eitaa logo
کانال شبکه عماریون
2.6هزار دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
13.5هزار ویدیو
41 فایل
کانال تحلیلی _ خبری تحولات داخلی و خارجی سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی احزاب و جریانات سیاسی ارتباط با مدیر https://eitaa.com/smjmm1399
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شبکه عماریون
🔴🆕شش پرسش از سیدمحمد خاتمی محمد خاتمی پس از گذشت ۵۰ روز نسبت به اغتشاشات و آشوب طلبان موضع گرفت. براندازی نه ممکن است نه مطلوب، این جمله اصلی سخنان اخیر سیدمحمد خاتمی است که اخیرا در میان جمعی از اهالی سیستان‌وبلوچستان بیان کرده است، عبارتی که اگر به‌مثابه یک متنِ صرف با آن مواجهه داشته باشیم باید آن را مسئولانه خواند و به شکل مطلق از آن استقبال کرد، اما اگر سراغ بافتار یا اصطلاحا context برویم، ملاحظات جدیدی شکل می‌گیرد. در تحلیل گفتمان همیشه تاکید می‌شود که در تفسیر یک متن باید هم به چهارچوب یا زمینه‌ای که آن نوشته یا گفتار در آن بستر بیان می‌شود، توجه کرد و هم به دانش زمینه‌ای و پیشینه‌ای که درخصوص گوینده یا نویسنده و حتی خود متن وجود دارد. درواقع تحلیل سه‌ضلع دارد؛ متن به‌ ماهو متن، بافتار و پیشینه. اول بیایید چند نکته را درباره context سخنان خاتمی با هم مرور کنیم: ۱- رئیس‌جمهور اسبق ایران ۵۰ روز بعد از آغاز اعتراض‌های رادیکال و خشن خیابانی به شکل جدی به میدان آمده است. ۲- خاتمی درحالی این سخنان را می‌گوید و براندازی را نامطلوب می‌داند که کار پیچیده‌ تحلیلی نداشته و صحنه از همیشه شفاف‌تر است، دیگر با چشم غیرمسلح هم می‌توان رد پای جانیان دهه‌ ۶۰ و ریال‌های سعودی را دید و صفیر گلوله‌های ام‌۱۶ آمریکا را شنید و دست‌ افشاندن و پا کوبیدن نوکان‌ها و بی‌بی در تل‌آویو را نظاره کرد. ۳- خاتمی در وضعیتی براندازی را ناممکن می‌داند که در روزهای آغازین اتفاقات اخیر صفحه‌ منسوب به او در فضای مجازی به‌شکل تمام‌قد از تجمعات حمایت کرده و تعابیری اسطوره‌گونه درباره بانیان آن به‌کار برده بود. ۴- همین سخنان نسبتا مسئولانه و واقع‌گرایانه درخصوص ناممکن و نامطلوب بودن براندازی در شرایطی بیان شده که تا این لحظه موضع افرادی چون رئیس دولت‌های نهم و دهم یا ناطق‌نوری رقیب انتخاباتی خاتمی در سال ۷۶ که هر دو به‌لحاظ خاستگاه سیاسی اصطلاحا اصولگرا حساب می‌شوند (یا حداقل می‌شدند) هزینه ندادن و سکوت مطلق بوده است. درخصوص دانش زمینه‌ای و پیشینه‌ هم نکاتی وجود دارد که احتمالا بدون دانستن آنها تحلیل سخنان خاتمی ناقص خواهد بود، نکات مهمی که هسته مرکزی استدلال این یادداشت است. اجازه بدهید همین اول حرف آخر را بزنم، قرار نیست اینجا کهکشانی به ماجرا نگاه کنیم، نمی‌خواهم به جلسه و ملاقات انجام‌نشده یا انجام‌شده با سوروس و... سرک بکشم، مساله ما اینجا سیاست‌ورزی واقع‌گراست، فهم