eitaa logo
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاه فضل
225 دنبال‌کننده
139 عکس
134 ویدیو
38 فایل
لطفاً سوالات خود را به آدرس زیر ارسال نمایید @Alireza_shahfazl
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم رب الشهدا و الصدیقین شهادت پر افتخار بزرگ سردار رشید جبهه مقاومت و مدافع حرم اهل بیت سلام الله علیهم، برگ زرین دیگری از انقلاب را رقم زد. این عروج عارفانه سرآغازی است برای خروش انقلابی عاشقان و شیفتگان انقلاب اسلامی در سراسر جهان و مقدمه ایست برای آزاد سازی قدس شریف. جنایت آمریکاییها در ترور ددمنشانه سردار حاج قاسم سلیمانی حکایتگر خوی استکبار و بی رحمی این ابرقدرت پوشالی جهانخوار می باشد و زمان آن رسیده که خفتگان امیدوار به این جنایتکاران از خواب غفلت بیدار شده و همراه با ملت شریف و انقلابی ایران، به وظایف استکبارستیزی خود عمل نموده و از دشمنان قطع امید نمایند. شهادت پر افتخار این سردار مقاومت را به محضر مبارک امام عصر علیه السلام و مقام معظم رهبری و کلیه رزمندگان جبهه مقاومت و جامعه دانشگاهی کشور که همرزم این شهید در جبهه علمی می باشند، تسلیت و تبریک عرض نموده از خداوند متعال خواستاریم روح بلند این شهید بزرگوار و والا مقام را سر خان کرم اهل بیت میهمان بگرداند. یا لیتنا کنا معکم فافوز معکم علیرضا شاه فضل قمصری
باسمه تعالی گرونا و تضرع کرونا که محصول خوردن گوشت حیوانات حرام گوشت در چین بوده است، اینک به سراسر دنیا حمله کرده است و انسان پیشرفته قرن 21 را با چالش بزرگی مواجه نموده است. این گرفتاری که مسببین و غیر مسببین را شامل شده است، تداعی کننده آیه شریفه 25 انفال می باشد که می فرماید از فتنه ای بترسید که فقط افراد گنهکار را آسیب نمی زند بلکه همه افراد را مبتلا می سازد. اگر در قرآن کریم می فرماید امر به معروف کنید دلیلش این است که اگر عده ای گناه کردند و دیگران امر به معروف نکردند یا امر به معروفشان فایده نداشت اینگونه نیست که بلا و مصیبت فقط به گنهکاران برسد بلکه انسان های خوب و پاک هم به بلای آنها گرفتار می شوند. در هر صورت کشور عزیز ایران و مردم شریف ما قربانی حرامخواری برخی از مردم چین شده اند و در حال حاضر با مشکلی دست و پنجه نرم می کنیم که معلوم نیست چند نفر قربانی بگیرد و تا چه میزان آسیبهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امثال آن به بار بیاورد. با رجوع به آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت دو نکته مهم برای خروج از بحران می توان دریافت نمود: 1 – اولین نکته رعایت نکاتی است که متخصصین امر در خصوص جلوگیری از گسترش ویروس بیان می کنند. متاسفانه عده ای متدینین جاهل با مسخره کردن این نکات موجبات وهن دین را فراهم می آورند. این درحالی است که در سیره اهل بیت می بینیم با اینکه ائمه و پیامبر اکرم معصوم بوده اند و علم غیب داشته اند اما در موارد متعددی به پزشک مراجعه می کرده اند حتی اگر پزشک غیر مسلمان باشد. 2 – در کنار رعایت نکات بهداشتی باید از منظر اخلاقی و اعتقادی نیز به این موضوع نیم نگاهی داشت. در سوره مبارکه اعراف آیات 94 و 95 خداوند می فرماید: ما امتهای قبلی را به سختی ها و گرفتاریها مبتلا ساختیم به امید اینکه تضرع کنند و به سمت خدا بازگردند اما آنها وقتی گرفتاریها را دیدند به دلیل اینکه قساوت قلب داشتند تضرع نکردند. وقتی مردم گرفتار می شوند و تضرع نمی کنند این گونه نیست که ما بلای آن ها را نگه داریم و الی الابد آنها را اذیت کنیم؛ بلکه سختیهای آنها را تبدیل به آسایش می کنیم ولی مردم گمان می کنند که سختیها و برطرف شدن آن از طرف خداوند نبود بلکه آمدن مصیبت و رفتن آن را کار طبیعت می دانند و می گویند پدران ما هم این نوع گرفتاریها را داشته اند. خداوند می فرماید پس از این نوع تفکر است که عذاب ما یک مرتبه به سراغ آنها می آید و آنها را هلاک می کند و دیگر فرصتی برای برگشت برای آنها وجود ندارد. آنچه از این آیات شریفه و سایر آیات قابل استفاده است اینکه در این شرایط ضمن رعایت مسائل بهداشتی و درمانی باید با دعا و مناجات ارتباط خود را با خداوند تقویت نماییم و از مقام الوهیت درخواست نماییم ضمن بخشش گناهان، لطف و رحمت خود را شامل حال ما کند و مردم و کشور ما را از بلاها و مصیبت ها نجات دهد.
