سلاحورزی ماند
اما
یک بنر ساده نماند
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔴 برهم زدن نظم طبقاتی و برپایی جامعه توحیدی؛ مهمترین رسالت نبوی
🔹ویژگی اصلی جامعه جاهلی، نظام طبقاتی بود؛ مسئله صرفاً پرستش و عبادت غیرخدا(بتهای چوبی و سنگی) نبود، مهمتر از خدایگان چوبی و سنگی، انسانهای غیرخدایی بودند، نظم حاکم غیرالهی بوده، طبقات غیرخدایی بودند که از سوی عموم مردم هم اطاعت میشدند.
🔸مسئلهی اصلی، بالا رفتن زراندوزان، سرمایهسالاران، ثروتاندوزان، طواغیت، رهبانیت و احبار و روحانیت یهودی، مسیحی و غیره در جامعه بود که بر سایرین حکمرانی میکردند و نه فقط حکمرانی، که خدایی میکردند و نه عبادت، که باید اطاعت میشدند!
🔹براستی معنای اصلی شرک و غیرخداپرستی همین بود که در کف جامعه و روابط بین افراد مشهود بود. نمود عینی جامعهی شرکآلود، جامعه و نظام طبقاتی بود. عدهای خود را لایق امکانات بهتر، ثروتهای بیشتر، جایگاه سیاسی بالاتر و فرصتهای مهمتر میدانستند؛ آنان خدای خود را از خدای دیگران برتر میپنداشتند و یا جنس خلقت و ژن خود را برتر میدانستند!
🔸لذا پیامبران همه، تحقق قسط و عدالت را اصلیترین هدف خود معرفی میکردند. جامعه توحیدی که بعنوان مطلوب به مردم اعلام میکردند جامعه بیطبقه بود. جامعهای که خدای همه الله بود و هیچکسی بر دیگری برتری نداشت؛ جامعهای که هیچکسی بنده دیگری نبود و همه حُرّ و آزاد بودند.
🔹شعار "لاالهالاالله" هم یعنی نفی هر خدای دیگری بجز الله! نفی خدای پول، نفی خدای قدرت و جاهطلبی، نفی خدای نژاد و طبقات برتر، نفی هر نظم و قانون غیرالهی، نفی سنتها و نظامات اجتماعی غیرالهی.
🔸پیامبر بزرگ اسلام(ص) برای برهم زدن نظمهای غلطِ طبقاتیِ غیرالهی و تحقق قسط و عدالت و جامعهی توحیدی برانگیخته شد؛ کار اساسی ایشان هم زدودن گردوغبار غفلت از افکار عمومی و عقول جامعه بود؛ تا عموم انسانها، خود به وضع و جامعه و حق و حقیقت خود آگاه شوند و خود برای تحقق قسط قیام کنند.
🔹حضرت امیرالمؤمنین امام علی (علیه الصلاة و السلام) میفرماید: فَبَعَثَ فِیهِمْ رُسُلَهُ... لِیَستَأدُوهُم مِیثاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکِروهُم مَنسِىَ نِعمَتِهِ ... وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول. پس خداوند رسولانش را بر انگیخت...تا انسانها را به فطرت انسانى و سرشت انسانیت که همراه با شرف و کرامت است برگردانَد؛ نعمتهاى فراموششدهى الهى را به یاد آنها بیاورَد و خِرَدهاى دفنشده را مبعوث کند. (خطبه یک نهج البلاغه)
🔸در این روز عزیز، از آن پیامبر جانان میخواهیم که همه ما را از این خواب غفلت و بیخبری بیدار کرده و عقلهای دفن شده بر زیرخروارها جهل را برانگیزد.
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔴 چرا اشتباه کردند؟
بخش اول
🔹قریب دوماه است که شبکههای فارسیزبان خارجی،گروهکهای تروریستی تجزیهطلب، سلطنتطلبان وبرخی تحلیلگران سادهاندیش داخلی،هزاران محتوای رسانهای منتشر کردند که قرار است درسالگرد اعتراضات و اغتشاشات ۱۴۰۱ و فوت #مهسا_امینی طوفان بپا کنند و به قول خود انقلاب کنند!