من در شرایط فعلی این است که باید از همین چند خط سیدمحمد خاتمی، البته با در نظر گرفتن ابعاد مختلف و تک‌وجهی ندیدن ماجرا استقبال کرد، حتی قرار هم نیست با نبش قبر تاریخ دعوای مبتذل و تاریخ‌مصرف گذشته اصولگرا-اصلاح‌طلب را بازتولید کنیم، همان‌گونه که قبلا هم نوشتیم عمیقا معتقدیم سیاست‌ورزی زیرزمینی و انسداد مجاری رسمی اقدام ِسیاسی نتیجه‌اش می‌شود قشون‌کشی خیابانی، لذا باید از هر کُنشی که این میز بازی باخت-باخت را به هم بزند، استقبال کرد. طرح این ۶ سوال که به‌نوعی بازخوانی دانش زمینه‌ای اظهارات خاتمی هم هست، تلاشی برای یادآوری خطاهایی است که در شکل‌گیری وضع موجود در حدوحدود خود موضوعیت داشته‌اند؛ خطاهایی که اگر اصلاح و جبران شوند می‌توانند باب گفت‌وگو برای شکل‌گیری اپوزیسیون چهارچوب‌مند را فراهم کنند. ۱- تجربه‌ زیسته‌ ۱۳۷۸، تجربه تلخ براندازی بود؟ اینکه سیدمحمد خاتمی می‌گوید براندازی ممکن نیست، احتمالا نتیجه تجربه زیسته تیر ۷۸ است، تجربه به اضمحلال کشاندن کنش دانشجویی و به مَذبح کشاندن نیروی پرریسک و به تعبیری هزینه‌پذیر دانشگاه به قتلگاه رادیکالیسم، تجربه تلخ و پرهزینه‌ای که نمی‌توان از نقش عناصر امنیتی دولت دوم خرداد در پیش برد آن به‌عنوان بخشی از پروژه کاسبکارانه فشار از پایین برای چانه‌زنی در بالا چشم‌پوشی کرد؛ رخدادی که در کتاب خاطرات مرحوم هاشمی هم به نقش پررنگ دفتر رئیس‌جمهور وقت در شکل‌گیری آن اشاره شده است.سیاستی که در آن دانشگاه و جریانی دانشجویی به‌مثابه دستمال استنجا فرض شد که بعد از مصرف به وقیحانه‌ترین شکل گفتند مُرده است و به سطل زباله رهنمونش کردند، جریان دانشجویی از آنجا به بعد علی‌رغم همه تلاش‌ها برای احیا زخمی ناسور به جانش افتاد که سال‌هاست ضمادی برایش پیدا نشده است، سیاست‌زدگی رادیکال آن روزها چنان تصویری از کنشگری دانشجویی ساخت که محو کردن تصویر آن جزء دشوارترین کارهاست، رکیک شدن اعتراض دانشگاهی در پاییز ۱۴۰۱ شاید انعکاس اجرام ته‌مانده و ته‌نشین شده همان رادیکالیسم در شمایل نوین و در دنیای منفجرشده از ارتباطات و منزجرشده از خشونت باشد. ۲- چرا داس را از دست انحصارطلبان نگرفتید؟ خط‌کشی میان مردم و دسته‌بندی به خودی و ناخودی و کشاندن نزاع میان گروه‌های بنیادین اجتماعی مثل خانواده‌ها مصیبتی است که این روزها به‌عنوان یک پدیده جانکاه کشور را در معرض آسیب قرار د
کانال شبکه عماریون
ران کنیم... این سیاهه را که تنها به ۶ موردش بسنده شد می‌توان ادامه داد، بالاتر هم نوشتم که قصد این چندخط نه بازتولید یک دوگانه مصرف‌شده است و نه دمیدن در فضای سرزنشگری است، که انصافا اگر به خانه و خیابان بنگریم فرصت چنین کاری را نداریم. غرض بازخوانی اشتباهاتی بود که می‌توان با اصلاح و جبران آنها راه گفت‌وگو برای بازآفرینی اپوزیسیون چهارچوب‌مند را گشود، آقای خاتمی می‌تواند و باید اشتباهات