eitaa logo
@shabnam
394 دنبال‌کننده
37.2هزار عکس
25.3هزار ویدیو
350 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸سود سهام عدالت قبل از پایان سال واریز می‌شود/سود هر نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان رئیس سازمان خصوصی‌سازی: 🔹️در پی تشکیل کارگروه سهام عدالت و پیگیری امور مربوطه، سود سهام عدالت برای هر نفر از سهامداران عدالت حدود ۶۰۰ هزار تومان است که تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود. 🔹️تاکنون حدود ۹۰ درصد از سودهای کسر شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت شده و به زودی سود سهام عدالت واریز می‌شود.
🔸رئیسی به ماکرون: لغو تحریم‌ و راستی‌آزمایی از مبانی اساسی توافق است 🔹رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ماکرون: ایران در فرآیند مذاکرات، اراده خود را برای حصول توافق اثبات کرده و هرتلاشی از طرف مقابل، در این رابطه باید شامل لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر باشد. جامعه جهانی باید به بحران انسانی در یمن و رفع محاصره مردم مظلوم توجه کند. 🔸رئیس‌جمهور فرانسه: ایران حق دارد که به آمریکا بی‌اعتماد باشد چون این واشنگتن بوده که باعث بحران شده است. من هم تجاوزات نظامی به مردم یمن بخصوص حملات اخیر را محکوم می‌کنم.
هدایت شده از 
دروغ غیراخلاقی خبرآنلاین درباره یک انتصاب 🔹 رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامیان روحانی در اقدامی هماهنگ اقدام به انتشار خبری در خصوص یک انتصاب نمودند. 🔹در این خبر با انتساب یک تهمت اخلاقی ادعا شده که یک همسر شهید به عنوان همسر دوم فردی دیگر به مسئولیتی در امور حقوقی شستا منصوب شده است. 🔹بر خلاف ادعای کذب خبرآنلاین، خانم پاشاپور، همسر شهید پورهنگ و خواهر شهید اصغر پاشاپور، از قبل در زیرمجموعه‌های شستا مشغول به کار بوده و هیچ نسبتی با فرد ادعایی در خبر کذب این سایت کذاب ندارد. 🔹وی همچنین با رتبه برتر کنکور در رشته حقوق تحصیل کرده و ادعای غیرتخصصی بودن این انتصاب نیز کاملا کذب است. 🔹 بی‌اعتباری اخبار این پایگاه خبری به حدی رسیده که اکنون برای دیده شدن اکاذیب خود به روندهای کثیف غیراخلاقی روی آورده است.
هدایت شده از 
رمز ریال چیست؟ 🔸چه تفاوت‌هایی با رمز ارزها خواهد داشت؟ 🔺رمز ریال در واقع ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران است که پول نقد الکترونیکی به شمار می‌رود و نسخه الکترونیکی اسکناس‌های رایج در ایران خواهد بود. ارزش آن نیز به ریال کاغذی سنتی موجود متصل می‌شود. 🔹البته کارت‌های نقدی یا اعتباری که بسیاری از مردم برای خریدهای روزانه از مغازه‌ها یا پرداخت‌های بانکی خود استفاده می‌کنند، نوعی پول دیجیتالی است. 🔹اما تاکنون صدور این پول‌های دیجیتالی از سوی بانک‌های تجاری و بر پایه اعتبار الکترونیکی که بانک مرکزی به آنها می‌داده، انجام می‌شده است. 🔹 لذا رمز ریال که توسط کارت‌ یا تلفن هوشمند و رایانه قابل استفاده خواهد بود؛ نسخه‌ای الکترونیکی از ریال است که برای نخستین بار این امکان را به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌دهد که به طور مستقیم با افتتاح حساب در بانک‌‌ مرکزی که نهادی امن‌تر از بانک‌های تجاری خصوصی است، در ازای واریزی و سپرده ریالی، ارز دیجیتال دریافت کنند. 🔹بنابراین، رمز ریال دیجیتال، مکمل پول نقد است و نه جایگزین آن و در کنار سایر ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی، اینترنت بانک و همراه بانک فعال خواهد شد و به افزایش سرعت مبادلات پولی کمک خواهد کرد. رمز ریال قابل استخراج نیست 🔹چرا که رمز ریال این امکان را خواهد داد که اصل و ذات پول به صورت الکترونیکی منتقل شود و نیاز به تسویه بین بانکی را رفع کند. بنابراین، تراکنش‌های مبتنی بر رمز ریال بلافاصله انجام می‌شود و دریافت و پرداخت وجوه در کسری از ثانیه ممکن خواهد شد. 🔻مطابق تاکید بانک مرکزی ایران، رمز ریال دیجیتال بر خلاف رمزارزهایی همچون بیت‌کوین قابل استخراج نخواهد بود و میزان عرضه آن از سوی این بانک تنظیم خواهد شد.