🔸در این بین #شاهزاده_پهلوی بهمراه برخی از این سلبریتیهای همراه، بیشتر از بقیه دچار توهم شده بود و مردم را رسماً دعوت به قیام کرده بود!
اما #شنبه_۲۵_شهریور آمد و رفت و همه از اینکه هیچ اتفاق و جریان عمومی راه نیفتاد تعجب کرده و غمگین و درماندهاند که چرا دچار خطای تحلیل شدهاند؟
🔹مهمترین دلیل این خطای محاسباتی، ندیدنِ واقعیت جامعه ایرانی است. شاید برخی اقدامات امنیتی-اطلاعاتی را مانع هرگونه تحرکی بدانند؛ یا قطع حمایت دولتهای غربی از این گروهکها و لیدرها را دلیل بدانند. اما واقعیت ماجرا چه بود و چرا این همه فراخوان نتیجهای نداده؟ پاسخها متفاوت است.
🔸سال قبل هم، دودسته باتحلیل یکخطی میخواستند ماجرا را تمام کنند. یک عده میگفتند کل اعتراضات وآشوبها، ساخته و پرداخته دست خارجی و صرفاً طراحی بیگانه است؛ درمقابل هم عدهای نقش دولت های بیگانه و گروهکها را در آشوبها و ناامنیها صفر میدانسته و آشوبگران را مردم عادی می خواندند.
🔹واقعیت اما دیدن همه ابعادِ این اتفاقات بود. نباید فقط از دریچه جنگ امنیتی و رسانه ای به آن نگاه کرد؛ باید همه مؤلفه های داخلی و خارجی را بدرستی دید و سهم هر کدام را به درستی تعیین کرد. سهم مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نقش تحریم ها و طراحان خارجی باید به اندازه دیده شود.
🔸از انباشت نارضایتی مردم بعلت مشکلات معیشتی و اقتصادی اعم از تورم، بیثباتی، افزایش نرخ ارز و فقر گسترده گرفته تا تبعیض و فساد اقتصادی؛ از تغییر سبک زندگی گرفته تا ایجاد یک طبقه اشرافی و متجدد که ارزشهای دینی برایش مسئله نیست؛ از بحران مسکن گرفته تا گرانی خودرو و سایر اقلام!
🔹از اجرای سیاستهای تعدیل اقتصادی در اردیبهشت ماه 1401 و آزادسازی قیمتها گرفته تا نفرتپراکنی و دوقطبی سازی برخی تریبونداران مسئول و #گشت_ارشاد وبرخی رسانه های اصلاحات در داخل و سایر مشکلات همه در انباشت نارضایتی و انفجار و خشم اجتماعی و آغاز جرقه به بهانه فوت #مهسا_امینی سهم داشتند.
🔸طبقه جدید متجدد فرهنگی با سبک زندگی متفاوت از فرهنگ ایرانی و اسلامی، مسئله دیگری است که باید بعنوان یکی از مؤلفه ها در نظر بگیریم. طبقه ای که ارزش های دینی و تاریخی را ارزش نمی داند و از آزادی بدنبال تعریفی است که امروز در جوامع غربی می بینیم: آزادی جنسی، آزادی در پوشش و ... .
🔹واقعیت این است که انباشت نارضایتی در داخل و دوقطبی فرهنگی، مولفه اصلی و زیربنای آن اتفاقات بود؛ اما به معنای ندیدن دست خارجی نیست! تحریمها بعنوان یکی از علل اصلی بحران اقتصادی سالهای اخیر، مهمترین مؤلفه خارجی بود؛ طراحان تحریم ها بارها گفتند که تحریم ها برای فشار به مردم است تا آنان را مقابل نظام سیاسی قرار دهیم.
🔸کدام تحلیلگر عاقل و منصف است که این نقش بیگانه را در ایجاد بحران ها نبیند یا آن را توهم توطئه بنامد؟ در کنار تحریمها، هزینه های سنگین دولت های غربی برای رسانههای فارسیزبان و حمایت های مالی و تجهیزات ماهواره ای آنان، قابل انکار نیست!