علیرضا شاه فضل: کارشناس مذهبی: امام جواد (ع) بهترین معیار را برای تشخیص سخن حق و باطل مطرح کردند تهران – ایرنا – یک کارشناس مذهبی از روایت امام جواد (ع) به عنوان بهترین معیار در تشخیص حق و باطل بودن مطالب مطرح شده در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای یاد کرد. شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) سالروز میلاد امام جواد (ع) را درحالی جشن می گیرند که یک ویروس مرموز نه فقط زندگی مردم ایران و بسیاری از مردم جهان را تحت الشعاع خود قرار داده که با اخبار لحظه به لحظه ای که در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود، آرامش و آسایش را از همگان سلب کرده است. به این بهانه و به مناسبت میلاد امام نهم روایتی از آن حضرت را بررسی می کنیم که در این وانفسای اخبار صحیح و غلط از این ویروس شایع، معیاری دقیق و زیبا به انسان ارائه می کند تا در میان صدها و هزاران خبری که از طریق فضای مجازی یا رسانه های دیگر به دستش می رسد، اندکی تامل و تفکر کند. امام محمد تقی (ع) فرمود: هر کسی که به سخن گوینده ای تمایل پیدا کند، در واقع بنده او شده است. یعنی اگر آن گوینده برای خدا سخن بگوید، شنونده نیز بنده خداست ولی اگر گوینده از زبان شیطان و هوا و هوس حرف بزند، شنونده نیز بنده شیطان خواهد بود. حجت الاسلام علی رضا شاه فضل قمصری در توضیح این روایت به خبرنگار معارف ایرنا گفت: امام جواد (ع) می فرماید اگر شما به سخن کسی گوش می دهی، در واقع از او اطاعت می کنی و خود را بنده او می سازی و امام در توضیح اینگونه می فرماید که اگر گوینده سخن به خدا متصل باشد، شما هم به حرف خدا گوش می دهید ولی اگر گوینده سخن از طرف غیر خدا باشد، شما را در واقع بنده غیر خدا قرار می‌دهد. وی افزود: اگرچه در این روایت، گوش دادن به سخن دیگران مطرح شده ولی امروزه مصادیق بسیاری برای این روایت وجود دارد. مثلا کتابی که مطالعه می‌کنیم، فیلم یا سریالی که مشاهده می کنیم، دوستی که با او معاشرت می کنیم یا معلمی که از او درس می آموزیم و افکار و اندیشه هایی که از دیگران یاد می گیریم؛ همه از مصادیق گوش دادن به سخن دیگران است. این کارشناس مذهبی اضافه کرد: امروزه جوانان مطالب بسیار زیادی از روش های مختلف مانند ماهواره‌ و فضای مجازی یاد می‌گیرند که متاسفانه بخش زیادی از محتواهای ارائه شده در این قالب ها، محتواهای مورد تایید دین اسلام نیست. وی افزود: در بسیاری از این ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی به ما گوشزد می کنند که شما باید آزاد باشید و آزادانه بیاندیشید و خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید و خود را برده دیگران قرار ندهید و نباید از دیگران تقلید کنید که این شعار و سخن، بسیار فریبنده است. این استاد دانشگاه کاشان ادامه داد: هر انسانی در ابتدای امر احساس می‌کند که چه کلام و پیام خوبی را فرامی گیرد اما وقتی بیشتر دقت می کنیم، متوجه می شویم که رسانه‌ها با جنگ رسانه‌ای و بمباران اطلاعات و ایجاد شبهات مختلف تلاش می‌کنند که پیام مدنظر خودشان را به ما القا کنند و ما را بنده خودشان قرار دهند و با شعار فریبنده آزادی، ما