هدایت شده از 
منابع ارزی ایران در یک بانک عراقی آزاد شد 🔹وزارت صنعت با ارسال نامه‌ای به کلیه انجمن‌های صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده برای استفاده از منابع ارزی ایران در بانک tbi عراق از آن‌ها خواست که اقلام پیشنهادی وارداتی خود را با قید فوریت اعلام کنند.
هدایت شده از 
🔰 جهاد تبیین و دفاع مقدس؛ شباهت ها و تفاوت ها 📝فرهاد مهدوی 💠 با اندکی تأمل متوجه می شویم که نبرد رسانه‌ای دشمن علیه نظام اسلامی ایران در بالاترین حد ممکن است و شدت آن روزبه‌روز هم بیشتر می‌شود. امروز نیاز است که از الگوی دفاع مقدس برای جهاد تبیین که تصریح مقام معظم رهبری است استفاده کنیم. اما شرایط جهاد تبیین با دفاع مقدس افتراقات و اشتراکاتی دارد که فهم آن به جهاد تبیین کمک می کند: ⛔️ تفاوت ها: 1⃣ - در دفاع مقدس حمله نظامی صورت گرفت ولی الان دشمن تغییر مسیر داده و به جنگ روانی، جنگ شناختی و جنگ سایبری روی آورده‌ است. 2⃣ - دفاع مقدس نیازمند مهاجرت برای شرکت در جبهه بود ولی جهاد تبیین در هر شرایط و موقعیتی امکانپذیر است. 3⃣ - در دفاع مقدس همه توان دولتی و حاکمیتی بسیج شد ولی امروز با سکوت و انفعال و عدم اطلاع‌رسانی از خدمات انقلاب، فرصت برای اثرگذاری شبهات اعتقادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر می‌کنند. 4⃣ - فشارها و مشکلات موجود در دفاع مقدس موجب وحدت مردم در برابر دشمن می شد ولی مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی ها شرایط را برای جهاد تبیین سخت کرده است. ✅ شباهت ها: 1⃣ - دفاع مقدس به فرمان جهاد رهبر امت و عزم ملت پیش رفت و امروز هم این دو مولفه باید در کنار هم باشند. 2⃣ - از سویی بیشترین سهم از دفاع مقدس بر گرده جوانان انقلابی و جهادی بود و امروز هم در جهاد تبیین به عزم و اراده این جوانان برای روشنگری و تبیین نیاز داریم.
هدایت شده از 
🔰 بودجه۱۴۰۱ و غفلت از سیاست‌های جمعیتی 📝 علی محمدی 🔰 با وجود تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب بر سیاست های جمعیتی؛ اما نگاهی اجمالی بر لایحه بودجه ۱۴۰۱ و قوانین پایین‌دستی دیگر نشان می‌دهد که بخش‌های زیادی از قانون جوانی جمعیت نیز مثل برخی قوانین دیگر در حد شعار باقی ‌مانده و اجرایی نخواهد گردید. زیرا : 1⃣ - در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بخشی عمده‌ای از احکام حمایتی مانند وامِ قرض‌الحسنه تولد فرزند، وام خرید، ودیعه و ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر که در قانون سال قبل دیده شده بود دیده نشده است. 2⃣ - بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌ها، تودرتوی بودجه‌ای در سال ۱۴۰۱، منجر به کاهش شفافیت در نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات در سال آینده شده است. 3⃣ - بخش مهمی از هزینه خانواده‌ها در فرزندآوری، دوران بارداری مربوط به هزینه‌های مراقبت از مادر و جنین است که در قانون فوق نادیده گرفته شده است. 4⃣ - بیشتر جداول و تبصره‌های موجود، هزینه‌های هنگفت تولید جنین تا دوسالگی را شامل نمی‌شود و یا اینکه به خاطر نسیه بودن، فاقد اثربخشی لازم است و لذا ترغیب‌ کننده خانواده به فرزند آوری نیست. 5⃣ - از طرفی نحوه بازپرداخت تسهیلات به‌گونه‌ای تنظیم شده که می‌تواند زمینه‌ساز اعمال سلیقه بانک‌ها در اعطای این تسهیلات شود. 6⃣ - از سویی اجرای همین قانون ناقص نیز در بودجه سال آینده با تردید و چالش‌هایی مواجه است. ⁉️ راهکار چیست؟ ✅ این امر مهم محقق نمی‌شود، مگر آنکه جوانی جمعیت در سیستم قانون‌گذاری و اجرایی کشور به‌عنوان یک راهبرد پذیرفته و دنبال شود، نه صرفا در شعار و قانون نویسی های ناکارآمد.