را جبران کند، همان‌طور که هرکس از سیاسیون و دولت‌ها تا حاکمیت و... برای برون‌شد از این وضع باید نقصان‌ها و کم‌کاری‌ها را جبران کنند، خوب است شورای نگهبان هم فکر کند مثلا با انتخابات ۱۴۰۰ چه کرد که لاغرترین دموکراسی تاریخ انقلاب را دیدیم و سیاست را به‌محاق فرستادیم. صداوسیما فکر کند که در ادوار گوناگون خصوصا در دوره اخیر چه کرده و مهم‌تر چه کارهایی نکرده است که امروز شاخص مرجعیت رسانه‌ای در چنین وضعی قرار دارد، ز غوغای جهان فارغان پایداریچی ببینند با دستگاه تولید نفرتی به نام طرح صیانت چه میزان تولید خشونت کرده‌اند، ستاد احیای امربه‌معروف فکر کند که آیا می‌تواند وضعیت حجاب در خیابان‌ها را به اوضاع قبل از شهریور ۱۴۰۱ برگرداند یا نه؟ همگی سعی بر جبران داشته باشیم... 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
اده است. نمی‌خواهم بگویم نخستین‌بار این دیوارکشی میان مردم در دوره یاران خاتمی پدید آمد، اما شاید بتوان گفت سیستماتیک‌ترین نوع آن در آن روزها شکل گرفت، پیام دوم خرداد را نگرفته‌اید، پُتکی بود که بر سر هر کنشگر سیاسی‌ متفاوتی فرود می‌آمد و داسی بود در دست مدیران دولت برای درو کردن هر مدیری که جور دیگری فکر می‌کرد و دنیا را می‌دید. پیام دوم خرداد اسم رمز انشقاق سیاسی و زیر ضرب قرار دادن مذهبی‌ها و ارزشی‌ها در دانشگاه و فرهنگ و هنر و محیط‌های روشنفکری شده بود و عاملی برای تشدید رادیکالیسم و تکمیل چرخه خشونت. ۳- چرا به صندوق رای شلیک کردید؟ بیایید به ۱۳ سال قبل برگردیم، همان شبی که هنوز صندوق‌های رای انتخابات ۸۸ گشوده نشده، اما مهندس سوسیال‌دموکرات خلاف همه‌ مشاهدات و نظرسنجی‌ها از پیروزی قطعی خود با نسبت آرا بسیار زیاد خبر می‌دهد. در دنیای موازی فرض کنید سیدمحمد خاتمی چهره‌ محبوب آن روزهای اصلاح‌طلبان و گزینه‌ اصلی برای رقابت با محمود احمدی‌نژاد و سرکار گذاشته‌شده توسط حلقه حامیان موسوی هم همان شب کنفرانس خبری می‌گذاشت و خطاب به بدنه اجتماعی خود اعلام می‌کرد تا اعلام نتایج رسمی صبر کنید، اگر سندی مبنی‌بر تقلب پیدا کردیم به مراجع قانونی ارائه می‌دهیم یا حتی رسانه‌ای می‌کنیم، مردم به‌جای ریختن به خیابان مسیرهای قانونی را انتخاب کنید، یا مثلا وقتی برایش مسجل شد که تقلب نشده به‌جای آنکه آن را در جلسه خصوصی زیرگوش چند فعال سیاسی نجوا کند در فضای عمومی اعلام می‌کرد، آیا اساسا چیزی به نام زیست سیاسی خیابانی شکل می‌گرفت؟ و چنین بدعتی پی‌ریزی می‌شد؟ ۴- می‌دانستید نویسنده‌ اصلی کتاب هنر تحریم‌ها شما هستید نه ریچارد نفیو؟ اجازه بدهید، فعلا با ۸۸ کار داریم، در همان دنیای موازی تصور کنید خاتمی عطای بدنه اجتماعی رادیکال را به لقایش می‌بخشد و خیلی جدی جلوی خیابانی شدن سیاست را می‌گیرد، بعد از اعلام حمایت رسمی اوباما از سیاست‌ورزان خیابانی، خاتمی ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات از طریق قانون بیانیه تندی علیه اوباما می‌دهد و می‌گوید ما لباس چرک‌هایمان را در تشت همسایه نمی‌شوییم، چه برسد به تو، انتخابات ما هرچه باشد به تو ارتباط ندارد، تویی که چندماه قبل از انتخابات در نامه‌ای از دوستی و حل شدن مشکلات گفته‌ای مشکلات ما به خودمان مربوط است و با این کار گامی بلند برای جمع کردن کف خیابان برمی‌داشت. در چنین شرایطی بعد از یک انتخابات بی‌نظیر با مشارکت ۸۵ درصدی که نصاب‌های دموکراسی در دنیا را جابه‌جا کرده است، آیا اوباما به‌خود اجازه طراحی تحریم‌های بی‌سابقه را می‌داد؟ تحریم‌هایی که چه بخواهیم و چه نخواهیم سهم مهمی از ناکارآمدی اقتصادی سال‌های اخیر داشته است، تحریم‌هایی که کمر هر اقتصادی را می‌شکند. ۵- به منطق برجامیان و نابرجامیان و انباشت ناکارآمدی اعتراضی نداشتید؟ مردم و ایده‌ها به دودسته‌ برجامیان و نابرجامیان تقسیم می‌شوند، این فقط یک جمله ساده از سعید حجاریان در دولت اول حسن روحانی، دولت ائتلافی بازندگان ۸۸ -که با گارانتی و چک سفید امضای خاتمی شکل گرفته بود- نبود. این گزاره حتی فقط دستورالعملی برای دوپاره سازی مجدد مردم ایران بعد از مکانیسم جناح‌پرستانه پیام دوم‌خرداد هم نبود، بلکه یک ساختار برای ساده‌سازی مفاهیم پیچیده‌ حکمرانی و توجیهی برای انباشت ناکارآمدی در دولت‌های حامی خاتمی و شرکا بود. مساله شاید قدری گنگ به‌نظر برسد به این فرآیند دقت کنید: ترجمه برجامیان چیست: ما برای اداره کشور یک راه بیشتر نداریم و آن هم گره زدن همه‌چیز اقتصاد و سیاست و فرهنگ و... به سیاست خارجی و بعد گره زدن آن به حزب دموکرات آمریکاست که این هم منطق همه‌ سیاستگذاری‌های ما را صورت‌بندی می‌کند، سیاستی که مثل راه رفتن در ارتفاع دویست‌متری روی طنابی است که یک‌طرفش را به انگشت اشاره کسی گره‌زده‌ایم که هرلحظه می‌خواهد ما را به ته دره پرت کند، هرکس این منطق را قبول دارد برجامی است و از ماست، هرکس قبول ندارد نابرجامی است و باید در رسانه و سیاست و... هجو و مبتذل شود. این ایده که تا آخرین لحظه‌ حضور حسن روحانی در کاخ سرخ پاستور پروژه‌ مبنایی دولت بود، هیچ گاه به‌شکل جدی موردانتقاد سیدمحمد خاتمی قرار نگرفت. ۶ -چرا همیشه دیری؟ برخی سیاست‌ورزی خاتمی را بر مبنای یک منطق دیالکتیکی نه این و نه آن، هم این و هم آن خوانش می‌کنند، مدلی که هم فرصت ایجاد می‌کند، هم تهدید؛ فرصتش همیشه در مرز بودن است و تهدیدش تذبذب و دیر رسیدن، تنظیم چنین سیاست‌ورزی‌ای دشوار است، مثل همین رویداد اخیر که صحنه خیلی قبل‌تر از روز پنجاهم که آقای خاتمی به ماجرا رسید روشن بود، حتی سیاستمدار کم‌تجربه‌تری نسبت به آقای خاتمی مثل جناب سیدحسن خمینی هم همان روزهای اول نوشت که هتاکی و توهین به رهبری گفت‌وگو و حل دوسویه‌ بحران را ممتنع و دشوار می‌کند، بالاخره دیر آمدن‌ها هزینه سیاست‌ورزی را بالا می‌برد.
