۲/۲۳) - عقلانیت نقطه مقابل معنویت‌گریزی است. (۸۹/۱/۹) - عقلانیت نقطه مقابل محافظه‌کاری است. (۸۴/۶/۸) - عقلانیت نقطه مقابل خودتحقیری و عدم اعتمادبه‌نفس است. (۹۰/۳/۱۴) - عقلانیت نقطه مقابل قانون‌شکنی و ساختارگریزی است. (۸۸/۳/۲۹) - عقلانیت نقطه مقابل سازشکاری با منطق ظلم و سلطه است. (۶۸/۶/۲۲) - عقلانیت نقطه مقابل عدم صداقت است. (۸۲/۹/۲۶)
بسم الله الرحمن الرحیم *بازخوانی عقلانیت در اندیشه امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی. 2* در فرمایشات اخیر امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی به مناسبت سالگرد 19 دی، غیرت دینی با خاستگاه بصیرت و همراه با عقلانیت مورد تاکید بسیار قرار گرفت. آنچه معمولا از عقلانیت برداشت می‌شود، نوعی محافظه کاری و محاسبه شدیدا مادی است که در تضاد با غیرت قرار می‌گیرد. لذا در این پرونده به بازخوانی عقلانیت در اندیشه امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی می‌پردازیم تا همراهی عقلانیت با غیرت دینی به خوبی نمایان شود. *کارکرد عقلانیت چیست؟* در اندیشه‌ی آیت‌الله خامنه‌ای، سازوکار عقلانیت مبتنی بر فرآیندهای متنوعی است و همچنین کاربست آن در حکمرانی سبب برخی نتایج و دستاوردها خواهد شد و طبیعتاً غفلت از این امر نیز خسارت به بار خواهد آورد. سازوکار و کارکرد عقلانیت توسط امام خامنه‌ای در مواضع گوناگونی بیان شده است: - عقلانیت و دستگاه محاسبه‌گر، صرفاً بر قواعد مادی استوار نیست، بلکه عوامل معنوی نیز در آن دخیل ‌است. (۹۵/۱۱/۱۹) - عقلانیت و تصمیم‌گیری عاقلانه با استفاده از قواعد دینی تکمیل می‌گردد. (۶۹/۶/۲۹) بنابراین عقلانیت و دین با یکدیگر سنخیت دارند. - عقلانیت به فراخور نحوه‌ی استفاده از آن، می‌تواند جنبه‌ی مثبت یا منفی داشته باشد، می‌تواند جاذبه یا دافعه داشته باشد. (۷۶/۱۰/۱) - عقلانیت آمیخته با احساسات صحیح و غیرهیجانی در جامعه است که می‌تواند مبنای مستحکمی را بسازد. (۸۰/۸/۲۰) - عقلانیت منافاتی با ارزش‌های انقلابی و تفکرات مکتبی ندارد و این دو مفهوم در یک راستا عمل می‌کنند. (۹۶/۳/۱۴) - به‌کارگیری عقلانیت سبب جلب نصرت الهی می‌گردد. (۸۰/۱۱/۱۸) - عقلانیت در حکمرانی سبب تحقق عزت و استقلال ملّی خواهد شد. (۸۲/۵/۱۵) - کارآمدی و پیشرفت همه جانبه کشور در گرو بهره‌برداری از عقلانیت است. (۸۴/۱/۱۷) - کاربست عقلانیت به تشکیل جامعه تراز اسلامی خواهد انجامید. (۸۸/۴/۲۹) *موانع عقلانیت چیست؟* آنچه از مسیر عقلانیت جلوگیری می‌کند، اختلال در نظام محاسباتی است که به‌دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. در اندیشه‌ی امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی به بخشی از الگوهای اخلال در نظام محاسباتی اشاره شده است: - تصویرسازی غلط از توان خود و دشمن (۹۱/۵/۳) - تصور تحصیل هدف بدون هزینه (۹۱/۵/۳) - کامل‌ندیدن واقعیت (۹۱/۵/۳) و تکیه بر توهمات غیرواقعی (۹۰/۱۲/۱۸) - تحریم و فشار اقتصادی (۹۰/۱۰/۱۹) - تبدیل یک معنای صحیح به مفهومی نادرست (۷۱/۱۱/۲۵) - تغییر ادراک از مصلحت (۹۸/۷/۴) - القای عجز و ناتوانی (۹۸/۳/۱۴) - تغییر نظام هزینه-فایده مسئولین (۹۴/۱۲/۲۰) - تغییر باورها و ارزش‌های مردم (۹۴/۵/۱) - پردازش اشتباه داده‌ها (۹۳/۵/۱) - بی‌خاصیت‌سازی تجارب (۹۳/۵/۱) - تضعیف اراده منجر به اقدام و عمل (۹۳/۴/۱۶) - تهدید و ارعاب (۹۳/۴/۱۶) - وعده‌دادن و تطمیع (۹۳/۴/۱۶) - برجسته‌سازی فرعیات (۹۶/۳/۱۷) * سخن پایانی* مبتنی بر آنچه از ویژگی‌های عقلانیت سیاسی بیان گردید، می‌توان اصلی‌ترین دلالت بر این مفهوم را در این بیان خلاصه نمود که عقلانیت در نگاه رهبر انقلاب عبارت است از: محاسبات منطقی و معنوی نوگرایانه. در این