‼️ ترسیم و نقاشی قصه های قرانی 🔷س ۵۷۵۱: ترسیم و نقاشی قصه های قرآنی توسط کودکان و نوجوانان چه حکمی دارد؟ مثل این که از کودکان خواسته شود که به طور مثال قصه اصحاب فیل یا شکافته شدن دریا برای حضرت موسی(ع) و غیر آن ها را رسم کنند؟ ✅ ج: این کار فی نفسه اشکال ندارد ولی باید بر اساس متن حقایق و وقایع باشد و از بیان امور مخالف واقع و یا اموری که موجب هتک حرمت هستند، اجتناب شود. 🌐 @shabnamshabna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 با ‌گران‌شدن بنزین، کسری بودجه حل شد؟ 👤 سخنگوی هیات رییسه مجلس: 🔹 سال ۹۸ با گران‌شدن بنزین ،مشکل کسری بودجه دولت حل شد؟! ✅ جراحی اقتصادی باید در بخش بودجه شرکت‌های دولتی و صندوق‌ها انجام شود.  🌺🇮🇷 @shabnamshabna👈
🔴 هشدار موشکی انصارالله امارات را سر عقل آورد. 👤 🔹 پس از ورود نیروهای العمالقه به جبهات میان شبوه و مارب و پیشروی به سمت جنوب مارب ، یگان های موشکی و پهپادی ارتش یمن در چند نوبت نقاطی از امارات را هدف قرار دادند‌. 🔸 اگر چه حمله موشکی یمنی ها به منطقه المصفح ، شرکت آدنوک و ترمینال فرودگاه ابوظبی دارای بازتاب رسانه ای شد، لکن حمله چند روز پس از آن که پایگاه آمریکایی الظفره نیز به طور موفق هدف قرار گرفت سران امارات را به این تصمیم رسانید که هزینه کمک کردن به عربستان و دخالت در نبرد مارب بسیار بالاست و هر چه سریعتر باید به این ماجراجویی خاتمه دهندو در نتیجه به نیروهای وابسته به خود دستور عقب نشینی از جبهات مارب را دادند. ✅ در خصوص این اتفاق مهم چند نکته لازم به ذکر است . 1️⃣ بدون تردید و هرگونه اغراق ، قدرت موشکی و پهپادی انصارالله و هدف قرار دادن ابوظبی و به خصوص پایگاه آمریکایی الظفره باعث شد نیروهای وابسته به امارات جبهات جنوب مارب را که برای رسیدن به نقاط راهبردی آن ، چند هزار کشته و مجروح داده بودند را بلافاصله تخلیه کنند. 2️⃣ با عقب نشینی تیپ های ورزیده و تازه نفس العمالقه از جنوب مارب ، همچنان این شهر به طور کامل در محاصره انصارالله باقی خواهد ماند و امیدهای سعودی برای حفظ آن کمرنگ تر از قبل می شود . 3️⃣ اختلاف میان ابوظبی و ریاض نیز شدت خواهد گرفت زیرا قرار نبود تحت هیچ شرایطی امارات از رویکرد جدیدش در قبال یمن کوتاه بیاید و نیروهای العمالقه بنا داشتند تا شکست محاصره مارب به نبرد ادامه دهند. 4️⃣ این رخداد مهم نشان داد اقتصاد امارات به هیچ وجه تحمل ضربات ولو اندک امنیتی و نظامی را ندارد و با کوچکترین تهدیدی می شود در راهبردهای آن خلل ایجاد نمود و رفتارش را مدیریت کرد. به اعتقاد نگارنده ، تهدید حمله به دبی و برج خلیفه از تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردار بود. 5️⃣ رژیم صهیونیستی نیز که تصور می کرد برقراری رابطه با ابوظبی ، امارات را به یک سرپل برای ضربه به ایران تبدیل خواهد کرد نیز پس از عقب نشینی امروز العمالقه متوجه اشتباه جدی خود می شود ( جالب است ذکر شود که تا کنون هیچ کشتی اسرائیلی نتوانسته سالم و بدون آسیب وارد خلیج فارس شود ). 💢 در پایان خاطر نشان می گردد که عقب نشینی نیروهای وابسته به امارات تیرخلاصی بر امیدواری های محمد بن سلمان برای خروج آبرومند از جنگ یمن بود و این بهترین فرصت برای انصارالله است تا با تصرف شهر مارب تکلیف آخرین نقطه مهم و استراتژیک باقی مانده در دستان دولت عبدربه منصور هادی (وابسته به عربستان) را یکسره کند.  🌺🇮🇷 @shabnamshabna👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺زنگنه ۴ سال قبل: چرا باید مدیران مخالف دولت در سر کار باشند! 🔸پ‌.ن: متاسفانه با وجود مدیران جوان انقلابی در کشور دولت همچنان اصرار به استفاده از مدیران اصلاح‌طلب غیر همسو با تفکر انقلابی را دارد که این موضوع می‌تواند به مرور به ضرر دولت باشد و حتی قصد خربکاری نیز داشته باشند! ✍ بیداری ملت @shabnamshabna
