eitaa logo
حرم‌ حضرت شاهچراغ علیه السلام
4.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
145 ویدیو
17 فایل
کانال حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام shahecheragh.ir سایت فارسی Lib.shahecheragh.ir کتابخانه Museum.shahecheragh.ir موزه en.shahecheragh.ir سایت انگلیسی aparat.cm/shahecheragh کانال آپارات کانال سروش sapp.ir/shahecheragh.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حرم‌ حضرت شاهچراغ علیه السلام
صفحه ۶ از ۹ عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، ادامه داد: دوم، باید پژوهش‌ه
صفحه ۷ از ۹ تولیت آستان مقدس اظهار کرد: جمله دیگری از حضرت آقا بیان می‌کنم که باز هم از همین کتاب «طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن» می‌باشد می‌فرمایند: «توحید اسلامی الهامی‌‌ست در زمینه حکومت، در زمینه روابط اجتماعی، در زمینه سیر جامعه، در زمینه هدف‌‌های جامعه، در زمینه تکالیف مردم، در زمینه مسئولیت‌‌هایی که انسان‌‌ها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیده‌‌های دیگر عالَم، دارا هستند، توحید این است. توحید اسلامی همان «اَلفی»‌‌ست که بعدش «ب» می‌‌آید و «پ» می‌‌آید و «چ» می‌‌آید، تا «ی» می‌‌آید. این جور نیست که بگویی خدا یک است و دو نیست و تمام بشود قضیه. خدا یک است، و دو نیست، معنایش این است که در تمام منطقه وجود خودت شخصا و جامعه‌‌ات عموماً، جز خدا کسی حق فرمانروایی ندارد»(امام خامنه‌‌ای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص۲۰۷). دکتر کلانتری با ذکر این نکته که مشروعیت، تنها با اذن خداوند محقق می‌شود، گفت: آیا می‌شود که انسان به معنای واقعی کلمه موحد باشد و بعد تحت حاکمیت کسی قرار بگیرد که از ناحیه خدا اذن ولایت ندارد؟! این می‌شود توحید؟ توحید به معنای واقعی کلمه اگر باشد، تنها کسی می‌تواند حکومت کند که از ناحیه خداوند اذن ولایت داشته باشد ولا غیر، اگر همه مردم دنیا هم جمع بشوند به کسی رای بدهند منهای اذن خداوند این مشروعیت ندارد؛ نه حکمرانی او و نه تبعیت ما از او مشروعیت ندارد. اگر همه دنیا جمع بشود و بگویند این فرد قاضی است اگر اذن الله نباشد این فرد هیچگونه مشروعیتی ندارد و تبعیت از او هم باطل است. وی ادامه داد: چیزی که قبلاً به ما یاد می‌دادند این بود که معنای لغوی توحید را به ما می‌گفتند و ما اغنا می‌شدیم، استاد هم بیش از این نمی‌دانستند. ولی متعلقِ هستی اگر خدا می‌باشد حتی در مسائل شخصی خودمان هم منهای اذن خدا نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم، این را باید متوجه بشویم و در عمل هم آن را نشان بدهیم. وی در خصوص ویژگی سومی که پژوهش‌های اسلامی، لازم است داشته باشند، گفت: آنکه در استنباط و فهم اصول اسلامی، مدارک و متون اساسی دین، اصل و منبع باشد، نه سلیقه‌ها و نظرهای شخصی یا اندوخته‌های ذهن و فکر این و آن. تا حاصل کاوش و تحقیق، به راستی اسلامی باشد و نـه هـر چیز جز آن. برای برآمدن این منظور، قرآن کاملترین و موثقترین سندی است که می‌توان به آن متکی شد که: باطل را از «هیچ سوی بدان راه نیسـت» و «در آن مایه، روشنگری هر چیزی هست» و «البته در پرتو تدبیری ژرف‌پیما که خود، ما را به آن فرمان داده است» (امام خامنه‌‌ای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن).