را از اسلام دور ‌کنند. وی افزود: امام جواد (ع) به زیبایی به این مسئله اشاره می فرماید که وقتی شما سخنان آنها را گوش می دهید، خودتان را بنده آنها قرار می دهید. البته سخن در این نیست که انسان گوش خود را بگیرد و به سخن کسی گوش ندهد. شاه فضل اضافه کرد: این مساله که ما سخنان دیگران را و حتی سخنان دشمنان خود را گوش بدهیم، از نظر اسلام منعی ندارد ولی مانع آنجایی قابل طرح است که سخنان آنها را بدون چون و چرا و تحلیل درست بپذیریم و به آن عمل کنیم. وی با استناد به آیه 18 سوره زمر اظهار داشت: قرآن کریم توصیه می‌کند که انسان مومن سخنان دیگران را بشنود و بهترین آنها را انتخاب کند. بنابراین لازم است سخنانی را می شنویم که از روش های گوناگون مانند ماهواره های معاند و شبکه‌های مجازی در اختیار ابرقدرت‌ها پخش می شود، با دقت تجزیه و تحلیل کرده و ضمن مقایسه آن سخنان با آیات قرآن و روایات، بخش‌های صحیح آنها را انتخاب کنیم و بقیه را دور بریزیم. امام محمدتقی (ع) در دهم رجب سال 195 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و به مدت 17 سال امامت کرد و در سال 220 هجری قمری در سن 25 سالگی به شهادت رسید و از آن حضرت به عنوان جوان ترین امام در میان ائمه یاد می کنند.
باسمه تعالی دعای از بین برنده کرونا یکی از آموزه های اصلی دین ما این است که دعا نقش بسیار زیادی در زندگی روزمره انسان دارد. دعا می تواند اقتصاد ما را شکوفا کند، فرزند ما را تربیت نماید، شر دشمن را از سر ما کم کند، بیمار را شفا دهد، دلها را به یکدیگر نزدیک کند، موجب نزول باران شود و هزاران هزار کار دیگر. توصیه هایی که در دین ما نسبت به دعا کردن وجود دارد یک نکته تکمیلی هم دارد که معمولا مورد غفلت قرار می گیرد و غفلت از آن باعث عقب افتادگی مسلمانان در طول اعصار و قرون شده است. آن نکته تکمیلی این است که دعا به تنهایی کارساز نیست بلکه انسان در کنار تلاش عاقلانه باید دعا هم داشته باشد. انسان برای کار کشاورزی تلاش می کند همزمان دعا هم می کند تا خداوند به کار او برکت دهد و بلاهای احتمالی را برطرف نماید. بیمار دارو را مصرف می کند در عین حال برای سلامتی خود دعا هم می کند . دانش آموز درس را می خواند و در کنار آن دعا می کند که در آزمون نمره قابل قبولی بگیرد. هم دعا کردن کار الهی است هم تلاش کردن. در قرآن کریم در کنار توصیه به دعا، مکرر دعوت به تلاش شده است. قرآن هم می فرماید بگو اگر دعای شما نباشد خداوند به شما هیچ توجهی نمی کند ( فرقان، 77 ) هم می فرماید برای انسان جز تلاش و سعیش نتیجه نمی دهد. ( نجم، 39 ) اتهامی که این روزها دشمنان اسلام به مسلمانان وارد می کنند و به واسطه آن مومنین را به تمسخر می گیرند این است که می گویند شما می خواهید با دعا کردن ویروس کرونا را از بین ببرید و از درمان استفاده نمی کنید. این گروه از دشمنان با مسخره کردن مکان های مذهبی و برنامه های دینی سعی در دور کردن جوانان از دین دارند و متاسفانه می بینیم که برخی از جوانهای مذهبی نیز گرفتار این شبهه شده اند. برخی از متدینین که اهل جلسات اهل بیت هستند اسیر این شبهه شده و می گویند ذکر صلوات و دعای فرج و امثال آن تاثیری