eitaa logo
🌷کانال کجایید ای شهیدان خدایی🌷
81 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴ترکیه بعد از روایت جعلی ترکی از مولانا، حالا به دنبال مصادره ابن‌سینا دانشمند بزرگ ایرانی است! / سلبریتی‌ها هم همچنان به دنبال ساخت فیلم‌های بدبختی و سیاهی از ایران! 🔹شبکه تی‌ آر تی ترکیه دارد سریالی به نام نابغه کوچک ابن سینا را میسازد و قطعا هویت و تمدن‌ساز ایرانی را انکار خواهد کرد! 🔹در ایران هم سلبریتی‌ها و هنرمندنماها در سینما و شبکه‌ی خانگی تمرکزشان روی حرمسرای ناصرالدین‌شاه است یا ساخت فیلم‌هایی که جز بدبختی و فلاکت چیزی از ایران نشان نمی‌دهد! 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
⭕️💢⭕️ قربون کار خدا برم یه عمر برا حمایت از نظام به انقلابیون گفتن، چند میگیری وحمایت می کنی، ساندیس خور؟! لفظ ی برا حمایت از نظام ، سگش شرف داره به دلار گرفتن برا هرزگی و عرضه تن و بدن فاصله انقلاب تا عنقلاب ✍سادات عسگری 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واقعا موندم زیر این کلیپ چی بنویسم که مردم ببینند و کمی به خودشان بیایند.🤔 🔺این نه آخونده نه پاسداره.ِ نه بسیجیه بلکه از مخالفین جمهوری اسلامیه. همین. ‌ 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا استعمار غرب نمی‌گذارد جهان با منطق اسلام مواجه شود؟! 🔻ترس از تسلیم افکار عمومی دنیا در مواجه با منطق اسلام 🔻پاسخ شگفت‌انگیز بانوی تازه مسلمان آمریکایی به اشکال یک دانشجوی پسر ایرانی به 🔻 دانشجوی پرسشگر وقتی اشاره می‌کند که مادرش به او گفته در قرآن دلیلی بر حجاب وجود ندارد و همچنین حجاب را باعث سلطه‌پذیر شدن زنان می‌داند، این بانوی محجبه اینگونه پاسخ او را می‌دهد. https://eitaa.com/Ravanshenasee
🔴‌ اجازه قانونی قاضی فدرال آمریکا به برگزاری جلسات شیطان پرستی در مدرسه 🔹‌ توی مدارسشون یه ساعت درس های معمولی میدن بقیش صرف آموزش هم جنسبازی و شیطان پرستی و دو جنس گرایی و این مزخرفات میشه 🔹‌ خدا میدونه از این بچه ها چی در میاد اما از همه جالبتر سکوت جوامع بین المللی در مقابل اینگونه جنایت های خاموشه 🔴 به قرارگاه سایبری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2993881287C8cdf5526e6
📛حجت الاسلام محمد زکایی استاد حوزه علمیه قم اخیراً مشاهده شده در فضای مجازی از مرگ روحانیت ، مردم ابراز شادی می‌کنن . 🔴دلیل این شادمانی ملی از مرگ یک انسان چیست؟ کجای دنیا مردم یک کشور از مرگ یک انسان چنین به وجد میان؟ 🤔🤔آیا مرگ یک انسان می‌تواند شادی بیاورد؟ 🔴اگر دقیق شویم در می یابیم این شادی ، از  مرگ یک انسان نیست . شادی آنها از مرگ یک عقیده و یک تفکررادیکال است که خود را در غالب شادی از مرگ نماد آن تفکر بنمایش می‌گذارد.و این برای آینده آن عقیده بسیار خطرناک است. (( پاسخ گام بگام به متن نامهٔ منتسب به استاد حوزه قم جناب زکایی )) ✍ میم بیانی👆پاسخ به بخش بالا👈 قسمت اول جناب زاکایی سلام علیکم ملت شریف و بابصیرت ایران، هرگز در مرگ یا رحلت روحانیت انقلابی و ساده زیست و خدمتگزار،هرگز شادمانی نکرده و نمی کند و این اتهام به ملت شهید پرور ایران است👈 دیدیم که ملت ما در رحلت علمای ربانی و مراجع عزیزی که زی طلبگی را در طول زندگی رعایت نمودند و هرگز به چرب و شیرین دنیا دامن نیالودند،و از مواضع سیاسی اسلام هم حمایت کردند،چگونه عزاداری های سراسری و دهها میلیونی نمودند. 