کانال شبکه عماریون
اده است. نمی‌خواهم بگویم نخستین‌بار این دیوارکشی میان مردم در دوره یاران خاتمی پدید آمد، اما شاید بت
جبران کنیم... این سیاهه را که تنها به ۶ موردش بسنده شد می‌توان ادامه داد، بالاتر هم نوشتم که قصد این چندخط نه بازتولید یک دوگانه مصرف‌شده است و نه دمیدن در فضای سرزنشگری است، که انصافا اگر به خانه و خیابان بنگریم فرصت چنین کاری را نداریم. غرض بازخوانی اشتباهاتی بود که می‌توان با اصلاح و جبران آنها راه گفت‌وگو برای بازآفرینی اپوزیسیون چهارچوب‌مند را گشود، آقای خاتمی می‌تواند و باید اشتباهات را جبران کند، همان‌طور که هرکس از سیاسیون و دولت‌ها تا حاکمیت و... برای برون‌شد از این وضع باید نقصان‌ها و کم‌کاری‌ها را جبران کنند، خوب است شورای نگهبان هم فکر کند مثلا با انتخابات ۱۴۰۰ چه کرد که لاغرترین دموکراسی تاریخ انقلاب را دیدیم و سیاست را به‌محاق فرستادیم. صداوسیما فکر کند که در ادوار گوناگون خصوصا در دوره اخیر چه کرده و مهم‌تر چه کارهایی نکرده است که امروز شاخص مرجعیت رسانه‌ای در چنین وضعی قرار دارد، ز غوغای جهان فارغان پایداریچی ببینند با دستگاه تولید نفرتی به نام طرح صیانت چه میزان تولید خشونت کرده‌اند، ستاد احیای امربه‌معروف فکر کند که آیا می‌تواند وضعیت حجاب در خیابان‌ها را به اوضاع قبل از شهریور ۱۴۰۱ برگرداند یا نه؟ همگی سعی بر جبران داشته باشیم... 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایشی از فعالیت جوکر های ایرانی بهترین راه سرکوب کردن جوکر ها دستگیری سلبریتی هایی هست که آنها را شکل می‌دهد باید جایگاه اجتماعی آن سلبریتی که مربی این ها است شکسته شود و آن سلبریتی دیگر آبرویی نداشته باشد اینگونه شاگردان جوکر وی اعتماد به نفس کاذب خود را از دست می‌دهند 🗣مرد خوش‌خیال ساده... 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
تجاوز کردین، زندگی‌ها رو نابود کردین، ناامنی آوردین لعنت به «زن، زندگی، آزادی» تون کُشتین، کشور رو به آشوب کشیدین، آتیش زدین و سوزوندین لعنت به «مرد، میهن، آبادی» تون 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ تصاویری از تروریست‌های حادثه ایذه ساعتی قبل از جنایت 🔹‌ تروریست‌ها راکبان مسلح دو موتور سیکلت در تصویر هستند که قبل از ارتکاب به جنایت با سلاح (احتمالا کلاشینکف) در حال شلیک به دوربین‌های نظارتی هستند 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم را با دقت ببنید تا اتفاقات این روزها را بهتر بتوانید تحلیل کنید. پشت پرده این دلقک بازی که به اسم اعتصاب راه انداخته اند همین است. در فضای مجازی می گویند اعتصاب کردیم اما در فضای واقعی یک مشتری را هم از دست نمی دهند! انقلاب اسلامی پیروز شد چون رهبری مثل خمینی داشت، چون میلیونها جانفدا و شیفته و عاشق داشت که از جان و عمر و همه سرمایه خود هزینه می کردند، این دلقک ها قید فروش 4 تا پیتزا پپرونی و قهوه و کیک شان را هم نمی توانند بزنند! به خدا که همه چیز را لوس و مسخره کرده اید، همه مفاهیم را، از زن، زندگی، آزادی تا مبارزه، انقلاب و هر واژه دیگری که فکرش را بکنید... 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
واردات خودروهای فرانسوی ممنوع شد 🔹وزارت صمت: ایران خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و اجازه نمی‌دهد تا آن‌ها با ابزار تحریم، صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند. 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آمارگیری جالب از وضع حجاب در خیابان های تهران!  🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
