eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
72 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.1هزار ویدیو
359 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
ولایت
🔹 اینكه فرمود: ﴿إِنَّما وَلِیكُمُ اللّهُ﴾ خطاب به و ذوی العقول است و خطاب به مكلفین است نه به غیر مكلف؛ به محجورین به دیوانگان و صبیان و مجانین و مفلّسین كه خطاب نمی ‌كند! 🔹 در ﴿النَّبِی أَوْلی بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ﴾ در ﴿إِنَّما وَلِیكُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ﴾، این به معنای والی بودن, سرپرست بودن, بودن است كه بازگشتش به ولایت و سرپرستی آن شخصیت حقوقی است نه شخصیت حقیقی. شخصیتِ حقیقی او زیر مجموعه این ولایت است یعنی از آن جهت كه امیرالمومنین است، ولی است و از آن جهت كه علی ‌بن‌ ابی ‌طالب است، با دیگر مردم، تحت ولایت خودش قرار دارد؛ از آن جهت كه علی است، با سایر افراد یكی است و از آن جهت كه امیرالمومنین است، ولی است. 🔹 این ، سرپرستی كار را به عهده دارد، زیرا او اگر بخواهد فتوا بدهد، عمل به فتوا واجب است حتی بر خودش؛ اگر بر كرسی قضا نشسته است، نقض آن قضا حرام است حتی بر خودش و عمل به آن قضا واجب است حتی بر خودش؛ اگر بر كرسی حكومت نشسته است و از آن جهت كه حاكم است حكم ولایی دارد، عمل به آن حكم واجب است حتی بر خودش و نقض آن حكم حرام است حتی بر خودش! 📚 سوره مبارکه مائده جلسه 173 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
صمدیّت منشأ ولایت خداوند

🔸 با عنایت به این که ولایت مستقل و اصیل از آن خداوند است، لازم است بدانیم که خداوند صمدیّت اوست، یعنی خداوند به دلیل صمد بودن ولی است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
صمدیّت منشأ ولایت خداوند

🔸 با عنایت به این که ولایت مستقل و اصیل از آن خداوند است، لازم است بدانیم که خداوند صمدیّت اوست، یعنی خداوند به دلیل صمد بودن ولی است... . 🔸 معرفت و اخلاص زمینه ساز صمدیت و ولایت انسان انسان برای این که ولی خدا شود، باید درون خود را از آکنده کند تا مظهر نام مبارک «الصمد» شده و نام والای «ولی» که از اسمای حسنای حق است، در او تجلّی نماید، زیرا چنان که گفته شد، منشأ ولایت الهی صمدیت آن حضرت است. انسان هایی که در معرفت دچار وهم و خیال نشده و خود را میان تهی نساخته اند، در معرفت هستند و در عمل یا مخلِصند یا مخلَص؛ به عبارت دیگر آن ها در دو بعدِ علم و عمل مظهر شده اند و از آن جا که علم و عمل دو شأن از شئون روح کامل است، پس روح آن ها مظهر صمد است و روحی که مظهر «صمد» شد، به همان مقدار، می تواند مظهر «ولی» باشد... . 🔸 مراتب صمدیّت انسان صمدیّت انسان و در نتیجه ولایت او دارای مراتب و درجاتی است و آن مراتب عبارت است از: یکم. ؛ گاهی صمد بودن انسان در مرحله ای است که تنها عرصه علم و عمل خویش را از دستبرد شیطان حفظ می کند. در نتیجه چنین کسی فقط بر خویشتن ولایت دارد. دوم. از روح دیگران؛ گاهی صمدیت به گونه ای است که نه تنها انسانِ برخوردارِ از آن، از حرم دل خویش حراست می کند، بلکه معرفت و اخلاص او هم چون شهاب ثاقب شیاطین را از افق روح عده ای طرد می کند. در نتیجه قلمرو ولایت چنین انسانی نیز گسترده تر است. سوم. ؛ گاهی انسان از این مقام نیز بالاتر می رود و آن مقام انسان کامل است که مظهر تامّ صمدیّت خدای سبحان است. کسی که خدای سبحان شد، باذن اللّه تدبیر جهان را برعهده دارد. 📚 شمیم ولایت ص 56 و 67 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