👈 لاکن از یک منظر دیگر درست می گویید👈ملت ما در مرگ روحانیّ که کاخ نشین و فتنه گر و دنیاطلب و خائن به آرمان های شهداء و امام شهداست،شادی خواهند نمود،مثلا،اگر حسن روحانی،خاتمی،خوئینی ها و امثال این روحانیت انگلبسی و پیرو اسلام آمریکایی،بمیرند،قطعا ملت ما به خیابانها ریخته و شادی و پایکوبی خواهند نمود. ****************************************************** 🔴در آینده‌ای نه چندان دور با خارج شدن نسل‌های گذشته دهه ۴۰ به پایین ، از زندگی دیگر چیزی به نام مذهب و ‌اعتقاد در بین نسل‌های جوان و میانسال نخواهیم دید و شادی امروز مردم در مرگ یک آخوند اولین نشانه‌های مخالفت عمیق و قلبی مردم با ایدئولوژی سیاسی می‌باشد. پاسخ به بخش بالا ✍ میم بیانی جناب زکایی، رویش های مذهبی بیشتر از ریزش هایی است که اتفاق افتاده و می افتد👈البته گناه این ریزش ها،به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از اهم آن عوامل،عملکرد دنیا طلبانهٔ روحانیتی است که در انجام تکلیف الهی کوتاهی نموده و بجای خدمت بی منت به مردم، با روحیهٔ اشرافیگری سلطنت مأبانه،مانند حسن روحانی خود را از دسترس مردم دور نگه داشته و سرنوشت آنها را با دروغگویی و وعده های فریب دهنده برای جذب آراء ، به بازی گرفتند.👈اسلام بدون تردید یک مکتب و ایدئولوژی است که اکثر احکام و مناسک آن سیاسی است و این مکتب مانند مسیحیت نیست که یک دین فقط عبادی باشد و کاری به سرنوشت اجتماعی ملت نداشته باشد👈اسلام غیرسیاسی،اسلام آمریکاایی است. ****************************************************** 🔴مردم عامل فقر و بیچارگی و گرفتاری خود را در این ایدئولوژی می‌بینند و با مرگ هر نفر از روحانیت ، شادی خود را بروز می‌دهند. 🔴بنظر می‌رسد سیاست ، آسیب فراوانی به دین و مذهب در کشورمان وارد ساخته . ‌هر کدام از ما متوجه فاصله گرفتن از اعتقادات مذهبی در بین آحاد مردم شده‌ایم . پاسخ به بخش بالا ✍ میم بیانی جناب زکایی مردم ما،عامل فقر را در اسلام سیاسی نمی بینند،👈بلکه در نوع عملکرد دولت هایی می بینند که بدون توجه به دستورات اسلام و امام جامعه، بر اساس سلائق شخصی و خلاف منافع ملت،کشور را به سمت مانور تجمل (هاشمی) سوق داده و با سیاست های اقتصادی،ضد عدالت اجتماعی، باعث پیدایش شکاف طبقاتی عمیق شده و دولت های خاتمی و روحانی با ادامه همان سیاست غلط،این شکاف طبقاتی را به اوج خود رساندند. 👈مردم ما از مرگ چنین روحانیت و اسلام آمریکایی طبقاتی، شاد می شوند و حق دارند که شادی کنند. ****************************************************** 🔴تنها راه نجات دین و مذهب از آسیب بیشتر خروج فوری روحانیت از پست‌های حکومت و دوری ازسیاست و پرداختن به مسایل اعتقادی جامعه هست که البته دیر شده و نسل‌های ۵۰ تا ۹۰  اکثراً بدون مذهب و اعتقاد دینی هستند.پنهان نمودن یا نادیده گرفتن صورت مسئله نمی‌ تواند از آسیب بکاهد. پاسخ به بخش بالا ✍ میم بیانی تنها راه نجات،اینست که روحانیت،به زی طلبگی اسلاف خود برگردند و از زندگی اشرافی بپرهیزند و مثل گذشته خادم ملت باشند👈 و این خود بهترین تبلیغ دین مبین اسلام است،همانطورکه معصوم ع فرمود : دین را «بغیر السنتکم» تبلیغ نمایید👈ضمنا،گویی شما از مجموعهٔ احکام دین اسلام،بی اطلاع هستید که مدام می گویید:دین را از سیاست جدا کنید👈مگر نمی دانید که اکثر احکام قرآنی و اسلامی،سیاسی است و بقول شهید مدرس:سیاست ما عین دیانت ما،و دیانت ما عین سیاست ماست.اسلام غیر سیاسی،همان اسلامی رسالهٔ عملیه است که فقط فرد را در بعد عبادی،تکلیف می کند و این خلاف نص صریح آیات حکومتی و سیاسی قرآن و سنت اهل بیت عصمت و طهارت ع است.