تعداد شهدای ایذه به هفت نفر رسید 🔹با جان باختن یکی دیگر از مصدومان حادثه تروریستی ایذه که وضعیت وخیمی داشت شمار شهدای این واقعه به هفت نفر افزایش یافت. 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بگذارید خیال‌تان را راحت کنم! این انقلاب می‌ماند و این‌هایی که علیه انقلاب کاری می‌کنند، فقط زحمت ما را زیاد می‌کنند 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
🔴🆕درباره ژست اعتصاب بعضی بلاگرهای سفارت‌گرد ترغیب به اعتصاب در کسب وکارهای اینترنتی مورد توجه روزنامه فرهیختگان قرار گرفته است؛ این روزنامه نوشته است: درطول ناآرامی‌های اخیر اما صفحه‌های غیرفعال، لوگوهای مشکی و استوری‌های دعوت به اعتراض و اعتصاب جای عناصر فوق را گرفت و خلاصه وضعیت اکثر صفحات بلاگرهای اینستاگرامی شد. اقداماتی که ظاهراً با انگیزه حمایت از مردم و ساختن فردایی بهتر برای جوانان ایرانی انجام گرفتند، اما سؤال این است که چه کسانی از ایران، آینده بهتر و مردم حرف می‌زنند؟ کسانی که پیش از این از قبل ترویج خروج سرمایه از کشور و تشویق خانواده‌ها و جوانان ایرانی به مهاجرت ارتزاق می‌کردند و از راه تبلیغ اخذ اقامت کشورهای عربی متخاصم همچون بحرین و امارات پول درمی‌آوردند؟ در ادامه این گزارش آمده است: افرادی که در فضایی بی‌حساب‌وکتاب، روزانه صدها میلیون تومان درآمدزایی می‌کنند اما حتی حاضر به همراهی با اعتصاباتی که خود برای مردم تجویز می‌کنند، نیستند. مراقب باشید، تناسب میان هنر و پول، تفاوت‌های بین اینفلوئنسرها و شاخ‌های مجازی را رقم می‌زند. بعضی‌ها ظاهرشان همچون اینفلوئنسرهاست اما رفتارهایشان روی هزاران شاخ مجازی را سفید کرده است. 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
🔴🆕قواعد احترام به پرچم و سرود ملی روزنامه اصلاح‌طلب: فقط قهرمان‌های بی‌وطن سرود ملی را نمی‌خوانند نخواندن سرود ملی توسط برخی ورزشکاران در میانه آشوب‌ها مورد توجه برخی روزنامه‌ها قرار گرفته است. روزنامه همدلی دراین باره نوشته است: با وجود اینکه پیروزی آنها به نام جمهوری اسلامی و ملت ایران تمام می‌شود و همه موفقیت‌هایشان مرهون امکاناتی است که جمهوری اسلامی برایشان فراهم کرده است و معمولاً جوایز سنگینی هم از نظام دریافت می‌کنند، اما عِرق میهنی آنها تحت تأثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفته است لذا رفتارشان با فرهنگ ورزشکاری و قهرمانی منافات دارد. کسی که به دنبال قهرمانی است، قهرمانی را که برای خودش به دست نمی‌آورد، بلکه برای کشورش به دست می‌آورد و قهرمان بی‌وطن، از نظر قومیت‌ها، ملیت‌ها و کشورها ارزشی ندارد. در ادامه این گزارش آمده است: باید وزارت ورزش در رابطه با این نوع افراد، یک اقدام مناسبی هم به لحاظ ارشادی و هدایتی و هم به لحاظ تنبیهی داشته باشند. اگر بازیکنان بخواهند در مسابقات جام جهانی این رفتارها را انجام دهند، باید برای رفتن‌شان یک تضمین به جمهوری اسلامی بدهند که دست از این کارها بردارند، وگرنه رفتن‌شان هیچ نفعی برای جمهوری اسلامی ندارد و بلکه مضر است و به حیثیت جمهوری اسلامی آسیب می‌زند. روزنامه کیهان نیز سوژه سرود ملی را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد: پرچم و سرود ملی عناصری جدایی‌ناپذیر از هویت هر کشور به شمار می‌روند. پس از وقایع تروریستی در فرانسه، سرود ملی این کشور به نشانه‌ای از همبستگی میان فرانسوی‌ها تبدیل شد. با این حال در همه کشورها و در نزد همه مردم پرچم و سرود ملی واجد ارزش‌های خاص در نظر گرفته می‌شود. چنان که دولت چین اعلام کرد هرگونه بی‌احترامی به سرود و پرچم ملی این کشور مجازات سه