🔸️ورود جدی رئیسی به موضوع ساحل خواری دستگاه های دولتی؛ هیچ دستگاه دولتی حق اشغال ساحل را ندارد 🔹رییس جمهوری گفت: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم مردم باشد، اشغال کند، باید به آن میزانی که قانون در نظرگرفته، عقب نشینی را انجام دهد. 🔹رییسی اظهار داشت: استان های دارای ساحل باید این مهم را مورد توجه قرار دهند و در جلسه شورای اداری به این مهم تاکید خواهم کرد. 🔹وی همچنین ادامه داد: قوانین بر آزادسازی فضای ۶۰ متری ساحل تاکید دارند و تمامی دستگاه ها و نهادها باید از این قانون پیروی کنند و هیچکس نباید تصور کند به دلیل جایگاه سازمانی و نهادی می تواند سواحل که متعلق به مردم است را در اختیار داشته باشد.
🔸️ دو کار ویژه‌ای که رهبر انقلاب برای مسئولان اقتصادی کشور مشخص کردند؛ تهیه نقشه راهبردی صنعت، مدیریت و هدایت متمرکز 🔹رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی: یکی از مهمترین فوائد این جلسه این است که مسئولین کشور از زبان فعالان اقتصادی، مشکلات و موانع راه را بدون واسطه بشنوند‌. 🔸دو کار اصلی بر عهده‌ی مسئولین است: 🔹اول، مسئله‌ی ایجاد یک نقشه‌ی راهبردی برای مجموع صنعت کشور و به خصوص بعضی از صنایع؛ 🔹دوم، مدیریت متمرکز، مدیریت و هدایت. 🔹من با دخالت مسئولین دولت و دستگاههای دولتی در فعالیتهای اقتصادی موافق نیستم، اما با هدایت، نظارت و کمکشان موافقم. این کار باید حتماً انجام بگیرد.
🔸آیه نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی 🔹«هُوَ أَنشَأَكُم مِنَ الأَرضِ وَاستَعمَرَكُم فيها» | سوره هود، آیه ۶۱ 🔹او خدایی است که شما را از زمین پدید آورد و آبادانی آن را به شما واگذاشت
🔸️هدف دشمن از جنگ اقتصادی فروپاشی اقتصاد ایران بود/ اگر در این سالها مسئولان دولتی همراهی بیشتری میکردند، وضعمان قطعاً بهتر بود 🔸رهبر انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی: 🔹هدف دشمنان از این جنگ فروپاشی اقتصاد ایران بود، قصدشان این بود. حالا فروپاشی اقتصاد البته یک مقدمه بود، برای اینکه با نابودکردن اقتصاد ایران مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار بدهند و مقاصد سیاسی خباثت‌آمیز خودشان را از این طریق عمل کنند. 🔹 سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله زنده است، پابرجا است، آن لشکری که در مقابل دشمن ایستاد شماها بودید، افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته‌ی اقتصادی بودند، رزمندگانش هم کارگران بودند، کارگران، رزمندگان با اخلاص و با صفای این میدان بودند همه‌ی شماها و همه‌ی فعالان اقتصادی در این افتخار شریکند، افتخار حفظ اقتصاد کشور. 🔹به نظر من اگر در این سالها مسئولان دولتی همراهی بیشتری میکردند، رعایت بیشتری میکردند ما افتخارات بیشتری بدست می‌آوردیم، وضعمان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود.