🔹به غیر از اینها، حمایت سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و تسلیحاتی از گروهک های تروریستی مسلح و تجزیه طلب، مؤلفه دیگری است که در آشوب های پائیز 1401 سهم ویژه داشته است. اینکه سهم بیگانه را نادیده بگیریم یا کل اتفاقات را به این دست، حواله دهیم، به نظر حقیر، فرار از واقعیت اجتماعی است.
🔸اگر اتفاقات 1401 را فقط طراحی از سوی دشمنان بدانیم، چگونه است که ماه ها تبلیغ و فراخوان عمومی آنان برای سالگرد آن ایام، با کوچکترین اقبال مردمی همراه نشده؟ واقعیت این است که اگر ما سهم همه عوامل و مؤلفه ها را به اندازه خودشان، در نظر بگیریم به تحلیل درستی خواهیم رسید.
🔹دقت کنید که اتفاقات 88، 96، آبان 98 و 1401، هیچکدام در سالگرد خود، مجدداً تکرار نشدند؛ البته هر کدام باید در زمان و بستر خود تحلیل شود. اما باید بدانیم اگرچه این اعتراضات در سالگردها تکرار نشده، اما با فاصله ای مجدد بیرون زده! چرا؟ چون عوامل اعتراضات در جامعه از بین نرفته!
🔸چه عوامل داخلی چه خارجی؛ زخم و شکاف درداخل وجود دارد و مگس های بیرونی هم روی زخم می نشینند. تا زخم باشد مگس هم هست! سال88 اعتراضات سیاسی بوده، 96 و 98 بیشتر اقتصادی و 1401 سهم طبقه متجد فرهنگی هم اضافه شده؛جنس این اعتراضات باهم تفاوت هایی دارد اما اصل اعتراض بجای خود باقی است.
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔴 چرا اشتباه کردند؟
بخش دوم
🔹واقعیت دیگری که پاسخ به سؤال اول است که چرا 25 شهریور مردم به آشوبگران و فراخوان دهندگان، نه بزرگ گفتند، این است این مردم دنبال براندازی نیستند. ولو به وضعیت موجود اعتراض دارند و ناراضی هستند اما برای یاری براندازان،سلطنتطلبان و مجاهدین خلق و سایر گروهکها، قدمی بر نمیدارند و آنان را به رسمیت نمی شناسند.
🔸وقتی اعتراض به اغتشاش و آشوب و آتش بازی تبدیل شد و گروهکهای تروریستی و مسلح با افتخار از ورود به فاز مسلحانه علیه نظام سیاسی سخن گفتند و علنی از قاتلین و اشراری که ناامنی ایجاد میکردند اعلام حمایت میکردند و آنان را قهرمان و اسطوره جا میزدند، مردم معترض کنار کشیدند!
🔹وقتی برخی همجنسگراها و کسانی که دنبال آزادی جنسی و ولنگاری جنسی بودند خود را پرچمدار مردم معرفی کردند و شعار #زن_زندگى_آزادى را شعار محوری اعتراض اعلام کردند، مردم عادی کنار کشیدند و از آنها عبور کردند. چون همجنسگرایی و فحشا در بافت فرهنگی اجتماعی جامعه ایران، خریدار ندارد.
🔸آشوب های پائیز1401 روی گُرده نارضایتی مردمی سوار شد و خسارت های فراوان اقتصادی و فرهنگی به کشور وارد کرد. مردم از آن آشوب ها متضرر شدند. آنها دیدند که به مقدسات شان اهانت می شود و زندگی شان ناامن شده و اعتراض از مسیر خارج شده! لذا با اغتشاش و آشوب همراهی نکردند بجز عده ای نوجوان و جوان هیجانی!
🔹جالب تر این بود که هر کدام از این جریانات ضدانقلاب و براندازان، مدعی رهبری این اعتراضات بی سر بودند و خود را بانی و لیدر اصلی معرفی می کردند! اما مردم اینها را لایق پرچمداری اعتراضات خود نمی دانستند و به رسمیت نشناختند لذا با فراخوان های این جریانات و گروهک ها همراهی نکردند!
