eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
90 دنبال‌کننده
18هزار عکس
12.8هزار ویدیو
483 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ (146) 🔸 عالم ربّانی شدن، است. عالمان ربّانی که پیوند مستحکمی با خدا دارند و با امر به معروف و نهی از منکر که همان امر به قسط است، در صدد تربیتِ جدی و مستمرّ مردم اند، از شاگردان ویژه، همصف و همسنگر انبیا(علیهم السلام) به شمار می روند و شهادتشان نیز در ردیف شهادت آنان قرار دارد و مشمول این اصل کلّی اند: ﴿وکَأیِّن مِن نَبِی قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیّونَ کَثیرٌ فَما وهَنوا لِما أصابَهُم فی سَبیلِ اللهِ وما ضَعُفوا ومَا استَکانوا واللهُ یُحِبُّ الصَّابِرِین﴾ . رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)نیز مانند دیگر انبیا(علیهم السلام) پیروانی خاص تربیت کرد که برای و برپایی قسط تا مرز شهادت پیش می رفتند. 🔸 عالم ربّانی، جایگاه و وظیفه خویش را به خوبی می شناسد و کسی که عالم ربانی نیست دچار افراط و تفریط خواهد شد؛ یعنی ممکن است با تهوّر ناروا خود را به کشتن دهد؛ یا ترس بیجا او را به تقیه یا خلاف وظیفه وادارد. ◀️ (قدس سرّه) که از مصادیق روشن عالمان ربّانی بودند، در نخستین روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی که گناهان عملی برخی، به گناهان اعتقادی شان می انجامید، در اعلامیه ای فرمودند: امروز ، ولو بلغ ما بلغ. 🔸 آری هرگاه اصل دین در خطر باشد، جای تقیه نیست و نمی توان گفت چون خطر در پیش است، باید صبر کرد. بعضی راحت طلبان، احیاناً با تمسّک به آیه ﴿یا أیُّهَا الَّذینَ آمَنوا عَلَیکُم أنفُسَکُم لایَضُرُّکُم مَن ضَلَّ إذَا اهتَدَیتُم﴾ چنین برداشت می کردند که مواظب خودتان باشید و لازم نیست دیگران را امر به معروف کنید و تبهکاری دیگران برای شما ضرری ندارد؛ غافل از اینکه در این آیه جمله ﴿إذَا اهتَدَیتُم﴾ آمده است؛ یعنی گمراهی دیگران ضرری برای شما ندارد، زمانی که شما هدایت یابید؛ و روشن است وقتی انسان هدایت می شود که وظیفه را انجام دهد؛ نه اینکه بی تفاوت و راحت طلب باشد. 📚 تسنیم، جلد 13 ، ص506 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان ▫️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی پیامی را صادر نمودند. ◀️ متن کامل پیام معظم له بدین شرح است: بسم الله الرحمن آلرحیم ِ﴿إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصاد﴾ شناسنامه صهیونیسم در فرهنگ وحی الهی كید خائنانه و مكر ددمنشانه است، آنچه در این ایام بر مردم بزرگوار لبنان خصوصاً حزب الله از رژیم غاصب اسرائیل گذشت مصداق بارز ﴿لاتَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَى خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ است. اكنون كه متأسفانه نهادهای بین المللى و سازمان های جهانی برغم مسئولیتی كه دارند بی تفاوتند، از خدای سبحان درخواست اجابت قاصمانه و از امت اسلامی، مسئلت غیرت خالصانه و از همه عدل مداران حمایت قاطعانه داشته و داریم. تاریخ: ۱۴۰۳/۰7/03 جوادى آملى 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
علمِ مطلق
🔹 این ‌طور نیست که ـ معاذالله ـ علم خدا در دنیا و آخرت فرق بکند که خدا امروز عالم به غیب باشد و فردا عالم به شهادت! همه اشیا برای او مشهود است؛ منتها این و ، امر نسبی و اضافی است؛ یعنی آنچه نزد شما غیب است، نزد او می‌ شود مشهود؛ نه اینکه الآن خدا عالم به غیب باشد؛ یعنی چیزی غیب است مثل اینکه الآن چیزی پشت این دیوار است، بعد ما باخبر بشویم که پشت این دیوار چه خبر است. 🔹 آیه 61 سوره مبارکه «یونس» این است که هر کاری که شما انجام می ‌دهید، همین که می‌ خواهید وارد بشوید: ﴿كُنَّا عَلَیكُمْ شَهُوداً اذ تُفیضُونَ فیه﴾؛ همین که می‌ خواهید وارد بشوید در مشهد ما هستید. دیگر علم غیب ندارد؛ فردا برای او ظاهر می شود ندارد! امروز و فردا نزد ذات اقدس الهی، مشهود است، برای ماست که تفاوت پیدا می ‌کند. 🔹 ما می ‌گوییم: ﴿مالِكِ یوْمِ الدِّینِ﴾؛ الآن برای ما روشن نیست که او مالکِ امروز هم است، لذا به خودمان اسناد می ‌دهیم که من این کار را کردم، این مال من است یا مال فلان کس است! کارها را اموال را اشخاص را به دیگری نسبت می ‌دهیم؛ اما در معلوم می‌ شود که همه اینها تحت نفوذ و سلطه ذات اقدس الهی است. 🔹 قیامت، این حقایق است نه ظرف حدوث این حقایق، وگرنه در دنیا و آخرت برای ذات اقدس الهی همه این امور، یکسان مشهود است. ﴿یوْمَئِذٍ تُعْرَضُونَ لا تَخْفی‏ مِنْكُمْ خافِیةٌ﴾ به لحاظ ماست؛ نه اینکه امروز «لا یعرض»، فردا «یعرض»! بلکه فردا برای شما معلوم می‌ شود که همه بود. 📚 سوره مبارکه حاقّه جلسه 5 تاریخ: 1397/10/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(216) 🔸 جهاد که از و جلوه ای از جلال و جمال هماهنگ خداست، بر مؤمنان واجب است، اگرچه با طبع آنان ناملایم است. البته کراهت جهاد به حدی نیست که موجب حرج و نفی وجوب آن شود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(216) 🔸 جهاد که از و جلوه ای از جلال و جمال هماهنگ خداست، بر مؤمنان واجب است، اگرچه با طبع آنان ناملایم است. البته کراهت جهاد به حدی نیست که موجب حرج و نفی وجوب آن شود. 🔸 علت کراهت مؤمنان از جنگ سختی ها، زیان های مالی و جانی، ناامنی و گرانی است که جنگ در پی دارد و طبع هر انسانی از این امور گریزان است؛ نه اینکه خود را در برابر دشمن ضعیف می دانستند و نگران شکست اسلام بودند، و نه اینکه براثر عطوفت و رأفتی که در پرتو تربیت اسلامی پیدا کرده بودند جنگ و خونریزی را، هرچند با کافران و مشرکان بر نمی تافتند و امید داشتند با تبلیغ و موعظه آنان را که بوده اند به راه آورند، هر چند احتمال این گونه از امور بعید نیست. 🔸 این آیه نیز نخواسته مؤمنان را به دلیل کراهت از جنگ مذمت کند، بلکه خواسته است معیار محبّت و کراهت و خیر و شر را معرفی کند نه خواسته طبع، زیرا تنها خداست که علم مطلق است و همه چیز را می داند و انسان جاهل است و از این رو در تشخیص خیر و شر سخت نیازمند عقل و نقل معتبر است، تنها با تن دادن به رهنمودهای الهی است که می تواند به خیر برسد و از شر برهد. ◀️ انسان های خودساخته در پرتو ایمان به خدا و دل کندن از مظاهر فریبنده دنیا دشواری قتال را از یک سو به آسانی و کراهت طبیعی جنگ را از سوی دیگر به تبدیل می کنند. 📚 تسنیم، جلد 10 ، ص534 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فرازی از پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله حسن زاده آملی ▫️ زندگی سراسر فخر این _ در آن اربعین گیری های او... _ در آن ناله ها و گریه های او که گفت: «تا جان به لب نرسید جام به لب نرسید» گذشت. 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فرازی از پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله حسن زاده آملی ▫️ زندگی سراسر فخر این _ در آن اربعین گیری های او، _ در آن روزه های متصل و مرتبط ماه رجب و شعبان و رمضان او، _ در آن سحرخیزی های ممتد او، _ در آن ناله ها و گریه های او که گفت: «تا جان به لب نرسید جام به لب نرسید» گذشت. ▫️ از این کارها زیاد داشت، از این ناله ها زیاد داشت، از این گریه ها زیاد داشت، از این شب زنده داری ها زیاد داشت، از این تعلیم و تربیت های خالصانه زیاد داشت؛ _ شاگردانی تربیت کرد که هم اکنون به فیض الهی از اساتید سرآمد حوزه ها هستند و موفق اند. _ کتاب های گراسنگی چه کتاب های درسی، چه کتاب های مرجعی، یا تالیف کرد یا تصنیف کرد یا تحقیق کرد و آثار گذشتگان را احیا کرد. هم در ، هم در ، هم در ، هم در ، هم در ، هم در ، انسان جامعی شد که توانست انسان هایی تربیت کند، توانست آثاری به یادگار بگذارد، شاگردانی تربیت کند و دوستانی را بپروراند که از محضر او فیض و از مکتب او فوز، از بنان او فیض و از بیان او فوز دریافت کنند. 📚 پیام تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله حسن زاده آملی تاریخ: 1400/07/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
21.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 خیانت سکوت 🔸 فرمود: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»؛ کسی که باید حق را بگوید ولی ساکت است، این یک است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 خیانت سکوت 🔸 ذات اقدس الهی فرمود یک عده از حیوانات پست تر هستند، این سرتاسر حق است! شما در این فیلم ها می بینید که وقتی گرگی گوسفندی را درید، اگر ببیند این مادر است، این را رها می کند؛ این به مراتب از گرگ بدتر است! بدتر از جنگ جهانی اول و دوم، روزانه است، یک عده هم نگاه می کنند و به او اسلحه می دهند! 🔸 الآن بسیاری از کشورهای غربی یا به صهیونیست ها اسلحه رایگان می دهند یا اسلحه می فروشند. این طور لبنانی های عزیز را، عزیز را، مسلمان های عزیز را به خاک و خون کشیدن و کردن، کار اینهاست. 🔸 فرمود: ﴿وَ مَنْ لَمْ یحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ﴾؛ ﴿وَ مَنْ لَمْ یحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ﴾، ﴿وَ مَنْ‏ لَمْ‏ یحْكُمْ‏ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون‏﴾. 🔸 یک وقت است انسان حکم می کند به «غیر ما أنزل الله»، خب این بین الغی است؛ یک وقت در جایی که باید حکم بکند به «ما أنزل الله»، ساکت است. اگر کسی در جای حق، [حق را نگوید و] ساکت باشد خطرش این است؛ این سه آیه می گوید این ، جُرم است! 👈 اگر مسیحی هستی ساکت نباش! اگر یهودی هستی ساکت نباش! اگر مسلمان هستی ساکت نباش! 🔸 فرمود: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»؛ کسی که باید حق را بگوید ولی ساکت است، این یک است. الآن بسیاری از این کشورهای غربی، در برابر جنایات در ، شیطان دهن بسته اند. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/zxozefm ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/XUHAP21bGkQ 📚 درس خارج فقه قضا و شهادت تاریخ: 1403/07/01 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
سرای آزمون
🔹 الآن ما در کلاس نشستیم! تعبیر لطیف قرآن را ببینید که چیست؛ فرمود: ﴿فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَكْرَمَن﴾؛ ولی ﴿إِذَا مَا ابْتَلاَهُ َقَدَرَ عَلَیهِ رِزْقَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَهَانَن﴾؛ یعنی ما اگر انسان سالم باشد مریض نباشد، می‎گوید خدا مرا گرامی داشت و اگر بیمار بشود می‎گوید خدا مرا تحقیر کرد؛ در مسائل مالی این طور است، در سلامت بدن این طور است. 🔹 فرمود: ﴿كَلَّا﴾! الآن افرادی که سالم ‎اند مبتلا به سلامت‎ اند و آنها که در بیمارستان‎ اند مبتلا به مرض ‎اند؛ «مبتلا» یعنی «ممتحَن»؛ در هر دو جا تعبیر به «ابتلا» کرده است. 🔹 فرمود: ﴿فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَكْرَمَن﴾؛ یعنی اگر ما او را مبتلا بکنیم به ثروت، مبتلا بکنیم به مال، مبتلا بکنیم به جوانی، می‎گوید من در گرامی داشت خدا هستم و اگر مبتلا بکنیم به بیماری، می ‎گوید خدا به من اهانت کرد! فرمود: ﴿كَلَّا﴾! هر دو امتحان است. 👈 آنها که در بیمارستان ‎اند مبتلا به بیماری ‎اند، کسانی هم که در منزل دارند استراحت می‎ کنند مبتلا به سلامت ‎اند؛ هر دو آزمایش است. 📚 سوره مبارکه نبأ جلسه 1 تاریخ: 1398/08/18 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra