eitaa logo
شاھ‌نجف!"
190 دنبال‌کننده
458 عکس
80 ویدیو
0 فایل
﷽ متولد : ¹⁴⁰¹٫¹⁰٫⁰⁴ - چه صرفه می‌بری ای نقره از رکاب شدن؟ برو "ضریح‌علی" باش تا ببوسندت ! ✨ راه ارتباطی ما و شما : https://harfeto.timefriend.net/17259879199237 وجود ما وقف امیرالمومنین حیدر!! (کپی چیه اصلا کانالُ بردارین برای خودتون)
مشاهده در ایتا
دانلود
-بسم‌اللّٰه-
شاعری‌شغل‌شریفی‌ست،به‌شرطی‌که‌قلم فقط‌ازمدحِ‌علی‌شاه‌ِنجف‌گویدوبس!
شاھ‌نجف!"
خدا تصویری از خود را زمانی که به قاب انداخت خدا را شُکر ما را هم به پایِ بوتراب انداخت #ابوتراب
رُطب‌های نجف وقتی دهان‌ها را به آب انداخت ضریح غرقِ انگورش مرا شَطِ شراب انداخت
خدا «ايمان» را براى پاكسازى دل از شرك، و «نماز» را براى پاك بودن از كبر و خودپسندى، و «زكات» را عامل فزونى روزى، و «روزه» را براى آزمودن اخلاص بندگان، و «حج» را براى نزديكى و همبستگى مسلمانان، و «جهاد» را براى عزّت اسلام، و «امر به معروف» را براى اصلاح توده هاى ناآگاه، و «نهى از منكر» را براى بازداشتن بى خردان از زشتى ها، و «صله رحم» را براى فراوانى خويشاوندان، و «قصاص» را براى پاسدارى از خون ها، و اجراى «حدود» را براى بزرگداشت محرّمات الهى، و ترك «مى گسارى» را براى سلامت عقل، و دورى از «دزدى» را براى تحقّق عفّت، و ترك «زنا» را براى سلامت نسل آدمى، و ترك «لواط» را براى فزونى فرزندان، و «گواهى دادن» را براى به دست آوردن حقوق انكار شده، و ترك «دروغ» را براى حرمت نگهداشتن راستى، و «سلام» كردن را براى امنيّت از ترس ها، و «امامت» را براى سازمان يافتن امور امّت، و «فرمانبردارى از امام» را براى بزرگداشت مقام رهبرى، واجب كرد. -امیرالمؤمنین﴿؏﴾ نهج‌البلاغه، حکمت۲۵۲
-بسم‌اللّٰه-
به‌وقت‌کارنخلستان،اگردنیا‌حواسش‌بود نگه‌میداشت‌درشیشه،عرق‌های‌جبینت‌را
ای فرزند آدم خودت وصىّ مال خويش باش، امروز به گونه اى عمل كن كه دوست دارى پس از مرگت عمل كنند. -امیرالمؤمنین‌﴿؏﴾ نهج‌البلاغه ، حکمت۲۵۴
-بسم‌اللّٰه-
سر ظُهر است،نه تنها که نجف، بلکه جهان ! ‐گرمِ گرم است، ز گرمای گنه سوز نجف :)
شاھ‌نجف!"
صُراحی می‌کشم وقتی شرابش اینچنین باشد دلم مست است تا ساقی امیرالمومنین باشد #مِی‌خانهِ‌نجف
علی منظور از مِی‌ها از این هوهو و هِی‌هِی ها علی می‌جوشد از هر لب ، لبِ ما یا لبِ نِی ها
تندخويى بى مورد ، نوعى ديوانگى است؛ زيرا كه تندخو پشيمان مى شود، و اگر پشيمان نشد پس ديوانگى او پايدار است. -امیرالمؤمنین﴿علیهم‌السلام﴾ نهج‌البلاغه،حکمت۲۵۵