🔸️ آمار دهه ۹۰ اقتصاد خرسند کننده نیست/ همیشه تکرار میکنم که اقتصاد کشور را شرطی نکنید / نمونه‌های موفق داریم که منتظر رفع تحریم نماندند 🔸رهبر انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی: 🔹آمارهای دهه‌ی ۹۰ آمارهای اقتصادی حقاً و انصافاً خرسند کننده نیست. آمارهای اقتصاد کلان کشور خرسند کننده نیست. آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی، آمار مربوط به تشکیل سرمایه در کشور، آمار مربوط به تورم، آمار مربوط به رشد نقدینگی، خرسند کننده نیست. اینها حقایقی است که اگر میتوانستند مسئولین وضعیت را در این جهت این آمارها به شکل بهتری هدایت کنند یقیناً وضع کشور وضع اقتصاد کشور امروز خیلی بهتر بود. 🔹بحمدالله نمونه‌های موفق داریم و بنگاه‌هایی که منتظر رفع تحریم نماندند. من همیشه تکرار میکنم که اقتصاد کشور و فعالیتهای اقتصادی کشور را شرطی نکنید متوقف بر فلان قضیه‌ای که در اختیار ما نیست نکنید. همّت خودمان را برای رفع نیاز خودمان به کار ببندیم. و بحمدالله از این جهت ما ظرفیتهای بسیار خوبی داریم.
🔸️رهبر انقلاب: با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست/ مردم ناراضی‌اند و درست میگویند و حق با مردم است رهبر انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی: 🔹ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمیشود، این خیلی بد است، این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم میگویند، حق با مردم است، یعنی اعتراض مردم به جا است،‌ این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.
🔸زن ها همیشه دست گل به آب می دهند؛ گاهی به نیل، گاهی به فرات و علقمه و گاهی به اروند و کارون...
🔸سه ماموریت مهم رئیسی به معاون اول 🔹رئیس جمهور به دنبال بیانات رهبر انقلاب در دیدار فعالان حوزه تولید و صنعت به معاون اول خود مأموریت داد تا با حرکت جهادی و با تشکیل کارگروهی متشکل از متخصصان، صاحب‌نظران و متولیان این حوزه در دولت و مجامع علمی و دانش‌بنیان و کارآفرینان نسبت به اجرایی نمودن رهنمودهای رهبر انقلاب، اقدام نماید. 🔹️اولاً: با لحاظ فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و سایر اسناد بالادستی اعم از سایر فرامین و رهنمود‌های ایشان و قوانین موجود و سند تحول دولت، نسبت به تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید داخل اقدام نمایید. 🔹️ثانیاً: راهکار‌های عملیاتی و اجرایی آن با تعیین زمان‌بندی و دستگاه‌های متولی و نهاد‌های همکار و شرح وظایف هر کدام در حوزه‌های مدیریت، نظارت، هدایت و حمایت مشخص گردد. 🔹️ثالثاً: گزارش اقدامات انجام شده و نتایج حاصله به صورت ماهانه ارائه تا به استحضار ایشان و اطلاع عموم رسانده شود.
🔹 هرکاری می‌کنی خاکش کن؛ خدا رشدش میده🤫🌱 وقتی ﮐﻪ خوبیﮐﺮدن‌هات فقط برای خدا باشه، ﺩیگه ﻗﺪﺭنشناسی دیگران برات اهمیتی نداره! 🌺 چون می‌دونی خدا به جایِ همه، برات جبران میکنه❤️ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 @shabnamshabna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 چرا سردار سلیمانی به رهبر انقلاب ارادت داشت؟ 👈 سردار چه چیزهایی از تدبیر و کیاست ایشان دیده بود؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 @shabnamshabna
🔴‏تیم ملی فوتسال زنان ایران جمعه در آخرین دیدار از مسابقات آسیای مرکزی موسوم به کافا، مقابل تاجیکستان با نتیجه ۹ بر صفر پیروز و ‏با ۴۳ گل زده، ۴ گل خورده، ۵ برد و ۴ کلین شیت، قهرمان این تورنمت شد... 🔹 حیف که نمی توان با این خبر تولید ناامیدی و نفرت کرد وگرنه الان خبر اول فضای مجازی بود و بعضی ها (از به اصطلاح اصلاح طلبان داخلی گرفته تا فعالین حقوق زنان و براندازها) در حال یقه جر دادن برایش بودند! ✍️ مهدی قاسم زاده 🌐 @shabnamshabna