سال زندان را در بر خواهد داشت. کیهان در ادامه نوشته است: توهین به نمادهای ملی مثل سرود ملی و پرچم در آمریکا نیز با واکنش سیاستمداران و مردم همراه شده است. اولین بار در مراسم اهدای جوایز دو ۲۰۰ متر مسابقات المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی بود که «تامی اسمیت» و «جان کارلوس» دوندگان آمریکایی علی‌رغم دریافت مدال طلا و برنز این رشته ورزشی اما در روی سکوی اعطای مدال‌ها، هنگام نواخته شدن سرود ملی ایالات متحده آمریکا و بالا رفتن پرچم این کشور، به احترام نایستادند، دستان خود را بر روی قلب خود قرار ندادند و سرود ملی آمریکا را زمزمه نکردند. این حرکت دو دونده آمریکایی، بی‌احترامی و توهین به نمادهای ملی ایالات متحده به شمار آمد و با اعتراض کمیته المپیک آمریکا، «آوِری براندج» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک IOC، عمل ورزشکاران یاد شده را «تبلیغ نظرات سیاسی داخلی در عملی که نقضِ عامدانه و شدید اصول اساسی روح المپیک است» خواند و این کمیته را به دادن هشدار و تهدید جدی «تامی اسمیت» و «جان کارلوس» واداشت 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕بازار به اغتشاشگران تودهنی زد روزنامه کرباسچی شاکی شد! روزنامه هم‌میهن، در فردای روزی که طراحان اغتشاشات خواستار تعطیلی بازارها شده بود و مزدوران شرور خود را برای تهدید و ارعاب به برخی بازارها گسیل کرده بودند،‌ تیتر زد: «بازار، غایب بزرگ قرن پانزدهم.» این روزنامه که توسط کرباسچی (دبیر کل پیشین حزب اشرافی و غربگرای کارگزاران) اداره می‌شود،‌ نوشت: در «انقلاب مشروطه» و در تشکیل «اولین مجلس شورای ملی» جمع کثیری از بازاریان حضور داشتند، ملی شدن صنعت نفت، پیروزی انقلاب و بسیاری حوادث سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر کشور بدون حضور و فعالیت بازاریان قابل تصور نبوده و تحقق‌ناپذیر بوده است، اما طی دهه‌های اخیر اثر چندانی از این قدرت محرک حوادث مهم تاریخ سیاسی کشور ما به چشم نمی‌خورد. چنانچه نه در میان سیاستمداران حاضر در دولت و مجلس و نه در حوادث اعتراضی سال‌های 88، 96 یا 98 جایگاهی برای نقش آن‌ها و اثرگذاری آن‌ها قابل ترسیم نیست. حال سوال این است که بازاریان که تا دهه‌های قبل نقشی اساسی و اثرگذار در تحرکات سیاسی و اعتراضی مردم کشور داشتند؛ این روزها چه می‌کنند؟ پاسخ به این سوال زمانی قابل تبیین و پاسخگویی می‌شود که ارزیابی کنیم چرا با وجود اینکه طی روزهای اخیر اخبار متعددی از اعتصاب و تعطیلی بازارها در نقاط مختلف کشور از کردستان تا خراسان رضوی شنیده می‌شود و حتی از مردم خواسته شده کسبه‌ای را که به نشان اعتراض از باز کردن مغازه‌های خود اجتناب کرده‌اند؛ معرفی کنند اما در نهایت بازار این روزها نه در فضای سیاسی و نه در فضای اجتماعی به دغدغه مهم و اساسی بدل نشده است. نویسنده هم‌میهن با اشاره به نقش‌آفرینی تعیین کننده بازار در انقلاب اسلامی می‌نویسد: حکومت پهلوی در تلاش بود با گسترش اشکال نوین بازار مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای اثرگذاری این نهاد که به‌شدت قدرت دخل و تصرف در سیاست را یافته بود کاهش دهد، اما این اقدامات جز نارضایتی مردم نتیجه‌ای نداشت. در اعتراض به این اتفاقات اصناف، با دولت همکاری نکردند، در نتیجه وزیر بازرگانی 17 تن از آنان را از عضویت اتاق اصناف تهران، برکنار و بیشتر اتاق‌های اصناف را در سراسر کشور منحل کرد. طی دو سال منتهی به پیروزی انقلاب بازاریان همواره با اعتراضات خیابانی، اعتصابات و تجمعات به همراهی با مردم معترض پرداخته و بازار عملا در کنار روحانیون و طلاب