مایه فخر و مباهات

🔸... آن وجود شریف مایه فخر و مباهات همه است، زیرا از شجره طیبه آل پیامبر است. جدّ گرامی اش حضرت خاتم انبیاء محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) به وجود مهدی(عج) مباهات می کند. وقتی آن وجود مبارک مفاخر اهل بیت(علیهم السلام) را برای سیده زنان عالم فاطمه زهرا(علیهاالسلام) شرح می داد، فرمود: 👈 خداوند ما را به ویژگی هایی گرامی داشته است که دیگران فاقد آن هستند: «مِنَّا سِبْطَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ وَ هُمَا اِبْنَاك». و سپس از مهدی منتظر عصر ما سخن گفت و فرمود: مهدی این امّت از ماست: «وَ مِنَّا مَهْدِی هَذِهِ اَلْأُمَّةِ». و بدین سان به وجود حضرتش مباهات کرد و او را از (علیهم السلام) شمرد. 📚 امام مهدی (عج) موجود موعود ، ص58 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 14. شهادت دادن 🔹 آثار شهادت به حق امام باقر (ع) فرمود: اگر كسی به حق شهادت دهد تا حق مسلمانی را احیا كند در روز قیامت در حالی به عرصه محشر می ‌آید كه در پیش روی او تا آنجا كه چشم كار می ‌كند روشنایی و نور است و همه مردم او را به نام و تبار می‌ شناسند. [1] [1]. ... وَ مَنْ شَهِدَ شَهَادَةَ حَقٍّ لِیحْیىَ بِهَا حَقَّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ أَتَی یوْمَ الْقِیامَةِ وَ لِوَجْهِهِ نُورٌ مَدَّ الْبَصَرِ تَعْرِفُهُ الْخَلائِقُ بِاسْمِهِ وَ نَسَبِه (الكافى، ج7، ص318). 📚 مفاتیح الحیات ص 491. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
تتمیم رسالت

🔸 «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِینَ بِوِلایةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الأَئِمَّةِ علیهم السلام»؛ خدا را شاکریم که این نعمت را که است بر ما ارزانی داشت... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 تتمیم رسالت 🔸 «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِینَ بِوِلایةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الأَئِمَّةِ علیهم السلام»؛ خدا را شاکریم که این نعمت را که تجلی الهی است بر ما ارزانی داشت. 🔸 ولایت اهل بیت (علیهم السلام) وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است، زیرا اگر ولایت نباشد و امامت و وصایت نباشد، نه قرآن در جامعه می ماند و نه بیانات نورانی پیامبر می ماند. 🔸 خدای سبحان ولایت را دانست، فرمود اگر ولایت نباشد، نبوّت بی ثمر است: ﴿یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیكَ﴾ یعنی جریان ولایت را تبلیغ کن ﴿وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ﴾؛ اگر این جریان را به جامعه نرساندی، اصل رسالت تو ناقص خواهد بود. 🔸 اینکه فرمود اگر نگفتی، کاری انجام ندادی، نه یعنی اگر ولایت را نگفتی، درباره ولایت کوتاهی کردی؛ این می شود اتحاد مقدم و تالی که مفید نیست! چون رسالت او به اصل دین برمی گردد، نتیجه اش این است که اگر ولایت علی بن ابی طالب (صلوات الله و سلامه علیه) را ابلاغ نکنی، اصل رسالت را ابلاغ نکرده ای. 👈 اگر ولایت نباشد، رسالت الهی انجام نشده است! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/ffce74v ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/CeEd7t0vSfw 📚 پیام غدیر تاریخ: 1399/05/14 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
