33.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و قطعاً این انقلاب بینام #خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.
@shaffaf_esfahan
*بسم الله الرحمن الرحیم*
«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» احزاب ۳۹
*پذیرش حوزه علمیه مشکات*
اسلامِ واردِ در متن زندگی را معرّفی کنیم؛ اسلامِ رحمت به ضعفا؛ اسلامِ جهاد و مبارزهی با مستکبران به نظر من این یک وظیفهای است که بهعهدهی همه است. (رهبر انقلاب)
*حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام (مشکات اصفهان) از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی پذیرش می کند.*
🔰 *مزایا:*
▪ بهرهمندی از طرح تحول یافته در عرصه نظام تعلیم و تربیت حوزوی
▪ اهتمام به قرآن و حدیث در برنامه آموزشی
▪ دوره تحصیل عمومی ۷ ساله
▪ بهره مندی از اساتید ممتاز و فضای علمی پویا
▪ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه
▪️مورد تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان
🔵 اطلاعات بیشتر و هماهنگی
۰۹۱۳۳۶۶۳۰۸۴
🔰 *ثبت نام اولیه:*
💠 🌐 www.howzehmeshkat.ir
*مهلت ثبت نام:*
تا 31 خرداد 1399
*زمان برگزاری آزمون:*
ششم تیرماه 1399
ما را در پیام رسان های زیر دنبال کنید :
🆔 https://ble.ir/emeshkat99
🆔 https://eitaa.com/emeshkat99
🆔 https://t.me/emeshkat99
💥کنفرانس برخط
«تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر»
👥 با حضور استاد #محمدصادق_جهانبخش (مسوول نسرا استان قزوین)
🕒 سه شنبه ۲۰ خرداد راس ساعت ۱۵
لینک ورود (لینک زیر) ساعت ۱۴ فعال میشود 👇
http://video.nasraa.ir/r316ebvx1jz/
📱اگر با موبایل و تبلت وارد میشوید حتما ادوب کانکت (adobe connect) را از کافه بازار دانلود کنید و لینک ورود را داخل آن کپی کنید
💻 اگر با کامپیوتر وارد میشوید حتما با مرورگر فایرفاکس وارد شوید.
نسرا (نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی - اصفهان)* 👌
📌 *بازنمایی یا وانمایی دین؟*
[دین در سریالهای آمریکایی چگونه روایت میشود؟]
🔹 *مقدمه*
امروزه iptvها و vodها در حال خارج کردن تلویزیون از سبد رسانهای مخاطبان فیلم و سریال هستند؛ مزیتهایی همچون تعداد بیشمار فیلم و سریال و حذف محدودیت "جدول پخش زمانی" سبب شده که در زمینه فیلم و سریال، برودکست آرامآرام به تکنولوژی حاشیهای تبدیل شود. به عنوان مثال تنها در فیلیمو حدود ۳۰ هزار اپیزود فیلم و سریال وجود دارد و هر سال حدود ۱۰ هزار اپیزود نیز به آن اضافه میشود. سریالهای خارجی بخش عمدهای از محتوای vodهای داخلی را تشکیل میدهند و به همین دلیل اثرات فرهنگی آنها نیازمند تحلیل جدی است؛ خصوصا با توجه به اینکه تاثیرات سریال معمولا تدریجیتر، پنهانتر و عمیقتر از فیلم است.
این سریالها آسیبهای متعدد شناختی و احساسی دارند که بر دینداری مخاطب موثر است، اما در این نوشتار تنها به "تصویر کلی ارائه شده از دین" در این سریالها میپردازیم.