🔸در پایان، از اینکه مردم در سالگرد آن ایام، به فراخوان آشوبگران لبیک نگفتند، باید خدا را بخاطر این مردم شکرگذار باشیم؛ حتماً دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و دستگاه های مختلف زحمات طاقت فرسایی را متحمل شدند؛ اما باید یادآوری کنیم که این نارضایتی هم اکنون در اقشار مختلف وجود دارد. این بستر در جامعه وجود دارد. اگر همه ارکان حاکمیت اعم از دولت، قوه قضائیه و مجلس و غیره، بسترهای اصلی نارضایتی را از بین نبرند در وقت دیگری و به بهانه دیگری مجدداً این آتش زیر خاکستر، مجدداً زبانه می کشد! والامر الیکم!
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔴 در جهانی که «آدامس» جويده شده «سر الكس فرگوسن» سرمربی منچستر به قيمت 390 هزار پوند به فروش میرسد و مسی و #رونالدو و هر فوتبالیستی به هرجایی سفر کنند برخی نوجوانان و جوانان اینگونه هجوم میآورند، بهترین کار مدیریت درست اسقبال بود که در کشور ما، مسئولین مربوطه انجام وظیفه نکردند!
🔹وگرنه اینکه عدهای این صحنهها را بعنوان حماقت و تحقیر ایرانیان و افول فرهنگ ایران جا میزنند از سر احساس ضعف خودشان و غلط است. مسئولین میتوانستند (و باید) مثل همه کشورها برای فوتبالدوستها، فضایی را فراهم کنند که این تصاویر زشت به جهان مخابره نشود.
🔸فیلم استقبال از مسی در قلب پاریس را ببینید. در همه جای دنیا این مسئله وجود دارد. اینکه این فرهنگ، در دنیای جدید قابل نقد است مسئله دیگری است.
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
یکی بانکها بسیار پرقدرت و پرزور هستند در پیشبرد سیاستهاشون، یکی هم طبقهای از پزشکان. البته در بین سایرین هم هست ولی این دو خیلی قویترن.
حذف #دیوارنگاره_ولیعصر توسط مافیای بانکها، خاصه بانکهای خصوصی، از نظر من طبیعی است. بانکها، بنگاهداری که هیچ، در این مملکت خدایی میکنند.
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔴 سفارش های سیاسی که به فرهنگ غالب تبدیل شده!
🔹فرهنگ سیاسی حاکم بر هر جامعه، در پیشرفت یا پسرفت یا درجازدگی هر نظام سیاسی و دولت – ملت، نقش بسیاری دارد. فرهنگ سیاسی هم تعریفی گسترده و حداکثری دارد هم تعاریف گوناگونی از این مفهوم ارائه شده است.
🔸هم به نگاه عموم مردم به سیاست و حکومت اشاره می کند هم به آن دسته از باورها، نگرش ها و عقایدی که بر رفتار سیاسی حاکمان و مردم تأثیر گذار هستند و اساساً این باورها و عقاید هستند که چگونگی رفتار سیاسی را تعیین می کنند.
🔹فرهنگ سیاسی مجموعه ای از مفاهیم را در بر می گیرد؛ مفاهیمی که تعیین کننده ی رویکردها و عملکردها و رفتارهای سیاسی جامعه هستند؛ من جمله باور جامعه به حکومت یا مقبولیت حکومت در نزد مردم که از آن به مشروعیت یا مقبولیت تعبیر می شود، اعتماد یا بی اعتمادی، بدبینی یا خوشبینی، احساس امنیت یا نامنی، گرایش به ملی گرایی یا قوم گرایی، وطن دوستی یا گریز از وطن، نگاه عموم مردم به قدرت، مسئولیت، مناصب، حاکمیت، آزادی، عدالت، برابری و غیره.
🔸حکومت نقش اصلی و تعیین کنندگی در شکل گیری فرهنگ سیاسی دارد چرا که سیاستگذاری، قانونگذاری، ابزار قهریه و وسایل تبلیغ و نهادهای آموزش در اختیار اوست؛ فرهنگ سیاسی حاکم بر یک جامعه، به مرور و طی گذران سال های سال شکل می گیرد و امری یکباره و دفعی نیست؛ البته گاهی اوقات، برخی اتفاقات و پدیده ها و تصمیمات، تأثیر اساسی و عمیق بر فرهنگ سیاسی یک ملت می گذارند. اما بطور کلی، فرهنگ سیاسی حاکم بر هر جامعه، به مرور شکل می گیرد. مردم بیش از آنکه در شکل گیری فرهنگ سیاسی تعیین کننده باشند، مصرف کننده و گیرنده بوده و در این فضا تنفس می کنند.