((پاسخ گام بگام به متن نامهٔ منتسب به استاد حوزهٔ قم جناب زاکایی)) 👈قسمت دوم 🔴تنها در تلوزیون ، جامعه‌ را دین دار و متدین نشان می دهند اما در زیر پوست شهر همه می‌دانیم دیگه چیزی به نام دین در بین مردم موضوعیت ندارد. ما نتوانستیم طی ۴۳سال بر اعتقادات مردم بیافزاییم یا حداقل حفظ کنیم . با اینهمه بودجه‌های چندین هزار میلیاردی ، ده‌ها نهاد دینی و ‌حوزه‌های علمیه ، عملاً خروجی آنها صفر و حتی منفی بوده است. باید چاره‌ای اندیشیم.باید ‌اسلام سیاسی را رها نمود و دوباره در تربیت صحیح اسلامی مردم گام برداریم . پاسخ به بخش بالا ✍ میم بیانی یعنی تلویزیون ما، به دروغ حرکت های میلیونی و زنده از ملت متدین و بابصیرت ایران را در سراسر کشور در دفاع از ارزشهای دیتی و آرمان های انقلاب پخش می کند⁉️یعنی ۲۵ میلیون تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی مه نماد دینمداری بود و از تلویزیون پخش شد،دروغ بود!! 👈 البته واضح است که بخشی از جامعه. ما،به علت عملکرد بد برخی روحانیون ،گله مند هستند و در این تظاهرات دینی و ملی شرکت نمی کنند ، لاکن متدین هستند و از متظاهران به تدین، متنفرند و متنفریم. 👈 نظام در این چهل و چهار سال ،توانست اعتقادات ملت های منطقه و فراتر از منطقه را تا شاخ افریقا و حیاط خلوت آمریکا به نفع اسلام ناب محمدی ذیل مدیریت ولی فقیه جامع الشرایط،امام خامنه ای تغییر داده و حفظ و ارتقاء دهد ، و اگر امروز در منطقه و فراتر از منطقه ، خظ سرخ مقاومت،عرصه را بر جهانخواری چون آمریکا تنگ نموده است و استکبار ستیزی در بین ملت ها، بالنده شده است👈 این نشانهٔ عملکرد مثبت سیاست های اسلام ناب محمدی ص است.آیا این رشد تدین در ملت ما و ملت ها، زیر صفر است⁉️ 👈 ما اسلام سیاسی را قبول نداریم،👈ما سیاست اسلامی را قبول داریم و این دو ترکیب زمین تا آسمان از حیث معنایی با هم فرق دارند. اسلام سیاسی،اسلام التقاتی منافقین و اسلام آمریکایی است.👈ضمن آنکه دعوت به جدایی دین از سیاست،ما به همان اسلامی رهنمون می کند که قبل از انقلاب با نظام شاهنشاهی و تسلط اجنبی های مثل آمریکا و انگلیس و اسرائیل همزیستی مسالمت آمیز داشت و برخی از روحانیون ون زمان برای شاه و فرح مدیحه سرایی می کردند. 👈جناب زکایی باید بدانید که وظیفه شما حوزوی ها اینهاست👇 اولا ، خود را تربیت و تهذیب نفسانی کنند تا نلغزید زیرا لغزش یک فرد روحانی و عالم دینی،عالمی را فاسد می کند (اذا فَسَدَ عالِم،فسد عالَم) ثانیا ، هرگز و تحت هیچ شرایطی از زی طلبکی خارج نشوند ثالثا ، خود را از متن حامعه جدا ندانند و در اکثر اوقات میان مردم باشند رابعا،روحانیت طبق وظیفهٔ ذاتی خود بر اساس نیازهای حکومت اسلامی، پاسخگوی مسائل مستحدثه و مطالبات حاکمیت باشد،تا شهریه ای که از خمس و زکات به عنوان حقوق از مراجع،که نائب امام زمان عج در احکام فردی هستند و می گیرند،حلال باشد. ****************************************************** 🔴اگر در خانواده‌ و ‌اقوام خود بنگریم ، متوجه می‌شویم به جز چند پیرزن و ‌پیرمرد که آنها هم تربیت شده‌ی زمان شاه هستند  دیگر هیچ کدام از پروش یافتگان جمهوری اسلامی حتی نماز نمی‌خوانند که هیج بلکه تمام مظاهر دین را به تمسخر میگیرند. 🔴حال هرچه میخواهند در تلویزیون اصرار شعار بر دین‌داری جوانان سر دهند. 🔴آینده نشان می‌دهد ایران تبدیل به بی‌دین‌ترین و سکولارترین کشورهای مسلمان خواهد شد و از دین فقط پوسته‌ای خالی و نامی ‌شعاری بیشتر نخواهد ماند. 🔴و اگر اتفاقی بیفتد که نظام حکومتی تغییر یابد آنگاه دیگر همین پوسته خالی نیز درهم خواهد شکست و ایران به کشوری لاییک با مردمی فراری از دین تبدیل می‌گردد. 🔴نشانه‌های این تغییر بنیادی ، در رفتارها و دهن کجی‌های جوانان ‌و مردم به آنچه مسولان می‌گویند ‌کاملا مشخص است. استقبال مردم از نوروز و جشن و ‌سرور بی‌نظیر مردم و تمجید و تبلیغ و احترام به کوروش و نمادهای ملی ، از آثار این تغییر بنیادی در عقاید مردم است. 🔴خداوند همه‌ی علمای دین را که سالانه ملیارده‌ها تومان بودجه برای حفظ اسلام می‌گیرند را نخواهد بخشید. ‌ما هم نخواهیم بخشید . اگر همین بودجه‌ها را صرف زدودن فقر می‌کردند ارزشمندتر بود تا آنچه تا کنون دیده‌ایم . 🔴ما مسلمانیم و اگر می‌گذاشتند خودمان عقایدمان را حفظ می‌کردیم . اما متاسفانه چنین نشد ،ما فاصله داریم از اسلام،آنهم بسیااااار زیاد .  بارها طلبه ها به من می گویند ما نمی توانیم بالباس روحانیت بیرون برویم از بس در معرض ناسزا و سخنان ناروا قرار می گیریم . یک روز یکی از طلبه ها به من گفت فرزندی دارم شش ساله دستش را گرفتم تا برای خرید به بازار برویم هنگام خروج از منزل به من گفت : اگر با لباس بیای من باتو بیرون نمیام‌.  تمام وجودم راسراپا شرمساری گرفت.