🔹 *خطوط کلی روایت دین در سریالهای آمریکایی*
در ادامه به ۴ خط کلی پرتکرار در سریالهای آمریکایی اشاره خواهیم نمود، که با دقت در لایههای داستانی آنها پنهان شدهاند:
🔹 *۱- دین: فرزند جهل*
در بسیاری از این سریالها، دین برساخته ذهن بشر است تا آنچه علم تجربی توان تبیین آن را ندارد، توضیح دهد و اضطراب مواجهه با جهان ناشناخته را از بین ببرد. به عنوان مثال در سریال see (کلانتولیدی از apple-tv) مردم نابینا و بدوی که سالها پس از نابودی تمدن فعلی، در ساختمان یک سدّ زندگی میکنند، دیوارهای بتنی و صاف سدّ را دیوار خدایان میخوانند، چون توضیح دیگری برای علت پیدایش آن نمییابند. به همین ترتیب، هر پدیده ناشناختهای با پسوند "خدایان" خطاب میشود.
🔹 *۲- دین: آیین جامعه برای پرستش خود*
"جامعه، خویشتنِ خود (ارزشها، ساختار روابط و غیره) را در قالبی آیینی به نام دین میسازد و سپس آن را میپرستد." این عبارت، جانمایه نظر برخی جامعهشناسان متقدم در مورد حقیقت دین است. عقیده باطلی که سعی کردهاند با مطالعه دین در اقوام بدوی (مثلاً توتمپرستی) آن را به صورت قاعدهای جهانشمول به اثبات برسانند. این رویکرد، دقیقا در برخی سریالها دنبال میشود؛ یعنی به جای حمله مستقیم به ادیان توحیدی، از خلال نقد ادیان در جوامع بدویتر و سپس القاء گزارههای کلی در مورد دین، همه ادیان مورد هدف قرار میگیرند.
🔹 *۳- دین: ابزاری برای سرکوب*
در سریال see آنجا که دو منجی نوجوان در حال سفر برای یافتن خانه روشنگری House of Enlightenment به عنوان نقطه شروع تمدن جدید هستند (که ارجاعی صریح به عصر موسوم به روشنگری Age of Enlightenment در قرن ۱۸ و آرمانهای اومانیستی آن دارد)، از زبان پیرزن ساحر مهربان، که از همراهی آنها بازمانده، میشنویم که: "این بار تمدنی بسازید که در آن دین و سرکوب نباشد." در سریالهای متعددی دین به عنوان ابزار طبقه حاکم برای اعمال قدرت معرفی میشود؛ ابزاری برای طرد آنان که متفاوت میاندیشند و یا متفاوت عمل میکنند.
🔹 *۴- دین همان سحر است*
در قرآن به کرّات از کافران نقل شده که آنان انبیاء را ساحر میدانستند. برداشت متداول آن است که ادعای کافران مربوط به تشابه سحر و معجزه بوده، اما قرائن کافی برای حصر ادعای آنان در این مورد وجود ندارد؛ ادعای آنان یکی بودن نبیّ و ساحر بوده و نه فقط یکی بودن نبوت و سحر. ساحر فقط آنکه سحر انجام میدهد نیست، بلکه ساحری یک نقش اجتماعی مهم است. ساحر در جوامع پیشین نقشهای متعددی همچون معنابخشی به زندگی، ارتباط با فرا ماده، اِخبار از غیب، ترسیم آینده و غیره داشته است. هرچند کارکردهای دین منحصر در این موارد نیست، اما شکل صحیح برآورده کردن این نیازها در انحصار دین حقیقی است. ساحر با اشغال این مناصب، خود را به جای نبیّ مینشاند. در سریالهای آمریکایی با ساحران مثبتی مواجهیم (مثلا پیرزن مهربانی که از آن گفتگو شد) که عهدهدار این نیازها هستند و به خوبی آن را برآورده میسازند. در این جوامع جای خالی برای نبیّ باقی نمیماند؛ چون اهمّ وظایف او به دست کس دیگری به خوبی در حال انجام است، بنابراین "ساحر همان نبیّ است". سپس از خلال بیان اینکه "ساحر، همان نبیّ است"، این دلالت پنهان شکل میگیرد که "نبی، همان ساحر است" و اینگونه نبیّ و ساحر یکی میشوند.
https://ble.ir/dinrasaneh
تکنیک اقناع و عملیات روانی.pdf
6.09M
💥 پرده نگار «تکنیکهای #اقناع و #عملیات_روانی»
خلاصه ارائه حجت الاسلام جواد جلوانی
⚡️در این پاورپوینت با بیش از 20 تکنیک رسانه و اقناع با ذکر مثال آشنا می شوید.
@shaffaf_esfahan 👌
هدایت شده از مسجدانه
#کار_تشکیلاتی
رقابت مبارک
حوزههای کاری را میدان رقابتهای معنوی قرار بدهید
حسادت و رقابت همهجا بد است؛ جز در امور معنوی. اگر شما دیدید که برادرتان نماز شب میخواند، شما هم وادار بشوید به اینکه نماز شب بخوانید...
@masjednama | masjednama.ir
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙شما رهبر بشوید...
👈 صدایی که تا لحظاتی دیگر میشنوید، برای اولین بار منتشر میشود
🔹این فایل صوتی، حاوی سخنانی است که حضرت آیتالله خامنهای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی در سال آخر عمر امام بیان میکنند؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید».
🔸متن این روایت در خلال متون، کتاب روایت رهبری منتشر شده است.
🔹حضرت امام خمینی در مهرماه ۶۷، یعنی قریب به شش ماه مانده به رویدادهای فروردین ۶۸ که به عزل آیتالله منتظری از رهبری آینده نظام و انقلاب انجامید، در جلسهای با سران قوا (آقایان خامنهای، هاشمی، موسوی، موسوی اردبیلی) و حاج سید احمد خمینی، ضمن تاکید مجدد بر کنار گذاشتن آقای منتظری، #رهبری آیتالله خامنهای را پیشنهاد داده بودند.
🆔@voinews☑️
📲 کلاس مجازی 🔻
🌐 آینده پژوهی و فرصت های فضای مجازی
✅ بررسی وضعیت، رویکرد و فرصت های فضای مجازی در جهان و ایران
👤 مدرس: جواد جلوانی کارشناس ارشد رسانه (مسئول نسرا استان اصفهان)
🗓 زمان: یکشبنه ۲۵ خرداد ساعت ۱۵
🔗 لینک شرکت در کلاس:
🌐 video.nasraa.ir/r44vmf57j81
📌 نحوه شرکت در کلاس: پس از نصب نرمافزار ادوبی کانکت ویندوز یا موبایل، لینک کلاس را در مرورگر فایرفاکس یا نرمافزار ادوبی کانکت اندروید وارد کرده و به عنوان Gust نام خود را به انگلیسی بنویسید و وارد شوید.
🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) در استان اصفهان و فارس
➖
🆔 @shaffaf_esfahan
🔴 آزمون مجازی ششمین دوره نسرا 3
📅 چهارشنبه 21 خردادماه
🕰 ساعت 9 الی 16
📄 به صورت آنلاین در سامانه نسرا
#اخبار_نهضت
#نسرا3
#آموزش_مجازی
@nasraa_ir
💥 کنفرانس برخط
*«تکنیکهای اقناع و عملیات روانی»*
👥 با ارائه جذاب استاد محمدصادق جهانبخش،
و با حضور 79 نفر برگزار شد
🕒 هر 3 شنبه ساعت 3 با ما باشید!
#اقناع
#عملیات_روانی
*نسرا (نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی- اصفهان)* 👌
-1665720574_-210389.pdf
11.97M
💥 پاورپوینت
*«تکنیکهای اقناع و عملیات روانی»* (54 اسلاید)
👥 خلاصه ارائه استاد محمدصادق جهانبخش
🕒 هر 3 شنبه ساعت 3 منتظر ما باشید!
#اقناع
#عملیات_روانی
*(نسرا= نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی- اصفهان)* 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بخشش، لازم نیست اعدامش کنید
#بخشش لازم نیست، اعدامش کنید
باز هم #برداشت_غلط رسانهای
@shaffaf_esfahan
💥کنفرانس برخط
«سلبریتی شناسی و تحلیل لایوهای اینستاگرام!»
👥 با حضور استاد #حامد_کمال (مولف کتاب ناگفته های فضای مجازی)
🕒 سه شنبه ۲۷ خرداد راس ساعت ۱۵
لینک ورود (لینک زیر) ساعت ۱۴ فعال میشود 👇
http://video.nasraa.ir/r52jwtgfa76
📱اگر با موبایل و تبلت وارد میشوید حتما ادوب کانکت (adobe connect) را از کافه بازار دانلود کنید و لینک ورود را داخل آن کپی کنید
💻 اگر با کامپیوتر وارد میشوید حتما با مرورگر فایرفاکس وارد شوید.
#نسرا (نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی - اصفهان) 👌
-645849341_-210393.pdf
413.9K
💥اختصاصی نسرا؛
⚡️ *«بسته مطالعاتی جامع سواد رسانه و فضای مجازی»*
✍ در این فایل 77 کتاب و جزوه مطابق هرم #سواد_رسانه در سطح بندی مختلف معرفی شده است.
(شاید مشابه این بسته مطالعاتی را در هیچ جای دیگری پیدا نکنید!)
البته آدم اهل #مطالعه این روزها زیر ذره بین هم پیدا نمیشود 😊
@shaffaf_esfahan 👌
991108864_-210394.pdf
1.96M
💥اختصاصی نسرا؛
⚡️ *خلاصه و نکته برداری ۲۹ کتاب تخصصی مطالعات رسانه و ارتباطات* (۶۴ صفحه)
👥 نگارش و ارائه از جواد جلوانی
(این خلاصه کتابها مختصر است اما همچون یک پازل دید کلی از مطالب آکادمیک رشته مدیریت رسانه و ارتباطات در اختیار شما قرار میدهد) 😊
@shaffaf_esfahan 👌
🔻میتونی نام *فیلم سینمایی* استفاده شده در این کلیپ رو حدس بزنی؟
▶️ https://www.aparat.com/v/lfF9T
🌐 #دبیرستان_آنلاین_مهندس_نجفی(صالحین۲)
🆔 @najafi4
◾️ *آگهی استخدام*
🔸«اندیشکده شفافیت برای ایران» در نظر دارد با هدف ادامه فعالیتهای پژوهشی خود خصوصاً در زمینه بررسی آخرین تجارب و دستاوردهای علمی بینالمللی، مترجمی جدید را به تیم پژوهشی خود اضافه کند.
🔗 برای ارسال درخواست و کسب اطلاعات بیشتر به https://tp4.ir/careers/006 مراجعه کنید.
🆔 @Tp4_ir
فریلنسرها و مدیران شرکتهای استارتاپی! دیگر نگران بیمهٔ تکمیلی نباشید.
تینت برای حمایت از فریلنسرها و شرکتهای استارتاپی امکان ثبتنام ششمین دورۀ بیمه تکمیلی را برای اینگروهها فراهم کرده است.
🔗 https://tinet.page.link/insurance
برای دریافت اطلاعات به لینک بالا مراجعه کنید یا با شمارۀ 76250036-021 تماس بگیرید
🎥 *فیلم: دوازدهمین محفل هم افزایی فعالین فضای مجازی پاک با حضور دکتر رسول جلیلی و مهندس مجید خواهانی، هم بنیان گذار ارتباطات آنلاین اسکای روم*
https://www.aparat.com/v/DUMrk
#مهافمپ
@fampir
هدایت شده از بنیاد فرهنگی بقیه الله
ثبت نام دومین دوره کارگاه آموزشی آشنایی با بورس با تدریس آقای شمشیری آغاز شد🤩
شروع دوره : مردادماه
🌺با تخفیف استثنایی ویژه اعضا و فعالان فرهنگی🌺 و ظرفیت محدود
اعضای مراکز فرهنگی همراه با معرفی نامه 100 هزار تومان
مسئولین مراکز 50 هزار تومان
آزاد 250 هزار تومان
👀تلفن ثبت نام 37718313
💥 کنفرانس برخط
*«پدافند سایبری با شناخت بازیگردانان کمپانی های تاثیرگذار بین المللی»*
با حضور #سید_رسول_موسویان (پژوهشگر و مدرس)
🕒 زمان: سه شنبه 3 تیر ماه راس ساعت ۱۵
(لینک ورود از ساعت ۱۴ فعال میشود)
📱اگر با موبایل و تبلت وارد میشوید حتما نرم افزار ادوب کانکت (adobe connect) را از کافه بازار دانلود کنید و لینک زیر را در آن کپی کنید 👇
http://video.nasraa.ir/r8a3z5hgnv4/
💻 اگر با کامپیوتر وارد میشوید حتما با مرورگر فایرفاکس وارد شوید و فلش پلیر هم نصب داشته باشید.