بیان، به چند جنبه‌ی کلی عقلانیت اشاره شده که مستجمع تعاریف به دست آمده است: - نخست آنکه عقلانیت خاصیت محاسباتی و اولویت‌گذاری در تصمیم‌گیری دارد، - دوم آنکه مبتنی بر قواعد منطقی و استدلالی بوده و مورد پذیرش عقل سلیم است، - سوم آنکه صرفاً به قواعد مادّی و عقلی انسان منحصر نیست و قواعد معنوی نیز در آن اثرگذار است، - چهارم آنکه تحول‌خواه و نوگرا است و هیچ‌گاه به وضعیت موجود رضایت نمی‌دهد و همواره به‌سوی وضعیت مطلوب‌تری در پیش است. با این توضیح، عقلانیت از منظر رهبر انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی را می‌توان بر پایه‌ی سه گزاره اصلی تبیین نمود: *معنویت‌گرایی، تحول‌گرایی و ارزش‌گرایی*. 💫KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ نماهنگ حماسی «ناصࢪالحسین علیہ‌السلام» باصدای حاج‌محمود کࢪیمی💫 🔹بہ یاد سࢪداࢪ دل‌ها، سپھبد شھید حاج‌قاسم سلیمانے🌸 @SardaarSoleimaani
هدایت شده از مکتب حاج قاسم
🎐 | | 📝سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی: 🔸کشوری که در قلب، اسمِ حسین را دارد، فرهنگِ عاشورا را دارد، باید در زیست و فرهنگ الگوی جهان شود. 🎐 نشر دهید و همراه ما باشید 📌 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
4_5985487091088231042.mp3
6.8M
➕ بعضی مقام‌ها، آنقدر بلندند که ترس همه‌ی وجودت را دربرمی‌گیرد! آیا من بعنوان یک انسان عادی، قابلیت ادراک چنین مراتبی را دارم، یا این عاشقی‌ها تنها اختصاص به معصومین و امامزادگان دارد؟ ➖ و بانوی کرامت، حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها به این سوال ما پاسخی عینی می‌دهد! ▪️ویژه‌ی وفات حضرت سلام‌الله‌علیها @Ostad_Shojae
‏🛑 *آرزو دارم که حکومت اسلامی تشکیل بشود و آن زمان بزرگترین افتخارم این است که رفتگر خیابان‌هایش باشم.* 🌷شهید سید مجتبی نواب صفوی🌷 شهادت ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ تیرباران - بدست رژیم دیکتاتور پهلوی غیرت دینی شهید نوابم آرزوست...
بسم الله الرحمن الرحیم *عمّار بصیر و مجاهد امام* در اولین سالگرد رحلت تاسف‌بار حضرت علامه مصباح رضوان الله تعالی علیه هر چند سخن در خصوص ابعاد شخصیت متعالی ایشان و نیز دامنه گسترده خدمات ایشان بسیار است، اما هیچ بیانی را به اندازه فرمایش امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی در خصوص این «برادر قدیمی و عزیز» ایشان یارای تبیین چنین شخصیتی نیست، که ماموم صادق و مجاهد را تنها امامش می شناسد و دیگران را از این فیض بهره چندانی نیست. لذا در این روز که یادآور غم عظیم از دست دادن چنین شخصیتی است برآن شدیم تا به *بازخوانی پیام تسلیت امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی در پی درگذشت علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه* بپردازیم و امیدوار باشیم نگاه پدرانه و دلسوزانه این عالم ربانی و حکیم مجاهد شامل حال ما و همه امت اسلام باشد، ان شاالله و این تحفه درویشانه را به کرامت والای خویش از ما بپذیرند. با عنایت به حکیمانه بودن یکایک کلمات و چینش عبارات مقام عظمای ولایت حفظه الله تعالی، می‌توان گفت پیام ایشان شامل چند بخش مهم است که توجه به آنها دارای اهمیت بسیار است: 1. مقدمه 2. اوصاف ذکر شده برای علامه 3. بیان خدمات و مجاهدات علامه 4. ذکر کلید توفیق علامه 5. موخره 💫در مقدمه پیام، تاسف و تاثر فراوان خود را از این واقعه بیان داشته و این احساس که برآمده از معرفتی عمیق نسبت به راه حق و خدمتگزاران صدیق آن است، با تاکید و قید کثرت بیان فرموده اند. ✨اوصافی که برای علامه مطرح فرمودند، عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد است. 