پاسخ گام بگام به متن استاد حوزه. قم جناب زکایی قسمت سوم ✍ میم بیانی به یاد سخن مرحوم شریعتمداری افتادم که می گفت : روحانیت اگر وارد حکومت شود نه تنها خود ، که دین را نیز نابود خواهد کرد . به منزل باز گشتم لباسم را دراوردم و در عالم تنهایی گریستم همسرم متوجه حال خرابم شد پرسید چرا منقلبی؟ گفتم چرا نباشم ؟ امروز بیست سال تحصیل مرا در حوزه فرزند خرد سالم به چالش کشید ما باختیم خیلی بد باختیم. پاسخ به متن بالا ✍ جناب زکایی در زمان شاه مساجد ما ، محل عدهٔ اندکی از پیرزنها و پیرمردها بود و ما این را بچشم خود می دیدیم👈از کدام تربیت آزاد دینی در حکومت شاه مستبد پهلوی سخنمیگویی که حتی روضه خوانی ها را هم تعطیل کرده بود و در کتب درس دینی،اصول دین سه و فروع دین فاقد،فروعی چون جهاد،امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری بود👉ما این دوره را به عینه دیده و طی کرده ایم👈دروغگویی تا این حد که زمان شاه را بر زملن نظام اسلامی ترجیح دادن،اینهم ازکرامات شماست.👈اگر امام ره قیام نمی کرد👈نسل زمان شاه،که به نسل نوشابه و ساندویچ و سینما و سکس معروف بود👈هرگز بوی مجاهدت و شهادت و عبودیت در راه خدا را لمس و حس نمی کرد👈شما در زمان شاه کدام شخصیت مبارز و مجاهد را تربیت نمودید که در مقابل استبداد شاهی و استکبار آمریکایی بایستد و مقابله کند👈زمان شاه که بر سر در ورودی سالن تفریخات آنچنانی آمریکایی ها و انگلیسی ها نوشته شده بود👈ورود سگ و ایرانی ممنوع است و شما در حوزه ها،بدون آنکه علیه علیه این اهانت قیام کنید،مشغول خواندن جامع المقدمات و الفیه و لمعه و سیوطی و امثال آن بودید👉اگر امام ره علیه قانون کاپیتولاسیون قیام نمی کرد و به زندان نمی افتاد و تبعید نمی شد👈شما هرگز به داد مظلومیت ملت ایران نمی رسیدید و از ترس تن به ذلت مدام می دادید.👈شما در مقابله با هجمهٔ مکتب مارکسیزم،که دین را افیون جامعه می دانست، و یا در رد نظرات کفرآمیز و اهانت به ائمهٔ اطهار احمد کسروی جز سکوت چه کاری انحام دادید👈اگر امام ره علیه کسروی ردیّه نمی نوشت و شهید مطهری علیه مارکسیزم افشاگری نمی کرد👈حوزهٔ علمیه در مقابل هجوم مکاتب الحادی ،جز سکوت چه حرکت فرهنگی از خود نشان داد.👉اکثر یاران امام ره ، بخاطر دفاع از ارزشهای اسلامی و ایرانی به زندان شاه افتادند و برخی هم شهید شدند. 👈 شما یاید هم احساس باخت کنی👈چون،قطعا قدرت پاسخگویی و تربیت نسل حاضر را نداری و گناه نامسلمانانی چون،روحانیون نفوذی و مروجان اسلام آمریکایی و کاخ نشینی را به گردن اسلام ناب محمدی ص می گذاری. 👈 از مرحوم شریعتمداری کلامی را نقل نمودی👉نمی خواهم در این مورد سخنی بگویم👈لاکن همه را دعوت می کنم تا زندگی نامه ایشان را در زمان شاه و بعد از انقلاب اسلامی مطالعه کنند و خصوصا کودتای نوژه را مد نظر داشته باشند👈تا سیه روی شود،هرکه در او غش باشد. ✍ والسلام علی من اتبع الهدی
جلسه سران اخوند شیعه انگلیسی و سنی انگلیسی .حالا دونستی چرا امام خامنه ای میگفت مواظب شیعه انگلیسی و سنی انگلیسی باشید .حامیان دیروز روحانی کلاهشونو بگیرن بالاتر👆🇮🇷🇮🇷👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از دیدن این ویدئو شوکه خواهید شد افشای مواضع و اقدامات افراطی خاتمی، میرحسین موسوی و حسن روحانی درباره مسائل فرهنگی از جمله اصلاح‌طلبان روشن‌فکر امروز را بشناسید
37.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر کسی تهذیب بشود، با علم تهذیب نمی‌شود؛ علم انسان را تهذیب نمی‌کند. گاهی علم، انسان را به جهنم می‌فرستد؛ گاهی علم توحید انسان را به جهنم می‌فرستد؛ گاهی علمِ عرفان انسان را به جهنم می‌رساند؛ گاهی علم فقه انسان را به جهنم می‌فرستد؛ گاهی علم اخلاق انسان را به جهنم می‌فرستد. با علم درست نمی‌شود. تزکیه می‌خواهد- یُزَکّیهِمْ - تزکیه مقدم است بر همه چیز. طلبه‌ای که در مدرسه درس می‌خواند، همدوش با درس، همقدم با درس تزکیه لازم دارد. امام جمعه‌ای که می‌خواهد هدایت کند مردم را، باید تزکیه خودش را کند تا بتواند هدایت کند. دولتی که بخواهد مردم را وادار به کار خوب بکند باید تزکیه بکند خودش را. عارفی که بخواهد مردم را به معارف الهیّه دعوت کند، تا خودش را تزکیه نکند این قدرت را ندارد. فیلسوفی که بخواهد توحید را به مردم بیاموزد، تا این خصیصه شیطانی در او هست، این عمل را نمی‌تواند انجام بدهد؛ یعنی، زبان، زبان شیطان است و توحید می‌گوید و دل، دل شیطان است که توحید را دریافت کرده است، و قلب، قلب شیطان است که فقه را آموخته و فقه را تعلیم می‌کند. تا این خصیصه هست، تمام امور لنگ است در اشخاصی که بخواهند خودشان را تهذیب کنند، یا اشخاصی که بخواهند جامعه را تهذیب کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. استاد رحیم‌پور ازغدی/ 🏷 اغلب دانشگاهیان و حوزویان آدم‌های خوب ولی سیاهی لشکر هستند؛ به فکر تمدن‌سازی نیستند. ← سقف مطالبات دانشگاهیان این است که عضو هیات علمی بشوند و حوزویان هم می خواهند بشوند حجت الاسلام و پس از آن آیت‌الله... # اللهم - عجل - لولیک - الفرج http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از مستند جمع آوری کمک‌های مردمی در یکی از روستاهای کشور که اشک همه عاشقان اسلام را در می‌آورد... ⭕️ شهید آوینی: «آیا هنوز هم کسی مانده است که نداند جمهوری اسلامی نه بر رای مردم، که فراتر از آن، بر قلب مردم بنا شده است؟ 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
🙏سه آیه قرآن در بارۀ مقام و منزلت حضرت حمزه سیدالشهدا (علیه‌السلام): https://tn.ai/2510711
💚‏‫جایگاه حضرت حمزه(ع) در قرآن/ بر عرش الهی نوشته شده «حمزه اسدالله و اسد رسول الله و سیدالشهداء»؛ خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه‬‏ : http://shabestan.ir/detail/News/936106
آدمی که قلبش مریض نیست تو این عکس میبینه... بعضی اصلاح طلبان و سلبریتی‌ها هم احتمالاً تعداد زیاد لامپ‌هایی که روشنه و اسراف برق رو اون هم جلوی رئیس جمهور ایران!!!...😊 🗣حسام‌الدین براتی 🇮🇷 @twtenghelabi
🔹️یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه توئیتر خود نوشت: "ماریا زاخارووا" ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در توضیح سخنان زلنسکی :👆👆
شدن اتفاقی نیست اینطور نیست که بگویی‌؛ گلوله‌ای خورد و مُرد.. رضایت‌نامه دارد...🥀 و رضایت نامه‌اش را اول و علمدارش امضا میکنند و بعد مُهر میخورد...!❤️ حٰاج‌قٰاسِم‌سُلِیمٰانی°♡
♻️♻️♻️حمله کوسه‌های برانداز به خالق هامون! این جملات بخشی از صحبت‌های داریوش مهرجویی در پاسخ به یک بازجو- منتقد حاضر در جلسه اکران فیلم «گاو» در اروپا بود. مهرجویی این روز‌ها برای اکران فیلم «گاو»، در لوکزامبورگ به سر می‌برد و پخش دو ویدئوی کوتاه از برخورد جریان ضد انقلاب با وی، خبر‌ساز شده‌است. در این دو ویدئو که اولی در یک خیابان و دیگری در سالن اکران و نقد فیلم است، جریان برانداز تلاش می‌کند با فشار و ایجاد ارعاب، مهرجویی را وادار کند تا به خواسته‌های آن‌ها تن دهد و مواضع خود را هم راستا با خواسته‌های براندازان قرار دهد. نام مهرجویی، با تاریخ سینمای نوین ایران پیوندی ناگسستنی خورده‌است. کارگردانی که در زمان سلطه سینمای فیلمفارسی و آبگوشتی، با ساخت فیلم «گاو»، پیشرو در جریان نو سینمای ایران بود. مهرجویی در اواسط دهه ۵۰ با ساخت فیلم «دایره مینا»، به معضلات و مشکلات اجتماعی و تأثیر ویرانگر فقر در زندگی اجتماعی مردم پرداخت و نشان داد برخلاف آنچه امروز جریان ضد ایرانی در پی نمایش آن است، به سرنوشت ایران و مردم ایران بسیار می‌اندیشد. حکومت پهلوی تاب تماشای دایره مینا را نداشت و حکم به توقیف این فیلم داد. از نظر گردانندگان دستگاه فرهنگی حکومت پهلوی دوم، نمایش این فیلم بر خلاف تصویر کاریکاتوری از زرق و برق تهران در حال رشد و غربی شده بود، اما بالاخره دایره مینا در اوایل بهار ۱۳۵۷ روی پرده سینما‌ها رفت. مهرجویی آنقدر این فیلم را هنرمندانه ساخته‌بود که دولت وقت را مجبور کرد بر اساس موضوع‌محوری فیلم، زمینه ایجاد سازمان انتقال خون را فراهم کند؛ اتفاقی که تا امروز دیگر هیچ فیلمساز اجتماعی در ایران نتوانسته تأثیر مشابه آن را در سطح جامعه ایفا کند. مهرجویی در سال‌های پس از انقلاب نیز به فعالیت خود ادامه داد و مهم‌ترین آثار سینمایی خود از جمله «اجاره‌نشین‌ها» و «هامون» را در دهه ۶۰ ساخت. تأیید فیلم گاو از سوی امام خمینی (ره)، یکی از بزرگ‌ترین دلایلی بود که باعث شد سینمای ایران بتواند در سال‌های پس از انقلاب شکوفا شود و از قهقرا نجات پیدا کند. این مقدمه کوتاه برای بیان این موضوع است که نه تاریخ هنر و سینمای ایران را می‌توان بدون نام مهرجویی دید و نه این فیلمساز در طول چند دهه فعالیت خود، نشان داده که در فیلم‌هایش چیزی از میهن‌دوستی و دلسوزی برای کشور کم گذاشته است. آنچه در دو ویدئوی منتشر‌شده از لوکزامبورگ به خوبی دیده می‌شود، این است که جریان برانداز که از توهم تغییر نظام جمهوری اسلامی ناامید شده تلاش دارد با فشار به چهره‌هایی مانند مهرجویی برای خود وجهه بخرد و مرگ سیاسی کمپین زن، زندگی، آزادی را با خرج کردن از اعتبار شخصیت‌های هنری یا ورزشی به عقب بیندازد. ایده احمقانه‌ای که پیش از این در برخورد با دیگر هنرمندان ایرانی نیز تکرار شده‌بود، این‌بار برای مهرجویی تکرار شد. آنچه براندازان ایجاد شرمساری می‌نامند و یک ترکیب ثابت و باسمه‌ای نیز پیدا کرده به این گونه است که یک فرد مزاحم و سمج به هنرمند ایرانی نزدیک می‌شود، در حالی که با دوربین تلفن همراه خود در حال فیلمبرداری از فرد هنرمند است، از وی سؤالاتی در راستای موضوعات مورد علاقه براندازان می‌پرسد و تلاش می‌کند آن هنرمند را از اینکه در ایران فعالیت می‌کند شرمسار و او را وادار کند که مواضعی علیه کشور خودش بگیرد. رفتار احمقانه‌ای که تقریباً هیچ‌گاه هم به هدف نرسیده است و پیش از مهرجویی درباره هنرمندانی مانند پرویز پرستویی هم تکرار شده است. انتشار دو کلیپ کوتاه از برخورد افراد برانداز خارج‌نشین با مهرجویی، از سوی رسانه‌هایی مانند «رادیو فردا» و «من و تو»، دو شبهه رسانه فعال در جریان براندازی هم در همین راستا بوده‌است، اما برخلاف آنچه آن‌ها تصور می‌کردند، کاربران فضای مجازی از اینکه جریان برانداز آنقدر دارای شعور و فهم نیست که برای یک پیرمرد هشتاد و چند ساله مزاحمت خیابانی ایجاد نکند یا به بهانه نقد فیلم وی را بازجویی نکند! گلایه کرده‌اند. این ویدئو‌ها به خوبی درماندگی براندازان را به تصویر می‌کشد و عصبانیت بارز آن‌ها نمایانگر استیصالی است که پس از شکست برنامه‌های خود دچار آن شده‌اند. احتمالاً مهرجویی آخرین قربانی وحشیگری ضد‌انقلاب خارج‌نشین نیست و خوی دیکتاتوری این جماعت باز هم برای حمله کردن به ایرانیان سرشناس و چهره، برانگیخته خواهد شد. کسانی که در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور، دم از آزادی می‌زنند، حتی حاضر به تحمل کوچک‌ترین الفبای دموکراسی یعنی احترام به عقاید و افکار دیگران نیستند و هنرمند سالخورده‌ای را تعقیب می‌کنند تا وی را تحت فشار قرار دهند که در راستای آنچه آن‌ها می‌خواهند صحبت کند و نظری مشابه آنچه آن‌ها می‌خواهند بیان کند.
این رفتار می‌تواند عبرت خوبی برای شناختن ماهیت جریان برانداز باشد، کسانی که حتی در زمانی که قدرتی ندارند، این‌طور دیکتاتور‌وار رفتار می‌کنند و اگر روزی دست‌شان به قدرت برسد، معلوم نیست چه جنایت‌هایی را رقم خواهند زد.
🇮🇷🟪🟦🟨🇮🇷رونمایی از ۲ کتاب با موضوع فتنه «زن زندگی آزادی» به گزارش جوان، دکتر محمدجواد اخوان، نویسنده کتاب «در کمین ایران قوی» در ابتدای این مراسم ضمن تشکر ویژه از حضور خانواده شهید سیدروح‌اله عجمیان از شهدای مدافع امنیت گفت: اردیبهشت‌ماه هر سال به دلیل برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ماه کتاب هم محسوب می‌شود و این ماه فرصتی است برای اهالی کتاب تا به آثار دلخواه‌شان دست پیدا کنند. تجربه‌ای تازه برای انقلاب اخوان در مورد محتوای کتاب «در کمین ایران قوی» اظهار داشت: موضوع این کتاب در رابطه با حوادث و فتنه‌ای است که سال گذشته در کشورمان اتفاق افتاد. علت آن هم این است که این حوادث از جمله اتفاقات بی‌سابقه در تاریخ کشورمان از حیث تحولات، نوع عمل دشمن، پیش‌بینی‌هایی که دشمن در هدایت مجموع این اغتشاشات و آشوب‌ها در کشور داشت، بود که تجربه جدیدی را پیش‌روی انقلاب اسلامی قرار داد، به همین دلیل به نظرم رسید که بهترین تبیین از این حوادث را باید در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای جست‌وجو کنیم. وی با تأکید بر اینکه رهبر حکیم انقلاب به دلیل دسترسی‌های زیادی که به اطلاعات آشکار و نهان دارند و همچنین به واسطه حکمت انقلابی که از آن برخوردارند، یک فهم عمیقی از مسائل دارند خاطرنشان کرد: ایشان در سخنرانی‌های نیمه دوم سال گذشته و یکی، دو ماه ابتدایی سال‌جاری این مسئله را تبیین کردند و ما یک منظومه‌ای از نگاه ایشان به فتنه سال گذشته را به مخاطب ارائه کردیم تا یک فهم عمیق‌تری نسبت به آن پیدا کند. در کتاب «در کمین ایران قوی» سعی شده این منظومه واکاوی شود و بیانات ایشان در قالب یک دسته‌بندی تازه به مخاطبان ارائه شود. معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد هم در این مراسم گفت: امروز با یک جنگ روانی روبه‌رو هستیم که به صورت توأمان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، بنابراین شناسایی این مسئله و آگاهی‌بخشی به افکار عمومی یک ضرورت است که این کتاب به آن پرداخته است. فرشاد مهدی‌پور با بیان اینکه این کتاب می‌تواند توجهی به نخبگان این حوزه بدهد که هر رویداد را از منظر جنگ ترکیبی بررسی کنند، افزود: عنصر اصلی جنگ ترکیبی ارتباطات است و اگر برای مردم این مسئله تبیین شود تاب‌آوری آن‌ها افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه قطعاً جنگ ترکیبی اینجا به پایان نرسیده، گفت: ما هر لحظه زیر بمباران روانی طراحان جنگ ترکیبی قرار داریم و باید آینده‌نگر باشیم. نسل چهارم جنگ‌ها در ادامه این آیین، سپهر خلجی، نویسنده کتاب «قدرت ارتباط در جنگ ترکیبی» نیز ضمن تشکر از حضور خانواده شهید عجمیان در این برنامه در رابطه با ابعاد مختلف جنگ ترکیبی که در این کتاب تألیف شده است، اظهار داشت: بحث اصلی ما در کتاب «قدرت ارتباط در جنگ ترکیبی» مسئله افکار عمومی است. بحث جنگ ترکیبی مدت‌هاست وارد ادبیات نظامی و بعد از آن وارد ادبیات علوم اجتماعی شده، ولی در سال‌های اخیر عنوان برجسته‌ای شده است. نویسنده کتاب «قدرت ارتباط در جنگ ترکیبی» تأکید کرد: چند مرتبه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیاناتشان به این موضوع اشاره کردند. جنگ ترکیبی ابعاد مختلفی دارد، یعنی در حوزه‌های نظامی، تروریسم، سایبری، اقتصادی و یک بخش هم به رسانه و افکار عمومی اشاره دارد. در واقع ما در این کتاب تلاش کردیم به یک برشی از همین حوزه که به نظر می‌رسد پایه مهمی در عرصه جنگ ترکیبی است، بپردازیم و آن را واکاوی کنیم. خلجی عنوان کرد: آنچه از آن به عنوان نسل چهارم جنگ‌ها نام می‌بریم و براساس آن برای رسیدن به اهداف دیگر عمل می‌کنیم، تنها به ابزار سنتی وابسته نیست، بلکه به تغییرات شناختی و ادراکی در جامعه متمرکز می‌شود. در این فضا و پارادایم میدان اصلی نبرد مجموعه تهدیدات ترکیبی خواهد بود که تلاش می‌کنند فضای ذهنی جامعه را به‌هم بریزند و بخش مهمی از این نبرد در قالب تهدیدات مرتبط و اثرگذار بر افکار عمومی بستر ارتباطات و اطلاعات است. یعنی اگر هدف جنگ ترکیبی را زایل کردن اراده و در نتیجه تسلیم شدن مخاطب فرض کنیم، بخش مهمی از بحث در همین حوزه رسانه و افکار عمومی رقم می‌خورد. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به این پرسش که جنگ ترکیبی در کدام نقطه و حوزه به نتیجه می‌رسد، خاطرنشان کرد: آنجایی که یک طرف بتواند اراده طرف مقابل یا مخاطب جامعه هدف را در صحنه نبرد زایل کند و از بین ببرد. صحنه‌های روشنی از این جنگ ترکیبی در پاییز سال گذشته در کشور اتفاق افتاد و دیدیم که چطور در فضای رسانه جای شهید و جلاد را عوض کردند یا اینکه چطور از نظام مقتدر جمهوری اسلامی تصویر‌سازی جعلی ارائه کردند. نقطه تمرکز جریان ضدانقلاب افکار عمومی است و اگر بتوانند باور‌ها و ادراک عمومی را به‌هم بریزند، طبیعی است که نسبت به برداشتن گام‌های بعدی هم امیدوارتر می‌شوند.
تغییر آرایش رسانه‌ای دشمن خلجی ضمن اشاره به اینکه آرایش رسانه‌ای دشمن مدت‌هاست نسبت به کشور ما تغییر کرده و یک آرایش آفندی (تهاجمی) به خودش گرفته است، تأکید کرد: این مسئله ما را ناگزیر می‌کند تا به صورت پیوسته برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه رسانه داشته باشیم و پیام را مدیریت کنیم. اگر ما نتوانیم پیام‌ها را مدیریت کنیم رسانه‌های بیگانه، ما را مدیریت و روایت خواهند کرد. مثال بارز آن هم اتفافات پاییز سال ۱۴۰۱ است که چطور آن را روایت کردند و کار را جلو بردند و از کشور چطور چهره‌سازی و تصویر‌سازی کردند، همه این‌ها تأثیرات رسانه‌ای مدل جنگ ترکیبی است. تأثیر روانی از پمپاژ اخبار هدفمند و جهت‌دار، القای شبهات، اخبار اصطلاحات «کج آگاه‌ساز» که برای اولین بار در این کتاب به آن اشاره شده، شایعه برای نابودی جامعه، ایجاد حس بدبینی در مردم و ایجاد عدم اطمینان به آینده؛ همه این‌ها اقداماتی است که در این نبرد برای اثرگذاری بر ادراکات جامعه از سوی دشمن پیگیری می‌شوند. ما می‌خواستیم تحلیل و برشی را از آنچه در جنگ ترکیبی در حوزه رسانه با آن مواجه می‌شویم، واکاوی کنیم و بعد متناسب با آن راهکار‌های متناسبی را ارائه دهیم.
شغلها و معاملات‌ مکروه شارع مقدس اسلام، مومنین را از بعضی مشاغل به نوعی تنزیه کرده و به اصطلاح آنها را به عنوان شغل‌های مکروه معرفی نموده است. مکروه یعنی حرام نیست ولی سفارش وتوصیه هم نشده مثلاً بعنوان نمونه گفته است که قصابی شغل، مکروه است. چون قصاب با ذبح وکشتن حیوانات و تکه تکه کردن گوشت بدن حیوان به مرور زمان قصی القلب وسنگدل میشود یک دسته از مشاغل و حرفه‌ها را هم می‏بینیم برعکس ترغیب کرده و گفته است که این شغل مستحب است مثل معلمی و نانوایی، تجارت ، کشاورزی و.... از نظر اسلام پول درآوردن از این راه‌ها مکروه است: ۱. پول درآوردن از قصابی (امام، رهبری، وحید، سیستانی، نوری و صافی). ۲. پول درآوردن از کفن‌فروشی (مکارم: اگه به‌صورت شغل دربیاد) (همه مراجع). ۳. پول درآوردن از طریق معامله با افراد پست (همه مراجع). ۴. پول درآوردن با معامله بین اذان صبح تا طلوع آفتاب (همه مراجع). ۵. پول درآوردن از خریدوفروش گندم و جو، اگه به‌صورت شغل دربیاد (امام، رهبری، سیستانی، وحید، صافی و نوری). ۶. این‌كه براى خريد جنسى كه ديگرى مى‌خواد بخره، وارد معامله اون بنده خدا بشه (همه مراجع). ۷. پول درآوردن از خریدوفروش ملک (وحید، صافی و نوری). توضیح‌المسائل مراجع، م۲۰۵۴؛ سیستانی و صافی، رساله، م۲۰۶۲؛ امام، رساله، م۲۰۵۴؛ وحید، رساله، م۲۸۲؛ نوری، رساله، م۲۰۵۰؛ مکارم، رساله، م۱۷۵۱. اسحاق از یاران امام صادق(ع)می‌گوید: به حضرت عرض کردم : جُعِلْتُ فِدَاکَ فِی أَیِّ الْأَعْمَالِ أَضَعُهُ؟» من می‏خواهم فرزندم را بر سر یک کار گذاشته و شغلی برایش انتخاب کنم. او را بر سر چه کاری بفرستم؟ شما دوست دارید پسرم چه کاره شود؟ حضرت به او فرمودند: او را بر سر یک‌سری از کارها مگذار! «لَا تُسْلِمْهُ صَیْرَفِیّاً»، او را به زرگری(طلافروشی) نفرست. «فَإِنَّ الصَّیْرَفِیَّ لَا یَسْلَمُ مِنَ الرِّبَا» چونکه صرافی و زرگری از ربا و حرام درامان نمیماند (اصول‌الکافی، ج 5، ص 114) جهت کلی این کراهتها و مستحبات شرعی نسبت به مشاغل و حرفه‌ها، این است که شارع مقدس نسبت به آثار تخریبی و یا سازندگی این مشاغل بر روح و روان انسان‌ها نظر داشته است، لذا برخی از شغل‌ها را مورد تحسین یا مذمت قرار داده است، چون برخی شغلها برای انسان نقش سازندگی داشته و برخی از حرفه‌ها نقش تخریبی دارند. کشکول معارف دینی سید تلگرام : t.me/kashkole_maaref ایتا : eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70 سروش: splus.ir/kashkoleseyedd گپ: https://gap.im/kashkol_maaref آی گپ: iGap.net/kashkool_seyed روبیکا: rubika.ir/kashkole_maaref بله ble.ir/kashkole_maaref