ابلاغ ولایت
🔹 دو مطلب اساسی كه از تحلیل خود آیه به دست می ‌آید این است: 1️⃣ این ﴿بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیكَ﴾، مجموع دین نیست و بعضی از امور دین است (این یك). 2️⃣ مربوط به فروع دین، حقوق دین، اخلاقیات دین نیست، چون اینها را زیاد خداوند نازل كرد در طی این چند سال (این دو). 3️⃣ اصول دین نظیر توحید و اسمای حسنای خدا هم نیست، چون همه اینها را خداوند فرمود و علیه شرك سخن ها گفت و تمام شد (این سه). 4️⃣ درباره اصل نبوت عامه و رسالت هم نیست، چون چندین سال این آیات مطرح شد تحدّی شد و معجزه بیان شد (این چهار). 5️⃣ درباره نقد اهل كتاب هم نیست، برای اینكه آیات فراوانی در مذمت تحریف كننده‌ ها و یهودی ها و مسیحی ها وارد شده (این پنج). 🔸 چیزی باید باشد كه خیلی مهم است و اگر آن نباشد اصل دین ابلاغ نشده است و پیغمبر هم ترس دارد؛ نكته دوم این است كه پیغمبر ترس دارد. ترس پیغمبر از مشركین نیست، برای اینكه مسائل توحید را مكرر ابلاغ كرده احتجاج كرده با آیات گفته، بعد هم وارد مكه شدند، كعبه را از بت ها پیراستند و بت ها را شكستند؛ یهودی متمكن هم که از مدینه فراری شد، یهودیان خیبر هم كه تسلیم شدند. پس قدرتی در حجاز نبود. هیچ چیزی مایه ترس پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نبود آن وقتی كه او تنها بود و بی ‌چیز، الآن كه همه چیز دارد. باید چیزی باشد كه دین در خطر باشد و آن نیست مگر . 📚 سوره مبارکه مائده جلسه 99 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
ولایت

🔸 ... فرمود: «سزاوارتر به مؤمنان از خود آن ها کیست؟» ـ همگی گفتند: خدا و پیامبر او داناترند... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
ولایت

🔸 ... فرمود: «سزاوارتر به مؤمنان از خود آن ها کیست؟» همگی گفتند: خدا و پیامبر او داناترند. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «خدا مولای من و من مولای مؤمنان هستم و من بر آن ها از خودشان اولی و سزاوارترم». 🔸 آنگاه برای اطمینان این جمله را سه بار تکرار کرد، مبادا اشتباهی رخ دهد: 👈 «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ» و سپس چنین دعا کرد: «اَللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ و أحبّ من أحبّه و أبغضْ مَنْ أبْغَضَهُ وَ اُنْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اُخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ وَ أَدِرِ اَلْحَقَّ مَعَهُ حَيْثُ دَارَ»؛ هرکس من مولای اویم، علی مولای او است. خدایا! کسی که ولایت علی را بپذیرد و او را دوست بدارد، وی را دوست بدار و کسی که او را دشمن بدارد، دشمن بدار. خدایا! یاران علی را یاری کن و دشمنان علی را خوار کن و علی را محور حقّ گردان. 🔸 آنگاه به مردم فرمود: اکنون فرشته وحی نازل شد و این آیه را آورد: ﴿الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا﴾. در این هنگام صدای تکبیر پیامبر بلند شد و افزود: «خدا را سپاسگزارم که آیین خود را کامل کرد و نعمت خود را به پایان رسانید و از وصایت، ولایت و جانشینی علی(علیه السلام) پس از من خشنود گشت». 📚 شمیم ولایت ، ص134 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
سرای مولا