حرم‌ حضرت شاهچراغ علیه السلام
صفحه ۷ از ۹ تولیت آستان مقدس اظهار کرد: جمله دیگری از حضرت آقا بیان می‌کنم که باز هم از همین کتاب «
صفحه ۸ از ۹ تولیت حرم مطهر گفت: چقدر که ما اشتباه می‌کنیم و گاهی خودباختگی ما باعث این کار می‌شود که زمانی می‌خواهیم یک اندیشه‌ای را مطرح کنیم حتی از جنس اندیشه اسلام، می‌گوئیم که دانشمندان غربی هم این را گفته‌اند و می‌خواهیم با پشتیبانی حرف دیگران یعنی با پشتیبانی حرف یک فرد مشرک و ملحد، توحید را جا بیندازیم، در حالی که خودمان بهترین منابع را داریم. برای برآمدن این منظور، قرآن کامل‌ترین و موثق‌ترین سندی است که می‌توان به آن متکی شد؛ همین غفلتی که دائماً در جهان اسلام وجود داشته است. از صدر اسلام تا امروز بیش از ۲۰۰۰ تفسیر بر قرآن نوشته شده است که بعضی از آنها حدود ۱۰ الی ۲۰ جلد می‌باشد، زمانی که آنها را مطالعه می‌کنیم تازه متوجه می‌شویم که چقدر با قرآن فاصله پیدا می‌کنیم؛ تفسیر را برای چه می‌نویسند؟ می‌خواهند برای ما پرده‌ها را کنار بزنند و از آن لذت ببریم، متاسفانه بعضی از این تفسیرها را که مطالعه می‌کنیم اینقدر از قرآن متنفر می‌شویم که حدی ندارد، بعضی از تفسیر‌ها را هم که مطالعه می‌کنیم می‌گوئیم ای کاش زیست شناسی خوانده بودیم چون که زیست شناسی را خوب توضیح داده است، این چنین مواردی در جهان اسلام وجود دارد! مثلاً تفسیر «جواهر القرآن» که نویسنده آن «محمد بن طنطاوی جوهری»(از عالمان بزرگ و حکما و فضلای اهل تسنن مصری و اشعری است که در سال ۱۲۸۷ هـ ق متولد شد) او خطیب، نویسنده و مفسر قرآن بود که از علوم جدید هم بهره‌ای زیاد داشت، زمانی هم رهبر الازهر در مصر بود، این تفسیر چندین جلد می‌باشد که خود یک دایره المعارف است که هیچ بویی از قرآن نبرده است از همه چیز صحبت کرده است به جز قرآن؛ بعضی وقت‌ها هم تفسیری از قرآن می‌خوانیم که احساس می‌کنیم قرآن از آن سرشار است و طوری است که انگار بر خود ما نازل می‌شود. «وَنُنَزِّلُ مِنَ ٱلقُرءَانِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحمَة لِّلمُؤمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ ٱلظَّـلِمِينَ إِلَّا خَسَارا »؛ «و از قرآن آنچه براى مؤمنان شفا و رحمت است، فرو مى‌فرستيم و حال آنكه بر ستمكاران جز زيان نمى‌افزايد»؛ (آیه ۸۲، سوره اسراء). نُنَزِّلُ یعنی دائماً؛ و خداوند دائماً قرآن را نازل می‌کند. ظهرُهُ تنزيلُهُ و بطنُهُ تأويلُه. مِنهُ ما قد مَضي و مِنه ما لَم يکُن. يجري کَما تَجرِي الشّمسُ و القَمَرُ. کُلَّما جاء تأويلٌ مِنهُ يکوُن علي الأَمواتِ کَما يکونُ علي الأَحياءِ قال الله«وما يعلمُ تأويلَهُ إلّا اللهُ و الرّاسخونَ فِي العِلم»؛ «ظهر قرآن، تنزيل آن و بطن آن تأويلش است. بخشي از آن در گذشته بروز يافته و بخشي از آن هنوز نيامده است. (قرآن) همانند خورشيد و ماه جريان مي‌يابد؛ هر زمان تأويل چيزي از آن فرا رسد، هم‌چنان که بر گذشتگان جاري بوده است، بر آيندگان نيز جاري خواهد بود ...»؛ (بصائر الدرجات، ص۱۹۶؛ بحار الأنوار، ج۸۹، ص۹۷). مانند خورشید که دائماً انرژی را برای ما ساطع می‌کند، با اینکه ما حتی حواسمان هم نیست ولی او کار خود را انجام می‌دهد، اتفاقاً امروز هم انرژی می‌دهد و قبلاً هم انرژی منتشر می‌کرده و همه آن تازه می‌باشد، این انرژی و گرما، انرژی و گرمای دیروز نیست، این جدید است. امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: قرآن مانند خورشید است که دائماً انرژی و گرما ساطع می‌کند. «وَلَا يَزِيدُ ٱلظَّـلِمِينَ إِلَّا خَسَارا»؛ «و حال آنكه بر ستمكاران جز زيان نمى‌افزايد»؛ (آیه ۸۲، سوره اسراء). خسارت چه چیزی می‌شود؟ یعنی اینکه تفسیری بنویسی ولی دائماً از قرآن فاصله بگیری، اینکه حتی چندین جلد بنویسی ولی بعد فردی که آن را مطالعه می‌کند بی‌خیال قرآن بشود، این تفسیرها را هم داریم. بعضی از تفسیرها هم هست که وقتی آن را مطالعه می‌کنیم کلمه‌ها جان می‌گیرند؛ ما بر اثر همه باوری که داریم وقتی که می‌گوئیم قرآن کتاب جاودانه الهی است، یعنی اینکه کلمه به کلمه و ذره به ذره قرآن، متعلق به امروز و حال می‌باشد، نه اینکه منحصر به عصر پیامبر(ص) باشد، اشتباه نکنید. تورات جاودانه نیست هرچه بوده متعلق به عصر حضرت موسی(ع) بوده است، انجیل جاودانه نیست آن هم هرچه بوده است متعلق به عصر حضرت عیسی(ع) بوده و از آن گذشته است. وقتی که می‌گوئیم کتاب جاودانه الهی، یعنی اینکه منتسب به امروز می‌باشد و این کلمه‌ها همین امروز با ما صحبت می‌کنند، حتی اِعراب‌ها هم با ما صحبت می‌کنند و ما را به حرکت در می‌آورند.
حرم‌ حضرت شاهچراغ علیه السلام
صفحه ۸ از ۹ تولیت حرم مطهر گفت: چقدر که ما اشتباه می‌کنیم و گاهی خودباختگی ما باعث این کار می‌شود ک
صفحه ۹ از ۹ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، پیرامون ویژگی‌های نگاه امام خامنه ای(دام ظله) به قرآن، اظهار کرد: این سبک نگاه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به قرآن دارند دارای این ویژگی‌ها می‌باشد؛ ویژگی نخست؛ یک تفسیر اجتماعی زنده و زندگی ساز می‌باشد؛ علاوه بر کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»؛ ۱۰ جلد تفسیرهم از ایشان منتشر شده است که همچنان ادامه پیدا کرده است حتی در دوران سخت جمهوری اسلامی، ایشان تفسیررا ترک نکردند و الحمدلله تعداد زیادی از سوره‌ها تفسیر شده‌اند. زندگی ساز، زنده، جامعه ساز و حاضر در متن زندگی. قرآنی می‌شود یک قرآن نیک و پسندیده که در متن زندگی ما حضور داشته باشد. این تفسیر، قرآن را در متن زندگی ما می‌آورد. ویژگی دوم انسجام و پیوستگی همه اجزای قرآن در ارائه یک نظام جامع تربیتی، معرفتی، سیاسی و اجتماعی است؛ ما باید بتوانیم بر اساس همه ۶۲۳۶ آیه قرآن، یک نظام جامع که همه این ابعاد در آن وجود داشته باشد را شکل بدهیم، تفسیری که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در قرآن انجام می‌دهند ناظر بر این کار می‌باشد. ویژگی سوم اینکه قرآن به قرآن می‌باشد؛ به کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و سایر تفسیر‌ها‌یی که از ایشان منتشره شده است نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که در این تفسیرها خیلی از روایت صحبت نمی‌شود که بگوییم می‌شود روایی؛ یا تجربی و فلسفی نمی‌باشد، بلکه تفسیر قرآن به قرآن است یعنی همه اجزا با هم کار می‌کنند و یک نظام را در اختیار ما می‌گذارند. چهارمین ویژگی آن این است که مبتنی بر نیاز و مقتضیات زمان می‌باشد؛ نگران این نباشیم که بگوئیم قرآن متعلق به امروز است، بله منتسب به امروز است، مخصوص گذشته بوده و دقیقاً متعلق به امروز هم می‌باشد. دکتر کلانتری تصریح کرد: تفسیر قرآن باید مبتنی بر نیازهای زمان باشد، یعنی اگر ما امروز مسئله فضای مجازی را داریم پس قرآن هم باید پاسخ ما را در این زمینه بدهد، نه مثلاً اینکه ۱۰۰ سال آینده که این مسئله قدیمی شد پاسخگو باشد. این می‌شود یک سبک قرآنی خاص؛ ممکن است که بپرسید به جز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دیگران هم این گونه سبکی را داشتند یا نه، بنده معتقد هستم که اگر هم موجود باشد خیلی ضعیف است. فرض کنید سید قطب (نویسنده، شاعر، آموزگار، محقق اسلامی، نظریه‌پرداز، و یکی از اعضای برجسته‌ی اخوان‌المسلمین مصر است؛ که بعدها توسط جمال عبدالناصراعدام شدند)؛ در تفسیر«فی ظلال القرآن» با اینکه یک تفسیر اجتماعی می‌باشد و خود حضرت آقا هم آن را ترجمه کرده اند، تفسیرایشان نازل بر اجتماع است اما سایر ویژگی‌های دیگر را به این صورت ندارد یعنی این عینیتی را که اینجا مشاهده می‌کنید که در متن زندگی امروز ما می‌آید در تفسیر «فی ظلال القرآن» مشاهده نمی‌کنیم، بیشتر سیاسی می‌باشد. یا سایر تفاسیری که دیگر نوشته‌اند، به عنوان مثال؛ تفسیر نمونه حضرت آیت الله مکارم را مشاهده کرده‌اید بیشتر یک تفسیر اجتماعی و در سطح عام مردم می‌باشد، نیتشان هم این بوده است که همه مردم بتوانند در همه سطح از این تفسیر استفاده کنند و از روایت هم بسیار زیاد در آن استفاده شده است. تفسیر علامه طباطبایی بیشتر جنبه فلسفی- کلامی دارد. تفسیر آیت الله مصباح یزدی که ۱۰ جلد شناخت قرآن دارد، بیشتر دارای جنبه فلسفی- کلامی است که خیلی قوی و دقیق هم می‌باشد، در همان حوزه است که ایشان خودشان تخصص قالب دارند. در تفسیری که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با این سبک بیان می‌کنند، بیشتر نیاز جامعه امروز را از جمله در حوزه‌های فردی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حکومتی، مد نظر داشته‌اند. shahecheragh.ir/info.aspx?type=n&id=222232 @SHAHECHERAGH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 اطلاع‌رسانی مراسم سالگرد بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام و شهدای مقاومت 🔸لینک تیزر در کانال آپارات جهت دریافت در کیفیت‌های پخش مختلف: aparat.com/v/dwgtzw2 🔸کانال رسمی آپارات حرم مطهر: aparat.com/shahecheragh ▫️تهیه شده در روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام @SHAHECHERAGH
💠 آیین افتتاحیه دوره آموزشی ادیانی «سند برادری انسانی؛ دلالت‌ها و پیامدها» ▫️با حضور اساتید ملی و بین المللی، و حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام دکتر کوهساری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و حجت الاسلام محمدصادق امین‌دین مدیر دفتر ادیان و مذاهب حوزه‌های علمیه 🗓 چهارشنبه ۲ آبان، ساعت ۸ صبح، سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر 🔗 لینک پخش زنده در کانال آپارات حرم مطهر: aparat.com/shahecheragh/live @SHAHECHERAGH
💠 نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تروریستی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام 🔹 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام و دکتر حسن عبدلیان‌‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه 🗓 پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۸ صبح، سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر 🔗 لینک پخش زنده در کانال آپارات حرم مطهر: aparat.com/shahecheragh/live @SHAHECHERAGH