*(نسرا = نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی- اصفهان)* 👌
✅سواد رسانه ای
🔸بر اساس نظریه #الیزابت_تامن، سواد رسـانه ای يـک واژه کلی است که سه مرحله پیوستاری را در برمـی گیـرد و منجـر بـه #توانمند_سـازی سـواد رسانه ای ميشود.
✅ مرحله اول؛ اهمیت برنامه ريزی شخصی در نحوه و میزان استفاده از رسانه ها ( #رژيم_مصرف_رسانه_ای ) است. به اين معنا که مخاطب توجه بیشـتری بـه انتخـاب اسـتفاده از انواع مختلف برنامه ها دارد.
✅ مرحله دوم؛ شامل يادگیری مهارتهای ويژه استفاده، #نگـاه_انتقـادی و يـادگیری بـا هدف تحلیل و پرسیدن اين سؤال اسـت کـه ايـن قالـب چگونـه سـاخته شـده و چـه چیزهايی ممکن است حذف شده باشند. مهارت های استفاده انتقـادی، بهتـرين کـاوش علمي برای فعالیت های گروهی يا کلاسـی در آمـوزش سـواد رسـانه ای در خصـوص آفرينش پیامهای رسانه ای هستند.
✅ مرحله سوم؛ در اين مرحله، مخاطب به #جنبه_هـای_نامحسـوس_تـر رسـانه_ای توجـه مي کند، به پرسشها و موضوع های عمیقی مانند: چه کسی پیام های رسانه ای را مي سازد؟
چه هدفي با فرستادن پیام دنبال می شود؟
چه کسي از ارسال پیام سود می برد و چه کسي
ضرر ميکند؟ و ... مـي پـردازد.
🔸آنچـه در ايـن لايـه اهمیـت دارد، شـناخت حقـايق و جنبه هايی از پیام است که حذف شدهاند؛ به عبارت ديگر، فهم متن از سوی مخاطب ، در گرو شناسايی ابعاد جا افتاده پیام است. اين بعد از سواد رسانه ای به اندازه ای اهمیت دارد که هابز از آن با عنوان #فهم_سطح_بالاتر ياد مي کند.
🔺از نظر هـابز، ايـن جنبـه از سـواد رسانهاي، توان پیش بینی کننده زيادی برای شناسايی نیازها و انتظارات مخاطبـان فـراهم ميآورد.
🔹 در نتیجه، با برخورداری از سواد رسانه ای (از #انتخاب_ساده_رسانه_ای_تا_نقد_مـتن ) و رسیدن به مرحله بالاتر آن ( #فهم_و_تفسیر_زمینه_های_متن ) ايـن امکـان بـرای مخاطـب فراهم می شود که در برابر هجوم سرسام آور پیامهای رسانه ای و القای آنها، هويت خود را حفظ کند.
🔸بر ايـن اسـاس، سـواد رسـانه ای، نظامی تفسـیری و ترجیحی، #متـأثر_از_داوری_های_ذهنی_و_اخلاقی است که مواجهـه فـرد را بـا پیـام هـای رسـانه ای (چـه در دسترس و چه جستجوگرانه) شکل مي دهد و موجب مي شود مخاطبان، در استفاده از پیامهـا و انتخاب آنها مسئولیت بیشتری احساس کنند.
@shaffaf_esfahan