🔹 بیان آیت الله العظمی جوادی آملی درباره شعر استاد شهریار : به جای «برو ای گدای مسکین، در خانه علی زن» باید می‌ گفت: «مرو ای گدای مسکین، تو در سرای مولا، که علی همیشه می زد در خانه گدا را»... . ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/ojpqi 📚 سخنرانی در جمع طلاب و ائمه محترم جماعات تهران تاریخ: 1397/06/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 15. اهمیت وصیت 🔹 بر مسلمان لازم است اگر حق الله یا حق الناس بر عهده دارد، وصیت كند تا آن حقوق ادا شود. رسول خدا (ص) فرمود: سزاوار نیست مسلمان شب بیارامد، مگر اینكه وصیت ‌نامه ‌اش زیر سرش باشد [1] و نیز فرمود: كسی كه بی ‌وصیت از دنیا برود به مرگ جاهلی از دنیا رفته است. [2] [1]. مَا ینْبَغِى لامْرِئٍ مُسْلِمٍ أَنْ یبِیتَ لَیلَةً إِلاَّ وَ وَصِیتُهُ تَحْتَ رَأْسِه (المقنعة، ص666). [2]. مَنْ مَاتَ بِغَیرِ وَصِیةٍ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیةً (المقنعة، ص666). 📚 مفاتیح الحیات ص 491. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 ضیافت اِکمال

🔸 پیغمبر (ص) امر فرمود آنهایی كه رفتند برگردند و آنهایی كه نیامدند زودتر بیایند و كسی هم حركت نكند. وقتی همه را آماده كرد، همه منتظر شدند و در آنجا جز سكوت چیزی حاكم نبود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 ضیافت اِکمال

🔸 جریان غدیر یك حادثه عادی نبود، مطلبی بود كه قرآن بر آن تكیه كرد، خود پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بر آن تكیه كرد و سیزده معصوم دیگر (علیهم السلام) بر آن تكیه كردند، بعد هم علما از همان قرن اول آن را نقل كردند روایت كردند شرح كردند كتاب نوشتند و شعرا هم همین كار را كردند. 🔸 در سال دهم هجرت، وجود مبارك پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) اعلان عمومی كرد كه ما عازم زیارت بیت الله هستیم؛ این حضرت و در بخش پایانی عمر آن حضرت بود كه به نام «حجة‌الوداع»، «حجة‌الاسلام»، «حجة‌البلاغ»، «حجة‌الكمال» و «حجة‌التمام»، نام گرفته است. تا اینكه از مكه برگشتند به طرف مدینه، وقتی كه برمی گشتند به طرف مدینه، رسیدند به . 🔸 در هجدهم ذی‌الحجه بود كه این آیه نازل شد: ﴿ یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ﴾ و در آن آیه، ﴿مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ﴾ هم این بود كه «امره ان یقیم علیاَ(علیه السلام) عَلَما للناس و یبلغهم ما نزل فیه من الولایة». پیغمبر امر فرمود آنهایی كه رفتند برگردند و آنهایی كه نیامدند زودتر بیایند و كسی هم حركت نكند. وقتی همه را آماده كرد، همه منتظر شدند و در آنجا جز سكوت چیزی حاكم نبود. 🔸 «اخذ بید علی(علیهما السلام) فرفعها»؛ دست مبارك امیرالمؤمنین را گرفت و بالا برد. حالا همه منتظر شدند كه ببینند پیغمبر چه می‌خواهد بگوید! حضرت فرمود: «ایها الناس مَن اولی الناس بالمؤمنین من انفسهم»؛ مردم! مولای شما كیست؟ گفتند: «الله و رسوله اعلم»؛ خدا و پیامبرش می دانند که چه کسی اولی است، آن‌گاه حضرت فرمود: «ان الله مولای و انا مولی المؤمنین و انا اولی بهم من أنفسهم»، بعد فرمودند: «فمن كنت مولاه فعلی مولاه». آن گاه «فقال رسول الله(صلّی الله علیه و آله وسلّم) الله أكبر علی اكمال الدین و إتمام النعمة»؛ اکنون دین، کامل شده یعنی اصول قبلی به علاوه می‌شود كامل. آپارات: https://aparat.com/v/3dAIp 📚 سوره مبارکه توبه جلسه21 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╔━═⊰❀🍃🌺﷽🌺🍃❀⊱═━ 👆جلســـه پخــــش زنده 🕌 از حرم مطهر امام رضا علیه السلام *الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله علیها .╚~•๑‌‌❥░ ⃟🌸❥๑‌‌•~--------- .
✅طریقه اعلام حضـــور در دعــای عهــد از طریق لینک زیر می تونـید وارد سامانه بشید و حضــورتون رو در دعای عهد ثبت کنید 👇 🆔https://shamim313.com
💥 تفاوت «توسعه» و «پیشرفت» 💠 رهبر معظم انقلاب اسلامی: ◀️ «کلمه‌ی «پیشرفت» را ما با دقّت انتخاب کردیم؛ تعمّداً نخواستیم کلمه‌ی «توسعه» را به کار ببریم. علّت این است که کلمه‌ی توسعه، یک بار ارزشی و معنایی دارد؛ التزاماتی با خودش همراه دارد که احیاناً ما با آن التزامات همراه نیستیم، موافق نیستیم. ما نمیخواهیم یک اصطلاح جاافتاده‌ی متعارف جهانی را که معنای خاصّی را از آن میفهمند، بیاوریم داخل مجموعه‌ی کار خودمان بکنیم. ما مفهومی را که مورد نظر خودمان است، مطرح و عرضه میکنیم؛ این مفهوم عبارت است از «پیشرفت». معادل معنای فارسی پیشرفت را میدانیم؛ میدانیم مراد از پیشرفت چیست. تعریف هم خواهیم کرد که منظور ما از این پیشرفتی که در فارسی معنایش روشن است، چیست؛ پیشرفت در چه ساحتهایی است، به چه سمتی است. ما این وام نگرفتن مفاهیم را در موارد دیگری هم در انقلاب داشته‌ایم. ما از کلمه‌ی «امپریالیسم» استفاده نکردیم؛ کلمه‌ی «استکبار» را آوردیم. ممکن است یک زوایایی در معنای امپریالیسم وجود داشته باشد که مورد نظر ما نیست. حسّاسیّت ما بر روی آن زوایا نیست؛ حسّاسیّت ما بر روی آن معنایی است که از کلمه‌ی «استکبار» به دست می‌آید. لذا این را مطرح کردیم، در انقلاب جا افتاد؛ دنیا هم امروز منظور ما را میفهمد. و همچنین مفاهیم دیگری. ◀️ مفهوم پیشرفت، برای ما مفهوم روشنی است. ما «پیشرفت» را به کار میبریم و تعریف میکنیم که مقصود ما از پیشرفت چیست. درخصوص ایرانی بودن الگو، علاوه بر آنچه که دوستان گفتند؛ که خب، شرایط تاریخی، شرایط جغرافیایی، شرایط فرهنگی، شرایط اقلیمی، شرایط جغرافیای سیاسی در تشکیل این الگو تأثیر میگذارد -که قطعاً اینها درست است- این نکته هم مطرح است که طرّاحان آن، متفکّران ایرانی هستند؛ این کاملاً وجه مناسبی است برای عنوان ایرانی؛ یعنی ما نمیخواهیم این را از دیگران بگیریم. ما میخواهیم آنچه را که خودمان لازم میدانیم، مصلحت کشورمان میدانیم، آینده‌مان را میتوانیم با آن تصویر و ترسیم کنیم، این را در یک قالبی بریزیم. بنابراین، این الگو ایرانی است. از طرف دیگر، اسلامی است؛ به‌خاطر اینکه غایات، اهداف، ارزشها و شیوه‌های کار، همه از اسلام مایه خواهد گرفت؛ یعنی تکیه‌ی ما به مفاهیم اسلامی و معارف اسلامی است. ما یک جامعه‌ی اسلامی هستیم، یک حکومت اسلامی هستیم و افتخار ما به این است که میتوانیم از منبع اسلام استفاده کنیم. خوشبختانه منابع اسلامی هم در اختیار ما وجود دارد؛ قرآن هست، سنّت هست و مفاهیم بسیار غنی و ممتازی که در فلسفه‌ی ما و در کلام ما و در فقه ما و در حقوق ما وجود دارد. بنابراین «اسلامی» هم به این مناسبت است. الگو هم نقشه‌ی جامع است. وقتی میگوییم الگوی ایرانی - اسلامی، یعنی یک نقشه‌ی جامع. بدون نقشه‌ی جامع، دچار سردرگمی خواهیم شد؛ همچنان‌که در طول این سی سال، به حرکتهای هفت و هشتی، بی‌هدف و زیگزاگ مبتلا بودیم و به این در و آن در زدیم. گاهی یک حرکتی را انجام دادیم، بعد گاهی ضدّ آن حرکت و متناقض با آن را -هم در زمینه‌ی فرهنگ، هم در زمینه‌ی اقتصاد و در زمینه‌های گوناگون- انجام دادیم! این به‌خاطر این است که یک نقشه‌ی جامع وجود نداشته است. این الگو، نقشه‌ی جامع است؛ به ما میگوید که به کدام طرف، به کدام سمت، برای کدام هدف داریم حرکت میکنیم. طبعاً همین‌طور که دوستان گفتند، وضعیّت مطلوب باید تصویر شود و چگونگی رسیدن از وضع موجود به آن وضع مطلوب هم بایستی بیان شود. یقیناً سؤالات زیادی مطرح خواهد شد؛ این سؤالات بایستی دانسته شود. یکی از آقایان اینجا گفتند چهار هزار سؤال وجود دارد؛ این خیلی خوب است. این سؤالها شناخته شود، دانسته شود. این حرکت بایست در مجموعه‌ی نخبگانی ما به وجود بیاید. سؤالها مطرح شود، به این سؤالها پاسخ داده شود؛ این حرکت طولانی‌مدّت است. ◀️ البتّه اینکه ما میگوییم ایرانی یا اسلامی، مطلقاً به این معنا نیست که ما از دستاوردهای دیگران استفاده نخواهیم کرد؛ نه، ما برای به دست آوردن علم، هیچ محدودیّتی برای خودمان قائل نیستیم. هر جایی که علم وجود دارد، معرفتِ درست وجود دارد، تجربه‌ی صحیح وجود دارد، به سراغ آن خواهیم رفت؛ منتها چشم‌بسته و کورکورانه چیزی را از جایی نخواهیم گرفت. از همه‌ی آنچه که در دنیای معرفت وجود دارد و میشود از آن استفاده کرد، استفاده خواهیم کرد. (بیانات در نخستین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع الگوی اسلامی - ایرانىِ پیشرفت، ۱۳‌۸۹/۹/۱۰) 🌐 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10664
💥 الگوی توسعۀ غربی در ایران محکوم به شکست است. «دولت‌های جمهوری اسلامی باید توجه کنند که در یک نگاه كلان، مدرنیزاسیون و الگوی توسعۀ غربی در ایران موفق نخواهد بود؛ زیرا اعماق جامعۀ ما عاشورایی و اسلامی است و امكان تحقق توسعۀ غربی، به‌نحو‌ همه‌جانبه و در لایه‌های مختلف اجتماعی، در اینجا وجود ندارد. اگر دولت‌های ما بخواهند تابع جریان غرب‌گرا عمل کنند، در برنامه‌ریزی‌شان شکست خواهند خورد؛ چون نمی‌توانند از سد اسلام عبور كنند و انقلاب اسلامی همچنان‌که از سرِ الگوهای بدلی همچون ترکیه عبور کرد، از سرِ آن‌ها هم عبور می‌کند.» (۱۳‌۹۲) ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 رئیس‌جمهور در برنامه‌ریزی ملی، باید توجه کند که ادبیات توسعه غربی در ایران شکست خورده است. ⚡️ رئیس‌جمهوری که اتوپیای غربی را فهم می‌کند، ولی قدرت درک آرمان‌های تاریخی ملت ایران به‌عنوان آرمان‌هایی جذّاب و شورانگیز را ندارد، او در تَراز جمهوری اسلامی نیست. ۱۴‌۰۳/۳/۲۳ ☑️ @mirbaqeri_ir
🎞 به یاد دولتمرد تراز جمهوری اسلامی، ◽️ خادم‌الرضا، مجاهد، فداکار، پرتلاش، مردمی و...