🍃عالم ربانی در مقابل، مدعی علم که بدنبال اطلاعات غیرنافع است، عالمی که بدنبال علم نافع می‌رود اما حسن فاعلی ندارد و نیتش محدود به ماده و مادیات است، قرار می‌گیرد. انسان والامرتبه ای که علم عجین با جانش شده و جز به نیت معرفت و محبت خدای متعال به جستجوی علم نرفته است. ان اندیشمندانی که «انما یخشی الله من عباده العلماء» در وصف حیات علمی ایشان آمده است و علم توحید با وجودشان متحد شده و فرهیختگی ایشان را با خشوع و خضوع بسیاری مه در محضر خدای متعال دارند، می‌توان دریافت. این خشوع و خضوع در محضر پروردگار متعال است که ایشان را نسبت به شریعت و مناسک آن و نیز ولایت که باطن شریعت است، مطیع و ملتزم می‌نماید و چه چیز جز انگیزه کسب رضای خداوند عالم می‌تواند انسان را در آزمون‌های صعب و پیچیده ولایتمداری ثابت قدم نگه دارد؟! و علامه مصباح در مقاطع مختلف حیات خود اثبات نمود می‌توان از مراتب بالای علمی در راستای خدمت به ولایت و تحکیم پایه‌های آن استفاده نمود. 🍃وصف دوم، فقیه بودن ایشان است. فقاهت به معنای آنکه ظرف وجودی انسان بستر ارتباط مستقیم با معارف الهی باشد و بتواند با حقیقت آموزه‌ها و معارف دین ارتباط برقرار نموده و در موقعیت‌های مختلف فردی و اجتماعی عملی که مورد رضایت خداوند متعال است، کشف نماید. با مرور خاطراتمان موارد بسیاری را خواهیم یافت که در گردباد فتنه‌ها و مشتبه شدن امور، حضرت علامه با نور بصیرت خود مسیری که مورد رضایت خدای متعال است، پیش پایمان گشودند. 🍃وصف سوم، حکیم مجاهد است که بحق برازنده وجود مبارک علامه می‌باشد. حکمت که منتهی‌الیه معرفت است و هدیه ای است الهی به ثابت‌قدم های مسیر معرفت حقیقی، تنها در اثر استقامت در مسیر حق و حسن فعلی و فاعلی توأمان نصیب انسان می‌شود. حکمت در دو بعد نظری و عملی، انس با حقایق عالم و عملکردی منبطق بر سنت‌های الهی برای انسان به ارمغان می‌آورد و شخصیتی یکپارچه برای او می‌سازد. حال چنین حکمتی آن هنگام که در فضای احقاق حق در جامعه قرار می‌گیرد از حکیم الهی، مجاهدی در میانه میدان می‌سازد که خود فرمانده فکری عده بسیاری از رزمندگان جبهه حق می‌شود و مایه عداوت شدید دشمن. و چنین حکیم مجاهدی است که مدادش افضل است از دماء شهدا... علامه مصباح یزدی به معنای واقعی کلمه حکیمی مجاهد بود که علاوه بر هدایت به صراط مستقیم در اوقات فتنه گون، خود پیش قراول قافله حق جویان و ولایتمداران بود و زیباتر آنکه هرگز ادعایی نداشت و سهم خواهی نمیکرد. در هنگامه بلا و فتنه پیشاپیش قافله حضور داشت و هنگام تقسیم غنایم و نام و نشان پیروزی اثری از او پیدا نبود. چنین انسان شریفی است که فقدانش، «خسارتی برای حوزه علمیه و حوزه معارف اسلامی» محسوب میشود و خوشا به سعادت حوزه علمیه که چنین استوانه های عظیم القدری از درون آن می جوشد و تداوم خط اصیل امامت و ولایت را حفظ می کند. 🦋@shab_amaliat
بخش دوم پس از تبیین مختصر نکات مقدمه به بخش دوم میرسیم: *2. اوصاف ذکر شده برای علامه* الف) متفکر برجسته ب)مدیر شایسته ج)دارای زبان گویا در اظهار حق د)دارای پای با استقامت در صراط مستقیم درک صحیح و احصای اوصاف والا و ویژگی‌های بزرگ‌مردی همچون حضرت علامه نیازمند احاطه به ابعاد وجودی ایشان است که جز از سوی نایب الامام حفظه الله تعالی ممکن نیست. لذا بیان اوصاف علامه از سوی حضرتشان، برای رهروان راه حضرت علامه که عمری را با تواضع و مظلومیت سپری نمودند، بسی مغتنم است. ✨اولین ویژگی، «متفکر برجسته» است. یعنی همان وصفی که امام معصوم علیه السلام در احصای اوصاف شیعه حقیقی از آن شروع کرده و می‌فرمایند: «جوال الفکر». اگر تفکری عمیق بر پایه جهان‌بینی صحیح اسلامی در فردی ملکه و نهادینه شود، پایه تعالی و رشد فرد در