💠 دیدار تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام با خانواده مکرم شهیده کرباسی صبح امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، به اتفاق جمعی از خدام حرم مطهر، با حضور در منزل بانوی شهیده معصومه کرباسی، ضمن تکریم و عرض تسلیت و همدردی با خانواده معزز این شهیده والامقام، صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال برای ایشان مسألت کردند. شایان ذکر است شهیده معصومه کرباسی بانوی ایرانی مقیم لبنان و همسرش رضا عواضه، زوج نخبه‌ای بودند که ۲۸ مهرماه، در بیروت مورد حمله پهپادهای رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار گرفتند و به فیض شهادت نائل آمدند. shahecheragh.ir/galleryview.aspx?id=154195 @SHAHECHERAGH
💠 مراسم بزرگداشت شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، شهدای جبهه مقاومت و افتتاحیه کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس 🗓 چهارشنبه ۲ آبان 🔸 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(قدس سره): سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و مداحی برادران حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج میثم مطیعی، حاج سید رضا نریمانی، حاج محمد حسین پویان‌فر، حاج مهدی رسولی و حاج علی اکبر افخمی 🔸 به همراه گلریزان طلا و زیورآلات زنان و مادران شیرازی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان(پویش ایران همدل) 🗓 پنج‌شنبه ۳ آبان 🔸 ساعت ۱۶: آیین گلباران قبور مطهر شهدای آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، با حضور خدام حرم مطهر و خانواده های معزز این شهدای والامقام 🔸 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(قدس سره): سخنرانی حجت السلام و المسلمین دکتر کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، مداحی سید مجید بنی فاطمه و شعرخوانی حاج احمد بابایی، با اجرای نجم الدین شریعتی @SHAHECHERAGH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ظهر امروز چهارشنبه ۲ آبان‌ماه، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام و جمعی از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالی) دیدار کردند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در این دیدار، حوادث منطقه و ایستادگی و مجاهدت مقاومت را باعث تغییر در سرنوشت و تاریخ منطقه خواندند و با تأکید بر شکست رژیم صهیونیستی در نابود کردن مقاومت، با وجود کشتار بیش از ۵۰ هزار انسان بی‌گناه، شکست بزرگ‌تر را رسوایی فرهنگ و تمدن و سیاستمداران غرب دانستند و گفتند: در صف‌آرایی جبهه مقاومت در مقابل جبهه شرارت، پیروزی از آنِ مقاومت است. 🔹 مشاهده متن کامل سخنان امام خامنه ای(دام ظله) در این دیدار: farsi.khamenei.ir/news-content?id=58045 @SHAHECHERAGH
💠 آیین افتتاحیه دوره آموزشی گفتگوی ادیانی «سند برادری انسانی؛ دلالت‌ها و پیامدها» امروز چهارشنبه ۲ آبان‌ماه با حضور حجت الاسلام دکتر کوهساری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و حجت الاسلام محمدصادق امین‌دین مدیر دفتر ادیان و مذاهب حوزه‌های علمیه، دوره آموزشی گفتگوی ادیانی «سند برادری انسانی؛ دلالت‌ها و پیامدها» در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، این دوره آموزشی با همکاری مشترک واحد ارتباطات و بین الملل حرم مطهر، مجتمع آموزشی پژوهشی حوزه های علمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دفتر ادیان و مذاهب بین الملل حوزه های علمیه، برگزار و تا ۴ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. گفتنی است، سند برادری انسانی یک اعلامیه مشترک است که در بهمن ماه ۱۳۹۷ شمسی توسط الازهر مصر و واتیکان امضا شد. هر چند این سند به منظور ترویج صلح، عدالت، و همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان مختلف تدوین شده است، اما تاکنون پیامدهای مهمی برای جهان اسلام و عالم تشیع داشته است. به منظور بررسی ابعاد دلالت‌ها و پیامدهای این رویداد مهم و تعمیق دانش کنشگران عرصة گفتگوی دین با مفاهیم این سند «دوره دانش‌افزایی سند برادری انسانی، دلالت‌ها و پیامدها» توسط مرکز گفتگوی ادیان و دیگر کنشگران این عرصة مهم دیپلماسی فرهنگی برگزار می‌گردد. shahecheragh.ir/galleryview.aspx?id=154196 @SHAHECHERAGH
DR.Rafiee.mp3
10.34M
🎙 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی، در مراسم بزرگداشت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام و جبهه مقاومت 🗓 چهارشنبه ۲ آبان۱۴۰۳ ▫️ شبستان امام خمینی(قدس سره)، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام @SHAHECHERAGH
R.Narimani.mp3
8.23M
🎙 روضه‌خوانی حاج سید رضا نریمانی، در سوگ شهدای شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام و شهدای جبهه مقاومت 🗓 چهارشنبه ۲ آبان۱۴۰۳ ▫️ شبستان امام خمینی(قدس سره)، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام @SHAHECHERAGH
MarsieShohada.mp3
20.49M
🎙 مرثیه‌خوانی برادران حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج میثم مطیعی، حاج سید رضا نریمانی، حاج محمد حسین پویان‌فر، حاج مهدی رسولی و حاج علی اکبر افخمی، در رثای شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام و شهدای جبهه مقاومت 🗓 چهارشنبه ۲ آبان۱۴۰۳ ▫️ شبستان امام خمینی(قدس سره)، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام @SHAHECHERAGH
تجدید میثاق با شهدای حرم مطهر 🔳 مراسم بزرگداشت شهدای آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام و جبهه مقاومت/ سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام، میزبان پویش ایران همدل در آستانه فرا رسیدن چهارم آبان‌ماه، دومین سالگرد شهدای والامقام حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام، غرق عزا و ماتم است. امشب چهارشنبه ۲ آبان‌ماه، نخستین شب مراسم بزرگداشت این شهدای معزز، شهدای حمله دوم تروریستی و همچنین شهدای جبهه مقاومت، با حضور تولیت حرم مطهر، خانواده های معزز شهداء و زائران و مجاوران آستان مقدس، باشکوه فراوان در شبستان امام خمینی(قدس سره)، برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این مراسم حماسی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخن پرداخت و برادران حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج میثم مطیعی، حاج سیدرضا نریمانی، حاج محمد حسین پویان‌فر، حاج مهدی رسولی و حاج علی اکبر افخمی، مرثیه‌سرایی کردند. شایان ذکر است در حاشیه این مراسم، پویش ایران همدل، گلریزان طلا و زیورآلات زنان و مادران شیرازی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، با مشارکت پرشور بانوان شیرازی، برگزار شد. shahecheragh.ir/galleryview.aspx?id=154197 @SHAHECHERAGH