🔹یکی از مسائلی که در کشور ما به فرهنگ سیاسی تبدیل شده، بحث «مسئولیت گرفتن سفارشی» است. نگاه عموم مردم و نخگبان این است و واقعیت میدان سیاسی کشور همین است که هیچ مدیری در هیچ اداره ای(مگر معدود و استثناء)، بدون سفارش، به مسئولیت و منصب نمی رسد. همگان می دانند که برای گرفتن مسئولیت باید به سراغ این آیت الله و آن آیت الله و این سرمایه دار و آن پیمانکار و این شخصیت و آن شخصیت بروند و بدون تأیید و سفارش، به منصب نخواهند رسید.
🔸وقتی هم کسی وزیر می شود و می خواهد معاونین وزارتی یا مدیران استانی خودش را تعیین کند بسیار تحت فشار حامیان مدیران فعلی است؛ این آیت الله تماس می گیرد که فلانی را تغییر نده، آن سرمایه دار و این شخصیت و ... حضوری یا تلفنی تأکید می کنند که فلانی نباید تغییر کند و ...! نه فقط نمایندگان مجلس، که نمایندگان خبرگان و برخی نمایندگان ولی فقیه در نهادها و استان های مختلف هم بسیار در امورات دولت دخالت می کنند.
🔹اینگونه روابط به فرهنگ سیاسی تبدیل شده و متأسفانه در بیش از 90 درصد عرصه های مدیریتی سیاسی، اقتصادی، صنایع، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ... این روابط حاکم شده است. تنها مدیران شجاع و جسور برای مقابله و زدون این فرهنگ جاهلی می توانند کاری کنند و البته به شرط حرکت دسته جمعی در دولت! از رأس دولت گرفته تا عموم وزرا!
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔴 واقعیت این است که بانکها و طبقات بالادستِ پرخور اقتصادی با نصیحت و توصیه و موعظه و غلط کردن و شکر خوردن و این چیزها سر به راه نمیشوند.
🔹سیاستگذاری میخواهد، ریلگذاری می خواهد، قانونگذاری، زور، قوه قهریه و حکم حکومتی میخواهد.
🔸توقف خصوصیخواری و انحلال بانکهای خصوصی اولین قدم است.
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔷 نه بزرگ جوانان برازجانی به بنگاه داری بانکها
🔵 جوانان دشتستانی در شهر برازجان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون هایی از سخنان رهبری اعلام نارضایتی خود را از بنگاه داری بانکها اعلام کردند .آنها با تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری که گفتند بانک غلط می کند با پول مردم بنگاه داری کند از مسئولین خواستند به سخنان رهبری جامه عمل بپوشانند،
#بانکداران_ملاک
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
🔵انتصاب وزیر دولت روحانی در منصب قائممقامی وزیر جهاد دولت سیزدهم
🔷«نود اقتصادی» نوشت: دیروز و در یک خبر انتصاب عجیب در وزارت جهاد کشاورزی، محمود خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم که عملکرد بسیار بحث برانگیزی را در سالهای پایانی دولت حسن روحانی در حوزه کشاورزی رقم زده بود، به جای علایی مقدم به عنوان قائم مقام و معاون برنامه ریزی وزارتخانه انتخاب شد.
🔷خاوازی در شرایطی در کمتر از دو سال از پایان مسئولیتش در دولت گذشته به ساختمان خیابان طالقانی بر میگردد که دوره فعالیت او یادآور صفهای طولانی مرغ، کمبود نهادههای دامی، مشکلات سامانه بازارگاه، تاخیرهای پیاپی در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، سقوط فاحش در آمارهای امنیت غذایی و گرانی شدید کالاهای اساسی بوده است و شاید خودش هم فکر نمیکرد برای قبول مسئولیت دوباره به وزارت جهاد کشاورزی فراخوانده شود.
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion