eitaa logo
شهید مصطفی خلیلی بلوطکی
152 دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
16.3هزار ویدیو
358 فایل
السلام علیک یا حجت ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف بصیرت افزایی الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐ترجمه بندهای مهم مقاله 📍بارگذاری شده بر وب سایت ناتو 🇮🇷@tariqnews
1_3551165929.pdf
738K
♨️مقابله با جنگ شناختی؛ آگاهی و تاب‌آوری ✍مقاله مشترک دانشگاه جان هاپکینز و امپریال کالج لندن ترجمه: کیهان 🇮🇷@tariqnews
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 چیزی جلودار موشک «هایپرسونیک» نیست! 👤 سردار حاجی‌زاده: 🔺موشک هایپرسونیک سپاه بالای ۱۳ ماخ سرعت دارد. موتور این موشک بعد از ۵۰۰ کیلومتر پرتاب، تازه روشن می‌شود و به هیچ عنوان امکان مقابله با آن‌ها وجود نخواهد داشت، حتی در سال‌های آینده. 🇮🇷@tariqnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حقیقت سیاست آمریکا کارشناسان آمریکایی: ما می‌توانیم جنگ در اوکراین را همین امروز با استفاده از دیپلماسی متوقف کنیم اما سیاستمداران ما به دنبال این هستند که متولیان ساخت سلاح در آمریکا از این جنگ سود ببرند تا میلیاردها دلار پول در قالب اعانه به سیاستمداران کمک کنند!
🌺سوره نور وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‌ جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلى‌ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ «۳۱» و به زنان با ايمان بگو: از برخى نگاه‌ها چشم‌پوشى كنند و دامن‌هاى خود را حفظ نمايند و جز آنچه (به طور طبيعى) ظاهر است، زينت‌هاى خود را آشكار نكنند و روسرى خود را بر گريبان بيفكنند (تا علاوه بر سر، گردن و سينه‌ى آنان نيز پوشيده باشد) و زينت خود را ظاهر نكنند جز براى شوهر، يا پدر يا پدرشوهر، يا پسر، يا پسرشوهر (كه از همسر ديگر است) يا برادر، يا پسربرادر، يا پسرخواهر، يا زنان (هم‌كيش)، يا آنچه مالك شده‌اند (از كنيز و برده)، يا مردان خدمتكار كه‌ تمايل جنسى ندارند، يا كودكانى كه (به سنّ تمييز نرسيده و) بر امور جنسى زنان آگاه نيستند. و پاى خود را به گونه‌اى به زمين نكوبند كه آنچه از زيور مخفى دارند آشكار شود. اى مؤمنان! همگى به سوى خدا باز گرديد و توبه كنيد تا رستگار شويد. 💠نزول 🔹جابر بن عبدالله بنا به نقل مقاتل چنین گوید: اسماء دختر مرثد داراى نخلستانى بود. روزى زنان مدینه نزد وى رفته بودند در حالتى که لباسى که روى لباس‌ها مى پوشند و به آن آزار مى گفتند، در تن نداشتند و از این روى زینت پاى آن‌ها یعنى خلخال و نیز گردن و برآمدگى سینه (پستان) آن‌ها کاملاً نمایان شده بود. 🔸اسماء به سخن آمد و گفت: این چه حرکت زشتى است که مرتکب شده و با این وضع در باغ من آمده اید. خبر به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم رسید و این آیه نازل گردید. 🔹و درباره این قسمت از آیه «وَلایضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ» گویند: زنان در هنگام راه رفتن در میان بازار خلخال که بپا داشتند، پاهاى خود را به یکدیگر می‌زدند و خلخال مزبور به صدا درمی‌آمد و به این وسیله جلب توجه مردم را به خود می‌نمودند با نزول این آیه از این حرکت که موجب تهییج شهوت مردان می‌گردید، منع گردیدند. 💠نکته ها 🔹با اينكه خداوند در قرآن به جزئيات احكام نماز و زكات اشاره نكرده و بيان آنها و بسيارى از مسائل ديگر را به عهده‌ى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله گزارده، ولى در بيان مسائل خانوادگى و تربيتى به ريزترين مسائل پرداخته است. 🔸همچون مردان كه بايد از نگاه آلوده به زنان بپرهيزند، زنان نيز نبايد از روى شهوت به مردان نامحرم بنگرند، بلكه بايد نگاه خود را كنترل كنند و زينت و زيبايى خود را از نامحرم بپوشانند، جز صورت و دست‌ها كه به طور طبيعى ظاهر است و پوشش آنها، موجب مشكلاتى در انجام امور زندگى مى‌شود. 🔹«خمر» جمع «خمار» يعنى روسرى و «جيوب» جمع «جيب» به معناى گردن وسينه است. 🔸امام صادق عليه السلام فرمود: مراد از آيه‌ى‌ «يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ» آن است كه زنان به عورت زنان ديگر نگاه نكنند و عورت خود را از نگاه ديگران حفظ نمايند. «1» 🔹پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در تفسير جمله‌ى‌ «إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ» فرمود: خداوند آن دسته از زنان را كه روى و موى خود را براى شوهر آرايش نمى‌كنند و نيازهاى شوهر را برآورده نمى‌سازند، لعنت كرده است. «2» 🔸كلمه «اربة» به معناى حاجت و نياز است. مراد از «أُولِي الْإِرْبَةِ» خدمتگزاران و ملازمانى هستند كه به جهت بالا بودن سنّ يا شرايط جسمى و روانى، تمايل به همسر ندارند. «3» 🔹توبه، گاهى در مورد يك گناه فردى و گاهى براى تغيير دادن يك فرهنگ فاسد عمومى‌ است، كه آيه ظاهراً درباره‌ى نوع دوم است. زيرا در جاهليّت گردن وسينه‌ى زنان باز بود. 🔸حفظ حجاب و ترك جلوه‌گرى، ثمرات بسيارى دارد كه برخى از آنها عبارت است از: آرامش روحى، استحكام پيوند خانوادگى، حفظ نسل، جلوگيرى از سوء قصد و تجاوز، پيشگيرى از امراض مقاربتى و روانى، پائين آمدن آمار طلاق، خودكشى، فرزندان نامشروع و سقط جنين، از بين رفتن رقابت‌هاى منفى، حفظ شخصيّت و انسانيّت زن، و نجات از چشم‌ها و دلهاى هوسبازى كه امروز غرب و شرق را در خود فرو برده است.
💠پیام ها ۱- در لزوم عفّت و پاكدامنى و ترك نگاه حرام، بين زن و مرد فرقى نيست. «يَغُضُّوا- يَغْضُضْنَ‌- يَحْفَظُوا- يَحْفَظْنَ» ۲- جلوه‌گرى زنان، در جامعه ممنوع است. «وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ» ۳- ظاهر بودن قسمت‌هايى از بدن كه به طور طبيعى پيداست، (صورت، دست يا پا) مانعى ندارد. «إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها» ۴- در ايم آيه، در ميان انواع پوشش‌ها، نام مقنعه و روسرى آمده و اين دليل بر اهميّت پوشش سر و گردن و سينه است. «وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‌ جُيُوبِهِنَّ» ۵- در وضع قانون بايد به ضرورت‌ها، واقعيّت‌ها و نيازها توجّه شود. (اگر پوشاندن صورت و دست‌ها تا مچ، واجب مى‌شد، براى عموم زنان مشكل بود) «إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها» ۶- اسلام به نيازهاى غريزى انسان پاسخ مثبت مى‌دهد. «إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ» ۷- پوشيدن هرگونه كفش و لباسى كه هنگام راه‌رفتن، سبب آشكار شدن زيور و زيبايى‌هاى زن شود، جايز نيست. «وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ» ۸- زن، حقّ مالكيّت دارد. «مَلَكَتْ أَيْمانُهُنَّ» ۹- زن، مى‌تواند زينت خود را به زنان مسلمان نشان دهد ولى نزد زنان كفّار خود را بپوشاند. «نِسائِهِنَّ» (زيرا ممكن است آنها نزد شوهرانشان يا مردان بيگانه، آنچه را از زن مسلمان ديده‌اند توصيف كنند.) ۱۰- حجاب و پوشش زن به خاطر تمايلات جنسى مردان است. لذا در برابر مردانى كه ميل به همسر ندارند پوشش لازم نيست. «غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ» ۱۱- حجاب وپوشش، واجب است. «وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ» ۱۲- هركارى كه زينت زن را آشكار كند يا ديگران را از آن آگاه سازد ممنوع است. «لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ» ۱۳- با حفظ حجاب، حضور زن در جامعه مانعى ندارد. «وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ» همان گونه كه شركت زن در نمازجماعت بلامانع است. «وَ ارْكَعِي مَعَ الرَّاكِعِينَ» «۱» ۱۴- مقتضاى ايمان، توبه به درگاه خداوند است. «تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ» ۱۵- راه رستگارى، توبه و بازگشت از مسيرهاى انحرافى است. تُوبُوا ... تُفْلِحُونَ‌
💢تبلیغ بی حجابی 🔹تبلیغات سایت های داخلی 🔸درمورد هم تحقیق کنیم بی‌حجابی نشان میدهند. 🇮🇷@tariqnews
نهج البلاغه نامه ۷۰ 💎 نامه در بیان علل پیوستن بعضی از مردم مسلمان به کافران 🔹پس از ياد خدا و درود! به من خبر رسيده كه گروهى از مردم مدينه به سوى معاويه گريختند، مبادا براى از دست دادن آنان، و قطع شدن كمك و ياريشان افسوس بخورى! كه اين فرار براى گمراهى‌شان، و نجات تو از رنج آنان كافى است، آنان از حق و هدايت گريختند، و به سوى كور دلى و جهالت شتافتند 🔸آنان دنياپرستانى هستند كه به آن روى آوردند، و شتابان در پى آن روانند. عدالت را شناختند و ديدند و شنيدند و به خاطر سپردند، و دانستند كه همۀ مردم در نزد ما، در حق يكسانند، پس به سوى انحصار طلبى گريختند، دور باشند از رحمت حق، و لعنت بر آنان باد 🔹سوگند به خدا! آنان از ستم نگريختند، و به عدالت نپيوستند، همانا آرزومنديم تا در اين جريان، خدا سختى‌ها را بر ما آسان، و مشكلات را هموار فرمايد. إن شاء الله، با درود 🇮🇷@tariqnews
🌐‏اینکه رمقی برای مطالبه شفافیت در بین رسانه‌ها و مردم نیست چون از این مجلس ناامید شدند. 🔹وگرنه مردم شعار ‎ یادشان نرفته. 🔸منکر حضور معدودی نماینده سالم و پرکار نیستیم اما این مجلس، عملکرد قابل دفاعی ندارد.
🌺سوره مؤمنون قَالَ اخْسَئُوا فِيهَا وَلَا تُكَلِّمُونِ ۱۰۸ 💠ترجمه [خدا] می گوید: [ای سگان!] در دوزخ گم شوید و با من سخن مگویید! 💠معنی کلمه اخسؤا: خسأ: طرد شدن و طرد كردن. گويند: «خسأت الكلب فخسأ» سگ را طرد كردم، دور شد «اخسئوا» دور شويد. 💠نکته ها كلمه‌ى «خسأ» به معناى دور شدن همراه با توهين است كه به سگ گفته مى‌شود. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: با كسى كه شراب مى‌نوشد ننشينيد كه آنان سگان دوزخند. سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: «1» قالَ اخْسَؤُا فِيها ... در حديثى آمده كه صورت دوزخيان بعد از شنيدن‌ «اخْسَؤُا» به صورت قطعه گوشتى در مى‌آيد كه تنها نفس مى‌كشد. «2» امام صادق عليه السلام فرمود: دوزخيان به خاطر اعمالشان شقاوت‌مند شدند. «3» 💠پیام ها 1- وجدان‌ها در قيامت بيدار مى‌شوند و مجرمان به گناهان خود ذليلانه اعتراف مى‌كنند. «غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا» 2- دورى از راه انبيا، مايه‌ى شقاوت وبدبختى است. «آياتِي تُتْلى‌، غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا» 3- خداوند در قيامت با كوبنده‌ترين كلمات، با كفّار سخن مى‌گويد. «اخْسَؤُا فِيها وَ لا تُكَلِّمُونِ» 🇮🇷@tariqnews
🔵تشریح و رمزگشایی از لایه های مغز |
 مغز سه گانه 
| 🔶مغز انسان دارای سه مغز است. 🔹هرکدام دارای هوش و زیرکی ، ذهنیت ویژه ، احساس درک زمان و فضا و حافظه متعلق به خودش می باشد. 🔸با یکدیگر در ارتباط و فعالیتهای خود را هماهنگ می کنند. ۱.مغز قدیم (تصمیم گیرنده) ۲.مغز میانی (عاطفی) ۳.مغز جدید (منطقی) 🇮🇷@tariqnews
💢فهم بهتر انسان 🔵ناخودآگاه ذهنی باورها. احساسات. عادت. ارزش ها. واکنش ها. حافظه بلندمدت. تخیلات. 🟠خودآگاه ذهنی قدرت اراده. تفکر منطقی. تفکر انتقادی ⭕️در جنگ روانی ، نرم و شناختی دشمن با استفاده از ترکیب جنگ رسانه‌ای، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و غیره اهداف خود را پیش می‌برد. 🆘حملات دشمن به ناخودآگاه ذهنی ماست. {جهت تغییر باور ، احساس، ارزش، واکنش و ...} 🇮🇷@tariqnews
💬 | راهبرد اتّحاد ملی برای ایران قوی 👈 چرا رهبر انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی بر موضوع تقویتِ «وحدت ملی» و پرهیز از اختلاف، تأکید ویژه دارند؟ 🔹 چند دهه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامیِ ملت ایران و در حالی که انقلاب وارد گام دوم خود برای جامعه‌سازی اسلامی و حرکت رو به رشد در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی شده، چالشی مهم و اساسی پیش‌روی همگان است: «چالش اساسی برای امروز ما در کشور، چالش پیشرفت و توقّف و رکود است؛ یا بگوییم چالش پیشرفت و ارتجاع؛ چون توقّف عقب رفتن است و هر کسی که توقّف کند در واقع دارد عقب میرود؛ چون دنیا در حال حرکت به جلو است، اگر شما ایستادید، عقب میمانید.» ۱۴۰۱/۸/۲۸ مهم این است که در این نقطه کلیدی و سرنوشت‌ساز «ما داریم پیشرفت میکنیم.» ۱۴۰۱/۸/۲۸ و نشانه های این پیشرفت ملی برای ساختِ ایران قوی هم متعدد است. یکی از نشانه‌ها همین است که علی‌رغم توطئه سنگین و همه‌جانبه دشمنان برای برهم زدن امنیت ایران اسلامی از طریق اغتشاشات خیابانی و تلاش آنان برای التهاب‌آفرینی‌ در ایران، باز هم نمونه‌هایی جدی از پیشرفت در کشور ثبت شد و این «نشانه‌ی حرکت در جامعه است؛ پس جامعه راکد نیست، در حال حرکت است، در حال پیشرفت است؛ این خیلی مهم است که جامعه در حال پیشرفت و حرکت باشد.» ۱۴۰۱/۸/۲۸ نتیجه این پیشرفت هم قطعا به نفع ملت ایران و نظام اسلامی و به ضرر دشمنانِ زیاده‌خواه و سلطه‌طلب است: «این پیشرفتها نظام را مستحکم میکند، به نظام اقتدار میدهد. وقتی شما اقتدار پیدا کردید، دشمن نمیتواند نگاهِ چپ به شما بکند.» ۱۴۰۱/۸/۲۸ 🔹 راز دشمنی‌های کینه‌توزانه مستکبران علیه ملت ایران و نظام اسلامی هم همین است. «مشکل غرب و استکبار با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی دارد پیشرفت میکند، دارد رونق میگیرد، و این پیشرفت را همه‌ی دنیا دارند می‌بینند و به آن اعتراف میکنند، و این برای غرب غیر قابل تحمّل است... ما داریم پیشرفت میکنیم، دنبال پیشرفتیم، میخواهند این نباشد. همه‌ی قدرتهای استکباری دنیا که عمدتاً آمریکا و اروپا است، در مقابل این حرکت پیشرفت جمهوری اسلامی حرص میخورند، مضطرب میشوند، ناراحت میشوند، لذا وارد میدان میشوند و هر کاری از دستشان برمی‌آید میکنند.» ۱۴۰۱/۸/۲۸ و البته «فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، با ایران مخالفند؛ آمریکا با ایران قوی مخالف است، با ایران مستقل مخالف است. همه‌ی بحث آنها، همه‌ی دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست؛ البتّه با جمهوری اسلامی بشدّت و عمیقاً دشمنند، در این شکّی نیست، امّا بدون جمهوری اسلامی هم با ایرانی که قوی باشد مخالفند، با ایرانی که مستقل باشد مخالفند.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ 🔺 دشمن «امید» و «اتحاد» را هدف گرفته است 🔹 از سوی دیگر دشمن مستکبر که از پیشرفت و اقتدار روزافزون ایران اسلامی، عصبانی است نقشه‌ مشخصی را دنبال می‌کند که باید نخست این نقشه را شناخت و سپس در نقطه قابل آن حرکت کرد.«نقشه‌ی دشمن برای ما روشن است، یعنی ما هیچ ابهامی در نقشه‌ی دشمن نداریم که چه‌کار میخواهد بکند. نقشه‌ی دشمن را باید بدانیم، آن را تحلیل کنیم، در مقابلش تدبیر کنیم. [ما حالا] نقشه‌ی دشمن را می‌شناسیم. یک مقداری را خود دشمن افشا کرده، یک مقداری را عوامل بی‌عقل‌اش در اینجا افشا کردند، یک مقداری را هم گزارشهای دستگاه‌هایی که این گزارشها را تهیّه میکنند فراهم کرده؛ نقشه‌ی دشمن روشن است.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ 🔹 دشمن در طرح خود علیه ملت و انقلاب مردم ایران، یک هدف مشخص دارد: «هدف دشمن به زانو درآوردن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ و برای به زانو درآوردن انقلاب و نظام هم بیشتر بر روی دو محور اصلی و بنیادین تمرکز کرده است. یکی از این دو محور اصلی از بین بردن امید است. «امید مهم‌ترین ابزار پیشرفت است و دشمن روی این متمرکز شده؛ دشمن از همه‌ی توان دارد استفاده میکند برای القای ناامیدی، برای القای بن‌بست. ‌یک جوانی هم که با مسائل دنیا آشنا نیست، گاهی می‌بینید تحت تأثیر قرار میگیرد، او هم مأیوس میشود؛ وقتی مأیوس شد، کار نمیکند. پیشرفت احتیاج دارد به امید. دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. این امکانات گسترده‌ای که دشمن به کار گرفته، این رسانه‌ها، این ماهواره‌ها، این فضای مجازیِ عجیب و غریب، این تلویزیونهای مزدورِ مأجور، همه‌ی اینها برای این است که این امید را در مردم بکُشند... میخواهند نگذارند جوانهای ما امیدوار بمانند، نگذارند مسئولین ما امیدوار بمانند؛ اینها حتّی به مسئولین هم طمع دارند که امید را از آنها بگیرند.» ۱۴۰۱/۸/۲۸ 🔎 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 اما در کنار توطئه یأس‌آفرینی، محور مهم دیگرِ نقشه دشمن ایجاد اختلاف و بی‌اعتمادی در بخش‌های مختلف کشور و از بین بردن اتحاد و انسجام ملی است تا جایی که این موضوع تبدیل به راهبرد اصلی دشمن برای تحقق اهدافش شده است. «راهبرد چیست؟ ایجاد اختلاف، ایجاد بی‌اعتمادی؛ بی‌اعتمادیِ دستجات سیاسی نسبت به همدیگر، گروه‌های مردمی نسبت به همدیگر، بی‌اعتمادیِ مردم به حکومت، بی‌اعتمادیِ حکومت به مردم، بی‌اعتمادیِ این به آن، این سازمان با آن سازمان که به هم بی‌اعتماد باشند، به هم بدبین باشند. وقتی بی‌اعتمادی به وجود آمد، امید به آینده هم از بین خواهد رفت. خب قهراً یک اختلافاتی وجود دارد؛ این اختلافات را نباید تبدیل کرد به گسل. یک وقت [بحث] «زن» را مطرح میکنند، یک وقت بحث شیعه و سنّی را مطرح میکنند، یک وقت اختلاف نسلی را مطرح میکنند، یک وقت مسائل گوناگون دیگر را، برای اینکه اختلاف ایجاد کنند؛ راهبرد دشمن ایجاد اختلاف است. البتّه تاکتیک‌ها مختلف است؛ هر زمانی با یک تاکتیک؛ عمده‌ی تاکتیک هم دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی است؛ این کارها را میکنند برای اینکه بتوانند اختلاف ایجاد کنند.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ رازِ هدف گرفتن امید و اتحاد ملی از سوی دشمن این است که «آن چیزی که ملّت را نگه میدارد امید است و وحدت؛ اتّحاد میان آحاد مردم.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ و «یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤثّر است و کشور را قوی میکند، اتّحاد ملّی است.» ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ در واقع «اتّحاد ملّی سد است؛ دیواره‌ی محکمِ سربه‌فلک‌کشیده است در مقابل دشمن. اتّحاد ملّی همان چیزی است که نقش بسیار عظیمی در پیروزی انقلاب، بعد هم در پیشرفت انقلاب داشته.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ 🔺 نصرت الهی در گرو اتّحاد ملی 🔹 حقیقت این است که علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی و حجم سنگین دشمنی‌ها و توطئه‌های تبلیغاتی دشمن «گرایش عموم ملّت ایران، گرایشِ انقلاب است.» ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ و «آنچه انبوه است، آنچه عظیم است، حضور مردم در خدمت انقلاب و در میدانهای انقلاب است.» ۱۴۰۱/۸/۲۸ هرچند «سلایق مختلفی وجود دارد، اختلافات نظر در مسائل گوناگون وجود دارد، امّا درباره‌ی اسلام، درباره‌ی نظام، درباره‌ی انقلاب، وحدت نظر بین مردم هست.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🔹 در چنین صحنه‌ای مهم‌ترین وظیفه همگان در مقابل نقشه دشمن و برای استمرار مسیر پیشرفت در جهت ایران قوی از سویی امیدآفرینی و از سوی دیگر تحکیمِ هرچه بیشتر اتحاد ملی است. «وقتی که ما می‌بینیم دشمن وحدت را آماج حمله‌های خودش قرار داده، وظیفه‌مان چیست؟ وظیفه این است که این اتّحاد را، این وحدت را حفظ کنیم، نگذاریم دشمن در این خواسته‌ی پلید خودش پیروز بشود.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ 🔹 در عرصه چنین درگیری‌ای با دشمنِ توطئه‌گر «نگذاریم این وحدت نظر از بین برود. به اختلافات کمک نکنیم؛ اختلافات قومی، اختلافات مذهبی، تحریک احساسات یک گروهی علیه یک گروه دیگر. هر کس در زمینه‌ی خدشه‌ی به اتّحاد ملّت حرکتی انجام بدهد برای دشمن کار کرده، در نقشه‌ی دشمن کار کرده، در زمین دشمن بازی کرده؛ این را همه توجّه داشته باشند! منبری باشد، مدّاح باشد، روحانی باشد، دانشگاهی باشد، نویسنده باشد، شاعر باشد؛ هر کسی باشد.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ البته به این نکته مهم نیز باید توجه داشت که راهبرد مهم و اساسی اتحاد ملی از آسیب‌های برخی مسائل انحرافی‌ای که عملاً تکمیل‌کننده نقشه دشمن است هم باید مصون بماند. «یک عدّه‌ای یاد گرفته‌اند تعبیرات «آشتی ملّی، آشتی ملّی» [را گفتن]؛ این حرفها به نظر من معنی ندارد؛ مردم مجتمعند، با هم متّحدند؛ آنجایی که پای اسلام در میان است، پای ایران در میان است، پای استقلال در میان است، پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همه‌ی وجودشان ایستاده‌اند. ممکن است در فلان مسئله‌ی سیاسی دو نفر با هم اختلاف نظر داشته باشند [امّا] تأثیری نمیگذارد. چرا میگویید آشتی؟ مگر قهرند که بیایند با هم آشتی کنند؟» ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ بنابراین «سر چیزهای جزئی تنازع نباید انجام بگیرد. البتّه اختلاف نظر هست. در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است امّا منازعه خوب نیست... دشمنی کردن خوب نیست، دهان را به حرف ناشایست آلودن خوب نیست.» ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ باید دانست که «اختلاف سیاسی، اختلاف نظر، اختلافات طبیعی در جامعه اشکالی ندارد، امّا نبایستی به زد و خورد، به تهمت‌زنی، به افترا و به امثال اینها منتهی بشود. این، آن راهبردی است که ما در مقابل راهبرد دشمن باید اتّخاذ کنیم. اگر همّت کنیم، نیّت کنیم، خدای متعال هم ان‌شاءالله کمک خواهد کرد.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ در پی یک عملیات مسلحانه در نابلس ، 2 راس صهیونیست به هلاکت رسیدند 🔻 فلسطینیان در نابلس و دیگر‌شهرها در حال جشن و پخش شیرینی به دلیل اجرای موفق این عملیات هستند 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
🌺سوره نجم أَزِفَتِ الْآزِفَةُ «۵۷» لَيْسَ لَها مِنْ دُونِ اللَّهِ كاشِفَةٌ «۵۸» رستاخيز نزديك شد. جز خداوند، كسى برطرف كننده (شدايد) آن روز نيست. أَ فَمِنْ هذَا الْحَدِيثِ تَعْجَبُونَ «۵۹» وَ تَضْحَكُونَ وَ لا تَبْكُونَ «۶۰» پس آيا از اين سخن، تعجّب مى‌كنيد. و مى‌خنديد و گريه نمى‌كنيد؟ وَ أَنْتُمْ سامِدُونَ «۶۱» فَاسْجُدُوا لِلَّهِ وَ اعْبُدُوا «۶۲» در حالى كه شما غافل و هوس‌رانيد. پس تنها خدا را سجده كنيد و پرستش نماييد. 💠معنی کلمات «تَضْحَکُونَ»: می‌خندید. یعنی همچون استهزاء کنندگان می‌خندید. «لا تَبْکُونَ»: گریه نمی‌کنید. یعنی چرا باید همچون متقیان از خوف خدا گریه نکنید 💠نکته ها «آزفة» به معناى نزديك شونده و «سامد» به معناى سهو و غفلت و تكبّر است. در حديثى در تفسير فرقان مى‌خوانيم كه بعد از نزول اين آيات، پيامبر صلى الله عليه و آله تا پايان عمر خندان نبود و تنها تبسّم مى‌كرد. در ضمن آيه آخر سجده واجب دارد. شايد مراد از «هذَا الْحَدِيثِ» قرآن باشد، چنانكه در آيه ۲۳ سوره زمر نيز قرآن به «حديث» تعبير شده است. «اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ» 💠پیام ها ۱- قيامت را دور نپنداريم. «أَزِفَتِ الْآزِفَةُ» ۲- همه اسباب و وسايل، ذرّه‌اى از گرفتارى‌هاى قيامت را نمى‌كاهد. «لَيْسَ لَها مِنْ دُونِ اللَّهِ كاشِفَةٌ» ۳- از تعجّب بعضى نسبت به قيامت، بايد تعجّب كرد. «تَعْجَبُونَ» ۴- كسى كه قيامت را باور كند، از خنده خود مى‌كاهد و به ياد قيامت مى‌گريد. «وَ تَضْحَكُونَ وَ لا تَبْكُونَ» ۵- گاهى خنده، نشانه تكبّر و سرمستى است. تَضْحَكُونَ‌ ... وَ أَنْتُمْ سامِدُونَ‌ ۶- راه درمان غرور و سرمستى، سجده و عبادت است. فَاسْجُدُوا ... وَ اعْبُدُوا «والحمدللّه ربّ العالمين» 🇮🇷@tariqnews