ابعاد مختلف خواهد بود. حضرت علامه، بعنوان عالمی ربانی همواره در سیره و سلوک عملی و نظری خود تجلی تفکر عمیق و متقن بوده اند و نتیجه این تفکر را در سلوک توحیدی و سبک زندگی زیبا و انقلابی ایشان می‌توان مشاهده نمود. بنابر نظر برخی بزرگان، تفکر، نوعی تضرع عقلی به محضر خداوند متعال است. همچنان که تضرع در دل شب در کسب توفیقات موثر است، تفکر نیز دست نیاز دراز نمودن به سمت خداوند متعال است که عقل را هدایت و حقایق را بر او منجلی فرماید. ✨دومین ویژگی، مدیریت شایسته ایشان است. مدیریت، علم-هنری ممتاز است که تنها برخی از عالمان و آگاهان بدان توفیق می‌یابند. هر ریاستی، مدیریت نبوده و هر اقتدار و تسلطی، شایسته نیست، بلکه تنها کسانی که بر همه ابعاد وجودی خود مدیریت کامل داشته و توانسته اند در متن جهاد اکبر، زندگی خود را در جهت رضای خدای متعال پیش برند، در جامعه موفق خواهند شد که مجموعه خود را بر طبق احکام و سنن الهی پیش برده و مدیریتی شایسته از خود نشان دهند. علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه به حق نمونه کاملی از مدیریت شایسته در مجموعه های فرهنگی و تشکل‌های انقلابی محسوب می‌شوند. در حفظ آرمان‌ها، پیش‌برد اهداف جزئی و کلی، رفع و دفع موانع درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، تحول و عدم اقتناع به وضعیت موجود و حفظ جهت‌گیری انقلابی در سراء و ضراء از جمله مواردی است که مدیریت شایسته ایشان را در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله علیه و نیز دیگر عرصه‌های ورود و مدیریت ایشان نشان می‌دهد. ✨سومین وصف حضرت علامه، داشتن زبان گویای در اظهار حق است. این وصف که جز از اهل بصیرت و صبر دیده نمی‌شود، نیازمند دلی بیدار و منقطع از دنیا و منافع شخصی است. همگان بی تردید حق را می‌شناسند و در درون تصدیق می‌کنند، اما اذعان بدان کار هر کسی نیست. ذره‌ای دل در گرو منافع شخصی و حزبی داشتن و اندک زاویه‌ای تمایل به جبهه باطل، زبان انسان را از گویایی در مسیر حق باز می‌دارد. در نقطه مقابل اما، حضرت علامه که بارها و بارها از سرمایه آبروی خود در راه احقاق حق ولایت گذشته‌اند، سردمدار حق‌گویی و الگوی مبارزان جبهه فرهنگ شده اند و این آبرویی الهی است که تنها اجر دنیایی مجاهدت ایشان است ✨آخرین وصفی که در ادامه این بخش مطرح می‌شود، داشتن پای بااستقامت در صراط مستقیم است. اگر از دشواری و ظرافت اذعان به حق در وصف قبلی سخن گفتیم، اکنون باید بیفزاییم که از بین کسانی که اذعان به حق دارند، عده اندکی هستند که برای تحقق حقیقت به عرصه مبارزه وارد می‌شوند و حاضر به از خودگذشتگی در این راه اند. 🌱نکته حائز اهمیتی که در این بحث وجود دارد و علامه مصباح به اهالی جبهه حق آموزش دادند، ان است که عمل به حق و اقامه آن در جامعه جز با محوریت ولایت اهل بیت علیهم السلام و نایب ایشان در عصر غیبت امکان‌پذیر نیست. سرّ تاکید مکرر حضرت علامه بر محوریت ولایت در جامعه، این است که ولایت محور تحقق همه حقیقت و ابطال باطل در جامعه است و جز زیر پرچم ولایت نمی‌توان در مسیر اقامه حق توفیق یافت. این نکته برگرفته از روایات بسیاری است دالّ بر اینکه اقامه حق رسالت خاص اهل بیت علیهم السلام است و مؤمنان به قدر توان و توفیق خود «نصرت در اقامه حق» دارند. چرا که حقی جز اهل بیت علیهم السلام و راه نورانی و الهی ایشان وجود ندارد. ادامه دارد. 🦋@shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سࢪداࢪ شھید قاسم سلیمانے: ࢪهبࢪی ما، یک ࢪهبࢪی متقی است کہ همہ‌ی حکمت‌هایی کہ امࢪوز بہ عنوان سیاست‌ها ابلاغ می‌کند، اعلام می‌کند، انسان یقین می‌کند بࢪخواستہ از عمق تقوای اوست.🌷✨ @SardaarSoleimaani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بوی بهشت می وزد از کربلای تو... ✳️ با نوای مرحوم کوثری
بسم الله الرحمن الرحیم حضور مقتدرانه‌ی ریاست جمهوری ایران اسلامی در کشور روسیه؛ گامی بلند به سوی تمدن نوین اسلامی در نقشه‌ی راهی که به سوی تمدن نوین اسلامی ترسیم شده است، دو ضلع تحولات داخلی و تحولات خارجی در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گرفته است. آن سان که در بُعد داخلی، تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی از مهمترین مراحل منتهی به تشکیل تمدن اسلامی هستند، در بُعد خارجی نیز مراحل و گام‌های موثر و بلندی وجود دارد که باید با عزم راسخ و غیرت دینی برداشته شود. یکی از گام‌های بلند راهبردی، اتحاد مسلمین با پیروان دیگر ادیان ابراهیمی (مسیحیان و یهودیان حق‌طلب) است. آنچه در سفر اخیر آیت الله به روسیه اتفاق افتاد، اتحاد راهبردی عمیق بین ایران اسلامی به عنوان یک کشور با کشوری قدرتمند با دین بود. و این یعنی آغاز یک گام بلند در راستای نوینی که ظرفیت ساخت آن در اسلام ناب وجود دارد و سایر همراهانش از ادیان ابراهیمی هر کدام بلوکی از این ساخت نوین را تشکیل می‌دهند. پیام نماز آیت الله رئیسی در کاخ - که بنای آن را سیدالشهدای مقاومت گذارده بود- طلیعه ساخت در کشورهایی است که روزی موطن الحاد و کمونیسم بوده‌اند. این تمدن نوین با همه همراهانش، در اولین اقدام خود دشمنان تمدنی‌اش را کنار خواهد زد. اینکه رسانه‌های خارجی دیدار اخیر آیت الله رئیسی با را اتحادی در برابر تمدن غرب به سرکردگی می‌دانند، نشانه‌ای از این امر است. ایران اسلامی با عزم راسخی که در ساختن تمدن نوین اسلامی دارد، با همه حق‌طلبان و آزادگان جهان در یک جبهه و در مقابل استکبار و صهیونیسم جهانی ایستاده است و گام‌های بلندی به سوی آرمان قطعی نهایی یعنی ظهور دولت حق و حکومت مستضعفان بر زمین برمی‌دارد. شنیده شدن صدای نابودی اسرائیل، تنها یکی از آثار کوتاه‌مدت این ایده جهانی است. شاخصه‌ی اصلی این تمدن، محوریت ولایت الهی در آن است که امروز در قامت مبارک عزیز حفظه الله تعالی تجلی یافته است. ایشان با سیاست‌های جامع در ابعاد مختلف نظامی و غیرنظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در حوزه ملی و بین المللی، معمار حقیقی تمدن نوین اسلامی و منشا تحقق آن هستند. آنجا که آقای پوتین به عنوان ریاست جمهوری یکی از قطب‌های بزرگ دنیا، سخنانش را با اهدای سلام و آرزوی سلامتی برای امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی آغاز می‌کند تا آن دختر مسلمان در مسجدی از مساجد روسیه که از آیت الله رئیسی می‌خواهد سلامش را به امام خامنه ای عزیز حفظه الله تعالی برساند، نفوذ عمیق و محبت نهادینه شده‌ای از ولیّ الهی در قلوب آزادگان جهان را نشان می‌دهد و این امر، به معنای موفقیت انقلاب اسلامی در صدور آرمان‌هایش در راستای زمینه‌سازی است. مجموعه اقدامات آیت الله رئیسی در این سفر، موفقیت این گام بلند به سوی تمدن نوین اسلامی را علنی کرده است. افتخار به هویت اسلامی (با اعلان نمادهای اسلامی)، دنبال کردن آرمان‌های انقلاب در همه فرصت‌های پیش آمده در این سفر و پیگیری منافع کشور و منطقه از راه‌های عزتمندانه، منطقی و مشروع (در راستای رفع و خنثی سازی تحریم‌ها و شکوفایی اقتصاد منطقه)، گوشه‌ای از اقدامات انجام گرفته است که در آینده‌ای نزدیک ثمرات آن در معیشت و سایر ابعاد زندگی فرهنگی و اجتماعی مردم ایران و منطقه دیده خواهد شد. سفر دو روزه‌ی آیت الله رئیسی نه‌تنها تجسم عینی نامه‌ی رحمه‌الله‌‌علیه به گرباچف بود، بلکه الگوی دقیقی از که امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی بر آن تاکید فرموده و آن را مایه‌ی تبدیل بحرانها به فرصت خوانده‌اند. سرّ مخالفت‌های غربزدگان و خودباختگان با این سفر و نواختن دولت انقلابی با نقاط مثبت عملکردش نیز در همین نکته نهفته است که اربابان‌شان از تحقق قریب‌الوقوع تمدن نوین اسلامی به محوریت ایران اسلامی مقتدر، احساس خطر کرده و لشکر بی‌جیره و مواجب یاوه‌گو را به جان افکار عمومی ایران روانه می‌دارند؛ تا این اتفاق مهم به افزایش غیرت دینی و غرور ملی مردم نینجامد!! اما دیر نخواهد بود که تمدن نوین اسلامی با مجاهدت مردان‌ انقلابی محقق خواهد شد و جهان از ثمرات این تمدن بهره‌مند خواهند شد. ☘️ @shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✨ یک ذکر؛ برای نجات از تمام بن‌بست‌های دنیا... - اسم اعظمی که ناجیِ من و توست اگر بتوانیم آن را در لایه‌های درونی قلبمان جای دهیم....! سلام‌الله‌علیها 🌐 آپارات | اینستاگرام | یوتیوب @Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم منطق روایت‌گری در جهاد تبیین فرمایشات امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی در دیدار با مداحان اهل بیت علیهم السلام، نقطه ثقلی داشت به نام: جهاد تبیین. در این امر، نکات مهمی وجود دارد که می‌تواند *منطق روایت‌گری در جهاد تبیین* را روشن سازد؛ منطق روایت‌گری به معنای چهارچوب اساسی لازم برای داشتن تبیین صحیح از وقایع و جریانات و نقش آفرینی درست و کامل در بیان روایت حقیقی گذشته و حال یک جامعه. این نکات را به دو مجموعه ایجابی و سلبی تقسیم نموده و به شرح زیر تبیین می‌شود: *بعد ایجابی* ۱. داشتن جهان‌بینی صحیح و معیارهای مطابق با حقایق در زمانه‌ای که برخی منافقان و مدعیان ایمان تلاش می‌کنند پافشاری مؤمنین بر مواضع انقلابی -و به بیان آنها افراطی‌گری- را محکوم کنند، این درک درست از حقایق است که می‌تواند موجب تعالی جبهه حق و پیشرفت آن باشد. برای روایتگری صحیح نسبت به حقایق انقلاب و اسلام، ابتدا می‌بایست جهان‌بینی ما صحیح و کامل باشد. اینکه در دوگانه مقاومت-سازش، هزینه‌ی کدام طرف را بیشتر می‌دانیم بستگی دارد به نحوه تلقی ما از این دنیا و اعتباریات آن و نیز میزان دلبستگی ما به وعده نصرت الهی و ایمانمان به غیب... لذا اولین نکته در جهاد تبیین، وجود جهان‌بینی متقن و صحیح در قلب و عقل راوی است. ۲. درک درست فرصت‌های چالش‌نما ضعف عقیده و ایمان قلبی موجب می‌شود در کوران حوادث و اوج مبارزه و نزاع حق و باطل، برخی دلها بلرزد و برخی گام‌ها سست شود. اما کسی که بر اساس جهان‌بینی حقیقی، معتقد به مدیریت و ربوبیت خدای متعال نسبت به عالم است، می‌داند از نزاع حق و باطل در این عالم گریزی نیست و رشد اهالی حق در همین مبارزه نهفته است. لذا در مقابله با چالش‌ها، ضمن ایجاد آمادگی از قبل، خود را نباخته و لابلای بلا، به دنبال دیدن زیبایی‌های نهفته در آن است. حقیقت برنامه‌ای که خدای متعال با پوششی از بلا برای جبهه حق اراده فرموده است، را درک کرده و از این فرصت چالش‌نما نهایت استفاده را می‌برد. ۳. دید وسیع و احاطه کامل به وقایع و نتایج آنها وسعت روح انسان، اقتضا می‌کند برنامه خدای متعال برای ابنای بشر را با همه دامنه و گستره آن مشاهده کند. آن برنامه‌ای که ما تکه‌ای از پازل آن هستیم، در وسعت عالم اثرگذار است و اگر ببینیم چنین نقشی را در ورای تصمیم و عملکرد خود، قطعا با اتقان و صحت بیشتری عمل خواهیم نمود. رسالت جهاد تبیین، نشان دادن عظمت نقش و تاثیر عمل و اراده مؤمنانه در پیش‌برد حوادث عالم است. همچنان که برکات دفاع مقدس در خیزش‌های اسلامی و تا آزادی فلسطین دیده شده است. ۴. توجه به نقش عوامل معنوی و فضیلت‌های روحی در تغییر موازنه قدرت تمامی تلاش‌ها و فعالیتهای انسان در این دنیا، به منزله آماده‌سازی شرایط برای دریافت فیض از سوی خدای متعال است و جز با عنایت و هدایت او هیچ هدایت و نورانیّتی ایجاد و حفظ نخواهد شد. اینجاست که خون‌های پاک شهدا -که مُهر قبولی زندگی‌شان و تجلی حیات انقلاب‌مان است-، در باطن عالم کارها را پیش می‌برد و به فعالیت‌ها اثربخشی عنایت می‌کند. همچنان که در کلام سردار دلهایمان نیز موفقیت در جنگ مرهون فرماندهی شهید همت و دیگر شهدای گرانقدر قلمداد شده بود. و این حقیقتی قرآنی است که شهدا زنده اند... گویا خدمت اصلی بعد از قبولی و شهادت است که آغاز می‌شود. ۵. اشاره‌ای به تحلیل‌های غلط حول حقایق پس از بیان و تبیین ابعاد مختلف حقیقت، لازم است نیم‌نگاهی به تحریف‌ها و انحرافات تبلیغاتی نیز داشت و با محکوم کردن آنها، جهاد تبیینی دشمن‌شکن خود را تکمیل نمود. هرچند تحلیل‌های مغرضانه از یک حقیقت، خود نشان‌دهنده اهمیت آن حقیقت و خار چشم دشمن بودن آن است، اما بر اهالی حق است که در جهاد تبیینی خود، پادزهر این توطئه‌ها را در قالب‌های مختلف تدارک ببیند. این رویکرد تدافعی، چنانچه در کنار رویکرد تهاجمی -بر اساس علو دائمی جبهه حق- قرار بگیرد، مثمر ثمر خواهد بود، چرا که موضع اصلی ما در تبیین، سرِ دست گرفتن ارزش‌ها و افتخار بدانهاست و این خود خنثی‌کننده توطئه‌ها می‌باشد، اما لازم است به دشمنی‌ها و توطئه‌ها نیز توجه داشته و اقدام مناسب را انجام داد. ۶. نیت خالص و توجه به عاقبت‌بخیری خویشتن دائما باید متوجه بود که غایت این تبیین، انجام یک رسالت سنگین در محضر خدای متعال است و جز با استمداد از محضر با کرامتش موثر و مفید واقع نخواهد شد. عاقبت چنین جهادی نیز، مُهر قبولی شهادت است... همچنان که امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی شهادت اکثر اهل بیت علیهم السلام را در ادامه جهاد تبیین ایشان معرفی فرمودند. لذا می‌بایست شهیدانه جهاد و تبیین نمود تا عاقبت بخیر و شهید شد.
ادامه منطق روایت‌گری جهاد تبیین *بعد سلبی* یکی از دشواری های جهاد تبیین، مقابله با روایت های مخالف و کاذب از یک واقعه است. همواره دستگاه رسانه ای و تبلیغاتی دشمن در صدد است تا با استفاده از ظرفیت «روایت گری» اغراض و منافع خود را دنبال کند و با پروپاگاندای قوی تبلیغاتی راه به سوی اهداف خویش بگشاید. لذا رسالت جهادگران تبیین، علاوه بر بیان روایت صحیح وقایع، خنثی کردن به موقع و موثر تبلیغات دشمن و روایت های ناصواب اوست. در این امر مهم، که میتوان آن را «تبیین سلبی» نام گذارد، توجه به نکات زیر حائز اهمیت است: 1.توجه داشتن به غرض و غایت دشمنی‌ها این نکته باید همواره مورد توجه و عنایت جهادگران عرصه تبیین قرار داشته باشد که غرض اصلی و غایت نهایی دشمنی دشمنان، زیر سوال بردن حاکمیت دینی و کارآمدی آن است. لذا هر اقدام ریز و درشت دشمن را باید در این پازل دید و محاسبه و تحلیل نمود. در این صورت است که جایگاه اصلی دشمنی نمایان شده و راه حل آن که همانا تاکید و پافشاری بر اصول و خطوط نظام اسلامی است، کارساز خواهد بود. 2.بررسی شبکه ای و سیستمی روایت کذب صرف بررسی گزاره های روایت کذب در خنثی سازی آن کافی نیست، بلکه می بایست روایت کذب در شبکه ای به هم پیوسته از اطلاعات متقن، بررسی و تبیین شود. سابقه دشمن، اهداف و برنامه های پشت پرده وی، راهبردها و تاکتیک هایی که مورد استفاده او قرار گرفته، میزان تاثیر این گام از دشمنی در تامین اهداف اصلی، سناریوهای محتمل آینده و شیوه مقابله با آنها و.... از مواردی است که نباید از دید بصیر جهادگر عرصه تبیین مخفی بماند. 3.طراحی مسیری معقول و انقلابی در جنگ روایتها از آنجا که علوّ و برتری جبهه حق، سنت الهی و یکی از اصول جهانبینی اسلامی است، جهادگر عرصه تبیین در جنگ روایتها هرگز به خود خوف و حزنی راه نداده و در مقابله خود، انفعالی عمل نمیکند. تاکید و پافشاری بر اصول و استفاده از روشهای برهانی و گاه جدلی-به فراخور مخاطب- برای تبیین حقیقت، عنایت به پشتوانه تاریخی و سرمایه های تمدنی انقلاب، داشتن رویکرد تهاجمی در بیان ضعفها و نقصهای جبهه باطل و استفاده از چالش دشمنی به عنوان فرصتی برای صدور معارف ناب انقلاب به همه عالم و هدایتگری بشر از جمله مهمترین نکاتی است که در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد. *نکته آخر آنکه* بصیرت جهادگران عرصه تبیین در شناخت موقعیتها و آینده نگری نسبت به چالش های پیش روی انقلاب اسلامی، می طلبد پیش از فعال شدن دست های تبلیغاتی دشمن و بلند شدن صدای تخریب و توطئه ایشان، روایتی صحیح از حقایق پیش روی افکار و قلوب مردم قرار گیرد. چنانچه دست مردم خود را از حقایق متعالی انقلاب اسلامی، برتری کامل او بر جبهه مقابل و مسیر پرامید آینده خالی نکنیم، ایشان خود وارد عرصه شده و با این سرمایه های گرانقدر در مقابل شبهات و تبلیغات دشمن ایستادگی میکنند. هر یک از مردم ما، خود جهادگر عرصه تبیین خواهند بود چنانچه ما روایت صحیح از حقیقت را به ایشان هدیه کرده و با احترام به فهم مخاطب، تحلیل صادقی از وقایع ارائه دهیم. تمامی این نکات و بسیار بیشتر از آن را میتوان فرمایشات امروز امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی به روشنی ملاحظه نمود. 🌸@shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم *پرونده ویژه* *نکاتی کوتاه در خصوص سخنان آیت الله رئیسی با مردم* 1. دیدارهای منظم آیت الله رئیسی به صورت حضوری و تلویزیونی با مردم شریف ایران اسلامی، نشانگر روحیه مردمی و جهادی ایشان است و این روحیه همواره سرشار از امید و نشاط در راستای حل و رفع مشکلات بوده و هست. 2. صداقت، شفافیت و صراحت ایشان در نشان دادن اصل مشکل، راهکار موجود و مجموعه اقدامات انجام شده در این مسیر، موجب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم شده و انرژی مضاعفی به ایشان می بخشد. 3. توجه توامان به مسائل داخلی و خارجی، با روحیه انقلابی و جهادی موجب هم افزایی نیروها و تضاعف امکانات و فرصتها میشود. دستاوردهای عظیم سفر روسیه در کنار توجه کامل به فضای اقتصادی کشور این پازل را تکمیل شده نشان می دهد. 4. هر چند بسیاری از اقدامات اصلاحی یا تکمیلی دولت اسلامی، نیازمند صرف وقت و سرمایه زیاد است، اما همراهی دلسوزانه ریاست جمهوری با مردم، این زمان را کوتاه نموده و موجب تمرکز نظرات کارشناسی و نخبگانی نسبت به موضوعات و مسائل کشور می شود. 5. رعایت انصاف و تقوای کامل در رد شایعات، پاسخ به انتقادات و برخورد فعال با تهاجمات دشمن از دیگر اوصاف نیک ایشان است که در این برنامه به خوبی قابل مشاهده بود. دشمنی ها، دولت اسلامی را از طی مسیری که به سوی اهداف و آرمانها در پیش گرفته، منحرف نکرده و این دولت، خود را بسی والاتر و متعالی تر از دشمنی های رسانه ای و تبلیغات دشمن می داند. و همین سرّ خنثی شدن نقشه های دشمنان است. *ضمن قدردانی و عرض خداقوت به ریاست جمهوری اسلامی ایران و کابینه فعال ایشان، امیدواریم همراهی مضاعف دستگاه رسانه‌ای وسیع کشور، موجب تحقق یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین در راستای تقویت دولت انقلابی و وصول به اهداف و برنامه های متعالی آن باشد. ان شاء الله* *همچنان که در دوران انتخابات، با شعار «هر خانه یک ستاد» عملیات تبیینی موفقیت‌آمیزی را تجربه کردیم، در این جهاد تبیین نیز باید «هر فرد یک رسانه» باشد و برای تقویت پایه‌های دولت انقلابی که زمینه‌ساز برپایی تمدن نوین اسلامی است، جهاد کنیم.* ☘️ @shab_amaliat