بال دوم این انقلاب را شکل دادند. هم‌میهن در پایان نوشت: در اعتراضات دی 96 و آبان 98 برخی از کسبه در بازارهای شهرهای مختلف در همراهی با معترضان یا خوف تخریب و آسیب به مغازه‌ها، به تعطیلی مغازه‌های خود پرداخته‌اند و طی روزهای اعتراضی اخیر هم در شهرهای مختلف خبر اعتصاب بازاریان و اعتراضات آنها به میان آمده است. گرچه در عمل اتفاق چندانی نیفتاده است. در نهایت در مقایسه‌ای که می‌توان با نقش‌آفرینی‌های سابق آنها در عرصه سیاسی طی سده اخیر انجام دهیم؛ میزان اثرگذاری آنها به‌شدت تضعیف شده است. تصمیمات پس از پیروزی انقلاب اگرچه بازاریان را عاملی در راستای پیروزی انقلاب می‌داند، اما عرصه کنشگری سیاسی آنها را به حداقل رسانده و همین هم موجب می‌شود که آینده روشنی برای جایگاه این طیف در پهنه سیاسی کشور قابل تصور نباشد. فارغ از اینکه بازار در کدام سوی اعتراضات است، با توجه به عدم استقبال از چهره‌های سیاسی احزاب مدعی نمایندگی این طیف در فضای سیاسی کشور و کم‌رنگ شدن اثرگذاری آنها در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی، باید دید فرصتی برای احیای آن در قرن پانزدهم شمسی به وجود می‌آید یا آنها به غایبان بزرگ قرن بدل می‌شوند. این مطلب در نشریه هم‌میهن در حالی منتشر می‌شود که اشرار اجیر شده از سوی اتاق فرماندهی اغتشاشات در خارج کشور، طی روزهای اخیر سعی کردند با تهدید و ارعاب، آتش‌افروزی و شکستن شیشه برخی مغازه‌ها، کسبه را به زور مجبور به تعطیلی کسب و کار خود کنند! 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕برای دلجویی مردم بود، نه باج دادن به شما! عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز گذشته در توئیتی نوشت: «انتظار از هیئت اعزامی رهبری دیدن واقعیت‌ها، محکومیت جنایت جمعه خونین زاهدان، دلجویی از خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حادثه و احقاق حق بود، نه تهدید و ارعاب مظلوم.» توئیت او در صفحه رسمی اینستاگرامش نیز منتشر شد. خیلی زود هم بی‌بی‌سی فارسی و رادیو فردا و امثال این‌ها آن را با تأکید بر ارعاب از سوی نماینده رهبری منتشر کردند. اما در سفر حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به استان سیستان و بلوچستان که در جایگاه ریاست هیئت اعزامی رهبری به استان بود، همه آنچه عبدالحمید اسماعیل‌زهی مدعی انجام نشدن آن است، انجام شد. هم از مردم دلجویی شد (اما تأکید بر مجازات مقصران و پیگیری حوادث اخیر استان شد) هم اعلام شد که کشته‌های بی گناه این حوادث، طبق نظر رهبری شهید محسوب خواهند شد، هم ۱۰۰ نفر از اغتشاشگران مورد عفو رهبری قرار گرفتند و آزاد شدند، هم در دیدار‌های متعدد، هم صحبت‌های همه طرف‌های ماجرا شنیده شد. پیش از این هم که تغییرات در فرماندهی انتظامی استان انجام گرفته بود. پس عبدالحمید از کدام تهدید و ارعاب سخن می‌گوید؟ و مدعی کدام دلجویی شده است؟! آنچه در این سفر انجام نشد، باج دادن به زیاده‌خواهانی بود که با سخنرانی‌های سیاسی و تحریک آمیز خود آرامش را از استان سلب کرده‌اند. آنچه انجام شد و عبدالحمید نامش را ارعاب و تهدید مظلوم گذاشته، هشدار و تذکر شدیداللحن بابت تحریک مردم در مسیری خلاف واقع است. اصل ماجرا این است که در سفر هیئت اعزامی رهبری به سیستان و بلوچستان، حساب مردم از حساب تحریک‌کنندگان جدا و با هر کدام رفتار متفاوتی انجام شد. با مردم رحماء و با تحریک‌کنندگان و برهم زنندگان آرامش استان، اشداء؛ این امور است که برخی را عصبانی کرده است، وگرنه هم از مردم دلجویی شد و هم حرف‌شان زده شد 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2