در بیماری ندارد و باید دنبال رعایت بهداشت بود. آنچه اساس آموزه های دینی ماست این است که هم دارو سلاح مبارزه با بیماری است هم دعا. اساسا خداوند در مواقع گرفتاری دوست دارد صدای تضرع و گریه بنده اش را بشنود تا به این وسیله بنده به خدا نزدیک شود. تفاوت مومن با غیر مومن در بیماری ها و گرفتاریها همین است که غیر مومن وقتی بیمار می شود زجر بیماری را تحمل میکند اما به خدا نزدیک نمی شود ولی انسان مومن در کنار درک بیماری به خداوند و اهل بیت نیز نزدیک می شود و بدینوسیله بیماری برای مومن رحمت است و برای غیر مومن زحمت. علم و دانش بشر هنوز به آن مرحله نرسیده است که درک کند دعا چه تاثیر بر روند بهبود بیماری و رفع مشکلات دارد به همین دلیل منکرین دین این آموزه ها را به تمسخر می گیرند درحالی که اساس دین اسلام ایمان به غیب است. به این معنی که بسیاری از آموزه های دینی ما قابل اثبات علمی و فهم عقلی نیست و به ما توصیه شده است که به آن ایمان آورده و به مقتضای آن عمل نماییم چون اینها از امور غیبی هستند و اساسا ارزش رفتارهای دینی تا حد زیادی به همان غیب بودن آنها می باشد.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🌹🌹🌹🌹🌹 🌻🌻🌻🌻 🌸🌸🌸 🌾🌾 سلام تبریک سال جدید بهانه ایست برای عرض ادب و ارادت امیدوارم سالی که شروعش مزین به باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه السلام است همراه با جهش در تمامی زمینه ها بویژه تولید و اقتصاد و ... و علی الخصوص جهش اخلاق و معنویت باشد. با مراقبت از سلامتی خود و دیگران، غم‌ها را شکست خواهیم داد و شادی آفرینی خواهیم کرد. التماس دعا شاه فضل 💐💐💐💐💐💐
باسمه تعالی السلام علیک یا موسی بن جعفر چرخ روزگار اینگونه چرخید که سال جدید را با یک التهاب جهان شمول آغاز کنیم، بهارمان در فضایی مالامال از اضطراب و دلهره آغاز شد و خدا کند این سخن پیشینیان که گفته اند: «سالی که نکوست از بهارش پیداست » سخن مطابق با واقعی نباشد. تنها دلخوشیمان این است که روز تحویل سال نو، مزین به نام امام موسی بن جعفر علیه السلام است، امامی که در بین ائمه لقب باب الحوائج دارد. یادش به خیر وقتی به کاظمین می رفتیم زوار به جای سلام دادن مکرر می گفتند یا باب الحوائج. امامی که ۱۵ سال زندان را تحمل نمود و لب به شکوه نگشود و در نهایت دعا کرد تا از زندان نجات یابد و وقتی مردم خبر آزادی ایشان را شنیدند و جلو درب زندان جمع شدند، در عین ناباوری مواجه شدند که عده ای زندانبان تابوتی آوردند و پیکر مطهر امام را روی پل بغداد قرار دادند و با تعجب دیدند هنوز غل و زنجیر به دست و پای امام سنگینی می کند. امام موسی بن جعفر علیه السلام باب الحوائج است، اما نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه حاجات تمامی دلدادگان به آستانش را اجابت می کند. امام همانگونه که امام همه انسانهاست باب الحوائج همه انسانها نیز می باشد. با کمال عجز و ناتوانی از مواجهه با مشکلات، رو به سوی آستانش دست نیاز دراز می کنیم و با خضوع از ایشان می خواهیم بلایای طبیعی و شرور را از ما دفع کند و در مقابل تعهد می دهیم که تمام وجودمان را در خدمت دستوراتشان قرار دهیم و عبدشان باشیم.